Produkty

Mildar
18.5.2018 08:26
[D&D 5E] DnD Beyond
Nazdar. S vydáním Mordenkainen's Tome of Foes jsem vytvořil skupinu na DnD Beyond. Kdokoliv si tam můžete vytvoři postavu a přidat si ji do mého dobrodružství. Tím získáte přístup k dosud všem vydaným materiálům.

Limit je 12 hráčů, pokud by byl velký zájem mohu vytvořit ještě jednu.

Prosím nezabírat místa vyloženě zbytečně, je možné že vás budu semi-náhodně vyhazovat, v takovém případě se prostě připojte znovu.

links:
Pozvánka
Pozvánka 2
Pozvánka 3 - temporary, nemam ted kuly 2 detem cas, tak dokud nerestartujem nasi kampan
Autorská citace #61
21.12.2019 16:28 - sirien
ShadoWWW píše:
DotMM ... Lize dobrodruhů

Lidi nemaj rádi přesolený špegety s kečupem a nechtnej ani rozvařený tortelíny s eidemem místo parmazánu - to dokazuje, že lidi nemaj zájem o těstoviny!

Až se budou podávat perfektně připravený lasagne, tak se ozvi, do tý doby budu výroky o oblíbenosti těstovin na základě zkušenosti z Tvého oblíbeného, avšak těstovinově-nepoživatelného podniku brát s rezervou.


Šaman: Přirovnání slouží k tomu, aby komunikovalo určitou podobnost a usnadnilo tak pochopení původního sdělení. Pokud v něm začneš slovíčkařit, tak si ho spíš nepochopil.
Autorská citace #62
21.12.2019 16:41 - Lethrendis
Přirovnání jsou zkázou těchto diskuzí :)
Autorská citace #63
21.12.2019 17:37 - LokiB
Jerson píše:
problém je udělat to na vyšších úrovních, kdy má na výběr méně možností a tak mu to trvá déle.


nepřišlo mi, že by měla méně možností.
Nebo jak to myslíš? Jako méně příšer v bestiáři?
Arten si stěžoval, že zatímco nízkolevelové protivníky si vymyslí, tak u protivníků na vyšším levelu už to pro něj není jednoduché, nebo to vůbec nejde.
Aniž bych to myslel nějak kriticky, tak i to mi přijde jako skill GMa, který si lze osvojit, aby ho to pak neprudilo a nezdržovalo, nebo aspoň ne tolik.
Autorská citace #64
21.12.2019 18:44 - Jerson
Já to pochopil tak, že na nízkých úrovních použije čísla z hlavy a faktickou podobu nepřítele k tomu vymyslí. Na vyšších úrovních už potřebuje nastudovat,, jaká pravidla použít proti postavám, aby nepřátelé byli nebezpeční, zajímaví a přitom zvládnutelní.

Nicméně, já se spíše ptám, zda jsem to pochopil dobře, protože když podobné věci o DnD říkám já, tak mi někteří říkají, že to tak není.

Btw je zajímavé, co dokáže způsobit poznámka neznámého přednášejícího, který řekne, že ve Fate se neleveluje, takže po dvaceti sezeních není co hrát :-)
Autorská citace #65
21.12.2019 19:05 - Arten CZ
Neberu to kriticky, považuju umění postavit v D&D rychle a kvalitně zapamatovatelné bojové střetnutí za skill, který je třeba se učit a považuju ho za netriviální skill. Ve skupinách, kde hraju, ale není nikdo, kdo by se tento skill chtěl naučit, nikdo nemá čas věnovat se přípravě hry déle než řekněme hodinu před každou hrou a to se věnuje věcem, které mají na hru podstatně větší vliv, než je tvorba souboje, ke kterému většinou nedojde, protože hráči dělají úplně něco jiného, než si GM naplánuje.

Proto potřebuju dokázat tvořit takováto střetnutí adhoc v okamžiku, kdy je potřebuju dostat do hry. Dokážu vytvořit hromadu tuctových střetnutí, která jsou ale opravdu jen tuctová. A vzhledem k tomu, že i tuctové střetnutí trvá klidně přes hodinu, nechceme se nudit u tuctových střetnutí. Proto se snažíme do hry dostat jen zapamatováníhodná střetnutí, u kterých skutečně o něco jde.

Nejsem ale rozhodně sám. I Shadow píše, že zajímavé souboje neumí tvořit, a proto hraje podle modulů. Ostatně i anketa, na kterou zde reagujeme, je Shadowem vysvětlena tak, že kdyby nebyly moduly, hrálo by se výrazně méně. Proto jsme se rozhodli, že nějaký modul zkusíme, abychom viděli, jak mají takové připravené souboje vypadat. My jsme zkoušeli Rudou ruku zkázy, Prokletý důl, Kapli na útesech a Strádovo prokletí a ani jedno se nám nepodařilo odehrát tak, abychom byli se hrou spokojeni alespoň tak, jako z běžných her, které hrajeme. Pokud byl souboj skutečně zajímavý, byl naskriptovaný a GM musel hráče v podstatě donutit, aby se vydal touto cestou. Nejvíce to bylo vidět v Rudé ruce zkázy, kdy nám GM musel doslova říct, kam máme jít, že příběh jaksi nepočítá s tím, že bychom se vydali jinudy.

Bestiář jsem si přečetl, stejně tak Vola a Xanathara a popis nestvůr je super, jen se mi velice často stává, že nestvůra, která by se mi v daný okamžik přesně podle popisu hodila, je mechanicky někde jinde, než jak bych ji v daný moment potřeboval. Mohu postupovat opačně, vypsat si nestvůry adekvátního levelu, nějak je katalogizovat, přidat jim nějaké tagy a když potřebuju, tak si podle tagů najdu příšery, které bych mohl použít, ale takhle moje představivost nefunguje. Já před sebou vidím scénu a tu potřebuju mechanicky ztvárnit.

Nepřipravuju hry tak podrobně, abych si nakreslil dungeon/město/tábor/něco, osadil ho nestvůrami a čekal na hráče, já nahodím hrozby, zápletku a reaguju na hody. Výsledek hodu tvoří obsah, který se hrou teprve tvoří. Takže nevím, zda město ovládá Zřící nebo Vlkodlak nebo fanatiční kněží, to se dozvím jen chvíli před hráči, ale v ten moment potřebuju vědět, jak takovou věc mechanicky podchytím. A v D&D se mi to nedařilo. A čím je úroveň postav vyšší, tím více se mi to nedaří, tím více věcí bych musel znát nazpaměť nebo je připravovat předem. Proto hraju podle jiných pravidel.

Jerson: ano, přesně takto to vnímám.
Autorská citace #66
21.12.2019 19:38 - shari
Arten CZ píše:
jen se mi velice často stává, že nestvůra, která by se mi v daný okamžik přesně podle popisu hodila, je mechanicky někde jinde, než jak bych ji v daný moment potřeboval

Já tohle řešim tak, že vezmu čísla z jiné potvory podobného typu pro level, který potřebuju. Fluff nechám tak, jak je.
Autorská citace #67
23.12.2019 23:22 - Maelik
Arten CZ píše:
Takže nevím, zda město ovládá Zřící nebo Vlkodlak nebo fanatiční kněží, to se dozvím jen chvíli před hráči, ale v ten moment potřebuju vědět, jak takovou věc mechanicky podchytím. A v D&D se mi to nedařilo.


Ledacos lze řešit tak, že si vytiskneš tabulku schopností potvor z PPJ. Případně je doplníš o nějaké další. Nicméně úplně nevím proč bys pokaždé rychle dotvářel potvoru od začátku. Potvory, alespoň teda u mě, vycházejí ze zápletky. Jestli město ovládá zřící, klub fanatiků, nebo vlkodlak, není kosmetický detail. To město pokaždé bude úplně jiné, což ovlivní i samotnou zápletku.
Autorská citace #68
23.12.2019 23:27 - sirien
Jestli město ovládá Zřící, tak nejsou žádné staty potřeba. Máte všichni level 20? Ne? Beholder happens, everybody dies.
Autorská citace #69
23.12.2019 23:45 - Maelik
Autorská citace #70
23.12.2019 23:58 - LokiB
sirien: ty ses na ty beholdery nějak upnul :) máš rád ultimátní nepřátele? dopřej občas hráčům možnost uhrát to s nimi na zajímavou remízu ;)

Arten CZ píše:
ale v ten moment potřebuju vědět, jak takovou věc mechanicky podchytím. A v D&D se mi to nedařilo


No jestli nemáš už monstra zažité, tak to není jednoduché, to je fakt. udělat zfleku odpovídající monstrum není ale snadné ani pro nižší úrovně, ne? jako jo, dokud to budou monstra definovaná jen útoky a obranami, tak to hodit zfleku jde. Ale když to má být zajímavé monstrum, s nějakými zajímavými abilitami, tak to taky není úplně trivka, ne?
Aby to pak při boji fungovalo.
Autorská citace #71
7.2.2020 23:00 - ShadoWWW
V DnDB na Encounter Builder je Easter-egg, který zapíná/vypíná dark mode – novinka, zatím skrytá v tomto Easter-eggu:

Běžte na DNDB EB a ve vyhledávacím poli pro vyhledání nestvůry dejte vyhledat symbol slunečních brýlí: ????
Tím dark mode zapnete.

Když poté obdobně zadáte vyhledat symbol slunbe: ☀
Tak tím dark mode zase vypnete.
Autorská citace #72
7.2.2020 23:02 - ShadoWWW
Ha, Kostka zná je emoji slunce, a ne slunečních brýlí. :-)

(Na DNDB ho musíte zadat jako textový symbol.)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22679591178894 secREMOTE_IP: 34.204.183.113