Kultura

ShadoWWW
15.6.2017 21:50
Vampire: The Masquerade 5E
Tak nám i VtM přichází do páté edice, podobně jako hned několik dalších významných her 90. let 20. stol. A podobně jako u DnD 5E je volně ke stažení veřejný (alfa)test. Po otestování můžete vyplnit i dotazník.

Video prezentace o páté edici.

Vampire the Masquerade 5e v Kostce
Autorská citace #1
16.6.2017 02:00 - sirien
hm. Berlínskej con, všichni mluvěj anglicky, překlad je zjevně pro Untermench... :D
Autorská citace #2
16.6.2017 02:07 - sirien
Ta nová blood mechanika (resp. sada mechanik) vypadá fakt hustě... a popravdě mi přijde tak logická že si řikám jaktože přišla až teď :D

TLDR: blood nepojede na bloodpool ale na blood-risk, čím víc blbnete s věcí co sou napájený krví tím víc riskujete nárůst hladu - hlad vám dává hunger dice které házíte při normálních hodech, blbej hod na hunger dice vede k propadnutí hladu - abyste mu zabránili musíte spálit composure. Problém je, že když vás něco dovede k hodu na frenzy, tak házíte zbývajícím composure.

Tj. hlad po krvi je teď mnohem víc skutečně "hlad" a krev teď neměříte na litry co máte v sobě jako baterku ale na svojí "nasycenost".
Autorská citace #3
16.6.2017 10:54 - Shako
To vypadá hodně zajímavě.

EDIT: Poprvé mám pocit, že se fakt snaží z toho udělat existenciální hru o prokletých upírech, kteří mají svoji bestii, kterou musí krotit, za kterýma zůstává spousta nevinných obětí atp. Tak to by mohla být přejemná změna, protože v původní příručkách to sice bylo, ale dalo se to směle ignorovat, takže většina her byla spíš estráda intrik...
Autorská citace #4
16.6.2017 12:41 - ShadoWWW
Taky mi to přijde zajímavé a doufám, že se jim to povede a že se VtM zas bude hrávat tak jako kdysi.

Ještě k autorům a číslu edice:

Onyx Path (oddělená společnost od White Wolf) po prodeji WW získal licenční práva na World of Darkness a Chronicles of Darkness (tedy starý a nový WoD, přičemž oWoD je Masquerade, Apocalypse, Ascension atd. a nWoD je Requiem, Forsaken, Awakening atd.). Vyvinuli vydání různých her "k 20. výročí" (Vampire, Werewolf, Mage, Changeling atd.). Vampire: The Masquerade "Edice k 20. výročí" se považuje za "4. edici" z tohoto hlediska byla nyní ohlášena 5. edice.

Poté, co byl White Wolf prodán společnosti CCP (videoherní společnost), CCP se pokoušeli o MMO World of Darkness, ale neuspěli a prodali White Wolf další videoherní společnosti Paradox. Právě Paradox nyní stojí za Vampire: The Masquerade 5E.

Ale společnost Onyx Path má stále aktivní licenci na produkci materiálů pro World of Darkness a Chronicles of Darknes a právě v tomto měsíci Onyx Path vydal spoustu zbrusu nových materiálů pro Vampire: The Masquerade a World of Darkness.

Takže tu máme dvě společnosti, které aktuálně vydávají VtM. Konec hlášení. ;)
Autorská citace #5
16.6.2017 12:52 - Soldier76
A kteri jsou ti hodni? :)
Autorská citace #6
16.6.2017 13:11 - Naoki
Paradox <3
Autorská citace #7
16.6.2017 15:22 - sirien
Shako píše:
Tak to by mohla být přejemná změna, protože v původní příručkách to sice bylo, ale dalo se to směle ignorovat

Přímo se tam k tomu vyjadřujou - ty dřívější hry vznikly v době, kdy
a) už jen to že hraješ upíra bylo "cool" a "wow"
b) game design nebyl na dnešní úrovni a co je dneska standard byla tehdy revoluce

...tj. fakticky to ty hry tenkrát nepotřebovaly a hráči to téma a pojetí ocenily i bez toho - dneska už to potřebujou, takže to posunuli.


Fun fact: Hite tam zmínil, jak byly nějaké jeho texty odmítnuté s tím, že jsou "příliš temné" :D

Soldier76 píše:
A kteri jsou ti hodni? :)

Co to je za otázku? Bavíme se o WoD a navíc o VtM - to není hra, ve které by byl někdo "ten hodný". Můžeš si vybrat mezi monstrama z jedné a druhé strany :)


Btw. docela mě zaskočilo jak vyslovujou různé věci (Brujah, Camarilla...)
Autorská citace #8
17.6.2017 09:02 - LokiB
sirien píše:
Co to je za otázku? Bavíme se o WoD a navíc o VtM - to není hra, ve které by byl někdo "ten hodný". Můžeš si vybrat mezi monstrama z jedné a druhé strany :)


Jsem to pochopil tak, ze mysli, kteri z tech dvou vydavatelu jsou ti hodni kluci :)
Autorská citace #9
7.8.2017 13:47 - kin
White Wolf bude teď v sprnu spouštět svou DMs Guild nazvanou Storytellers Vault. Funguje to prakticky stejně, zatím ale jen budou podporovat Vampire settingy (a všechny jejich edice!), další settingy časem.

http://www.storytellersvault.com/
Autorská citace #10
5.6.2018 14:06 - sirien
kolega náhodou založil duplicitní diskusi tak sem jí uzavřel.

Element píše:
Zdarec, do mailu na me tak pred tydnem nebo dvema vyskocilo toto:

https://www.fantasyobchod.cz/vampire-the-masquerade-5th-edition-slipcase-set

Dneska se mi o tom z nejakeho duvodu zdalo :)) Mam to brat jako znameni?

Vim ze WW se nejak rozpadlo, rozdelilo, casem zase sjednoti a what not, ale uplne se v tom neorientuju. Upiry jsem nikdy nehral. Mohla by byt tahle edice dobrej starting point? Doma mam jen VtR.

Na stitku je Modiphius, ty mam docela rad, myslim, ze delali Conana, takze u me maji + body.

Je tu nekdo, kdo to sleduje, pripadne na to ceka? Je to shit a nici to puvodni upiry nebo to bude bomba. So many questions :)


Aegnor píše:
Já osobně jsem na tuhle edici upírů ještě vůbec nekoukal, takže netuším.


Element píše:
Nicmene podle zbezneho googleni je to ono. White Wolf/Onyx Path stoji asi teda za texty a Modiphius dela grafiku a vydava to. No minimalne knizky vypadaji moc pekne.
Autorská citace #11
7.6.2018 00:28 - Gurney
Element píše:
Je tu nekdo, kdo to sleduje, pripadne na to ceka? Je to shit a nici to puvodni upiry nebo to bude bomba. So many questions

Asi záleží, co od toho chceš, kdyžta koukni na playtest alfaverze, to je asi docela dobrá ukázka, kam se to bude odvíjet.

Z toho playtestu a vzhledem k tomu, že na tom dělá Kenneth Hite bych tipoval, že to bude hra hlavně pro fandy původního světa Maškarády (byť ne nutně celého toho metaplotu kolem prastarých upířích polobohů a Gehenny), možná ještě trochu těsněji naroubovaného na skutečné události a 21. století, a ve zjednodušeném systému. A nedivil bych se, kdyby se atmosféra posunula od goth estetiky a BDSM romantiky spíš k weird urban fantasy ve stylu Over the Edge.
Autorská citace #12
10.6.2018 20:23 - sirien
Zupa, konečně sem vyhrabal ten Keynote talk.

Musim říct, že mě moc těší že se rovnou počítá s Mage (už mě moc netěší že se zjevně počítá se vší původní bullshit kosmologií, ale tak pořád všechno lepší než Awakeningová Atlantida...) a že si zjevně nehodlaj brát servítky s ostřejšíma tématama od diskriminace po náboženskej fundamentalismus a pocestě ještě stíhaj mít narážky na rozpadající se hranice Evropy.

Po vším tom Evil Hatím levicově liberálním našlapování a přecitlivělé opatrnosti to je příjemná změna.
Autorská citace #13
10.6.2018 20:27 - sirien
btw. White Wolf heslo na Urbandictionary je vcelku fun :D
Autorská citace #14
11.6.2018 13:53 - sirien
Ukázkové hraní V20

3 a půl hodiny.

0-12 min: zadávání questu. Stojí za to vidět jak tam ST hraje elder upíra a jeho RP reakcí na ty mladý ucha.

...systém má botche na jedničkách. Proč. #srsly proč!? ...floating DC... well... attack+defense+damage+soak roll, YES, rolling orgies! Skoro přestávám litovat, že mě dvacítkový edice úplně minuly.


...ty staré dobré oWoDové časy kdy neexistovalo přirozený occultation, takže když upír někoho zmlátil před svědkama a ty vytáhli smartphony, tak byl upír obratem všude na faceboocích a twitterech :D (Když nad tim tak přemejšlim, tak to bylo ve skutečnosti bylo možná i výhodný, když si vezmu, jak se spousta Hunterů velmi rychle naučí orientovat podle klíče "jo takže něco se tam stalo a toho týpka tam nikdo nebyl schopnej vyfotit, jo? Ale, ale ale...")
Autorská citace #15
11.6.2018 14:45 - Tarfill
Jako, na VtM 5e jsem zvědavej a rád bych si ho někdy zkusil. Zatím neumím tak dobře anglicky abych si mechanické odlišnosti od předchozích edic dohledal a naučil, nedejbože abych hru podle toho odmasteroval, každopádně pokud se v budoucnu najde nějaký odvážlivec, rád bych se na nějkaou hru přihlásil... ;-)
Autorská citace #16
11.6.2018 17:31 - sirien
Tarfill píše:
neumím tak dobře anglicky abych si mechanické odlišnosti od předchozích edic dohledal a naučil

Stará edice:
- hod na iniciativu dice-poolem
- hlášení akcí od nejnižšího výsledku po nejvyšší
- následná exekuce akcí od nejvyššího výsledku dolu
Každý útok přitom obnášel:
- hod na útok
- při úspěšném útoku hod na obranu
- při zásahu hod na zranění
- při zranění hod na pohlcení daného zranění

Nová edice:
- Hod na inku K+1d10
- Hlášení odshora rovnou s exekucí
Každý útok je:
- Jeden hod na útok a na zranění naráz (obrana je statický modifikátor)

...z lidí co znám kolem WoD (a že jich neni málo) i ty úplně největší hateři čtvrtý edice (Requiem, Forsaken, Awakening) co brečeli jak bylo v oWoD všechno lepší velmi rychle zkonvertovali na nWoD pravidla. Sice dál hráli starej setting a starý popisy schopností a často zvýšený bodíkový dotace pro vystižení starého power levelu atd. a ty fakt fajnšmekrovský zachovali i starej damage systém (v podstatě stavově-řádkovej namísto prostého HPčkového), ale co do systému všichni přešli na nWoD, protože je přestalo bavit že se i při nejtriviálnějšim konfliktu musej uházet k smrti.
Autorská citace #17
18.6.2018 22:20 - sirien
...tak sem si kvůli vám nastudoval nějaké věci z posledních let (je docela smutné, že sem to musel udělat až teď a zrovna já... pamatuju doby kdy na našich internetech fungovalo docela dost aktivních WoD fanů) a nějaký obecný souhrn jsem sepsal tady - něco trochu konkrétnějšího se nejspíš ještě objeví v průběhu týdne.
Autorská citace #18
26.6.2018 01:24 - Retröxx
Dík Siriene za popularizaci Wodka nevím o někom, kdo by to na cz internetech v nelarp scéně dělal.
Rozdíly cos napsal sou dobrý shrnutí základu, dovolím si ještě něco upřesnit k staré (classic) edici.

Iniciativa atributtes d10

Obrana (Block,Parry,Dodge) se hází pokud ji při iniciativě postava deklaruje (ganrel co nedeklaroval full defense je proti brujahovi co si napálil celeritu a de si pro 3x bite so out of luck) a dává logicky smysl (žádný dodge na pláni, block proti melee etc.)

Soak se hází pouze pokud ji postava soakovat může (Bashing, Lethal, Agrr. damage).

Navíc je ale hod na změnu akce oproti deklarované (willpower/6)

Na combat systému CHoD mě dycky fascinovalo, jak vyřešil multiple action celirity průser tím že je prostě vůbec nezná (kromě epic failů typu gunslinger). Co action přidávající Time 3 efekt, taky zmizel?

ChoD má ale IMO rozhodně lepší metanarativní prvky, exp systém a překopanou Humanity (vypuštění mentálně-masturbačních Paths).

O V5 dle Alpha testu by to bylo spíš na samostatnej článek, v zkratce co si pamatuju ( kromě na WW mediocre writingu) je to kopírka ChoD na úkor feelingu původních edic, ruší se diff a arbitrárně se stanovuje číslo kdy je hod sucess, ruší se botch ( numerická hodnota kostek pozbývá smysl a mohli bysme házet třeba korunou viz nový official kostky).
Systém co muže fungovat u docela statickyho vampýra ale u dynamický magick si to nedokážu představit, navíc s ještě větším důrazem na zjednodušení oproti ChoD např. návrat vice/virtue místo mask/dirge , autokilly za critical success/messy critical a osekáním Humanity postavené na prubířských kamenech na damage touchstoneu a když postava bestiálním způsobem někoho zabije a vytapetuje si z jeho ostatky pokoj (citace Alphy). Normální vražda není nijak penalizovaná, sen všech paths je naplněn a můžou v klidu zaniknout.

Pro někoho, kdo hledá způsob, jak skloubit zefektivnění někdy až komického množství hodů při zachovaní WOD feelu doporučuju spíš Streamlined combat z V20 Dark age companionu společně s mutiturn action pravidlama+celeritu z V20 Dark age corebooku.

Navíc simplifikace u V5 paradoxně vede k tomu (v play testech co sem sledoval) že hráč je motivován, aby řešil vše silou, právě proto že combat je tak rychlý a smrtící a neriskuje postih za dobrý hod při roleplayingu.

sirien píše:
ty fakt fajnšmekrovský zachovali i starej damage systém (v podstatě stavově-řádkovej namísto prostého HPčkového)


U HP sytému kromě nelogičnosti (s tělem jako cedník mám asi nějaké postihy oproti business as usual) mě vždycky zajímalo jak vystihne wraithy,spektry a obecně bytosti s ektoplasmy+riseny, u kterých právě bezpostihový systém dává naprostý smysl.

sirien píše:
Musim říct, že mě moc těší že se rovnou počítá s Mage (už mě moc netěší že se zjevně počítá se vší původní bullshit kosmologií, ale tak pořád všechno lepší než Awakeningová Atlantida...)



Mám z V5 Mage po učebnicově pravdoláskařském Refuge poměrně obavy a docela by mě zajímalo co myslíš bs cosmologií…ono i u Ascension v mage historii se předpokládá existence padlých vyspělejších civilizací jež předky mágu naučily magick ale naštěstí to Brucato nijak nerozvíjí.

sirien píše:
a že si zjevně nehodlaj brát servítky s ostřejšíma tématama od diskriminace po náboženskej fundamentalismus a pocestě ještě stíhaj mít narážky na rozpadající se hranice Evropy.

Po vším tom Evil Hatím levicově liberálním našlapování a přecitlivělé opatrnosti to je příjemná změna.


V tomhle optimistickém očekávání tě Siriene docela obdivuju, spíš od V5 čekám pořádnej nášup švédskýho feminismu, LGBT (chudáci Tzimisce) a naivního levičáctví. Ono i samotný až přehnaný důraz na real world témata je poměrně lotýnka, at to WW vezme jak chce je otázka co na to levičácky-escapisticko naladěná geek komunita. Neví někdo co je vlastně cílovka nové edice??
Autorská citace #19
26.6.2018 01:54 - sirien
Retröxx píše:
Co action přidávající Time 3 efekt, taky zmizel?

Jo. Jenže celej Awakening je divnej paskvil a logika efektů tam často vymizela na úkor gamisticky dračákystickejch omezení, takže způsob kterym se Awk vyhybá bonusový akci i na 5. úrovni sféry je fakt křečovitej až to je k bolestivýmu smíchu (jakože tam sou bullshit podmínky typu "můžeš zastavit čas a dělat co se Ti zlíbí, jen nesmíš nikoho zranit" atp.)


Jinak Morality Pathes byly v ChWoDu někde taky myslim, jen nebyly tak hrozně rozšířený. nWoD má ale zábavnější Morality mechaniky, třeba Hunteří Triggers sou fakt žůžový :)

Retröxx píše:
O V5 dle Alpha testu by to bylo spíš na samostatnej článek

Bude velmi brzy, neboj :)

Ale pamatuješ si to dost blbě, nic ve zlym. K oWoD to má feelingem o hodně blíž než k nWoD, diff se neruší, jen funguje úplně jinak, není to arbitrární, na číslech... občas v něčem sejde, občas jen částečně (je tam víc typů hodů a ty cool kostičky sou dobré na skill rolly, ale na některé jiné hody stačit asi nebudou) a ano, u pitomýho oWoD botche naštěstí nikdo nebyl tak nepříčetnej aby ho toužil vracet (protože to byla ze všech špatnejch oWoD mechanik snad ta úplně nejblbější - i to 4 násobný házení v combatu snad nebylo tak zlý jako oWoD botchování). Zjednodušení tam moc neni, ten systém je ve skutečnosti výrazně složitější než nWoD (ne tak moc jako byl oWoD, ale i tak to k němu má složitostí blíž), ty autokilly nejsou tak simple jak píšeš a Humanity zjevně neni osekaná jako taková ale byla osekaná pro alfa test, je to z toho úplně cítit (zvlášť když znáš NBA ze kterých ty nové mechaniky vychází).

Každopádně komplet recenzi tohodle plánuju vydat v průběhu tejdne a fakt se mi to nechce psát dvakrát, tak poprosím o trochu trpělivosti :)

Retröxx píše:
Mám z V5 Mage po učebnicově pravdoláskařském Refuge poměrně obavy a docela by mě zajímalo co myslíš bs cosmologií

To že se všema těma umbrama okolo byla ta hra v podstatě víc mystickej stargate než urbanfatasy.



EDIT: ADD - ještě k těm "švédskejm lesbám" - já myslim že to tak hrozný nebude, protože kdyby to bejt mělo, tak už by se to projevilo dřív v nWoDovejch příručkách - což se nestalo. Nebo jestli jo tak to kolem mě prošlo naprosto bez povšimnutí. Samozřejmě se můžu mýlit a v tom případě budu strašně zklamanej...
Autorská citace #20
26.6.2018 10:23 - Aegnor
Retröxx píše:
Rozdíly cos napsal sou dobrý shrnutí základu, dovolím si ještě něco upřesnit k staré (classic) edici.

Hej, upřesnění asi dobrý, jenom ... jsem měl problém pochopit tak polovinu. Možná by se hodilo věci popsat trochu víc polopaticky, ne jenom v oWoD žargonu.

A je pravda, že při čtení ten systém působí opravdu jednoduše, ale určitě si budu muset napsat nějaký drobný tahák na jednotlivé mechaniky.

Ad autokill - on se ten autokill vztahuje pouze na Mortal the Loser, ne na upíry či jiné schopné postavy (třebas second inquisition).
Autorská citace #21
26.6.2018 12:18 - sirien
Já chtěl původně jen demonstrovat rozdíl v konceptu těch edic tak sem byl zkratkovitej, ale když tu je zjevně taková touha po retru...


Inka fungovala jako standardní dicepool hod. Hlásilo se od nejnižších a vyhodnocovalo od nejvyšších. Na ince záleželo mimo jiné i protože obrany byly do určité míry hlášené akce. Udělat něco jiného než si na počátku zahlásil vyžadovalo ověření willpower. Ano, bylo to přesně tak otravné jak to zní, většina lidí to začala ignorovat po prvním větším souboji. Ano, ironicky to bylo komplikovanější než Shadowrun 3ed, ale to jsou holt tajemné cesty designové evoluce.

Obrana se dělila do tří typů jak v nějakym šerm-porno systému - dodge, parry a block (tuším že...) (ano, Exalted to převzaly ve zjednodušené formě pouhého Dodge a Parry - zdůrazňuju Exaltedto převzaly ve zjednodušené formě...) Efektivně to byla zbytečná orgie protože to fungovalo ve valné většině případů stejně, jen se to řešilo jinou dovedností.

Hody na zranění sem už popsal výše v té posloupné čtveřici hodů. Retröx má pravdu že sem nebyl úplně fér - ten čtvrtej hod se aplikoval pouze pro typ zranění kterému daná bytost dokázala odolávat (tj. u mortálů a mágů bez dalších ochranných kouzel v podstatě jen proti bashingům, upíři dokázali naopak pobrat skoro všechno co nebyla dvoubřitá sekyra, rozjetá motorovka, oheň, pařáty a zuby jiných supernaturálů nebo sluneční světlo - některé ze zmíněných jim později umožnila soukovat fortituda, odtud ona část legendární hlášky "soukovat agravátní dymidže fortitůdou" - point je že agráry se bez fortitude soakovat nedaly (a s fortitude se soakovaly jen tou fortitude, bez staminy - aby to nebylo tak jednoduchý...)

Samozřejmě vzhledem k divokosti způsobů kterým se skládaly dicepooly některé hody na zranění potřebovaly konverzi - tzn. např. když mág seslal kouzlo a hodil 2 úspěchy, tak dával damage tuším že 4 kostkami nebo tak nějak.


Do toho tam byly nějaké další vychytávky, třeba jak Retröx trefně nakousnul některé schopnosti přidávaly natvrdo další akce v kole a to i několikanásobně. Jakože si ve svém tahu jednal třeba 5x (1x v základu + 4x za Celerity 4*) Nic proti akcím navíc (jak sem psal, nWoD v jejich eliminaci zašel fakt křečovitě daleko), ale tohle byla často totálně zrůdná orgie.



Retröxx píše:
Dík Siriene za popularizaci Wodka nevím o někom, kdo by to na cz internetech v nelarp scéně dělal.

Tohodle sem si předtim nevšim :) Neni zač.

Jinak ono ve skutečnosti ta část larpové scény (ať už Pražské nebo Brněnské) co praktikuje WoD byla prapůvodně (v '90s) součástí původní RPG komunity. Někteří už RPG opustili úplně (Jezevec), jiní u něj zůstávají už "jen" soukromě (většina Prague by Night - resp. to co z PbN zůstalo).

RPG / larpová scéna se od sebe oddělily až dost pozdě (mnohem pozdějc než lidi dneska myslej - been there, seen that, bylo to někdy cca mezi 2006-2010, když se Jezevec rozhod rozjet naplno Court of Moravia.

Já tenkrát patřil k té cca části oné "druhé" generace co po rozdělení zůstala u RPGček - nicméně moje intro do WoD bylo původně od těch pozdějších a současných larperů. Ve skutečnosti můj úplně první kontakt s WoDčkem byl kdysi na PGC od Jezevce na nějaké přednášce co byla převážně o upírech - na večery slíbil nějaké ukázkovky, první večer se hráli upíři, druhej večer sme ho s kamarádem překecali na vlkodlaky a potom sme ho ještě ukecali aby nám dal soukromou intro-přednášku o mázích.


Ironií je, že tahle "stará garda" z většiny moc nepřekousla / neměla zájem o přechod mezi oWoD a nWoD a někteří z nich pak nWoD i vcelku bezdůvodně hateovali. Co vím tak jedinej z těhle lidí kdo zůstal u RPG/WoD a ten ediční přechod přijal vpohodě a otevřeně byl Ambeřan. Důsledkem pak bylo, že v larpové scéně pak dál dojížděl oWoD, zatímco RPG komunita (tou dobou stále ještě dost na RPG Fóru) přešla naplno na nWoD.

nWoD pak žil velmi dlouho a v RPG komunitě žije doteď, ale je pravda, že v posledních pár letech dost utichnul - WoDčka např. na GameConu už sem vypisoval v podstatě jenom já. Což je dost škoda.
Autorská citace #22
26.6.2018 16:31 - sirien
hm... tak se mi to podařilo dopsat o něco dřív než sem myslel :)

5VtM Alfa recenze/preview
Autorská citace #23
26.6.2018 16:38 - York
"Článek neexistuje, nebo ještě není schválen."

Píšeš sice rychle, ale schvaluješ pořád stejně pomalu ;-)
Autorská citace #24
26.6.2018 16:39 - Log 1=0
Článek neexistuje nebo není schválen.
EDIT: York byl rychlejší.
Autorská citace #25
26.6.2018 16:42 - sirien
meh, takový nesmyslný detaily... :p
Autorská citace #26
28.6.2018 00:49 - Retröxx
sirien píše:
WoDčka např. na GameConu už sem vypisoval v podstatě jenom já.

Týká i letošního ročníku?

sirien píše:
Ironií je, že tahle "stará garda" z většiny moc nepřekousla / neměla zájem o přechod mezi oWoD a nWoD a někteří z nich pak nWoD i vcelku bezdůvodně hateovali.



Sem právě hrál hlavně s členy pražské larp komunity prakticky čistou V20 Maškarádu.

K pochopení jakej byla akce navíc průser ještě doplním kontext „normální“ multiple action, která je v V20 Masquerade (dělí se dice pool akce s nejmenším dp mezi všechny akce - default u všech ostatních V20 kromě Dark age ) dost hardcore.

sirien píše:
Samozřejmě vzhledem k divokosti způsobů kterým se skládaly dicepooly některé hody na zranění potřebovaly konverzi - tzn. např. když mág seslal kouzlo a hodil 2 úspěchy, tak dával damage tuším že 4 kostkami nebo tak nějak.


Jak říkáš, navíc forces přidává 1 automatic sucess do damage tedy s 2 úspěchama 6 aggr. damage, menší komplikace je v tom, že na fireball je suggested success dle base success tabulky min 3 takže s dice poolem 3 co má většina pc buď spálit willpower a kostel nebo to udělat jako menší rituálek.

sirien píše:
některé ze zmíněných jim později umožnila soukovat fortituda, odtud ona část legendární hlášky "soukovat agravátní dymidže fortitůdou"


Stará dobra forta navíc se docela hodí na chozeni po ulici přes den, jelikož sunlight má dost nízký soak diff i damage (samozřejmě pokud má postava full „vamperj přes den“ gear brýle, klobouk, kabát, rukavice)

sirien píše:
Inka fungovala jako standardní dicepool hod.


Nevím odkud čerpáš ten standard dicepool hod, podle mých zdrojů je iniciativa hodnota (Dex (Wod god stat) plus Wits) a D10, při rovnosti vetší iniciative hodnota rozhoduje.

Asi tu udělám menší promo "to whom it may concern" Streamlined combat systému:
Iniciativa Dex a Wits a D10 ale na celou scénu.
Hlásí se od nejvyšší a zároveň koná, při shodě konají zároveň (výjimka je samozřejmě defense) navíc je na výběr trio delay/ interrupt (jednou za 2 kola) / tagg (pouze první pc v kole – může označit další postavu která získá jeho iniciativu s tím, že jeho se zmenší o jedna)
Damage/soak je auto plus full potence/fortitude score plus 50 % za spálení bp
Půlka aplikovatelného soaku (stamina fortitude armor) = hardened rating pod zranění 0 nad min 1 health level ( bashing se furt děli 2 pro vampejry)
Např. damage 6 lethal soak 8 hardened 4 = 1 health lvl inflicted, damage 9 bashing soak 8 = 0 health level inflicted

Aegnor píše:
Hej, upřesnění asi dobrý, jenom ... jsem měl problém pochopit tak polovinu. Možná by se hodilo věci popsat trochu víc polopaticky, ne jenom v oWoD žargonu.
... jiné schopné postavy (třebas second inquisition).


Díky za feedback, myslím že Sirien všechno podstatný dovysvětlil dobře, kdyby ne klidně pm. Když jsme u druhy inkvizice nějaké teorie, co to bude zač? Naboostovaná Society of Leopold spojený s Dark age Inkvizitorem ?, Hunteři?, Technokracie a obdoba pogromu ? Prostí mortálové se zápalnou municí do bambitek a ďábelsky rychlím uploadem videí z Hunters Hunted II ? Nictuku ? Nebo snad něco jak ty Styx potvory z ChoD ? (vlkodlaky asi můžem v klidu všichni vyloučit hned)

sirien píše:
EDIT: ADD - ještě k těm "švédskejm lesbám" - já myslim že to tak hrozný nebude, protože kdyby to bejt mělo, tak už by se to projevilo dřív v nWoDovejch příručkách - což se nestalo. Nebo jestli jo tak to kolem mě prošlo naprosto bez povšimnutí. Samozřejmě se můžu mýlit a v tom případě budu strašně zklamanej...


Přeju si to samý, snad mám jen nějakej selection bias už od ankety,kterou na začátku posílaly, kde bylo na výběr asi 20 pohlaví, podpořený jistýma vyjádřená devs na live eventech a dodělanej nešťastným refuge. Estetika toho dobrý den kozy ven fota z V5 mi taky moc nesedla. Vypadá tak běžný toreador (asi aby usnadnil job druhý inkvizici) ? Je to romantická vize jak vidí sami sebe, je to jejich ghoul ? Tolik otázek tak málo odpovědí.

Nakonec jesi teď budou všichni „hrdinové“ ženy, uprchlíci, muslimové, gayové a vegani je mi docela jedno hlavně ať je to logický v kontextu celého settingu a není to křečovitý…moc (případně pokud to pude snadno vyfiltrovat). I když mluvit o logice u settingu který vychází z premisy, že reakce na druhou inkvizici jsou nový Dark age, když Camarilla byla reakcí na první inkvizici a eldři co zbyli dělají krizovej management ve stylu císaře Františka „hlavně to vysedět“ navíc s geniálním rozhodnutím zřeknout se kontroly ve stylu ať si "mladí dělají co chtěj" (dle myho info pro anarchy bude platit pouze tradice maškarády) je mluvit o logice dost ambiciózní.

Ad nová nWoD/ChoD je sice v licenci ale čistečně věc Onyxe ne ?

sirien píše:
To že se všema těma umbrama okolo byla ta hra v podstatě víc mystickej stargate než urbanfatasy.


Kosmologie Wod tzn. Triáda/Essence a Sfery/Celesitals vs Bůh/Démoni mi nevadí a společně s Umbrou dodává Wodku příjemnou hermetickou/ teistickou/ „vědeckou“ hloubku a zakládá ho jakž takž na reálnejch mystických tradicích. Není cílem IMO aby se hráč pohyboval nějak moc dál než v penumbře/Horizon realms (constructs) kromě obskurnějších tradicí/crafts Ahl-I-Batin,Taftani a možná Dreamspeakers. Samostatnou kapitolou sou Void Engineers, u kterých se to asi nejvíc blíží StarGate ( případně Alienovi) o které mluvíš. Trochu mimo je Digiweb kam může v podstatě každej.

sirien píše:
Bude velmi brzy, neboj :)


Ještě jednou dík za tohle vražedný tempo článků Siriene, ani to nestíhám všechno komentovat. Btw skvěle načasovaný k představení final printu a videa playestu co maj vyjít během týdne.
Autorská citace #27
28.6.2018 09:52 - Aegnor
Retröxx píše:
Když jsme u druhy inkvizice nějaké teorie, co to bude zač? Naboostovaná Society of Leopold spojený s Dark age Inkvizitorem ?, Hunteři?, Technokracie a obdoba pogromu ? Prostí mortálové se zápalnou municí do bambitek a ďábelsky rychlím uploadem videí z Hunters Hunted II ? Nictuku ? Nebo snad něco jak ty Styx potvory z ChoD ? (vlkodlaky asi můžem v klidu všichni vyloučit hned)

Tak já to moc nesleduju, zatím jsem jenom prolítnul ten alpha test, ale podle mě půjde o prostě následníky první inkvizice. Tedy náboženské fanatiky, cvičené na boj proti supernaturálům. Docela to podporuje ten vampire hunter, co je v alpha testu.
Autorská citace #28
28.6.2018 18:55 - sirien
Retröxx píše:
Týká i letošního ročníku?

letos snad pokud vim ani žádný WoDčko vypsaný neni.

Letošek je co koukám fakt hodně bohatej a rozmanitej a vidim tam hromadu klasickejch RPGček i dost různých vzácných nebo až obskurdních systémů, ale WoD (bez ohledu na edici) ani jedno.

HUH. A šéf RPG linie se mi teď podíval do archivů a zjistil že:
- poslední WoD byly moji Mage v roce 2013. 14, 15, 16 a 17 nebylo nic.
- od roku 2009 se na GC hrálo přesně 6 WoD her, z nichž 5 jsem vedl já (mortal, 2x Hunter, 2x Mage) a 1x byly kdysi Vampire

...já si teď hodim asi ukázkovku těch 5VtM, ale je to jako fakt dost málo.

ono na tom má slušnej podíl i fakt že WoD komunita se překrejvá s jinejma komunitama a třeba lidi které sem na GC pravidelně zkoušel dotáhnout já sou v tý době na táborech a kempech, takže GC ve skutečnosti bohužel nikdy žádné velké WoD zázemí neměl a třeba v rámci otevřenejch her co sem ještě kdysi organizoval v Maelströmu sem těch WoDček na takovym FFku měl násobně víc - ale lidi co je dělali už pak když se mdělal GC taky nebyli dostupný...

Retröxx píše:
Sem právě hrál hlavně s členy pražské larp komunity prakticky čistou V20 Maškarádu.

Ty hele já mám takový tušení že V20 už v některejch věcech fungovala jinak.

Pamatuju si že sem hrál ještě 3WoD VtM a tu inku sme házeli dicepoolem normálně na počet úspěchů.

Tyjo ale... teď když to hledám... tak se zdá že to bylo vždycky jak píšeš Ty. Což je dost weird protože si pamatuju že když přišel nWoD tak sem právě ten hod 1d10+k na iniciativu považoval za zjednodušující změnu (oproti dřívějšímu dicepoolu na úspěchy)

Hm. Už nevim no - a popravdě se mi to už ani nechce dohledávat :D


Retröxx píše:
Když jsme u druhy inkvizice nějaké teorie, co to bude zač?

Ani nemusíš, autoři to docela dobře popsali sami v jedné prezentaci.

V podstatě... to je něco jako Hunter the Vigil rozsáhlé 2nd level compacty nebo rovnou 3rd level konspirace na úrovni státních a národních institucí a organizací podobné velikosti.

Prostě - FBI ví (a NSA, CIA, DEA...). FSB ví. MI5 ví. V podstatě ve všech TLA je někdo, kdo ví. A Tasks Force Valkyrie jsou možná pořád "neoficiální", ale rozhodně už nejsou "mimo struktury", právě naopak mají plnou podporu. A v jiných státech budou mít své obdoby.

A aby to nestačilo, tak se tak trochu zdá, že Google a Facebook a další podobní vědí taky. A víš co... tyhle firmy a internet ve WoDčku... tam venku je možná něco dalšího co stojí za těmito co ví.

Samozřejmě, různé církve taky vědí - a mnohé mafie nejspíš stejně tak.


Tzn. doby kdys udělal něco hodně veřejnýho a výsledkem bylo pár hunterů za zády jsou pryč - random hunteři se změnily v každodenní riziko. Když uděláš něco hodně veřejnýho, tak máš jakože prostě průser a armádu zabijáků za zády. Enjoy.

(Tipuju že se ve Vampire, Werewolf a Mage dozvíme nějaké další drobnosti a skutečnej pohled do hloubky získáme až u novejch Hunterů. A bohové doufám že nový Hunteři budou mnohem víc Vigil než Reckoning - tzn. mnohem víc skutečně "jen" lidi místo toho aby to byli spirit-chosem superheroes.)

Retröxx píše:
Vypadá tak běžný toreador (asi aby usnadnil job druhý inkvizici) ? Je to romantická vize jak vidí sami sebe, je to jejich ghoul ? Tolik otázek tak málo odpovědí.

V Elisiu tak klidně vypadat může a inkvizici tim na nic neupozorní.

Stranou faktu že TAKHLE dneska může na určitých akcích vypadat kdekdo a např. na nějakých hollywoodských star attention-whoring & whoring eventech (a popravdě i na našich českých pseudo-celebritních eventech) se objevujou ještě explicitnější vohozy co pak kolujou bulvárem i večernim zpravodajstvym... jako neřikám, že pokud druhá inkvizice vyvraždí půlku Hollywoodu (a české celebritní scény) tak že způsobí nějakou škodu na kulturní hodnotě, ale chápeš... sice možná udělá i záslužný skutek, ale moc upírů tím nejspíš nevychytá.

Ale halvně ty obrázky mi přijodu spíš abstraktní - tj. asi je jedno jestli to je upír, ghoul, něco co má Toreador vystavený jako živou zdominovanou sochu-věšák nebo whatever, prostě to ukazuje nějakou estetiku s tím klanem se pojící.


Jinak teď koukám na dnes vyšlé preview a mě se popravdě ta zvolená estetika (vč. tohodle Toreadořího obrázku) fakt líbí a tematicky mi přijde že se k Vampire hodí.
Autorská citace #29
29.6.2018 09:50 - Shako
sirien píše:
....a skutečnej pohled do hloubky získáme až u novejch Hunterů. A bohové doufám že nový Hunteři budou mnohem víc Vigil než Reckoning....


Todle je hodně zajímavá otázka. Protože nové "Vigil" huntery dělá Onyx. A k VtM by měli pasovat spíš "Reckoning" hunteři. Na to jsem docela zvědav.
Autorská citace #30
1.7.2018 16:29 - Gurney
Co je refuge a proč je pravdoláskařskej? našel jsem jen nějakou android apku. Mystickej stargate mi zní docela cool.

Ten posun k nějakému trochu skutečnějšími světu mi přijde docela fajn, ono už na nWODu bylo vidět, že se WW snaží, aby ten WoDčkovej svět nebyly takový podivný v čase zmražené devadesátky s lidma a organizacema vystřiženýma spíš z nějaké fantasy.

Shako píše:
Todle je hodně zajímavá otázka. Protože nové "Vigil" huntery dělá Onyx. A k VtM by měli pasovat spíš "Reckoning" hunteři. Na to jsem docela zvědav.

Pochybuju, že někdy v dohledné době bude V5 verze něčeho jiného než svaté oWoD trojice Vampire, Werewolf, Mage. Pokud vím tak Reckoning byli vždycky dost obskurní záležitost a se známějším Vigilem druhé edice za dveřma to imho ani moc nedává smysl.

Ale HtV ošetřené někým jako Kenneth Hite, kde by TF Valkyrie byla fakt funkční vládní agentura s vším, co k tomu patří, Ascending Ones opravdová kriminální organizace, co se neštítí kontaktů s Al-Káidou, a část Thule se nikdy nezbavilo sympatií k nacistům a k tomu, jak se věci dělaly za Himmlera, to by byl správně temný world of darkness...
Autorská citace #31
1.7.2018 16:58 - sirien
Gurney píše:
Mystickej stargate mi zní docela cool.

"pudeme hrát urbanfantasy o mázích v současném světě a bude to o moci a lidskosti a vlivu na společnost a osobním hororu ceny za moc. Teda, ono to nebude urbanfatnasy, ale komiksárna, nebude to v současném světě, ale v nějakejch bullshit realmech co budou vlastně planety (ale vlastně ne), takže to ani nebude nijak korespondovat s elementární fyzikou a astronomií, nebude to o ceně za moc, protože o lidi vlastně moc nepude, ale bude to o směšný válce s jinejma mágama co je totálně stupidní protože ve skutečnosti to obě strany jen vysiluje a odvádí to jejich pozornost od Skutečné Hrozby... ale tak budou tam mágové, tak pohoda, ne?"

Takovejhle stargate Ti přijde cool?

Protože ve skutečnosti to byla hrozná hromada bullshitu - mágové as written byly tou sérií metaplotů (ano, množné číslo; Technokracie, Outer Evil &Armageddon, Nephandi&Marauders...) fakt strašně rozjebaná hra ve skutečnosti. Většina lidí se na to vybodla už v době 3. edice a poslala to všechno k čertu, protože se to fakt nedalo. Já vlastně ani nepamatuju že bysem to tak kdy s někym hrál vyjma té úplně první hry co sme kdysi rozjeli když sme dohráli první Vampire.


Shako píše:
Todle je hodně zajímavá otázka. Protože nové "Vigil" huntery dělá Onyx.

Nedělá. Dělá. Taky dělá. Jak sem psal, tohle je komplikovaný. Práva na oWoD i nWoD má v současnosti WW i Onyx. A nejspíš ještě někdo. Je to licenční bordel.

Shako píše:
A k VtM by měli pasovat spíš "Reckoning" hunteři. Na to jsem docela zvědav.

Pochybuju.

Zaprvé Reckoning byli fakt divný - tvářilo se to jako že hraješ "lidi", jenže to by v power levelu oWoDu bylo naprosto nemožný, takže ve skutečnosti si hrál takové... nevim, spirit-powered superheroes. Což bylo hromadou WoD fanů považovaný za nestylový už tenkrát.

Zadruhé Reckoning i když nebyl neúspěšnej nebyl nikdy ani nějak super oblíbenej. Vigil na druhou stranu rval rekordy (částečně i protože nWoD Core vyšel rok před VtR a dost lidí se na něj hladově vrhlo a během toho roku se spousta z nich "naučila" hrát za mortály, na které se v oWoD kašlalo). K Vigil měly původně vyjít jen 3 nebo 4 další příručky, ale jeho oblíbenost byla tak vysoká že k němu vyšlo nemálo dalších (teda, ony se tvářily jakože jsou "obecně mortálí", ale všichni věděli, že bez Vigilu by nevycházely. To zahrnuje všechny Armory, Dogs of War...)

Zatímco u celé Triády hromada hráčů používala s novými pravidly části starého lore (a bylo to mnohdy podporováno - jak sem psal, VtM klany se do VtR vtíraly v podobě bloodline, Mage paradigmata se pak vracela v dalších sourceboocích...), tak u Vigilu po nějakym Reckoningu neštěk čokl.

A zatřetí Vigil mnohem víc sedí k celému konceptu Druhé Inkvizice.


Tzn. osobně myslim že nový Hunteři - až/jestli vyjdou, navážou na Vigil popř. se budou tvářit jako úplně nová věc (nějaká "Hunter: The Inquisition") ale fakticky přitom navážou na Vigil.

Každopádně pokud se znovu zopakuje historie, tak pokud nás dneska čeká Vampire, tak příští rok to budou Werewolf a 2020 to budou Mage, takže Hunter budou nejdřív 2021.

Gurney píše:
Ale HtV ošetřené někým jako Kenneth Hite, kde by ..., to by byl správně temný world of darkness

jo, to zní dost cool :)
Autorská citace #32
21.12.2018 08:47 - ShadoWWW
Modiphius Entertainment (tvůrci her postavených na 2d20 Conan, Star Trek aj.) převzali značku Vampire: The Masqeurade od Paradox Interactive. Ten to po nedávném skandálu zabalil.
Autorská citace #33
21.12.2018 09:36 - Naoki
doufejme v lepší zacházení
Autorská citace #34
21.12.2018 11:03 - sirien
Wut? Source?

Jen Vampire nebo WoD nebo celej White wolf? Jen značku nebo i obsah nebo i tvůrčí tým?
Autorská citace #35
21.12.2018 11:59 - Gurney
Píše:
Modiphius Entertainment has signed a publishing deal with Paradox Interactive to manage the tabletop roleplaying brand Vampire: The Masquerade 5th Edition

“We are thrilled to become the official stewards of this incredible roleplaying game,” said Chris Birch, President and CEO of Modiphius. “And we look forward to developing and publishing the official Vampire: The Masquerade 5th Edition (V5) tabletop roleplaying game under license from Paradox. We’re committed to providing fans with a truly exceptional range of new products to help them enjoy this rich, exciting world.”

Modiphius has already earned recognition for its hugely successful pre-order and distribution of Vampire: The Masquerade 5th Edition following its 2017 distribution deal with White Wolf Entertainment. After discussions with Paradox, Modiphius has agreed to oversee all publishing and licensing for V5 tabletop roleplaying games.

Modiphius will be responsible for guiding the plot development running throughout V5 tabletop roleplaying products and ensuring each product is fully approved by both the White Wolf brand team within Paradox, and also with Modiphius own team of V5 experts.

Modiphius is committed to delivering a truly exceptional range for V5 that maintains the high standard of editing, production, and development seen in their other lines. Working with existing White Wolf partners Onyx Path Publishing, Elderwood Academy, Dogmight Games, Nosolorol, Arkhane Asylum, Need Games, Studio 101, By Night Studios, and many more to be announced soon, the team will continue to expand on the diverse product range as well as available languages. Modiphius will work with all partners to ensure major releases are also available at retail.

The White Wolf brand team have completed re-editing the Anarch and Camarilla supplements to go to production early January, with pre-orders shipping in late January for web orders and early March for retail.

Modiphius plans to produce a host of exciting new releases to expand the range for new and old players alike including:

The Fall of London V5 Chronicle (Summer 2019) – London is burning. As the Second Inquisition put the city's Kindred to the torch, your characters wake from torpor. The sensible thing would be to flee now, but before you can leave the capital, you have one last job to do... This campaign is perfect to bring your Vampire players up to speed on the plot developments in Vampire: The Masquerade 5th Edition or as as a gateway for new players.

V5 Players Guide (Summer 2019) – A guide to playing different styles of Vampire: The Masquerade to help you play the way YOU want to play, from gritty street level drama to romantic blood opera, complete with advice, new rules, and guidance on using the 5th Edition system to play previous editions of Vampire..

V5 Starter Set - (Christmas 2019) - An introductory starter set containing rules to play a self-contained campaign, with premade characters, handouts, maps, tokens and dice.

The Second Inquisition (Summer 2020) – Discover the plans, strategies, resources, and technologies of the highly secret organisations charged with investigating and eliminating the vampire threat, including Firstlight and the Society of St. Leopold.. This supplement for V5 will give Storytellers everything they need to know about these feared and fearless organisations to provide all manner of covert opposition for your Chronicle, along with advice for Storytellers who want to run chronicles featuring player characters as a well-equipped covert team of Second Inquisition operatives.

Further releases will be announced as they are agreed.

...

White Wolf's corresponding announcement reads:

Hello again, everyone.

I am delighted to inform you all that we have reached an agreement with Modiphius Entertainment to manage, publish, and guide the Vampire RPG product line going forward. As of today, Modiphius will take over the creation of new products within the Vampire: The Masquerade 5th Edition line, while White Wolf will move into a brand management role to ensure these books and games fit elegantly into the World of Darkness. We’re glad to have the Modiphius team steering V5 into the future, and full details on their new role — and new books coming soon — are available in a press release here.

This new arrangement goes into effect immediately following the publishing of the Camarilla and Anarch books. As promised, the section on Chechnya that previously appeared in the Camarilla book has been removed from both the print and digital versions, and replaced with new content. All pre-orders for these books, as well as the Anarch books, will now be fulfilled, and we expect delivery to be complete as soon as possible, with all orders estimated to be filled by early Q1 2019. I want to again thank all pre-order customers for their patience during this process.

Once all existing pre-order commitments are finished, both the Camarilla and Anarch books will no longer be available for sale in print or in digital form. White Wolf is moving away from internal development and publishing, and this is part of that process. The creation and sale of these books would not happen under the incarnation of White Wolf that we are building — the creation, production, and editorial oversight of such products is now entirely run by Modiphius Entertainment and their partners. Until then, we’ve made promises to customers and partners who have pre-ordered these books, and we feel a strong obligation to fulfill those commitments as they were made. Those orders will be filled, and then we will focus entirely on working with licensees who will create the White Wolf products yet to come.

I see White Wolf in the future as a company that will continue steering the World of Darkness as the setting for incredible experiences that both entertain and challenge our players, but with strong editorial leadership, and more guidance and input from a broader set of voices. There needs to be new leadership for this new direction, and we believe Modiphius will be an integral part of this process with regards to Vampire, but there are more steps still to be taken for the World of Darkness and White Wolf as a whole.

In the last few weeks, many of you have reached out to share your opinions, and it’s been enlightening to see just how many differing viewpoints there are on where the World of Darkness ought to go next. I’m glad there are so many of you who feel strongly on the subject, because as mentioned, we are looking for someone to lead White Wolf into its next chapter. I’ve placed a job ad for a new Brand Manager at White Wolf: someone who will lead the marketing and creative sides of the company. This person will be the most senior member of the White Wolf team, and they will report directly to me at Paradox Interactive.

If you think you’re the right person for the job, and you want to do justice to these amazing brands, please apply. Have a look and send your application here: (https://career.paradoxplaza.com/jobs...ger-white-wolf)

Best regards,
Shams Jorjani

(ENWorld tady a tady)
Autorská citace #36
21.12.2018 12:24 - sirien
Tyvole ty musej bejt už totálně zoufalí všichni - takovou hromadou prázdnýho PR shit-bubblingu sem se nemusel prohrabávat už hodně dlouho.

TLDR toho, co se tam skutečně píše:

- Morphidus převzal řízení vývoje a obsahové kontroly V5 a to i pro externí tvůrce.
- V5 nicméně zůstává ve vlastnictví Paradoxu, který může kdykoliv cokoliv vetovat.
- Zcenzurované příručky Anarchů a Camarilly vyjdou v lednu.
- Existuje nějakej ediční plán od Morphidia skákající po půlrocích. Tohle léto má vyjít chronicle book Fall of London, za rok Player's guide s návody na stylizační modifikace, za rok a půl příručka k Druhé inkvizici.


Co tam není, ale lze to z toho snadno vyvodit:

Důležitá fráze je zahrabaná ve čtvrtym odstavci: "...ensuring each product is fully approved by both the White Wolf brand team within Paradox". Čtěte: pokud vám vadilo dosavadní politicky agitované vystupování, těšte se, jedeme dál!

...na Werewolf a Mage radši zapomeňte, protože to jak intenzivně oba ty texty obcházejí jakoukoliv zmíňku o nich je samo o sobě velmi vypovídající.

Mimochodem u tohodle:
Píše:
I see White Wolf in the future as a company that will ... challenge our players

se mi už chtělo brečet. Jedna půlka mýho mozku si představovala Shamse jak brečí zoufalstvím a píše svoje nesplnitelné sny do dopisu na rozloučenou a druhá půlka si představovala agresivní feministky co to Shamse nutěj napsat pod tvrdou pohrůžkou meetoo lynče.
Autorská citace #37
8.12.2019 11:55 - Gurney
Autorská citace #38
8.12.2019 12:02 - Aegnor
To vypadá, že je nějaká minimální naděje i na mágy :-)
Autorská citace #39
8.12.2019 13:32 - sirien
A bude se hrát primárně jen za hyení smečky, nebo tam bude prostor i pro konzervativní hráče?

Sorry, nějak mi to nedalo...

Každopádně jak píše Aegnor - koho zajímaj štěkanátky. Celá ta série vychází už pět edic v úplně špatnym pořadí.


EDIT: á, awesome, celý outsourceovaný mimo WW. Nějakýmu malýmu studiu se třema RPG titulama, co mi nic neřikaj. To sem vcelku zvědavej, co z toho 5e designu vzejde - nebo možná zbyde :/

Plus ten cinematic trailer je dost o ničem :(
Autorská citace #40
8.12.2019 14:31 - Gurney
Dnešní konzervativní hráč nespolkne ani původní WtA.
Autorská citace #41
29.6.2022 10:25 - Aegnor
Nedávno jsem se při hraní V5 zamyslel nad Vůli a tím, jak funguje ve WoD a CofD.

V Chronicles of Darkness můžu utratit jeden bod Vůle a tím si přidat tři kostky k hodu.

Ve V5 můžu utratit jeden bod Vůle a přehodit tři běžné kostky. Zároveň se mi Vůle ve V5 rychleji obnovuje a mám ji teoreticky víc (víceméně).

Přijde mi zajímavé (a hodné vypíchnutí takhle v diskuzi), jak ta fikčně stejná věc plní naprosto opačné cíle.
V CofD Vůle slouží k tomu, aby se mé postavě povedlo něco, co vlastně moc dobře neumí (když si k dice poolu 3 přidám tři kostky, tak je to dost slušné zlepšení ... když to samé udělám u dice poolu 10, tak je to docela "meh"), ale u čeho chce uspět.

V V:tM 5e Vůle zlepšuje šanci na pořádný úspěch u věcí, které postava už v základu docela zvládá (když mám dicepool 3 kostky, tak často není co přehazovat, když mám dicepool 10 kostek, tak tam ty černý neúspěchy určitě budou).
Autorská citace #42
29.6.2022 11:01 - LokiB
Aegnor: v Mágách, kde ta mechanika funguje obdobně jako v CoD, mi přišlo (na one-shotu), že kdo měl vůli, tak ji rád pálil na to, aby v tom co dost dobře umí, dosáhl fakt dobrého výsledku. Prostě i k 10 kostkovému poolu si přidat 3 kostky stojí za to, aby výsledek byl "jistota", případně "epický", případně "překonal opozici".
To, že by to bylo "meh" je při těch pár hrách nezaznamenal.

Nejsem expert na tyto hry, přijde mi však, že takto postavená teorie (minimálně one-shotů), není až tak potvrzená praxí.
Bude dost záležet na tom, jestli často házíte na věci, kde "stačí prostě uspět" a počet úspěchů nehraje velkou roli. Nebo máte třeba hodů málo, ale u každého je hodně důležité, aby uspěl pořádně.
Autorská citace #43
29.6.2022 11:05 - Aegnor
Hej, Mágy vlastně neznám a už vůbec neznám Sirienův Awk/Asc mix. A jako jakmile je důležitý počet úspěchů, tak ty +3 kostky začínají být zajímavé i u vyšších dicepoolů. Já v té úvaze pracuju se základním ověřením, kde ti stačí prostě 1 úspěch.
Autorská citace #44
29.6.2022 11:22 - LokiB
Myslel jsem, že s tím pracuješ u toho "pořádného úspěchu" u V:tM.
Autorská citace #45
29.6.2022 11:29 - sirien
Ta dynamika je určitě jiná, už jen protože v nWoD pálíš před hodem zatímco ve V5 po hodu, což tomu dává samo o sobě jiný feeling a jiná užití.

Je ale dobré vzít v úvahu i to že:
- nWoD má TN 8, zatímco V5 má TN 6
- nWoD má obtížnost na modifikaci dicepoolu (efektivně stranou jednotlivé pravděpodobnosti -3d = -1s), zatímco V5 má obtížnost na počtu úspěchů (efektivně +1dif = 2d)

nWoD tohle zdědil z oWoD, jen nahradil +1s za +3d (což volně souvisí se zrušením 1 a botchů). V5 tohle redesignovala ze zelený louky.

Co bys zároveň neměl ignorovat je fakt že ve V5 můžeš pálit vůli i aby si přehodil 0 (a zbavil se tak špinavého kritu) nebo aby si přehodil úspěch a zkusil hodit druhou 0 na krit.


Nicméně postřeh to je určitě zajímavej. Já si kdysi říkal, že by bylo super mít v nWoD reroll a že možnost spálit vůli a neuspět mě štve. Dneska když sem to ve V5 dostal... Mě to vlastně nijak nenadchlo a říkám si, jestli to naopak neni trochu škoda (byť reroll 3d proti difce samozřejmě může pořád snadno selhat, ale...)
Autorská citace #46
4.7.2022 11:22 - Aegnor
Loki: V CofD máš TN 8, obtížnost se vyjadřuje bonusem/postihem k dice poolu (-5 až +5), obvykle stačí 1 úspěch na to, aby celá činnost byla úspěšná.
Ve WoD 5e máš TN 6 a obtížnost se vyjadřuje počtem úspěchů, které musíš hodit (minimum je 2, 8 a víc jsou akce co bys popsal jako nemožné).

LokiB píše:
Nejsem expert na tyto hry, přijde mi však, že takto postavená teorie (minimálně one-shotů), není až tak potvrzená praxí.

Jako, já jsem s tím svým postřehem přišel během hraní V5. S tím, že mám odehranejch nějakejch 30 sezení ve V5 (čistě hráč) a podobné množství i v CofD (většina vypravěč, něco i jako hráč).

sirien: Hej, to přehazování nul a zbavování se špinavejch kritů jsem vlastně v našich hrách zatím vůbec nezažil a nepotkal. A nějak si nedokážu představit, že bych to úmyslně udělal. Ale to je asi vliv čistě konkrétní hráčské skupiny.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11758995056152 secREMOTE_IP: 35.175.212.5