Produkty

idol02
25.4.2019 21:43
Forbidden lands
Vie niekto niečo o Forbidden lands? (okrem toho, že to chce v češtine vydať Mytago )
Autorská citace #1
25.4.2019 22:51 - Skaven
Je to fantasy rpg postavené na mechanikách Mutant: Year Zero nebo Tales from the Loop (hra zaválela v anketě Ennies 2017). Více na stránkách Mytaga - text je překlad informací, které byly k dispozici pro Kickstarterovou kampaň, na netu je případně docela dost recenzí.
Autorská citace #2
30.4.2019 11:56 - Gurney
Ok, Forbidden Lands v češtině, to je hodně zajímavé. Doufám, že se to zadaří.
Autorská citace #3
2.5.2019 16:40 - Skaven
Zadaří :) O překlad se stará Markus z RPG fora, jsme ve 2/3 příručky pro hráče a jde to opravdu výborně.
Autorská citace #4
2.5.2019 17:12 - ShadoWWW
Markus je myslím v tomto ohledu záruka kvality a že to dopadne.
Autorská citace #5
2.5.2019 17:49 - sirien
Markus se zas vrátil na scénu? Kde? :)
Autorská citace #6
10.5.2019 10:45 - Skaven
Tak máme hotový překlad příručky pro hráče - za mě je to opravdu povedená záležitost. Jestli nás ještě nesledujete na Facebooku, mrkněte tam - bude to hlavní zřídlo informací o projektu. Nicméně jsem samozřejmě k dispozici, pokud by vás cokoli kolem hry zajímalo, rád zde odpovím.

Mohu případně poprosit autora postu, aby jej přejmenoval - nebo alespoň do názvu přidal název "Zapovězené země", pod kterým u nás hra vyjde?
Autorská citace #7
27.9.2019 20:07 - Skaven
V posledním PJ Craftu je rozhovor s Mrakusem, překladatelem Zapovězených zemí, dejte si to, je tam spousta zajímavých informací: https://www.youtube.com/watch?v=uyOg_ojyO50
Autorská citace #8
27.9.2019 23:00 - York
Nerozumím jedný věci: Ty, Skavene, AFAIK hraješ vlastní systém. Markus, kterej to překládá, hraje DCC. Hraje tuhle hru u nás vůbec někdo?
Autorská citace #9
28.9.2019 07:40 - Skaven
Ja bych ji hral, kdybych mel s kym :)
Autorská citace #10
28.9.2019 11:40 - califax
Skaven píše:
Ja bych ji hral, kdybych mel s kym :)

Ja by som si to tiež veru zahral. Však zorganizujme dačo cez Discord alebo čo :D
Autorská citace #11
28.9.2019 12:15 - York
Chápu snahu o vydání nějaké formy DnD. Určitě bych pochopil vydání Shadowrunu (a hodně bych mu fandil ;-)). Smysl by dával i Pathfinder, Fate, něco z WoD, možná i GURPS. Ale vydávat hru, kterou tady vůbec nikdo nezná a nehraje, mi přijde podivné. Chytnout se asi může, ale rozhodně bude mít mnohem horší startovní pozici než ty ostatní zmíněné a není mi moc jasný, kdo ji bude propagovat, když ji vůbec nikdo nehraje...

Překvapuje mě taky, že jsem zjevně sám, koho to překvapuje.
Autorská citace #12
28.9.2019 13:20 - ShadoWWW
Svou cílovku si to najde. I když to tu nikdo nezná, tak to evidentně cílí na:

  • Old-school hraní: Ve stylu Basic D&D nebo AD&D. Na RPG fóru je vidět, hráči (minimálně teoretičtí) tu jsou.
  • Low-magic survival hraní: Ačkoliv třeba AiME ukazuje, že tímto stylem se dá hrát i v DnD 5E, většina hráčů očekává od DnD něco jiného. Hráče, kteří si chtějí zahrát v herním světě, kde jde v první řadě o přežití a magie je téměř neznámý pojem, by mohla tato hra zaujmout.
  • Hráči legacy deskovek: Z videa je patrné (tím, jak se lepí nálepky na hexovou mapu), že hra cílí i na hráče deskových her s legacy systémem (jako jsou hry typu Charterstone či Gloomhaven). I tady by mohla najít své hráče.
Autorská citace #13
29.9.2019 08:31 - Skaven
York píše:
Ale vydávat hru, kterou tady vůbec nikdo nezná a nehraje, mi přijde podivné.


Není pravda, že hru nikdo nezná, ozývá se mi poměrně dost lidí, které hra zaujala na KS, v obchodě poptávají anglickou verzi (která je teď ale vyprodaná a čeká se na dotisk).
Ta hra je prostě dobrá, to pro mě bylo hlavní kiterium, proč se do ni pouštět. To, jestli ji tady hráči znají nebo ne, je pro mě vedlejší, my s hrou přicházíme na trh jako s novým produktem, věřím, že cílovka tady je, minimálně všichni hráči Dračího doupěte budou nadšeni, protože Zapovězené země jsou IMHO přesně tou hrou, kterou se Drd mělo stát. Domnívám se, že hra saturuje každého, kdo bude mít nesplněná očekávání od Dračí hlídky.

Nezlobte se na mě, ale diskuze o hře v tomto stylu (asi to nikdo nehraje, nebude to dobrá hra) mi příjde naprosto zcestná - můžeme se bavit o kvalitě mechanik, o settingu, o tom, jestli autoři naplnili autorský záměr atd. To je podle mě důležité. To, jestli si původní anglická pravidla našla nebo nenašla cestu k většinovému českému hráči, zejména v případě, kdy na českém trhu nejsou k sehnání, mi nepříjde jako relevantní téma.
Autorská citace #14
29.9.2019 12:34 - York
Skaven píše:
asi to nikdo nehraje, nebude to dobrá hra


O tom, jestli to je nebo není dobrá hra, vůbec nepolemizuju. Dobrých her existuje obrovská hromada, tohle klidně může bejt jedna z nich. Nehrál jsem ji ani nečetl, takže to nemůžu posoudit.

Nepolemizuju ani s tím, jestli je pro ni místo na trhu. Aktuálně je AFAIK v češtině dostupné jen DrD II a Příběhy impéria (možná zbytky Střepů snů?), takže prostor tu je nepochybně pro obrovskou spoustu her.

Podivuju se jen nad tím, proč si z té obrovské spousty dobrých zahraničních her, pro které je na našem trhu nepochybně prostor, vybrat zrovna nějakou, kterou tady podle mě známých informací téměř nikdo nezná a nehraje. Zvlášť když existuje hned několik dobrých her, které tu mají dlouholetou tradici a spoustu aktivních hráčů.


Skaven píše:
Není pravda, že hru nikdo nezná, ozývá se mi poměrně dost lidí, které hra zaujala na KS, v obchodě poptávají anglickou verzi (která je teď ale vyprodaná a čeká se na dotisk).


Pokud to celé vzniklo na základě poptávky od hráčů Forbidden Lands, tak to samozřejmě smysl dává. To jsem nevěděl.
Autorská citace #15
30.9.2019 21:15 - Skaven
York píše:
Podivuju se jen nad tím, proč si z té obrovské spousty dobrých zahraničních her, pro které je na našem trhu nepochybně prostor, vybrat zrovna nějakou, kterou tady podle mě známých informací téměř nikdo nezná a nehraje. Zvlášť když existuje hned několik dobrých her, které tu mají dlouholetou tradici a spoustu aktivních hráčů.


Mohu si dopřát ten luxus, že věci které vydávám, vybírám dle svých vlastních preferencí :) Hru jsem nevybral na základě poptávky hráčů z KS, to se děje až nyní, kdy se hra trochu dostává do povědomí. Vydávání neprofláknutých věcí má výhodu i v tom, že práva nestojí takový balík... (Třeba na Shadowrun jsem měl na stole nabídku, ale nešel jsem do toho - neměl jsem na to lidi ani peníze :))
Autorská citace #16
30.9.2019 21:34 - York
Skaven píše:
Mohu si dopřát ten luxus, že věci které vydávám, vybírám dle svých vlastních preferencí :)


Skaven píše:
Vydávání neprofláknutých věcí má výhodu i v tom, že práva nestojí takový balík...


Jo, tohle dává smysl. Díky za vysvětlení.
Autorská citace #17
30.9.2019 21:51 - Colombo
Píše:
(Třeba na Shadowrun jsem měl na stole nabídku, ale nešel jsem do toho - neměl jsem na to lidi ani peníze :))


To Catalyst Game Labs taky nemá.
Autorská citace #18
1.10.2019 06:56 - Vojtěch
Catalyst v tomhle myslím nemá zrovna dobrou pověst.
Autorská citace #19
1.10.2019 08:29 - kin
Catalyst má v něčem dobrou pověst? :D
Autorská citace #20
1.10.2019 10:45 - Vojtěch
Point taken.
Autorská citace #21
1.10.2019 12:46 - Lethrendis
Battletech je fajn :)
Autorská citace #22
6.10.2019 10:47 - Vojtěch
Jako produkt je, ale když se pak člověk dívá na způsob jednání firmy, tak to už není tak skvělé.
Autorská citace #23
6.10.2019 11:07 - ShadoWWW
Hlavně je vidět, že jim šlo o získání práv na PC verzi Battletechu a Shadowrunu a stolní verze jim padly do klína tak trochu nechtěně. No ale proč nevydělat pár chechtáků na stolních RPG, když prý teď tak frčí, že? Jenomže dělat CRPG a TTRPG jsou dvě hodně odlišné věci, jak se ostatně přesvědčili v minulosti i Wizardi.

Kdo se nepoučí z chyb druhých, je nucen je opakovat.
Autorská citace #24
6.10.2019 13:58 - Lethrendis
Pro Catalyst pracují strašní amatéři, o tom žádná. Dotknu se toho, až budu psát to zhodnocení. Nicméně ani samotný SR6 očištěný o tu produkční nekvalitu tak špatný není.
Autorská citace #25
6.10.2019 14:57 - sirien
Říct o nové edici takhle ikonické hry co svého času posouvala hranice game designu, že "očištěná o produkční nekvalitu není tak špatná"... není zrovna dobré hodnocení.
Autorská citace #26
6.10.2019 15:42 - York
sirien píše:
Říct o nové edici takhle ikonické hry co svého času posouvala hranice game designu


Ona spíš posouvala hranice worldbuildingu. Z hlediska game designu se vždycky spíš vezla (byly tam zajímavé designérské nápady, ale nikdy se je nepovedlo dotáhnout do uspokojivého a elegantního stavu).
Autorská citace #27
6.10.2019 16:12 - Lethrendis
Možná to není dobré hodnocení, ale zcela pravdivé, a já nejsem nějaký napolo podplacený recenzent.

Celou hru tohle nekvalitní zpracování strašně strhává zpátky, bohužel. SR6eng je ubohou snahou o vydělání peněz za nehotový produkt. Nicméně CZ verze bude o dost lepší, jsem si tím jist. SR6CZ je ale lepší hrou než SR5, alespoň mně se ty provedené změny docela líbí, byť za mě mohly být i razantnější.
Autorská citace #28
6.10.2019 21:21 - sirien
York píše:
Z hlediska game designu se vždycky spíš vezla

mluvíme o té hře která je fundamentálním základem celé dice-poolové větve designu, že jo? Té co šla ze SR do WoD a z jejíhož mainstreamu se pak vydělily nesčetný dice-pool variace v indie, mimo jiné třeba Nemesis? "Arguably" jedna z designově nejvýznamnějších her své doby, stejně, možná i víc, než GURPS? Koncept plovoucích dicepoolů a TN, sčítaných atributů, systému rezerv, variabilní rezistencí nad statickou výdrží, dílčích mechanik jako je odlivová magie, fikčně provázaným zdrojem limitované upgrady, tuším že první konzistentní systém dovednostních specializací, strukturovaný point-buy... mám pokračovat?
Autorská citace #29
7.10.2019 11:42 - York
Však o tom mluvím. Spousta v té době novejch nápadů, ale celkově ta hra nemá moc dobrej design. Shadowrun je příšerně složitej, je v tomhle ohledu srovnatelnej s každým druhým domácím Dračákem, do kterého hráči naplácali všechno, co je zrovna napadlo. Stejně jako v těch v něm najdeš několik zajímavejch nápadů, ale dohromady to funguje spíš na dobrý slovo.
Autorská citace #30
7.10.2019 13:43 - sirien
Sorry, ale to co píšeš je totálně mimo.

'80s design fakt nemůžeš porovnávat podle současnejch měřítek, ve svý době SR rozhodně nebyl nijak zvlášť (natož "příšerně") složitej, designově byl velmi dobrej a srovnání hry s designově ucelenym jádrem, která se stala základem celé designové větve která přežila až do dneška s domácíma pejskokočičko-dortíma dračákama je špatně na tolika úrovních, že ani nevim, odkud bych měl začít.
Autorská citace #31
7.10.2019 13:48 - ShadoWWW
Tak hlavně SR a WoD ukázaly, že herní design nejsou jen vyhodnocovací mechaniky a tabulky, ale i fluff, který je z hlediska herní identity ještě důležitější.
Autorská citace #32
7.10.2019 13:56 - Lethrendis
Co se týče zjednodušení, tím směrem míří SR už od čtvrté edice a ta současná šestá je už opravdu hodně jednoduchá.
Autorská citace #33
7.10.2019 15:19 - York
Lethrendis píše:
Co se týče zjednodušení, tím směrem míří SR už od čtvrté edice


To fakt ne. SR 4e je složitější než SR 3e. A pravidla jsou fakt šíleně nepřehledná (a to včetně Anniversary Edition). Jestli se jim to povedlo v novějších edicích trochu zkrotit, tak jedině dobře. Ale teda o 5e jsem žádnou chválu neslyšel.
Autorská citace #34
7.10.2019 15:35 - Lethrendis
Trošku odbíháme, ale co už.

Mně teda přišla 4e jednodušší než 2E (3E jsem skoro nehrál, ale je 2E hodně podobná). Pohyblivé CČ se změnilo na fixní, přešlo se pouze na bonusy / postihy kostek. To bylo velké zjednodušení. V páté edici to bylo řekněme o uhlazení 4E.

6E přechází na systém Hrany, což funguje trošku jako body osudu ve Fatu, kdy se hází testy proti 5 nebo proti sobě, ale nad tím jsou body Hrany, přičemž základní atribut Hrany funguje jako obnova. Fakticky se tím pravidla očistila od kvant tabulek - dříve hra obsahovala ke každému testu vlastní tabulku bonusů a postihů, v 6E se nově porovnávají pouze relativní výhody / nevýhody soupeřů proti sobě nebo proti normálu, to dává Hranu a za tu se nakupují boosty. Velmi jednoduchý systém.
Autorská citace #35
7.10.2019 15:36 - Aegnor
Zvládli zjednodušit výpočet zranění?
Autorská citace #36
7.10.2019 15:51 - sirien
Nevim co Ti na 7(APDS)M+11 přijde nejednoduchý.
Autorská citace #37
7.10.2019 18:12 - Lethrendis
Teď je to ještě jednodušší. Útočník i obránce si hodí proti sobě - je to jednoduchý opozitní test. Pokud vyhraje obránce, útočník minul a šmitec. Pokud útočník, čisté úspěchy se připočtou ke kódu poškození (třeba 7 F) a obránce musí házet jedním atributem na odolávání - od čísla se odečtou jeho úspěchy a zbytek je zranění, co si odškrtá.

Co přibylo, je v 6E manipulace s hody - podobně jako ve Fate - oba můžou na své testy použít Hranu (před i po hodu), aby nějak opravili hod. Hrana naskakuje všem prostým porovnáním Hodnocení útoku a obrany a / nebo nějakými výhodami.

Lehce editnuto - upřesněno.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20537495613098 secREMOTE_IP: 35.175.180.108