Produkty

Alnag
19.3.2007 12:15
DnD je fantastická, promakaná, dokonalá supr hra, která nemá ani jednu malinkou chybičku .... a nebo ne?
23.3.2007 14:32 - thief
Inu prokousal jsem tím co jste tu za dopoledne naprskali a pokusím se vyslovit k některým bodům.
Pravidla DnD ohýbá různě každý z nás. Ostatně je zcela podle DnD pravidel, napsané někde na úvodních stránkách, myslím.
Taky jsem začínal na DrD a taky na to vzpomínám s pousmáním ... opovržlivým.
Ohledně tvaru a efektu fiballu je jasná odpověď v pravidlech. Letícímu by mělo jít uhnout, tomu vybuchujícímu velmi špatně. Ovšem podstatné je co si každý představí pod slovem výbuch. Já si to vysvětluju tak, že silnější mág dokáže přetvořit víc magicé energie na plamen a tím pádem bude oheň větší a půjde mu hůř uhnout. Čili bude zranění větší. Fireball může vybuchnout v určitém rozsahu daném pravidly, ale jeho síla bude různá. Slabší fireball může na hranicích svého rozsahu vypadat jenom jako poryv horkého vzduchu.
Co se dračího dechu týká, opět záleží jak si ten dech představíte. Pokud to má být něco jako exploze muničáku, no tak potěš pánbůh. Zkuste si představit kejklíře "plivajícího" plameny. Mouchu by určitě anihioval, ale menšího psíka stěží. Já osobně se kloním k umírněnějším představám o dračím dechu. Jinak by každý větší wyrm bez potíží vypálil "atomovkou" všechna města v okolí a spokojeně si užíval důchodu. Navíc musíte počítat s mentalitou a taktikou draků. Oni dech nepoužívají zbatečně. Ve vzorových dobrodružstvích popsaných dnes, by se draci nejspíš zachovali jinak. V tom prvním případě by se drak pokusil hrdiny obejít a překvapit jednoho po druhém zezadu (jistě má nějaké ty nouzové tajné východy z jeskyně). Proč by je smažil? Vždyť jsou jenom tři a možná mají užitečné předměty nebo by se mohli hodit jako žrádlo nebo nedobrovolní služebníci. V tom druhém případě je to ještě jednodušší. Ty blbečky v oraništi by nejspíš v dobré náladě sežral a určitě by na poli nenechal ležet magický meč. Možná by dokonce nechal toho klauna s lukem vystřílet několik šípů do svých dokonale neprůstřelných šupin. Draci se rádi zlomysleně baví bezmocí svých obětí. Celkově vzato bych všem zůčastněným vřele doporučil příručku Drakonomikon, která je podle mě vůbec nejlepší příručkou. Tam zjistíte, že drak svým dechem neplýtvá, když má jednodušší způsoby.
Dračí oheň v malé místnosti?? To je vtip?? Vy si někdo do špajzu lejete kyselinu nebo benzín??
Aha. Kdo má delší... Pánové jak znám ženský, tak myslela kdo z nás má delší vedení, takže si nenechte zkazit náladu a pošlapat sebevědomí. :-))
23.3.2007 21:52 - wraiths
Dalkor: hele dalkore a slysel si o takovech tech azbestovech dekach co maj v dnesnim svete hasici kdyz hasi lesni pozar a nebo zachranari ci vedci kdyz jdou k sopkam....:-) tak podobnou vec maji zlodeji a jiny charaktery s "unikem" ci "zlepsinym unikem" ;-). misto deky treba plast. spokojenej :-))
26.3.2007 10:12 - Jerson
Dalcore, kupodivu jsem ti ten popis přečetl už dřív, ale nenašel jsem tam ani slovo o tom, kdy vybuchne.
A pokud jde o realističnost (teď tě nejspíš naštvu) - přijde mi to úplně stejné jako když jsi napsal "GM má hráčům povolit všechno kromě vyložených kravin", a já oponoval, že nastavení hranice, co je a co není kravina stejně zase dělá GM.
Takže s tou realističností je to úplně stejné - drak funící do malé místnosti přijde "realistický" tobě, podle mě by to neudělal, protože by se mu oheň mohl odrazit a vrátit zpět do ksichtíku :-)
Navíc jsi pominul mou otázku, zda postava v ADnD může díky nějakému hodu přežít dračí dech - ono je totiž stejně nereálné uhnout jako to rozdýchat pomocí odolnosti.
A nakonec jsi úplně pominul ten hod na výdrž, když ti na hlavu spadne tunový balvan, který jsem četl v příkladu popisující ADnD. :-)
26.3.2007 12:39 - Dalcor
1. asi neumíš číst...;-) Pokud se nepletu (nemíním to znova heldat), ale čaroděj určí kde FB exploduje a po doletu opravdu na místo FB exploduje. Efekt exploze i dračícho dechu je pak poměrně extenzivně popsán v samotných pravidlech, tuším u FB včetně rázové vlny.;-)
2. nepochopil jsem
3. hypotetický příkald. Je mi jasné že by to neudělal. Tak mě neber za slovo. Byl to příklad absurdity dané věci. Navíc drak je vůči vlastnímu ohni immuní, jak by ho jinak asi mohl chrlit, ne? :-)
4. to je otázka do pranice- podle mě přežité dračího dechu je blbost. V ADnD se kromě magického efektu snižuje efekt maximálně na polovinu zranění, což stejně postavu do 10.levelu vyřídí. Nárust HP po +/- 10 levelu je pak drasticky omezen na 1+CON modifikátor, který jest ale až od nadprůměrné CON 15. Tudíž postava po 10. úrovni už nemá tolikerý nárust. Logická hovadina, ovšem omezující ještě horší nárust HP z 3E ;)
5. můžeš upřesnit kde přesně a co přesně máš na mysli s tím šutrákem, jsem línej hledat původní příspěvek. ;-)
A ještě jedna věc. Ty tu argumentuješ že ti neodpovídám na tvé dotazy, ale ty nedopovídáš na jiné, navíc jsi se k celé filiapice postavil zcela divně. Už jenom, že řešíš něco čemu vůbec nerozumiš, jak jsi sám přiznal. Jak klasický příklad čecháčkovství - rozumím všemu, nejlépe u piva (ne že bych ho nedělal, já takhle kecám do fotbalu a hokeje). Tenhle styl nemám rád a možná to trochu vede k podrážděné reakci.Já ti také nekecám do ČPH a SPZ. Přesto se omlouvám že někdy reaguji poněkud unešeně a agresivně, jsem v tomo klasickým horkokrevným beranem. Za hodinu nevím o co šlo - většinou a ještě nadávám sám sobě že jsem vypěnil.
Druhá věc - nad kterou jsem minule přemýšlel je ta, že já poukazuji na určité nelogičnosti DnD 3E a vybral jsem si tento efekt Ovšem ani jednou jsem netvrdil, že jest vždycky blbostí a že ADND všechno řeší excelentně. Přesto se mi všichni snaží názor vyvrátit a ve stylu spíše demagogickém než konstruktivním. Argument jak je skvělé, že je to jednoduché prostě neberu! Hledají se vytáčky (To tvůj zloděj wraithe běhá vždycky v azbestu, jakej má postih na HiS a MS?;-D )
Můj názor, který nezměním, versus váž názor, který respektuji... ;)
Rytíř a váš vo tom že spoustu těchto odborností v boji je zakomponováno do ADnD 2,5E? Dokonce včetně AoOp. Takže v čem je svižnější? IMHO opravdu jen ve výpočtech, ale ty já měl v době kdy jsem to hrál v krvi :) Pravda je že bych zkombinoval boj z PO s některými myšlenkami 3E a to hlavně Critical Thread u zbraní, kdy každá má jinou.
26.3.2007 13:53 - Aeris
Čo keby ste sa konečne prestali hádať ako malé deti, keď je aj tak každému jasné, že nikto neustúpi a všetci si budú myslieť to svoje? :-)
26.3.2007 14:15 - Rytíř
Aeris: Proč? Protože nikdo na sobě tak nějak nechce nechat toho černýho peška, že neodpověděl, protože ho argumenty protistrany konečně udolaly.. :)
Dalcor: No, nevím :)) Ale věřím. Právě že ta debata už je taková divná.. původní článek přece vypichoval, v čem je Dnd hloupé :)))) Pak se tu samo objevila debata, že na ADD v tom pořád nemá (v počtu hloupostí a nepěkností, abych byl přesný)... a začalo se zkoumat, zda ano nebo ne. Jenže tak nějak nikdo nevíme, co vlastně porovnáváme - základní pravidla AD&D 2e vs. zákl. pravidla Dnd 3e? Nebo nejlepší vychytávky a úpravy ADD, tedy včetně těch 2,5e úprav vs. nejlepší mix d20? Mícháme to jeden přes druhýho, přitom to už je v podstatě neporovnatelný.. a na tom sme taky skončili, tam už totiž záleží, kdo má jak načteno pravidla, protože najdeme samo všechno, v takhle obrovskym rozpětí :))
A já rovnou doznávám, že sem na to línej, to dohledávat a číst si znovu ta stará pravidla... kdybych aspoň věděl, že tě (nebo Vannaxe nebo Hanku) přesvědčím, že to k něčemu bude, ale to vážně pochybuju :)))
BTW všimnul sis, že jsem pod vlivem tvého urputného hanění :) toho úniku opravdu uznal, že je blbě definovanej a že by měl být ne zvláštní, ale spíše nadpřirozenou schopností? takže nějakej význam to mělo ;) (byť to samozřejmě vůbec nesouvisí s tím, který systém je lepší)
26.3.2007 15:10 - wraiths
rytir: ale on si toho dalkor vsiml. ale msui mit vzdy posedni slovo :-)... to znam taky mam doma "berana".

Dalcor : no je to blnost to s tim unikem ale proc to takhle resis do detajlu..? a jasne ze beham porad v "zachranarsky plastence" ;-). jak jinak ti vysvetlit ten unik aby to melo logiku.

jinak vysvetlimi teda ten pestni souboj v 2e. ja se priznam ze jsem to nikdy nepochopil. tam bylo jako kdyz dosahnu toho a toho urcityho cisla na THACu ze jsme udelal treba utok na oko( dloubal mu ho). no ale ja chtel treba mu zasadit zasah na "plexus". tohle se mi treba zdalo v 2e divny.

a priznam ze ja jsem extra linej neco hledat v ADDcku. myslim ze je to o zvyku a pak budes branit to svy ze je lepsi. ja nerikam pro ani proti. me se zda proste 3,5e intuitivnejsi.
26.3.2007 15:13 - Alnag
Já si myslím, že dokud probíráme slabiny D&D teoreticky, tak je to v pořádku. Člověk by měl vědět, kde nástroj, který používá, tlačí bota.
Druhá věc je, jestli se pokusit nebo nebokusit tyhle vnímané "nedostatky" odstranit. Třeba tím, že tulákovi jednoduše improved evasion sebereme. Tady už bych byl radil být opatrný...
26.3.2007 15:25 - Dalcor
Rytíř - ano všimnul. A pozor nezatahuj do sporu ADnD vs DnD D20!!!! ;-))
Pak ano pak je to celkem pochopitelné - třeba krátkodobém skokem do jiné dimenze...nebo kapesní sféry. ;)
wraith - uspech, napsal jsi me s C ;) Prekvapive k boji na pesti jsem se nikdy nedostal. Takže ani nevím co máš na mysli. Sorry. Zajíamvé je že hraju DnD a D20 stejně dlouho, takže nevím jakou otázku zvyku máš na mysli. Ono totiž nejde o zvyk, ale IMHO o to co ti přijde více vyhovující. U mě je to prostě ADND a ne DnD, které považuji za Diablo II ve stolní verzi. Protože co si bdueme nalhávat současná cílová skupina DnDčkařů, mimo klasickou linii dlouhodobých hráčů jsou právě hráči PC her a největší RPG které mělo orpavdu masivní doapd i mimo kategorie PCRPGčkařů je právě Diablo se svým najdi lepší magickou XXX, udělej další level. Přestože si hráč s opačným přístupem k RPG v DnD najde to svoje, design je zaměřenej an Power Gaming. A neříkejte mi že ne, stačí si projít featy. Najdeš tam třeba Feat "demihuman specialities" který by ti umožňoval naučit se jako kuchař udělat Lembas ;). Ne všechny jsou jen o zlepšování skillů nebo bojových dovedností.
Hele u mě jeden hráč který zná moji nechuť k IE mi sám anbídl že ji mít nebude...takový přístup jsem patřičně ocenil stylem něco za něco...Merendil Chrámoborec.
26.3.2007 15:37 - wraiths
Dalcor : k tomu "c"jsem proste jednicka i bez prstu...:-)) no ale jiste nemas k pestem daleko ;-). jinak mas pravdu s tim diablem a novackama. me se taky zdal "unik" silnej ale proc by chci ho nevzal...mymu DMovi to nevadilo.


a s tim chlebem bych si opravdu to nevybral...ale kdyby tam bylo ukradeni kola a prodani za 10zl. jako lustr tak to bych si urcite vybral. :-))

jinak jsem zacinal zacinal jako hrac ADnD a zdalo se mi dobry do ty doby nez prisel DM s tim ze zkusime 3.5e....a zas kdyby to bylo tak blby tak to myslim nehrajem. a priznam ze v 2e ve FR mam dodnes nejvymazlenejsi postavu co jsme kdy hral.
26.3.2007 15:45 - Vannax
Chvíli jsem měl jsem snahu si pročíst nový příspěvky, ale pak jsem to vzdal. Už jsem vypadnul z kontextu a tahle diskuze jde už nějak mimo mě.
(Ale hlavně to nikdo neberte tak, že na jsem na něco neodpověděl a že jste mě tedy udolali argumentama. Udolali jste mě totiž jen množstvím příspěvků…..)
26.3.2007 15:48 - Alnag
Vannax: Hlavně, když jsme tě udolali. Jedno jak :-p
26.3.2007 16:36 - Jerson
Dalcore - už se hádat nebudu, jen všeobecně odpovím.
Právě proto že nerozumím ani jednomu mi tahle diskuse a některé argumenty - tedy i někteér tvé - přišli dost ... zvláštní. Kdybych tomu rozuměl víc, určitě bych si vybral jednu stranu sporu, kterou bych hájil.
Jinak jsme rád, že rychle vychládáš ... ten pád kamene a hod už nehledej, ono je to jedno. No flame (i když je řeč o dračím plameni :-)
17.4.2009 22:38 - Ondris
No mě osobně na dnd nejvíc vadí počet životů, který jsem rapidně snížil. Další pak nákup a evidence vybavení...hlavně šípů. Takže teď to řešíme tak že pokud jsou postavy v civilizaci tak se takový věci neřeší. Paladinovi jsem zatrhl schopnost najdi zlo, protože kazila každý druhý dobrodružství co jsem vymyslel:D. A ještě další úpravy máme na, který si teď večer nevzpomenu, ale stejně mám nejvíc hodin odehraných v dnd takže něco asi na tom systému bude;)
17.4.2009 23:21 - sirien
Možná ne ani tak na systému, jako spíš na žánru... jen takovej nadhoz k zamyšlení.
17.4.2009 23:41 - Alnag
Ondris: Nutnost evidence šípů není nikde explicitně zakotvená. Je pravda, že si člověk kupuje šípy na kusy, ale dá se to taky brát tak, že to je zásoba na "jedno dobrodružství" a že si stačí po každém dobrodružství dokoupit novou zásobu.
18.4.2009 08:42 - Geralt
Ondris: S paladinovou schopností najít zlo je to otázka citu. Určitě nemá smysl, aby se z paladina stal chodící sonar, který vydetekuje podezřelé objekty a hotovo (jako to bylo svého času v Infinity Engine hrách :). Nicméně na tohle téma existuje pěkně napsaná pasáž ještě v druhoediční (AD&D) příručce The Complete Paladin's Handbook.

V zásadě jde o to, že existují čtyři orientační kategorie zla, které paladin dokáže vycítit. Každá se projevuje jinak - s jinou intezitou. Některé vycítění je jako šimrání v konečcích prstů, jiné - při setkání s mimořádně silným zlem - je pak jako rána palicí do hlavy. Je tedy rozdíl detekovat dejme tomu nemrtvého a obyčejného podvodníčka ve městě, který prostě okrádá lidi, ale nikdy nikoho nezabil.

Navíc máš po ruce ještě jeden nástroj, jak zabránit tomu, aby se z detekce zla stalo jednoduché ukazovátko - fyzické překážky. Stěny ze dřeva snižují účinnost detekce, zatímco taková kamenná zeď zabrání proniknutí detekce zcela. Totéž se vzdáleností od zdroje zla. V praxi by tedy paladin musel stát ve stejné místnosti s daným objektem. A protože paladin má jen omezený počet vyhledávání zla na den, nemůže detekovat pokaždé, když někam vejde.
18.4.2009 11:05 - Colombo
Evidence šípů je podle mne malicherný problém oproti tomu, co mi na DnD skutečně vadí.
18.4.2009 11:34 - Ondris
No pokud by jsem to brali přesně podle pravidel: Paladin dokáže touto svou kouzelnou schopností KDYKOLIV najít zlo. Tato schopnost působí stejně jako kouzlo najdi zlo(nevím jak vložit odkaz takže si to kouzlo budete muset najít samy, ale z jeho popisu vyplývá, že funguje i přes překážky a že detekuje velmi přesně). Jinak samozřejmě dají se i udělat úpravy jak tu schopnost udělat hratelnější;).
A nejvíc mi na tom vadilo, že když s družinou jednal někdo(tj. byl s palošem v jedné místnosti), tak vždycky právě zkoušel detekovat zlo. Tím pádem to dost omezovalo intriky.
A viděl jsem i jak paloš detekoval zlo na tržišti a když něco našel šel si to s obchodníkem rovnou vyříkat:D. Naštěstí ne u mé družiny. To by rychle skončil na popravišti za napadení mírumilovného obchodníka a všichni by si mysleli,že se pomátl a sešel z cesty dobra:D.

Colombo: vím že přes jednu domu mě štvalo omezená tvorba postav, ale i to se dá po domluvě s pj pořešit. Nebo počítání ac. Ale velká výhoda mi připadá, že se systém rychle naučíš a pak už se dá lehce upravovat do podoby jaké chceš. Proto má i asi takový uspěch.

Říkám že už hraji dost upravenou verzi dnd. Při příštím hře budu experimentovat s principy z Fatu. Takže to už bude na půl jiný systém:D
18.4.2009 12:02 - Fritzs
Ondris píše:
Ale velká výhoda mi připadá, že se systém rychle naučíš a pak už se dá lehce upravovat do podoby jaké chceš.


Za jak dlouho se to zvládneš naučit...?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091216087341309 secREMOTE_IP: 3.238.228.191