Produkty

Autorská citace #1
9.2.2021 15:13 - sirien
Nádhera. Musim říct, že se mi ten CoC styl grafiky a obrázků hrozně líbí.

Neměl sem čas to přečíst, ale letmým pročtením mi přijde že to je (zase?) taková poměrně lineárně popsaná storka, kterou ale ve skutečnosti není problém odehrát i jinak. Což je... jakože není to asi úplně můj nejvíc preferovaný styl zápisu, ale vypadá funkčně a asi to je poměrně efektivní způsob, jak příběh rozumně zkomprimovat?
Autorská citace #2
9.2.2021 15:44 - exi
Jj, sázet je to radost.

Jinak co jsem zatím četl/překládal, tak to tak u oneshotů je. Nadhodí situaci, pár NPC a hráči ať se vyblbnou. Předpokládám, že gró spočívá ve vyšetřování, kde si asi hráči dokážou vymyslet různý ptákoviny (jak jsem zahlíd včera u Mrkwe ve streamu :) ) a je třeba na to reagovat.
Autorská citace #3
9.2.2021 19:12 - Jerson
Přečetl jsem si to, a je to dobré. Dám tomu čtyři hvězdy. Informace jsou trochu rozfrcané a světlo se chová jak zabiják z céčkového hororu, když by se mohlo chovat mnohem více jako mimozemská entita.
Taky mi trochu vadí, že by Vyšetřovatelé měli mít trauma z toho, když se na řešení případu vykašlou a NPC tam zemřou. Ono sice hodně závisí na tom, jak je pojme NPC, ale kromě jednoho nemají postavy ani jak si k nim získat nějaký vztah, a tři až čtyři z nich jsou vyloženě nesymapatické.

Nicméně není to railroad, počítá se s nápady hráčů, jsou minimálně tři cesty k řešení a minimálně čtyři různá zakončení, budovy vypadají uvěřitelně, NPC mají charaktery ... nebýt toho prvoplánovitě vražedného světla, dal bych plný počet.
Autorská citace #4
9.2.2021 19:27 - sirien
Tam asi nejde ani tak o vztah, jako spíš o čistou žánrovost - prostě vyšetřovatelé v CoC se staví tváří v tvář hororovým entitám ve prospěch nevinných, ne že je nechaj sežrat a utečou. Trauma pak sou prostě výčitky svědomí a tak.

EDIT: jinak teda pokud by Jerson dal plnej počet jen kdyby jedna (snadno změnitelná) věc, tzn. na 30 stránkách nenašel žádnou zásadní chybu, tak to musí bejt fakt už něco :D
Autorská citace #5
9.2.2021 19:43 - Jerson
Nechci moc spoilovat, ale minimálně dvě NPC můžou klidně zemřít.
Představ si situaci, když tě nějaké NPC ve hře silně nasere, protože se nechová dost uctivě ke tvé postavě a ty máš co dělat, abys ho neoddělal sám. A pak zjistíš, že ho něco chce zabít. Nevím co uděláš ty, ale pro mě jen kávičku. :-)

Jde o to, že když chci (možná zkušené) vyšetřovatele přimět, aby se zabývali nějakým silně nebezpečným fenoménem a nezkoušeli zdrhnout, potřebují dost silnou motivaci jak postavy, tak hráči. Ne všichni, ale hodí se. Tady žádná motivace typu "zadaný úkol / odměna" není, takže bych pokládal za velmi účelné tu motivaci podpořit různými způsoby. A naopak je podle mě třeba vyhnout se stavu "zapálíme to tu celé a jedeme pryč", která u těchto Cthuhlu scénářů vzniká velmi snadno, a mám s ní dost zkušeností. :-)

A myslím si, že hráči by vnímali negativně, když by jejich postavy utrpěly ztrátu příčetnosti kvůli smrti postav, které jim lezly krkem. Ne že by tak byly vyloženě napsané, ale některé k tomu nemají daleko. Byť tedy to nevidím jako chybu modulu.

Každopádně to zkusím předělat a odehrát v Omeze.
Autorská citace #6
9.2.2021 20:00 - LokiB
Jerson píše:
Nevím co uděláš ty, ale pro mě jen kávičku. :-)

Protoze jsi asocial ;)
Mnoho profesi, ktere mohou delat vysetrovatele, pritom obecne neresi toto na urovni osobni. Jako ze by hasic nehasil vilu nesympatickemu sousedovi? Farar by se z drzym a neuctivym farnikem nebavil? O policistech ani nemluve.
Zodpovednost tyhle osobni roviny casto presahuje.
Autorská citace #7
9.2.2021 20:03 - Aegnor
Jersone, to je tak nějak základní premisa pro hráče, že budou hrát vyšetřovatele, kteří tyto věci chtějí řešit a kteří úmyslně chrání ostatní.

Ten tvůj pohled "tenhle člověk je mi nepříjemnej, tak nevidím důvod proč ho zachraňovat" je v tomhle prostě špatnej.
Autorská citace #8
9.2.2021 20:30 - Jerson
Vím že je to základní premisa a vím, že by se takhle postavy chovat neměly, tě by měly cítit osobní odpovědnost. Ale to nic nemění na tom, že hráčům se to v reálných hrách ne vždy daří, zejména když jejich postavy začínají panikařit a umírat.

Mimochodem, všimli jste si doufám, že o kávičce jsem mluvil v rovině hry. Tahat do toho mé charakterové rysy je úplně zbytečné, Loki.
Autorská citace #9
9.2.2021 20:38 - sirien
Jerson má pravdu, půlka RPG je nějaká forma power fantasy a s kávičkou v ruce nechat chcípnout postavu, co mě půlku session hrozně sere, může být velmi zadostiučiňující moment.

Na druhou stranu má pravdu i Aegnor, že tady hráči prostě hrají postavy, od nichž se něco očekává - ať už institučně (policista, záchranář, voják), profesně (kněz, lékař) nebo prostě žánrově. Je pravda, jak řiká Jerson, že to občas někteří hráči mají problém zahrát, ale z mojí zkušenosti spíš začátečníci na ukázkovkách (případně to je problém úvodního setupu one shotu nebo social contractu u hry).

Jakože jasně, morální otupělost je další tradiční trope takovýchto her (Hunter jí umí zobrazit fakt hezky) a postavy které jsou tak lidsky vyhořelé že klidně nechají umřít (nebo přímo obětují, ehm...) civilistu k žánru patří taky, ale aby tato rovina fungovala, tak je potřeba mít tam ten standard vůči kterému to bude kontrastní.

Takže jako chápu, co se na tom Jersonovi nelíbí, ale za mě to rozhodně neni chyba scénáře jako takového, naopak - jen je potřeba s tím vhodně pracovat (např. připomínat / vysvětlovat před hrou a při hře atp., případně na tom stavět morální volby nebo reflektující charakterizační scény - možností je hodně).
Autorská citace #10
9.2.2021 21:46 - LokiB
Jerson: promiň, to byl pokus o nejapný žert ode mě. Omlouvám se

Přijde mi, že ztráta příčetnosti se může dobře kloubit se smrtí neoblíbených postav. Prostě "hrůza si nevybírá" a může to být i působivější. Jestli to některý hráč nezkousne ... Nevím, zde bych asi důvěřoval vypravěči, že buď hráče zná nebo si to s nimi před hrou probere
Autorská citace #11
10.2.2021 13:01 - Tarfill
Text jsem ještě nečetl, ale tohle celé je na první i druhý pohled nádherná profi práce. Výborně, exi a pane Bačo!
Autorská citace #12
10.2.2021 13:19 - exi
Tarfill Díky. Jsme rádi, že se líbí. :)
Autorská citace #13
10.2.2021 13:27 - Šaman
Možná si to zmodifikuji do fantasy dračáku. Teď u nás frčí lovercraftovská deskovka Panství hrůzy, ale ta je spíš survival, než horor.

A co se provedení týče, tak super!
Autorská citace #14
10.2.2021 13:51 - Markus
Chtěl bych tohle přihodit do databáze, ale potřeboval bych trochu poradit, ať se zorientuju v tom, čeho je to vlastně překlad.

Existuje scénář Dead Light od stejného autora (Alan Bligh), ale z roku 2013 a má jinou obálku. Takže předpokládám, že tohle musí být nějaká novější verze. Na obálce je uvedený druhý autor (Matthew Sanderson), který ale ve verzi z roku 2013 není vůbec zmíněný.

Pak jsem našel sborník Dead Light and Other Dark Turns z roku 2019. Má stejnou obálku jako tenhle překlad, takže předpokládám, že jste vycházeli z něj? Podle anotace ten sborník obsahuje ještě druhý, úplně nový scénář (Saturnine Chalice). Ten jste teda nepřeložili?

Tak abych se ujistil: Tohle je překlad části příručky Dead Light and Other Dark Turns? Konkrétně prvního ze dvou scénářů? Nevíte, jestli je ten první scénář identický s tím z roku 2013 (tady jeho PDF)? Nepíšou tam o tom něco? Podle mě by to mělo být stejné, ale ten autor navíc mě tam znepokojuje. Jestli on to nebude spíš autor toho druhého scénáře.
Autorská citace #15
10.2.2021 13:56 - exi
Markus píše:
takže předpokládám, že jste vycházeli z něj? Podle anotace ten sborník obsahuje ještě druhý, úplně nový scénář (Saturnine Chalice). Ten jste teda nepřeložili?

Je to tak, přeložil jsem jenom jedno dobrodružství ze dvou a je to ten sborník z roku 2019.
Autorská citace #16
10.2.2021 14:01 - Šaman
Exiho odkaz píše:
In addition, the book includes a new scenario, Saturnine Chalice, by Matthew Sanderson, which also takes place during a roadside stop that leads to danger and mystery.

Skoro to vypadá, že ten další autor byl uveden na obálce sborníku a týkal se jen druhého drobrodružství ("& other dark turns").
Autorská citace #17
10.2.2021 14:06 - exi
A pokud jde o rozdíly, tak 2019 verze Dead Light má novou grafiky (sazba, handouty a většinu ilustrací) a některý věci jsou přeházený. Textových rozdílů jsem si zatím nevšiml, ale můžou to být detaily.
Autorská citace #18
10.2.2021 17:09 - mrkew
Gratuluji k dalšímu překladu. Navíc ta sazba je naprosto super. Možná někdy vyzkoušíme :)
Autorská citace #19
24.2.2021 04:50 - jemitojedno
Čau, tvl pecka!!! Už se těším až si to s kámošema zahrajeme. Já už začal vymýšlet svoje příběhy a zrovna když mám krizi, tak přijde tohle. Díky moc a pokud možno pokračujte v dalších překladech. :)
Autorská citace #20
24.2.2021 17:04 - exi
jemitojedno Superk, tak jsem rád, že to helpnulo. Překládám dál :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22370600700378 secREMOTE_IP: 3.237.178.91