Produkty

Lethrendis
22.1.2020 18:18
Autorská citace #1
22.1.2020 18:18 - sirien
Jen v krátkosti - ta přirovnání k Fate mi přijdou dost netrefná, až úplně mimo (místy max. vágní vnější podobnost).

Nicméně.

Celkově to je myslím velmi hezky střízlivé zhodnocení.


Jak sem psal předtím, SR6 sem ve skutečnosti neměl moc čas / energii číst (sice sem do těch stránek koukal dlouho, ale spíš na jiný věci než na písmenka...), takže sem z těch pravidel pochytil spíš střípky plus to co sem se bavil s Lethrendisem během práce plus nějaké věci z tabulek (do těch sem mnohdy koukal tak moc že sem jich i většinu přečet...) atp.

Můj letmý dojem je, že... to je děsivě odfláklé. Uznávám, že tady mám asi hodně bias z mojí práce na grafice a sazbě - která na mě působila úplně stejným dojmem. A ten dojem byl:

Fáze 1: Někdo přišel, v klidu si sednul a řek si: "ok, udělám to pořádně a hezky, nic zbytečně komplikovanýho, elegantní, funkční, moderní koncept." A s tím položil nějaké základy (v grafice barevnou paletu, koncept layoutu, logiku rámečků... v pravidlech např. vcelku hezký koncept Hrany atp.), které působí na pohled fakt hezky a funkčně a kdyby to dotyčný mohl v klidu pořádně dokončit, tak by z toho bylo ne nutně něco, z čeho bych padnul na hubu, ale určitě něco nadprůměrnýho a kvalitního. A spousta se toho dostala až do finální podoby (v grafice například za mě fakt hezký obrázky, v pravidlech... nechám posoudit spíš Lethrendise, ale věřim, že slušnejch a dobře fungujících mechanik tam bude dost.) Jenže.

Fáze 2: Někdo jinej přišel a 1) dotyčnímu řek, že na to má polovinu času co na to mít měl, 2) to musí udělat s míň pomocníkama, protože budget cuts nebo whatever a 3) ho ještě pocestě něčim nasral a znechutil.

Fáze 3: Původní dotyčnej se na to vyflák (nebo to možná předal někomu jinýmu?) a prohlásil "fuck it, na tohle nemám nervy, jestli to vidíš takhle, tak já tady teda něco zbastlim ať to mám ksakru z krku" a přesně to udělal. V grafice sou místy cheaty že mě z toho bolely oči. Např. originální dvoustránka s popisem metaras je... k zblití; sorry, že to řikám tak natvrdo, ale vážně - podívejte se na ní (musíte do originálu, tohle sem morálně nedal a v překladu sem celou tu dvoustránku kompletně předělal), na to jak tam sou umítěný obrázky (který už jen z toho jak vypadá zpracování jejich okrajů byly zjevně zamýšlené úplně jinak/jinam), jak tam je kolem nich narvanej text... a to je jen začátek; na jinejch místech se něco nevešlo, tak co, místo pečlivýho zarovnávání dotyčnej prostě sestřelil rozestup řádků - u už tak malýho písme s už tak malym rozestupem; btw. o tabulkách kde byly úplně zrušený odstupy od hrany buněk a jiný prasárny ani nemluvě... a moh bych vesele pokračovat dál a dál a dál a dál a dál... Pro váš klid - ty nejhorší hereze sem v překladu nějak zarovnal, takže v české verzi TAK MOC trpět nebudete, ale moje možnosti byly při snaze o dodržení aspoň kostry originálu omezené, za což sorry. V samotných pravidlech to pak působí stejně - koncept Hrany je super, některé její implementace sou ale takové... jako dost z rychlíku. Vybavení - kdo by se s tim patlal, prostě copypastnem 5e.


Ve výsledku můj rychlý a povrchní (!!) dojem je, že SR6 bude nejspíš vcelku unikátní případ systému, kde je na solidním jádře vystavěná děsná zbastlenina. Pokud to někdo půjde hrát, tak se asi časem propracuje (=prohackuje, prohouseruleuje atd.) k poměrně slušnému funkčnímu systému, ale je fakt tristní, že takový nedostane hned z kraje.


Ke konkrétním věcem se nebudu vyjadřovat - možná pozdějc až si najdu čas to skutečně aspoň přečíst, pokud ne rovnou i zahrát.

Celkově musim říct, že mi to je dost líto (a Catalyst s nímž sem moc dočinění doteď neměl, protože sem SR přestal hrát ještě před vyjitím 4e, se tím u mě mezi RPG vydavateli zařadil hluboko ke dnu). Shadowrun i jeho fanoušci si myslím zasloužili víc snahy a pečlivosti.
Autorská citace #2
22.1.2020 20:21 - Lethrendis
Jsem rád, že je moje zhodnocení venku, je tu pár věcí, o kterých šla hodně řeč už v tom chatu o překladu, jen pár doplnění a reakcí na Siriena.

Píšeš "vnější podobnost s Fate", však tak to také bylo ode mě myšleno. Jsem si samozřejmě vědom toho, že Fate je hodně jiný systém, s jinými cíli atd., nicméně právě Hrana v SR6 mi nejvíce připomněla Body osudu a to, že ji označuješ za super, mě nepřekvapuje, protože to asi vyhovuje Tvému "proFate" myšlení.

Co se týče Sirienových třech fází, jsem spíše skeptický, pochybuju, že to bylo tak. Osobně to vidím tak, že si sami dali nereálně optimistický závazek, kdy to chtějí vypustit kvůli třicetiletému výročí a americkým herním festivalům a navíc chtěli co nejdřív začít vydělávat, protože celá parta dlouhodobě chcípe na prachy.

Ve výsledku to pak urychlili tak, až to pustili ven ve stavu, který byl dost špatný až ostudný. Sirien nepřeháněl, byly tam fakt zhůvěřilosti, jak obsahové, tak grafické. Věřím tomu, že tenhle překlad je ve výsledku uhlazenější dílo, než oni dali originál. Teď v úterý se objevil návrh další erraty, ve které se stále ještě opravují některé věci, které měl testovací team odhalit a nechat opravit už před půl rokem.

Nicméně i oni se posouvají. Už v den vydání dali hot-fix erratu, která ty nejhorší chyby (jako třeba absenci klíčových tabulek) řešila. No a ten návrh 20-1 opravuje i věci, kvůli kterým se strhl nejhorší flame na jejich stránkách, jmenovitě třeba ty adepty, je to popsané v té mé recenzi. Takže věřím, že se to dostává do podoby, ve které to mělo vyjít.

Teď ještě pár doplnění:

V době, kdy jsem to zhodnocení psal, ještě nebyly známé další plány Catalystu, nicméně na konci prosince už vyšla kniha zápletek Free Seattle, brzy vyjdou knihy misí Cutting Black a kampaň 30 nights. Ta strašně zkrácená kapitola pro GM už tak rázem dává smysl - bylo to úmyslné, chtějí materiály pro GM outsorcovat a prodávat.

Zároveň ohlásili brzký příchod prvního rozšiřujícího sourcebooku zaměřeného na boj Firing Squad. Moje první myšlenka, když jsem si to přečetl, byla ta, že chtějí uklidnit ty fanoušky, kterým přijde Hrana moc abstraktní a chtějí více taktiky.
Autorská citace #3
22.1.2020 20:25 - Lethrendis
No a ještě jednu věc. Při tom překládání, opravování, ale i jiných věcech (jsem sice fanatik, ale mám i real life) jsem fakt neměl čas si to zahrát. Postřehy z hraní 6E sem pak doplním.

Už jsem začal skládat partu, která to bude testovat (myšleno jak samotnou 6E, tak i překlad). Kdyby se k tomu chtěl někdo z Prahy a okolí přidat, mé dveře jsou otevřené. Zatím jediný, kdo mi napsal, že už 6E hrál, byl Hůlka (se kterým počítám do party), no a ten mi napsal, že to s Hranou je jiné než bývalo. Tak nevím a docela se těším.

Ovšem zajímaly by mě i reakce a postřehy jiných hráčů 6E.
Autorská citace #4
22.1.2020 22:04 - hulka
Tak já to hrál několikrát. Principálně to zůstává stejný. Systém je díky Attack Rating a Defense Rating zjednodušený a nemusí se počítat tuna modifikátorů. Největší změna je systém Edge, který tý hře přidal vrstvu taktizování v combatu. Mě osobně se docela libí. Pokud se to člověk trochu naučí, tak to je jednoduchý a rychlý.

Kouzlení se moc nezměnilo, akorát zmizel Force a kouzla mají danou dmg a efekty. Z mýho pohledu je to přehlednější než dřív.
Adept power je počítaný z priority magie před jakýmkoliv vylepšením, takže může být nejvýš 4 na začátku a než jsem to zaznamenal, tak jsme odehráli už jeden run.

Matrix je stále trochu neuchopitelný. Zrušili Device Rating a zařízení má teď nulový nebo nízký Firewall. Každá lama se do něj hackne. Hackování do uzlů jako třeba Backdoor jsem pochopil až po diskuzi na fóru. https://forums.shadowruntabletop.com/index.php?board=2.0.

Ztěch několika runů co jsme z klukama běželi jsem měl celkově dobrý pocit. Základ je, si trochu načíst pravidla a pokud každý ví co jeho postava může, tak to celkem odsejpá.
Možná, ne určitě, se najde místo na pár house rule, ale na to je u SR každý zvyklý.

Pro ty co by chtěli víc porozumět pravidlům bych doporučoval to forum výše.
Úpravy pravidel bych doporučoval s citem, díky překopané koncepci určování ztrát a Edge systému.

Trochu mě mrzí změna iniciativy, protože jsem měl nejradši -10 systém, ale zase díky Edge je třeba nová taktika.

Bohužel moje skupina jsou líný holomci a zůstali jsme jen u základní hry a zkoušení nových mechanik. Rád bych si to zahrál s někým, kdo tomu dá aspoň základní znalost pravidel a užil si tu hru naplno.

Mě to bavilo a hra má podle mě potenciál. Zvlášť až přidají další obsah a bude to zas tak košatý jako edice před tím.
Autorská citace #5
22.1.2020 22:48 - Lethrendis
Ahoj Hůlko,

co jsem vyčetl, tak Hodnocení zařízení (Device rating) úplně neodbouchli, pořád se z něj vypočítává počet boxů matrixového záznamníku.

Já si ještě nezahrál, protože "moji holomci" by se ani prstem nedotkli něčeho, co je v angličtině, takže se s pravidly také budou teprve seznamovat.

Těším se na hry. Přemýšlel jsem o logistice, teoreticky bychom to mohli udělat tak, že si pronajmeme místnost v nějaké ubytovně v Praze a pak dáme opravdu jízdu od odpoledne do rána. Kdo bude potřebovat, tak tam pak i přespí.
Autorská citace #6
22.1.2020 23:21 - sirien
Lethrendis píše:
jsem spíše skeptický, pochybuju, že to bylo tak

Já taky myslím, že to tak nebylo, ale působí to na mě JAKOBY to tak bylo. Varianta s uspěcháním zní víc realisticky, ale výsledek je tentýž. Teda, opakuju, z prvního "rychlého" dojmu, ještě sem to moc nastudoval.
Autorská citace #7
22.1.2020 23:46 - Lethrendis
No... bylo to místy dost odfláklé, na tom se shodneme. Však si na to také lidé třeba na Redditu oprávněně stěžovali, na rozdíl od jiných věcí, které byly vůči SR6 nespravedlivé.

Na druhou stranu oceňuju, že jsi alespoň ten základ označil za slušný. Teď to snad směřuje k tomu, že se to očistí o tu nekvalitu a zůstane solidní hra.
Autorská citace #8
23.1.2020 00:45 - hulka
Něco k Device Rating.
https://forums.shadowruntabletop.com/index.php?topic=30607.0
A pokud si to fórum pročtete pozorněji najdete tam více vysvětlujících věcí. Od combatu přes magii až k matrixu. Pro GMka doporučuji.
Autorská citace #9
23.1.2020 01:04 - Lethrendis
hulka píše:
Něco k Device Rating


Tak já jsem to pochopil přesně tak, jak to Xenon napsal RAW. Z vybavení mají Hodnocení zařízení zatím komlinky, kyberdecky a konzole, pravděpodobně přidají i pro další zařízení, to se dá čekat.
Autorská citace #10
23.1.2020 06:30 - Jerson
Když jsem tu pěknou recenzi četl, říkal jsem si že ano nevím co bych teď vlastně hrál. Jako riggera by mě asi dost štvalo, že při řízení auta musím bt připojený k Matrixu čelit případnému útoku hackerů (u toho mě napadá, je to reálná možnost? Není pro GMma strašný voser útočit na hráčské postavy ještě tímto způsobem?). Silné univerzální mágy jsem nikdy neměl rád, takže možná fyzický adept... Le uvidím, až si přečtu pravidla.
Autorská citace #11
23.1.2020 07:24 - Lethrendis
Tak teoreticky můžeš auto odpojit od Matrixu a řídit právě to své auto pomocí kabelu do hlavy, to Ti nikdo z éteru nenahackuje. Ale má to dvě nevýhody: Zaprvé tím ztratíš kontakt se zbývajícím rojem svých dronů a za druhé je to trestné a rudý hadr pro hlídkující policajty.

EDIT: Jo a ještě varianta - zůstaneš v Matrixu se svou konzolí, tím můžeš dál ovládat drony a k tomu řídíš kabelem odpojené auto. Tím ale ochráníš jen to auto, sám (Tvůj PAN) můžeš být cílem.

S řízením vozů v roce 2080 se to má tak: Většina lidí se nechává vozit a řídit nechávají už téměř bezchybný GridGuide. Ergo doprava je rychlá a bezpečná, kombinuje Matrix a vlastní senzory samořídících vozů. Když někdo chce, může si i řízení převzít, ale na to už je třeba licence (řidičák). A stejně do toho šoférovi autopilot napojený na Matrix kecá. Ovšem odpojit vůz od Matrixu a převzít tak plnou kontrolu už je těžce nelegální ohrožení silničního provozu. Jako když si letadlo vypne transpondér.

Otravné to není, proč? Už od 4E má svět SR tři roviny hry - fyzickou, astrální a Matrix. Matrix si přitom můžeš představit v podstatě jako druhý astrál, přičemž zatímco v astrálu jsou všechny živé věci a magie, v Matrixu všechny věci technické. A v Matrixu je daleko více možností, než má magik v astrálu.

Ergo GM Tě napadnou může, ale také nemusí :)
Autorská citace #12
23.1.2020 08:38 - Jerson
Šlo mi o to, jestli má GM nějaké jednoduché možnosti jak zaútočit na postavy skrz Matrix, nebo zda si musí vytvořit NPC hackera, za kterého pak hraje proti hráčským postavám (nebo třeba jen jediné postavě) podobně, jak si vytváří NPC, za které odehrává klasický boj.

Protože ono je super mít komplexní pravidla pro výzbroj, výstroj a střety s hromadou možností, se kterými si hráči vyhrajou, ale pokud ta samá pravidla musí používat i GM pro svá NPC, tak mi to připadá jako hodně časově náročné. A jestli má tři roviny - fyzickou, astrální a Matrix, ve kterých musí střet řešit současně, tak to už bych popsal slovy šílený voser.

Nicméně si půjdu přečíst pravidla, třeba to pochopím sám.
Autorská citace #13
23.1.2020 10:54 - Lethrendis
Důležité je být připraven. Je dobré mít připravené nějaké staty průměrného hackera, který může zasáhnout, stejně tak nějakého bezpečnostního kouzelníka. To není těžké a příklady gruntů jsou uvedeny v pravidlech, můžeš sáhnout po různě ostrých gruntech.

GM si to může navíc usnadnit tím, že prostě odpověď v nějaké rovině nepošle, jedno z jakého důvodu. Musíš vědět, co máš v partě za role a podle toho jim připravit opozici. Pokud máš třeba v teamu hackera, tak hráč z logiky věcí očekává, že přesně tyhle věci bude řešit a GM na to musí být připraven.
Autorská citace #14
23.1.2020 11:16 - hulka
Pisu na mobilu, tak bez diakritiky.
Zas tak tezky to neni. Proti postavam jako GMko postavis prostredi(budovy, zdi, zamky, zatarasy atd.) vsechno ma svoje honoceni. Pak mas nepratele, vetsinou lide. Pro jednoduchost jsou vetsi skupjliny organizovane v Grunts. To muzou byt Lone Star, Knight Errat, corporatni ochranka, gangy, clenove polit club aj. Zas maji vsichni svoje hodnoceni. A nakonec vytvotis main bosse nebo skupinu hlavnich nepratel. A ty jsou vytvoreny podobne jako postavy.
Pokud se nic nedeje hra probiha v realnym case, postavy zkousi co muzou. Hledani v Matrixu, sledovani sondama, prozkoumavani astralu atd. To zvladnes managovat jedno po druhym.
Kdyz prijde nejaka vyhrocena situace hra probiha v bojovych kolech a vse ma sva dana pravidla. Postavy jednaji na zaklade iniciativy a ta je pro kazde prostredi dana. Takze jen preskakujes od jedne postavy ke druhe a resis tu situaci postupne podle toho kde jsou.
To je v podstate cely. Nic slozityho.
Autorská citace #15
23.1.2020 11:31 - York
Lethrendis píše:
nicméně právě Hrana v SR6 mi nejvíce připomněla Body osudu


Pokud to tak fakt je, tak to pro mě téměř určitě bude show-stopper.
Autorská citace #16
23.1.2020 11:48 - hulka
Jeste k tem NPC.
V pravidlech jsou pro vetsi skupiny vytvorena takzvany Grunts. Je tam nekolik predtvorenych i s porucikama (vudce). Daji se pak ruzne modifikovat.
V matrixu jsou IC, ty zavysi od Hostu, ten si pripravis dopredu i s postupem jak Host jedna v pripade ohrozeni.
A tvy bossy si nemusis vytvaret do posledniho detailu, staci zakladni konstrukce a vybava. Lifestyle, SIN a takovy veci u nich resit nemusis. To zvladnes vymyslet behem par minut.
Nebo si je vymyslis komplet a pouzijes je v opakovane, budou mit vlastni virtualni zivot.
Jako GM budes mit casem zasobnik predpripravenych postav, ktery jen modifikujes podle situace.
Autorská citace #17
23.1.2020 11:50 - Lethrendis
York píše:
Pokud to tak fakt je, tak to pro mě téměř určitě bude show-stopper.


Sirien zase říká, že jemu to tak nepřipadá, tak si vyber :)

Je to prostě mechanika, která nahrazuje tabulky modifikátorů pro každý jeden test abstraktní mechanikou agregující různé projevy převahy a výhod, za to dostaneš metaherní body, za které si kupuješ možné výhody.
Autorská citace #18
23.1.2020 12:00 - hulka
Edge.
Driv se pocitalo spoustu modifikatoru. Jen spocitat kolika kostkama budu hazet...
Ted je to jak rika Lethrendis.
Zbran ma nejaky vlastnosti(napr. zpetny raz), ktere jsou shrnuty v Attack rating. Takze se to zjednodusilo a uz to pocitat nemusis. Porovnanim vyhod a nevyhod utocnika a obrance urcis Edge. A ty pak pouzijes v taktizovani v masakru udalosti.
Ale treba i pri vyjednavani a jinych situacich.
Me ten system bavil. Je to trochu jiny nez pred tim.
Autorská citace #19
23.1.2020 12:05 - Aegnor
Upřímně, pokud bych měl Hranu připodobnit k něčemu z Fate, tak jsou to asi volný vyvolání na aspektech. A to ještě osekaný o tu "deklarovací" pravomoc. Prostě jsou to body, díky kterým můžeš zlepšit svoji akci.
Autorská citace #20
23.1.2020 12:27 - sirien
York: Hrana je "agregovaná míra výhody a převahy" která shrnuje všechny situační modifikátory (a osobní štěstí) které by sis mohl nárokovat (jak z kraje scény tak v jejím průběhu).

Obě strany mají její pozitivní hodnocení a Hrana může systémově jenom přibývat (tohle je zjednodušení). Okamžitá Hrana strop nemá, mezi scénami je stropem Tvé hodnocení Hrany (atribut).

Hranu "ztrácíš" jejím utrácením za okamžité hmatatelné dopady situace a náhody popř úspěšných "machrovin" ve svůj prospěch.

Otevři si překlad a di dozadu na shrnutí pravidel (p. 313 tuším) kde je jednostránkový přehled pravidel Hrany i s tabulkou s přehledem věcí za které jí můžeš utratit a posuď sám.
Autorská citace #21
30.1.2020 21:05 - Lethrendis
Opravena drobná chybka v recenzi podle diskuze s autory. Iniciovat a submergovat při chargenu nejde, v pravidlech toto omezení chybí a archetypy jsou taky špatně.
Autorská citace #22
30.1.2020 22:32 - sirien
je v těch ukázkovejch archetypech aspoň něco, co je správně?

(sorry, to se už fakt bez jízlivostí nedá...)
Autorská citace #23
30.1.2020 23:22 - Lethrendis
No... možná jeden nebo dva :)

Jinak oni to mají outsorcované, archetypy pro ně dělá minifirmička HeroLab. Michael Chandra z CGL demo teamu na fórku píše: "Sure, let's put pressure on the character builder company and blame THEM for errata now."

A dlužno dodat, že hratelné jsou, to zase jo. Jen jsou některé daleko lepší, než by šlo postavit chargenem. Nováček si toho nevšimne, ale nerdi jo :)
Autorská citace #24
3.3.2020 16:48 - Lethrendis
Tak po nějaké době mám čas a chuť napsat o tom, jak se hraje SR6. Už máme za sebou dva sedánky, dohromady tak 20 hodin a vyzkoušeli jsme, jak hra funguje v různých momentech. A funguje docela dobře, většina mých postřehů je pozitivních.

Základem jsou testy, mechanické jádro hry. Tady bych chtěl pochválit autory za to snížení počtu aktivních dovedností - pro hru to má vyloženě blahodárný účinek. Je to asi nejpozitivnější ze všech změn oproti 5E a vůbec proti starším edicím. V recenzi jsem to napsal, ale teprve při hraní si člověk uvědomí, jak je to důležité. SR je nejblíž k intuitivnosti, co kdy byl.

Hrana také funguje. Hráči měli na začátku zažité ji šetřit a moc nepoužívat, podobně jako rezervy kdysi, ale teď minule už se to rozjelo. Vzhledem k tomu, co všechno Hrana nahradila, je to další výrazný bonus.

Mírná oprava mého posudku také u riggera - dopravní prostředky, honičky, a vůbec jakékoliv hrátky s řízením lze celé odehrát přes opozitní testy Pilotování + Reakce proti Pilotování + Reakce. Přesné vzdálenosti netřeba dopočítávat. Ono to v tom textu pravidel je hned v prvním krátkém odstavci, ale člověka pohltí ten dvoustránkový návod, jak počítat detaily. Takže také fajn.

Největší problém jsme měli s Matrixem. Tady bych mírně doplnil a také podtrhnul své nadávání z recenze. Jádro hackování je totiž v pravidlech popsané opravdu nedostatečně, z jejich pouhého textu nelze zjistit, jak hackování mechanicky funguje. My jsme si pomohli znalostí z 5E a hlavně studiem SR fóra, domluvili jsme se na sadě hauserulů, o kterých jsme ale přesvědčeni, že jsou RAI. Pak už to funguje a je to zjednodušené dost, nejen opticky oproti 5E. Ale kapitola Matrix by měla být řádně zrevidována, doufám, že to ten slibovaný FAQ ve finální erratě napraví. Chce to příklady, upřesnění, vysvětlení, všechno dohromady na několik stran.

Český překlad funguje, není tam snad nic, co by hráče vyloženě tahalo za uši. Asi nejvíce poznámek bylo k Hraně, to se dalo čekat. Ale zvyknout se dá na všechno. Hráči mi pomáhají s vyhledáváním chybek, ty pak Sirien prostupně zapracovává. Kámoš už si to (podle mě předčasně) nechal vytisknout - kniha vypadá fakt luxusně. Poklona grafikům.

Nelíbily se nám některé změny v lednové erratě - zejména to, že srazili všechna poškození beze zbraně na 2 O. To je blbost, siláci bijou víc než třasořitky. Takže jsme se vrátili k předchozí HP (Síla / 2). Autorům šlo prý o to, aby útoky na blízko trollích fyzadů nerozvracely celý bojový systém, ale nám to nevadí. Síla je taková chudinka mezi atributy, alespoň je konečně užitečná. Další hauseruli jsme zavedli u kontroly SINů, které autoři v pravidlech vyloženě odflákli. Jinak to hrajeme čistě podle CRB6E.

Toť pro tuto chvíli asi všechno, dalším hraním asi objevíme i další bugy, o kterých tuším, že tam jsou, ale zatím dobré.
Autorská citace #25
11.3.2020 08:04 - Lethrendis
Tak tedy k té oblibě světa SR - Ano, může tomu tak být. Můj názor je ten, že pravidla nejsou dokonalá ani náhodou. Dokážou ale plnit svou základní funkci, totiž umožnit zažít svět SR? Ano, dokážou.

V naší nové partě to hrajeme v podstatě RAW, s minimem vlastních hacků. Kde jsme měli největší problém, je u Matrixu - některá klíčová pravidla ohledně hackování jsou tam tak nejasně a nedostatečně vyložená, že jsme to museli řešit dohledáváním na fóru a dohodou. Ale myslím, že v současné podobě to hrajeme RAI.

Jednoznačné chyby byly už erratami podchyceny a hra byla vyčištěna. Zbývají pak nejednoznačné věci, kde může znít názor autorů zvláštně, ale nějak to funguje. No a pak ty pasáže, které je potřeba upřesnit a rozšířit, zejména u Matrixu - to se nedá udělat krátkou erratou. Nicméně prý to snad napraví připravovaná finální errata obsahující obsáhlý FAQ.

Pak jsou tu některé drobnosti, třeba jak určit, kolik boxů poškození udělají útoky holýma rukama, nebo jak určit jejich HÚ. To s řeší i na fórech a každý si to asi hraje po svém, pravděpodobně podle toho, jestli upřednostňuje spíš filmovou hru, nebo jinou.

Vím, že asi největší dohadovačka na fórech je ohledně oslabení role Pancíře - je to v hodně navržených hauserulech, na to tam mají celou sekci. Jo a také by rádi řešili jinak některé kusy vybavení. Osobně nad tím krčím rameny, systém funguje v podhodě i tak, jak je.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087421894073486 secREMOTE_IP: 18.227.161.132