Produkty

mrkew
19.3.2020 08:51
Foundry Virtual Tabletop + CZ překlad
Foundry Virtual Tabletop neboli taky pod názvem Foundry VTT je "nový" program pro pořádání RPG sezení online. Přímý konkurent nejvíc pro Fantasy Ground, pak také pro uzavřený Roll20. https://foundryvtt.com/

Kdo chce pomoct s překladem stačí mi napsat email do zpráv. Přidám vás do programu.

Aktuální stav aktualizuji vždy na gitlabu
CORE - https://gitlab.com/ptoseklukas/foundryvtt-lang-cs-cz
DnD5e modul - https://gitlab.com/ptoseklukas/foundryvtt-dnd5e-lang-cs-cz

Zapovězené země, přímo v modulu, máme 100% - https://github.com/Perfectro/forbidden-lands-foundry-vtt


Discord komunita: https://discord.gg/wNKMVPJARR

Na co udělat překlad?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 2 bodů.
Přeložit UI rozhraníkladné body6
Přeložit DnD5e modul.kladné body2
Autorská citace #1
20.3.2020 12:22 - Gurney
Jak dobrý je FVT pro rychlé náčrtky jednoduchých map přímo během hry? U většiny těchhle virtual tabletop programů mi přijde, že jsou skvělé buď pro dungeon crawl nebo pro linární příběh, kde postavy přecházejí z jedné battlemapy (které, pravda, mnohdy vypadají skvěle) do jiné a bojují v předem připravených střetnutích.

Nicméně pro "play-to-find-out-what-happens" hry, kdy si nikdy nemůžu být jistý, že postavy se uprostřed sezení nerozhodou vykrást vilu svých dosavadních spojenců (kde pak samozřejmě rozpoutají boj, co se zároveň odehrává na zahradě a ve sklepě, a skončí to honičkou přes celé město), byla třeba Roll20 obdoba Malování strašné utrpení.
Autorská citace #2
20.3.2020 12:42 - mrkew
Gurney píše:
Jak dobrý je FVT pro rychlé náčrtky jednoduchých map přímo během hry? U většiny těchhle virtual tabletop programů mi přijde, že jsou skvělé buď pro dungeon crawl nebo pro linární příběh, kde postavy přecházejí z jedné battlemapy (které, pravda, mnohdy vypadají skvěle) do jiné a bojují v předem připravených střetnutích.

Nicméně pro "play-to-find-out-what-happens" hry, kdy si nikdy nemůžu být jistý, že postavy se uprostřed sezení nerozhodou vykrást vilu svých dosavadních spojenců (kde pak samozřejmě rozpoutají boj, co se zároveň odehrává na zahradě a ve sklepě, a skončí to honičkou přes celé město) byla třeba Roll20 obdoba Malování strašné utrpení.


Hele, já to ještě nezkoušel, čekám až to vyjde z bety a na nějaké experimentování zatím moc nejsem, čekám až tam přidají vše co chtějí dát do plné verze abych si nějak nekazil pohled na věc.

Ano kreslení v roll20 je peklo. FVT podle ukázek na tom vypadá lépe, jde s tím více srand dělat. Vše je vektor, takže se to dá když tak kdykoliv upravit, dají se tam dávat různé pozadí, efekty atd.

Nevím jak moc je finální tato ukázka ale kreslení zatím takhle. Vkládám zatím s přetočeným časem. https://youtu.be/_REupxPHJPA?t=327
Autorská citace #3
20.3.2020 22:27 - Gurney
To vypadá o něco lépe, než ten Roll20. Jako pokud budu muset znova něco hrát přes net, tak bych nejspíš docela nutně potřeboval něco, kde by byla možnost ideálně kombinovat náčrtky s nějakou rozumnou, nezasekanou knihovnou, ze které by se daly přetahovat objekty, které by bylo jinak pomalé kreslit.

Ideálně, kdyby mapy, kterým člověk věnuje chvíli před hrou, vypadaly nějak takto...


...a ty improvizované, dělané během hry, se blížily něčemu takovému:
Autorská citace #4
21.3.2020 00:16 - mrkew
Uvidime s cim vyrokuje finalni verze :]
Autorská citace #5
21.3.2020 06:56 - ShadoWWW
Pokud chceš rozumně provozovat náčrtky ve VTT, tak se neobejdeš bez Wacom (grafického) tabletu. Bez něj to bude vždycky nepraktické a nouzovka.
Autorská citace #6
21.3.2020 09:56 - Gurney
Přesně nad tím taky uvažuju. Ale zároveň bych k tomu potřeboval nějaký VTT, který to dokáže rozumně využít, a u těch stávající mi přijde, že se zaměřují spíš na propojení s herními systémy (užitečné, ale ne úplně nezbytně nutné) a moduly (pro mě zbytečné) a kosmetické záležitsoti jako dynamické osvětlení.
Autorská citace #7
21.3.2020 10:14 - ShadoWWW
To je tím, že mainstream jsou DnD a Pathfinder. Ale zkus na youtube najít třeba hraní WoD na FG nebo Roll20. Je to jiné a úplně v poho. Možná Roll20 je pro takové hraní i lepší než FG.
Autorská citace #8
21.3.2020 10:24 - sirien
Upřímně? Mě přijde, že se ty VTT dost přeceňujou. Jakože chápu přínos pro nějakou úzkou skupinu herních stylů, které jedou gamistický bojový záležitosti a hraní se při nich točí kolem battlemapy s figurkama. Ale jinak mi to přijde spíš těžkopádný a otravný.

Teď sme si rozjeli jednu virtuální hru a blbý draw.io určený pro tvorbu diagramů a mind-map mi přišlo značně pohodlnější (a to mělo k dokonalosti daleko). Alternativně sem viděl nějaký varianty s věcma jako photoshop nebo blbý malování - ono totiž v momentě kdy netoužim blbnout se čtverečkovejma mapama a dokonalejma výsečema kouzel s pre-definovanym geometrickym tvarem a v momentě kdy nemám potřebu koukat hráčům přes rameno a kontrolovat, co jim skutečně padlo na kostkách tak jediný co reálně potřebuju je nějakej prostor na náčrtky a možnost sdílet obrazovku.

Jakože ve skutečnosti mi to přijde skoro přínosnější, než mít všechno v nějaký online aplikaci. Moje zkušenost je taková, že když je všechno narvaný do roll20, tak to REÁLNĚ znamená, že to je narvaný do jednoho tabu prohlížeče. Což se u lidí co nemaj dva monitory mlátí s tím že musí rozdělovat pozornost mezi VTT a videocall. Což je dost náročný na pozornost. Zatimco když nic takovýho neni, tak hráči můžou mít třeba vedle počítače kartu postavy v papíru a na ní položený kostky a vůbec maj kolem sebe fyzicky víc "herní" prostor, co je určitě imerzivnější, než mít jen jeden tab, a můžou s tou hrou víc "fyzicky" interagovat (dělat si poznámky, házet fyzickejma kostkama) a hlavně na compu můžou mít puštěný převážně video a sledovat ostatní (aspoň v malym výřezu, když maj zrovna zaostřený na shared screen).


Jakože aktuálně sem bez VTT docela spokojenej a rozjíždět další virtuální hru tak se ve skutečnosti budu HODNĚ zamejšlet než šáhnu po VTT, protože v tom popravdě vidim víc negativ než pozitiv. Chápu, že pro "americkej" styl hry (krátký combatní sessions) to vyhovuje, ale to neni zrovna to co bych chtěl hrát - nebo co by hrála většina okolo troufnu si říct.
Autorská citace #9
21.3.2020 10:25 - LokiB
ShadoWWW píše:
Pokud chceš rozumně provozovat náčrtky ve VTT, tak se neobejdeš bez Wacom (grafického) tabletu. Bez něj to bude vždycky nepraktické a nouzovka.


před pár měsíci jsem si pořídil tablet Huion a musím říc, že je s ním celkem zábava, když s jeho pomocí zkouším kreslit mapy a náčrtky. Ale chtělo by to trochu mladší ne tak ztuhlé zápěstí :)
V Roll20 se nekreslí moc dobře, to je bohužel fakt :( celkově je to webové ovládání stále ... hmm, těžkopádné. umísťování objektů, práce s nimi, vrstvy, zoomování. Teorieticky tam všechno je, ale když si podesáté za půl hodiny přemístíš jiný objekt než jsi chtěl, nebo se zoufale snažíš odzoomovat a místo toho měníš jen přiblížení prohlížeče ... tak jsem měl chuť to zmačkat a zahodit. Nejsem v tom žádný expert, používal jsem roll20 asi tak dva roky co měsíc ... ale furt to drhne.
A to jsem v tom i rozchodil pokročilejší věci jako lepší deníky postav, skripty na akce postav (útoky s hody na zranění na jeden klik atd), balíčky karet na iniciativu v Savage Worlds, tokeny pro sledování "akčních bodů" atd.
Je to moc práce a ten výsledek tomu až tolik neodpovídal.
Autorská citace #10
21.3.2020 11:44 - Gurney
ShadoWWW píše:
...zkus na youtube najít třeba hraní WoD na FG nebo Roll20. Je to jiné a úplně v poho. Možná Roll20 je pro takové hraní i lepší než FG.

Roll20 jsme zkoušeli a i kdyby to nebylo zasekané i v okamžiku, kdy jsem byl připojený sám, pořád hrozné.

sirien píše:
...hráči můžou mít třeba vedle počítače kartu postavy v papíru a na ní položený kostky a vůbec maj kolem sebe fyzicky víc "herní" prostor, co je určitě imerzivnější, než mít jen jeden tab, a můžou s tou hrou víc "fyzicky" interagovat (dělat si poznámky, házet fyzickejma kostkama) a hlavně na compu můžou mít puštěný převážně video a sledovat ostatní (aspoň v malym výřezu, když maj zrovna zaostřený na shared screen).

Zrovna kostky bych asi preferoval mít vituální, ideálně bez zbytečných animací, které ukážou výsledek hned. Ne protože bych hráčům nevěřil, ale když se hned ukáže výsledek, který můžu já nebo hráč hned začít popisovat, je prostě rychlejší, než čekat, než si hráč hodí a nahlásí výsledek.

Nicméně s osobákama a poznámkama ve fyzické podobě souhlasím, každý tab navíc je zlo.
Autorská citace #11
21.3.2020 12:05 - ShadoWWW
Tak potom třeba FG. Ten má výhodu, že ho GM hostuje u sebe, takže nelaguje. S předplatným 10$ měsíčně za celou skupinu to může být nejschůdnější volba.
Autorská citace #12
21.3.2020 12:45 - sirien
Gurney: jenže kliknout a vidět číslo prostě neni totéž jako si hodit :D

Plus se mi osobně zdá, že ten benefit toho herního artefaktu který máš opět u stolu fyzicky v ruce (oproti tomu když zase musíš jít někam mimo video-call a na něco kliknout) převažuje výhody tý instantnosti kterou popisuješ.

Jakože i v případě že jedu s televizí jako druhym monitorem a mám to rozhozený tak že mám paralelně zobrazenej VTT a video-call a klidně i něco navíc (PDF pravidel, kartu postavy...) aniž bych musel někam překlikávat, tak stejně mám prostě pocit, že mít ty věci fyzicky přítomný snižuje nároky na pozornost co tý hře věnuješ.
Autorská citace #13
21.3.2020 12:56 - Corny
Mě připadá, že to je hodně o tom, co komu vyhovuje. Spousta lidí preferuje VTT oproti fyzické hře a nestěžují si, nehledě na tom, jestli hrajou Fate nebo DnD. I já bych v tom viděl potenciálně docela dost benefitů, zejména co se poznámek týče, virtuálního stolu atd., klidně i pro hry jako jsou Blades, které třeba nevyžadují kreslení map skoro vůbec. Tohle mě připadá fakt hodně o vkusu a osobních preferencích a ne tolik o nějakých objektivních výhodách pro ten který typ hry.
Autorská citace #14
21.3.2020 13:17 - sirien
Corny píše:
jako jsou Blades, které třeba nevyžadují kreslení map skoro vůbec

no tak my těch map při hraní Blades kreslili hodně (a Roll20 k tomu byl fakt na tužku).
Autorská citace #15
21.3.2020 13:35 - Gurney
Já jsem ty svoje zkušenosti shrnul tady a moje zkušenost je taková, že právě Blades potřebují kreslení hodně, protože jen málo akcí je klasické DnDčkové "útočím na nejbližšího goblina". Mnohem častější bývá spíš něco jako "vystřelím po Modrokabátnících a než se vzpamatují, proskočím oknem", a v té chvíli fakt záleží, kde je to okno a jestli jsou nepřátelé mezi tebou a tím oknem, někde kolem nebo teprve vybíhají po schodišti. A kromě náčrtku má člověk oproti normální hře na vysvětlení jen popis, gesta a ukazování prstem, které normálně člověk používá hrozně moc prostě nefungují.

A hraní přes net nijak nehejtím, ale je to pro mě kvalitativně horší náhražka hry naživo (což není chyba spoluhráčů, prostě technická omezení), o kterou bych se asi ani moc nezajímal, nebýt toho, že občas bývám mimo ČR nebo si chci zahrát s lidma, kteří bydlí v jiných městech a státech.
Autorská citace #16
21.3.2020 14:34 - Corny
Sirien: Tak já neříkám, že nemůžeš, ale dle mého nemusíš.
Gurney: Ani u Blades, ani u Scum&Villainy jsme moc mapy nikdy nekreslily, a když už tak spíš hodně ilustrační, problém s tím žádný zásadní nebyl. Ostatně ani John Harper, když masteroval, mapy nekreslil (alespoň já ho nikdy mapy kreslit neviděl, a to ani při boji).
Autorská citace #17
19.5.2020 21:34 - mrkew
Překlad v plném proudu, v pátek vychází z bety. Tak snad nerozhodí překlady. Ale to by se mělo když tak pošefovat. Do vydání to ale 100% nestíhám.

Autorská citace #18
20.5.2020 08:04 - agron
Foundry určitě zkusím. Za překlad rozhraní budu rozhodně rád. Takže díky, mrkew, že ses do toho pustil. :)
Autorská citace #19
20.5.2020 09:26 - ShadoWWW
Co je myšleno tím Foundry DnD5E? Jako že tam budou pravidla v češtině?
Autorská citace #20
20.5.2020 10:19 - mrkew
To vlevo je UI a jádro programu. To vpravo je DnD modul, jsou tam různé pojmy které se týkají specifický DnD (přesvědčení, typy hodů atd) a jako poslední bych chtěl přeložit kompendium - povolání, kouzla prostě to co tam bude v základu :).
Autorská citace #21
25.5.2020 09:39 - Aasimi
mrkew píše:
Překlad v plném proudu, v pátek vychází z bety. Tak snad nerozhodí překlady. Ale to by se mělo když tak pošefovat. Do vydání to ale 100% nestíhám.


Ahoj, kdy asi tak vidíte vydání překladu? Se skupinou se těšíme, až tuhle novou platformu vyzkoušíme. A děkuji, že jste se do toho pustili. :)
Autorská citace #22
25.5.2020 14:56 - mrkew
Aasimi: mám hotové asi 50% jádra a 70% DnD, Ono to jádro je z velké části hotové, valná část překladu je DM nastavení a věci co hráči nevidí a pak jsou části slov a vět, které aktuálně nejdou přeložit nebo nemají proměnou na přepis, ale jsou natvrdo vepsány v kodu. S autorem jsem v kontaktu a už jsem mu pár oprav poslal aby to šlo překládat.

U DnD jsou pojmy kterou nejsou v překladovém klíči, tak to musím různě spojovat a hledat :)


Překlady brzo nahodím na gitlab pro stažení přes manifest soubor, takže už v nějaké fázi bude moct být použiváno a také bude možnost aktualizace když vydám novou verzi :)

Do konce týdne, (možná i dřív) to do nějakého stavu zkompletuji a pošlu sem :)
Autorská citace #23
25.5.2020 18:42 - Aasimi
Tak to je naprosto super. Ten překlad rozhraní opravdu pomůže. Posílám zlatého bludišťáka. :) Bude fungovat i diakritika?
Autorská citace #24
25.5.2020 20:26 - mrkew
Háčky fungují, jen mají aktuálně jiný font, což je divné protože signika font háčky podporuje. Ale to vyřešíme. Je to v řešení.
Autorská citace #25
29.5.2020 20:33 - mrkew
Aktuální verze ke stažení 56% jádra a 64% D&D. Předtím jsem vypsal špatně procenta, ukazovalo to souhrn všech jazyků.

Moc jsem se k tomu přes týden nedostal, takže víkend to bude jistit.

CORE - https://gitlab.com/ptoseklukas/foundryvtt-lang-cs-cz

D&D5e - https://gitlab.com/ptoseklukas/foundryvtt-dnd5e-lang-cs-cz - musím dodat dokumentaci
Autorská citace #26
29.5.2020 20:57 - Pan Bača
Co jsem jen kousek proletěl, tak v cs.json v dom D&D5e máš na řádku 106 Jen místo Jed.

A osobně psal bych Dungeons & Dragons 5. edice
Autorská citace #27
29.5.2020 20:59 - Pan Bača
A pak bych držel jednotný styl:
"ACTOR.Create": "Vytvořit postavu",
"ACTOR.Search": "Vyhledej postavu",

takže buď "Vytvoř a vyhledej", nebo "Vytvořit a vyhledat"... když si vyhradím trošku času, proletím ti to, kdybys měl zájem.
Autorská citace #28
29.5.2020 22:42 - mrkew
Určitě to musí projít ještě nějakou korekcí. Zatím bych to nechal protože jak to překládám tak se k některým věcem vracím a upravuji a není to aktuální s gitlabem. Teoreticky bych mohl poslat odkaz na transifex.

Ale rozhodně budu rád za všechny připomínky. Jed jdu hned upravit.
Autorská citace #29
6.6.2020 08:24 - Aasimi
Ahoj, jaký je stav překladu? Kdyby bylo potřeba, rádi pomůžeme. :)
Autorská citace #30
6.6.2020 21:01 - mrkew
Projekt mám na transifex. Bohužel jsem se k tomu poslední týden nedostal. Pokud mi pošlete do PM emaily, pošlu vám pozvánky abyste mohli když tak něco doplnit :)
Autorská citace #31
6.6.2020 21:09 - Pan Bača
nezapomeňte, že není třeba to jen přeložit, ale i zkontrolovat ;-)
Autorská citace #32
6.6.2020 21:14 - mrkew
To je jasný :)
Autorská citace #33
8.6.2020 10:24 - mrkew
Kdyby se někde chtěl přidat tak jsem založil discord Foundry cz server. https://discord.gg/7dHDqEW
Autorská citace #34
9.6.2020 09:05 - mrkew
Aktuální stav

Jádro: 73% - poslední dva dny přeloženo přes 210 slov, díky novým dobrovolníkům. Zbývá 1300 slov (196 stringů)
DnD5e: 64% - čeká se na dokončení jádra a nebo na nové dobrovolníky :)
Autorská citace #35
9.6.2020 09:24 - Tarfill
Výborná práce, chlape, jen pokračujte...
Autorská citace #36
9.6.2020 15:43 - mrkew
Přemýšlím jak přeložit pojem bar ve FoundryVTT. Konkrétní fráze Bar 1 Attribute, Bar 1 Data. Jedná se o tu čárečku nad tokenem. Nápady?

Autorská citace #37
9.6.2020 15:44 - exi
Ve hrách je to běžně ukazatel něčeho (zdraví, many, výdrže).
Autorská citace #38
9.6.2020 15:47 - mrkew
A attribute? Nenapadá mě vhodný pojem. Protože atribut je i česky.
Autorská citace #39
9.6.2020 15:52 - exi
Tak jestli je to jako v roll20, tak si do toho ukazatele můžeš dát, co chceš ty, ne ? Čili atribut je možný zaměnit za cokoliv, co chceš měřit (třeba náboje, předpokládám, že to není určený jenom k DnD). Jako neviděl jsem to v akci, takže stopro nevím, ale dal bych normálně atribut.
Autorská citace #40
9.6.2020 15:58 - mrkew
Přesně tak cokoliv.
Autorská citace #41
9.6.2020 18:39 - Šaman
Ukazatel, nebo měřítko.
Autorská citace #42
9.6.2020 20:12 - Lethrendis
Měřítko by bylo zavádějící - ukazatel nebo záznamník
Autorská citace #43
9.6.2020 20:16 - malkav
Stupnice, ukazatel, měřítko?

Lethrendis: mě přijde více zavádějící tedy ten záznamník ...
Autorská citace #44
9.6.2020 20:51 - Lethrendis
Měřítko se mi automaticky spojuje s mapami. Záznamník/ukazatel třeba životů lze použít v pohodě, myslím. Ukazatel je asi nejlepší.
Autorská citace #45
9.6.2020 21:59 - Šaman
Nevím, co myslíš tím záznamníkem. Já si pod tím představím misto, kam si mohu něco poznamenat.
Ale tyhle HP bary apod se často překládají jako "měřítko životů". Nebo "ukazatel životů".
Autorská citace #46
9.6.2020 22:05 - LokiB
měřítko životů jsem tedy zatím neviděl a asi by mě to mátlo. Ukazatel mi přijde obvyklý a příhodný.
Autorská citace #47
9.6.2020 23:53 - mrkew
Na ukazateli se shodlo nejvíce lidí z různých komunit. Díky za vaši ochotu :) Když tak se zase ozvu :)
Autorská citace #48
15.6.2020 15:51 - mrkew
91% jádra. Díky moc za pomoc eximu a Yanchovi :)
Autorská citace #49
12.8.2020 12:33 - mrkew
Na festivalu Na Tahu budeme mít přednášku o online hraní kde mimo to zmíníme program FoundryVTT proč je lepší než Roll20.

Co se týče překladu, máme oboje přeloženo, teď to musí projít brutálním testem. Aktuálně dokončuji jádro a pak se vrhnu na DnD.

Děkuji všem dobrovolníkům. Kdo by se chtěl podívat na zdrojové soubory a najít potencionální chyby tak pište.

CORE: https://gitlab.com/ptoseklukas/foundryvtt-lang-cs-cz/-/blob/master/cs-CZ/cs.json

DnD5e - koukám že v modulu mám špatnou verzi. Tak pošlu později až ji nasadím na GIT.
Autorská citace #50
12.8.2020 12:39 - ShadoWWW
super, to se budu dívat!
Autorská citace #51
12.8.2020 14:37 - mrkew
ShadoWWW: budeš v ČB jo?
Autorská citace #52
12.8.2020 17:01 - Demonica
mrkew píše:
CORE: https://gitlab.com/ptoseklukas/foundryvtt-lang-cs-cz/-/blob/master/cs-CZ/cs.json


Našla jsem pár překlepů, tak jsem je dala do návrhu na změnu přímo na gitlabu.
Autorská citace #53
12.8.2020 21:09 - mrkew
Díky, koukám, že to byly překlady po druhém překladateli a k těm jsem ještě nedošel. Za ty mezery díky, pár navíc jsem jich ještě našel.

Opraveno a nasazeno. MR jsem zavřel protože už jsem byl pár comitu pozadu a projekt teď nemám u sebe tak jsem nechtěl dělat rebase, ale do masteru jsem to hodil :)
Autorská citace #54
14.10.2020 14:10 - ShadoWWW
Mrkew: Mohl bys nas Twitchi nahrát krátký videotutorial, jak hrát Zapovězené země ve Foundry VTT?
Autorská citace #55
14.10.2020 14:12 - mrkew
Fuuuha, asi by to šlo, ale času není mnoho.
Autorská citace #56
14.10.2020 14:38 - Gurney
Tutoriál pro Foundry by byl moc fajn.
Autorská citace #57
25.11.2020 19:19 - strucky
Jen sem přihodím takové malé upozornění, že FVTT má BF sale - 25% off. Pokud ještě někdo trpíte na Roll20, tak doporučuji, nejlepší čas na přechod.
Autorská citace #58
25.11.2020 21:32 - mrkew
A taky že už máme 100% jádra a je přímo v browseru v programu :) Tak už jen nějaké korektury :)

DnD je zatím na 80% nemá se toho moc kdo chopit :)
Autorská citace #59
26.11.2020 08:06 - Tarfill
Mrkew:
asi jsem pomalejší, ale jak myslíš, že DnD je na 80%? Jako že je tam ve foundry ještě další podsekce jen pro DnD oddělení a to ještě není kompletní?
Autorská citace #60
26.11.2020 08:23 - Nachtrose
Tarfill: osobne tipuju, ze mluvi o prelozenosti DnD. Tak jako u vetsiny VTT je i ve Foundry kazdy system/ruleset samostatny modul a tak je potrebne jej prekladat zvlast.
Autorská citace #61
26.11.2020 08:31 - Nachtrose
Jinak FoundryVTT by aktualne mela byt s 25% slevou na Black Friday ( platne do pulnoci 30.11. )
Autorská citace #62
26.11.2020 12:12 - mrkew
Tarfill: že 80% anglických textů je přeloženo česky (nebo aspoň co nám zdrojové soubory dovolují přeložit), ale určitě v nich budou nějaké chyby, někteří překladatelé trošku vybočili z překladového klíče a může být něco špatně. Neprošlo to vůbec korekturou zatím.
Autorská citace #63
23.2.2021 12:39 - Nachtrose
Tak uz jsem si taky poridil Foundry. Sice bez slevy, ale mam druzinu :-) Jen mam z toho zatim hlavu jako melon a strasne v tom plavu...
Autorská citace #64
23.2.2021 12:44 - Tarfill
Nachte,
by mě zajímalo jak to Foundry šlape v rámci spojení / sekání / přenosu obrazu a zvuku... Jestli to má stejný přístup jako roll20 a tudíž je někdy lepší podpora třeba discordu, nebo stačí Foundry samo o sobě a běží lehce a svižně...? Dokázal bys to po nějakých zkušenostech (ne nutně hned) napsat?
Autorská citace #65
23.2.2021 12:52 - Nachtrose
Tarfill: zatim to mam dva dny a seznamuju se s tim. A bych rekl pravdu, planoval jsem pouzit neco externiho tak jako tak. Kdyz jsem se hrabal v nastavenich, tak jsem nasel audio, ale na to,aby to bezelo si musis nekde sehnat nejprve SSL certifikat, jinak Ti to audiochat ani neumozni. Defaultne bezi foundry na http://. Po videu jsem ani nepatral.
Autorská citace #66
23.2.2021 15:16 - Pan Bača
mrkew píše:
Neprošlo to vůbec korekturou zatím.


Jednou jsem to proběhl, ale čistě text. Takže pokud tam jsou někde faktické chyby, které nejsou odhalit prostým přečtením textu bez obrazu, dejte mrkwenovi vědět.

A co si budeme nalhávat, jedna korektura je málo, ale nějak nejsou lidi...
Autorská citace #67
23.2.2021 16:35 - mrkew
Přesně tak. Máme sami dost práce se svým projektem. Mám tam ještě nějaké texty na zapracování. Brzo vyjde verze 0.8 tak do toho nechci moc vrtat a počkám co změní.

Jinak na volání je dle mého lepší JITSI modul: https://github.com/luvolondon/fvtt-module-jitsiwebrtc/
Autorská citace #68
23.2.2021 19:14 - strucky
Tarfill píše:
Nachte,
by mě zajímalo jak to Foundry šlape v rámci spojení / sekání / přenosu obrazu a zvuku... Jestli to má stejný přístup jako roll20 a tudíž je někdy lepší podpora třeba discordu, nebo stačí Foundry samo o sobě a běží lehce a svižně...? Dokázal bys to po nějakých zkušenostech (ne nutně hned) napsat?

Upřímně zrovna audio/video rozběhat "in-game" bez statické IP je dost pain. Dá se to nějak naroubovat, aby to spojení nejelo přímo přes FVTT, ale přes Jitsi, ale u toho jsem byl asi tak úspěšný, jako u zprovoznění přes default server, čili vůbec. :-D

Random certifikát si vygenerovat je v pohodě, to je zrovna to nejmenší.

Možná mám jen problém v tom, že jsem všechno musel řešit prostě jen přes přesměrovaný porty, ale jakmile jsem zaplnul A/V in-game, resp. "in-client", tak se už vůbec nedalo připojit na server, což normálně bez toho jde. Tohle by se asi nemuselo řešit, kdyby to člověk provozoval na pronajatým hostingu jako od The Forge, nebo nějakým tom řešení od Amazonu - AWS myslím, nebo i na Google Virtual Machine. Ale to jsou všechno, pokud vím, placený možnosti, což Discord video chat na druhém monitoru není (kromě pořizovací ceny za druhý monitor). :-D

mrkew píše:
Jinak na volání je dle mého lepší JITSI modul: https://github.com/luvolondon/fvtt-module-jitsiwebrtc/

Jak jsi, prosím, ten Jitsi modul rozjel? Nikde uvnitř jsem nenašel žádný settingy, přes který to nasměrovat na nějakou tu vytvořenou Jitsi "místnost". //edit: Asi to funguje tak, že ten modul vytvoří místnost sám o sobě a sám na ně napojí přítomný hráče, že? Takže člověk ani s vlastním Jitsi nemusí nic fidlat...
Autorská citace #69
23.2.2021 23:52 - mrkew
strucky: přesně tak, stáhneš, a aktivuješ modul. Max v nastavení ještě něco povolíš. Úplně si to teď nepamatuji. Ale žádné složitosti. Ono se to připojilo samo a hned ve hře vyskočili kamery.
Autorská citace #70
5.3.2021 13:48 - strucky
mrkev: Tak zakopanej pes, že se na mě nikdo po zprovoznění A/V uvnitř Foundry nemohl připojit, byl v tom, že po aplikaci certifikátu ve Foundry je potom potřeba na server přistupovat přes https namísto http. Taková blbost, ale jak to člověka rozhodí. :-D
Autorská citace #71
5.3.2021 14:10 - mrkew
:D jo to znám :D
Autorská citace #72
5.3.2021 14:57 - malkav
Máme za sebou pár sezení přes Foundry a vzal jsem to na milost :) První sezení bylo z mého pohledu dost krkolomné - krmení dat do deníku a nastavování viditelnosti apod. nebylo moc user-friendly. Ale po dvou dalších hrách naprosto v pohodě. Komunikujeme tedy přes Discord a ve Foundry máme prostředí + hudební podkreslení.
Autorská citace #73
2.6.2021 21:24 - strucky
Pro informaci. Foundry "nově" podporuje tzv. overhead tiles, čili můžete si na barák postavit stříšku, a když pod ní postava vleze, stříška zmizí a odkryje se interiér. Podobně to může fungovat s čímkoliv, co dáte do "overhead" vrstvy, takže se jako další nabízí třeba koruny stromů, nebo trofeje na zdech místností, ...

PS. Info spíš pro nezasvěcené. Ti, kteří se o Foundry aktivně(ji) zajímají to už určitě ví. :-)
Autorská citace #74
3.6.2021 08:00 - Nachtrose
Ja se o tomhle dovedel nahodou nekde. Jsem totiz strasne linej cist patch-notes a sledovat dev-diaries O:-)
Autorská citace #75
23.5.2022 17:27 - Nachtrose
Pokukud by si jeste nekdo chtel poridit Foundry VTT, ted ma na to vhodnou prilezitost. FVTT nabizi aktualne 20%slevu u prilezitosti druheho vyroci.

https://foundryvtt.com/purchase/
Autorská citace #76
23.5.2022 23:11 - strucky
Heh, když už to tu Nachtrose po téměř roce zanimoval z mrtvých, tak další zajímavost pro někoho by mohla být, že samotný Josh Sawyer (Icewind Dale 1 & 2, Neverwinter Nights 2, Fallout New Vegas, Pillars of Eternity, atd.) spolupracuje s Moo-Manem (dev systémů pro Foundry jako WFRP4, Degenesis, Age of Sigmar, ...) na tvorbě Pillars of Eternity TTRPG systému pro Foundry.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12891912460327 secREMOTE_IP: 34.204.52.16