Mno, když na to přijde, DM potřebuje zvládnout podávat informace o předem nepředvídaném NPCčku v reálném čase (pokud to není něco moc specifického), uvést ho do hry a vymyslet si z něj to, co o něm v danou vteřinu potřebuje. Takové situace nastávají, a to i u připravených příběhů, existence ne každého NPC se dá vykalkulovat předem. DMovi je potom jedno, jestli tvorba postavy trvá hráči 2 hodiny nebo 10 minut, on to NPCčko tvoří (nebo spíš nastřeluje či jak to říct, v hlavě má nějaké vzory a s nimi operuje) jinak než hráč (nepotřebuje NPCčko řešit komplexně, nepotřebné věci neřeší).
Mně šlo o citovou a uspokojivou stránku věci, čistě pro hráče. Rituál. Radost z tvoření. Mechanika ne jako překážka přemýšlení, ale podnět k přemýšlení o tom, co za tím je a proč to tak je. Mechaniky mají inspirativní slovní popisy, o to především jde, není to čísílko visící ve vzduchu.