Produkty

Alnag
19.3.2007 12:15
DnD je fantastická, promakaná, dokonalá supr hra, která nemá ani jednu malinkou chybičku .... a nebo ne?
18.4.2009 12:06 - tuleník
Posledný raz som mal 4 začiatočníkov a ja som prvý raz viedol 4ed hru a za jedno sedenie sa dalo im aj mne v podstate plynule hrať bez nejakého veľkého listovania. Upravovať systém som zvládol po preštudovaní PHB, čo bolo prvé, čo som urobil, keď mi došli príručky...
18.4.2009 12:36 - Sethi
dá se to naučit za chvilku, i když člověk nechce. troufla bych si říct, že jsem získala dostatečný přehled o všem, co je mi třeba, během jedné, dvou her, a to i přes svou rezistenci vůči pravidlům jakéhokoli druhu.
18.4.2009 13:00 - Colombo
Ondris: to mi pak ale připadá jednodužší upravoat klasické DrD, bez tisíců nástaveb, nejrůznějších povolání, složitých tabulek, nejrůznějších podivných bonusů pro nejrůznější povolání na konkrétních levlech.

Stejnak si to upravím, tak proč nejít s nějakou jednodužší kostrou?
18.4.2009 14:40 - sirien
Teda DnD mi nepřijde zrovna jako rychle-se-učící systém...

Ad detect evil - jednoduché... paladin detekuje všechno s evil aligment, ale hlavní záporák má lowfull/chaotic good aligment... pár takhle zpackanejch případů a paladin si dá bacha...
18.4.2009 21:04 - Vannax
Když se pominou štosy rozšiřujících pravidel, tak samotný základ DnD je celkem rychle-se-učící.
18.4.2009 22:01 - Alnag
Kdybych chtěl být jizlivý siriene, tak bych řekl, že D&D je rychle se učící systém, ale předpokládá jistou základní schopnost se vůbec učit. Ale jelikož jízlivý být nechci, tak to neřeknu :o)
18.4.2009 23:12 - Fibriso
... už jsi to řekl :p
18.4.2009 23:41 - Geralt
Ondris: Ten pravidlový výklad je z mého pohledu od autorů extrém. V tomhle případě bych se nezdráhal prostě ignorovat doslovné znění a upravil si ho podle libosti, třeba podle straší edice nebo doplňku.
Samozřejmě tě nechci odrazovat od tvého postupu, i vyškrtnutí je docela logické řešení - schopnost Odhalení zla je paladinovi propůjčena jeho bohem. Když uvidí, jak jí zneužívá, docela pravděpodobně se od něj odvrátí a tuto schopnost mu odejme. Co mne napadá takhle za pochodu, dal by se později z toho udělat i paladinův osobní mini-quest, pokud by hráč chtěl svojí schopnost získat zpět: postava by musela splněním určitého úkolu prokázat, že bude boží moc odhalit zlo užívat uvážlivě a s pokorou hodnou řádného paladina.

Mimochodem, ten Complete Paladin's Handbook je podnětné čtení co se paladinů týče obecně. Pokud bys chtěl svého hráče trochu "potrápit", najdeš tam principy paladinského kodexu a jaká pokání postavu čekají, pokud se odchýlí. Dává to pořádnou šťávu do hraní paladina a je to taky docela fuška.
(teď by se hodil ďábelský smajlík)
19.4.2009 09:40 - Fritzs
Colombo: Proč vůbec upravovat, když můžeš udělat vlastní a lepší...?
19.4.2009 12:39 - sirien
Alnag: Tak ono všechna RPG se lze naučit dost rychle, jde spíš o to že se DnD učí relativně dýl než jiný systémy. Mám namysli jako celý, ne jen základ. Základ je u všech RPG mladších 15ti let vcelku vklidu na naučení.
19.4.2009 13:20 - pipux
sirien píše:
Tak ono všechna RPG se lze naučit dost rychle, jde spíš o to že se DnD učí relativně dýl než jiný systémy.

Zajímavé. V DnD a podobných pořád řešíme (a nechápeme) kde, jak a z čeho počítat kritické zásahy, postihy a podobné specialitky. Naposledy co jsem DMoval, to jsem zapomněl hráčům vůbec počítat iniciativu ... (a nikdo jiný si toho zjevně ani nevšiml).

V DrD mi musí každou session připomínat, z čeho se počítají hody na útok. Do dalšího sezeníčka zapomenu (a to jsme už odehráli dost sezení, aby to blbec vstřebal).

Je tam holt hodně čísel; je to zlo (ale nutné?)

Fritzs píše:
Proč vůbec upravovat, když můžeš udělat vlastní a lepší...?

Co tuším, tak se můžeš buď pokusit očíslovat a ovzorečkovat skoro každou situaci, nebo to vrhnout do roviny intuice.

Koeficient nedokonalosti každého systému je vždy 1.
Systém A může smrdět z 0.9 anarchií a z 0.1 matematechnokratitou.
Systém B ti navrhnou třeba přesně obráceně na těchto veličinách; jenže v závislosti na osobních preferencích se ti vždycky bude někdo ošívat.

Myšlenka: systém se stává perfektním, když se na hru sejde skupinka perfektních kandidátů. Skupinka na kost analytických matfyzáků + přečísilkovaný systém = spokojenost?
Ale to není naše typická družinka :P ...
20.4.2009 07:34 - Ondris
Colombo: na drd jsem začínal a myslím, že se k upravování moc nehodí. Každá schopnost tam funguje jinak a pomočí jiných hodů(procenta, k10, k6+), jediný co jsem tam dělal byli nový povolání a magický předměty, ale úpravy ne. U toho dnd mi to přijde takový přehlednější, ale možná je to jen můj pocit.
EDIT: naposledy jsem hrál ještě 1.5 tak snad nejsem moc mimo;)

Sirien: jasně, ale někdy prostě je ten záporák udělaný tak, že musí být zákonný zlo ať chceš nebo ne....

Geralt: jj, buďto se to musí upravit,nebo úplně zrušit. Tak jak to je napsaný v pravidlech mi to přijde nehratelný.
20.4.2009 15:06 - Colombo
Ondris: nevím, já jsem vždycky upravoval pravidla podle setingu. Nové povolání? To je jedna z věcí, která ti celý systém naruší(podle mého neje v DrD, ale i v DnD, sice se tím můžou wizardi pěkně živit, ale místo jednoho povolání, které bude mít na výběr, co dělat, tak udělám 40 povlání, které budou skoro stejné). To, že jsou na všechno jiné hody, to je taky pravda. Ale v DnD je to snad jiné?

Ale co já to tu vlastně na D20.cz píšu, že?:)

Podle mého by se měl vždycky PJ zamyslet, vytvořit si nějaký setting a polovinu věcí z pravidel vyhodit, protože se do toho jeho settingu nehodí a nesmlouvat s hráči(podobně jako v The Gamers II).

Btw. co váháš s tím Najdi zlo? Kazí to hru? Tak se na to vykašli! Tohle nejsou matematické konstanty a definice.
21.4.2009 16:54 - Noldo
J8 teda DnD moc nehrál, ale vůči jiným Heroic Fantasy RPG hrám mě překvapila neuvěřitelná záplava skillů, povolání, featů a předmětů. Totální devalvace všeho, co jsem uvedl. Asi někdy za studené váálky započal Bestiář a Players Handbook závody ve zbrojení.
Ty máš imunitu? Já mám protizbraň
Člověk aby se bál otevřít šuplík, aby v něm nenašel Nesfouknutelný svícen, Samonazouvací bačkory nebo nedej bože další Scroll of Identify. I Trollové si musej utírat zadky nalezenejma svitkama, jako každá jiná bytost v DnD.
A to nemluvim o kombech a protikombech stylu že Bouřkového Trolla skutečně zabiju jen tím, že mu do pr...e zarazím ebonitovou tyč a budu ho třít liščím ohonem, čímž dojde ke zkratu. Nebo kradení kouzel z hlavy. Povolání Ninja, co zabíjí kouzelníky. Proboha PROČ???
21.4.2009 20:38 - Fibriso
Noldo: četl si zřejmě příliš mnoho rozšíření. je fakt, že 2 edice dnd byla Ok, ale co se týče některách rozšížení , Ouha a auva (ostatně to je u většiny systémů)
22.4.2009 11:57 - Lotrando
Noldo: taky mi nepřijde, že by to byla nemoc jen DnD. Copak DrD nemá imunity? Vlastně má, ono je to opsaný DnD.
22.4.2009 13:11 - Merlin
Noldo: hmmm..to nevím, ale za posledních let jsem nikdy netrpěl přemírou mag. předmětů u postav....prostě když už nějaké najdou, tak si je váží...a ADnD a rozšíření? no kitů, completebooků, settingů a MM bylo taky hromady...
22.4.2009 19:13 - Noldo
Merlin: Samozřejmě je to o ST a o hráčích, ale prostě si myslim, že ten systém je (kromě jiného i pro) powergamisty, munchkiny a kombiče, a vede občas k tomu, že hráč se zachová podle svých schopností, optimálních komb, imunit, silných a slabých stránek určitého povolání a nepřátel, ... odpočítává kroky, hledá bugy v pravidlech, a podobně. To je podle mě hodně velké zlo. Neřikám, že je to nutné a neříkám, že to pravidla vyžadují. Podle mě k tomu občas svádí a někdy to skoro ani jinak nejde (viz zabíjení trollů).

Dobrý systém by měl umět pravidly zvládnout nastalou situaci. Špatný systém je takový, kde hráč ví, a se jjaká situace a možnost vyplatí, a podle toho se zachová. Nevim, jestli to umím vysvětlit.
22.4.2009 19:41 - Lotrando
Napiš co je podle tebe dobrý systém
22.4.2009 19:43 - andtom
Noldo: Proč by mělo trápit, když systém je kromě jiného i pro powergamery, munchkiny jak píšeš ... Ptám se smrtelně vážně. Máme demokracii a ne komunizmus, abychom se starali do ostatních a všichni dělali to samé. Hráči D&D nejsou spartakiádní cvičenci, seřazení v řadách, ve stejném trikotu a cvičící na stejnou skladbu. A to je přece fajn.

Nijak mě netrápí, jak to kdo hraje. Koneckonců je vždy věcí hráčů, jaký styl zvolí a pokud volí powergaming, tak je tento styl baví. Pokud by je systém nutil hrát jinak, tuto touhu po powergamingu by nemohli naplnit, nebyli by šťastni.

Starání se o to, aby někdo nehrál nějaké RPG nějakým způsobem, je jednou z příčin marasmu v komunitě RPG hráčů.

Nestarat se do druhých, ale bavit se.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.0973801612854 secREMOTE_IP: 3.145.191.169