Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
10.7.2020 11:48 - sirien
Jezus: jedna z mnoha možností. Jestli je dobrá už záleží na kontextu jiných věcí.

On i ten procentní hod navíc může mít smysl, viz třeba divoká magie u sorcky, ale všimni si jak je ten hod úplně o něčem jiným - neurčuje samotný úspěch, má zajímavé specifické efekty a je to něco o co hráč stojí, protože to vyjadřuje něco zajímavého na jeho postavě plus to má přímý fun factor.
10.7.2020 11:58 - LokiB
Log 1=0 píše:
Tak jasně, že někomu se můžou líbit různé podivnosti, že je pro zjednodušení pomíjím, neznamená, že jim to chci brát.


Tak je dobře, že jsi arbitr toho, co je podivnost :) Ten by tu jinak chyběl.
10.7.2020 12:00 - sirien
Nechyběl, já bych to za Loga klidně převzal, nemusíš mít strach.
10.7.2020 12:10 - LokiB
To jo, ale tebe jako nezaujatého arbitra neberu, takže MNĚ by tu chyběl ;)
10.7.2020 12:29 - sirien
Loki, že to si Ty, já bych Ti nějakýho nezaujatýho klidně pozval, abys tu žádnýho neměl, to bych Ti nemoh udělat :)
10.7.2020 13:06 - Xeth
sirien píše:
Takže nejdřív tam takové body nejsou, pak se ukáže že jen slovíčkaříš a jsou, jen nejsou procentní, teď tam už zase nejsou vůbec, mechaniky nefungujou jak si někdo myslí, ale jak fungují neřekneš...

Díky za vhled do tvé mysli. Člověk by neřekl, kolika způsoby si lze jednu věc vysvětlit, když jí někdo nechce akceptovat. Ale klidně sis ho mohl odpustit.
Zkusím to ještě jednou: V DH je kouzlení závislé na dovednosti sesílání kouzel. Hází se na úspěch seslání a cíl si hází na obranu. Pokud vím, tak se tam dvojí házení na úspěch (seslání trefa) nevyskytuje a pokud ano, bude to spíš výjimka.

sirien píše:
Tahle diskuse začala bejt z Tvoji strany dost absurdní.

Vidíš to, já mám z tebe naprosto stejný pocit. Očekával jsem od tebe nějakou rozumnou reakci, byť třeba odmítavou. Moje chyba.

Ke zbytku nemá smysl se vyjadřovat.

Log 1=0 píše:
Asi tvou otázku nechápu. Resp. odpověď jsem napsal, používá se ověření vlastnosti, nevím, co přesně chceš slyšet.

Pouze jsem vysvětloval můj předchozí dotaz, který tě tak zmátl. Čekal jsem odpověď především od siriena (opět, moje chyba). Tobě děkuji za odpověď.
10.7.2020 13:13 - LokiB
Upřímné díky :)

A tedy na veselejší notu ... jsem si plně vědom, že zastánci moderního / modernějšího designu mají s některými postupy problém, tedy dané postupy jim připadají nevhodné, špatné, překonané atd.

Mně se na tom nelíbí to, že když aktuálně takový systém hraji, a v rámci daných her s tím nemám problém (a je celkem jedno, jestli proto, že jsem nevzdělaný, geront, ok boomer, divný, whatever), tak prostě pohled, že hraji špatně řešený systém, nemůžu přijmout :)

Savage Worlds používají hod na úspěšné seslání kouzla - jedná se o standardní dovednostní hod, který má na sobě zavěšené některé doplňky, jako zvýšení, počet zvýšení, z nich plynoucí efekty jako bonusy ke zranění či náročnosti na odolání či dodatečné efekty, kritický neúspěch atd, množství ztráty many při neúspěchu, modifikátory, atd.
Někdy tomu hodu cíl odolává opositním hodem, jindy ničím, nebo vlastním hodem na vlastnost, jestli tedy na něj kouzlo účinkuje. Nebudu tvrdit, že je to jediný možný a správný model, ale v běžné praktické hře s tím problémy nejsou, hra je rychlá, není běžně zbytečně zdržovaná a to ani v případě, že házím Spánek na 10 NPC, tak resolve je záležitostí pár okamžiků. Vyhodnocení je snadné a přehledné.

Vzhledem k tomu, že je to systém symetrický, tak stejně to probíhá i když NPC kouzlí na PC.

Jsou jistě elegantnější a / nebo propracovanější systémy kouzlení. Ale jestli je takovýto systém "podivností", jak uváděl Log (jestli jsem ho správně pochopil), tak s tím souhlasit nemůžu :)

oDrD třeba krvácelo na tom, že nemělo dobře zpracovaný neúspěch seslání kouzla ... přijít o veškerou magenergii kouzla při neúspěchu, který bude třeba 30%, je opruz. Je to velmi Buď a nebo. Spolu s nevyvážeností kouzel (Modrý blesk za všechno do hlavy bez omezení!), + závislosti množství many na vlastnosti, to bylo prostě problematické a nedobré.

Nemám problém s tím, že se kouzlo při seslání nepovede. Fakt to beru stejně, jako když válečník zaútočí mečem a netrefí se v DnD.
Stejně tak nemám problém s tím, když cíl úspěšně seslanému kouzle dokáže odolat.
Pakliže je to zpracované tak, že při flow hry je to přirozené, zapadá to do mechanik dané hry a je to sladěné a vyvážené s ostatními aspekty bojových i nebojových mechanik, za mě ok.
10.7.2020 13:13 - Log 1=0
Xeth píše:
V DH je kouzlení závislé na dovednosti sesílání kouzel. Hází se na úspěch seslání a cíl si hází na obranu

Toto je poměrně zásadní a zajímavá informace, kterou jsem tu na férovku doteď nezaznamenal (ale možná jsem jen nepozorný). Takže "hodem na seslání" se míní opozitní hod k protivníkovu sejvu? To zní použitelně.
10.7.2020 13:14 - Aegnor
Xeth píše:
Zkusím to ještě jednou: V DH je kouzlení závislé na dovednosti sesílání kouzel. Hází se na úspěch seslání a cíl si hází na obranu. Pokud vím, tak se tam dvojí házení na úspěch (seslání trefa) nevyskytuje a pokud ano, bude to spíš výjimka.

Takže, já jako kouzelník si hodím. Neúspěch - nic jsem neudělal. Úspěch - seslal jsem kouzlo. Pak si cíl hodí, jestli kouzlu dokázal uhnout/odolat. Úspěch - kouzlo mu nic neudělalo. Neúspěch - stane se efekt kouzla. Takhle nějak?
10.7.2020 13:31 - Xeth
Nemám kouzla tolik načtená, takže informace k nim prosím berte s rezervou:

Log 1=0 píše:
Takže "hodem na seslání" se míní opozitní hod k protivníkovu sejvu? To zní použitelně.

Ano, i když ne vždy. Alespoň mám za to, že někdy si cíl hází záchranný hod proti něčemu jinému. Ale příklad z hlavy nedám.

Aegnor píše:
Úspěch - kouzlo mu nic neudělalo. Neúspěch - stane se efekt kouzla. Takhle nějak?

Pouze v některých případech. Jindy je při úspěchu záchranného hodu účinek kouzla částečný.
10.7.2020 13:36 - Log 1=0
Xeth píše:
Alespoň mám za to, že někdy si cíl hází záchranný hod proti něčemu jinému.

To zní jako zbytečné komplikování věci, ale beru, že to je možná úplný šum.
10.7.2020 14:36 - sirien
Log 1=0 píše:
ale možná jsem jen nepozorný

Ne, ona tady takhle jasně a přehledně zazněla poprvé.

Škoda, že se zjevně nedozvíme ještě tu slavnou manu.
10.7.2020 15:37 - wlkeR
Pokud si správně vzpomínám na dračákovskej boj, házely si vžycky obě strany, ne? Já chci hnusku fláknout mečem, tak hodim k6, přičtu ... útočné číslo, nebo tak něco... A hnuska hází na obranu. Z toho, co jsem tu čet o kouzlech (hodně jsem skipoval textozdi), si vlastně taky já házím na útok (jestli to vůbec sešlu) a hnuska na obranu?

Seems legit.

Jako... Aktivní obrana má něco do sebe. Statický OČ se rychle okouká; když je cílový číslo variabilní, může mít boj trochu jinou dynamiku. Ale taky se dost protáhnout. Zvláštní. Hrál jsem DrD několik let, ale nepamatuju si, že bysme v něm kdy bojovali. Buď to byla taková nuda, nebo se tomu PJ radši vyhla.

Začínám být opravdu zvědav, co v tomhle ohledu DH přinese.
10.7.2020 22:51 - Xeth
Log 1=0 píše:
To zní jako zbytečné komplikování věci, ale beru, že to je možná úplný šum.

Ono by to mělo dávat smysl. Takové případy by měly být v situacích, kdy sesilatel (podotýkám, že ne nutně jen kouzelník) neovlivní efekt, který na cíl působí. Například, když povolá nějakého tvora, který napadne jeho protivníka nějakou svou schopností či silou. Pak si cíl nehází proti samotnému sesilateli, ale proti tomu povolanému tvoru.

Ale takové věci by měly být výjimečné.
10.7.2020 22:54 - LokiB
wlkeR píše:
Pokud si správně vzpomínám na dračákovskej boj,


To si ale nevzpomínáš správně.
U boje to tak bylo, u kouzlení proti někomu ne. Aspoň ne obecně.

Viz Modré blesky, kde si hodí jen sesilatel na úspěch seslání a pak při úspěchu na zranění. Jinak nikdo nic v základním případě (bez magických štítů a dalších obranných kouzel / prostředků / předmětů /...) nehází.
U některých kouzel si cíl hází po úspěšném seslání na odolání kouzlu (typicky proti pasti: třeba Zmiz, Hypnóza
U některých si sesilatel háže po úspěchu seslání na zásah (Zelené blesky, Fialové blesky, ...


Ono jako kdyby DrD byla deskovka, kde 6 hodin v kuse hraješ jen boj, kouzlíš v každém kole ... tak to má dva efekty: 1. méně ti vadí neúspěchy (protože když za večer sešleš 100 kouzel a 30 jich nevyjde, tak je to lepší, než když za večer sešleš jedno kouzlo a ono nevyjde), 2. více ti vadí všechna ta agenda kolem ... protože hody zdržují, uházíš se k smrti a ostatní čekají.

Ale kolik reálně sesílá kouzelník v běžné DrD hře v průměru za jednu session kouzel? 5? 10 max?
Tam to zdržení už nehraje moc velkou roli, v celkové době hraní se to (skoro) ztratí.
Dále pak bude velmi pravděpodobně aspoň nějaký počet úspěchů.

A ta zásadní otázka je - jsi hráč, kterému vadí, když ve svém kole udělá akci, která nemá žádný efekt? (například zaútočí a cíl netrefí, nebo zakouzlí a kouzlo nevyjde nebo nemá účinek).
Pakliže jsi, není DrD pro tebe moc vhodné a bude tě štvát.
Pakliže nejsi, tak ti zrovna v tomto ohledu DrD vadit nebude.

BTW: obojí typ neúspěchů můžeš klidně podle hesla "popisujte zajímavě i neúspěchy" hezky odehrát a popsat spolu s GMem rozličné efekty a průběhy toho seslání, netrefení, ubránění se, takže to může vytvářet dobrou atmosféru fantasy boje ... u fyzického boje se to tu probírá často, jak to pomáhá ... a u DrD kouzlení je to nemlich stejné.
11.7.2020 00:19 - Jerson
LokiB píše:
Ale kolik reálně sesílá kouzelník v běžné DrD hře v průměru za jednu session kouzel? 5? 10 max?
Tam to zdržení už nehraje moc velkou roli, v celkové době hraní se to (skoro) ztratí.
Dále pak bude velmi pravděpodobně aspoň nějaký počet úspěchů.

No, jak na které úrovni. A jak který kouzelník. Zažil jsem hráče kouzelníka, který byl zvyklý při vyčerpání magů prostě zalehnout a dospat je, takže osm hodin zakempení, klidně v jeskyni. A nejde ani tak o zdržení, jako o nebetyčný vopruz, když si šetří magy na černý blesk do bosse, a pak nehodí seslání. Tedy, to jsem zažil jen při sesílání ze svitku, kdy se to PJjovi nelíbilo, tak řekl, že se hodí na pravděpodobnost seslání, jako by to sesílal kouzelník s danou inteligencí, a dotyčný to nehodil, ale princip je podobný. Prostě voser. Občas brutální.

A je celkem jedno, jak tohle selhání popíšeš, prostě jsi nedal zranění za 50+ HP, se kterým jsi kalkuloval a možná díky tomu omezil své (magické) zapojení v celém sezení.
11.7.2020 02:05 - sirien
Jerson píše:
když si šetří magy na černý blesk do bosse, a pak nehodí seslání.

To je ale chybný gamistický rozhodnutí. Máš zdroje, máš volby jak je rozložit - uděláš tvrdej gamble, prohraješ. Bad luck. (Mám k tomu i nějaké prastaré historky z vlastní praxe...) Ve skutečnosti tam jsou ještě horší věci, než tohle - např. kouzla s neznámou magenergií, která Tě nutí dát strop i za cenu toho, že pak propálíš půlku many úplně zbytečně - ale kdybys dal jen o dva magy víc... a aby ses téhle frustraci vyhnul tak dáš unlimited a ono Ti to propálí nečekaně prakticky všechno a pak to selže. Ale opět, je to transparentní gamble - podmínky znáš, je na Tobě jak to rozložíš (nebo zda si taková kouzla vezmeš).

Samozřejmě, MŮŽEME se bavit o tom, jestli samotná možnost podobného gamble je dobrej game design, protože někteří hráči po takovém gamble intuitivně šáhnou v nadšené vizi z vítězství, ale pak prohru nepřijmou příliš dobře - u stolu tomu hráči můžeš říct, že to je jeho blbost, ale dobrej game designer by měl bejt nad tohle povznesenej a bejt schopnej do hry vložit pojistky které podobné frustraci brání. V DnD tohle třeba udělat nejde - odpálenim devítkovýho spell slotu při selhání nijak neomezíš další sesílání z nižších pozic. Svym způsobem to je ale trochu ode zdi ke zdi - jistě, je to z tohodle hlediska mnohem bezpečnější a obecně vzato funkčnější a výtky za "nemůžu udělat big gamble" budou mnohem méně časté a mnohem méně závažné, než "chci udělat big gamble co mi hra umožňuje, jenže když to nevyjde tak hrozně moc sucks", ale je dobré si uvědomit, že to je hodně na defenzivní straně s dost velkym bufferem navíc, než by bylo třeba.

A rozhodně nelze říct, že by samotný princip gamble byl špatný. GUMSHOE tenhle typ gamble plně začlenilo do svých pravidel - pálíš skill pointy aniž by ses kdy dozvěděl DCčko; jenže tam to je implementované uvědomněle a s konkrétním záměrem, což je nejspíš důvod, proč to tam funguje mnohem líp. (Pro záznam - pár hráčů se nad tím skrytým DC křenilo právě kvůli netransparenci pro ten gamble, ale když jsem jim přeříkal autorovo vysvětlení z pravidel, tak to všichni přijali a přestali s tím mít problém.)
11.7.2020 09:00 - wlkeR
Já mluvil o klasickym boji v tom smyslu, že to vypadá, že ať už pojedu zbraní, nebo kouzlem, vždycky budu házet já i protivník a něco z toho vzdejde. Aspoň to působí symetricky?
11.7.2020 10:05 - LokiB
Jerson píše:
Zažil jsem hráče kouzelníka, který byl zvyklý při vyčerpání magů prostě zalehnout a dospat je, takže osm hodin zakempení, klidně v jeskyni. A nejde ani tak o zdržení, jako o nebetyčný vopruz, když si šetří magy na černý blesk do bosse, a pak nehodí seslání.


Jersone, každý z nás zažil za ty roky spoustu divných věcí, přijde mi, že ne všechny jsou pro všechny diskuse relevantní - aspoň tedy v tom smyslu, že by daný příklad vyvracel něco z toho, co jsem psal.
Mluvím o průměrné hře DrD ... a mluvím o ní úmyslně proto, že extrémní a podivné hry nejde vyloučit nikdy. To je stejné, jako bych říkal, že se dá hrát Omega tak, že postavy nebudou z obavy o zvýšení Defconu, či jak se to jmenuje, dělat vůbec nic. prostě odmítnou si kolektivně tahat karty. nebo naopak, od začátku budou chtít tahat karty na všechno a po půl hodině bude Defcon na 5 a všechno jim bude padat na hlavu ... stát se to může, asi to taky nebude typická Omega hra a nijak to nevyvrací to, jak se asi běžně Omega hraje.

Takže ano, v DrD je možné hrát kouzelníka i tak, že kouzlí pořád, i tak, že si šetří magy. K tomu ale hráče nic přímo nenutí ... není premisa hry "jo a bosse usmaží odpočatý kouzelník".

A tedy dodám, že SW to řeší tak, že při neúspěchu seslání kouzla přijde sesilatel jen o 1 powerpoint. Což by se formou hacku dalo klidně přenést i do DrD :) (jakkoli to není samospátné).

Jo a ještě disclaimer ... netvrdím, že DrD magie je perfektní a bez design chyb. Je jejich tam více, bez pochyby.

Jerson píše:
Tedy, to jsem zažil jen při sesílání ze svitku, kdy se to PJjovi nelíbilo, tak řekl, že se hodí na pravděpodobnost seslání, jako by to sesílal kouzelník s danou inteligencí, a dotyčný to nehodil, ale princip je podobný. Prostě voser.


Jéžííš ... další příklad, kdy na konkrétním PJovi se snažíš demonstrovat problém systému. To už je fakt voser.
11.7.2020 13:40 - Gergon
LokiB píše:
Takže modré blesky v sobě neměly žádný druhý hod, ani neměly 100% šanci, a ani nebyl důvod pro 00 házet na neúspěch. Automaticky je automaticky, to neokecáš.

Je vidět že nevíš o čem mluvíš - v DrD 1.6 máš tabulku úspěchu kouzelníka a tam i s nejvyšší hodnotou inteligence 21 - byla jen 99% šance že se podaří kouzlo seslat - takže i Modré blesky mohly selhat. To co je u modrých blesků automatické je pouze zásah, pokud se ti je podaří seslat. Protože některé jiné blesky, jsi musel nejdřív úspěšně seslat a potom ještě házet na to, jestli se s nima vůbec trefíš nebo ne.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065611839294434 secREMOTE_IP: 44.197.114.92