Produkty

ShadoWWW
16.11.2020 18:44
Tašin všehokotel
Co říkáte na Tašin všehokotel (Tasha Cauldron of Everything)? Těšíte se na zítra, kdy vyjde?
Autorská citace #61
17.11.2020 13:33 - RoVan
Jezus píše:
Blbý je to opačný - elfové často silní jako pulorci,pokud je to primární stat jejich povolání. Ale co, oni ti pulorci zase budou moci mít "elfí" inteligencí a nadání na magii, takže se to srovná. Hned mám o důvod "víc" hrát rozmanité rasy:-/

Hele ve světle argumentace v diskuzi a kontextu DnD ti musím dát za pravdu. Navíc jsem doteď řešil jen změnu +1/+2 a koukám na věci co už vytekly z k a vypadá, že tam je přesně to, co popisuje Sirien a vypadá to teda na nedoražený shit.

Píše:
Size. You are Small or Medium .
Speed. Your base walking speed is 30 feet. (malé postavy mají běžně 25)
Ability Score Increase. One ability score of your choice increases by 2.
Feat. You gain one feat of your choice for which you qualify. (variant human feat byla věc co opravu dělal lidi univerzální)
Variable Trait. (a) darkvision with a range of 60 feet or (b) proficiency
Languages. You can speak, read, and write Common and one other language
Autorská citace #62
17.11.2020 14:41 - Jezus
Log: Alespoň, že si uvědomuješ, jak to vyznívá;-)
Nemůžu mluvit za ostatní,ale mě nepřipadá, že by v tomhle vlákně do toho moc míchali politiku.

Začalo to tak, že jsem se ohradil proti tomu, že navržená změna nikomu neublíží. Načež mi bylo vysvětleno, že mi neubližuje, jen si to špatně myslim:-/

Sirien to demonstroval mechanicky. Pak se tu objevily hlasy vysvětlující, co jim imponuje na archetypech a proč je to součástí tradice DnD.

Proti (jakože jiný názor) bylo jiné hlasy vysvětlující, jak jsou ty všeobecné možnosti super a proč, a že si teda nemáme na co stěžovat.

Do toho pak tradiční vsuvky "hadate se o kravinách, laskavě se uklidněte!!!".

Já tam tu politiku prostě nevidím. Maximálně v pozadí - nebýt jí, tak se uvolní maximálně skilly a zdatnosti se zbraní a ttuhle (imho) designovou krpu bychom nemuseli vysvětlovat lidem, kteří "prostě roleplajují" a mechaniky jsou jim v zásadě ukradené, případně těm, kteří vidí vždy jen svoji postavu a nechápou, že její koncepční vyznění je relativní vůči jejímu okolí (Sirenův pulčický vs. půl-obří kulturista).
Autorská citace #63
17.11.2020 15:02 - Log 1=0
Jezus píše:
Nemůžu mluvit za ostatní,ale mě nepřipadá, že by v tomhle vlákně do toho moc míchali politiku.

Jako, nikdo to nezmiňuje přímo, ale všichni mi přijdou nabroušenější, než by byli, kdyby tam nebublal ten politický spor. Skus to srovnat s tou diskuzí, co linkuju. Pravda, to byla "hypotetická možnost v 6E" zatímco tohle je reálné pravidlo...ale je volitelné, takže komu se nelíbí, tomu opravdu těžko může ublížit (pokud ho "nepřehlasuje" grupa, ale to se může stát i s hodně divným house-rulem).
Autorská citace #64
17.11.2020 15:13 - York
Přístup "urči si rasový bonusy pro svýho elfa" mi hlavně vůbec nedává smysl. Když to není daný rasou, tak to není rasovej bonus, ale body, který si hráč může přidělit podle svýho uvážení do libovolnýho atributu bez ohledu na rasu, kterou si vybral.

Je to sice modrý a chutná to jako švestka, ale budeme tomu dál říkat jabko, on to nikdo nepozná...
Autorská citace #65
17.11.2020 18:01 - LokiB
Jezus píše:
Však jsem to taky nikdy netvrdil. Řekl jsem, že kdyby se mi takový elf objevil u stolu, tak to mého trpaslíka připraví o jeho stylizaci.


No tak psal jsi tohle:

Jezus píše:
Spíš mě štve ta řada "výjimečných" elfích válečníků, kteří budou odolní stejně jako můj "typický" trpasličí válečník.


Z toho, že tam nebyl kondicionál, jsem to chápal tak, že tě to štve apriori, prostě to, že mohou existovat, ne jen "kdyby se mi takový elf objevil u stolu". Tedy že už teď tě štve ta řada, kterou si může vytvořit kdekoli kdokoli. Což bylo to, co mi přišlo zvláštní.

sirien píše:
- je to důležitá součást DnD tradice - ano, je. (Extrémně... ok, to je asi osobní dotek, ale ten argument na tom nestojí - stojí na tom "důležitá")
- gamistická stránka DnD je důležitá
- pokud rasy nemají dopad na gamistickou stránku buildů, tak gamisticky neexistují.


Proč pořád opakuješ, že je to důležitá součást DnD tradice? Jak se to určuje? Nebo si to budeme poměřovat jako "pro mnoho lidí je důležitá", "pro mnoho lidí není důležitá"?
Už jsem to tu postoval, tohle je tabulka z ADND:

Racial Ability Adjustments
Race Adjustments
Dwarf +1 Constitution; -l Charisma
Elf +1 Dexterity; -l Constitution
Gnome +1 Intelligence; -l Wisdom
Halfling +1 Dexterity; -l Strength

Kde jsou ty tradiční mínusy do statů u ras? Kde se v 5E můžeš vysmívat tradičním neduživým ušatcům?
Ty si prostě s tím, co je nebo není tradiční hraješ podle toho, co se ti hodí do diskuse, aniž bys s tím měl nějaké pořádné zkušenosti. Prostě o něčem to prohlásíš, protože "hej, argument", a nad něčím jiným mávneš rukou "to byl blbý design, dobře že se po letech používání opustil".

Zkus mi vysvětlit tu logiku, podle které se to rozhoduje, co je tradice DnD, která si zaslouží být zachována, aby lidi co dlouhodobě hrají DnD (což není až tak moc tvůj případ), měli stále pocit, že to je DnD, a co je sice dlouhodobě v DnD, ale není škoda to zahodit, protože "hej, lepší hra".
Protože z toho, co píšeš, mi přijde, že si to rozhazuješ podle toho, jak se ti to zrovna zlíbí.

York píše:
Je to sice modrý a chutná to jako švestka, ale budeme tomu dál říkat jabko, on to nikdo nepozná...


Ale že to ta rasa má ještě dalších X traitů, které jsou zachované, a které jsou pro definici té rasy třeba důležitější, to už v tomhle ironickém argumentu nezahrnuješ, viď?
Si přečti, jak 5E definuje elfy, kolik je to textu, a kolik z toho je věnováno +X do vlastnosti ...
Autorská citace #66
17.11.2020 18:06 - York
LokiB píše:
Ale že to ta rasa má ještě dalších X traitů, které jsou zachované, a které jsou pro definici té rasy třeba důležitější, to už v tomhle ironickém argumentu nezahrnuješ, viď?


Jak psal tuším Log - když řekneš "nebudeme rasy rozlišovat bonusama do vlastností, ale hromadou jinejch, zajímavějších věcí", tak to smysl dává. Když ale řekneš: "Zachováme rasový bonusy, ale můžeš si je dát kam chceš nehledě na to, jakou rasu si vybereš", tak to nedává smysl - tím jsi efektivně udělal to samý (zrušil si rasový bonusy), jen to přidělování bonusů je na špatným místě - nemělo by bejt u rasy, ale u přiřazování hodnot vlastnostem dle úvahy hráče.

TLDR: Nevím, jak a proč k tomu došli, ale vymysleli nesmysl.
Autorská citace #67
17.11.2020 18:27 - sirien
LokiB píše:
Proč pořád opakuješ, že je to důležitá součást DnD tradice?

Nejspíš protože je. Všimni si kolik lidí jen v téhle diskusi musíš ignorovat jen aby ses mohl tvářit, že neni.

Argument postihama je brutálně zavádějící. DnD prostě přesunulo mechanické rasové rozdíly do plusů, protože z pravidel v rámci moderního design trendu vyházelo postihy obecně - to nic nemění na tom, že ty tradiční mechanické rozdíly zůstaly; jen se přesunuly do bonusů.

LokiB píše:
Protože z toho, co píšeš, mi přijde, že si to rozhazuješ podle toho, jak se ti to zrovna zlíbí.

a) game designové důvody (buildy, stylizace) (a taky tyhle). Chápu, že se Ti to nelíbí, protože na to zjevně nemáš odpověď, ale stačí se k tomu vrátit a přečíst si to.

b) reakce zjevně nemalé části hráčů okolo, kterým to je náhle proti srsti. A které všechny ignoruješ abys mohl tvrdit že se to má rozhodovat podle Tvého dojmu a ne podle toho jejich.

Tzn. máš to trochu opačně - spíš bys Ty měl popsat proč je Tvůj dojem hodnotnější než např. Jezusův a Ty bys měl vysvětlit, proč mnou předložené důvody nejsou platné. A měl bys to vysvětlit argumentama a ne "ale já DnD hraju víc" výkřikem.


York píše:
Jak psal tuším Log - když řekneš "nebudeme rasy rozlišovat bonusama do vlastností, ale hromadou jinejch, zajímavějších věcí"

...
Ne, nedává, ať se to Logovi nelíbí jak chce.

DnD na ty "jiné způsoby" není stavěné - je to primárně statový / bonusový systém a bonusy k atributům nejsou "jedno" z rasových rozlišení, jsou tím hlavním rasovým rozlišením - protože to je TO JEDNO rasové rozlišení, které nejvíc ovlivňuje podobu a vhodnost buildů v kombinacích rasa-povolání.

Navíc v logice toho jak DnD propojuje mechaniku s fikcí to je také stěžejní rozlišení okolo. Hobit prostě nemá bonus k Síle co půlork. Protože hobit je od pohledu menší, slabší a mrštnější, proto má půlork bonus k síle a hobit bonus k obratnosti a pro to která rasa se víc nabízí na bojovníka nebo na tuláka popř. když budu hrát bojovníka tak která rasa povede ke kterému optimálnímu buildu je tohle důležitější, než další rasové schopnosti.
Autorská citace #68
17.11.2020 18:31 - Gergon
já jen tvrdím, že je super, že ted si budu moct vytvořit elfa který to nekompenzuje obratností, ale který je nabušený svalovec, protože se rozhodl trénovat a tak má bonusy k síle =)
Autorská citace #69
17.11.2020 18:34 - Aegnor
gergon píše:
já jen tvrdím, že je super, že ted si budu moct vytvořit elfa který to nekompenzuje obratností, ale který je nabušený svalovec, protože se rozhodl trénovat a tak má bonusy k síle =)

A teď takového elfa udělat nemůžeš? Co ti brání si nastavit u tvého elfa sílu 15? Nebo, když nahazuješ, dát síle nejvyšší hod?
Autorská citace #70
17.11.2020 19:38 - Log 1=0
sirien píše:
Ne, nedává, ať se to Logovi nelíbí jak chce.

Když už mě jmenuješ (OK, přebíráš to od Yorka, kterého jsem asi minul)...

Já nemůžu říct, že nemáš pravdu... Ale dost to přeháníš. Jo, když smažeš rasové bonusy, tak si rasy budou podobnější a hra bude měně archetypální.
Ale pořád budou rozdílné dost na to, aby na tom záleželo (koneckonců, drow a pulčík tichošlápek mají +2 Obratnost +1 charisma, a doufám, že mi nebudeš tvrdit, že jsou gamisticky, natož úplně totožní).
A co se týče archetypálnosti... Jo, ta k DnD dost patří, ale platí tu, co jsi mi řekl u epičnosti při posledním meetingu - někteří to bez ní hrát chtějí, a nemůžeš jim říct, ať raději hrají Zapovězené země, tedy ne v oficiálním produktu.
Prostě další variantní pravidlo, někomu se líbí, někomu ne. Pokud je těch, kterým se líbí, méně, tak je to v pořádku - základ je zvolený dobře.

A fakt si myslím, že kdyby nebylo těch blbých keců kolem, nebyl by ten odpor tady tak velký.

EDIT: ShadoWWW: ShadoWWWe, byl bys prosím tak hodný a změnil název tohohle vlákna na něco příčetného? Není mi příjemné ho číst.
Autorská citace #71
17.11.2020 19:51 - York
Sirien: Netvrdím, že to je nutně dobrý pravidlo pro DnD, jen že na rozdíl od toho citovanýho dává smysl.
Autorská citace #72
17.11.2020 19:59 - Log 1=0
York: Moc nad tím slovíčkaříš. Jasně, že bonusy, co nejsou vázány na rasu, nejsou rasové. Ale vymýšlet kvůli téhle jedné kravině nový termín je taky zbytečné, tak jim dál říkají rasové, i když rasové nejsou.
Autorská citace #73
18.11.2020 14:04 - fiska
na jedne strane chapu jisty sentiment, kdy RASA je proste nejak typizovana a ma urcite charakteristiky, ktere ji delaji nejak zajimavou (a pro urcite veci lepsi, pro nektere horsi), nicmene subjektivne bych rekl, ze lidi spis vybiraji prvni POVOLANI a teprve pote RASU... takze z tohoto pohledu me prijde mnohem vic multikulti, kdyz se sejde trpaslik, elf, clovek & ork (doplnte si klidne vice exotictejsi rasy, tam je to jeste vic do oci bijici) v jedne skupine - nehlede na to, jak velka je sance, ze se zrovna tihle nejak potkaji a daji se dohromady, tak jak muze byt ruznorode kulturni/rasove zazemi vyhodou, muze byt stejne tak nevyhodou v motivacich... orka nezajima to same co elfa nebo cloveka (proc by mel tedy spolupracovat? protoze je to hrac, ktery si rekne, ze jo?)

takze se na to divam tak, ze nekterym GM/dobrodruzstvim muze _volitelna_ volnost trochu pomoci (poskytnutim navodu "jak prevest RASU") bez nejakych ad-hod z prstu vycucanym house rules - pokud bude dobrodruzstvi pro skupinku orku, tak presne tam to ty RASOVE stereotypy trochu svazuji.. ono totiz (bohuzel) jen vyjimecne se najde nekdo, kdo by chtet byt ve skupine povolani, ktere je slabsi variantou proti stejnemu hrane za jinou rasu
Autorská citace #74
18.11.2020 14:24 - Jerson
Když občas píšu, jak jsem v CPH zrušil rasové bonusy, což vedlo k úbytku nelidských postav o 80% a přivedlo mě k názoru, že čtyři z pěti RPG hráčů hrajou nelidskou postavu hlavně kvůli bonusům, tak mě nenapadlo, že pokus ověřit tuto hypotézu se jednou naskytne i v DnD.

Každopádně to tak tragicky nevidím, protože všechny možné rasy v DnD stejně vytváří takový maglajs, že se v něm málokdo vyzná, a nevím kolik lidí chce všechny ty rasy vlastně používat.

Jinak je zajímavé, že když dojde na bonusy k vlastnostem, tak se řeší hlavně síla spojená s velikostí, ale jiné vlastnosti asi nevadí.
Autorská citace #75
18.11.2020 14:51 - exi
btw Tasha je na 5e tools.
Autorská citace #76
18.11.2020 14:56 - sirien
fiska: jenže přesně takhle to v DnD nefunguje - to je nějakej mýtus kterej se drží ještě z dob Dračího doupěte (nebo možná starších DnD edic), ale v DnD 5e není pravda, že by jiná kombinace rasy+povolání byla slabší. Vytvoří odlišný optimální build. Půlorčí kouzelník není o nic moc slabší než elfí - ale není to vznešeně učený kouzelník jako spíš drsný bitevní mág.

Tj. pokud si teď udělají všichni skupinu jen elfů nebo jen orků, tak ty pevné rasové staty vytvoří zajímavou skupinu, ve které některá povolání budou vypadat a možná trochu i fungovat jinak než je jejich prvoplánovitý stereotyp - ale nebudou slabší. Což na tom bude zajímavé. S Tašiným kotlíkem Nudné Průměrnosti si tam ale všichni zpřehází staty jak potřebují pro tu prvoplánovitost a skupina jen půlorků a skupina jen půlelfů bude k nerozeznání stejná.


Jerson: ne, to je jen Tvůj anti-DnD bias. Já DnD ani moc nehraju a přitom se v těch rasách (minimálně těch základních, ale včetně jejich mnohých rodů) vyznám naprosto bez problému.

Důvod, proč se řeší především Síla, je ten, že to je velmi jednoduchá vlastnost na demonstraci věci - a zároveň se pojí s jinými rysy, které jsou od pohledu patrné a Sílu z nich lze dovozovat - typicky velikost, obecný popis fyzické podoby atp. - což pro duševní vlastnosti tak moc neplatí.

Jinak to že odstranění rasových bonusů povede k úbytku hraní fantasy ras je asi pravda. Jen od doby co jsem opustil svou dávnou fázi pohrdání gamismem v tom vlastně nevidím vůbec žádnou implicitní přednost.
Autorská citace #77
18.11.2020 14:59 - Jezus
Tak právě různorodá až nepravděpodobná družina je kolikrát to, co je zábava hrát, ne? A "jak jste se zrovna vy dali dohromady?" je archetypální záležitost již od Pána prstenů.

Já si naopak myslím, že právě motivace bonusy některé hráče hecne zamyslet se nad hraním jiné rasy než generického člověka (který mimochodem je opravdu univerzální, takže komu opravdu vadí pevný bonus spojený s rasou, nechť hraje člověka, který se dá již v základu nastavit prakticky na cokoli).

A i když většina opravdu vymýšlí rasu až jako druhou, hodně lidí, co hraje dlouho, k tomu přistupuje naopak nebo to dělá zároveň podle určitého zpočátku nejasného konceptu, který má v hlavě. A pak může být naopak zajímavé hledat cestu, jak optimálně hrát kombinaci rasy a povolání, která není na první pohled "nejsilnější".

Navíc jak tu už napsal Sirien - DnD5e je ve skutečnosti krásně komplexní v tom, že lze fůru povolání hrát "dobře" (rozuměj gamisticky "silně") i v jiné kombinaci statů, než se doporučuje pro rychlou tvorbu.
(On takovej barbar s obratností vyšší než odolností dává v kombinaci s jeho výhodnou na záchranné hody na obratnost docela smysl, protože reálně mu vadí hlavně kouzla. Přidej k tomu totem medvěda (odolnost na všechny typy zranění vyjma psychického) a můžeš křičet na družinového sesilatele, ať se nebojí vystředit ten fireball na tebe, protože to budeš mít pravděpodobně jen za čtvrtinový DMG ;-) ).

Navíc spousta těch rasových bonusů jde do vlastností, co jsou při nejhorším terciální stat. Jakože slušnou odolnost uvítají snad všechna povolání, takže například trpaslík nabízí fůru možných povolání, i když se zachová jeho vyšší odolnost...

Jerson píše:
Jinak je zajímavé, že když dojde na bonusy k vlastnostem, tak se řeší hlavně síla spojená s velikostí, ale jiné vlastnosti asi nevadí.


To jen proto, že se to na tom nejlépe demonstruje - každý si to snadno představí. Zatímco inteligence nebo dokonce moudrost je těžko uchopitelná a v příkladech tedy zpochybnitelná těmi, co rádi odbočují od tématu, tak na tom půl-orkovi a půlčíkovi je prostě ten rozdíl síly "vidět".
Autorská citace #78
18.11.2020 15:16 - Log 1=0
Jezus píše:
To jen proto, že se to na tom nejlépe demonstruje - každý si to snadno představí. Zatímco inteligence nebo dokonce moudrost je těžko uchopitelná a v příkladech tedy zpochybnitelná těmi, co rádi odbočují od tématu, tak na tom půl-orkovi a půlčíkovi je prostě ten rozdíl síly "vidět".

Tenhle argument mi přijde dost divný, popravdě. Jednak to svádí k přímočaré interpretaci vlastností, což vede k nesmyslům, když ti dva budou vylevlovaní v "netypickém" povolání a ten rozdíl se třeba i otočí (vlastně... ani nemusí být vylevlení. Půlorčí kouzelník je pořád větší než pulčický barbar, ale je s vysokou pravděpodobnější slabší. Vysoké levely to smažou u toho stejného povolání.).
Autorská citace #79
18.11.2020 15:40 - Jezus
Chjo. Samozřejmě si to žádá určitou snahu o pochopení a ne hned "hrát Jersona" (nic ve zlém, Jersone :-) ).

I když to neplatí 100% tak pořád se to snáz představí, než ta moudrost.

Co se týká rozdílu velikosti/síly... Neříkám, že prostě větší je nutně vždy silnější. Asi si umíš představit velkého půlorčího šamana, co ale prostě není nijak "udělanej" (ani sádelnatej, což s sebou sílu ve skutečnosti taky nějakou nese). Na druhé straně ten půlčík bude asi docela svalnatej nebo alespoň "vyšvihanej".

Příklad s půl-obrem(orkem) měl hlavně demonstrovat to, že když vedle sebe postavíš namakanýho půlorka a namakanýho půlčíka (oba povolání spoléhající na sílu), tak intuitivně vidíš, kdo má větší masu svalů a kdo bude (asi) silnější.

(Samozřejmě i tohle má své limity a neplatí to vždycky. Zejména na vysokých levelech, pokud si dáš tu práci, může být ten půlčík nakonec silnější než půlork. Ale tak to je zase hezká vlastnost DnD, že ti umožní se vypracovat a vyprofilovat. Nehledě na to, že vysoké levely se úrovní moci už rovnají "superhrdinským" ságám, takže tam se nějaký ten půlčický Herkules (který se asi bude vyslovovat "Erkyl" ;-) ) vlastně hodí. A stále bude platit, že pokud si bude podobně profilovat půl-ork, pravděpodobně dosáhne stejné síly dříve s tím, že časem oba prostě zařízne "limit bežných smrtelníků").
Autorská citace #80
18.11.2020 16:52 - LokiB
sirien píše:
Půlorčí kouzelník není o nic moc slabší než elfí - ale není to vznešeně učený kouzelník jako spíš drsný bitevní mág.


A je tu aspoň konsenzus, co se myslí pod tím "slabší"?
V "kouzelnictví" v 5E slabší může být ... třeba v tom smyslu, že bude mít nižší DC stejných kouzel.
Jestli budeme porovnávat, jak se to vyrovná vzhledem k elfímu "slabšímu" útoku mečem - já nevím, jakože nevím.
nechci to negovat, byl bych rád, kdybys ten pojem, jak ho ty chápeš, siriene, upřesnil, abychom všichni viděli "jo chápu to stejně" nebo "aha, jsem tím myslel něco jiného".

sirien píše:
b) reakce zjevně nemalé části hráčů okolo, kterým to je náhle proti srsti. A které všechny ignoruješ abys mohl tvrdit že se to má rozhodovat podle Tvého dojmu a ne podle toho jejich.


Jo aha, najednou argumentace "nemalou částí hráčů okolo" je validní ... to neberu.
Dělal sis aspoň nějaký průzkum toho, jak je to rozdělené?
nebo v tomhle konkrétním případě rád ignoruješ, to co jinde zmiňuješ hned "malá skupina nespokojenců se ozvala, většina je spokojená, tak mlčí"?

Píše:
Tzn. máš to trochu opačně - spíš bys Ty měl popsat proč je Tvůj dojem hodnotnější než např. Jezusův a Ty bys měl vysvětlit, proč mnou předložené důvody nejsou platné.


Můj argument je, že jsem hrál skoro všechny edice DND (všechny mimo 4E), některé jsem hrál dlouhé roky, vícero kampaní, v různých DnD světech, s různými lidmi a postavami, celkem přes 25 let, a ta tradice, kterou prosazujete, nebyla (pro nás) zaznamenáníhodná v té intenzitě, kterou popisujete. rasové bonusy nebyly důvodem pro to, proč jsme dané postavy hráli, a ani jsme nijak nelitovali "jé, já bych raději +1 do Síly než do Obratnosti. kdyby tam dokonce žádné rasové bonusy nebyly, bylo by to (pro nás) vhodnější.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08100700378418 secREMOTE_IP: 3.238.235.181