Produkty

Autorská citace #21
26.10.2016 16:53 - LokiB
ShadoWWW: přesně o tom tvém postu mluvím :)
Píšeš ... "Mike Mearls v článku (jehož překlad tady na Kostce už je ve schvalovacím procesu :)) říká, že vydání Volova průvodce je ošemetné"

Tak jen se ptám, co tím vlastně myslí? Že se příručka nezaplatí? Nebo že to položí celý tým a edici?
Viz ta sirienova reakce pod tím tvým komentem.

Přijde mi nereálný, že by to byl nějak velký risk pro WoTC ...
Autorská citace #22
26.10.2016 16:53 - Vojtěch
Sirien: Nějak si nevzpomínám, že by třeba na Ravenloftu (myšleno hrad/dobrodružství) zrovna strašlili. To že jsou to jinak spíš bájní tvorové, o kterých je slyšet, ale setkat se je problém jejich účast zcela nevylučuje, nicméně...
Autorská citace #23
26.10.2016 16:56 - ShadoWWW
LokiB: No sirien to tentokrát pod tím mým komentem vystihl docela přesně, líp než já.
Autorská citace #24
26.10.2016 16:58 - LokiB
sirien píše:
Mike teď prohlásil, že fluffová příručka to splňuje - tj. že uspěje ve velkém, stejně jako předchozí 5e produkty. Pokud se to podaří, otevře si tím celou ohromnou (staro-) novou cestu k hromadě dalších možných produktů. Pokud ne, tak tu cestu na dalších 10 let znovu zabije a přitom ztratí svůj firemní kredit geniálního vizionářského product managera a tím i velkou část schopnosti ovlivňovat další vývoj.


To je přeci právě ten nonsens, který udělali v TSR... to, jestli vyjde jedna příručka, nebo ne, nic neznamená ... největší blbost, co by mohli udělat, je, na základě úspěchu jedné fluffové příručky začít chrlit tuny.
Protože imho jedna se chytne určitě (aspoň já bych a to vsadil) ... ale pátá už třeba ne, protože se lidi nasytěj.

V tomhle té prezentované úvaze nerozumím. Úspěch/neúspěch této příručky jako zásadní rozhodovací podklad pro rozjetí/nerozjetí celé řady ... je trochu vachrlatý.
Některé řady se rozjíždějí pomalu a vydržej, jiné rychle a brzo hasnou.
Autorská citace #25
26.10.2016 17:01 - LokiB
ShadoWWW: já tu jejich historii shodou okolností znám. jen s tím prezentovaným zdůvodněním významu této příručky nesouhlasím. Jako pro MM jo, osobně, na bonusech, co já vím ... ale co se strategie vydavatelství týče, je to jen jeden z ukazatelů. Ok, když to bude fakt hustej propadák, tak asi show stopnou ... ale spíš mi to přijde jako nahánění cukrový vaty
Autorská citace #26
26.10.2016 17:01 - Vojtěch
LokiB: Tady bych se spíš poohlížel po frekvenci vydávání. Pokud nebudou moc blízko za sebou, tak jich můžou prodat víc, než kdyby je sekali jak Baťa cvičky.
Autorská citace #27
26.10.2016 18:17 - sirien
Loki: "riziko pro WotC" má mnoho podob, které občas nejsou zřejmé. V tomhle případě nejde o klasické obchodní riziko (nevydělá to dost atp.), ale o korporátní riziko (Hasbro má na WotC dost tvrdé požadavky co do rentability, viditelnosti a dalších výsledků a pro RPG sekci WotC jsou jejich nároky fakt monstrózní, protože Hasbro na RPG jebe a je zvyklé na produktové řady, obraty a zisky na úrovni "Magic kartičky a víc" - Mikeova práce na DnD 5e je surfování v uragánu mezi žralokama, se všim, co udělá, se musí udržet úplně nahoře jak to jen jde, protože pouze to úplně nejúspěšnější v RPG segmentu je aspoň-tak-nějak-dost-dobré aby to hitlo minimální nároky Hasbra - cokoliv menšího a hrozí, že ho něco semele nebo sežere uvnitř firmy na téma relativní rentability, bez ohledu na nominální výsledek, jestli chápeš podstatu toho rozdílu.

LokiB píše:
To je přeci právě ten nonsens, který udělali v TSR

Korporace a firmy obecně nejsou chladně racionální.

TSR dělalo fluff. TSR selhalo. Nevíme proč přesně, ergo toxické je cokoliv co se jejich strategii čímkoliv podobá, tečka.

Mike prohlásil "TOHLE toxické není, bude to bomba".
Pokud to nebude bomba, věc bude shledána toxickou (v případě že totálně nepropadne, bude řečeno, že "Jen Mikeova genialita odvrátila totální průser z toho, že jsme se dotkli něčeho toxického, nicméně byl to Mike, kdo po tom vůbec šáhnul - špatná volba, pryč od toho, vraťte to do truhly, zamkněte a zakopejte zpátky pod podlahu ve sklepě"


(btw. tatáž logika dokáže v korporacích samozřejmě fungovat i opačně a na školách se učí celé case studies firem co propadly dojmu "hej, udělali jsme X, je to cool, udělejme víc X" a dojely na to, že původní úspěch X stál na jiném faktoru, než mysleli, ale své falešné představy o domnělém důvodu úspěchu se pak už nedokázaly zbavit a snažily se to tlačit mnohdy až přes vlastní mrtvolu.)

Půlka managementu je hlavně o tom naučit se filtrovat iracionalitu co nejvíc pryč z rozhodování. A stejně to nakonec nikdo nedokáže na 100%.

Musíš si uvědomit, že WotC není samostatné. Všechno co dělá nebo nedělá je v kontextu toho, že patří Hasbru, které na ně dupe.
Autorská citace #28
26.10.2016 18:42 - LokiB
sirien: aniž bych chtěl rozporovat obsah, můžeš upřesnit odkud pocházejí uvedené informace? Snažím se vyhnout pocitu, že část z toho je popis "takhle si myslím, že ta firma funguje", resp. "takhle někdo psal v diskusi či rozhořčeném článku, že to tam funguje". No offense.

Jen to beru prizmatem toho, že mám i ekonomické vzdělání a managementu se věnuju v nemalé části svého profesního života. Nicméně oproti tomu o angličtině se tu nechám poučit rád kdykoli :)

O byznysu WoTC z MtG a DnD, resp. spojení s korpem Hasbro mám takové ty obecné informace, co člověk pochytí tu a tam z netu, z diskusí na různých diskusích, z obecně dostupných zpráv, ale žádné insider info, proto se vlastně ptám.

Jakkoli mám své pochybnosti o fungování většiny společností a obecně i lidí mimo mé osoby, tak se snažím vyvarovat apriorní kritice, když někdo (zejména pak majitel nějaké firmy) dělá věci jinak, než bych to třeba dělal (ve své představě, být na jeho místě) já.

EDIT: aby to nevyznělo, jako že chci startovat nějakou břitkou diskusi. jsem jen trochu ... netrpělivý ... když někdo kolem mluví stylem "musíš si uvědomit" resp. poučuje stylem "pochop, tohle je o tom" :) Ale snažím se tu netrpělivost krotit.
Jestli na to máš nějaké citovatelné zdroje, tak se opravdu (myslím opravdu, ne "opravdu") velmi rád dozvím víc o vnitřním fungování WoTC a spol. Jen bych se právě rád vyhnul té osobní dojmologii "jak se věci mají", to pro mě moc cenu nemá.
Autorská citace #29
26.10.2016 23:02 - ShadoWWW
Vem si 4. edici: Přes všechny chyby to bylo ve své době stále nejprodávanější RPG. Paizo se svým Pathfinderem, 2. nejprodávanějším RPG, by dalo nevím co, aby dosáhlo prodejnosti 4E, ale Hasbru to nebylo dost a skoro ze dne na den ji zařízlo.

Protože Hasbro je akciovka a Paizo je jen s.r.o. Protože Hasbro je zvyklé na zisky z Monopoly a Magicu, 50+ mil. USD ročně z jedné produktové řady.

Pro zajímavost: DnD bylo tak nepatrné z pohledu Hasbra, že se ani neuvádělo ve výročních zprávách pro akcionáře. 5E byla první edice, co se tam objevila a všichni byli v šoku. Nutno dodat, že i tak tvořila jen velmi malý podíl.
Autorská citace #30
27.10.2016 02:56 - sirien
Loki: ta historická část je v podstatě oficiální a byla tak popsaná i samotnými Wizardy, resp. lidmi od Wizardů v ofiko vyjádřeních (detaily viz třeba Alnagův článek o historii DnD u TSR/WotC, najdeš v knihovně RPG Odborně).

Ta část o vztahu WotC a Hasbra je common knowledge, co časem prosákla ven a dneska je v podstatě daná - žádný konkrétní zdroj to nemá, ale všichni co WotC trochu sledujeme to víme prostě protože od doby co Hasbro WotC koupilo se ty věci dostávaly ven mezi řádkama veřejných oznámení, skrz rozhovory s autory kteří občas něco naznačili a občas se něčím prořekli, dost bylo vidět z Q&A kdy WotC občas odpovídalo na nějaké otázky z komunity atd.

V době 4e to bylo dost cryptic, protože WotC se tvářilo jak tajemnej hrad ve Skalistejch horách, ale už tehdy to bylo poměrně zřejmý z jejich chování a obchodních rozhodnutí (zejm. v porovnání s dobou před jejich odkoupením Hasbrem). Potom co Mike rozjel 5e a obrátil komunikační politiku o 180° a začal se dost otevřeně vyjadřovat ke všemu (vč. např. náhodných odpovědí na Twitteru atp.) se to potvrdilo.

Efektivně to je dost nekontroverzní znalost už dlouhou dobu. Viz ostatně i různá vyjádření a srovnání o velikosti RPG trhu jako celku a o velikosti příjmů Hasbra jen z jeho jednotlivých primárních segmentů.


To o Mikeově pozici ve WotC jsou převážně moje (nejen moje, teda) dohady, které zakládám na výše uvedeném a na tom jak se k věci sám vyjadřuje (např. v tomhle článku).

Je to jedna z těch věcí, které nenajdeš jasně popsané na jednom místě, ale když dýl sleduješ relevantní vyjádření, tak to prostě víš. (Podobně jako Google nikdy neřekl, co přesně se změnilo v jeho strategii, když to po Brinovi převzal Page, ale pro lidi co Google v období těch dvou let sledovali to bylo poměrně jasný a na 90% věcí se bez problémů shodovali. Btw. Brin rulez & Page sucks.)

Není to nutně pravda, ale je to "very plausible". Prostě to správně zapadá do sebe.
Autorská citace #31
27.10.2016 06:17 - ShadoWWW
Taky sem tam někdo něco naznačil z těch lidí, co byli z WotC odejiti (vánoční propouštění bylo u Wizardů jednu dobu hodně populární).
Autorská citace #32
31.10.2016 10:02 - Mildar
No. Asi muzeme byt jenom radi, ze jim do toho Hasbro nekeca tolik jako to byva ve videohernim prumyslu. Protoze kdyz to porovnam s videohernim prumyslem pred "prurazem" indie her, tak me poleje pot.
Autorská citace #33
1.11.2016 16:07 - ShadoWWW
Nedávno vyšlá Tomb of Beasts od Kobold Pressu má taky velmi dobré hodnocení. Chválí si ji hlavně bývalí hráči 4E, že tamní nestvůry jsou lépe vyvážené než původní Bestiář 5e pro optimalizované družiny a hlavně pro družiny na vysoké (10.+) úrovni, kde v původním Bestiáři takové nestvůry dost chybí (z nedostatku místa, protože většina skupina hraje vesměs jen 1.-10. úroveň a taky že je možné efektivně použít skupiny nestvůr nižší úrovně). Kvalita tištěné knihy je prý také velmi dobrá.

Tak, jako Volův průvodce nestvůrami bude spíš pro příběhově laděné skupiny, tak Tomb of Bests je určený zejména pro takticky laděné skupiny. Obsahuje přes 400 nestvůr! Hráči také chválí, že nestvůry mají takticky zajímavější schopnosti. Mnohé nestvůry mají svůj předobraz v mytologii po celém světě, včetně slovanské (ano, je tam i rusalka).

Jediné, co na tom americké publikum kritizuje, že některé obrázky žen jsou sexistické, až urážející (ženy) - např. viz níže. Na to Wolfgang Baur řekl, že ano, některé ilustrace jsou více sexistické, než by osobně chtěl, ale nakonec se rozhodli nechat ilustrátorům volnější ruku a zařadit je tam.

Autorská citace #34
1.11.2016 16:33 - sirien
"Americké publikum" - vsadim se, že většina amerického publika na to koukne a řekne "hej, cool kočka" a pak tam je pár hysterek...
Autorská citace #35
1.11.2016 16:34 - Vojtěch
Pro ty tam nedali dost sexisticky zobrazených svalovců k léčení hysterie ;)
Autorská citace #36
1.11.2016 18:13 - Merlin
Americké publikum se koukne vedle sebe na hrošici/hrocha ládující se pizzou, hambáčem a colou a řekne si...v jakém vesmíru existují kočky jako je ta v knize a podá žalobu. Má velkou šanci vyhrát...asi tak svých kilo procent
Autorská citace #37
1.11.2016 18:21 - Šaman
"Tak ty mi chceš rozkazovat, co mám nosit? Ještě jednou řekneš podprsenka a uvidíš!"
~ barbarská kopinice na americkou feministku
Autorská citace #38
1.11.2016 18:38 - efram
Stejně to naspala určitě nějaká hamburgerová kočička
Autorská citace #39
1.11.2016 18:51 - LokiB
Vtipný je, že ti američani maj ve skutečnosti pravdu. Ty obrázky jsou mnohdy sexistické. Otázkou je, jestli to má nebo nemá vadit.
Nám ze zkušenosti připadá, že ne, že je to přeci normální. Vyjádření svobody, přirozenosti a neměnné kulturní tradice atd.
Bavil jsem se onehdá s jednou mladou fakt pěknou ženskou a smutně připouštěla, že jí fakt není moc příjemný, když jde na poradu nebo na pracovní schůzku s klientem a na těch chlapech je až dojemně vidět, že by místo řešení obchodních věcí dělali úplně něco jinýho.
Divíte se, v důsledku, že pak někde sílí snahy tohle omezovat?
Autorská citace #40
1.11.2016 19:08 - sirien
Spíš sexualizované než sexistické.

(Jo, taky znám takové - a pak znám takové, co se v tom doslova vyžívají. A pak tu většinu, kterou to z většiny prostě nezajímá.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091301918029785 secREMOTE_IP: 54.92.155.93