Produkty

Slamenka
11.11.2019 18:37
[tvorba] karty pro DnD-like hry
Ahoj, potřeboval bych zpětnou vazbu od hráčské (a hlavně PJovské) komunity, proto jdu s kůží na trh a poodhalím záměr tak dalece, jak si troufnu, abych ho úplně nevykecal, ale šlo to už nějak komentovat :)

Několik let plánujeme vytvoření produktu pro Role-Play pen&paper hry typu DnD. Chceme zkusit dělat něco, co nás baví a asi máme konečně i dobré materiální zázemí na rozjezd. Aktuálně jsme dali dohromady nějaký kapitál na hezkou grafiku, ale než ty prachy spláchneme do kanálu a vytapetujeme si tím záchody, rád bych znal názor i tady na kostce :)

Má podle vás šanci na úspěch produkt, který:
1) by podporoval rychlou filtraci = operativní přivádění postav, monster, předmětů, zápletek a prostředí do hry i tvorbu celého dobrodružství (PJ potřebuje reagovat na vývoj hry, sáhne a vytáhne na stůl něco, co na místo v ději patří a má to celkem i myšlenku případně i vzájemné vazby...)
2) produkt je fyzický
3) využívá i hloupé technologie (lze přidávat zápisy/komentáře/statistiky/vazby do appky a vyvolat na displeji hloupého telefonu nebo tabletu)


ALE:
A) postavy/monstra/.. nebudou mít na fyzické variantě číselné statistiky (osobně máme třeba rádi FATE a nepotřebujeme všechny ty DnD statistiky vidět, chceme to raději "HEZKÉ" nežli technické)
B) appka bude placená na měsíční bázi (aby bylo na provoz serverů, rozvoj a podporu)
C) potvůrky a zápletky ve fyzických verzích by přicházely v tematických sadách (chceme pěkné zpracování, takže nebudou úplně levné)
D) bylo by to v první vlně pouze anglicky..

My něco takového ke hře hledali pro naše home-brew hry, protože skupina se VŽDY vydá jinam, než co má PJ připravené a na bravurní improvizaci býváme moc opilí...
Na kickstrarteru jsem naší vizi podobný produkt nikde zatím neviděl (ale příbuzné záměry tam jsou a některé byly dokonce podpořeny, nicméně vše to cílí hlavně na USA a pravidelné hráče).

OTÁZKY:
Nepředběhl nás už někdo? Neexistuje už dávno něco takového? (nedržíme zrovna prst na tepu herní doby)
Máte pocit, že byste využili náš mlhou zastřený produkt při vašich dobrodružstvích vy osobně?
Byli byste ochotni si něco podobného koupit?
Autorská citace #1
12.11.2019 07:34 - Jerson
Ahoj, myslíš něco jako velmi rozšířená Fate zbrojnice?
Tedy nejen předměty, ale mít na kartách všechno možné, třeba zápletky, NPC, monstra, místa, a tak dál?

Na podobném projektu pracuju už rok, tedy pro Projekt Omega a vypadá to takhle:


(Jdu na to z druhého konce, napřed na karty převádím všechny aspekty postav, výbavu a náhodu, a následně hodlám přidat NPC a jejich aspekty, události, místa, atd. )

Takže odpovědi:
Karty jako dodatek k RPG existují už hodně dlouho. Moje varianta je k 30. létům 20. století, ale lidé dělali i fantasy verze, cca od toho roku 2008, nevím jak to s nimi dopadlo. Na srazu RPG hráčů jsem viděl zase jiné použití karet či spíše žetonů vybavení, které se umisťují do příslušných slotů na velké kartě postavy, přičemž vím o dalších dvou lidech, kteří na podobném konceptu pracují (pro fantasy). Nic jiného než vybavení a případně monstra (oficiálně vydávané) jsem zatím neviděl.

Co znamená fyzický produkt? Pokud by to měly být klasické karty standardní velikosti (klasické žolíkové / Magic), tak si jsem jist, že po tom sáhne víc lidí, zejména když to bude fantasy, a určitě za to i zaplatí. Mně osobně se karty vybavení velmi osvědčují už 11 let a karty schopností, postav a další hráči vítají.

Pokud jde o apku, tak v uplynulých dvou letech jsem narazil na dva projekty, které nějakým způsobem chtějí pomocí aplikace usnadňovat vedení hry GMmovi, či ho dokonce nahrazovat. Podobný nápad měl i tvůrčí tým Končiny před třemi lety, včetně zpoplatnění, nicméně na tom nezačali ani pracovat a žádný z těch projektů jsem neviděl dotažený, takže nevím, jak moc by byli lidé ochotní používat mobily při hře a jak moc by byli ochotní za to platit. Hráči ze staré školy jako já k tomu asi budou v různé míře rezervovaní, navíc karty na mobilu nejsou ani zdaleka tak efektní jako skutečné karty na stole, ale mladší generace by po tom možná sáhla. Nebo mít v mobilu nějakou aplikaci na výběr a k tomu fyzickou sadu karet, které lze vytáhnout a dát do ruky hráčům ... fakt nevím. Za fyzické karty pro svůj setting bych klidně zaplatil, aplikaci pro mobil bych místo karet nepoužíval a už vůbec bych za ni neplatil - ale nejsem vzorek cílové skupiny.
Autorská citace #2
12.11.2019 08:43 - ShadoWWW
Krátce: O tyto doplňky stojí jen minimum hráčů z už tak malého základu. Většina si vystačí při hře s tužkou, papírem, deníkem a kostkami. Model založený na subscription je odsouzen k zániku.

Dlouze: Karty byly v DnD vydávané hlavně v dobách 4. edice, ale moc lidí je nekupovalo.

Teď v 5. edici se prý prodávají hlavně popisy kouzel, méně pak karty nestvůr. Karty určitých cizích postav vkládají Wizardi do přílohy v knize s dobrodružstvím na okopírování a vystřihnutí, přičemž na lícní straně karty je obrázek a na rubové popis. Moc lidí ale karty nepoužívá, a když, tak home-made.

S digitálním pomocníkem je to taky složitější. Pro hraní kampaní se nejvíc používá Roll20, protože je zadarmo a běží v prohlížeči. Na tvorbu postav se zas nejvíc používá DnD Beyond, protože má ofiko podporu (a najdeš tam tudíž všechny produkty) a pokročilé UI, které se stále vylepšuje. Získali si hráče hlavně ale tím, že se tam dají koupit příručky jednorázově a není nutné platit pravidelné poplatky.

Teď na Gamehole Conu taky zaznělo, že si mnohem víc lidí kupuje knížky než DNDB a že většina hráčů si vystačí jen s Příručkou hráče. Nedávno taky zaznělo, že Hero Lab, nejpoužívanější Character Builder v dobách 3. edice, krachuje. DNDB jim přebral většinu hráčů a navázání na komunitu Pathfinderu se taky neukázalo jako dostatečně úspěšné.
Autorská citace #3
12.11.2019 09:57 - LokiB
Karty jsem v našich hrách na Savage Worlds systému začal používat celkem nedávno a musím říc, že je to fajn. Není to nic nepostradatelného, ale zejména kouzla, a i výbava je pro hráče příjemným návodem, co mají po ruce, takže na to méně zapomínají, než když to mají jen na kartě postavy.
V nedávných kickstarterech na novou edici SWADE byly jako produkty i karty (kouzla, výbava v různých kategoriích) a backeři si to pořizovali rádi. Ten výdaj za to je pár stovek, to dnes nemá část hráčů problém vydat v podstatě za cokoli.
Karty nestvůr nepoužívám.

Elektronickou podobu karet nepotřebuju, techniku se snažím při hře používat minimálně.

ShadoWWW: jestli Lone Wolf a jejich Hero Lab krachuje, tak mě to mrzí. Protože DnD nehraju a DNDB je mi šumák, za to jiné systémy na tom mám a používám :(
Autorská citace #4
12.11.2019 10:56 - LokiB
ShadoWWW: tak jsem dohledal vyjádření Lone Wolfu k Hero Labu a dalším aplikacím a není to úplně tak, jak jsi psal.

Píše:
First off, Hero Lab Classic isn’t going anywhere and it just received a major upgrade in the form of native 64-bit support on both Windows and Mac. If you haven’t downloaded them yet, please do so, as you should see both performance and stability improvements. We also have several data packages ready and waiting for release. However, Apple has changed their rules and is now refusing to let us update our Hero Lab Classic iPad app, so the new packages have been held up while we determine how to appease Apple. We obviously want to release them on all platforms simultaneously, but we’ll need to come to an agreement with Apple before we can do so. We’ll provide an update as soon as we make some headway here.

For Hero Lab Online, Shadowrun 6th Edition hits store shelves in early October, and we’ve been working hard to launch support for it in the weeks ahead. We’re also preparing the big hardcover books for both Pathfinder 2nd Edition and Starfinder, not to mention some significant performance and reliability improvements.

But the truly BIG thing we’ve been putting into place is something we’ve dubbed Campaign Theater™. We previewed it at GenCon in an early Alpha state and you may have seen the video promo on our social media. Since the preview, we’ve been fleshing things out and testing like crazy so we can debut it in time for the holidays.
Autorská citace #5
12.11.2019 11:15 - York
Slamenka: Nějak jsem z toho popisu nepochopil, co chceš vlastně vytvořit.

Cejtím z toho úplně zbytečnou obavu, že když budeš otevřeně mluvit o svém nápadu, tak ti ho někdo může ukrást. To je úplnej nesmysl - ohledně RPGček u nás se nikdy nic takovýho nestalo a je to celkem logický, protože počáteční nápady má kde kdo, zatímco skutečnou hodnotu má až spousta práce, kterou pak umoříš při jejich realizaci. A můžeš se spolehnout, že, tu za tebe fakt nikdo neudělá.

Naopak čím dřív začneš zveřejňovat, na čem pracuješ, tím dřív k tomu dostaneš cennou zpětnou vazbu, kterou nakonec úplně každej autor a každej tým nevyhnutelně potřebuje.
Autorská citace #6
12.11.2019 11:31 - Slamenka
Díky za reakce, vážím si jich!
Produktů typu DnD kartiček jsem si vědom, jen mi právě nepřijdou úplně použitelné pro jiné hraní, než klasické DnD a ani moc praktické. My chceme něco, co bude fungovat pro jakýkoliv systém. S možností rychle něco najít ve stovkách karet, nic nedopisovat na hezky zpracované kartičky (proto ta aplikace, jako rozšíření fyzických karet). Ale za připomínky o tom, že mobil do dobrodružství nepatří jsem rád, sám to tak nějak cítím..
Produkt plánujeme vést cestou karet, protože nejsme schopni to logisticky, eticky ani technicky zvládnout ve formě figurek a nic nás zatím neosvítilo natolik, abychom se vrhli nějakým zcela jiným revolučním směrem. :)
Autorská citace #7
12.11.2019 11:45 - Šaman
A to má být už hotová sada karet, nebo systém pro jejich správu? Protože mi přijde, že mezi různými settingy, systémy a často dokonce jen mezi družinami nebudou kompatibilní. I fantasy Fate kartičky budou vypadat jinak pro Středozem a jinak pro FR.
Být schopen si vyfiltrovat fantasy/historický setting a systém Fate může být fajn, ale stejně si pak budu vybírat ty vhodné pro naše hraní. A nejspíš si je přepíšu na papír.
Autorská citace #8
12.11.2019 11:54 - Jerson
Tak on by nebyl problém udělat univerzální karty, na kterých bude to nejdůležitější obrázek, grafika a vůbec to, že k něčemu inspirují, a pak si doma vytisknout nálepku se systémovými specifikacemi, které na dané místo té karty nalepím, abych ji mohl použít do své hry.
Stovky karet jsou zbytečné jak ve fyzické, tak v elektronické podobě, protože je jich moc a GM o nich musí mít přehled. Tak jako tak začne spíše s několika desítkami než stovkami karet.
Autorská citace #9
12.11.2019 12:09 - Aegnor
Slamenka píše:
S možností rychle něco najít ve stovkách karet

A tohle by mě fakt zajímalo, jak bude fungovat.
Autorská citace #10
12.11.2019 12:25 - Slamenka
York: Ano, uspěl jsi v hodu na odhad mé paranoii. :) V zásadě máme k tomu co mají všichni ostatní dva podle nás dobré nápady, které by měly šanci zvednout obyčejné kartičky o úroveň výš, proto jsem tak nesnesitelně tajemnej. Co se týče práce tak té se moc nebojí, ale když už v tom plánujeme utápět finance dvou rodin, tak jsem maličko ostražitý.

Šaman: záměr je jak fyzická sada karet, tak i nadstavba pro jejich správu (nejen filtrace, ale hlavně vytváření vazeb, přidávání podrobností a informací či statistik pro konkrétní herní systém...). Výhodou systému pro správu by mohlo být, že jeden fanoušek vytvoří své dobrodružství (texty a vazby mezi kartami) a jiný PJ si quest jen stáhne
(případně poupraví na jejich reálie), vybere relevantní kartičky a může ho zahrát se svojí Družnou. Karty mohou pochopitelně fungovat samy o sobě, ale rozšíření do elektronického přístroje by nám umožnilo snadno nafouknout množství informací, které se ke každé kartě dá nacpat (a vyvolat přes QR kód).

Jerson: díky, to je celkem zajímavý nápad (který by kladl nárok na vytvoření snadného print exportu).
Když jsme to testovali, na stovku karet (NPC, zápletky, vybavení, lokace) jsme se dostali hravě, což je ten největší kámen úrazu, protože náklady na slušně umělce jsou v takovém případě celkem brutální...
Autorská citace #11
12.11.2019 12:26 - Slamenka
Aegnor: To je právě jeden z těch našich dobrých nápadů, který by fungoval i bez technologií a vnímám ho jako slušnou přidanou hodnotu celého záměru :)
Autorská citace #12
12.11.2019 12:45 - Lethrendis
Mhmm... pro Fate jsem vytvořil cca 200 kartiček NCP vždy s obrázkem, nějakým textem a pár staty (dohromady to vyšlo 4 NCP na stránku), moc užitečné mi to pak nebylo.
Autorská citace #13
12.11.2019 12:48 - Slamenka
Lethrendis: tohle mě zajímá. Proč to nebylo moc užitečné? Nestálo ti za to zapojovat pak NPC do příběhu? Nebo to nepřineslo do hry nic nového? (u nás pomáhá, když vidíme obličej toho, s kým družina jedná i když by to byl jen obyčejný obchodník) NEbo se popisy pak ukázaly jako nevyhovující (př huba by se hodila, ale pro jiné místo/povolání..)?
Autorská citace #14
12.11.2019 14:14 - Jerson
Slamenka píše:
V zásadě máme k tomu co mají všichni ostatní dva podle nás dobré nápady, které by měly šanci zvednout obyčejné kartičky o úroveň výš, proto jsem tak nesnesitelně tajemnej. Co se týče práce tak té se moc nebojí, ale když už v tom plánujeme utápět finance dvou rodin, tak jsem maličko ostražitý.

Každé utajení zvyšuje o 50% šanci, že výsledný produkt neudáš ani zadarmo. Fakt. Pokud máš nějaký nápad, který je podle tebe skvělý a unikátní, tak jako tak ho budete muset do lidí natlačit a je lepší s tím začít dřív, aby se postupně vytvořila skupina, která ten nápad rozšiřuje dál, než později.

Jako opravdu - za těch 22 let, kdy se věnuju vlastní tvorbě okolo RPG u nás jsem se osobně nesetkal a ani neslyšel o jediném nápadu, který by byl nějakému tvůrci ukraden a s úspěchem použit jinde, a aby si na to původní autor stěžoval. Takže ať je váš nápad jakkoliv dobrý, jako že může být, tak jednak je dost velká šance, že už napadl někoho jiného před vámi, ale hlavně že veřejná diskuse by prospěla jeho vyladění dřív, než utopíte rodinné finance v nenávratném projektu (na což už by se naopak pár příkladů našlo.)

Btw. nápady jako přidat na karty další symboly, aby byla jedna sada karet použitelná i pro jiné druhy her, a tedy s jednou sadou karet se dalo hrát jak RPG, tak karetní hra, a deskovka, to jste zvažovali?

QR kód a načítání informací přes mobil mi přijdou strašně komplikované. Když vezmu, jak své kartičky používám teď a co to pro hráče obnáší, tak si nedovedu představit, že by to fungovalo v nějaké rozumné rychlosti. Můžeš napsat, jakým způsobem jste to testovali?

Ještě jedna věc trochu mimo - když máte peníze, máte taky vybraného nějakého grafika/kreslíře?
Autorská citace #15
12.11.2019 14:57 - sirien
Problém těhle nástrojů je, že jsou zpravidla založené na herním stylu jejich tvůrce - někoho napadne, že by ve své hře něco potřeboval, pak ho napadne, že určitě neni sám... Ale přitom přehlídne milion detailů a specifik ve vlastní hře, která u ostatních platit nemusí. Vytvořit nástroj který bude vyhovovat větší části GMů okolo znamená buď omezit se na nějakou specifickou oblast (např. kartičky kouzel pro sesilatele) nebo sbírat podněty okolo zaživa (ideálně za běhu agilní metodikou, jestli Ti to něco řiká) nebo bejt kurefsky lucky a trefit do černýho prakticky poslepu.

Ohledně Tvého tajnůstkaření - trochu se obávám, že to je syndrom výše uvedeného. Ta paranoia je bezpředmětná, lidí co by neměli nic na práci a chtěli se vrhnout po Tvym nápadu tu fakt moc neni - na druhou stranu pokud to neukážeš rovnou, tak těžko zjistíš, jestli ten nápad funguje jen u Tebe nebo by fungoval i pro ostatní.

Další problém je, že GMové, kteří něco podobného chtějí, si to můžou obvykle v nějaké podobě sehnat už teď - a to mnohdy i u služeb, které nejsou primárně RPG. Např. kdybych chtěl dělat online přehledy kartiček NPCček atp., tak mi nic nebrání použít Click-up nebo Trello - dostanu grafické kartičky, možnost je třídit do skupin, označovat štítkama, super-silné in-app vyhledávání a jako bonus hromadu funkcí co se nevnucujou a nejspíš je nepoužiju, ale sou tam poruce kdyby náhodou. Podobně jako kdekdo pro tvorbu přehledu o své hře používá prostě a jednoduše namátkou vygenerovanou wiki. Tj. Tvoje přímá konkurence neni jen DnD Beyond nebo Fantasy Grounds, ale v podstatě všechen existující office / productivity software okolo.


Napadá mě pár postřehů k nějakým dalším věcem jako třeba ta představa online / offline synchronizace atp., ale popravdě naslepo se mi to asi nechce moc rozvádět.
Autorská citace #16
12.11.2019 15:09 - Slamenka
Píše:
přidat na karty další symboly, aby byla jedna sada karet použitelná i pro jiné druhy her
- no, to je sice úmysl, jen pravidla se mění a je nepřeberný počet systémů... Myšlenka proto je uvést na kartě především obvyklou základní informaci typu rysů, trablů, aspektů "Jermil, kramář z malého města. Hlavně abych tu svojí holku šerednou nějak dobře provdal a na věnu abych kór moc netratil. Jedna plná huba slivovičky po ránu nemůže uškodit, den je pak hned veselejší a kořalenka navíc klidní ty moje bolavý zuby... Nejsem ochlasta, mám jen mám bolavý dásně..."

Píše:
QR komplikace:

Moje představa je spíše ve smyslu: mám kartičku lesa - pípnu v aplikaci QR kód mobilem, skočí mi tam moje karta 5794-hvozd, kde mám obsáhlejší popis lokace (výhledově př. i tematické zvuky/hudbu kde se jen bojím problematiky práv);
Mám kartičku NPC obchodníka, pípnu, ukážou se mi statistiky pro mnou zvolený herní systém doplňkové informace typu útržků znalostí či vazeb na jiné NPC postavy ("Mojí starý brácha úplně zblbnul, dal se k těm pošukům z lesa co tančej po nocích v tom kamenným kruhu. Stará mu tudle posílá bábovku a podvlíkačky, aby se nenastydl, než zase dostane rozum.. jestli jdete na vrchol Smrčiny, tak mu to chlapi vezměte a já tady ještě jednou votočím tu rundu s kamarádama. Ženě ani muk!"
Výhodu by jsem viděl v tom, že fyzická karta leží na stole, ale dá s k tomu připojit hromada textů, nápadů, poznámek tak, aby se to současně nemuselo na kartě skrývat před hráči. Navíc pokud už někdo něco vytvoří elektronicky, umožnila by aplikace tyhle jednou pracně vytvořené informace recyklovat pro dobrodružství ostatních. (mám svůj účet, přepnu si dobrodružství na "Jersonovy kolty" a ke všem kartám se mi zobrazují z databáze texty tohoto dobrodružství (není to hvozd, ale les s palírnou whisky hlídaný dvěma pistolníky, Jermil má Thompsona pod pultem a žvýká hřebíček ne proto, aby žena nevěděla že pije, ale protože je prohibice a on nechce být cítit Ginem....

Píše:
máte taky vybraného nějakého grafika/kreslíře
Máme poptaných pád grafiků z Deviantartu, slídím po ArtStation a hledáme někoho, kdo by za rozumné peníze byl ochotný pomoci nám vytvořit slušný a graficky lákavý základ, se kterým bychom si mohli troufnout na Kickstarter
Autorská citace #17
12.11.2019 15:41 - Slamenka
sirien: Ano, právě toho, že náš čuch je naladěný jen na naše podpaží, se trochu bojím. Proto tady zkouším získat zpětnou vazbu.
Jo, beru, s tím tajemnem se pokusím ubrat.. Vlny dělám to ne proto, že bych nevěřil zdejší komunitě, ale prostě cokoliv vybleju na internet, to je dohledatelné a pokud z toho chceme jednou udělat produkt, obávám se teď vyložit úplně všechny karty na stůl tak, jak bych rád...
GM nástroje - z mého pohledu je to strašně nevděčné břemeno vést dobrodružství - baví to, ale žere to TAK neúměrně moc času...! A vzhledem k tomu, jak zarytí hráči vyrostli a musejí dělit čas mezi rodinu, práci a na hru horko těžko hledat chvilku po večerech, jsem si říkal že by byla šance nabídnout usnadnění tvorby dobrodružství, udělat to čučavé, a díky fyzickým kartičkám do toho vtáhnout i hráče... ale musím si projít ty uváděné systémy, my s družinou zůstali u papírů a tužek a hraní jednou za půl roku, proto i ty karty jsme chtěli původně jenom fyzické se systémem rychlého filtrování, ale při vymýšlení produktu jsme skončili u aplikace.
Jinak zase tak moc překvapený bych nebyl, kdyby mi tu někdo dal odkaz na už fungující produkt, který umí vše to, co my plánujeme a ještě mnohem lépe, než nás vůbec napadlo :)
Autorská citace #18
12.11.2019 15:47 - Jerson
Slamenka píše:
Moje představa je spíše ve smyslu: mám kartičku lesa - pípnu v aplikaci QR kód mobilem, skočí mi tam moje karta 5794-hvozd, kde mám obsáhlejší popis lokace (výhledově př. i tematické zvuky/hudbu

Koukám, že plány máte velké.

Nicméně to znamená, že budu potřebovat jak fyzickou kartu, tak aplikaci, a na stole budu potřebovat obojí. A když budu chtít najít v poznámkách, jak spolu souvisí dvě postavy, tak musím naskenovat obě, přečíst si je a zapamatovat, protože nemůžu obě karty s informacemi vyložit před sebe, když ty informace jsou jen v aplikaci, chápu to správně?

Protože pokud ano, tak je to hlavní kámen úrazu. Nevím jak jiní lidé, ale já třeba musím vidět všechny informace na jednom místě, abych je dokázal pobrat, takže tenhle styl by pro mě byl úplně nepoužitelný. Kartičky samy o sobě jsou fajn. Aplikace, která pomáhá s organizací, podle mě může pomoct, i když sám bych ji nepoužil. Ale mít kartičky a aplikaci k tomu, přičemž na každém médiu je část informací, to je zabiják.

To přepínání v aplikaci je sice hezké, ale pro současnou verzi mi to zní jen jako hudba budoucnosti.

Slamenka píše:
Navíc pokud už někdo něco vytvoří elektronicky, umožnila by aplikace tyhle jednou pracně vytvořené informace recyklovat pro dobrodružství ostatních.

V téhle části bych rád podotkl, že na tvorbu jiných hráčů se vůbec nemůžeš odkazovat a ani s ní dopředu počítat v plánech. Prostě se tvař, jako by taková možnost vůbec neexistovala a jako byste všechny texty, moduly, využití a propojení museli vytvářet sami. Ušetří vám to hodně zklamání do budoucna, až zjistíte, že hráči nechtějí nic vytvářet, a když už, tak rozhodně ne tak, že se to dá jednoduše přenést do aplikace a jiné skupině. A už vůbec na tom nestavte využití své aplikace, protože i pokud by k tomu došlo, budou to jednotky případů a hromada ruční práce okolo.

Stejně tak to znamená, že veškeré aplikace kartiček pro různé systémy budete muset vytvořit vy sami, s pomocí někoho jiného nekalkulujte. Máte na něco takového kapacitu a vůli?
A pokud byste chtěli využít kreativitu jiných lidí (a že je v RPG bublině u lidí docela velká), budete svou tvorbu muset mnohem víc otevřít od začátku a vyslechnout připomínky od lidí, kteří by potenciálně váš výtvor použili (a taky mnoha těch, kteří budou jen blbě kecat a nepoužijou ho nikdy.)

V této fázi bych osobně ocenil nějakou ukázku, soubor karet použitelných pro testování a nějaký základ aplikace, který nemusí být nutně vyladěný, spíše aby v něm byl obsah alespoň na jedno dobrodružství, nebo možnost sestavit jednu herní skupinu. Kickstarter, nebo přesněji profi obrázky a následná kampaň na Kickstarteru může přijít až potom, kdy budete mít co ukázat komunitě.
Autorská citace #19
12.11.2019 15:52 - Slamenka
Jerson: Díky za zhmotnění mých podvědomých obav, píšu si: vylézt ven s testovací sadou a pak se uvidí.. :)
Autorská citace #20
12.11.2019 15:59 - Jerson
Slamenka píše:
ale prostě cokoliv vybleju na internet, to je dohledatelné a pokud z toho chceme jednou udělat produkt, obávám se teď vyložit úplně všechny karty na stůl tak, jak bych rád...

A všechno, co vyvěsíš na internet může přitáhnout nějaké zájemce. Nevykládej všechny karty, ale neplatí, že je dobré držet si trumfy v ruce a překvapit protihráče - v téhle hře nejsou vítězové a zároveň poražení, ale buď všichni vítězové (= existující funkční produkt), nebo všichni poražení (utopené peníze a nespokojení zákazníci).

Slamenka píše:
z mého pohledu je to strašně nevděčné břemeno vést dobrodružství - baví to, ale žere to TAK neúměrně moc času...! A vzhledem k tomu, jak zarytí hráči vyrostli a musejí dělit čas mezi rodinu, práci a na hru horko těžko hledat chvilku po večerech, jsem si říkal že by byla šance nabídnout usnadnění tvorby dobrodružství, udělat to čučavé, a díky fyzickým kartičkám do toho vtáhnout i hráče...

Tenhle problém řeším od roku 2005, a kartičky jako takové s tím pomůžou jen velmi málo, protože nastavení systému, kdy 95 % přípravy musí udělat Vypravěč jimi stejně nepřebiješ. Hráče do přípravy hry kartičkami nijak nezapojíš - zkouším to rok, a jediný, kdo se z mých hráčů zapojuje, je člověk, který sám vede hry, tedy jiný Vypravěč. Jinak jsem to testoval na cca 30 lidech a nic. Další věc, na kterou nespoléhej. Tedy ušetření práce Vypravěči je super, ale tady to vypadá spíše na víc práce a vydaných peněz než na méně práce.

Dokaz na věc, která funguje tak jak chcete vy se těžko dává, když taková věc není. Kartičky samy o sobě fungují skvěle, to jsem si vyzkoušel před deseti lety a držím se jich. Aplikace a karty dohromady - to jsem zatím viděl jen v deskovkách (třeba Gloomhavenu), kde aplikace supluje poměrně jasně definované úkoly plynoucí z pravidel. Funkční věc pro RPG neexistuje, dvě se tak nějak vytváří, u jedné je tuším vydaná alfa verze - tady je odkaz na FB skupinu, která se tím zabývá Mobile Roleplaying, ale je to něco jiného než vaše plány, a taky to není moc skutečného RPG.
Autorská citace #21
12.11.2019 16:00 - sirien
Slamenka píše:
pípnu v aplikaci QR kód

Pro futuristický settingy super.

V momentě kdy chci hrát fantasy by tohle letělo od herního stolu balistickou křivkou.

Pro hraní současnosti... u něčeho bych to asi snes, u WoD ani omylem.

Americkej trh je v tomhle směru o hodně vstřícnější (což souvisí s tamnějšim hernim stylem) a uznávám, že dost lidí okolo to má nastavené jinak a moderní hračky je nerušej ani u fantasy her, ale přijde mi to jako něco, na co asi stojí za to upozornit.


Další problém tohodle konceptu je, že když mám poznámky v šanonu papírů, tak si tam dokážu udělat velmi snadno záložky (neni to o nic těžší, než si uspořádat soubory v aplikaci) a pak se tam dost snadno doplňujou poznámky - což z mojí zkušenosti do online nástrojů tak snadno nejde a v tomhle případě je i malinkej rozdíl v jednoduchosti / pohodlí citelnej, protože ty poznámky si za hry často potřebuju dělat co nejvíc rychle / plynule / nerušivě.

Slamenka píše:
ale žere to TAK neúměrně moc času...!

Ne nutně. Záleží jak ho vedeš, kolik toho necháš hráčům a jak vůbec děláš vlastní přípravu. Ale to je na hodně jinou diskusi.
Autorská citace #22
12.11.2019 16:02 - Jerson
Slamenka píše:
Díky za zhmotnění mých podvědomých obav, píšu si: vylézt ven s testovací sadou a pak se uvidí.. :)

Tak nějak. Mobilní apky jsou teď v kursu, ale nic použitelného není. Karty osobně prosazuju od roku 2008 a věřím jim natolik, že moje pravidla pro RPG jsou založena jen na kartách (i místo kostek) a hráči si je pochvalují, takže takovým nápadům fandím. A jak píše Sirien, tak to co reálně potřebuju je snadná tvorba a poznámky během hry. To se dá snadno dělat s fyzickými kartami, ale v aplikaci je to obtížné a nepraktické.
Autorská citace #23
12.11.2019 16:04 - York
sirien píše:
V momentě kdy chci hrát fantasy by tohle letělo od herního stolu balistickou křivkou.


Otázka je, jestli se nutně musí scanovat QR kód. Kdyby to místo toho vypadalo jako nějakej magickej symbol, tak by to naopak bylo hodně stylový. Jen bys tu aplikaci musel naučit takový obrázky rozpoznávat.


Třeba něco v tomhle duchu, respektive možná trochu decentnějšího (stačily by nejspíš ty znaky, co jsou uvnitř v kroužkách):

Autorská citace #24
12.11.2019 16:12 - Jezus
sirien píše:
V momentě kdy chci hrát fantasy by tohle letělo od herního stolu balistickou křivkou.


Asi záleží na vkusu každého soudruha. My běžně u DnD promítáme mapu na tabletu/notebooku a hráči běžně hledají kouzla v apkách v mobilu (je to rychlejší než ve fyzických pravidlech). A první, co náš DM otevírá, je právě notebook...

Jasně, je to DnD, nepřeháníme to s atmosférou, ale řekl bych, že hodně systémů a her, co je stejně tak o brambůrkách, kole a lidech, jako o rpg, na tom bude podobně.

TOHOHLE bych se zase tak moc nebál (i když číst runy místo QR kódu by bylo samozřejmě cool :-)) ).
Autorská citace #25
12.11.2019 21:26 - Dukolm
S kartičkami jsme jednu dobu hodně experimentoval a podle mě bude těžké to vytvořit tak aby to vyhovovalo všem. Zpětně bych spíš využil nějakou vetší databázi obrázků co jde na kartičky použít ta by se hodila ale další věci na kartičkách už mám různé. Když jsem si děla Fate zbrojnici pro mušketýry tak sem měl několik verzí vybavení pro každý jeden oneshot (Blue a red dice, triky zbraní). Dokonce mám i vlastní generátor kartiček do PDF.

Zkušenost s QR kody je že jsou dost rušivý (potřebuješ na ně světlo, ...) pokud něco použitelného tak NFC tagy. Ale ty jsou trochu náročnější na zdroje.

Myslím že budete mít těžké nabídnout něco univerzálního a použitelného pro větší počet hráčů. A v takové kvalitě aby to lidi chtěly platit.
Autorská citace #26
14.11.2019 10:06 - Merlin
Jsem ze starý školy. Jako DM mi stačí blok s poznámkami, obrázky z pinterestu.
Autorská citace #27
21.11.2019 12:07 - Slamenka
Tak po dalším kole průzkumů jsem zjistil, že co se týče vybavení, jsou třeba velmi pěkně zpracované kartičky z DnD 5e volně dostupné: ukázka (pdf jde poklady a vybavení ).

Na artstation je chapík, který už před dvěma roky zpracoval velmi hezky NPC oboustranné kartičky

Takže to vnímám tak, že zájem hráčů je, náš přínos by spočíval především v tom, že by náš přístup umožňoval velice rychlou filtraci karet (přece jen probírat se pár stovkami karet, abych našel dvě NPC, jednu potvůrku a jeden loot pro náhodné setkání během putování a nikterak tím nezdržoval hru, by mohlo být přínosné...)


My jsme tedy v nástřelech dělali třeba ještě místa s návrhy na možné situace, které jsme měli dopředu naburněné, protože ve hře pozdě v noci a po pár pivech když se družina jako vždy vydá někam jinam... možná to znáte :)

Pokud opustím na chvíli aplikaci a displeje, napadá mě pár otázek na které by nám pomohlo znát váš názor:

  • Prosím, napadá vás, co přesně byste na kartičkách rádi jako PJové viděli?
  • Jaké kartičky byste využili nejčastěji? (NPC, Itemy, Pravidla(rasy/povolání), lokace, zápletky..)
  • Chtěli byste mít možnost si na kartičky něco dopisovat?
  • Ocenili byste vlastně vůbec možnost fyzicky rychle filtrovat kartičky, nebo vám stačí mít prostě připravené karty z volně dostupných zdrojů?
  • jakou velikost kartiček byste viděli raději: klasické (magic) nebo větší (A6)
Dík za případné odpovědi, tipy, kritiku a poznámky. Až dáme do kupy nějaký prezentovatelný test karet, tak to tu zkusím nechat pokřtít ohněm :)
Autorská citace #28
21.11.2019 12:17 - LokiB
Slamenka píše:
co se týče vybavení, jsou třeba velmi pěkně zpracované kartičky z DnD 5e volně dostupné


Jj, tyhle kartičky jsem našel už celkem dávno. Pro mě je škoda, že je to tak pevně spojené s DnD :) kartičky jsem si tak musel z PDFka vypreparovat a odebrat všechno, co mělo spojitost s DnD, abych to mohl používat v jiném systému :)
Autorská citace #29
21.11.2019 12:25 - York
Nějakej čas už používám takovýhle karty:



• Mám na nich nestvůry a loot v dungeonech, hlavně poklady a magický předměty. Neosvědčilo se mi dělat karty na triviální předměty (bágl, zednický nářadí), protože pak je jich moc a je to nepřehledný.

• Karty na nestvůry bych ideálně dělal tak, aby na jedné straně měly obrázek přes celou kartu, kterej můžu dá hráčům do rukou a na druhý straně menší obrázek se staty pro PJe (viz larva - a u magickejch předmětů to platí taky, protože hráči občas vidí předmět, takže potřebujou obrázek, ale neznají staty). Fyzicky to teď mám na dvou kartách, protože nemám technologii na oboustrannej tisk.

• Občas si na karty nestvůr rovnou píšu i zranění, ale přestože to píšu gumovatelným perem, karta se tím opotřebovává.

• Formátem jsou jako magickový (ostatně grafika je z magickový karty vykradená). Je to tak akorát do ruky a nutí to psát texty stručně. Nevýhoda je, že se tam delší texty nevejdou.

• Karty pro lokace nepoužívám, ale zní to jako zajímavej nápad. Asi to někdy vyzkouším.


PS: Všechny moje karty najdeš tady. Klidně s nima experimentuj, pokud se ti budou k něčemu hodit.
Autorská citace #30
21.11.2019 12:28 - Slamenka
Píše:
kartičky jsem si tak musel z PDFka vypreparovat a odebrat všechno, co mělo spojitost s DnD, abych to mohl používat v jiném systému

právě pro to jsme chtěli tu aplikaci, kdy by si uživatel (mimo jiné) mohl kartičky upravit (přetextovat), přepnout/zapnout zobrazování políček v návaznosti na defaultní pravidla (z FATE na DnD...) a pak vybrat co chce vytisknout za konkrétní kartičky a plivlo by to rovnou pdf pro tisk.
Kupovaly by se tak vlastně hlavně "obrázky" přední strany, protože zadní by bylo možné customiuzovat. Ale beru opakující se připomínky, že appka je fuj a reálný offline fyzický produkt by si mohl najít svoje místo --- a proto koketuji s možností parciálních laků a popisovacích polí, kam si může majitel něco dopsat a zase smazat (ale technologii teprve budu muset najít a ověřit... a čmárat na kartičky mi pořád přijde nehezké) :)
Autorská citace #31
21.11.2019 13:04 - sirien
Slamenka píše:
Prosím, napadá vás, co přesně byste na kartičkách rádi jako PJové viděli?

To asi hodně záleží na tom, jak a k čemu je budu používat. A narovinu, pokud vymyslíš nějakej vlastní způsob třídění nebo tagování atp., tak mi nebude vyhovovat.

Tj. co bych tam rád viděl jako GM je možnost mojí vlastní personalizace. Např. postraně bych rád měl prostor na vlastní třídící tagy a možnost přidělit si tagům vlastní barvy tak jak to mě vyhovuje.

Totéž se statama věcí. U postavy chci mít možnost napsat si tam hodnoty co sou důležitý pro mě / tuhle mojí hru / tuhle postavu v mojí hře. Možnost napsat si nějaké třídění (příslušnost k organizaci, místu, širšímu hernímu tématu atp.)

U událostí rozhodně typ události (dramatická, procedurální, charakterizační, akční, sociální...), gradační charakter (nakopávající, rozvolňující, filler...)

Obrázek je nice, ale občas bych ho možná rád nahradil větším místem pro popis.

Slamenka píše:
Jaké kartičky byste využili nejčastěji? (NPC, Itemy, Pravidla(rasy/povolání), lokace, zápletky..)

Jako hráč určitě itemy a kouzla.

Jako GM určitě NPCčka (jakože charakterové postavy) a protivníky (jakože no-name "bestiářové" nepřátele). Teoreticky itemy, teoreticky lokace.

Slamenka píše:
Chtěli byste mít možnost si na kartičky něco dopisovat?

Bez toho je vůbec nebudu tahat do hry, momenty kdy by mě nemožnost něco dopsat omezovala (oproti používání mejch vlastních poznámek) by mě štvaly řádově víc, než by mi pomáhaly (a to i kdyby jejich přínos "objektivně" převažoval, tohle je čistě pocitový - ten jeden okamžik kdy si něco nemůžu rychle poznamenat / dopsat prostě převáží pět momentů, kdy mi kartička přišla vhod)

Co víc určitě bych chtěl mít možnost kartičky "linkovat" mezi sebou (např. když vytáhnu kartičku lokace, tak u ní chci mít odkazy na dřívější události - v podobě kartiček nebo poznámek - a zejména na postavy, které se k lokaci váží atp.)

Slamenka píše:
Ocenili byste vlastně vůbec možnost fyzicky rychle filtrovat kartičky

Jednoznačně.

Ideálně optickým (tj. nikoliv písemným) stylem - prostor pro barevné značky v rozích nebo na okrajích by byl ideální (abych mohl kartičky jen rychle prolítnout a prostym pohledem najít tu co má tečku v pravym hornim rohu a červenou čárku v dolní třetině, ať už tyhle dvě věci indikujou cokoliv - and again, potřebuju abych si tohle třídění mohl nastavit sám podle sebe a hru od hry jinak)

Slamenka píše:
jakou velikost kartiček byste viděli raději: klasické (magic) nebo větší (A6)

klasické.

V momentě kdy bych tohle začal používat by těch kartiček začalo bejt na stole fakt hodně, takže potřebuju, aby se vešly - a aby šly rozumně přeskládávat vedle sebe atp. A ne vždycky mám na hraní Artušovskej round table na kterej se vejde Twilight Imperium, takže protorová komprimace se cení.

Plus jsou takhle skladnější a vejdou se případně do standardozivaných krabiček atp.
Autorská citace #32
21.11.2019 13:34 - Jerson
Slamenka píše:
Takže to vnímám tak, že zájem hráčů je, náš přínos by spočíval především v tom, že by náš přístup umožňoval velice rychlou filtraci karet (přece jen probírat se pár stovkami karet, abych našel dvě NPC, jednu potvůrku a jeden loot pro náhodné setkání během putování a nikterak tím nezdržoval hru, by mohlo být přínosné...)

Jenže poté, co ty karty nějak (jak vlastně?) najdu v aplikaci pořád neznamená, že ty karty mám v ruce a můžu je dát hráčům.

Místa s návrhy situací jsou pro aplikaci mnohem lepší, protože to je věc, kterou použiju pokaždé přesně jednou a ani bych nechtěl, aby se moc opakovaly. Takže mít v mobilu generátor, kterému zadám oblast a případné další parametry a on mi vygeneruje nějakou situaci, přičemž jednotlivé prvky té situace si budu moct v nějakém seznamu označit a vyřadit z dalšího výběru (nebo je úplně vyřadit už dopředu) mi přijde praktická. Nahradilo by to několik hody a hledání v náhodných tabulkách, které se špatně doplňují, zatímco do aplikace si můžu nový nápad zapsat snadno a hned se dostane do výběru.

Co bych určitě použil jsou NPC, možná jen charakterové rysy a to jak je zahrát, detaily vzhledu, jména (kdyby to obsahovalo generátory reálných i fantasy jmen podle národnosti / rasy, bylo by to super). A pak zápletky nebo jen náměty na situaci v různém prostředí (s možností dopsat si vlastní návrh nebo "knihovnu").

Pokud by kartičky měly být fyzické, tak možnost zapsat si nějakou poznámku se vždy hodí, ale to zvládne lihový fix a vhodné místo, ne?

Velikost kartiček rozhodně Magic, tedy klasické karty 6 x 9 cm. A s jednoduchou grafikou, ne jako má Magic (a York) s rámečky v rámečku, zabírá to zbytečně místo.

Na rozdíl od Yorka si myslím, že je zbytečné mít obrázek na obou stranách, stačí na jedné spolu se základními informacemi, a druhou mít volnou pro případné další či vlastní poznámky.

Btw amatérsky vytisknout karty na použitelný papír není úplně jednoduché, protože papír který se dá nacpat do běžných tiskáren (včetně těch v kopy centrech) je docela slabý a měkký. Já musel jít až do profi tiskárny, aby mi karty tiskli na 300g křídový papír, který ještě navíc laminují, teprve pak se začaly tvrdostí a hlavně odolností blížit profesionálně vyráběným kartám. (A není to tak drahé, vyšlo to na 1,50 za oboustrannou čb kartu a 2 Kč za barevnou). Více povrchů různé kvality mi přijde jako vychytávka, kterou málokdo zvládne a která zvedne cenu na několikanásobek.

Btw. pokud budete vyrábět z kartiček pdf na tisk, tak to má pár vychytávek, které bych kdyžtak rozepsal.
Autorská citace #33
21.11.2019 13:48 - Slamenka
Jerson: Píše:
Btw. pokud budete vyrábět z kartiček pdf na tisk, tak to má pár vychytávek, které bych kdyžtak rozepsal.

vychytávky mě zajímají :)
ad grafika: na nástřel https://drive.google.com/file/d/0B1HPpuxcMjfwbW5UWTVKMzEzVVU/view jsi tedy koukal (obrázek z jedné strany, popis z druhé)

Právě nejvíc se teĎ peru s tím, zda/jak změnit původní záměr: k dispozici jsou dvě cesty:
A) karty jako fyzický produkt
B) karty v cloudu a tiskne si každý co chce
...nevýhody obou variant tu už padly, ale můj původní záměr kombinovat fyzické karty a displej je opravdu možná překombinovaný...
Autorská citace #34
21.11.2019 13:52 - Slamenka
sirien píše:
linkovat

v zásadě právě kvůli možnostem vzájemných vazeb mezi kartičkami tam byla ta aplikace
sirien píše:
třídění
třídění není přes tagy, ale "kouzlem" typu: něco udělám a najednou mám jen karty, které vyhovují zadaným parametrům... :)
Díky za reakce a rozepsání se!
Autorská citace #35
21.11.2019 13:55 - sirien
Slamenka píše:
není přes tagy, ale "kouzlem"

tak to by to kouzlo mělo bejt dost silný ;) A ideálně kompatibilní s něčim co můžu dělat v offline světě.
Autorská citace #36
21.11.2019 14:00 - Jerson
Vychytávky jsou třeba spadávka, která je pro profi tisk potřeba (takže když jsem si navyráběl karty tak, jak budou vypadat ve výsledku, pro potřeby hromadného profi tisku jsem je musel všechny předělat a nechat jim větší okraj. Naštěstí se to dá řešit větším rámečkem a značkami okolo, což by prostě mohla být volba při vytváření pdf, zda mít přesný okraj, nebo spadávku. Stejně je třeba jednotlivé karty vyskládat na papír nebo tiskový arch, pdf na A4 s jednou kartou je pro soukromý tisk k ničemu.

Pokud jde o směřování, tak za sebe říkám, že mít karty v cloudu a mít k nim různé genrátory obsahu, a možnost ukládání vlastních karet pro společné použití a možnost doplňovat knihovny pro generátory a dodávat vlastní knihovny (třeba já bych dodal knihovnu / seznam "paranormální záhady k řešení"), a k tomu možnost přidat rozlišovací značky na různá místa na kartách (i s upozorněním, jak blízko můžou být u okraje, aby ještě šly vytisknout na profi strojích), to je cesta, kterou budu podporovat všema deseti. Tedy, pokud bude možnost vybrat si font písma urania typewriter :-)

A když k tomu ještě vyrobíte aplikaci s možností ukládat si karty, abych věděl, z čeho můžu vybírat, a případně jak mám ty karty propojené, tak to bude úplně geniální.
Autorská citace #37
21.11.2019 14:49 - LokiB
Ty karty vypreparovaný pak vypadají třeba takhle:



resp. kouzla třeba takhle



Ale ono to moje hráče nakonec moc nebere, takže jsem to měl jako takový cvičení, že to jde, ale praktické užití to zas tak moc nepotkalo :/
Autorská citace #38
21.11.2019 14:52 - Jerson
Moje hráče (nejen ty současné, ale i náhodné) ty karty berou docela dost.
Autorská citace #39
21.11.2019 15:19 - LokiB
Jerson: protože je rovnou uplatňuješ i jako "aspekty" a dáváš jim ve hře nějakou mechaniku. to většina jiných her nepoužívá
Autorská citace #40
21.11.2019 15:31 - sirien
Loki: ne, ty kartičky u Jersona fungovaly už v dobách, kdy se hrálo s "normálníma" pravidlama (toho času dokonce ještě CPH) a na kartičkách byl jen equip. Můžu potvrdit. (Stejně jako že když máš k equipu obrázek, tak vzhledová coolness totálně přebíjí číslíčka.)
Autorská citace #41
21.11.2019 15:43 - LokiB
u mě třeba vzhledovou coolness zcela přebíjí to, zda obrázek vystihuje moji představu o daném konkrétním předmětu.
může tam být sebekrásnější "obouručák", když ale mám nějakou představu, jak vypadá "můj obouručák" a je jiná, než na obrázku, tak si kartičku moc neoblíbím.
Takže pak je třeba desítek kartiček obouručáku (jako má Jerson desítky kartiček pistolí), aby si každý našel "ten svůj"
Autorská citace #42
21.11.2019 15:45 - sirien
Jerson tam měl obrázky reálných dobových pistolí a pušek :)
Autorská citace #43
21.11.2019 15:50 - LokiB
Ano, vím, hrál jsem s ním, takže jsem si v těch kartičkách snažil najít takovou, jakou jsem chtěl a mohl mít pro svoji postavu. u reálných pistolí je to trochu snazší, protože člověk většinou ví (má-li se zbraněmi zkušenost), co hledá :)
Autorská citace #44
21.11.2019 15:51 - Slamenka
obyč itemy: Osobně to beru i tak, že když hráči přímo vidí i své obyč vybavení na obrázku, dokáží přijít s často netradičním řešením situace za pomoci low předmětů, které jsou nakonec epické a baví nás víc než powergame (kabáty napuštěné olejem, boj nahého válečníka jen s kladivem a rukou omotanou lanem...)
... mají i lepší šanci vžívat se do děje, když se jim rozpustí jídlo a já jim karty seberu, zkoušejí kombinovat trosky vybavení pro uplácení NPC...
Autorská citace #45
21.11.2019 16:29 - Šaman
Na equip, zvlášť na ten důležitý, mi to přijde fajn. Zvlášť, když ve Fate nepotřebuji mít kartičku na každý hřebík. A když má někdo svoji představu o své zbrani, řeknu si o jeho obrázek.
Autorská citace #46
21.11.2019 18:19 - Lethrendis
U mně to bývá tak, že mám většinou velmi konkrétní představu o tom, jak moje postava / vybavení vypadá, a protože disponuji taktéž naprostým nedostatkem výtvarného talentu, jsem pravidelně nucen v gimpu ořezávat ukradené obrázky z netu :)

Můj kámoš používá obrázky, má jich stovky, bez statistik. Někdy je to fajn, ale někdy docela omezující, protože často nejsem naladěn na stejné vlně, takže když PJ oznámí příchod "děsivého monstra", pohled na obrázek mě vůbec neděsí, monstrum přijde mi spíše uboze slizké. Pomohlo mi to uvědomit si, že mám raději "vlastní vizuál v hlavě", než cokoliv, co předkládají ostatní.

Proto jsem také odbouchl tvorbu vlastních karet.
Autorská citace #47
21.11.2019 18:26 - LokiB
Lethrendis píše:
děsivého monstra"


PJ nemusí hlásit příchod děsivého monstra. Jestli má nějakou představu, má ji popsat, jak monstrum vypadá, nebo ukázat obrázek a nechat na hráčích, aby si to převedli do roviny slizké/hnusné/děsivé/hrůzostrašné/legrační ... z mé zkušenosti popis "je to děsivé monstrum" nefunguje.

takže jako GM já použiju svou předstvu monstra, dohledám si k němu obrázek, případně si ho trochu upravím, je-li třeba, a pak ho ukážu hráčům, případně doplním popisy toho, co je zřejmé ... vizuál, smrad, zvuky atd. odvozené charakteristiky nechám na hráčích.

A pro tohle mi obrázky monster celkem fungují. Nedávám je tedy na kartičky, ale na paperminis, ale to je z pohledu hráče obdobné
Autorská citace #48
21.11.2019 19:22 - Lethrendis
S tím monstrem to byl jen příklad, navíc jsem ho popsal nepřesně.

Chtěl jsem tím říct, že pokud to GM s obrázky přehání, vlamuje se tím do fantazijních představ v hlavách hráčů. Což někdy může vyjít, jindy ne - v takovém případě mi to jako hráči kazí můj požitek ze hry. To, co bych si představil nějak... má náhle přesně daný vzhled a pokud mi nesedí, mám smůlu.
Autorská citace #49
22.11.2019 08:10 - Jerson
LokiB píše:
protože je rovnou uplatňuješ i jako "aspekty" a dáváš jim ve hře nějakou mechaniku. to většina jiných her nepoužívá

Jak už jste se Sirienem odhalili, karty vybavení používám od roku 2006 nebo 2005, některé z nich mám v balíčku ještě teď a tehdy jsem zjistil, že obrázek, tedy vzhled zbraně je pro většinu hráčů důležitější než parametry. Prostě ošklivou zbraň nosit nechtějí, i když je číselně lepší. To že je pak potřeba mít od jednoho typu předmětu víc kartiček asi ničemu nevadí, když by se vzaly vzhledové preference stovky lidí, tedy na stovce hráčů vyzkoušet, jaké modely zbraní budou podle vzhledu preferovat, tak se do výběru pro veřejnost dají přednostně zařadit hlavně ty oblíbené modely. Navíc pokud má jít o aplikaci s možností vytváření vlastních karet, tak tam můžou být všechny obrázky, které se dají sehnat.

Navíc je to i lepší, můžu mít deset kartiček batohů a na každém jiný obrázek, aby si hráči poznali ten "svůj".

S monstry nemám zkušenost, když jeden hráč potkal Yog-Sothotha, tak si ho sám nakreslil na tabuli.
Autorská citace #50
22.11.2019 09:39 - obbivan
Já používám karty hlavně na NPC. Hráči dostanou kartu s podobiznou dané postavy a na zadní straně si dělají poznámky ( jaký byl první kontakt , co o té postavě zjistily, jaké informace může poskytnou nebo zboží atd... ) Mají to v balíčkách podle míst. Takže když se vrací do nějakého města / osady vytáhnou příslušný balíček postav a proberou ho. Mám zkušenost, že podobizna funguje v rámci pamatování daleko lépe než jen napsané jméno.
Autorská citace #51
22.11.2019 10:26 - RoVan
Slamenka:Jak někdo zmínil záleží na herním stylu, já osobně bych to nevyužil vůbec a např. do bojových plánků a miniatur mě donutil jen počet hráčů u stolu.

Na druhou stranu přesto, že mobil u stolu bych nezvládl u RPG, přišlo by mi to jako hezký koncept pro příběhovou deskovku, třeba bez vypravěče. Podobně fungují třeba a href="https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/t-i-m-e-stories-5385/"]Time stories, tam si ale koupíš vždy karty pro jeden scénář, odehraješ ho a karty můžeš zahodit/poslat dál, protože už vyčerpaly svůj potenciál. Zato, potenciál tvého konceptu je v tomhle mnohem větší. V produktu bys mohl mít pár vlastních scénářů, a v appce nástroj na přidání dalších.
Je to sice asi daleko od toho co chcete teď (musely by se vychytat mechaniky atp.) ale efektivně by to využilo jak třídění karet, jejich 'settingová neutralita' i ty QR.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099357128143311 secREMOTE_IP: 3.90.255.22