Produkty

sirien
10.1.2018 18:54
Autorská citace #1
10.1.2018 20:43 - Sparkle
Díky za recenzi! Udělala mi radost, protože chválí dílo v těch částech, které jsme považovali za stěžejní, takže jsme asi něco udělali správně :) . Že to dílo bude v mnohých věcech polarizující, s tím jsme počítali. Rozporovat recenzi nechci, nepřijde mi to vhodné, zvlášť když ji v těch zásadních věcech ani nevidím jako rozpornou :) Jen pár klarifikací cítím, že dlužím:

Píše:

Dále se na textech podíleli Vojtěch Pikal,


Prosím oprav, má to být Vojtěch Přibyl (Vojtěch Pikal je Fafrin, ten se na tom nepodílel)

Píše:

Skutečně nešlo dodat nějaké zajímavé prostředí a pak ho popsat tak, aby obsah knížky v podobě různých postav, námětů na zápletky a zápletek nešel snadno přenést i někam jinam? 


Určitě šlo, ale muselo by projít poctivým playtestem, na což jsme neměli kapacity, vydání knihy by se kvůli tomu ještě protáhlo. To generické prostředí a jeho snadnou přenositelnost jinam už jsem měla otestovanou ze starších kampaní. Pokud by se ale někomu chtělo udělat nějaký alternativní hack, kde ty zemičky vsadí třeba do útrob obřího clockworkového boha a stvůry Chaosu budou ve skutečnosti vznikat, když se někde zastaví ozubené kolo, tak ho ráda pověsím na net. Já na něco takového nebudu v dohledné době mít kapacitu.

Píše:

jako vážně autoři čekají, že tuhle knížku bude číst někdo, kdo nemá poruce dvanáctistěnku?


Tauril byl vyvíjen ve spojení s Drd II, takže mi přišlo fér se držet toho, že ke hraní je potřeba jen šestistěnka.

Píše:

Kalus zjevně psal nějaký totální kočkofil


Ano :)

Píše:

Napříč popisem Taurilu prochází různá tvrzení o ženské rovnoprávnosti (což tak nějak game-designově chápu), ale na to jak explicitně je zmiňovaná je trochu odfláklá stylem "prostě tam je" - osobně by mi přišlo zajímavější pro ní v onom pseudo-středověkém prostředí nahodit pár zajímavých možných fikčních zdůvodnění


Chtěla jsem, ale zjsitila, jsem, že aby to akorát nevzbuzovalo další otázky a rozpory, by byl potřeba podrobný článek na několik stránek, který bude vyžadovat dost důkladný research historie a sociologie, příklady kultur, kde to fakt fungovalo, atd., a na to jsem neměla kapacitu. Mám to v plánu časem jako rozšíření ke knížce. Ale ano, máš pravdu, vím o tomto problému.

Píše:

kde je moje PDFko?


To je otázka na Skavena, o tomhle jsme my nerozhodovali.
Autorská citace #2
10.1.2018 20:51 - Aegnor
Sparkle píše:
Určitě šlo, ale muselo by projít poctivým playtestem, na což jsme neměli kapacity, vydání knihy by se kvůli tomu ještě protáhlo.

Opravdu se musí popis světa prohnat playtestem? Proč? Nějak k tomu nevidím důvod.

Sparkle píše:
Udělala mi radost, protože chválí dílo v těch částech, které jsme považovali za stěžejní, takže jsme asi něco udělali správně :) .

Chápu správně, že ty morální dilemata nejsou stěžějní částí díla? A proč jste je tak moc propagovali?
Autorská citace #3
10.1.2018 21:04 - Sparkle
Aegnor píše:
Opravdu se musí popis světa prohnat playtestem? Proč? Nějak k tomu nevidím důvod.


Tvořil jsi někdy svět pro vydání širšímu publiku?

Aegnor píše:
Chápu správně, že ty morální dilemata nejsou stěžějní částí díla? A proč jste je tak moc propagovali?


Já jsem to pochopila tak, že Sirien má problém s tím výrazem, že podle něj znamená něco jiného, než pod čím ho chápeme my. Podle mě tam morální dilemata jsou, minimálně půlka questů je obsahuje a jsou tam přímo kapitolky, kde jsou nějaká explicitně uvedená ke každé lokaci. Pokud to nejsou "morální dilemata" ale mělo se tomu říkat nějak jinak, tak netuším, jak. Zatím se žádný jiný čtenář v tomto smyslu neohrazoval.
Autorská citace #4
10.1.2018 21:09 - Aegnor
Sparkle píše:
Tvořil jsi někdy svět pro vydání širšímu publiku?

Není jednodušší přímo odpovědět na otázku, než pokládat vlastní?

EDIT: Ale když už se ptáš, tak - Ne, netvořil, možná proto mám otázku na něco, co je tak triviální, že by to měl vědět každý. Sorry jako.
Autorská citace #5
10.1.2018 21:30 - Sparkle
Potřeba playtestů je docela komplexní téma, pokud do toho chceme zabředávat, tak asi do nějaký separátní diskuse.
Autorská citace #6
10.1.2018 22:16 - ShadoWWW
Klidně můžem i tady. S Taurilem to přeci souvisí.
Autorská citace #7
10.1.2018 22:19 - sirien
Sparkle píše:
Prosím oprav, má to být Vojtěch Přibyl

ou, hups, moc se omlouvám oběma, opraveno.


Aegnor píše:
Opravdu se musí popis světa prohnat playtestem? Proč? Nějak k tomu nevidím důvod.

A to je naopak myslim fér zdůvodnění ve skutečnosti. Vidět že někdo skutečně testuje věci které tvoří předtim, než je pošle ven, a navíc na to dává důraz, je fajn jak věcně tak co do kultivace celé scény.

Vzpomeň si, jakej paskvil vzniknul z totálně odfláklýho testování DrDII - kdyby tenkrát autoři udělali svojí práci pořádně i s poctivym (ideálně otevřenym, ale pokud by to bylo kvalitní tak pro mě za mě i uzavřenym) testingem, tak bys měl hned z kraje slušnej produkt a Marky&spol by se nemuseli roky patlat s revizí vzniklou z testovacích zkušeností chudáků, kteří zaplatili za původní zmršenou verzi.

A ono na tom světě toho taky neni k testování málo. Když tam dáváš nějakej element, tak potřebuješ vědět, jak se k němu lidi postavěj popř. jaké situace začne vytvářet a musíš se k tomu nějak postavit - úpravou nebo rozvolněnim. Např. v popisu Kalusu je hezká pasáž kde autoři rozvádí, že čím inteligentnější a proaktivnější kočky budeš mít a čím víc rozvolníš oficiální zákaz lidí a koček míchat se do vlastní politiky, tím víc najednou budeš muset řešit věci jako nenápadné kočičí špiony atp. což je docela fér varování a typově dobrej příklad věci, která Ti může bouchnout do obličeje, pokud jí neodtestuješ (neříkám, že tahle konkrétně byla původně pominutá a vyšla najevo až při testingu, ale typově to je prostě příklad věci, u které se to stát může. Jinej příklad by byl třeba ta vůlí ovladatelná mlha - tam si taky dokážu představit že to může v reálné hře pak najendou začít tvořit dost nečekané důsledky).

Sparkle píše:
Já jsem to pochopila tak, že Sirien má problém s tím výrazem, že podle něj znamená něco jiného, než pod čím ho chápeme my.

Zjevně. To co tam máte bych nazval... "morálně šedá témata" popř. "morálně nejednoznačné zápletky" atp.

Morální dilema je situace efektivního paradoxu - je to situace, v níž nelze jednoznačně rozhodnout, která z variant je lepší, přičemž obě nesou nějaké závažné negativní či pozitivní důsledky, ale přitom si jsou vzájemně výlučné (tj. neexistuje jednoduchá možnost syntézy) a nelze ani říct, že si jsou rovnocenné.

Dál samozřejmě existuje X variant takových dilemat:

Můžeš mít morální dilemata v rámci jednoho morálního paradigmatu, několika typů. Klasický je rozpor okamžité volby: např. v utilitaristické logice se řeší dilemata, kdy je nutné rozhodnout na jednu nebo druhou stranu s tím, že každá varianta ovlivní jinou skupinu lidí nějakým zásadním, ale odlišným způsobem (ve stejném směru - buď jedné nebo druhé uškodíš nebo jedné nebo druhé přilepšíš; popř. jedné přilepšíš na úkor druhé či naopak), přičemž obě varianty mají na první pohled adekvátní dopad, takže je těžké rozhodnout, která z nich je skutečně lepší. V kantesiánském (idealistické) paradigmatu můžeš mít zase situace, kdy se dva ideály stanou neslučitelné a je nutné rozhodnout, kterým se budeš řídit (např. osobní svoboda vs. právo na bezpečí je takové aktuálně žhavé v tomhle směru).

Další dilema v rámci jednoho paradigmatu může být např. dilema založené na vrstvení důsledků v čase. Můj oblíbený příklad tady je např. "piráti unesli loď s civilisty a chtějí výkupné" - zaplacením sice zachráníš rukojmí, ale podpoříš pirátství a v čase tím vystavíš spoustu dalších lidí únosům, při nichž nejspíš časem dojde i k nějakým "nehodám" (stranou materiální škody, která tím bude průběžně vznikat jako "úplatek za životy"). Nebo můžeš zaútočit na piráty a zkusit rukojmí osvobodit, ale s rizikem jejich smrti. Nebo - moje oblíbené řešení - můžeš prostě sama proaktivně vyhodit loď do povětří a sama zabít piráty i s unesenými civilisty. Zabiješ vlastní lidi, ale vyšleš jasnou zprávu: unést naší loď je vaše sebevražda - unesení jsou pro nás rovnou mrtví a vás zabijeme s nimi bez ohledu na cenu. (Já jednou zvednul tlak celé třídě když sem k tomu ještě dodal, že bych rovnou s tou lodí vybombardoval i nejbližší osídlení, u nějž piráti zakotvili - čistě jako zprávu že kdokoliv pirátům aktivně nebrání při únosu mojí lodi je pro mě spoluvinník a zabiju ho spolu s nima. Zejm. španělské studentky se tvářili trochu zděšeně a vyjely po mě že učitel začal mít potřebu jít mi na pomoc. Což bylo jedinkrát v životě co sem viděl kněze obhajovat cílenou masovou vraždu. Vtipná hodina Applied Business Ethics tenkrát :D )

Pak samozřejmě můžeš mít pravděpodobnostní dilemata. Rozhodnutí X má nějaké problémy, ale malou škodu (utilitarianismus - v kantesianismu třeba "ctí tenhle nižší ideál") a 90% šance na úspěch. Rozhodnutí Y nenese žádnou škodu (v kantesianismu "ctí tento vyšší ideál"), ale má jen 30% šance na úspěch. Tahle dilemata jsou až trochu moc snadná v utilitarianismu, ale fungují dobře v ctnostné logice, v idealistické se staví trochu komplikovanějc, ale jdou taky a pak extra stojí za to. Otázka je prostá - stojí Y za to? Popř. při jakém poměru šancí začne stát Y za to.

No a pak máš samozřejmě snadno tvořitelná dilemata konliktních paradigmat, tím, že postavíš situaci, na kterou různé etické systémy dávají odlišnou odpověď na základě odlišné logiky a tyto jsou neslučitelné. Tady je trochu těžké získat buy-in od lidí (fungovat v odlišné než vlastní logice není pro etické laiky úplně snadné), na druhou stranu v dnešním globálně multikulti světě se stávají stále relevantnější.


Kdyby byly v Taurilu představené jednotlivé logiky (např. byly přiřknuté frakcím - Církev by mohla sledovat idealistickou logiku, Agol Zar si přímo říká o ctnostnou, půlčíci a dost možná Thuren jsou dobří adepti na utilitarianismus a nějací mágové atp. by klidně mohli sledovat moderní společensky orientované systémy). Vůbec ti mágové - vykreslit to bratrstvo víc krutovládně, ale dát tomu nějaké fakt silné ospravedlnění, které funguje v rámci nějaké jejich logiky, ale ukázat, jak se to nekamarádí s jinou... Kdyby pak tyto systémy byly konfrontované vnitřně i navzájem v těch nástřelech pomocí skutečných dilemat kdy by byly jasně ukázané ony konflikty, tak by Tauril byl ta nejvíc awesome "ethics 101 for newbs" učebnice kterou sem kdy viděl.

Bohužel, to co v Taurilu je pro mě nejsou nijak moc dilemata, jako spíš "situace v nichž může dojít na morální diskusi" - u drtivé většiny mám ale za to, že to hráči buď minou, nebo tam najdou nějakou jednoduchou racionalizaci popř. syntézu.
Autorská citace #8
10.1.2018 22:27 - sirien
Sparkle: plus teda ke klarifikacím co "dlužíš" - jak se to teda vlasně ofiko jmenuje? :D
Autorská citace #9
10.1.2018 22:32 - Aegnor
edit: note: sice v příspěvku několikrát cituju, ale celý se věnuje jedné drobné problematice.

sirien píše:
A to je naopak myslim fér zdůvodnění ve skutečnosti.

Já neříkal, že nejde o fér zdůvodnění. Jenom že mě nenapadá důvod, proč by o fér zdůvodnění jít mělo.

sirien píše:
Vzpomeň si, jakej paskvil vzniknul z totálně odfláklýho testování DrDII

Nějak se mi nechce dávat rovnítko mezi herní svět a herní systém. Nerozporoval jsem nutnost testování obecně, rozporoval jsem nutnost testování herního světa

sirien píše:
A ono na tom světě toho taky neni k testování málo. (+celý následující odstavec)

Jop, teď už vidím, co mi nedošlo a proč je dobré to otestovat.
Autorská citace #10
10.1.2018 22:34 - sirien
...protože autoři na to prostě neměli nekonečno času a kapacity a měli priority jinde, takže tohle prostě obětovali s tím, že už na to neni mana. Už takhle měl Tauril rok a půl zpoždění.

Trochu sem tušil, že tenhle nedostatek jde na nějaký podobný účet; nicméně přišlo mi fér dodržet recenzní pravidlo, že mě jako spotřebitele zajímá produkt samotný a ne jeho backstory, zvlášť, když sem ho dodržoval ve všech ostatních recenzích (možná s malou výjimkou Přiručky vypravěčství, ale to je hodně specifickej případ)
Autorská citace #11
10.1.2018 22:45 - Selhan
No, k sirienovi už není moc co dodat, ale v jednouchosti: Ne, promiň, Aegnore, ale prostě jsme chtěli, když už knihu prodáváme za peníze, tam nepustit něco, co by někomu mohlo zkazit hru. Někteří z nás world-building řeší víc, někteří míň, ale rozhodně je podle nás dobré nechat svět před publikací projít zátěžovým testem toho, že se v něm nějací hrdinové skutečně proběhnou, a zkusí ho dle nejlepší hráčské tradice rozbít. Ze zkušenosti nám to hodně pomohlo odhalit jak slabá místa popisu, tak kiksy v logice.

Co se názvu týče: Neviditelná Kniha je název universa (~Elder Scrolls), Tauril je název světadílu (~Tamriel), Neklidný Tauril je název knihy. Sakra, tohle by asi bylo lepší, kdyby lidem bylo jasné... :D

Jinak bych měl jednu drobnost, v recenzi u morálních dilemat je uvedeno, že to takhle propagovala Sparkle, ale to určitě nejde jen na její hlavu. Minimálně já jsem v tom vinen taky.
Autorská citace #12
10.1.2018 22:53 - sirien
Selhan píše:
Co se názvu týče: Neviditelná Kniha je název universa (~Elder Scrolls), Tauril je název světadílu (~Tamriel), Neklidný Tauril je název knihy. Sakra, tohle by asi bylo lepší, kdyby lidem bylo jasné... :D

o...key...

Tak tahle varianta mě vůbec nenapadla. Ale tak aspoň teď už to vim no.

...aspoň že sem název té recenze tipnul správně :D

Selhan píše:
Jinak bych měl jednu drobnost

aha, já to tak moc nesledoval a všim sem si toho ve Sparklinejch postech a na obálce knihy. Ale tak když se k tomu tak hlásíš tak sem to taky upravil, aby se neřeklo :)
Autorská citace #13
10.1.2018 22:54 - Sparkle
ShadoWWW píše:
Klidně můžem i tady. S Taurilem to přeci souvisí.


Sirien už to napsal za mě, asi bych to nevysvětlila líp.

sirien píše:
Trochu sem tušil, že tenhle nedostatek jde na nějaký podobný účet; nicméně přišlo mi fér dodržet recenzní pravidlo, že mě jako spotřebitele zajímá produkt samotný a ne jeho backstory,


Však to je v pořádku. My jsme si byli moc dobře vědomi, co bude obnášet toto rozhodnutí.

sirien píše:
Sparkle: plus teda ke klarifikacím co "dlužíš" - jak se to teda vlasně ofiko jmenuje? :D


Název je matoucí, protože tam se něco před pár lety pokazilo. Původně jsem nazvala celé univerzum Tauril, Google mlčel, vyplivlo mi to akorát nějakou maďarskou chemičku, jinak nic, takže mi to přišlo v pohodě. Jenže pak, když už to bylo zpropagovaný, jsem ke své velké nelibosti zjistila jednak, že ten název šíleně splývá s jinými fantasy univerzy, konkrétně Tamriel (z Elder Scrolls) a hlavně Toril (Forgotten Realms), tohle mi fakt předtím nedocvaklo, protože planeta z FR se původně jmenovala Abeir-Toril, a až od 5e to zkrátili na Toril. Cítila jsem, že z toho může být potenciální průser. Tak jsme udělali asi před rokem a půl "hotfix", že jsme Tauril "posunuli" jako jméno světadílu, a pro univerzum vymysleli dodatečně název Neviditelná kniha.

Ano, je to debilní, ale lepší řešení mě nenepadlo. Vím, že lidi už to v době přejmenování měli celý zafixovaný jako Tauril, a asi to nemám dále problém propagovat primárně jako Tauril, i když pro právní oddělení WotC to bude Neviditelná kniha :) Podle mě se toto čase utřese, lidi si na ty názvy zvyknou.
Autorská citace #14
10.1.2018 22:55 - LokiB
Aegnor: ono taky jde o to, co si představíš pod pojmem "svět".
Když to bude jen popis krajiny, měst, vesnic, hor, řek, významných rodů, guild, osob ... pak je to na playtest celkem nenáročný.

Ale čím víc do toho zapustíš věcí, které přímo ovlivňujou hru ... ať už to jsou třeba nějaká specifická setting rules či odlišnosti v pravidlech, nebo jsou to vlastní nestvůry, kouzla, subclassy ... tak tam pak potřebuješ taky normální playtest, jako u běžných pravidel.
A stačej i takový primitivní příklady, jako "magické lektvary smí ve světě X vyrábět jen člen guildy A zasvěcení 3, každého jiného, koho chytí, na místě upálí" ... abys pak třeba nezjistil, že ve skutečnosti zasvěcení 3 v guilde A mohou dosáhnout jen velmistři, kteří už jsou nadaní takovou mocí, že žádné lektvary fakt vyrábět nebudou" ... a to je veskrze primitivní, ale validní příklad.
Autorská citace #15
11.1.2018 13:33 - York
sirien píše:
Vzpomeň si, jakej paskvil vzniknul z totálně odfláklýho testování DrDII - kdyby tenkrát autoři udělali svojí práci pořádně i s poctivym (ideálně otevřenym, ale pokud by to bylo kvalitní tak pro mě za mě i uzavřenym) testingem, tak bys měl hned z kraje slušnej produkt a Marky&spol by se nemuseli roky patlat s revizí vzniklou z testovacích zkušeností chudáků, kteří zaplatili za původní zmršenou verzi.


Museli, protože až díky tomu, že to vyšlo tiskem pod značkou DrD, to začli hrát, a tudíž se v tom pak mohli vrtat dostatečně do hloubky. Asi by tam bylo problémů míň, kdyby bylo testování důkladnější a k pokusu o přepracování prvních konceptů došlo hned, ale prostě myslet si, že první edice úplně nové hry (která se navíc ničemu nepodobá) nebude za pár let potřebovat důkladnou revizi, je hodně naivní.

Jinak samozřejmě souhlas, zkoušení konceptů při reálné hře vždycky přinese pohledy, které od návrhářského stolu prostě nejsou vidět.
Autorská citace #16
11.1.2018 15:59 - sirien
York píše:
Museli, protože až díky tomu, že to vyšlo tiskem pod značkou DrD, to začli hrát, a tudíž se v tom pak mohli vrtat dostatečně do hloubky.

Sorry, ale to je prostě nesmysl.

Mrtě chyb a to včetně těch nejhorších (remízy, matematika Ohrožení...) byly zjevný už po prvním přečtení a první testovací hře. A shodou okolností vim, že část z nich dokonce byla autorům reportovaná už během testingu. Jenže autoři testing prostě odflákli a feedback co se jim nelíbil ignorovali a to je celá story.
Autorská citace #17
11.1.2018 16:12 - York
sirien píše:
Mrtě chyb a to včetně těch nejhorších (remízy, matematika Ohrožení...) byly zjevný už po prvním přečtení a první testovací hře.


Jasně, však to jsem taky napsal.

Testování a tvorba je nicméně iterativní proces, těch několik měsíců (nebo dokonce let?) práce týmu, co dělal na revizi, plus spoustu hraní té hry, prostě nemůžeš jen tak přeskočit a tvrdit, že to vlastně rovnou mohli vydat v současné podobě.

Druhá věc je složení týmu. Změny, které v tom původním nejspíš nebyly průchozí, v novém průchozí byly. Takže aby k nim mohlo dojít, musel vzniknout nový tým. A k tomu dost dobře nemohlo dojít před prvním vydáním (to by to musel ten původní tým vzdát, což neudělal).

edit: Takže je vlastně nakonec asi dobře, že se původní autorský tým po vydání Dvojky na ten projekt úplně vykašlal a mohl to díky tomu převzít někdo další.
Autorská citace #18
11.1.2018 16:21 - sirien
Já nepsal nic o současné podobě. Vidim zásadní rozdíl už mezi:
1 - dám Ti mizerně odtestovanej produkt s hromadou chyb, která je zjevná a dost zásadní a vlastně zaplať abys vůbec fungoval jako první linie testingu aby to pak po mě mohl další celej tým několik let opravovat aby to vůbec dostal do funkční podoby.

2 - dám Ti produkt odtestovanej tak dobře jak sem zvládnul a nejspíš tam budou věci které bude potřeba nějak odladit, ale neměly by tam bejt žádný zásadní faily a mělo by to v principu fungovat správně jak to je.

York píše:
edit: Takže je vlastně nakonec asi dobře, že se původní autorský tým po vydání Dvojky na ten projekt úplně vykašlal a mohl to díky tomu převzít někdo další.

Tak to bezpochyby.

Nicméně to be fair část původního týmu tam zůstala (tušim že Charles a Éčka minimálně sou snad podepsaný i pod revizí)


hele ale tohle asi už kdyžtak můžeme fakt radši pitvat v nějaké DrDII diskusi...
Autorská citace #19
11.1.2018 16:36 - Aegnor
sirien píše:
1 - dám Ti mizerně odtestovanej produkt s hromadou chyb, která je zjevná a dost zásadní a vlastně zaplať abys vůbec fungoval jako první linie testingu aby to pak po mě mohl další celej tým několik let opravovat aby to vůbec dostal do funkční podoby.

*Ehm* Early Access *Ehm*.

edit:
sirien píše:
hele ale tohle asi už kdyžtak můžeme fakt radši pitvat v nějaké DrDII diskusi...

Třeba v téhle.
Autorská citace #20
11.1.2018 17:12 - Nachtrose
sirien píše:
Co bych vytknul je, že Kalus zjevně psal nějaký totální kočkofil a jako skalní dog-person sem při čtení neustále toužil napsat příběh, ve kterém do toho města vtrhne pár smeček koksem sjetejch vlkodlaků s legií vyhladovělejch mastifů a vzteklejch jezevčíků, který by to tam trochu pročistili.


Siriene, jakožto dog-person bys měl vědět, že kočky jsoy sebestřední nedůvěryhodné zrádcovské mrchy, vlastně jako valná většina kouzelníků, a tudíž je celkem logické, že je to tahá na jedno místo...

Aegnor píše:
*Ehm* Early Access *Ehm*.


Jain. Early access to má napsáno v podmínkách, že je hra v náhodné fázi vývoje, bude se ještě testovat, upravovat, měnit, doplňovat atd. Zatímco DrDII bylo při vydání propagováno jako nový spasitel, ten jediný a pravý, a kdo to neviděl, tan měl špatně přepólovanej mozek...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080764055252075 secREMOTE_IP: 54.81.185.66