Produkty

ShadoWWW
16.11.2020 18:44
Tašin všehokotel
Co říkáte na Tašin všehokotel (Tasha Cauldron of Everything)? Těšíte se na zítra, kdy vyjde?
19.11.2020 17:09 - Jezus
LokiB: Možná jsi to tu netvrdil přímo ty, ale vážně byl jeden z hlavních argumentů "proč uvolnit bonusy k atributům" ten, že to umožní hrát více lidem pestřejší kombinace povolání+rasa, protože prý byl ten bonus do "správného" atributu příliš velký tahák/překážka.

Docela by mě zajímalo, zda sis opravdu představoval elfa odolnýho jako trpaslík a toužil ho hrát, ale nechť - světy mnohovesmíru jsou nekonečné a někam se to asi bude hodit. Ve forgottenkách se to příliš nepotkává s lórem, ale nějaký ten výjimečný elf pro výjimečného hráče se tam najít může. Budiž. Nic co by mě lákalo, ale je to volba hráčů. Se všemi (i negativními) důsledky, které tu zazněly.

Řešit další rasové traity dává v kontextu Tašina hrnečku dost samozřejmě smysl, jen by asi bylo fajn zdůraznit, že já (a myslím, že ani Sirien) se proti výměně zdatností se zbraněmi, nástroji, zbrojemi a jiným věcem nevyjadřoval, alespoň ne s souvislosti s archetypy a tomu, co mí vadí na rozvolnění atributů.

Jinými slovy - rozvolnění spousty věcí (jako tréninků se zbraněmi/zbrojemi) tradičně vázaných na rasu vítám. Jen se bojím, aby to neotevřelo dveře k nějakým hodně OP kombinacím. Ale to je na jinou diskusi...

EDIT: Nejsem úplně odborník na DnD podrasy trpaslíků, ale řekl bych, že ten lore tam taky hraje roli. Ti horští jsou blíže tomu drsňáckému archetypu ve zbrojích zakutých kutáčů, co se rvou s orky a horšími věcmi a na své zbroje a zbraně jsou hrdí (protože je kovali jejich předci etc.).

Ti kopcoví jsou už takové více světáčtí trpaslíci, blíže hobitům či prostě víc v klidu. Ti prostě zbroje nenosí "od dětství" protože nežijí v temnotách a věčné válce se skřety. Tak nějak si to vysvětluju...
19.11.2020 17:22 - Jezus
cyrasil píše:
Jinak divam se, ze horsti trpaslici jsou ted dobre rozbiti -> 2x +2 do abilit (vychozi je str+con), sekery/kladiva+stredni zbroj, odolnost vuci jedu, darkvision.


Neříkám, že to máte jít prověřovat, jen jestli vás někoho napadá, kolik ras má vlastně v DnD ty svoje bonusy k atributům oba +2 jako ten horský trpaslík. Protože mě z něj teď "nově" vychází hodně univerzální rasa "pro všechno" :-)

(Konkurovat bude ještě asi ta yuan-ti, protože magic resistance je pro některý bojovější typy postav hodně lákavý... ale jak říká Sirien, hadí lidi jsou už takovej trochu bizár, ale trpaslík je základ...)
19.11.2020 17:27 - sirien
Loki: ...and here we go again. Nejde o kombinace, jde o stylizaci a design věci - tedy o to co jsem psal na začátku a na co jsi doteď (opět) nezareagoval.

(a "hrozně" odolnýho elfa... další kolovrátek již odargumentovaného - a) "odolného" elfa můžeš mít už teď, b) chtít mít elfa co je odolnější než odolnej trpaslík je logika hobitího kulturisty co je namakanější než půl-orčí kulturista)


Ohledně toho jaký smysl dávají ty druhotné kombinace u Rodů ("podrasa" je fakt strašný slovo - a to i bez té náckovské konotace...) - některé jsou asi skutečně náhodné a moc význam nemají, vyjma vystižení té zamýšlené stylizace, což, AGAIN, je to co sem psal hned z kraje a doteď to přehlížíš. To, že má Vznešený elf +1 INT zatímco Lesní má +1 WIS je autorská snaha ukotvit v pravidlech nějakou vizi toho, co jsou ty rody zač. Samozřejmě, v některých případech to může být na hraně. u mé stylizace elfů jestli mají mít Divocí elfové +1 WIS nebo +1 CHA... popř. úplně totéž u Nočních, je spíš arbitrární volba - určitě ale mají mít jednu z těhle, to je zase moje autorská stylizační vize těch Rodů.

V některých případech tam ale mohou být i gamistické ohledy a můžeš mít víc silných výhod, které se zcela záměrně nepárují mezi sebou a tudíž netvoří žádné kombo (minimálně ne přímočaré). Viz co píše cyrasil - horští trpaslíci mají dvě docela brutální věci - vysoké bonusy ke statům a zdatnost s brněními. Jenže tyto dvě věci nemají moc vysokou synergii (kombo potenciál) - u bojových povolání (bojovníci, paladini, klerici...) se ta zbroj ztratí, protože jí mají z povolání. U kouzelníků a čarodějů tu zbroj oceníš, ale ty bonusy do atributů Ti jdou bokem - nejsou úplně neužitečné, ale nedají Ti boost Tvých primárních power zdrojů.

Když to rozvolníš a umožníš mi s těmahle věcma šachovat, tak té synergie najednou dosáhnu - budu mít armor A navíc vysoký bonusy přímo k Int. Atp.
19.11.2020 17:27 - cyrasil
Imho nikdo, par ma +2/+1/+1 ale +2/+2 asi jen ti trpaslici
19.11.2020 17:29 - Jezus
Dík :-) +2/+1/+1 jsou taky slušní adepti, kór jestli mají taky nějaký z těch "silnějších" taitů aka darkvision (který osobně nemám rád, ale DnD ho holt má tak častý, že je dobré na něj myslet) či nějaké ty jinéh...
19.11.2020 17:34 - cyrasil
Co se tak divam, tak tech 2/1/1 maji asi jen pul elfove, hodne ras pak ma 2/1

Sirien: podrasa je sice mozna hrozna, ale z race/subrace se na rasa/rod asi nepreprogamuju. Navic by mi asi daval vetsi smysl druh/poddruh, ale to je asi na zcela jinou diskuzi.
19.11.2020 17:40 - fiska
sirien píše:
#83...

oh, ok.. takze ja se ve vsem pletu a ty mas samozrejme pravdu ;)

vezmu te teda za slovo a podivejme se na klasickou a netradicni skupinu.. klasicka bude mit tech "5% AC, 5% a 1dmg v útoku, 5% DC kouzel a +-1 připravený kouzlo na den"
kdyz to hodime do nejakych statistik na encounter, tak nevim jak tobe, ale pri uspesnosti klasicke skupiny X% a uspesnosti netradicni skupiny Y% vuci primerenemu CR enocounteru, logicky ocividne vychazi, ze X bude vetsi/rovno nez Y, tj. tradicni skupinka bude silnejsi nez netradicni
(to jsem tvrdil ja a psal jsi to i ty, nicmene ja jsem pravdu nemel :) )

pak pripoustis "neříkám, že všechny kombinace jsou nutně stejně validní" (oops?) ... nicmene ty dale (prenesene) tvrdis, ze sekundarni/tercialni stat kompenzuje stat primarni a veris, ze je tam zanedbatelny rozdil... ja ne (pro jednoduchost minimalne uz kvuli tomu, ze se pouziva oznaceni primarni, sekundarni, ... pro dane povolani) a stale tady plati, ze klasicka >= netradicni
otazka, jak moc je to citit zalezi samozrejme na konkretni instanci encounteru a jeho prubehu :) to je ten rozdil mexi X% a Y% a pokud tvrdis, ze bude maly, tak by me zajimalo na zaklade ceho (pokud zpochybnujes me tvrzeni, ze rozdil je citit, muzu stejne delat i ja)
protoze pak si tak strasne kontrujes vyrokem "pořád mě nikdo nepřesvědčil o tom, že hobit bojovník na 1. úrovni má bejt stejně hustě namakanej silovej bijec jako půl-ork bojovník na 1. úrovni" (klasicka skupina = pulork ; netradicni = hobit)
ze mi z toho vychazi, ze tvrdis co ja, tj. ze klasicka je silnejsi, ale ty to rikas spravne a ja ne :)

suma sumarum.. k tomu "jak přesně se tohle potkává s tím, že se tu o tom mezi sebou bavíme?"
tady totiz z meho pohledu nejde o zadnou diskusi, ale jen o to, aby si lide, kterym se to nelibi vylili sve srdce jak moc je to spatne (protoze maji svoji pravdu a nehodlaji na tom nic menit)
a plati co jsem psal uz v predchozim postu (posledni dva odstavce)
19.11.2020 17:40 - Jezus
Mimochodem je hezky vidět, že fůra věcí se nedá řešit jednoduše tím "tak to rozvolníme", aniž by ti to nevytvořilo živnou půdu pro těžkej powergaming až trochu munčkin. Takže to, na co si někteří ztěžovali - "optimální kombinace rasy a povolání" (i když neměli tak úplně pravdu) - se možná v některých věcech ještě prohloubí. Respektive začnou existovat "optimální rasy" napříč povoláními (jen se vždy jinak zacílí bonusy).

Už tu na to narážel Sirien - bylo by docela vtipné, kdyby snaha o "rovnoprávnost" ras skončila skupinami horských trpaslíků všech povolání :-D (Nadsázka - OP ras bude víc a ne pro všechna povolání, ale asi mě chápete).
19.11.2020 17:41 - cyrasil
Jezus píše:
Řešit další rasové traity dává v kontextu Tašina hrnečku dost samozřejmě smysl, jen by asi bylo fajn zdůraznit, že já (a myslím, že ani Sirien) se proti výměně zdatností se zbraněmi, nástroji, zbrojemi a jiným věcem nevyjadřoval, alespoň ne s souvislosti s archetypy a tomu, co mí vadí na rozvolnění atributů.


K tomuhle jsem se tu trochu vyjadroval ja. A souhlasim, ze vymena jazyk za jazyk, pripadne trpaslici zbrane za elfi zbrane, nastroj za nastroj apod. zcela dava smysl, a popravde si myslim, ze tohle melo byt uz v phb. Problem je, ze Tasha tohle dela dost nestastne (viz #92).
19.11.2020 17:47 - Jezus
cyrasil: +1

(V základu to imho nebylo, protože PHP hledal kompromis mezi komplexností a pořád ještě relativní rychlostí tvorby nové postavy /a snaze hráče neutopit v tom, že si budou vybírat z příliš skillů apod./ + ta stylizace v tomhle ale imho už trochu přehnaná... V kombinaci s Essential Kitem tahle snaha nedává takový smysl, ale PHP dlouho stál osamoceně, a pak to chápu)
19.11.2020 17:48 - LokiB
Jezus píše:
Ti kopcoví jsou už takové více světáčtí trpaslíci, blíže hobitům či prostě víc v klidu.


Hele a tahle stylizace je odkud?
Já v PHB pravidlech čtu:

As a hill dwarf, you have keen senses, deep intuition,
and remarkable resilience. The gold dwarves of Faerun
in their mighty southern kingdom are hill dwarves, as
are the exiled Neidar and the debased Klar of Krynn in
the Dragonlance setting.

Což v případě hráče, který nezná ani Faerun ani Dragonlance nic moc neřekne, rozhodně ne z toho, co o nich píšeš ty.
19.11.2020 17:51 - cyrasil
SCAG:

Gold dwarves are common in the lands to the south and east. They are formidable warriors, proud of their long traditions, with strong ties to clan. They are gruff and haughty and have a love of fine craftsmanship and an eagerness to trade

...

Because they have not endured the same cycle of invasion and displacement, gold dwarves tend to be more optimistic than their shield dwarf cousins, but they’re still standoffish and prideful as only a dwarf can be.

VS

Living in a near-constant state of war for generations, shield dwarves are a hardy people, slow to trust, with long memories and often an equally long list of grievances against their ancient enemies.
19.11.2020 17:56 - LokiB
Jo SCAG ... jak říkám, v PHB to není, je to nějaké settingové specifikum.
19.11.2020 18:01 - cyrasil
No settingove specifikum, v Eberronu/Wildemountu vubec zminka o horskych vs kopcovych trpaslicich neni (pokud jsem neco neprehledl), v Therosu trpaslici nejsou, v Ravnice taky ne, jsou jeste nejake oficialni 5e settingy?
19.11.2020 18:10 - sirien
fiska: ok, tak ještě jednou, proč ne.
- Ne všechny kombinace rasa/povolání musí být nutně optimální
- ...nicméně valná většina je podle všeho hratelná
- primární stat sám o sobě není jediná věc determinující optimální build.
- Efektivita průchodu skupiny skrz encounter není daná jen tím jestli má namaxované primární staty.

Ale ano, přesně jak píšeš - jen si tu společně nadáváme, rozhodně neni šance že by tahle diskuse něco faktického ovlivnila.
19.11.2020 18:10 - LokiB
Jezus: představoval jsem si tolkienovského vznešeného elfa válečníka, superiorního oproti všem - lidem, půlelfům, trpaslíkům :)

Ano, podle mě to UMOŽNÍ lidem hrát pestřejší kombinace. Že se pro NĚKTERÉ hráče to naopak zmenší, protože nebudou moci odolat novým "nejlepším kombinacím", nemění nic na tom, že se obecně pestřejší kombinace budou dát hrát.

nejsem rigidní a mám vícero přístupů k tvorbě postavy.

* někdy jdu a vím, že si chci zahrát Trpaslíka zloděje ... tady mě výhody a nevýhody dané kombinace tolik nezajímají, tedy do doby, kdy ta kombinace bude hratelná

* někdy jdu a vím, že si chci zahrát "nejlepšího zloděje ve městě" ... pak koukám víc po číslech, abych měl skutečně při hře pocit, že ta postava má ten potenciál "být nejlepší zloděj" (nepřeme se nyní co pro koho znamená nejlepší zloděj, řekněme pro jednoduchost, že to beru přes co nejlepší staty k "hlavním zlodějským dovednostem")

sirien: a já ti znovu opakuju, že ta stylizace o které mluvíš jak o jasné a dané věci, v PHB samotném příliš není. Viz ty texty u jednotlivých podras: je to velmi hrubý náčrt, kolem kterého si každá skupina či každý hráč může vystavět co chce. Že si Jezus do toho projektuje lore z FR není pro PHB (podle mě) podstatné, beru PHB jako základ, na settingu nezávislý.
19.11.2020 18:12 - sirien
Loki: no a kdyby tam ty staty nebyly, tak by ta stylizace byla ještě menší, než je. Nebo by byla možná i psaná jinak. Vlastně tím jak je ta stylizace hrubá jsou ty staty důležitější, protože tím víc dávají nějaké konkrétní body od nichž se odrazit.
19.11.2020 18:16 - Jezus
Texty v PHB jsou schválně krátké (dlouhé texty patří do settingů) a dost všeobecné, aby sis ty rasy mohl zasadit do vlastního světa (a klidně posunout jejich vyznění, když z nich máš jiný pocit).

Nicméně je PHB zároveň implicitně provázaný s forgottenkami, z jehož lore vychází ta mechanická stylizace jakoby "defaultně". Samozřejmě jsou tam pak rámečky a snaží se to být otevřené tak nějak všeobecně, ale troufám si tvrdit, že když se ladila ta stylizace (bonusy, traity) forgottenky byly primární (byť ne jediný) zdroj.

Ale jak říkám - nejsem expert, prostě jsem ten dojem nabyl při hraní a tak, takže mi připadá, že tam je, ale může to být i trochu bias "zpětného vysvětlení", rozhodně lze připustit jiné interpretace.
19.11.2020 18:17 - LokiB
cyrasil: jak vykládá hill a mountain trpaslíky FR je prostě settingové specifickum. Podle mě většina hráčů FR nikdy nehrála a brát ho tedy jako kánon pro podrasy prostě nejde, i když je to default setting 5E (asi).

Jdu hrát Strahda, budeme dělat družinu, proč bych do toho tahal FR pohled na hill dwarves? beru co je v PHB a zbytek si kolem postavy dotvořím, když budu chtít.

sirien: tak možná v tom je celý základ toho, proč se nedohodneme :)
já prostě do podrasové stylizace chci ten vliv atributu co nejmíň. mně to otravuje, že když chci "moudrého trpaslíka" tak mě systém tlačí do nějaké podrasy.
Takže bych opravdu preferoval, aby tam staty nebyly a stylizace byla založena na něčem jiném (viz třeba to, co děláš pro JaD)
19.11.2020 18:23 - Jezus
LokiB: No a vysvětlíš si to, že kopcoví trpové nemají na rozdíl od svých horských příbuzných defaultně trénink se zbrojí po svém. Mě to prostě evokuje "klidnější" způsob života (nechci sem moc tahat politické paralely, ale kdybych žil v Izraeli, tak se taky naučím ovládat pistoli a přemýšlím, zde občas nenosit exvivalent kroužkovky, tady mě to ani nenapadne :-) ). Tobě to může evokovat něco jiného. Ale stylizace, že ti horští jsou v rámci už tak válečnické rasy ještě ti víc válečničtí, tam prostě vidíš.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091499805450439 secREMOTE_IP: 34.205.246.61