Produkty

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka alebo Jeskyne a draci
Dračí hlídka/Jeskyne a draci - mám pocit, že vyjdú približne v rovnaký čas. Do ktorej hry by bolo lepšie investovať?
Autorská citace #1
7.9.2017 21:36 - Maelik
idol02 píše:
mám pocit, že vyjdú približne v rovnaký čas


Ale kdeže. Dračí hlídka má vyjít ještě letos, zatímco Jeskyně a draci někdy v průběhu roku dalšího.
Jinak co se týče investice, to ti neporadím, nejsem žádný expert. To co je známo je, že obě hry jsou v zásadě předělávky. JaD zřejmě budou mírně upravený překlad DnD5e, zatímco Dračí Hlídka je pokus o vzkříšení Dračího doupěte, nejsem si jistý jaké verze.
Osobně si počkám na JaD, protože o DrD jsem slyšel ledasjaké klepy, zatímco DnD5e má poměrně dobrou pověst. A krom toho v systému DnD5e jsem už hrál.
Autorská citace #2
7.9.2017 22:38 - Skaven
Hry by měly vyjít orpavdu s odstupem jednoho roku, zatímco Dračí hlídka se chystá na letošní podzim, Jeskyně a draci budou až na podzim 2018. Já samozřejmě favorizuju Jeskyně a draky, protože:

1) mají za sebou velice kvalitní a masivně testovaná pravidla D&D 5e
2) mají slušnou podporu komunity a na tvorbě a úpravách textů se podílí spousta lidí, kteří mají dlouholeté zkušenosti s hraním i designováním rpg
3) bude k nim kotel materiálu - teď nemyslím jen potenciální překlady tisíců textů, které existují k D&D 5e, ale přímo materiál, který bude obsažený v příručce - stovky nestvůr, předmětů a kouzel připravených ke hře, řádně otestovaných a vybalancovaných

Na druhou stranu pravidla Hlídky jsem nečetl a je možné, že překvapí, ale nečekal bych žádnou revoluci - už vzhledem k tomu, že na pravidlech neproběhl žádný veřejný test - pouze interní testování...
Autorská citace #3
7.9.2017 23:27 - sirien
Dračí hlídka... well... opravdu tu potřebujeme padesátej remake DrDo? (založený na 1.6) Jako vážně co novýho to může přinést oproti všem těm dalším house made věcem co sou na dracidoupe.cz?
Autorská citace #4
7.9.2017 23:43 - LokiB
sirien: to jsi ovšem jen zkopíroval svůj dřívější post k tomu samému tématu :D
no někdo ho zjevně potřebuje ... ostatně, kdo je to "my"? ten remake nikomu neublíží. a jestli se někdo bojí, že to případné hráče odradí od RPG nebo to sebere publikum jinému lepšímu systému ...

Osobně v soutěži "kdo lépe komerčně uspěje" mírně favorizuji dračí hlídku. Jakože vyhraje v prodejích třeba 250 vs 200 prodaných výtisků
Autorská citace #5
7.9.2017 23:46 - Quentin
Já myslím, že s trochou lásky a rozumu by se z 1.6 dala udělat hratelná hra; třeba Dračí Hlídka překvapí. U JaD vlastně zatím nevím, čím se budou lišit od 5e. Skavene? :)
Autorská citace #6
7.9.2017 23:49 - Colombo
Píše:
U JaD vlastně zatím nevím, čím se budou lišit od 5e. Skavene? :)

Bude česky.
Autorská citace #7
7.9.2017 23:53 - Colombo
Web dračí hlídky podává trochu schizofrení informace. Na jednu stranu chtějí být tradiční, na druhou inovativní. Na jednu stranu se distancují od DrD, na druhou stranu chtějí, aby dračí hlídka byla DrD.

Připadá mi to, že to dopadne jako tamto minulé RPG, co mělo zajímavý web, ale nakonec z toho vylezla to něco značně pokrouceného.
Autorská citace #8
8.9.2017 00:10 - ShadoWWW
Quentin: Jiný fluff, nové ilustrace, nové obory povolání apod., přeformulovaný obsah a struktura pravidel, plus některé nové fluffové prvky (jak je vidět třeba u popisu přesvědčení).

Osobně věřím, že pro začínající hráče RPG bude často pohodlnější a lepší sáhnout v prodejnách deskovek či ve Fantasy Obchodu po Jeskyních a dracích v tvrdé vazbě než po originálu, ať už v jakékoli ofiko či neofiko podobě.

I pro současné hráče 5E to může mít přidanou hodnotu v souhrnném českém zpracování ve dvou knihách B5, které jsou snadněji přenositelné na sezení.

Své hráče si jistě najdou obě hry. 13th Age, Pathfinder i DnD 5E si našly své hráče, a přitom jsou celkem podobné. DrD+ a DrD II si taky našly své hráče.

Největší šanci stát se novým RPG fenoménem má ale IMHO JaD. Vem si, že už Martin Klíma a po něm x desítek dalších lidí vidělo ve vydání DnD možnost značně zvětšit RPG komunitu. Martin Klíma dával dokonce přednost vydání českého překladu BECMI před vydáním svého DrD. Nikdy se to nepovedlo. Kvůli ceně licence i jiným okolnostem. Toto je první a možná poslední skutečně reálná a dosažitelná šance, že to může vyjít.
Autorská citace #9
8.9.2017 06:18 - Šaman
Colombo píše:
Bude česky.

A v čem to bude lepší, než český překlad DnD 5e?
Má to vyjít knižně, nebo jen PDF?
Autorská citace #10
8.9.2017 06:53 - ShadoWWW
Šaman: Samozřejmě knižně, barevná tvrdá vazba, to je ten podstatný rozdíl, Navíc zcela legálně.
Autorská citace #11
8.9.2017 08:01 - Čindi
S tím počtem výtisků bych nebyl takový pesimista. Čekal bych tak 3000 ks od každého.
Autorská citace #12
8.9.2017 08:04 - idol02
3000 kusov? Nie je to trocha veľa? U nás (na Slovensku), keď sa predá 3000 kusov nejakej knihy, stáva sa bestsellerom
Autorská citace #13
8.9.2017 09:20 - Aegnor
idol02 píše:
U nás (na Slovensku)

Východní kolonie nikoho nezajímají. :-)
(Nic proti slovensku nemám, jenom jsem si to nemohl odpustit.)

LokiB píše:

Osobně v soutěži "kdo lépe komerčně uspěje" mírně favorizuji dračí hlídku. Jakože vyhraje v prodejích třeba 250 vs 200 prodaných výtisků

A to z jakých důvodů?
Autorská citace #14
8.9.2017 09:24 - Skaven
3000 výtisků je hodně. Není to nereálné, ale já osobně mám ambice nižší,
Jinak k otázce v čem se budou Jeskyně od DnD, viz http://jeskyneadraci.cz/faq/
Co se tyče rozdílu mezi Jad a Shadowwwovym překladem, krom toho ze budeme mít tištěnou verzi, probíhají tam i rozsáhlé jazykové úpravy.
Autorská citace #15
8.9.2017 10:15 - LokiB
Aegnor: čistě protože si myslím, že mezi lidmi je více těch, kterým zahraje na nostalgickou notu "něco jako DrD", než těch, kteří touží po "počeštěné verzi DnD"
a že případně bude více těch rodičů, které osloví "pro děti, něco jako Dračí doupě, to mi něco říká"

není to ale odhad, za který bych dával ruku do ohně, prostě beru podle svého širšího okolí.

Aegnor píše:
Východní kolonie nikoho nezajímají. :-)

Fakticky je východní koloníí Morava :P resp. všechno od Říčan na východ ...
Slovensko už je cizina a ne kolonie
Autorská citace #16
8.9.2017 10:36 - Jarik
Nejsem prognostik. DnD5e jsem nehrál, nečetl,...
Ale koupím si JaD, protože:
Dělají na tom lidé, kteří mi léta dávají český materiál na zamyšlení, hraní, apod.
Hrál jsem pár edic DnD i DrD.
JaD jsou pro mne transparentní - nekupuji zajíce v pytli.
Vychází u Mytága - jeho potenciál mne oslovuje.

Ne, nebyl jsem uplacen, zaplacen, ani zastrašen. Vše píší při plného vědomí.
Autorská citace #17
8.9.2017 10:45 - LokiB
Jarik: chraň bůh, že bych měl něco proti JaD, ten počin je mi sympatický. co jsem psal, bylo čistě názor ohledně úspěšnosti na českém trhu
Autorská citace #18
8.9.2017 12:02 - Gurney
Dračí hlídka má pro mě nevýhodu v tom, že po odstranění všech špatných rad ke hře, opruzů, zbytečně podrobných pravidel k totálně ojedinělým situacím a naopak doplnění postupů pro řešení těch naprosto běžných, se z DrD 1.6 v zásadě stává další hack DnD s trochu jinými povoláními a bez Vancian magie, jakých je na netu plno. V tomhle JaD začíná s obrovským náskokem a je fajn si kupovat hru u které vím, že s pravidly nebude problém. Ale těším se, co z Hídlky bude, fluff může udělat hrozně moc.
Autorská citace #19
8.9.2017 12:14 - LokiB
Gurney: vida. já už mám zase po letech celkem dost vancianského řešení magie, která mi nikdy k srdci moc nepřirostla (jakkoli i v DnD se dá ohackova) ... resp. na papíře mě bavila víc než v reálu (i když v 5E i na tomhle dost zapracovali).
Takže JaD beru jako takovou "jistotu", která nevím, jestli mě má čím překvapit (ale asi ano), zatímco u klonů DrD je to jisté očekávání (po kterém asi bude následovat zklamání :)) ... nepodaří se jim to udělat třeba dobře?
Autorská citace #20
15.1.2018 21:06 - wlkeR
Má někdo nějaké novinky o tom, kdy má Hlídka vyjít? Přijde mi nějako zpožděná.

Okolnosti se sešly a já dneska suploval v Domě dětí a mládeže na tom kroužku Dračího doupěte, který se stále ještě drží "starých dobrých" 1.6. Po rychlém zkonstatování, že v tomhle systému nedokážu po paměti jednoduše vyřešit situaci "řítí se na mě vzteklý troll, nejsem zloděj, ale stejně se chci schovat," jsem hráčům (nováčkům) vrazil každému jednu dvacetistěnku a řekl si o Dex check. Mechaniky DrD jsou otrava. Půlka classů DrD je otrava. Ale jináč to mělo svý kouzlo.

I jako autor a editor věcí pro JaD momentálně fandím DH. Musejí zjednodušit mechaniky a udělat pořádný, hratelný povolání, ale z toho co jsem zatím věděl mají na můj vkus mnohem, MNOHEM lepší grafiku.
Autorská citace #21
16.1.2018 13:25 - Log 1=0
Myslím, že to tvůrci záměrně udržují neurčité. Což mě spíše znervózňuje.
Ale myslím, že jsou ve fázi, kdy to určitě dotáhnou.
Jen se bojím, aby se to moc nekrylo s JaD, třeba týden po sobě.
Na DH se mi líbí, že počítají s propagací přes různé DDM a oddíly. To je pěkné.
Zato systém samotný je pořád jeden veliký otazník. Klonů DrD už různí nadšenci zkoušeli udělat tolik (a to nepočítám družiny, co se prohouserulovaly k úplně jinému systému). Je tam toho tolik, co se musí udělat a musí se to udělat správně.
Autorská citace #22
16.1.2018 15:43 - Demonica
Na webu Dračí hlídky jsou alespoň nové příspěvky a slibují, že budou jezdit po conech. Kolem Jeskyní a draků nejsou žádné novinky už několik měsíců. Což samozřejmě nemluví o konečném produktu, ale o propagaci ano. A ani u jednoho není datum vydání zatím zveřejněné.
Takže já se ani nebojím toho, jak si to bude konkurovat, ale spíš toho, aby vůbec něco bylo dotaženo do konce a vydáno.
Autorská citace #23
16.1.2018 15:46 - sirien
Jo no.

J&D PHBčko má v podstatě hotovej draft co vim.

Skaven po mě chtěl nějaký texty k DMG (hodně textů k DMG) - mám to v paměti a sem tam si na to vzpomenu, ale nějak teď nemám moc manu a v dalších pár měsících to nebude lepší - nicméně doufám, že během roku bych to moh z většiny sepsat.

MM jde (a půjde) zcela mimo mě, takže s tim netušim.
Autorská citace #24
16.1.2018 20:03 - Kosťa
DH měla vyjít na konci listopadu na FB pak bylo oznámeno že se nestíhá a že se termín vydání posouvá ale nevybavuju se že by bylo řečeno na kdy, trochu se obávám aby to nedopadlo jak s Pluskem který vycházelo na vánoce postupně až za tři roky. (pokud mě paměť neklame)
Autorská citace #25
16.1.2018 23:56 - Gurney
Pořád držím JaD palce a doufám, že to dobře dopadne.
Autorská citace #26
17.1.2018 01:30 - sirien
Tak kdyby tu třeba někdy vyšel článek "DnD 5e v Kostce", tak by jim to určitě připravilo prostor pro další promo ;)
Autorská citace #27
17.1.2018 01:32 - sirien
Kosťa píše:
trochu se obávám aby to nedopadlo jak s Pluskem který vycházelo na vánoce postupně až za tři roky. (pokud mě paměť neklame)

:D

LOL

Klame. A HODNĚ. DrD+ je legendary, vycházelo 10 let (pamatuju si to, protože moje oblíbená zábava na conech bylo hned po registraci najít stánek Altaru a hodně nahlas už z dálky zakřičet "Ahoj Hači, už máš Dračí doupě Plus?" Rok co rok to u Hače vyvolávalo nenávistnější a nenávistnější reakce, až jednou na Pragoconu mu ruply nervy, od kolegy ze sousedního stánku si pučil airsoftku a vyprázdnil mym směrem zásobník přes půlku vstupní haly :D
Autorská citace #28
17.1.2018 02:31 - Kosťa
Ok tak se budu považovat za šťastnějšího protože já vím o třech letech. Je fakt že sem byl mladší neměl tolik přístup k informacím (ne že by se to změnilo nějak rapidně). Každopádně se mě vybavují tři roky co se mluvilo o tom že to na vánoce vyjde. A když to někdo řekl tak se prý lidí ptali a na které že to vánoce má Plusko vyjít?

Jo mám v povědomí o tom, že s tím byly nějaké tahanice a že to autoři nedávali, měnily se týmy autorů a podobně, ale holt sem toho o tom tolik nevěděl a žil se v blaženě nevědomosti, že se na tom holt pracuje.
Autorská citace #29
17.1.2018 02:42 - sirien
A tak ono se na tom fakt pracovalo :) Jen to prostě... nefungovalo tak, jak mělo.
Autorská citace #30
17.1.2018 05:44 - Bouchi
sirien píše:
DrD+ je legendary, vycházelo 10 let (pamatuju si to, protože...

Ani tvoje paměť už není, co bývala. ;)
Vývoj DrD+ byl poprvé veřejně oznámen v létě 1997 (navázal na to Martin Klíma v Dechu draka 6/97 s tím, že má vyjít na podzim 1998). Takže "vycházelo" jen 6 let, ne 10 (vyšlo na vánoce 2004). Přičemž tam byla několikaletá pauza, protože od 1998 se Martin naplno věnoval Altaru Interactive, takže o DrD+ se v té době neměl kdo postarat. Pak koncem roku 2001 za námi přišlo pár lidí z asterionského týmu, že by projekt rádi vzkřísili a dokončili. Dali dohromady cca desetičlenný tým, který na tom měl pracovat; jejich prvotní optimistická představa o vydání na vánoce 2002 se postupně střetla s různými aspekty reality a nakonec z toho byl vánoce 2004. Víc se dá najít v článcích v Dechu draka z toho období.
Autorská citace #31
17.1.2018 06:15 - sirien
No jo, je to dlouho. Tyhle věci se holt ztrácej v nepřehledném hvozdu historie a když jeden neni druid... :)

Já si z toho dneska pamatuju hlavně ten Hačův výraz, když do mě solil tu kanonádu kuliček. Úplně z něj zářilo chladně pomstychtivé zadostiučinění - tipuju, že můj příchod určitě očekával a zapůjčení zmíněné zbraně pro tento případ si s kolegou od vedle dohodnul předem. Čestně mu to malé vítězství uznávám :)
Autorská citace #32
17.1.2018 13:20 - York
wlkeR píše:
Okolnosti se sešly a já dneska suploval v Domě dětí a mládeže na tom kroužku Dračího doupěte, který se stále ještě drží "starých dobrých" 1.6. Po rychlém zkonstatování, že v tomhle systému nedokážu po paměti jednoduše vyřešit situaci "řítí se na mě vzteklý troll, nejsem zloděj, ale stejně se chci schovat," jsem hráčům (nováčkům) vrazil každému jednu dvacetistěnku a řekl si o Dex check. Mechaniky DrD jsou otrava. Půlka classů DrD je otrava. Ale jináč to mělo svý kouzlo.


Skvělý motivační příspěvek, díky ;)
Autorská citace #33
18.1.2018 09:37 - -Sniper-
wlkeR: kde ten kroužek vedeš?
Autorská citace #34
19.1.2018 16:27 - wlkeR
DDM České Budějovice.
Autorská citace #35
22.1.2018 17:52 - Jerson
Vidíš, a já chtěl zjistit, jak to v něm chodí :-) Můžeš mi prosím napsat zprávu?
Autorská citace #36
23.1.2018 07:58 - Jarik
Jerson: kdybys chtěl, tak tě mohu spojit s minimálně 2 vypravěči, co tam vedou hru. A to v systému 1.6, který si sami vybrali
Autorská citace #37
23.1.2018 17:43 - wlkeR
DDM ČB má momentálně 8 kroužků "Dračí Doupě," z nichž minimálně 3 jsou D&D 5E. Nemyslím si, že až vyjdou JaD, že se do něj lidi extra pohrnou - minimálně já jako vedoucí spíš ne. Stejně tak asi D&D nepustim kvůli DH (to by musela bejt superextratřída), ani kdyby mi to významně zjednodušilo fázi uvádění do hry.
Autorská citace #38
24.1.2018 14:15 - Jerson
No, rád bych si o tom poslechl víc, před časem jsem uvažoval, že bych tam také něco zkusil vést.
Autorská citace #39
26.1.2018 12:15 - Skaven
Jeskyně měly loni i letos zimní spánek - je to dáno mým zaměstnáním, které mě přes Vánoční sezónu hodně vytěžuje. Nicméně letos bych to rád dotáhl do tiskárny.
Co se týče Dračí hlídky, mají pěkný layout a jednotnou grafiku - je super, že našli nadšeného a zručného ilustrátora, který to celé komplexně zaštítil. Co se ale týče hry samotné, mám velké obavy, protože termíny, které si na sebe ušili, jsou dost šiběniční + testování povolání v řádu měsíců na jednotkách herních skupin napovídají, že to asi nebude úplně ideálně odladěné.
Autorská citace #40
26.1.2018 17:40 - idol02
Nedávno som sa autorov DH pýtal. Odpoveď - prvá polovica tohto roku. Presné dátum zatiaľ nevedia.
Autorská citace #41
31.1.2019 19:43 - js
Nečte tu někdo dobrodružství co vycházejí k Dračí hlídce? Docela by mě zajímal názor zdejších hráčů.
Autorská citace #42
31.1.2019 19:51 - Šaman
Hele, už něco z toho vyšlo? Já to nesleduju, ale z tohohle vlákna jsem pochopil, že jedno mělo být 2017 a druhé 2018. (Jestli není lepší napsat, že jedno vyjde o prázdninách a druhé do Vánoc…)

Colombo: Jinak doma si sepisuju Dračí Osud. Na jednu stranu klasické, na druhou inovativní. Na jednu stranu se distancuju od původních pravidel, na druhou to má mít feeling dračáku. Ale není to klon 1.6. Vycházím z 1.5… a Fate :D
Ehm, já že jsem schizofrenní? A kdo se ptá? Řekl to on, nebo ten druhý? Buďte už ticho, hlasy!
Autorská citace #43
31.1.2019 20:48 - Kosťa
Dobrodružství na Dračí hlídce jsou nějaký základní nástřely který jsou k dispozici. PJ by se jima měl prokoust a mít představu jak daný dobordružstí víst. Je jich tam víc než pár. Nehrál jsem je, nicméně až bude Hlídka na světě chci je zkusit prubnout.
Autorská citace #44
31.1.2019 20:53 - Jarik
Pokud se nepletu, tak Dračí hlídka už má veřejně asi 17 dobrodružství. O pravidla tam myslím nejde - sám jsem četl jen jedno z prvních.
Dobrodružství ke stažení.
Autorská citace #45
31.1.2019 21:22 - Kosťa
Jarik :
přesně tak, až budou pravidla bude se podle toho dát hrát
Autorská citace #46
31.1.2019 21:58 - Tarfill
Dobrodružství pro Dračí hlídku, která mají na stránkách k dispozici, jsem uz docela pročetl. Většinou jsou to stará dobrodružství původně vymyšlená pro jiný systém, jen předělaná do nových pravidel. Osobně se v nich člověk může lecčim inspirovat, ale mě osobně zase tolik nezaujaly. Vždycky sem tam našel něco, co mi na tom vadilo, nejspíše právě to, že jsou to zápletky, které jsem potkával před patnácti lety, kdy jsem hrál poněkud jinak, než dnes. Tyhle dobrodružství, ačkoliv hezky popsána a s pěknou grafikou na mě tedy působí spíše jako krok zpět, než něco nového v souvislosti s vydáním nových pravidel v roce 2019...
Ale jak říkám, pro inspiraci a ukradení nějaké mapky apod. se to hodí přečíst a nováčkům to určitě přijde v pohodě...
Autorská citace #47
31.1.2019 22:08 - Tarfill
Aby můj příspěvek nevyzněl moc negativně, zduraznim ještě fakt, jakým způsobem jsou dobrodružství popsány. Vždy jsem se v nich dobře orientoval a vždy mi přišlo, že mám veškeré potřebné informace, které jako potenciální Pán jeskyně pro hru potřebuju. Tyto dobrodružství bych tedy klidně dal jako příklad všem, kteří by chtěli vědět, jak takové příběhy pro ostatní sepsat...
Autorská citace #48
1.2.2019 00:41 - Maelik
Šaman píše:
Hele, už něco z toho vyšlo? Já to nesleduju, ale z tohohle vlákna jsem pochopil, že jedno mělo být 2017 a druhé 2018.


Nevyšlo. Nicméně Dračí hlídka je zdá se ve fázi testování, obráží s tím různé akce kde je možné si hru zkusit a FB updatují celkem pravidelně. Čili projekt je zdá se celkem živý.

J&D..tam už nějakou dobu ticho. Poslední zprávy jsou že se střídá vedení projektu.
Autorská citace #49
23.4.2019 13:19 - ShadoWWW
Nevíte něco blíž o Dračí hlídce?

Mají velmi pěkně zpracované webové stránky, na kterých se ale dají stáhnout jen dobrodružství, ne pravidla. Nemáte někdo náhled nebo aspoň popis, jak funguje aktuální iterace playtestu?

Taky koukám, že se online prezentují hlavně přes Facebook a na tradiční komunitní weby typu Kostka, RPG F nebo Nyx zvysoka... se nijak neangažují.

Naopak se velmi angažují v DDM a skautských oddílech, kde se jim, zdá se, dost dobře daří. A na občasných veřejných akcích, které jsou ale od Brna dost vzdálené. :-/

Překvapilo mě, jak je autorský tým početný. V tomto mají nesporně obrovskou výhodu oproti JaD a víc z toho jde cítit, že když někdo z týmu vypadne, není (nebude) to problém. (JaD má naopak dost zanedbaný web i FB.)

Víte někdo něco bližšího o tomto projektu? Hlavně z hlediska samotných pravidel? Jak moc jsou podobné starému DrD a v čem se liší?

Z reakcí pod posledním PJcraftem je patrné, že lidé obecně mnohem víc věří Dračí hlidce než JaD, hlavně kvůli rozdílu v online prezentacích a aktuálnosti, což se není čemu divit.
Autorská citace #50
23.4.2019 13:37 - Jarik
Shadowww:
Nevím. Ale Tirus (Pavel Ondrusz) je pro mne alespoň známá osoba.
A dá se s ním domluvit. Nechtěl bych ale dělat pošťáka (protože DH jsem neviděl v akci). Takže pokud máš tu touhu, mohu Vás propárovat na FB nebo mu na FB napiš SZ a uvidíš.

Celkově mi to přišlo, že Tirus (jakožto duchovní otec projektu) nechce cílit na lidi, kteří již RPG hrají. Ale právě na ty, co se s ním teprve potkávají. V tom případě je možná pro projekt dobře. Protože komunitní hráči by mohli vysávat energii tvůrců, a to snahou implementovat své představy o hře.
Takhle tvůrci udělají hru, která možná nebude pokroková, ale zasáhne svou cílovku.

A mně osobně se moc líbí, že ta hra má tu podporu dobrodružstvími, grafickými inspiracemi, apod.
Autorská citace #51
23.4.2019 14:03 - sirien
Jarik: na jednu stranu chápu pointu ohledně energie kterou nechceš vypálit na lidi co Ti chtějí vnutit jinou hru než jakou děláš. Na druhou stranu nepamatuju jedinej případ kdy by plná izolace v podobném směru dopadla nějak dobře (zato pamatuju spoustu případů, kdy to naopak dopadlo fakt strašně špatně).
Autorská citace #52
23.4.2019 14:21 - Jarik
Sirien: Já to vidím trochu jinak. Ale protože momentálně nemám potenciál na disputaci, tak nebudu uvádět argumenty (byly by příliš slabé).

Snad mohu prozradit něco, co vím asi 5 minut. V této době se mezi podporovatele rozšiřuje beta-verze. Po zpětné vazbě z ní, se chystá cílová páska.
Autorská citace #53
23.4.2019 14:24 - sirien
zní slibně. Samozřejmě otázka je jaké je složení oněch podporovatelů...
Autorská citace #54
23.4.2019 14:27 - Jarik
Sirien píše:
zní slibně. Samozřejmě otázka je jaké je složení oněch podporovatelů...

Viz web. Někde skoro dole na titulní stránce.
Autorská citace #55
23.4.2019 14:31 - ShadoWWW
Mně přijde jako velmi zajímavý střet JaD jako online-komunitní systém vs. DH jako offline-komunitní systém.

P.S. Ten playtest bych moc rád viděl. Kolik se musí přispět, aby byl člověk jeho součástí? 200? 500? Víc?
Autorská citace #56
23.4.2019 14:32 - Jarik
Shadowww: Napsal jsi mé pocity mnohem přesněji.
A zrovna tady asi uvidíme, co má větší potenciál.
Autorská citace #57
23.4.2019 15:03 - sirien
Dost pochybuju že by otevřená kopie DnD a zcela nová hra volně navazující na tradici DrD byl pár na němž by šlo nějak něco přehledně demonstrovat.

Dál dost pochybuju, že na to srovnání kdy vůbec dojde - touhle dobou si už asi troufnu nahlas říct že mám silnou pochybnost, že JaD skutečně dojde nějakého smysluplného dokončení. Což je dost škoda, ale zároveň je pravda že mi vždycky přišlo že to je od Skavena možná trochu moc ambiciózní projekt - i když existence překladů tomu dávala lákavý nádech možného, že když tomu člověk chtěl věřit, tak to nebylo těžký.
Autorská citace #58
23.4.2019 15:06 - ShadoWWW
Ono i když JaD nevyjde, což je možné, tak i tak můžeš podobně srovnávat místní překlady 5E, tvořené a šířené online komunitou, a DH, tvořenou a šířenou offline komunitou.
Autorská citace #59
23.4.2019 15:07 - sirien
Jarik píše:
Viz web. Někde skoro dole na titulní stránce.

Hm. Poznávám pár lidí z mDrD na GC, jinak nikoho koho bych poznával, natož měl důvěru.

Anyway, až to vyjde tak uvidim jestli mě to nepřekvapí nebo potěší :)
Autorská citace #60
23.4.2019 16:16 - York
ShadoWWW píše:
Překvapilo mě, jak je autorský tým početný. V tomto mají nesporně obrovskou výhodu


To je otázka, jak moc je to velká výhoda. Pokud to pak dokážeš stihnout rychle, tak asi jo. Třeba autorský tým Plusek byl taky docela početnej...


ShadoWWW píše:
tvořenou a šířenou offline komunitou


Ony dneska existujou nějaký offline komunity? Není to spíš tak, že jsou online někde, kam my nevidíme?
Autorská citace #61
23.4.2019 16:40 - ShadoWWW
U DrD+ to bylo způsobeno tím, že se táhl tolik let, že se na něm vystřídalo několik nezávislých týmů. To v DH pořád fungují i zakladatelé, čímž víc připomínají DrD 1.0 až 1.5.

Druhým extrémem je Charlesova Taria, one man show, kde když odejde hlavní autor, tak hrozí zánik celého projektu.
Autorská citace #62
23.4.2019 16:43 - York
ShadoWWW píše:
Druhým extrémem je Charlesova Taria, one man show, kde když odejde hlavní autor, tak hrozí zánik celého projektu.


To se ti u týmovýho projektu může stát úplně stejně - z týmu DrD II na revizi nepracoval AFAIK nikdo. Prostě to pak buď převezme někdo jinej nebo ne.


edit: Možná bych měl upřesnit, že mluvím čistě o autorech. RPGčko se dá napsat v jednom a má to i svoje výhody. Nedá se ale v jednom člověku současně i otestovat, oilustrovat, vydat, zpropagovat, pořádat k němu herní akce všude po republice a podobně.

Takže jo, mít od začátku velkou komunitu je obrovská výhoda. U autorů je ale spíš důležitější, aby vydrželi a dotáhli to do konce, než aby jich bylo hodně.
Autorská citace #63
23.4.2019 16:57 - ShadoWWW
S dotáhnutím projektu, zdá se, PH nebude mít problém.

Co vidím u PH jako potenciální problém, je nedostatečné testování bety, které je stále - nesmyslně - uzavřené, takže hrozí jako u všech edic DrD, že první verze bude placená veřejná beta.

Původní DrD II byla tragédie od začátku do konce, to je odstrašující případ.
Autorská citace #64
23.4.2019 17:00 - sirien
York píše:
z týmu DrD II na revizi nepracoval AFAIK nikdo

Minimálně Charles, pokud vim.

V tomhle případě je ještě navíc libová perlička že nový tým tu hru vnímá odlišně než ten původní a doneslo se mi že někteří členové původního týmu dost silně nesouhlasí se směrem kterým tu hru posunula její revize.

Jinak ShadoWWWův point o uzavřeném vývoji má taky něco do sebe - DnD 5e v tomhle vcelku dost ukázalo sílu otevřeného vývoje a plošného feedbacku.
Autorská citace #65
23.4.2019 17:29 - MarkyParky
Sirien píše:
V tomhle případě je ještě navíc libová perlička že nový tým tu hru vnímá odlišně než ten původní a doneslo se mi že někteří členové původního týmu dost silně nesouhlasí se směrem kterým tu hru posunula její revize.

To by mě zajímalo, protože s těmi členy původního týmu, kteří byli ochotní komunikovat, jsem toho nakomunikoval celkem dost a neříkám, že to vždy byly rozhovory naprostého porozumění, ale místo "silného nesouhlasu" jsem se spíš setkával s názory jako: "vždyť takhle to bylo myšlené od začátku" nebo "já jsem tam přesné tohle chtěl, ale nakonec se to tam nedostalo, protože XYZ".

Klidně můžeš v PMce, pokud nechceš jmenovat veřejně.
Autorská citace #66
23.4.2019 17:39 - sirien
Marky: detaily sem Ti napsal v PM, ale asi je dobré tu veřejně dodat že to je informace z druhé ruky (/druhých rukou) - sice sem koukám psal že "se mi to doneslo", ale asi bych tu rád ještě jednou "podtrhl" že k tomu nemám žádný přímý zdroj pro potvrzení.
Autorská citace #67
23.4.2019 19:22 - Kosťa
Ohledně Dračí hlídky a dotazů na téma jak pokračuje vývoj a kdy Hlídka vyjde doporučuju kontaktovat Pavla na FB milerád vám zajisté zodpoví všechny Vaše dotazy. Rozhodně je to lepší než tady špekulovat proč a jak místo solidního dotazu na tvůrce Hlídky.
Autorská citace #68
24.4.2019 00:29 - Colombo
Píše:
V tomhle případě je ještě navíc libová perlička že nový tým tu hru vnímá odlišně než ten původní a doneslo se mi že někteří členové původního týmu dost silně nesouhlasí se směrem kterým tu hru posunula její revize.

To je vlastně dobře, ne?
Autorská citace #69
24.4.2019 07:54 - Jerson
Na pravidla jsem zvědav, protože se za tři roky dostali tam, kam se nedostalo několik pokusů na RPGF za tuším šest let.

Každopádně počet finančních podporovatelů Dračí hlídky je docela slušný.
Autorská citace #70
24.4.2019 13:16 - MarkyParky
Po vyjasnění se Sirienem přes PM už asi tuším, o čem mluví a dodám drobný komentář k:

Sirien píše:

V tomhle případě je ještě navíc libová perlička že nový tým tu hru vnímá odlišně než ten původní a doneslo se mi že někteří členové původního týmu dost silně nesouhlasí se směrem kterým tu hru posunula její revize.


Ano, při vývoji DrDII došlo k jedné poměrně zásadní koncepční odchylce od původního autorského záměru.

Tahle odchylka byla s dotyčným autorem konzultována, jeho nesouhlas s posunem koncepce byl vyslechnut, porovnán s reakcemi testerů na navrhnovanou změnu, byly mu vysvětleny důvody k této změny a naopak byl celkem do podrobna vyslechnut záměr, jaký autor měl, když koncepci tvořil. Zkrátka vedli jsme na tohle téma celkem dlouhý rozhovor.


Tzn. chtěl jsem trochu opravit to vyznění původních postů tady - trochu to z nich vypadalo, že nový tým se odchýlil, protože starý se už nezapojil a nekomunikovalo se, což není pravda.

Nový tým se v tomhle odchýlil navzdory tomu, že se starým komunikoval a věděl, že existuje vyjádření nesouhlasu - ale osobní zkušenost s úpravami, výsledky testů i reakce komunity v tomhle převážila a podpořila rozhodnutí nového týmu.


Kdyby to někoho zajímalo víc (myslím technicky, co za změnu to bylo, jaké měla dopad na vývoj a tak), zeptejte se v nějakém DrDII vlákně, ať tady nejsme offtopic.
Autorská citace #71
24.4.2019 14:17 - ShadoWWW
Za mě mohu říct, že i když DrD II stále není hrou pro mě, tak revize i MarkyParky si získali můj respekt. V rámci možného z toho udělali hratelnou hru.
Autorská citace #72
25.4.2019 23:03 - Skaven
Jeskyně měly letos opět zimní spánek, od příštího měsíce vedení projektu převezme Ladislav Karpianus (dělá teď na Krotitelích draků a Končině) a měl by jej dovést ke smysluplnému konci. Pro mě už bohužel tak intenzivní zapojení do práce není reálné, nicméně nedávám od Jad ruce pryč a budu po celou dobu vývoje k dispozici.
Každopádně abych "nevypadl ze cviku", rozhodl jsem se vydat Forbidden Lands - Zapovězené země. Momentálně máme za sebou větší část Players Handbooku a práce jde skvěle od ruky, do konce roku bude text hotový takže vydání bych viděl v příštím roce se vší parádou (chystáme karty, kostky, mapu s nálepkama, zkrátka kompletní krabicové vydání). Více na stránkách Mytaga.
Autorská citace #73
10.5.2019 10:56 - Kosťa
Na FB se objevila informace, že 19.5 jde hlídka na sazbu a 27.5 jde do tisku konkrétně ta verze pro přispěvatele. Docela se těším až to testnu s kámošema :-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.34976410865784 secREMOTE_IP: 3.90.207.89