Produkty

Autorská citace #1
8.4.2021 21:22 - Gergon
Jen jsem to rychle prolétl očima, ale narazil jsem na přívěšek, co je posvěcený na konci v předmětech. To je fajn věc, jen mi přijde škoda jedno použití a konec - jako kdyby ho použitím postava znesvětila. Nevím jestli je to kvůli balancu hry nebo tak něco, ale pokud ne, tak by bylo fajn dát třeba jedno seslání na den a že se o půlnoci znovu nabije. Klidně i s nějakým rituálem - modlitba, kapka krve, položit na hodinu do svitu měsíce ... Prostě něco s čím by mohl hráč i postava pracovat a užít si to.
Autorská citace #2
8.4.2021 21:51 - Aegnor
Nestačilo by dopsat "amulet lze znovu posvětit"?
Autorská citace #3
8.4.2021 22:57 - RoVan
No mně se naopak ten přívěšek na konci líbí, ta schopnost je super užitečná, přesto na prvních úrovních nepodporuješ inflaci magických předmětů a dáš hráčům taktickou volbu (použiju ho, až bude nejhůř).
Autorská citace #4
9.4.2021 00:38 - sirien
Jakože možnost rerollnout hod ("dát si výhodu zpětně" - ono sice "před vyhodnocením hodu", ale velmi často víš jestli si uspěl nebo ne, ať už protože znáš DC nebo protože si hodil 2) je docela silná, kdyby to mělo bejt dobíjecí, tak to neni vůbec slabej předmět. Plus to že to máš jen na jeden pokus z toho použití může udělat o dost větší "moment".


Jinak ohledně samotného dobrodružství musim říct, že sem ho hrál se Shari jako hráč a moc se mi líbilo - není to takové to intenzivně dějové/příběhové dobrodružství (jako Noc goblinů), spíš takové volnější, s hodně prostorem pro roleplaying.

Ten koncept základní "nikdo po vás explicitně nic nechce, ale okolo se dějí věci kterých si můžete všimnout" se mi hodně líbí - sice bych na tom asi nestavěl kampaň (byť sandboxeři by možná byli happy), ale pro nějaké volnější session je to ideální - hráči/postavy mají hromadu prostoru si odehrát svoje interakce, popř. v delší hře si vyříkat co si vyříkat potřebují, ale přitom to není "prázdný" prostor a střídá se to s nějakými událostmi a možnostmi nějakých akcí které můžou reálně změnit plynutí příběhu, i když ten je sám o sobě relativně přímočarů (což tady není špatně - i s ohledem na formát). V seriálu by to možná bylo skoro až takové to A-plot/B-plot, kdy "A" je ta zápletka, "B" jsou ty osobní/vztahové věci. Jakože hráli jsme asi "jen" 4-5 hodin (...na začátku jsme ještě dodělávali postavy a tak) a k tomu online, ale i tak jsem měl dojem že sem si fakt zahrál svého trpaslíka i jako postavu víc než jen pár hláškama, což na těhle rychlo-one-shotech (navíc online) fakt není pravidlem. A do toho tam byl zábavnej příběh co se nenásilně odvíjel.

Jak zábavné to bude, když to bude někdo hrát jako čistou procedurálku... jako asi to bude taky docela fungovat, jen to bude jiná hra než jakou sme hráli my s naší partou pěti trpaslíků :)


Mimochodem ta pátrací-nepátrací mechanika (/technika) toho jak se tam postupně vrší ty "stopy" a tím běží ten count-down na ty informace tomu v tomhle směru hodně pomáhá a zpětně se mi fakt líbí a rád bych jí vypích, protože by mohla zůstat přehlídnutá a byla by to hrozná škoda, protože to je zrovna něco co si z tohodle dobrodružství můžou lidi vzít do vlastních her jako zajímavej postup. Jen teda až teď zpětně mě napadá že tam není úplně elegantní to zakončení tím hodem který má "dramatický" nic / info výsledek, bylo by lepší to pojmout spíš plně "procedurálně" a udělat to jako "info / víc infa".
Autorská citace #5
9.4.2021 08:10 - Gergon
Aegnor píše:
Nestačilo by dopsat "amulet lze znovu posvětit"

Jenže to není moc zajímavé. Amulet lze znovu posvětit. Hm ok. Ale pokud lze amulet nabít tím, že ho namočíš na půl hodiny do svěcené vody ve svitu měsíce a pak koukáš jak hráč v hradu hledá nějaké okno nebo balkon a doufá, že dnes večer bude svítit měsíc, protože je čeká náročná bitva. To je aspoň zajímavé zpestření.

RoVan píše:
na prvních úrovních nepodporuješ inflaci magických předmětů

To nepodporuju, ale mít jednu výhodu jedenkrát za den není zase tak silný magický předmět, navíc kdyby byl podmíněný nějakým rituálem pro nabití, někdy prostě měsíc nesvítí, nebo je zataženo a není možné dát amulet na slunečné místo za východu slunce ...

Ale souhlasím, že by byla v takovém případě lepší klasická výhoda, než až po hodu.
Autorská citace #6
9.4.2021 09:02 - Necromancer
Jako je to dobrý. Já jsem sice radši na Fighty, ale tohle taky ujde.

Koukám, že to už je třetí OneShot pro lvl 1 postavy za posledních pát měsíců. Proč nikdo nedělá takovéhle dobrodružství pro postavy na úrovni 10, 15, 20...?
Autorská citace #7
9.4.2021 10:28 - LokiB
Gergon píše:
Ale pokud lze amulet nabít tím, že ho namočíš na půl hodiny do svěcené vody ve svitu měsíce a pak koukáš jak hráč v hradu hledá nějaké okno nebo balkon a doufá, že dnes večer bude svítit měsíc, protože je čeká náročná bitva. To je aspoň zajímavé zpestření.


Jednou jo. Ale fakt by tě to bavilo opakovaně? Podesátý i po padesátý? Tohle se dost rychle přejí. Na one shotu to nevadí, tam si to zkusej jednou, to je ok. Ale mít to v kampani mi přijde spíš otravný.

Mám trochu výhrady k inflaci démonů v dobrodružstvích :) Svého času bylo tažení proti používání draků, jako nepřátel pro nízkoúrovňové postavy, protože draci bla bla bla.
A tak se potichu autoři přeorientovali na démony, protože démon může být vlastně cokoli od malého ošklivého psíka, povolaného rituálkém, až po kolosální nestvůru ničící světy.

Když už se démoni používají, přišlo by mi zajímavé, aby je postavy jen tak nepižlaly, ale aby střetnutí s nimi bylo přeci jen jiné, než když se bojuje s lapky nebo vlky.
Zozrath mi nepřijde jako moc zajímavý démon, tam by se dalo dobrodružství ještě vylepšit. Je to součást možného finále, tak ho mít trochu "vyšperkovaného". Jestli do dobrodružství dávat i něco více k němu, aby byl na jednu stranu zajímavější, na druhou pak, aby na něj mohly být postavy třeba trochu připraveny, když něco odhalí v průběhu ... to bych zvažoval.
Autorská citace #8
9.4.2021 10:40 - shari
Tak předně bych chtěla poděkovat lidem, kteří se, i když nepřímo, na tvorbě podíleli se mnou:
- týmu DH za zorganizování soutěže (tuším, že Akademie PJů, díl 3), bez ní by tohle dobrodružství vůbec nevzniklo - mně se mnohem líp tvoří, když mám nějaký základ, na kterém můžu stavět (bez ohledu na to, zda výsledný produkt bude mít s tím základem ještě něco společného), než když všechno vymýšlím z ničeho
- Sirienovi za doporučení přečtení Dead Rock Seven, ze kterého jsem mohla vykrást strukturu zápisu - ta je fakt o dost lepší, než to, co jsem tam měla původně
- všem hrácům, kteří se podíleli na testování a pomohli mi vychytat chyby a nejasnosti


Teď k tomu magickému amuletu - jak píše RoVan, je jednorázový kvůli tomu, že postavy jsou na druhé úrovni a tam ode mě žádný trvalý magický předmět nedostanou. Taky ve městě není nikdo, kdo by dokázal takový předmět vyrobit. Prostě ho posvětí a použitím se posvěcení vyčerpá. (Svěcenou vodu taky použitím "neznesvětíš", ale prostě vyleješ.)
Nebudu nikoho bít, pokud si to zasadíte do své kampaně a amulet uděláte trvalý, ale mně osobně tam jak tématicky tak herně sedí jednorázový.

Loki:
Takže příště nemrtvé a nekromanty, chápu. :D
Jako jo, pokud by to bylo zasazené do kampaně, tak by asi nějaké prokreslení snesl. ALE! Všechny tři testovací družiny zastavily kouzelníka ještě před vyvoláním, takže pro potřeby one-shotu ten démon samotný není zas TAK důležitý, spíš ta hrozba, ŽE ho chce někdo vyvolat. (Ano, chápu, tři družiny, navíc jen s jedním DMem, je dost malý vzorek.)
Autorská citace #9
9.4.2021 10:47 - LokiB
shari: to je validní námitka. démon tedy typicky není soupeřem, spíše hrozbou. možná ho pak jde nahradit něčím jiným (přírodní katastrofou například). aby "neúspěch" při zastavení kouzelníka byl cítit. přeci jen, je to určité selhání ... a když selhání vede jen k tomu, že se objeví takový ne moc slaný či mastný nepřítel, určení k zabití/zahnání, tak to pro mě je trochu škoda. ale možná jsem jen moc zmlsanej :)
Autorská citace #10
9.4.2021 10:56 - RoVan
Shari: Tak jsem si to konečně přečetl cover-to-cover, celkově to vypadá jako povedený oneshot, mámm skupinku lidí, co si příležitostně ráda zahraje, posledně umřeli při noci goblinů, tohle nevyladá pro změnu tak deadly, zkusím to s nimi odehrát mohlo by se jim to líbit.

Mapa - Možná by se hodila dát na druhou stránku do toho volného prostoru, na začátku čtení jsem si ji musel rozkliknout bokem abych se zorientoval kde co je.
Vlastnosti - u NPC máš vypsané jen některé vlastnosti, zbytek je +0?

Sirien píše:
Mimochodem ta pátrací-nepátrací mechanika (/technika) toho jak se tam postupně vrší ty "stopy" a tím běží ten count-down... zpětně se mi fakt líbí a rád bych jí vypích, protože by mohla zůstat přehlídnutá ...

Tak zrovna ta mechanika mě praštila do nosu už když jsem to jenom proletěl napoprvé a vykrást to byl můj první instinkt´, myslím že to člověk nepřehlídne. :)


Gergon
myslím, že mít výhodu, jedenkrát za den je naopak dost silná schopnost, která se škáluje, zatím co "meč proti goblinoidů +1" využiješ na prvních úrovních, na 20.úrovni už to bude neužitečná hračka, ale výhoda... ta má svoji hodnotu pořád
Speciální dobíjení se mi nelíbí, DnD není o hledání měsíčku a je to nějaké účetnictví navíc - proto většina předmětů prostě udělá o půlnoci "CINK" a je ready to use. :)

Necro: Když ti chybí high-level dobrodružství, proč si z toho neudělat vlastní projekt? :)
Jinak myslím, že to má spoustu důvodů, třeba že DnD má 'sweet spot' do páté úrovně. Já navíc předpokládám, že hrdinové na vyšších úrovních budou řešit epičtější záplety většího formátu a pokud nechceš, aby to bylo jen "najdi a zabij" tak je to nacpat do oneshotu obtížnější ergo, aby to bylo zajímavé, je to pracnější. Všimni si, že ani WoTC se nepouští do epických dobrodružství a na těch vyšších levelech 8-15 končí kampaně, kde postavy řeší delší dobu epické questy.
Neříkám, že to je nemožné, jen asi náročnější...
Autorská citace #11
9.4.2021 11:00 - shari
RoVan píše:
Vlastnosti - u NPC máš vypsané jen některé vlastnosti, zbytek je +0?

Zápis: Sil, Odl, Obr: 16/+3; Int, Mdr, Cha: 14/+2
Je zkrácený pro: Sil: 16/+3; Odl: 16/+3; Obr: 16/+3; Int: 14/+2; Mdr: 14/+2; Cha: 14/+2
Autorská citace #12
9.4.2021 11:04 - Pan Bača
opticky mi to přijde lepší klasicky v závorkách, tj. 16 (+3).. ale možná je to jen o zvyku
Autorská citace #13
9.4.2021 11:09 - RoVan
Shari: Aaaaah okay, už to chápu. Pro mě je to nezvyklé.

Jinak jestl je to 12/+1 nebo 12(+1) je pro fanouškovské dobrudružství asi fuk.
Autorská citace #14
9.4.2021 11:26 - Gergon
RoVan píše:
DnD není o hledání měsíčku a je to nějaké účetnictví navíc

To je ale přece na Pj jak s tím bude pracovat i na hráči. Je to stejné jako když se musí kouzelní každé ráno učit znovu svá kouzla, navíc to dává šanci Pj právě zmírnit ty účinky, například pokud to bude měsíc v úplňku, tak má postava tu Výhodu k dispozici jednou za měsíc. A může to pak být klidně i bez účetnictví.
Navíc to může generovat další překážky v příběhu - pokud má tak slabá družina magický předmět, může po ní někdo jít, komu třeba patří. ... prostě to generuje zápletky, situace, role play ....
Předmět který jednou použiješ a zahodíš mi nic moc negeneruje a přijde mi prostě nudný. Ale každý ať si to samozřejmě použije dle svého.

Já mám jen rád, když už dávám něco do dobrodružství, tak když to nabízí možnosti roleplaye, zápletky, příběhu, hry ... A kdyby to bylo moc silné, třeba ta výhoda, tak může přinášet i nějaké nevýhody - třeba ten amulet může být naopak znesvěcený a když ho postava použije, tak jí to dá výhodu ale na 24 hodin sníží charisma ... těch možností se nabízí stovky jak to udělat zajímavé.
Autorská citace #15
9.4.2021 11:29 - Necromancer
RoVan píše:
Když ti chybí high-level dobrodružství, proč si z toho neudělat flastní projekt? :)

Kéžbych na něco takového měl čas! :-)
Teď mám příliš rozpracovaných projektů. Point na ToDo list. ;-)
Autorská citace #16
9.4.2021 11:49 - shari
Pan Bača píše:
opticky mi to přijde lepší klasicky v závorkách, tj. 16 (+3).. ale možná je to jen o zvyku

Koukam do Monster Manuálu a máš pravdu. Já jsem z nějakého důvodu zvyklá na lomítka, takže mi ani nedošlo, že to není oficiální - v tomhle to odlišení nebyl záměr.
Autorská citace #17
9.4.2021 12:18 - sirien
Gergon: tlačíš to do něčeho úplně jinýho, než to má bejt mi přijde.

Shari udělala jednoduchej a přímočarej předmět kterej má fungovat jako odměna za menší quest. Je poměrně silnej (+-... -ish, na 1-2. úroveň), ale jednorázovej a existuje v několika kopiích (pro každého člena družiny jeden). Zjevně nikdy nebyl určenej k tomu aby fungoval jako něco zajímavého nebo pozornost strhávajícího a má to bejt něco co se nikdo nebude moc zdráhat svejm hráčům dát i do delší hry.

Má to být tretka kterou zužitkuješ v průběhu dobrodružství když Ti něco blbě padne - nebo v delší kampani to může fungovat jako hezké pojítko když to ušetříš a o 3 Úrovně pozdějc když si někde totálně v tahu prohlásíš "ok, spálim amulet a rerollnu to" a DM a hráči řeknou "cože? jakej amulet?" a Ty řekneš "ten mocnej posvěcenej amulet co sme dostali za záchranu toho týpka o předminulym zimnim slunovratu, a kterej ste si vy kokoti vyplejtvali na hodech na stopování." a všichni budou "ou, tenhle amulet, wow, well played!" a budou viset očima na tom, co ti padne na druhej pokus (což bude dvojka a úplně to zkazí celkovej dojem, takže z toho nakonec nic nebude, ale Ty si pak budeš moct řikat "sakra, kdybych tou druhou kostkou hodil 20, to by bylo fakt něco!")


Nicméně fakt to nemá být Vzácný+ předmět co refreshuje možnost rerollu popř. vyžaduje nějaké podivné praktiky na recharge. Ne, že by to nebyl zajímavej koncept předmětu (zvlášť pokud tam je nějakej netriviální a bolestivej nebo výjimečnej recharge), ale je to úplně jinej předmět s úplně jinou silou, příběhovou vahou atd.
Autorská citace #18
9.4.2021 12:22 - RoVan
Gergon: počkej, počkej, počkej: Příprava kouzel je něco úplně jiného, protože to v tom systému mechanicky existuje. A o neúčetnictví mě nepřesvědčíš, musíš si hlídat jako GM měsíční cyklus a hráč na to musí myslet, že je to jednou za měsíc.

Ohledně zábavnosti předmětu na jedno užití se neshodneme. ;)

Příběhové využití předmětů sice chápu, ale to zabíháš do úplně jiné roviny - tohle by neměl být ten případ - tohle je jednoduše odměna pro postavy od řezbářstvé dílny, kdyby se dal nějaký takový příběhotvorný předmět vylootovat od toho kouzelníka, byla by to jiná a dávalo by to i smysl.
Autorská citace #19
9.4.2021 12:27 - LokiB
Gergon má podle toho, co píše, své preference (co mu přijde na hraní zajímavé) a rád by viděl možnost je uplatnit všude, kde je to možné. A jako nevýhodu pak vidí, když tu možnost nemá.
Mně to přijde jako tlak na něco, co je na papíře zajímavé, ale v praxi je to opravdu zajímavé jen pro velmi omezené množství hráčů, po omezený čas, pro většinu je to o ničem a část to spíš otravuje.

Konkrétně tady chápu postoj Shari, že postavám na 2. úrovni prostě trvalý magický předmět dávat nechce. Jestli to některé družině vyhovuje, ať si to upraví.
Autorská citace #20
9.4.2021 12:36 - Gergon
Já to netlačím nikam, ten předmět v dobrodružství může být tak jak je, já se snažil pak už jen sázet nějaké nápady spíš všeobecně jak s tím pracovat k využití i jinde, ne přímo na ten jeden konkrétní předmět v tom jednom dobrodružství.
Autorská citace #21
9.4.2021 12:48 - shari
Obecně, magické předměty, kterým se dávky neobnovují automaticky, a je třeba najít způsob, jak je nabít, mám popravdě docela ráda. ALE! Tyto předměty jsou pro vyšší úrovně a měly by těch dávek mít víc, aby se vyplatilo nějakou tu nabíječku hledat. Například jsem do dřívější West Marches kampaně dala Charged Staff of Healing, což je v podstatě kopie Staff of Healing, ale dávky se neobnovují. Hráči z toho byli nejdřív trochu vyjevení, ale zvykli si a dobře si rozmýšleli, jestli jim daná situace za utracení dávky stojí.

LokiB píše:
nahradit něčím jiným (přírodní katastrofou například)

Přírodní katastrofa je na mém "would-be-nice-TODO listu", ale zatím nemám konkrétní představu, jak to zábavně zapracovat.
Autorská citace #22
9.4.2021 13:04 - Dukolm
Tak třeba jen protrhnout přehradu, která způsobí povodeň a její záplavová vlna dorazí po pár dnech shodou náhod po proudu do města kde je nejmenovaná univerzita.
Autorská citace #23
9.4.2021 14:11 - sirien
Pokud je řeč o protržené přehradě, tak se bavíme v řádu desítek minut až hodin, rozhodně ne dní. To jen taková faktografická poznámka.

Jinak je pravda, že ta přehrada s tim zatopenym chrámem temnejch sil si o to fakt řiká :D Na druhou stranu si říkám, jestli to pak neztratí ten "uvolněnější" feeling, co to má teď.

Mě se popravdě víc líbí ta verze kdy démon odletí pryč dělat bordel někde jinde někdy jindy. Pokud je zájem o lokální bordel, tak rituál může oživit pár vodou nasáklejch zombií z chrámu, co se vrhnou do města pod přehradou.

Jakože nic proti high-stakes příběhu kdy postavy na 2. Úrovni zachraňují město před protrženou přehradou, jen to pak je trochu jinej typ storky s trochu jinym feelingem.
Autorská citace #24
9.4.2021 14:30 - shari
Byla nahrána nová verze s drobnými úpravami.

sirien píše:
Jinak je pravda, že ta přehrada s tim zatopenym chrámem temnejch sil si o to fakt řiká

Jako... asi jo. Ale ne na one-shot a ještě k tomu na druhý úrovni.

sirien píše:
Pokud je zájem o lokální bordel, tak rituál může oživit pár vodou nasáklejch zombií z chrámu, co se vrhnou do města pod přehradou.

Huh... to zní dobře. Škoda, že to nenapadlo mě, když si Fathomless warlock šel zaplavat...
Autorská citace #25
9.4.2021 15:12 - LokiB
Shari: můj point byl hlavně o tom, že jak někdo nemá rád nadužívání draků ve fantasy RPG, tak mě zas irituje nadužívání démonů jakožto "univerzální nadpřirozený protivník" :)

tou katastrofou jsem myslel příkladně tu přehradu a povodeň, jak pochopil sirien, ale může to být i menší, protože jsem si vědom toho že 2. úroveň je nízká... může to být vodní elementál, menší přílivová vlna, hrozba poškození hráze atd
Autorská citace #26
9.4.2021 15:29 - sirien
Nadužívání démonů mě asi až tak moc netrápí - ostatně démoni jsou tradiční přivolávané bytosti a mají běžně různou sílu (narozdíl od těch draků, kteří jsou přecejen poměrně ikonicky mocní).

Co spíš nemám rád je to že se z démonů dělají v podstatě fyzický protivníci s pár schopnostma. Jakože ok, nějaký nižší démon (byť třeba silný) co je povolaný jako hrubá síla, proč ne - ale něco co někdo vyvolává aby se s tím nějak paktoval by mělo být... abstraktnější, sofistikovanější a zákeřnější.

Démoni kteří zhmotňují stíny (a čím silnější světlo, tím silnější stínové útoky), démoni co tvoří iluze a nechávají protivníky útočit na sebe navzájem, nebo démoni co přivolají zkorumpované / zotročené elementály... prostě když bych dával do hry démona který by nebyl něčí přivolanej bouchač (v kterémžto případě to je jasný - ostny, drápy, tesáky, tlamy, ocasy...), tak bych si dal záležet na tom, aby to pro hráče bylo "ou fucking shit! Co se to kurva děje? Co máme sakra dělat?" - aby démon nebyl něco, na co útočíš přímo, ale spíš něco co je poteba vypudit nebo zničit tím, že ho zničíš nepřímo, například zničením kotev, co ho drží ve fyzickém světě, nebo banishneš, nebo zaútočíš na nějakou jeho podstatu (kterou musíš nejprve objevit) atp.

Jakože možná sem v tomhle směru moc chycenej WoDčkem, ale prostě když chci dát do hry démona - něco z Vnějších sfér - tak by mi přišlo trochu jako plýtvání udělat z toho jen další statované monstrum. Ale zase chápu, že DnD má tuhle tradici prostě jinak :/
Autorská citace #27
9.4.2021 15:35 - sirien
Jo btw. jedna věc, kterou jsem se snažil prodat už v Noci goblinů a asi i jinde - osobně nemám rád ten přístup "na 2. Úrovni sou postavy vlastně nicky". Na 2. Úrovni sou postavy totiž ve skutečnosti docela dost hustý - takovej Bojovník si v klidu podá čtyři chlapy v hospodě. Čaroděj zruší barák. Kouzelník je vzdělanější než většina okolí a chápe síly, které jsou pro běžné lidi děsivé (i kouzlo 1. Stupně je pro venkovana destruktivní). Klerik na 1. Úrovni může poměrně hravě zachránit umírající.

Parta 5 postav na 1. Úrovni rozhodně nejsou moc ořezávátka (pokud se nerozhodnete hrát ve světě kterej má výraznej základní power-boost).

Podobně to co říká RoVan s tím "sweetspotem" na 5. Úrovni mi přijde jako bullshit. Na 5. Úrovni mám sotva první schopnost mýho Oboru, jako Kouzelník zvládnu jeden fireball - to teprve vůbec začíná nějaká hrdinštější sranda.
Autorská citace #28
9.4.2021 15:45 - Jerson
Bych to s protržením přehrady moc nepřeháněl. Určitě to nebude betonová moderní přehrada, ale normální sypaná gravitační hráz, která se "protrhává" dost špatně, protože to prostě jsou tuny a tuny materiálu ležícího na sobě v pozvolném sklonu :-)
Autorská citace #29
9.4.2021 15:53 - sirien
Jerson: všiml sis té poznámky že byla vytvořena s pomocí bohů a magie a tak? Já bych klidně viděl ohromnou kamennou hradbu, co si přímo říká o Disintegrate :D
Autorská citace #30
9.4.2021 16:11 - Šaman
Lehce offtopic, ale jelikož jsem místní, nemohu nezmínit tohle:
Protržená přehrada v Jizerskych horách byla sypaná gravitační hráz a před sto lety smetla průmyslovou vesnici/městečko a bylo to velmi dobře zdokumentované, tak můžete studovat:
Vizualizace katastrofy Protržené přehrady a zničení Desné
Nebyla to na svou dobu nijak velká přehrada, na poměry středověku asi docela jo. Stejné konstrukce mají i ostatní Jizerskohorské přehrady, včetně liberecké, kterou mám pod okny. Všechny drží, ta Protržená se protrhla už při neočekávaně rychlém napouštění. Imho malé zemětřesení by ale na zničení přehrady stačilo (dobrodružství jsem nečetl, nevím jaké jsou možnosti). Jen, že to není nic nemožného - stačí průsak a tlak vody si už v tom sypaném materiálu cestičku najde… a pak už je to spirála katastrofy.

A k těm časům (z Wiki):
"Odpoledne, v 15.30 hodin, si dva náhodně kolemjdoucí lesní dělníci všimli pramínku vody o tloušťce přibližně 2 centimetrů, který prýštil z tělesa hráze."

"Jenže již v 15.55 tryskala voda tak intenzivně, a ze stále se zvětšujícího otvoru metal tlak vody písek a kameny, že dělníci ve strachu o své životy místo opustili, a uzávěr tak zůstal otevřený jen ze tří čtvrtin."

"V čase 16.40 hodin, se hráz protrhla a z přehrady se otvorem o šířce 18 metrů naplno začala valit voda…"
Autorská citace #31
9.4.2021 16:17 - LokiB
sirien+Jerson: Všimli jste si obrázku té přehrady u daného původního článku? :)

EDIT: a než někdo začne psát, proč tolik vody teče přepadem ... asi nemají dole elektrárnu :D
Autorská citace #32
9.4.2021 16:22 - shari
LokiB píše:
proč tolik vody teče přepadem

Protože to vypadá cool a mé výtvarné schopnosti na víc nestačí.

Inspirace na ten obrázek bylo toto:
Autorská citace #33
9.4.2021 16:24 - LokiB
Shari: to nebyla výtka na autora :) jsem tu jen zvyklý, že někdo přijde s tím, že "to přeci není realistické, takhle to na Slapech nevypadá, leda o maxi povodních" ...
Autorská citace #34
9.4.2021 16:35 - sirien
Loki: v dnešní době unrelated pics a ilustračních fotografií... :D
Autorská citace #35
9.4.2021 17:14 - LokiB
Ale tady bylo vidět, že to kreslila shari (byl to její styl, viz Noc goblinů), a že to asi nakreslila tak, jak to chtěla mít :)
Autorská citace #36
9.4.2021 17:16 - RoVan
Sirien píše:
Podobně to co říká RoVan s tím "sweetspotem" na 5. Úrovni mi přijde jako bullshit. Na 5. Úrovni mám sotva první schopnost mýho Oboru, jako Kouzelník zvládnu jeden fireball - to teprve vůbec začíná nějaká hrdinštější sranda.


Ten sweetspot je v kontextu* tvotby oneshotu, jako GMko, kdy je pro mě jednodušší balancovat hru, zvláeť když nevím, jakí budou hrát postavy. S příchodem kouzel třetí úrovně se ten gameplay hodně mění a postavy mají big guns (vč. utility big tools) a už je to namáhavější promýšlet.
Jako postava preferuju hru kolem 8-mičky, kdy se nehrajou ještě bohové, ale už zvládnou s vypětím sil sundat z oblohy nějakého draka (nevím přesně CRka, ale někde tam se myslím pohybují mladí draci).

*ale když to teď po sobě čtu, tak chápu, že to tak nevyzní
Autorská citace #37
9.4.2021 17:51 - shari
LokiB píše:
že to kreslila shari (byl to její styl, viz Noc goblinů)

Wait what? :D Já mám nějaký rozeznatelný styl? :D
Autorská citace #38
9.4.2021 17:58 - LokiB
shari: jo ;)

sirien píše:
Nadužívání démonů mě asi až tak moc netrápí - ostatně démoni jsou tradiční přivolávané bytosti a mají běžně různou sílu (narozdíl od těch draků, kteří jsou přecejen poměrně ikonicky mocní).


No vidíš, já zas nemám tenhle přístup k drakům ... jako běžný drak v bažinách je ve fantasy světě na úrovni "silného predátora". ano, mocní draci typu Šmak, typu legendárních monster, které přiletí jednou za století, nebo žije v Zeměmoří na konkrétním místě už stovky let ... to je jiná.

I když ba ne, mám v tomhle stejný přístup k drakům i démonům. Když chce někdo použít nějaké "nižšího", proč ne. Ale nemělo by to být "standardní monstrum, kterým vyplním seanci".
Démon by měl, když už nic jiného, mít aspoň specifické cíle/motivace/potřeby, zranitelnosti, slabiny a aspoň jednu výjimečnou schopnost. Jinak mi to přijde meh přístup.
jako u tohoto dobrodružství to přežiju, ale chtěl jsem na to upozornit už onehdá a zapomněl jsem. že by démoni jsou monstra, která si vysloveně říkají o kreativitu a individuální přístup GMa, ještě víc než draci.
Autorská citace #39
9.4.2021 18:26 - Pan Bača
Shari: jo :-)

ještě jsi nenakreslila nic pro JaD?
Autorská citace #40
9.4.2021 18:28 - shari
Pan Bača píše:
ještě jsi nenakreslila nic pro JaD?

Pro JaD po mně nikdo nic nechtěl. :D
Autorská citace #41
9.4.2021 18:40 - Pan Bača
7. kapitola: leda bych si to vyložil špatně?

sirien píše:
Tady bych fakt chtěl obrázky lidí které vypadají jako kreslené amatérem. Jednu celou postavu a nějaké obličeje, u kterých budou zřejmé nějaké výrazné rysy (jizva, účes atp.) které by třeba PH nebo hráč chtěl takhle zachytit.
Autorská citace #42
9.4.2021 18:44 - Gergon
tak pokud Sirien chce, tak něco načmárat můžu =)
Autorská citace #43
9.4.2021 18:49 - Pan Bača
tohle je tam psané, tak snad nám to objasní, jestli to je myšleno jen obrazně a profíci to budou flákat, nebo to vážně má být od amatérů
Autorská citace #44
9.4.2021 19:41 - Gergon
No já profík rozhodně nejsem =)
Autorská citace #45
10.4.2021 00:09 - Jerson
Sirien - všiml jsem si, ale i tak bych pořád očekával spíše přehradu ve stylu v té době známém, jinak by asi dost trčela. Jako když bys měl dneska přehradu ze skla.

Šamane, díky za to video, to jsem nenašel. Přijde mi celkem zajímavé, že to byla asi jedna z několika málo gravitačních přehrad, které se protrhly, a zřejmě to vždy bylo kvůli nějakým vnějším vlivům - zde už při napouštění kvůli kvalitě práce, jindy při bombardování nebo ostřelování.

Ale to je asi jen detail. Pokud někdo dokáže způsobit zemětřesení, je celkem jedno jak přehrada vypadá.
Autorská citace #46
10.4.2021 00:15 - sirien
Nic menšího než přehradu ze skla bych v dnešní době od bohů a magie nečekal. Na normální dvě stě metrů vysokou a kilák dlouhou betonovou obloukovku je sneska fakt nepotřebuješ.
Autorská citace #47
10.4.2021 00:56 - LokiB
Jerson: Oroville dam, pamatujes? 2017. Kolik chybelo?
Autorská citace #48
10.4.2021 03:36 - Šaman
Jerson píše:
zde už při napouštění kvůli kvalitě práce

Prý kvůli podloží. Něco se hnulo a pak už si voda našla cestu a od průsaku do protržení už bylo jen 70 minut. Proto jsem psal o tom zemětřesení. Nebo nějaký podkop, nálož, propad půdy…
Autorská citace #49
10.4.2021 10:13 - LokiB
Problém sypaných hrází je v tom, že jsou extrémně náchylné k problémům, když se voda přelije přes korunu hráze - rychle se začne narušovat integrita a pevnost hráze, jak se odplavuje materiál z "zadní části" hráze.

Takže v dobrodružství by u takové hráze (kdyby tam byl sypaná a ne bohy vystavěná třeba betonová :)) stačilo "hodit vlnu" proti hrázi (například elementálem, nebo stržením meteoritu do přehradní nádrže) a vlna, přelitá přes korunu hráze by "započala dílo", které by hrozilo protržením.
Jako není to smyslem ani cílem tohoto dobrodružství, to je jasné. šlo mi o možnost, aby rituál způsobil jiné komplikace, než vyvolání z mého pohledu ne moc zajímavého démona ... který vlastně dle svého popisu nic moc nedělá (nebo mi to tak aspoň přišlo).
Ono mít démona, který je rizikem pro město či celou oblast, ale zároveň ho dokáže zničit družina postav na druhé úrovni ... to není triviální.
Autorská citace #50
14.4.2021 00:19 - Šaman
Mimochodem, toto dobrodružství je na úvodní stránce úplně dole "bez zařazení".
Autorská citace #51
14.4.2021 00:37 - sirien
moje přehlídnutí, opraveno, díky.
Autorská citace #52
14.4.2021 14:47 - krytah
Ze statblocku Rikkara
1. stupeň (4 pozice/2 pozice po představení):
...
2. stupeň (3 pozice/1 pozice po představení):
...

a potom
Pokud bude Rikkar bojovat po večerním představení, bude mít už spotřebovanou 1 pozici
1. stupně a 2 pozice 2. stupně.


Nejsem si jistý, ale ze statblocku mám dojem, že by ty pozice v popisu měly být obráceně...? (spotřebovány 2 pozice 1. úrovně a 1 pozice 2. úrovně)
Autorská citace #53
14.4.2021 15:05 - shari
krytah:
Ah, děkuji. Není to obráceně, ten statblock znamená, kolik pozic mu zbývá, jen je tam chyba. Mělo by to být: "1. stupeň (4 pozice/3 pozice po představení)"
Pokud nezapomenu, tak večer to opravím.
Autorská citace #54
3.1.2022 19:28 - Pan Bača
Hrál jsem to s děckama na silvestra a bylo to fajn. Sice mi zásadně trhaly družinu na dvě až tři skupiny, ale nějak jsme to ustáli :-D

Když se zadaří, tak bych rád zkusil eskortu Rikkara do hlavního města podle pravidel pro cestování z JaD.
Autorská citace #55
20.4.2022 23:14 - Log 1=0
Odehráno.
Hráči se rozhodli, že provedou Rikkarův rituál sami, a strávili docela dost času sháněním stříbrné dýky. A já prostě nemohl přijít na to, kam ji lze dát, aby to dávalo smysl, ani jak ingame naznačit, že to tu prostě nikde není. A to nás docela zaseklo a musel jsem jim to říct metagame.

(Aby to nevyznělo jako čistá kritika, většina hry byla super, jen chci poukázat a probrat problematické místo).
Autorská citace #56
20.4.2022 23:45 - shari
Ačkoliv to zní celkem očividně, tak mě tahle možnost vůbec nenapadla. Kritika je validní.

V první skupině, na které jsem to testovala, byl černokněžník s hlubinným patronem (mohl dýchat pod vodou), takže se rozhodl potopit se do té přehrady. A po pár hodech na Odolnost, jestli neumrzl, našel tu dýku na dně mezi ruinami. (což byla čistá improvizace, nečekala jsem, že se někdo bude potápět)
Takže dýku hodit do přehrady. :)
Autorská citace #57
22.4.2022 12:19 - Tarfill
shari píše:
Takže dýku hodit do přehrady. :)

A pokud v družině nebude nikdo schopný potápění / hledání pod vodou, tak se k ní dostanou jak? ;-)
Autorská citace #58
22.4.2022 13:16 - shari
Tarfill:
Já nevim, musí ji najít? :)
Pokud by byla na nějakém snadno přístupném místě, tak by nedávalo smysl, že ji kouzelník nemá/nenašel sám.
Težce přístupné místo, které by mělo smysl, by bylo potřeba přidat, ale nic mě takhle z hlavy nenapadá.
Takže zbývá přehrada.
Nebo by mohla být někde v bažině mezi těma obříma pavoukama, kam se nemusí potápět na dlouho... Ale pak vyvstane problém, jak o tom hráčům říct, aby to dávalo smysl... Možná pavoučí hnízdo s pár už dost starýma mrtvolama, z nichž jedna by měla tu dýku? A o tom hnízdě by kolovaly ve městě drby?
Vážně nevím. Omlouvám se.
Autorská citace #59
22.4.2022 13:25 - Tarfill
Omluva není třeba, mě šlo schválně o to vyvolat tu otázku, aby se na tom zamysleli případní další vypravěči. Ono je totiž fakt docela důležitý, jakým způsobem předá pán hry hráčům indicie k tomu něco hledat a něco najít.
Kdyby mi totiž někdo řekl, že to co hledám, je někde v bažinách / jezeře / hvozdu, ale nikdo další o tom víc neví, tak bych neměl skoro žádnou motivaci tak velká místa prozkoumávat a vlastně bych tam někam ani nechtěl jít, protože bych se soustředil víc na to, co vím a směroval energii jinam...
Autorská citace #60
5.11.2022 13:57 - Log 1=0
Druhá hra. Tentokrát s partou nervózních nováčků, ze kterých se stali nadšení nováčci.
Takže bych rád předal Shari chválu, která po právu náleží jí.

(A taky připomenout, že Rikkar nemá UB a SZ kouzel).
Autorská citace #61
18.2.2023 20:10 - RoVan
Už nějakou dobu jsem chtěl tohle dobrodružství odehrát, tak si ho s dovolením vypůjčím pro otevřenou hru.
Autorská citace #62
4.3.2023 10:06 - RoVan
Tak mám za sebou veřejnosti otevřenou hru Pomsty za slunovratu. Hráli tři úplní nováčci, jeden zkušenější hráč. (Člověk barbar, elf tulák, drakorozený čaroděj a trpasličí inkvizitor).

Průběh:
Lapkové se o družinu rozbili, jak vlna o skálo. Třem lapkům se povedlo pobrat nějaké věci z vozu, ale nestačili utéct byli taky rozdrceni.
Ve městě postavy zamířily do Rybí kosti, posbíraly nějaké drby, spřátelily si hostinského. Později pokračovaly za zbytkem karavany k Hladovému tygrovi, opět posbíraly nějaké drby. Zaujala je zřícenina v lesích a ztracený dřevorubec.
V přístavu zjistila družina další informace a napadlo je, že by se mohli dostat k rozvalinám po vodě a vyhnout se tak nebezpečným bažinám, pronajali si rybářského synka loďkou. V rozvalinách pak zajali posledního lapku, osvobodili dřevorubce Jurgena, s pomocí kouzel, dek a pár kusů vlastního oblečení ho dostali na nohy.
Při prohledání lapky a docela drsném výslechu se klerik dovtípil, že to vypadá, že někdo chystá nějaké vyvolávání démonů. Na Zefa si počkali u smluveného místa, ale skrytí za balvany a křoví.
Místo černovlasého elfa ale k přehradě mířil nějaký blondýn a dva nádeníci s pytli. Ale protože se předtím lapky specificky ptali na brnění které Zef nosí, poznali, že je to nejspíš on v převleku.
U přehrady v souboji porazili 'Zefa' a i když na ostrůvku byla vidět světla, vydávat se tam nechtěli. V lesích u přehrady si rozbili tábor a přenocovali, v noci je jen probudily údery křídel a nějaký stín, který proletěl noční oblohou.
Ráno na ostrově našli spoušť, kterou démon napáchal a ve městě se dozvěděli o podivném představení, vrátili všechny nalezené věci a vydali se na další dobrodružství...

Vedlo se to poměrně dobře, hráči byli schopni obejít dost obsahu, ale proč ne. Co se mi fakt líbilo bylo, že když nasbírali informace měli najednou spoustu věcí, co chtěli zjišťovat a dělat - a ten obsah přeskočili jen proto, že si chtěli určit jednu konkrétní věc. V dobrodružství je dost informací i pro improvizované situace, hráči byli spokojení, já taky. Musím říct, že je to je mnohem víc přátelské k začátečníkům, než Noc goblinů, ale možná by tohle noční souboj s Rikkanem zvrátil.

Za mě, z toho, co jsem četl/hrál z české produkce je tohle opravdu výjimečně dobrý, a při tom nijak složitý, oneshot.
Edit: A myslím, že by měl být přidán do RPG databáze, protože jsem ho tam teď nenašel.
Autorská citace #63
4.3.2023 10:59 - shari
Och, děkuji za chválu. Asi má něco do sebe, že jsem to hrála čtyřikrát s různými skupinami, než jsem to sepsala. :D

Mám radost, že jste si dobrodružství užili. Za nápad cestovat po vodě dávám imaginárního bludišťáka, to se mi líbí. :)

Log 1=0 píše:
(A taky připomenout, že Rikkar nemá UB a SZ kouzel).

Upraveno, děkuji.
Autorská citace #64
5.3.2023 01:22 - Log 1=0
Píše:
Musím říct, že je to je mnohem víc přátelské k začátečníkům, než Noc goblinů, ale možná by tohle noční souboj s Rikkanem zvrátil.

Já to hrál jak se zkušenými hráči, tak s nováčky, a zatímco ti první si s Rikkarem poradili bez větších problémů poradili i ve třech, začátečníky poslal Rikkar všechny na zem a od TPK je zachránilo jen trochu GMvské benevolence a štěstí.
Autorská citace #65
6.3.2023 08:17 - Markus
RoVan píše:
Edit: A myslím, že by měl být přidán do RPG databáze, protože jsem ho tam teď nenašel.


Napraveno:
https://rpgforum.cz/anotace/pomsta-za-slunovratu

Já ani nevěděl, že to existuje. :)
Autorská citace #66
10.8.2023 23:17 - Log 1=0
Ani jsem neporeferoval hru na Advíku.
A je to vážně fajn dobrodružství, zase to probíhalo úplně jinak než předtím, a přitom všechno hezky fungovalo.
Jen si říkám, jestli závěrečný bossfight s prakticky jistou Postavou v bezvědomí není přeci jen moc drsný. Ale možná jsem jen měkota.
Autorská citace #67
11.8.2023 00:00 - sirien
Log 1=0 píše:
Ale možná jsem jen měkota.

Hotovej gumídek. Co se one shotů týče tak co nekončí hrozbou TPKčka u mě pomalu nestojí za hraní.
Autorská citace #68
11.8.2023 07:12 - shari
Log 1=0 píše:
Jen si říkám, jestli závěrečný bossfight s prakticky jistou Postavou v bezvědomí není přeci jen moc drsný.

To záleží, co považuješ za závěrečný bossfight. Pokud ses dostal až k démonovi, pak mi postava v bezvědomí přijde OK. V mých testovacích družinách se k němu ale nikdo nedostal, vždycky sejmuli kouzelníka ještě před vyvoláním - a pokud si pamatuju správně, tak s nimi nikdo neměl problémy a někteří mi i říkali, že by to chtělo zvýšit obtížnost (současná verze je už ta zvýšená).
Měl jsi postavy na první nebo druhé úrovni?
Autorská citace #69
11.8.2023 08:25 - Log 1=0
shari píše:
To záleží, co považuješ za závěrečný bossfight.

Kouzelníka s bodyguardem. S démonem jsem nebojoval ani jednou.
shari píše:
Měl jsi postavy na první nebo druhé úrovni?

Na první. Na druhé by to byla dávačka.
Autorská citace #70
11.8.2023 09:05 - shari
V tom případě je obtížnost v pořádku. :)
Autorská citace #71
9.10.2023 21:51 - Log 1=0
Propagoval jsem v práci RPG.
Družina ve složení gnómí klerik, drakorozená druidka a hobití alchymistka, navíc ovládaní víceméně začátečníkem a dvěma totálními začátečnicemi, nebyla zrovna bojová, ale to nevadí JaD/DnD to má dost pořešené. Jenže to by nesměly družině tak špatně padat kostky. Nejenže jsem jim ani nevysvětlil Kritický zásah, protože jim žádný nepadl, ale i hodit přes deset na útok bylo vzácnost, a co padlo, to potopil mizerný hod na Zásah. Zato mě to sypalo, takže první souboj s lapky jsem odehrál naplno a dostal družinu na zem. Neohroženě se vydali do pevnosti, kde jsem je trochu šetřil, a stejně skončila jedna postava na zemi. Pak pátrali, šel jsem jim hodně na ruku, ale dostali se na ostrov, kde si počkali na Stefana s Rikkarem. Udělali si pěkný taktický setup, útok s překvapením s výhodou za ukrytí, dva posílené útoky a dračí dech. Dvakrát miss, na dračí dech hadí oči na zásah. Ty dva jsem jel na třetinu plynu, a tak se jim podařilo sejmout Rikkara (jen jedna stojící postava s 1 HP). Stefan tedy usoudil, že není žádný rituál ani hrozba, sebral co mělo cenu a odjel.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11283206939697 secREMOTE_IP: 18.97.9.168