Produkty

idol02
25.4.2019 21:43
Forbidden lands
Vie niekto niečo o Forbidden lands? (okrem toho, že to chce v češtine vydať Mytago )
Autorská citace #21
1.10.2019 12:46 - Lethrendis
Battletech je fajn :)
Autorská citace #22
6.10.2019 10:47 - Vojtěch
Jako produkt je, ale když se pak člověk dívá na způsob jednání firmy, tak to už není tak skvělé.
Autorská citace #23
6.10.2019 11:07 - ShadoWWW
Hlavně je vidět, že jim šlo o získání práv na PC verzi Battletechu a Shadowrunu a stolní verze jim padly do klína tak trochu nechtěně. No ale proč nevydělat pár chechtáků na stolních RPG, když prý teď tak frčí, že? Jenomže dělat CRPG a TTRPG jsou dvě hodně odlišné věci, jak se ostatně přesvědčili v minulosti i Wizardi.

Kdo se nepoučí z chyb druhých, je nucen je opakovat.
Autorská citace #24
6.10.2019 13:58 - Lethrendis
Pro Catalyst pracují strašní amatéři, o tom žádná. Dotknu se toho, až budu psát to zhodnocení. Nicméně ani samotný SR6 očištěný o tu produkční nekvalitu tak špatný není.
Autorská citace #25
6.10.2019 14:57 - sirien
Říct o nové edici takhle ikonické hry co svého času posouvala hranice game designu, že "očištěná o produkční nekvalitu není tak špatná"... není zrovna dobré hodnocení.
Autorská citace #26
6.10.2019 15:42 - York
sirien píše:
Říct o nové edici takhle ikonické hry co svého času posouvala hranice game designu


Ona spíš posouvala hranice worldbuildingu. Z hlediska game designu se vždycky spíš vezla (byly tam zajímavé designérské nápady, ale nikdy se je nepovedlo dotáhnout do uspokojivého a elegantního stavu).
Autorská citace #27
6.10.2019 16:12 - Lethrendis
Možná to není dobré hodnocení, ale zcela pravdivé, a já nejsem nějaký napolo podplacený recenzent.

Celou hru tohle nekvalitní zpracování strašně strhává zpátky, bohužel. SR6eng je ubohou snahou o vydělání peněz za nehotový produkt. Nicméně CZ verze bude o dost lepší, jsem si tím jist. SR6CZ je ale lepší hrou než SR5, alespoň mně se ty provedené změny docela líbí, byť za mě mohly být i razantnější.
Autorská citace #28
6.10.2019 21:21 - sirien
York píše:
Z hlediska game designu se vždycky spíš vezla

mluvíme o té hře která je fundamentálním základem celé dice-poolové větve designu, že jo? Té co šla ze SR do WoD a z jejíhož mainstreamu se pak vydělily nesčetný dice-pool variace v indie, mimo jiné třeba Nemesis? "Arguably" jedna z designově nejvýznamnějších her své doby, stejně, možná i víc, než GURPS? Koncept plovoucích dicepoolů a TN, sčítaných atributů, systému rezerv, variabilní rezistencí nad statickou výdrží, dílčích mechanik jako je odlivová magie, fikčně provázaným zdrojem limitované upgrady, tuším že první konzistentní systém dovednostních specializací, strukturovaný point-buy... mám pokračovat?
Autorská citace #29
7.10.2019 11:42 - York
Však o tom mluvím. Spousta v té době novejch nápadů, ale celkově ta hra nemá moc dobrej design. Shadowrun je příšerně složitej, je v tomhle ohledu srovnatelnej s každým druhým domácím Dračákem, do kterého hráči naplácali všechno, co je zrovna napadlo. Stejně jako v těch v něm najdeš několik zajímavejch nápadů, ale dohromady to funguje spíš na dobrý slovo.
Autorská citace #30
7.10.2019 13:43 - sirien
Sorry, ale to co píšeš je totálně mimo.

'80s design fakt nemůžeš porovnávat podle současnejch měřítek, ve svý době SR rozhodně nebyl nijak zvlášť (natož "příšerně") složitej, designově byl velmi dobrej a srovnání hry s designově ucelenym jádrem, která se stala základem celé designové větve která přežila až do dneška s domácíma pejskokočičko-dortíma dračákama je špatně na tolika úrovních, že ani nevim, odkud bych měl začít.
Autorská citace #31
7.10.2019 13:48 - ShadoWWW
Tak hlavně SR a WoD ukázaly, že herní design nejsou jen vyhodnocovací mechaniky a tabulky, ale i fluff, který je z hlediska herní identity ještě důležitější.
Autorská citace #32
7.10.2019 13:56 - Lethrendis
Co se týče zjednodušení, tím směrem míří SR už od čtvrté edice a ta současná šestá je už opravdu hodně jednoduchá.
Autorská citace #33
7.10.2019 15:19 - York
Lethrendis píše:
Co se týče zjednodušení, tím směrem míří SR už od čtvrté edice


To fakt ne. SR 4e je složitější než SR 3e. A pravidla jsou fakt šíleně nepřehledná (a to včetně Anniversary Edition). Jestli se jim to povedlo v novějších edicích trochu zkrotit, tak jedině dobře. Ale teda o 5e jsem žádnou chválu neslyšel.
Autorská citace #34
7.10.2019 15:35 - Lethrendis
Trošku odbíháme, ale co už.

Mně teda přišla 4e jednodušší než 2E (3E jsem skoro nehrál, ale je 2E hodně podobná). Pohyblivé CČ se změnilo na fixní, přešlo se pouze na bonusy / postihy kostek. To bylo velké zjednodušení. V páté edici to bylo řekněme o uhlazení 4E.

6E přechází na systém Hrany, což funguje trošku jako body osudu ve Fatu, kdy se hází testy proti 5 nebo proti sobě, ale nad tím jsou body Hrany, přičemž základní atribut Hrany funguje jako obnova. Fakticky se tím pravidla očistila od kvant tabulek - dříve hra obsahovala ke každému testu vlastní tabulku bonusů a postihů, v 6E se nově porovnávají pouze relativní výhody / nevýhody soupeřů proti sobě nebo proti normálu, to dává Hranu a za tu se nakupují boosty. Velmi jednoduchý systém.
Autorská citace #35
7.10.2019 15:36 - Aegnor
Zvládli zjednodušit výpočet zranění?
Autorská citace #36
7.10.2019 15:51 - sirien
Nevim co Ti na 7(APDS)M+11 přijde nejednoduchý.
Autorská citace #37
7.10.2019 18:12 - Lethrendis
Teď je to ještě jednodušší. Útočník i obránce si hodí proti sobě - je to jednoduchý opozitní test. Pokud vyhraje obránce, útočník minul a šmitec. Pokud útočník, čisté úspěchy se připočtou ke kódu poškození (třeba 7 F) a obránce musí házet jedním atributem na odolávání - od čísla se odečtou jeho úspěchy a zbytek je zranění, co si odškrtá.

Co přibylo, je v 6E manipulace s hody - podobně jako ve Fate - oba můžou na své testy použít Hranu (před i po hodu), aby nějak opravili hod. Hrana naskakuje všem prostým porovnáním Hodnocení útoku a obrany a / nebo nějakými výhodami.

Lehce editnuto - upřesněno.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16342711448669 secREMOTE_IP: 3.94.129.211