Produkty

Alnag
19.3.2007 12:15
DnD je fantastická, promakaná, dokonalá supr hra, která nemá ani jednu malinkou chybičku .... a nebo ne?
Autorská citace #21
19.3.2007 17:42 - Dalcor
Když jsem u toho DL s tím umí také pracovat a třeba v Soulforged je magie vysvětlena a proč tomu tak je... De facto je to proto aby mágové nebyli všemocní a nemohli anrušovat strukturu Stvoření. Navíc v DL funguje Curse of the Magi - tj fatigue chceck po každém seslaném kouzle ;)
Autorská citace #22
19.3.2007 17:43 - Alnag
Vannax: To, že DnD 3e spoustu "svatého skotu" zavedla ti nikdo nebere. Resp. to jak je svatý se teprve ukáže, až dojde na nějaké změny, ale nepochybně tam toho dost bude. S těmi materiálními složkami jsme se fakt nepochopili, jak píše rytíř.
Thief: SRPšáka poznáš, až/jestli se tu nějaký objeví, na to vem jed. Oni by zase říkali, že je pomlouvám, tak já radši nic psát nebudu, většinou jsou dost výmluvní sami o sobě :-D
Dalcor: Jasné. Tím se ta kráva ještě pojistila, aby jó nešla porazit, když to mají různé svět různě "vysvětlené". Potom by se totiž zpětně narušili, byť to vysvětlení tam bylo zavedeno, protože takhle to prostě bylo. Prostě klasický problém gordického uzle. Jako já to těm DnD designérům fakt nezávidím.
Autorská citace #23
19.3.2007 17:51 - Dalcor
Ono DL je v tomhle dsot specifické. Mimcohdoem samozřejmě tu krávu narušili a DL upadlo v zapomění - připomeňme Dragonlance Fifth Age Adventure Game v pravidlech SAGA. DL je navíc specifické že tyhle věci řeší příběhově narozdíl od main produkce, která an tohle vůbec nenaráží. Ale Dl ej hodně specifické...
BTW co je SPRšák?
Autorská citace #24
19.3.2007 17:54 - Alnag
SRPšák = hráč SRP her. Viz článek zde:http://www.d20.cz/clanky/veda-a-teorie/1768.page2.html a přilehlá více než výmluvná diskuse. Ke které se váží i další názory. A už to sem pls. netahejte. Neměl jsem s tím vůbec začínat.
Tak jasné, že DL je specifické, byť IMO určitě i další světy to mají nějak "vykoumaně" vysvětlené. Tak tu SAGA hru ale nikdo nehrál ne? :-)
Autorská citace #25
19.3.2007 17:54 - Vannax
RE Rytíř: Psionika - ať je pozadí jejího vzniku jakékoli, nejde mezi psioniku a magii dát rovná se. I když může obojí působit na venek podobně, je to podoba jen do určité míry. Existuje dost věcí, které obě záležitosti dost odlišují.
Autorská citace #26
19.3.2007 17:57 - Dalcor
ad SAGA - no vždyť jsem to říkal ...
Autorská citace #27
19.3.2007 18:15 - thief
Dalcor, Vannax: No to snad ne. V ADnD bylo přece spousta omezení pro vybavení mága nebo zloděje. Schopnosti se automaticky přidělovali po levelech. Nejasnosti okolo THACO byly už mockrát prodebatovaný. Pět druhů savu. Tohle všechno DnD řeší. Neřeší samozřejmně všechno, ale určitě hodně nesmyslů odstranilo.
Autorská citace #28
19.3.2007 18:19 - thief
Debat o magii se nerad zůčastňuju, protože s magii se každý autor vypořádává po svém a považuje svůj způsob za nejlepší. Mě osobně sedí, že v DnD je Wizard i Sorcerer a dva druhy pojetí sesílání kouzel. Pro zájemce je tu i psionika. To je víc, než nabízí jakákoli jiná hra. Samozřejmě by šlo vymyslet ještě další povolání, který by používalo jiné druhy kouzlení, ale nevím jestli to má cenu.
Autorská citace #29
19.3.2007 18:26 - Alnag
thief - a de facto bylo vymyšleno. Třeba sesílání skrze nadpřirozené schopnosti. :-D
Autorská citace #30
19.3.2007 18:30 - Vannax
RE Thief: Myslíš omezení toho typu, že kouzlič nebo zloděj se neoblékali do plátovky a nenosil válečné kladivo? Jestli je tohle ve 3e zavedené, tak tomu teprve říkám nesmysl....dalším nesmyslem je systém fítů...možnost libovolného kombinování tříd....a to jsou jen věci, které jsem si vyčetl různě v diskuzích. Asi kdybych si někdy ty pravidla pročetl, našel bych dašlí řadu nepochopitelností. 3e je teď ovšem na vrcholu, takže málokdo uzná, že jsou to skutečně nesmysly. Jen dotaz - co ti vadí na záchranných hodech z ADnD?
Autorská citace #31
19.3.2007 18:35 - thief
Vannax: Vidím že jsi zanícený stoupenec 2e pravidel. :-) Mě zrovna ten systém skillů a featů vyhovuje a považuju ho za největší plus. Co ti na něm vadí. Právě že úplně libovolně to kombinování povolání nejde, pokud chceš aby ta postava za něco stála. Co se savů týká, logičtější a srozumitelnější mi příjde hod na vůli, reflexy a výdrž (je to univerzálnější) než pět hodů na různý hůlky, zkamenění, a já nevím co ještě.
Autorská citace #32
19.3.2007 18:41 - Alnag
A jako všechny cesty vedou do Říma, tak každá diskuse o D&D se nakonec stočí k tomu, jestli je lepší 2e nebo 3e. Ale jinak se nechte rušit, je to stejně zajímavé a napínavé jako kdysi :-p
Autorská citace #33
19.3.2007 19:27 - Rytíř
Vannax: když už to bylo načnuto, tak o tu univerzálnost jde... i tobě se přece líbí, jak jsem pochopil z tvých námitek proti tomu, že Alnag chtěl Dnd méně obecné a více historicky věrné.. :)
Dnd 3e a dál je prostě univerzálnější, právě proto, že ti tolik dovoluje - ale jestli ty ve své hře dovolíš komukoli pobíhat kolem v plátovce nebo ne, to je tvá volba. Připadá mi snazší zakázat něco konkrétního z důvodů popisu konkrétního světa, než vymýšlet změnu pravidel (možná že to tak není, nevím). Ano, je pravda, že když to pravidla dovolí, tak to hodně hráčů svede k tomu hrát toho kněze/zloděje/kouzelníka "špatně"... Ale to z mého pohledu nutilo ADD také a nedávalo možnost jiné volby, v rámci svých pravidel.
Ad psionika - nevidím důvod, proč by v rámci pravidel nemohla být v popisu magie zahrnuta i psionika... magie ve hře je přeci jen mechanismus pro popsání nějakých mystických sil. Odkud konkrétně pochází, jak se jim říká a jak se projevují, to už je věc trochu jiná, není ale důvod v základních pravidlech to vydělovat..
Autorská citace #34
19.3.2007 19:35 - LZJ
Jen k té magii. Loni WoTC vydali knihu, kde popisují tři další alternativy magie. Název z hlavy nevím a smysluplnost nedokážu posoudit, neb jsem to nečetl.
Autorská citace #35
19.3.2007 20:35 - Alnag
Asi myslíš Tome of Magic... :-)
Autorská citace #36
19.3.2007 21:23 - Dalcor
thief - jenže ne k mojí spokojenosti - mě právě tohle vyhovovalo. Skilly a featy ti vohuvují aby jsi mohl minmaxovat?? ;) (vtip pls) Každopádně ADnD je má taky...
Alnag - já o tom co je lepší diskutovat nehodlám. Každého co jemu jest. Podle mě je DnD 3, potažmo 3,5 shit, který napravují až některé mechaniky z D20. Tak ok budu
Rytíř - co mi DnD 3,5 e nabízí za možnosti než ADnD Players Option? To by mě tedy zajímalo. Vůbec nic. Naopak. Těžko si na prvním levelu vezmu hraničáře s perfektní dovedností otevírat zámky, protože to ej městskej hraničář. Pokud to nevyřešíš nějakým House Rule jako jsou třeba "doporučené dovednsoti". Players Option Ano, protže můžeš nakupovat vlstnsoti postav za body. A pořád jsou to třídy povolání ne "generická" povolání. To čím se pánové trojakři oháníte jsou zažitá dogmata. Na druhou stranu je pravda že ADnD je trošku "nepřehledné" ale mě se zdá mnohy intuitivnější a logičtější než některé prvky nových edic ;)
Vannaxi pojď založíme subdoménu ADnD.D20.cz ;)
Autorská citace #37
19.3.2007 21:24 - Vannax
Rytíř: Když jsem přešel z DrD na DnD, ocenil jsem kromě jiných věcí také to, že spoustav věcí je v těchto pravidlech nějak podložená, zdůvodněná. Např. u nestvůr nebyl jen popis jak vypadají, kolik mají životů, ale i popisy toho, v jakém prostředí žijí, čím se živí, jak vychází s ostatními atd. Proč to píšu - tahleta podloženost a zdůvodněnost mi u systému featů a volné kombinovatelnosti tříd dost schází. A to je jen jedna z věcí, proč nevnímám 3e jako pokrok ale jen úkrok stranou.
Pochopitelně tenhle můj názor nic nezmění na tom, že 2e se už vydávat nebude, ani na tom, že 3e si získalo svou oblibu.
Autorská citace #38
19.3.2007 21:29 - Vannax
Dalcor: Nápad je to dobrý, ale jednak bysme museli přetáhnout Maxe a druhak - s kým bysme tam vedli zarputilý diskuze o ubohosti 3. edice? :)
Autorská citace #39
19.3.2007 22:05 - Alnag
Vannax a Dalcor: Těžká druhoediční váha v ringu. :-D Jinak Dalcore, jestli tě smím prosit, nemůžeš být na 3E kapánek hodnější a místo toho, výraziva říkat třeba, že to je třeba šlápnutí vedle. Hodně lidí, kteří mají 3E docela rádi (jako třeba já) taková ošklivá slova vždycky raní u srdce. :-))
Jinak pokud chcete zoufale vlastní projekt o ADnD, tak proč ne... jsme tu na to zařízení a není třeba nikoho přetahovat. Ale myslím, že se to uživí i pohromadě. Vzájemné přátelské soužití mi přijde větší zkouška (vyšší CR, víc XP :-))
Autorská citace #40
19.3.2007 23:29 - thief
No pro mě jsou klady 3e natolik jasné, že se mě nostalgie příznivců 2e vůbec nedotýká a jejich špinění 3e mi přijde směšné a zatrpklé. :-) A jsem pro aby založili ten svůj projekt. Mohlo by se to jmenovat "Muzeum RPG". :-)))

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085249185562134 secREMOTE_IP: 3.141.193.158