Produkty

Autorská citace #1
26.6.2018 17:59 - York
Zní to docela dobře, safra. Asi mě bude docela hodně lákat si to zahrát ;)

Díky za informace.
Autorská citace #2
27.6.2018 14:53 - Tarfill
Tyo Siriene,
kde bereš tolik času na takovýhle články porád... ;-)
Díky za to, pěkně shrnutí a navnadění.
Autorská citace #3
27.6.2018 15:13 - Demonica
Díky za info, vypadá to lákavě.

Třeba se s novou edicí zase vrátíme k myšlence uspořádat kampaň upírů v renesanční Itálii, která se nám minule po první hře rozpadla, už ani nevím proč.
Autorská citace #4
27.6.2018 15:28 - sirien
Přemejšlim, že bych to uved letos na GC... možná v trochu odlišné podobě (resp. ty upíří věci jak sou, jen s těma základníma mechanikama se nemůžu smířit - ty atributy a dovednosti mi přijdou zvolený fakt mizerně, ty ukázkový postavy sou na můj vkus nechutně a nesmyslně přesílený a ty mechaniky pro sociální dovednosti sou crap - naštěstí to sou a vždycky byly ty nejvíc easy-to-hack věci na celém systému, takže...)

Pokud teda mezi vyřizovánim všech hroutících se bordelů v Zázemí stihnu s Captainem dohodnout nějakej čas a dodat mu anotaci a tak...

Tarfill píše:
kde bereš tolik času na takovýhle články porád

...radši se ani neptej :D

Demonica píše:
Díky za info, vypadá to lákavě.

Žejo?

Já sem si od 5VtM moc nesliboval a (stejně jako dřív) sem si řikal "ok, tak pro emaře vyjdou zas první vampire a já si na ty pořádný hry rok dva počkám", ale nakonec... sou i ty upíři (konečně) fakt zajímavý a lákavý.

Myslim že v tom hodně hraje roli to že fakt vyhodili Blood a nahodili ten Hunger a ještě navíc ho provázali se všim okolo, takže ta hra se zdá že Tě fakt nenechá ani na moment zapomenout, že hraješ tak trochu labilní monstrum co... nechci říct že si na člověka a lidskost "jen hraje", ale který za to že si kus lidskosti skutečně zachovává musí skutečně i platit a snažit se.


Btw. tohle sem našel randomě na YT:

The Prince's Guide to Running a Camarilla City

je to krásně in-character video kdy týpek mluví v roli Malkavianského knížete* o tom, jak správně vládnout upířímu městu - a pocestě rovnou krásně vykreslí charakter starého (poměrně... zní že tak 150 mu bude určitě) upíra který si přitom zvládá zachovávat kusy své dřívější lidskosti.

Rozhodně stojí za zkouknutí.


* jen abysme si to vyjasnili - opět, s novou blížící se edicí... - kdokoliv, kdo nazývá upířího vládce "princem", nedemonstruje nic jiného než vlastní neznalost elementární angličtiny popř. vlastní natvrdlost.
Autorská citace #5
27.6.2018 16:09 - Demonica
sirien píše:
The Prince's Guide to Running a Camarilla City


To je hodně dobrý, týpek se mi velice líbí. :)

Pokud se ti to povede zorganizovat na Gameconu, bylo by to super.
Autorská citace #6
27.6.2018 17:33 - Shako
sirien píše:
Malkavianského knížete*


A nebo je to prostě jen další "špatný" překlad jako rogue a jemu podobné? :-D Jako můžeš ty lidi převracet na správnou víru (a klidně je i upalovat), ale mezi čtenáři/diskutujícími se vždycky se najde někdo, kdo zná jen původní "špatný" termín a ty ho tím zmateš. ;-)
Autorská citace #7
28.6.2018 01:08 - Retröxx
Za takovou kulometnou palbu článků o Wodku tleskám ve stoje jak divák v antickém koloseu a s většinou článku souhlasím a podpisuji v plném rozsahu, jenom se mi nezdá to nejzásadnejší, podle mýho infa (twitter feed) je V5 už v printu a vyjde v září.

Píše:
* jen abysme si to vyjasnili - opět, s novou blížící se edicí... - kdokoliv, kdo nazývá upířího vládce "princem", nedemonstruje nic jiného než vlastní neznalost elementární angličtiny popř. vlastní natvrdlost.


Prince/princ je zažitý snad už z doby cz překladu Bloodlines a žije si vlastím životem. Je jak kdybys překládal Virtual adepts jako Virtuální odborníci.


Nj Click'n'bang/ The Gentleman Gamer / Matthew Dawkins je miláček, má na Youtube celou in-character guide k klanům a kmenům a už toho pro Onyx i docela dost napsal .
Autorská citace #8
28.6.2018 18:10 - sirien
Retröxx píše:
Prince/princ je zažitý snad už z doby cz překladu Bloodlines

Ten je zažitej ještě z kraje devadesátek z doby, kdy členové jisté město-by-Night skupiny neuměli anglicky. A ukotvená v pozdější době, kdy tito si lidé z této skupiny zkoušeli zachovat tvář tím že se tuto neznalost snažili vydávat za cool factor a dál to opakovali v naději, že ten coolness fakt prodaj.

Mohl bych Ti jmenovat i konkrétní jedince této skupiny (a vzhledem k tomu cos psal o svém backgroundu by Ti ta jména i nejspíš něco řekla), ale radši nebudu :D (EDIT: už jen z respektu ke všemu tomu ostatnímu co tito tehdy pro českou RPG scénu udělali... holt všichni kdo jsou na scéně dost dlouho si do skříně stihnou naházet nějaké ty kostlivce...)

Každopádně to je asi tak cool jako vyslovovat Star Wars jako Stár vÁrs. Do určitého věku to může působit zábavně, ale pak se tu angličtinu přecejen trochu naučíš...

Retröxx píše:
Virtuální odborníci

o překladu slova "adept" v Mage se kdysi na RPG Fóru (v době kdy se tam ještě překládalo a tak...) vedl fakt hustej flame - jeden z těch co dodnes pamatuju konkrétně :D
Autorská citace #9
29.6.2018 00:42 - Vojtěch
Star Waaaagh?
Autorská citace #10
30.6.2018 21:45 - sirien
Tyjo, teď sem si dočet poctivě to preview... ta Humanity tam fakt vypadá (nejspíš, sou to jen stránky vyrvané z kontextu) dost jinak než kdysi.

Jestli tam je nějakej universal moral code kterej to sleduje netušim, ale zjevně to už nebude (jen) seznam nějakých etických prohřešků podle závažnosti. Místo toho se zjevně začnou řešit personal convictions (tj. hodnoty které jsou cené pro tu postavu konkrétně) a tenets (=principy) které budou odvozené pro celou kroniku a vypravěč si je (se skupinou) určí podle požadavků příběhu a žánru. Tyhle věci vypadají že jsou na stejné úrovnit jako Touchstones (kotevní kameny nebo jak sem to přeložil do článku - prostě ty živí lidi co upírovi připomínají co to vlastně je být člověkem).

Pokud si tu Retröx vedle stěžoval že zůstává nWoD Virtue a Vice, tak nemusí být zklamán, protože hned vedle těhle věcí (opět na stejné úrovni) vidím Ambice a Touhy (Ambitions and Desires).


Upřesnění k disciplínám - použití zjevně stále mají nějakou cenu a mohou být i zdarma. Cena se zjevně vyjadřuje počtem hodů na hlad (? Rouse check?)

Disciplíny mají nově trait "krevní rezonce". Zjevně to souvisí s oním principem že typ lidí co sajete může posílit schopnosti které odpovídají zvolené kořisti.


POZITIVUM - vidim tu že se můžu něčemu bránit DEX+ATHLETICS. Což mi dává nemalou naději, že někdo skutečně vzal ten po** Dodge a hodil ho... na historickou skládku, chci říct, kam samozřejmě patří. Teda... někde tu vidim i "roll for dodge", ale zní to tam dost ambivalentně (typu že se řiká na co, ale ne čim - dodge přes Atletiku tu dává pořád dokonalej smysl)


Nové, nebojově orientované popisy Celerity sou fakt cool. Ta disciplína konečně působí stylově a ne munchkinisticky. (...a autoři explicitně napsali že ne, nedává to další akce, protože s ekonomikou akcí se už naučili prostě nekravit. Což mi je trochu líto - jedna akce navíc někde na úrovni 3 nebo 4 by zas asi tolik paseky nenadělala a děsim se že Time sféra pak bude v Mage zprzněná jak v Awakeningu...)


Jako... myslim že dobrý :)
Autorská citace #11
6.7.2018 20:32 - sirien
pokud by někdo chtěl tak tím že sem dal 7h hru až do 3. vlny mi na ukázkovce novejch Vampire na GC pořád zbejvaj 2 volný místa :)

Vampire 5e: Nový soumrak
Autorská citace #12
10.7.2018 23:20 - Retröxx
Vypadá že se tam 20. sejdem, 7h neživota v kuse sem si nemoh nechat ujít!

sirien píše:
a autoři explicitně napsali že ne, nedává to další akce, protože s ekonomikou akcí se už naučili prostě nekravit. Což mi je trochu líto - jedna akce navíc někde na úrovni 3 nebo 4 by zas asi tolik paseky nenadělala


Původně sem čekal že to od 4* aspoň jednu, dvě akce hodí, akrobacii/lezení po stěnách ještě beru jako parádičky ale s autosuccess/timetravel řešení moc nadšenej nejsem, navíc je to samozřejmě i nelogický – když jako minor extra akci můžu přebíjet proč mi nějaká mystická síla brání zmáčknout kohoutek?

Zajímavě působí Amalgam: požadavek na určitou úroveň jiné disciplíny u některých schopnosti, že by rodní v kotérii mohli míchat disciplíny ( pokus o rozběhaní Combination Disciplines který stejně nikdo kromě NPC nepoužíval?) nebo jenom vampýři začali dělat pro Technokracii ;)
sirien píše:
Pokud si tu Retröx vedle stěžoval že zůstává nWoD Virtue a Vice, tak nemusí být zklamán, protože hned vedle těhle věcí (opět na stejné úrovni) vidím Ambice a Touhy (Ambitions and Desires).


Retröx jistě zklamán není, je ale zvláštní, že dostaly downgrade na doplňování/ léčení wp (superfical /agrravated wp damage ??). Wp bude asi hodně fluidní resource když do ní potečou ambitons/desires plus vice/virtue (líbí se mi u mortálu ale k vamprejrům mi prostě víc sedí mask/dirge). Nabízí se otázka, z čeho teda budou expy když ne z naplňovaní ambicí.

sirien píše:
Tyhle věci vypadají že jsou na stejné úrovnit jako Touchstones (kotevní kameny nebo jak sem to přeložil do článku - prostě ty živí lidi co upírovi připomínají co to vlastně je být člověkem).


Jeví se m to zatím tak, že conviction z touchstoneů pramení (ztratíš touchtsone ztratíš conviction). Samozřejmě nejzajímavější je to co jenom naznačili...mluví se tam o nějakých „stains“ plus že konaní v duchu conviction umožňuje nezískat stain (na analogii Bane mechaniky to potom nevypadá… z Bane se stala nová klanová Weakness s variabilní "severity" která je z kdovíčeho).

sirien píše:
o překladu slova "adept" v Mage se kdysi na RPG Fóru (v době kdy se tam ještě překládalo a tak...) vedl fakt hustej flame - jeden z těch co dodnes pamatuju konkrétně :D


Zlatý časy…škoda že sem se k Mage dostal až tak pozdě. Ne že bych chtěl zde začít nějakou slabou obdobu, jak říkáš legendárního, flamu. Ale když říkám princ (adept), než princeznu ze mlejna mám spíše na mysli počeštěnou verzi původního anglického výrazu, který nepřekládám. Stejný by bylo IMO si u soakeování stěžovat, že je to špatnej překlad vsáknutí. Navíc z hlediska feudální terminologie to není úplně přesný, v knížeti mi chybí v originále obsažená malost, naopak asociuje (z knížectví Českého) titul v západní terminologii na úrovni vévody (respektive krále).
Autorská citace #13
27.7.2018 14:06 - sirien
odtud

Retröxx píše:
Jedina vytka k systému obečně je nutnost hazet hunger dice na dříve automaticky věci (paleni krve)

Jen pro pořádek: na "automatické" věci se nehází Hunger dice, ale Hunger roll - zní to podobně, ale jde o dost odlišný věci (hunger dice jsou ty hladové kostičky co se vtírají do dicepoolů a dávají messy kritikáče a hunger faily, hunger roll je 1d10 hod který při hodu 1-3 zvýší Hunger o +1)

Tohle je myslím dost základní designový záměr - přetvořit hlad z nějaké dané hodnoty s níž lze kalkulovat na něco zrádného a nevypočitatelného. Ostatně si to ve hře viděl živě sám... někdy ste si hodili 4 hunger rolly v řadě (nějaké disciplíny, léčení...) a nic se nestalo, pak ale Šerif nahodil dvě disciplíny (nebo disciplínu a atribut? Už nevim jistě) a vyletěl obratem o +2.

Píše:
Ještě jedna technicka pro budoucí družinky, zpětně mi přijde že jsme trošinku zaměnili pravidla pro close a ranged u posledního kombatu. Jestli šerif během dialogu zapalil potenci a tim utrhnul trubky, zajima mě jakyma kostkama sis potom hazel na netrefení

Ten závěrečnej combat byl systémově weird a udělal sem tam pár rychlejch rozhodnutí prostě aby hra plynula, neříkám že byly nutně správně as written.

Obecně se tam ukázalo přesně to čeho sem se bál a co sem psal v recenzi k tomu grapple - na nějakej simple-hunt kdy někoho chytim a vysaju to je asi dobrý, ale v praxi to je nedostatečný a bordeloidní. Situace "někoho chytim, používám ho jako živej štít a navíc si z něj chci sosnout zatimco na mě někdo chce střílet a někdo se na mě vrhá na close combat" je sice očividně bordeloidní, ale zrovna ve Vampire dost očekavatelná a ty pravidla jí v podstatě pořádně nijak moc neřešily. Doufám, že to je tím, že to sou alfa a že ve finálních pravidlech to bude ošetřené nějakým rozumným způsobem, jinak z toho vznikne zase libová díra (podobně jako v nWoD pravidlech co vím nikdy nezalátali díru "střílení do close combatu", což byla až nepříjemně častá reálná herní sitauce a v pravidlech o tom nebyla pořádně ani čárka).

Píše:
U klinče to není přimo uvedeny, ale jediny, co podle mě mužeš je přetlačovat nebo mačkat toho v klinči další melee utoky sou stejny jako surprise, jinak to snad ani nemuže davat smysl.

Tak o tom můžeme vést dlouhou diskusi vedle v tématu o realistickym boji chladnejma zbraněma - ve skutečnosti naopak pokud mám slušnou převahu a někoho chytim do kontroly, tak se s dotyčným dá relativně rozumně manipulovat a používat ho k odrážení dalších útočníků (pokud mají tito nějakou snahu dotyčného nezranit, samozřejmě). Samozřejmě tam sou nějaké další předpoklady (možnost pohybu, ustupování, nějaký terén znemožňující snadné obklíčení... etc.)

Technicky mi je ale asi poměrně jedno, jestli ten systém bude nebo nebode v tomhle realistický, ale jako ST potřebuju aby mi dal aspoň nějaký postup řešení. Ten pak můžu použít, použít když se mi hodí, upravit si ho... ale potřebuju mít aspoň něco v ruce. Což mi tady přišlo že z té alfy moc nemám.
Autorská citace #14
29.7.2018 11:28 - Gurney
sirien píše:
vidim tu že se můžu něčemu bránit DEX+ATHLETICS. Což mi dává nemalou naději, že někdo skutečně vzal ten po** Dodge a hodil ho... na historickou skládku, chci říct, kam samozřejmě patří. Teda... někde tu vidim i "roll for dodge", ale zní to tam dost ambivalentně (typu že se řiká na co, ale ne čim - dodge přes Atletiku tu dává pořád dokonalej smysl)

Hele já nevím jestli jsi někdy koukal na alpha verze od jiných vývojářských studií, ale dost často je to ještě větší bordel (jen tak btw to že V5 vůbec mají alphu s nějakou grafikou vůbec nebývá zvykem) a obvykle se počítá spíš že si je skutečně zahraje jen pár skalních nadšenců (u zavedených her fandů předchozích edic). Takže jako docela logicky jim u věcí jako atributy nebo seznam dovedností předhodíš věci, které už znají, aby se ti zbytečně nezaměřovali na záležitosti, které jsou ti v momentální fázi vývoje celkem ukradené, a dostal jsi odezvu na věci, které jsou fakt nové. Hunger+touchstones+willpower a celou tu interakci mezi nima například.

Nicméně listoval jsem tím playtestem a vypadá to fakt zajímavě, doufám, že se ti bude chtít klidně to samé odehrát i na Dálavě.

Retröxx píše:
v knížeti mi chybí v originále obsažená malost, naopak asociuje (z knížectví Českého) titul v západní terminologii na úrovni vévody (respektive krále).

Na knížeti apriori nic moc malého není, ten titul není ani tak o velikosti a klidně můžeš být kníže "větší" než král, obvykle to znamená prostě jen že jsi vládce, co není korunovaný nějakou top-level duchovní autoritou, tj. obvykle papežem nebo aspoň císařem.

Mě u těch upírů víc než nějaký princ vždycky vadilo spíš že vládce města je všude nazýván stejně a vůbec je tam taková až moc univerzální upírská kultura. Přitom dává spíš smysl, že někteří upírští vládci se budou podle kultury a okolností nazývat například boss, tajemník, imám nebo prezident, ti megalomanštější pak třeba prorok, tsar nebo padišáh.
Autorská citace #15
29.7.2018 13:11 - sirien
Gurney píše:
Na knížeti apriori nic moc malého není

Retröxx tim spíš chce říct že orig. "prince" obsahuje určitou "malost". Což ale ve skutečnosti podle mě neni pravda - ten titul je v anglosaském světě hodně vysoko a tvrdit že jde o "ironii" nedává smysl protože a) si tak ti upíři říkají sami a b) z pohledu upířího světa jde o velmi vysoké postavení - v podstatě vladařského suveréna pro danou metropoli a její široké okolí (technicky, z upířího pohledu... že upíry věci mimo město spíš nezajímaj stejně jako fakt že ta území mnohdy ovládají vlkodlaci a podobná sebranka nechme stranou) kterého (kromě mocenské struktury) omezuje jen pár pravidel, která není až tak těžké obejít, a jakási abstraktní formální struktura Camarilly / Sabatu, které jsou ale dost daleko a často sou poruce hlavně když je jeden nepotřebuje, zatimco když by se hodily tak sou kdesi v nedohlednu.

Gurney píše:
Mě u těch upírů víc než nějaký princ vždycky vadilo spíš že vládce města je všude nazýván stejně a vůbec je tam taková až moc univerzální upírská kultura.

To bylo dané z části starým metaplotem a globálnstí Camarilly a Sabbatu a z části snahou o pochopitelnost - když by se Ti v každé příručce věci jmenovaly jinak tak to sice bude děsně kchůl, ale za chvíli za to autory budeš chtít zavraždit.

My to třeba pro slovanské prostředí (resp. ten západo-slovanský okruh PL, CZ, SK...) vždycky překlápěli jako prince = kníže a sheriff = dráb. Pro Německo můžeš mít něco jako... Fürst a Häscher?

Ono se Ti to pak třeba komplikuje / stává zajímavější i tím, že upíři tak nějak žijí celá dlouhá staletí a mnohdy ne na jednom místě, takže pak třeba zjistíš že může dávat dokonalý smysl, aby třeba v Praze existovala Německá/Rakouská struktura i s Německými tituly a podobná "rezidua" můžeš najít kdekoliv kde někdy v novodobější historii vládli angláni nebo frantíci... sem tam možná i italové... pak můžeš mít lokální specifika jako třeba když nějaké místo ovládne silnej upír odkudsi nějakým brutálnějším převratem, tak najednou může třeba v Bratislavě zavést Španělskou strukturu a tituly...

Aby si vládce města v USA říkal "prezident"... to by byl hodně kulturní overkill :D
Autorská citace #16
2.8.2018 22:41 - sirien
real review of the real stuff... coming soon...ish :)
Autorská citace #17
25.8.2018 15:06 - Gurney
Alternativní deníky pro v5 (včetně vyplnitelných) a dice roller.
Autorská citace #18
27.8.2018 16:14 - Jerson
Píše:
Celkově to působí dobře a funkčně, bohužel se nám vrátil prastarý nesmysl o hlášení akcí od nejpomalejších a vyhodnocování od nejrychlejších - což mi přijde trochu WTF, ale z praxe víme, že to jde dost snadno ignorovat, takže

Proč je tohle nesmysl?
Autorská citace #19
27.8.2018 16:40 - sirien
...ve finální verzi 5e Vampire tam tohle neni, právě naopak je tam inka ještě víc zjednodušená a v defaultu se ani nehází. To jen tak projistotu aby se nešířily dezinformace.


A odpověď na otázku: Protože to otravně zdržuje a komplikuje průběh kola a přitom to má reálně jen minimální dopad na cokoliv (případy kdy by to skutečně nějak ovlivnilo něčí rozhodnutí jsou řádově řidší, než by se od pohledu zdálo) a ani to nijak neodráží nějakou realitu (ve smyslu že by to činilo dění nějak smysluplnější nebo uvěřitelnější), nezvyšuje to drama (spíš naopak) atp.

Tuhle pitomost měl oWoD a měl ho i původní (e2-3) Shadowrun (resp. měl ho původní SR a oWoD to z něj převzal) a v obou případech se tohodle pravidla drželi jen ty nejvíc hardcore rule-lawyer / purist gaming maniaci, všichni ostatní to zahodili (větší část velmi rychle, další později) a jela normálně odshora dolu nahlášení-vyhodnocení.

Ani nemluvě o tom že tenhle těžkopádnej přístup možná ještě dával smysl (tehdy) u bojově orientovaného Shadowrunu, ale pro WoD byla tahle mechanika i žánrově nepatřičná.


POKUD už bys chtěl mít nějakou "smysluplnější" nebo dynamičtější iniciativu, tak nejlepší co znám a co sem zkoušel je tick-round z Exalted: máš kolo (doslova, jakože nakreslené... dneska o mnoho let později bysme tomu řekli asi Hodiny iniciativy) rozdělené na 7 segmentů. Na začátku scény si všichni hoděj inku a odpočítaj jí odzadu těch hodin a tam se umístěj. Pak se k prvnímu segmentu umístí nějakej token jako ticker a jede se step-by-step. Všichni kdo sou v segmentu tickeru udělají svoje akce (naráz). Různé typy akcí mají různou "rychlost" a podle této rychlosti se posuneš o daný počet dílků dál. Když se vyhodnotí všichni v daném segmentu, ticker se posune o jedna dál.

Pokud bys tenhle systém chtěl obohatit o hlášení akcí předem, tak by stačilo obrátit logiku posunu dopředu - na začátku by ses umístil do hodin podle hodu a zamýšlené akce a následně po jejím odehrání bys nahlásil (typově) svou další zamýšlenou akci a podle toho by ses posunul dál. Oproti téhle "hlásíme odspoda, hodnotíme odshora" šílenosti by to bylo jednodušší, rychlejší a přehlednější.

Druhá dobrá "rozšířená" iniciativa je pak ta UA alternativa DnD 5e inky kdy každý typ akce má svůj typ kostky (plus pohyb má případně dodatečnou 1d6) a Ty na začátku kola řekneš co chceš typově dělat a takovou kostkou si hodíš a vyhodnocuje se odsdola nahoru - tam pak taky ty rychlejší maj trochu větší přehled o tom co tam plánujou provádět ty pomalejší, ale taky to je o dost přehlednější a jednodušší systém než tahle osmdesátko-devadesátková vykopávka.
Autorská citace #20
27.8.2018 17:29 - York
sirien píše:
Tuhle pitomost měl oWoD a měl ho i původní (e2-3) Shadowrun (resp. měl ho původní SR a oWoD to z něj převzal)


Nechci kecat, už je to dávno, ale "hlášení akcí od nejpomalejších a vyhodnocování od nejrychlejších" imho Shadowrun nikdy neměl.

Podle iniciativy jsi měl různý počet průjezdů (tedy akcí v kole). Ve 2e se to pak hrálo tak že když někdo měl třeba 4 akce a ty jen jednu, tak ten se čtyřma si všechny odehrál před tebou. Ve 3e se to změnilo na to, že nejdřív si všichni odehráli jednu akci a až pak se dohrály akce těch, kdo jich měli v kole víc.
Autorská citace #21
27.8.2018 17:44 - sirien
už ve 2e se objevila "pásová" inka někde v nějakym compendiu nebo čem, vim že sme jí tak hráli. Ve 3e byla určitě... mám dojem že jeden průjezd tou inkou měl bejt pak vždycky hlášenej odzadu, ne? V tomhle se ale možná fakt pletu (nebo to možná bylo taky něco volitelnýho z nějakýho compendia).

oWoD to nicméně určitě měl ve všech svých třech edicích a hrát to tak bylo fakt votravný.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095100164413452 secREMOTE_IP: 44.222.161.54