Kultura

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Máš zajímavé, nevšední bláznivé či jinak nezapomenutelné zážitky s některými z níže uvedených nestvůr? Chceš je sdílet se spoluautory a čtenáři projektu Jeskyně a Draci? Ozvi se!

Momentálně sepisujeme pro Bestiář následující nestvůry:

Bazilišek
Bludička
Diblík
Draci
Dryáda
Dvojník
Elementálové
Ent
Gnolové
Goblini
Golemové
Harpyje
Homunkulus
Houby
Hydra
Chiméra
Chrlič
Jednorožec
Ještěrci
Ježibaby
Kentaur
Koboldi
Kraken
Krápenatec
Lykantropové
Mantikora
Medůza
Minotaurus
Mořan
Mumie
Noh
Obři
Orkové
Oživlé předměty
Pegas
Probuzené rostliny
Satyr
Skuruti
Slizy
Stín
Sukuba/inkubus
Štítový strážce
Troll
Vrrk
Zlobr
Zvířata
Cizí postavy

Momentálně mám plné ruce práce zpracováváním kapitoly o nemrtvých, takže přijímám jen texty odpovídající rozsahem a formou D&D 5E Monster Manualu. Po dokončení prací otevřu diskusi věnovanou malé skupince nestvůr, ke kterým budu povídání vybírat přímo z příspěvků tady na fóru.

Kteří nemrtví by měli mít osobnostní rysy, vady, pouta a ideály?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 8 bodů.
Duchkladné body14
Fextkladné body10
Kostliveckladné body3
Mumiekladné body7
Přízrakkladné body5
Spektrakladné body4
Upírkladné body13
Zombiekladné body8
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.1.2018 09:14 - wlkeR
Hmm, zajímavá to historka! Asi spíš ke slizům než k fextovi, ale podívám se, co se dá dělat.
3.2.2018 16:45 - wlkeR
Nová anketa ohledně toho, co vlastně říkají, že měli zařadit do D&D 5E.
3.2.2018 18:23 - Log 1=0
Co konkrétně je myšleno "skupinou nestvůr"? Jako obři, humanoidé a tak? To je moc hrubé. Na druhou stranu, mít Tři tabulky pro gobliního šamana a tři tabulky pro gobliního válečníka je k ničemu.
Jeden rys je na prd, tyhle věci použiju, když chci ty NPC udělat unikátní.
3.2.2018 18:38 - wlkeR
Tak fungují skupiny, ano.
3.2.2018 19:07 - Log 1=0
Tak dám možnost "Pro každou nestvůru" protože tabulka pro ghůla a ducha dohromady mě děsí. Ale počítám s tím, že "pro každou" není míněno jako "pro každou".
3.2.2018 19:12 - wlkeR
Log 1=0 píše:
tabulka pro ghůla a ducha dohromady mě děsí

Nu, jedna taková v prototypu kapitoly nemrtvých je.

Chtěl jsem anketu upravit, aby "každé" bylo "vybraných" ale nejde to. Tak nic.
9.2.2018 16:34 -
Zdar,
na facebooku jsme zahlídli Váš "inzerát" na stránkách Končiny. Máme pár vlastních monster, která jsme si vytvořili na míru Končiny a napadlo nás, jestli by o ně byl zájem? Jedná se o bahňáka, zeugla, reza a červa (je jich více, ale tito mají hotový korektní popis).
Co myslíte?
V. A. Ivanov
9.2.2018 17:49 - wlkeR
Teď potřebujeme hlavně věci, které 1) mají 5E staty a 2) jsou co nejvíc ikonické.

1) je důležité, protože už takhle nestíháme fluffovat, důkladné otestování statů ve hře bych řekl že je zcela mimo stůl.

2) - Bestiář a PPJ budou sdílet jednu vazbu. Je tedy žádoucí, aby nestvůr nebylo moc, a ty co budou měly širokou požitelnost. Na nějaké extra chuťovky sice dojde, ale momentálně hoří základy.
9.2.2018 17:56 -
Ok, díky. Potom přeji hodně štěstí a těším se na výsledek!
V. A. Ivanov.
10.2.2018 18:08 - wlkeR
Objevila se věc, která je celkem žádaná a přidá JaD něco navíc oproti D&D: osobnostní rysy, pouta, ideály a vady nestvůr. Některé nestvůry by něco takového určitě mít měly. Jako první bude tenhle upgrade zakomponován do kapitoly Nemrtvých, která zrovna vzniká.

Až na to, že zatím není materiál.

Takže - v anketě se můžete vyjádřit, kterým z nemrtváků by se mělo dostat té cti. Tady v diskusi navrhujte osobnostní rysy, pouta, ideály a vady libovolného z nich (ducha, fexta, kostlivce, mumie, přízraku, spektry, upíra, zombie).
10.2.2018 20:05 - Log 1=0
Neznáme fluff.
Ale budu brát ten z DnD, jestli tam chcete dát Zeměplošské zombie, tak to musíte říct dřív.
10.2.2018 20:28 - wlkeR
Good point. Ale zeměplošská zombie by moc šlapala na prsty fextovi.

Nicméně na nápravě neznalosti textů vně kruhu autorů se pracuje.
10.2.2018 20:58 - Maelik
wlkeR: Jen tak..návrhy nestvůr chceš sem do diskuze, nebo do PM?
10.2.2018 21:24 - Maelik
Log 1=0: Nechci vyzrazovat státní tajemství, ale myslím si, že z praktických důvodů snad mohu prozradit toto:

* Spektra, zombie, přízrak a kostlivec jsou nemrtví nejnižší třídy. Má to nějakým způsobem formu původního tvora, ale nemyslí, jen mají instinkt vraždit, eventuelně můžou být ovládáni schopným nekromantem.

* duch je prostě klasický duch. Podobu má původního tvora, mentální kapacity dosti omezené, vlstně je to jen obtisk původní osobnosti, nic nového není schopen vymyslet.

*Fext a upír jsou proměnění humanoidé. U obou platí, že mají své vzpomínky a dovednosti, jen osobnost je nějak vyšinutá. Obecně u fextů má tato vyšinutost tendenci nabývat formy "vraždit, pálit, drancovat", zatímco u upírů je to jejich nějaký koníček změněný na posedlost (např. sběratelství se zmnění na hromadění věcí).
11.2.2018 10:35 - wlkeR
O státní tajemství rozhodně nejde, navíc seš autor, tak co.

Plus, včera jsem zažádal o svolení ke zveřejnění současného obsahu a vytvoření blogu, kam by bylo snazší přispívat.
17.2.2018 18:21 - wlkeR
Svolení uděleno, brzy bude možné posílat příspěvky do bestiáře jak tady, tak na webu JaD. První "crowdsourced" bude kapitola, která si o přeměnu obyčejných lidí v příležitostné autory přímo říká: lykani.
23.2.2018 19:25 - wlkeR
27.5.2018 11:25 - wlkeR
Boha jeho, než se člověk vymotá z labyrintu čtvrtletí a maturit, je z březence konec květence.

Na základě textů celkem asi 5 přispěvatelů ke konkrétním lykanům jsem zatím vyrobil úvod k druhu obecně. Mnohem víc mi pomůžou s konkrétními exempláři, ale nejdřív jsem chtěl mít z krku obecné řeči, abych měl na co navázat.

Abych uvedl kompletní credits, lví podíl na tomhle pojetí mají také příběhy z Adventurer's League k Curse of Strahd (odkaz přidám za chvíli, až dodělám a nahraju další část překladu) a Under the Silver Moon / Archmage of Goldnight (zde v podání Shauna Penroda & spol.)
27.5.2018 12:29 - sirien
Úvod je velmi hezkej, kombinuje tradiční "žvásty" s nějakými inspirativními nebo nápaditými poznámkami. Možná bych to trochu zabrousil:

- ten první odstavec je vcelku o ničem, přepsal bych to do archaicky znějícího jazyka a hodil bych to kurzívou jako citaci z nějakého "reálného" bestiáře (ten text je beztak zbarvenej všema těma "zrůdama" atp.)

- ten in-joke na Darwina bych nahradil nějakým jiným podnadpisem. Ty dvě možnosti toho jak může lykantrop vzniknout bych ale naopak rozšířil, klidně o další tři, čtyři nebo pět (válečník kterého posedlo bitevní šílenství, kletba bohů za kanibalismus...) - poměr cena/výkon je tady výbornej, tak proč to nevyždímat.

- vyhnul bych se slovu "nemoc". Zaprvé to zbytečně dává víc konkrétní stylizace než chceš, zadruhé to je nechutně moderní - podstata nemoci nebyla známa až někdy do osmnáctého století nebo kdy, takovéhle věci se braly za kletby, uřknutí aj. Zůstal bych u slova "lykantropie", ta se klidně může dědit, předávat atp.

- Nakažení lykantropové - přejmenoval bych, viz výše. Můžeš mít Pravé a Nižší, Původní a Obrácené, Nestvůrné a Prokleté (ta poslední varianta se mi vcelku líbí, zvlášť v kombinaci s tím že by se první odstavec pojal jako citace z bestiáře)

- Ta konkrétnost té "látky", ta specifičnost té krve... opět zbytečně moderně napsaný text. Navzdory tomu co se tvrdí... vyhodil bych to, udělal bych naopak rámeček s pověrou v němž se to tvrdit bude. Popravdě zrovna u vlkodlaků bych podobnejch rámečků s různejma pověrama, legendama a možná-pravdama naházel klidně celou stránku.

- proměna nemá "nejmenší vliv na jejich myšlenkové pochody". Tohle mi taky přijde škoda specifikovat takhle explicitně (navíc to je dost insider knowledge). Lepší to dát nějak vágně, jakože "Praví lykantropové se zdají zachovávat věští část svého intelektu bez ohledu na podobu, zatímco prokletí lykantropové..."

- stříbrná kulka - škrtnout kulka, sme v DnD. Tohle je další tradiční část kánonu kterou bych naopak mnohem radši viděl jako inspirativní rámeček s možná-pravdou než jako ustanovenou skutečnost - a hned vedle toho by měl být rámeček co bude tvrdit že to musí být zbraň celá potřená vlčím morem a hned vedle toho další který bude říkat že po ubití vlkodlaka je potřeba mu vyrvat a spálit srdce a useknout hlavu (zde lze udělat hezký injoke na Carpe Jugulum a podobné rámečky dát všude možně se společným jmenovatelem useklé hlavy - znalci Pratchetta ocení)
7.7.2018 09:58 - Maelik
wlkeR: Historku nemám, tak jsem ti poslal přímo návrh charasteristiky Medvědodlaků. Snad se bude líbit.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10222315788269 secREMOTE_IP: 44.202.90.91