Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
12.7.2020 19:05 - MarkyParky
Sirien píše:
Marky: já Tvojí reakci četl až potom, co sem psal sem. Jinak si to bereš nějak moc osobně, sem to referoval jen jako typový příklad


Tak ono těžko si to nebrat osobně, když mě tam jmenuješ a napíšeš o mě kravinu, že.

Ale budiž, OK.
A abych jen nebrlal - celkově s tvým hodnocením designerského rozhodnutí "neřešit dokonalý design, pokud by to bylo příliš nákladné a cílovka to neocení" dost souhlasím.

Jen mi prostě vadilo, žes tam zrovna mě uváděl jako příklad někoho, kdo to snad jako tyhle věci neumí rozlišit ... to už jsme se na podobné téma snad pohádali mockrát, abys věděl, že zrovna tyhle dvě věci já rozlišuju naopak možná až příliš .....


Sirien píše:
(o tom jak to fakticky vyznívalo nebo ne se tady tahle nemá smysl bavit)

O tom, jak lidem, co se spolu o něčem baví vyznívá jejich debata ... a jak to může (ne)vidět náhodný kolemjdoucí, který to přečte bez kontextu, se fakt nemá smysl bavit :P
12.7.2020 19:13 - sirien
Marky: nah, nic o tom co ne/umíš rozlišit sem nepsal; jen sem si vzal k ruce první vhodnej příklad demonstrující typ věci co mi přišel na mysl.
12.7.2020 19:15 - Lethrendis
Jezus: Tak si dáme cvičení v kdyby.

Představ si, že jsem chlápek, co má rád oDrD a rád by v něm pokračoval (na rozdíl od Altaru). Takže přijdu sem na Kostku a vyhlásím tu záměr něco takového udělat, ať mi s tím poradí.

Dokážu si představit tu sodovku, co bych za to dostal, celá Kostka by vzplála nelibostí, proč se pouštím do takové nekromancie (berte prosím s rezervou).

Ale já bych to ustál a začal sbírat názory, co přesně se zdejším nelíbí na oDrD a jak by to bylo dobré opravit. Věřím tomu, že bych dostal spoustu (dobře míněných) rad, ve své většině si navzájem odporujících a hlavně zcela rozbíjejících můj původní záměr. Dozvěděl bych se, že je to zastaralý design, má spoustu chyb etc.

Já bych si ale stál za svým a opravdu bych napsal hru, která z DrD 1.6 vychází tak hodně, jak to obhájci DH píšou. Takže bych tím pádem pominul valnou většinu rad, co bych tu dostal. Výsledek?

Byli bychom tam, kde jsme teď. Zdejší diskuzníci by láskou k novému Dračáku nezahořeli, ale já bych měl punc někoho, kdo kašle na zpětnou vazbu. To je možná ještě horší než ztráta času.
12.7.2020 19:17 - Jezus
Chjo, to je tak těžké pochopit, že lidi jsou většinou hákliví na to, když jen tak mimochodem o nich prohodíš něco, co (minimálně z jejich pohledu) je úplně jinak? To už skoro vypadá na promyšlenou pomluvu, pašovat takový zmínky o úplně jinejch diskusí*. Nebo že to naopak nějak moc leží v žaludku sirienovi. Ale to já jen tak zmiňuju, předpokládám, že se vůči tomu nijak neohradí.

*(Ve skutečnosti si nemyslím, že je v tom zlý úmysl, jen sebestředná ignorance ;-) )
12.7.2020 19:39 - Jezus
Lethrendis: Druhé chjo. To mám za to, že někomu opravuju přehnaná vyjádření (aniž bych zpochybňoval zbytek prohlášení) a snažím se mu vysvětlit, co tu někteří řekli (protože to evidentně špatně pochopil). Cvičení? Já cvičím nerad!

Lethrendis píše:
Dokážu si představit tu sodovku, co bych za to dostal, celá Kostka by vzplála nelibostí, proč se pouštím do takové nekromancie (berte prosím s rezervou).

I když to beru jako nadnesené, minimálně musíš opravit, že rozhodně ne celá Kostka. Takový PertH by tu psal polosrozumitelné ódy spojené s tím, co doufá, že tam bude... A našli by se další.

Lethrendis píše:
Dozvěděl bych se, že je to zastaralý design, má spoustu chyb etc.

Dozvěděl by ses pravdu. Se s tím smiř.

Lethrendis píše:
Já bych si ale stál za svým a opravdu bych napsal hru, která z DrD 1.6 vychází tak hodně, jak to obhájci DH píšou.

Tak ano, pokud nebyl záměr nic měnit, pak je samozřejmě hloupost se na něco ptát. Jenže některé věci se překopávali. Třeba dovednosti. A mana. A další věci.
I tak by se hodilo vědět, že pokud není pravděpodobnost seslání kouzla navázaná na nic jiného (nemá nějaký jiný účel), je to otravná mechanika a hře spíše ublíží. (I když tohle se zrovna dozvíš i na facebooku).

Lethrendis píše:
Zdejší diskuzníci by láskou k novému Dračáku nezahořeli,

Nejde ani tak o zdejší diskutéry (jak už jsem řekl), ale o nové hráče. Spousta z nich to zkusí, pokud bude hype. A když to bude dobrá hra, zůstanou u toho a budou to dál šířit. Jenže na to potřebuješ neopakovat (všechny) chyby minulého století.

Shrnuto - bylo-li v plánu DrD 1.7, asi by opravdu nebyl smysl debatovat mechaniky. Ale zaznívá tu, že v něčem posun je. To už by možná mělo smysl debatovat s ohledem na mladé hráče. (Jedna má hráčka mi psala, že prý nedokáže vyslovit "MAGy" s vážnou tváří :-) a to už má vejšku za sebou).
12.7.2020 20:09 - Šaman
Myslím, že můj dračák ve Fate pojmenuji Dračí osud 1.6 :)
Mám tam i krolly. Jen kudůci jsou prostě hobiti, psal to i pan Tolkien.
12.7.2020 20:15 - MarkyParky
Šaman píše:
Myslím, že můj dračák ve Fate pojmenuji Dračí osud 1.6 :)

Máš to někde vystavené, nebo je to neveřejné?
12.7.2020 21:14 - PetrH
Jezis: zrovna ja treba stare drd mam rad, sice jsem z nej minimalne 1/3 nepouzil (demenralni souboje, kouzla magu aka brana) a 1/3 pouzival jinak(pravidla % na psa, odvraceni, pyrofor.....) ale porad jej mam jako dobry system z mladi.
12.7.2020 21:17 - PetrH
Me treba by v Dh zajimalo i to zda bude pes, schopnosti hranicare, hody % na tyto? Co kdyz bude chtit hranicar orla, kouzelnik jako pritele psa? Bude to nejak? Nevim nic a cekam;)
12.7.2020 21:25 - Jezus
PetrH: Já myslím, že jsem tě právě uváděl jako příklad někoho, kdo by se k tomu stavěl pozitivně.
12.7.2020 21:31 - sirien
PetrH píše:
zda bude pes

vazba petů a mountů* na classy je tak děsně příšerná mechanika...

* nikoliv familiarů a jejich obdob
12.7.2020 21:33 - Šaman
MarkyParky píše:
nebo je to neveřejné?

Tak prakticky to není vůbec.
- Svět máme prostě v hlavě, nemám potřebu psát natvrdo jaké v něm žijí rasy apod. ale je to stále stejný svět který začínal na DrD 1.5. Teď jsme ale tři roky hráli pouštní kampaň a tak nám třeba přibyli pouštní elfové.
- Pravidla jsou skoro čistý Fate. Postupně si ho nastavujeme/upravujeme k obrazu svému.

Ve skutečnosti to není (a ani nemá být) DrD 1.6 na jiném enginu. Protože už to Drdko jsme měli upravené (např. dvě čísla na obranu, stejně jako na útok). A protože některá povolání jsme nikdy nehráli a ignorovali. I některé rasy (kudůk). Krolly/orky máme, ale ti jsou záležitost jedněch hor a pár kmenů.

Další věci (infravize, ultrasluch, hobití smysl) nemáme, ale kdyby na nich někdo trval, vyřešilo by se pomocí triků. Rozhodně není hard written, že každý hobit má čich.

Pasivní hody (hledání) vůbec nemáme, taky nemame inventář v tom klasickém slova smyslu, takže počítání pochodní, potravinových dávek, nebo šípů taky nemáme.

Vlastně - jde spíš o nějaký abstraktní pocit nás hráčů, kteří to DrD 1.5/1.6 pamatujeme. Občas se objeví nějaký ikonický lektvar, ale jinak jedeme spíš low magic. A alchymisté jsou NPC. Někdo, kdo k práci potřebuje laboratoř, přece nebude běhat po hvozdech.
12.7.2020 22:05 - sirien
Šaman píše:
Někdo, kdo k práci potřebuje laboratoř, přece nebude běhat po hvozdech.

please...
12.7.2020 22:26 - Šaman
Tak teda offtopic: nemohu vyloučit, že v hráčské družině nebude alchymista. Ale když ano, tak to bude příběhově opodstatněné a nejspíš bude dost výjimečný. A příběh s ním bude počítat - v mnoha připadech bude zdroj problémů. Jeho truhla oblepená po všech stranách nápisy "NEKLOPIT!" a "Pozor, křehké!" prakticky vylučuje plížení a útěk, bude potřebovat vlastní zvíře nebo jiného nosiče… a dostat takového alchymistu na nějaké místo může být půlka práce v celém dobrodružství.

Nebo je to jen hraničář s dobrou znalostí bylin a schopností vařit léčivé odvary. Nebo assasin se zásobou vzácných jedů v několika malých lahvičkách. Obojí jsme měli. Ani jedno ale není univerzální alchymista, který vyrobí cokoliv od lektvaru mlhoviny po rachejtle…
12.7.2020 22:37 - sirien
Takže hráč přijde s tím, že by rád hrál alchymistu, a místo toho, abys mu vyšel vstříc a vymyslel nějakej cool plášť ve kterym může mít všechno poschovávaný nebo nějakou magickou bednu ala Zavazadlo nebo tak něco, tak mu z křečovité vzpomínky na oDrD budeš házet klacky pod nohy a omezovat ho kudy projde? Se mi nějak nechce věřit, že bys to takhle myslel vážně.
12.7.2020 22:57 - Šaman
Vzhledem k tomu, že nehrajeme stylem "v hospodě se sešel elf, trpaslík a alchymista", tak pokud bude opravdu chtít hrát alchymistu, pak platí bod jedna (Ale když ano, tak to bude příběhově opodstatněné a nejspíš bude dost výjimečný.)

Nebo řekne že chce hrát alchymistu protože chce vyhazovat věci do vzduchu a možná vytvořime úplně jinou postavu, která vyhazuje věci do vzduchu, aniž by byla vědec s laboratoří.


Kromě toho, hrajeme v nějakém světě. Alchymista je zrovna povolání, které mění setting. Buď to bude unikát (jako Sarumanova bomba), nebo to bude používáno armádou a styl boje se může změnit jinam, než chceme. Pokud existují granáty, nebo ohnivé hlíny, tak sevřené řady pík, nebo štítů nebudou optimální taktika. To spíš zakopová válka jak tomu bylo cca od Sedmiletky.

Ostatně, pokud přijde, že chce hrát steampunkového vědce, taky mu asi řeknu, že ten se do toho světa nehodí. Ale můžem někdy dát víkendové hraní jednorázového dobrodružství i se steampunkovým alchymistou, proč ne.
12.7.2020 23:05 - Jezus
A ohnivé koule jsou? ;-)

Jako jo, naznačil jsi to tímhle: "nejspíš bude dost výjimečný", ale kdybys rovnou napsal, že se ti settingově nehodí a bude hodně upravený a ne DrDlike, bylo by to hned jasný. To s tou truhlou a tak znělo fakt jak naschvál :-)
12.7.2020 23:13 - sirien
Svět, do kterýho se nehodí steampunkovej alchymista, je svět, kterej nemá smysl hrát.
12.7.2020 23:13 - Log 1=0
Šaman píše:
Vzhledem k tomu, že nehrajeme stylem "v hospodě se sešel elf, trpaslík a alchymista", tak pokud bude opravdu chtít hrát alchymistu, pak platí bod jedna (Ale když ano, tak to bude příběhově opodstatněné a nejspíš bude dost výjimečný.)

Jak se to liší od situace, kdy se tam sejdou elf trpaslík a bojovník? Nebo elf, trpaslík a kouzelník?

Šaman píše:
Kromě toho, hrajeme v nějakém světě. Alchymista je zrovna povolání, které mění setting.

To každé, snad krom tuláka a bojovníka (ale i ti mají nějaké požadavky, např. co se týče vybavení a výzbroje).
Šaman píše:
Jeho truhla oblepená po všech stranách nápisy "NEKLOPIT!" a "Pozor, křehké!" prakticky vylučuje plížení a útěk

A z čeho soudíš, že musí mít takovou truhlu? Veškeré sklo může být zpevněno dráty, obalené proutím (třeba i s okýnky), uloženo v nádobách vybavených tlumícím materiálem, dobře uchyceno. Ano, pro Jersona by to bylo málo - ale nečekám, že jedete uvěřitelnost na Jersonově levelu.

Btw. nedávno jsem se svým alchymistou sletěl ze skály do jezírka, aniž by se něco rozbilo, a Jerson to nijak nekomentoval (pravda, možná jen neměl čas).
12.7.2020 23:18 - Šaman
(Jsem se rozepsal a zase smazal. Je to offtopic.)
Klíčový je setting. Chceš hrát alchymistu ve Středozemi? Asi smůla.
Chceš Zavazadlo se stovkou malých nožiček ve Hře o trůny? WTF?
A nevím jak vám, mně alchymista (univerzální, DrD like) opravdu asociuje křivule, baňky, destilaci magů a esencí… a to prostě znamená laboratoř. A vědce.

Ad truhla naschvál - tohle by hráč věděl předem. Příběh založený na tom dostat excentrického vědce s půlkou laboratoře na správné místo mi přijde docela fajn. Pak jim zase ten alchymista ukáže, co umí specialista, když má u sebe půlku laborky. Třeba dokáže prolomit hradby, které by nedobila celá armáda.

---
Hele, že tu krmím trola? Celé to začalo tím, že "co když hráč chce hrát alchymistu".
Ok, ať mi nejprve ukáže akčního alchymistu z filmu, knížky, nebo nearkádové hry. Napadá mě jen Kalkstein ze Zaklínače a Sarumanova bomba. Ani jedno není týpek, co uprostřed jeskyně vytváří magické lektvary.

sirien píše:
Svět, do kterýho se nehodí steampunkovej alchymista, je svět, kterej nemá smysl hrát

Jasně že krmím trola.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096714973449707 secREMOTE_IP: 44.222.138.70