Produkty

ShadoWWW
16.11.2020 18:44
Tašin všehokotel
Co říkáte na Tašin všehokotel (Tasha Cauldron of Everything)? Těšíte se na zítra, kdy vyjde?
Autorská citace #21
16.11.2020 22:27 - Jezus
LokiB: Zrovna vidění ve tmě mi krom trpaslíků a střetů nesedí skoro k nikomu. Když ho ma v DnD každej druhej, klidně bych ho dal i lidem :-)

A neříkám,že ty rasy přestanu hrát nebo že DnD kvůli ztrátě výlučnosti půjde do kytek. Říkám že budu ochuzen o něco, co se mi líbilo a imho ke hře patří. Takže to není tak, že ta úprava "někomu pomůže, nikomu neublíží".

Prostě nemám radost z toho, když mi fikce tvrdí, jací jsou trpaslíci houževnatí tvrdí parchanti a mechanika tomu neodpovídá.

Jako ne že bych takové systémy nehrál, ale ty většinou nepoužívají staty k vyjádření odlišnosti postav a prostě tam narace a provázanost mechaniky a fikce funguje jinak.
Autorská citace #22
16.11.2020 22:33 - LokiB
Jezus píše:
Prostě nemám radost z toho, když mi fikce tvrdí, jací jsou trpaslíci houževnatí tvrdí parchanti a mechanika tomu neodpovídá.


Když budeš hrát ve světě, kde trpaslíci často vymění svá původní specifika za jiná, pak asi ani fikce o nich nebude tvrdit, že jsou houževnatí tvrdí parchanti, ne?

Nebo tomu tak obecně je, i fikce to tvrdí, ale ten jeden, kterého hraje tvůj spoluhráč, je zrovna vyměklá a rozmazlená pí*a, která se specializuje na něco jiného. Pak fikce obecně nelže, ale hrajete někdy ty zajímavé výjimky potvrzující pravidlo ;)
Autorská citace #23
16.11.2020 22:41 - RoVan
Jezus fikci to pořád odpovídá, průměrný trpaslík je pořád v průměru houževnatější - jen ne konkrétní postava.

Proč nemít trpaslíka, který měl třeba astma a nemohl do dolů a tak strávil mládí v knihách? Odolnost hodím jako nejnižší číslo a hraju - ne všichni trpaslíci musí být Gimli a Gotrek.

Pro to hrdinské fantasy je to pořád OK.
Autorská citace #24
16.11.2020 22:45 - Jezus
LokiB: Jenže fikce DnD to netvrdí (netvrdila). Pokud se to teď mávnutím kouzelného kotlíku změní, není to docela podstatně fikci mého oblíbeného "světa" (vím, že DnD jich má víc).

S výjimkami potvrzující pravidlo problém nemám. Spíš mě štve ta řada "výjimečných" elfích válečníků, kteří budou odolní stejně jako můj "typický" trpasličí válečník. Celé tyhle archetypy prostě půjdou do kopru, což v některých světech nevadí, v DnD které jsem znal (mně) ano.

Btw je hrozně fajn jak jsi nad věcí a oplýváš při tom břitkým humorem, ale není třeba být při tom zároveň vulgární. Děkuji.

RoVan: Věřím, že jsi to z mě odpovědi Lokimu pochopil, ale raději pro případné další... je ok, udělat si atypického trpaslíka (skoro bych se vsadil, že reálně jsou hranejsi než ti typicti :-) ).
Blbý je to opačný - elfové často silní jako pulorci,pokud je to primární stat jejich povolání. Ale co, oni ti pulorci zase budou moci mít "elfí" inteligencí a nadání na magii, takže se to srovná. Hned mám o důvod "víc" hrát rozmanité rasy:-/
Autorská citace #25
16.11.2020 22:57 - RoVan
Tak pořád je to doplněk, takže ho můžeš ignorovat, nebo si z něj vzít jen co bude přínosné pro tvou hru. Tady ten release nového "patche" nemá takový impact jako v PC MMORPG.

Koukám co nasdíleli pro AL kde ta úprava původu už je a spíš mi to přijde jako příliš povyku pro nic, podle všeho se to nedotkne 'vrozených schopností'

PROFICIENCY SWAPS
Proficiency -> Replacement Proficiency
Skill -> Skill
Simple weapon -> Simple weapon or tool
Martial weapon -> Simple/martial weapon or tool
Tool -> Tool or simple weapon

...take any ability score increase you gain in your race or subrace and apply it to an ability score of your choice. If you gain more than one increase, you can’t apply those increases to the same ability score...

Edit: Zdroj zde
Autorská citace #26
16.11.2020 23:34 - LokiB
Jezus píše:
Hned mám o důvod "víc" hrát rozmanité rasy


Tak to ber, že se budou hrát rozmanité postavy.

Jezus píše:
Spíš mě štve ta řada "výjimečných" elfích válečníků, kteří budou odolní stejně jako můj "typický" trpasličí válečník.


A to bude ve vaší družině, ten přírůstek odolných elfích válečníků, nebo obecně vašem světě (obojí máte pod kontrolou), nebo ti vadí, že někdo na druhém konci světa bude mít takového odolného elfa.
Mimochodem, pakliže bude OPRAVDU tolik odolných elfích válečníků mezi hráčskými postavami ... znamená to jedno: hráči o ně hodně stojí, a tak je dobře, že je dostanou.
Autorská citace #27
17.11.2020 00:00 - ShadoWWW
Pro mě je to ztráta archetypálnosti a posun k šedi. Naštěstí je tu pořád DCC a ZZ. Anebo 5E v základu. Méně je více.
Autorská citace #28
17.11.2020 00:04 - Colombo
Píše:
nebo ti vadí, že někdo na druhém konci světa bude mít takového odolného elfa.

Jestli spíše není problém ne tak ona změna, jako ona změna tlačená jako mainstream s tím, že ono původní pravidlo je společensky nevhodné a kdo si myslí jinak je rasista.

Kdyby to hodili jako optimální pravidlo pro zajímavé postavy či archetypální twist a nestavěli se k tomu jako že boří předsudky, tak by to nebyl vůbec problém.

Ostatně, celý Zaklínač je v podstatě tak napsaný, twist na klasické archetypy a archetypální příběhy.
Autorská citace #29
17.11.2020 00:07 - cyrasil
Jako taky nejsem moc fanousek tady te homogenizace ras, a docela doufam ze zustane jen u "volitelneho pravidla" a nepujde se touhle cestou v budoucnosti v zakladu.

Jinak tusi nekdo, maji-li tam byt i ty UA, ktere umoznovaly brat si prvky z jinych povolani jako feat (vybavuju si napr bojovnicke manevry)?
Autorská citace #30
17.11.2020 00:15 - ShadoWWW
Měly by být. Ale na DDB říkali, že Wizardi pravidla ještě na poslední chvíli měnili a finální byly teprve před 14 dny. Pravidla z UA a Ligy dobrodruhů se ve finále liší.
Autorská citace #31
17.11.2020 00:27 - Corny
Já asi nějak nevidím, kde je problém v tom, že můžou lidi hrát "normálního" elfa, ale navíc můžou i hrát "odolnýho" elfam,...Nebo to všichni musí hrát podle vaší představy toho, jací mají elfové být a nestačí Vám, že si tak můžete v klidu hrát vy a nikdo vám do toho mluvit nebude? Nebo vám někdo zakazuje hrát elfa tak, jak se vám líbí?
Autorská citace #32
17.11.2020 00:39 - LokiB
Colombo píše:
Jestli spíše není problém ne tak ona změna, jako ona změna tlačená jako mainstream s tím, že ono původní pravidlo je společensky nevhodné a kdo si myslí jinak je rasista.


Asi jak komu. Jezusovi zjevně vadí to, že postavy nebudou tak archetypální. Aspoň to píše tedy.

ShadoWWW píše:
Pro mě je to ztráta archetypálnosti a posun k šedi. Naštěstí je tu pořád DCC a ZZ. Anebo 5E v základu. Méně je více.


Hmm, ok, to co je pro tebe šeď, je pro jiné rozšíření barevné palety postav, které je možné hrát. Inu, to, že je pro někoho lahev poloplná a pro jiného poloprázdná, je asi odvěký fenomén.

Schválně si to představte časově opačně - nejdřív by měly všechny rasy možnost všech traitů, a teď by někdo přišel s tím, že to ne, že se zavede pravidlo, které to omezí. A nastaví jen malý rozsah traitů pro jednotlivé rasy. To byste oslavovali jako vodotrysk zbavení se šedi? Holt máme jiný přístup ke světu.
Autorská citace #33
17.11.2020 00:41 - Lurker
Corny píše:
Nebo to všichni musí hrát podle vaší představy toho, jací mají elfové být a nestačí Vám, že si tak můžete v klidu hrát vy a nikdo vám do toho mluvit nebude?

Ne, ale jako hráče trpaslíka by mě štvalo, pokud byl elf stejně silnej a odolnej jako já. (Protože já si vzal trpaslíka, abych byl největší tvrďák, že jo.)

Není zas tolik důležitý jakou sílu moje postava má, ale chci aby ji měla větší než ostatní. Kontext je pro tohle strašně důležitej.
Autorská citace #34
17.11.2020 00:47 - Corny
Lurker: Tak si to ujasněte u stolu, to už je vaše věc. A ostatní si můžou hrát podle sebe. A všichni žili šťastně až do smrti.
Autorská citace #35
17.11.2020 00:49 - cyrasil
A je ti jasne, ze tenhle argument funguje i obracene?
Autorská citace #36
17.11.2020 00:52 - Corny
Jako... nefunguje? Můžeš mít zcela dle pravidel aktuálně stejně "odolného" elfa, jako trpaslíka?
Autorská citace #37
17.11.2020 00:54 - cyrasil
Abych citoval: "Tak si to ujasněte u stolu, to už je vaše věc."
Autorská citace #38
17.11.2020 01:00 - Corny
Uvědomuješ si rozdíl mezi "Pravidla ti umožňují hrát elfa, co je stejně odolný jako trpaslík, ale můžete se dohodnout, aniž byste měnili pravidla, že u vás to tak nebude" a "Pravidla ti neumožňují hrát elfa, co je stejně odolný, ale můžete se dohodnout, že změníte pravidla, a u vás to tak nebude"?
Tj. že ten argument opravdu obráceně nefunguje.
Autorská citace #39
17.11.2020 09:08 - strucky
Myslím, že každej si je vědom toho, že je to všechno optional, jen se třeba někomu nelíbí to obecné směřování a to, že se to najednou snaží tlačit kvůli tomu, že jsou firmy pos*aný z toho, že by najednou nebyly dost inkluzivní.
Autorská citace #40
17.11.2020 10:11 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
Naštěstí je tu pořád ZZ

Ty ZZ, ve kterých nedává rasa (nebudu se chytat toho, že tam rasy přejmenovali na rody a proč) žádný bonus, ale jen posouvá hranici pro ně, kterou musíš zaplatit z toho samého banku (a protože vlastnosti jsou zároveň HP, tak není minmaxování zdaleka tak výhodné)?Lurker píše:
Ne, ale jako hráče trpaslíka by mě štvalo, pokud byl elf stejně silnej a odolnej jako já. (Protože já si vzal trpaslíka, abych byl největší tvrďák, že jo.)

A pokud by to byl místo elfa člověk, který to tak má už v základu, tak by ti to nevadilo?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086272001266479 secREMOTE_IP: 54.163.14.144