Produkty

Dalcor
10.5.2007 13:51
Green ronin na svěm fóru prosí fanoušky aby se vyjádřili co považují za samotné jádro Písně a knih a co by se mělo objevit a zavést v RPG. Většina lidí potvrzuje že drsnej bojovej systém, politika, smrtelnost... Co si myslíte vy?
Autorská citace #21
17.6.2008 13:33 - Joe
Preložil som tretiu časť dizajnérskeho žurnálu GR.
Keď neprídu naši k vašim, tak neprídu vaši k našim.
Autorská citace #22
17.6.2008 21:37 - Alek
Super, já se k tomu třetímu ještě nedostal, tak si ho dám rovnou po vašom.
Btw, je to ekluzivně pro RPG forum :-), nebo by to bylo možný umístit i sem, Joe?
Autorská citace #23
17.6.2008 22:06 - Joe
Non esclusibile :)
Zajtra to prehodím do formátovania d20.cz
Autorská citace #24
20.6.2008 08:22 - Joe
Autorská citace #25
20.6.2008 14:22 - Alnag
Musím se přiznat, že zatím mne ty designérské žurnály nepřesvědčili, že to bude něco výjimečného. Zase takový neslaný nemastný obyčený RPG systém. Ale můžu se mýlit, třeba si něco "hustého" schovávají pro sebe.
Na druhou stranu designér není úplně ztracená existence, viděl jsem od něj pár věcí a vypadaly solidně, Green Ronin má povětšinou kvalitní produkty, tak pokud ne ta mechanická část, přinejmenším ta fluffová by mohla být docela k světu.
Autorská citace #26
20.6.2008 14:36 - Joe
Mne bude systém, ktorý sa nebude pliesť do fluffy, vyhovovať. To majú myslím v úmysle - nepreháňať to so zložitosťou, ale sústrediť sa na feeling. Uvidíme, čo vymyslia pri špecifikách (ako si hovoril), ale už teraz to dáva tušiť, že to bude jednoduché.
A to mám rád: :)
Autorská citace #27
20.6.2008 15:10 - Alek
Vidim to jako Joe. Z těch žurnálů zatim čiší velmi sympatická jednoduchost. A myslím, že to je pro IF přesně to pravé. Protože ne všichni čtenáři IF jsou zkušení hráči a právě ty možná "složitost" d20 settingu odradila od hraní. Tohle by mohlo přilákat víc začátečníků.
Ale třeba tu jendoduchost v dalšim žurnálu pánové z GR rozkopají...tak je nepřechvalme. :-)
Autorská citace #28
20.6.2008 15:14 - Alnag
No já si právě nejsem jistý, že začátečník nutně touží po jednoduchosti. Ona jednoduchost často zakrývá nedostatek struktury a málo vodítek, což je přesně to, co začátečník zrovna nepotřebuje... ale mně si nevšímejte.
Autorská citace #29
20.6.2008 16:40 - Alek
Vodítka k čemu? Jako ke stavbě příběhu? Postavy?
Autorská citace #30
20.6.2008 17:13 - Alnag
Vodítka k tomu, jak se hra hraje. Zkusím to vysvětlit na polaritách. Na jedné straně máš hru, která obsahuje větu - dělejte cokoliv. To je IMO pro nováčka naprostá zkáza. Sice možná zkusí něco udělat, ale pokud tím nevyvolá nějakou reakci tak ho to omrzí. Stejně snadno se ale může stát, že prostě strne a nebude vědět, co má dělat. Lidé se snáz rozhodují, když jsou možnosti zjevné a do jisté míry limitované, když si mají z čeho vybírat. To je struktura a to jsou vodítka. Na opačném pólu je třeba gamebook - "pokud chcete zahnout za roh otočte na stranu 115, pokud půjdete rovně..." tam se začátečník chytí snadno, ale někdy může mít (oprávněný) pocit, že je držen v příliš těsných mantinelech, třeba by chtěl jít nejraději vlevo.
RPG je něco mezi. Je to něco mezi nepřebernými možnostmi a vodítky a mantinely. Když hráč se zkušeností dostane nové RPG, může vodítka čerpat ze zkušeností z předešlými hrami a proto si poradí s nestrukturovanou. Když nového hráče posadíš před hru, která mu neříká moc jasně, jaké má možnosti, může to být problém. Ale jak říkám, to je jen můj názor.
Autorská citace #31
20.6.2008 18:14 - Alek
Aha, tak už chápu, jak to myslíš.
Já myslim, že SIFRP bude určitě spadat do toho "něco mezi". Jenže i ono "mezi" má spoustu podob. I v této kategorii jsou různé míry složitosti oné struktury. A zde právě spatřuju tu jednoduchost. Prostě, jednoduchá struktura ještě neznamená žádná struktura. :-) Anebo si to jen myslím a budu záhy vyveden z omylu mnoha příklady takových systémů...já jich bohužel znám velmi málo, takže nemám s čim srovnávat.
Autorská citace #32
20.6.2008 18:23 - Alnag
Já to nechci zavrhovat takhle dopředu. Počkám si...
Autorská citace #33
22.6.2008 20:48 - Alnag
Na Free RPG Day (který bohužel v ČR nedržíme :( ) rozdávali Quick-rules pro tuhle hru, přepostuju sem pár ohlasů z netu, na které jsem narazil.
Toa píše:
it just didn't feel "SoIaF-esque" to me, especially compared to the old game. Which is kind of sad, considering I was looking forward to it, since it wasn't d20. Don't get me wrong, it still looks good - but it looks kind of generic to me.
The system is a D6 pool system where you add all the dice together. There are bonus dice, which are rolled in addition to the regular dice, but you only get to keep as many dice as you would have rolled without them. With penalty dice you drop dice out of the total after rolling, starting with the lowest (after accounting for bonus dice).
Tady se trochu potvrzují moje obavy, ale ne všichni na tom mají takový kritický pohled.
Old Scratch píše:
The dice system works as Toa describes, although there is a "Destiny" resource which is essentially WFRP's Fate points. It does work for this game, and there's an element where you spend them to buy Qualities, but I'm not sure what they do.
I disagree with Toa though. The game feels "ASoIaF" enough to me. A smallish list of skills & stats mixed together as abilities. I like this. What I don't like is that there doesn't seem to be any room for making your own skills. Most glaringly, at least from the Quick Start Rules, there's no rules for beliefs or House Mottos or the like. This is the biggest letdown.
Combat and the conflict resolution system is fairly streamlined and clean. They keep a little bit of the full & partial actions, although they've vastly simplified them. I'd prefer if they had chosen a different approach, but it works.
The Intrigue rules are interesting. They seem to be descendents of Burning Wheel's Duel of Wits, but take a slightly different approach. It's worth discussing a bit. You've got your Abilities, like Persuasion 3 (Charm2b) which means you roll five dice but keep the highest three. These are then tested against the rival's defense which is Awareness + Cunning + Status + Context, so around 8 to 15. The person's disposition complicates your efforts, and so you roll your dice and try to beat their Defense, modified for Disposition. There are overall approaches: deception or persuasion and both offer different modifiers based on a person's disposition. You use different techniques in an exchange, like Bargain, Charm, or Intimidate, and others can chime in with an Assist. There are a few cool tactical options there. There is a roleplay element, although this boils down to a few bonuses or penalties and beliefs don't seem to plug in unless they figure as some sort of quality (which isn't really covered in the quick start rules). There is a brief mention of setting aside the roleplaying if it doesn't suit the player. When a person's "Composure", or their Intrigue Hit Points are gone they are defeated, can yield and try to compromise, or they can use some Destiny points, the latter of which is costly because those Destiny points are spent forever in this case.
So overall, the Intrigue system is cool... but I think like the rest of the game it suffers from a lack of beliefs/values/motives/desires/passions for characters that allow them to manipulate a situation. That's the only thing I'm concerned about.
The rest of it, so far, seems like a pretty cool and capable system which *seems* to do a decent job of emulating the genre material. Note, I haven't played it yet, only read the Quick Start rules and haven't mastered the game by any means, so I'm just giving initial impressions.
So far, it looks as good if not better than GOO's AGoT rpg. It's a fairly streamlined, clean and intuitive set of rules, and while there are a few games that seem even more tailor made for AGoT, so far, this one seems to do a pretty good job with the material. I don't think Green Ronin has let us down, although there are a few things that I would have liked to have seen integrated into the game.
EDIT: Oh yeah... the adventure. Not much there. A few generated PCs in the back without much tension or drama between them. The adventure is more of a sliver of an encounter and not particularly tied to the world or the themes of the world. It's apparently a small prologue to the forthcoming adventure.
No a ještě jeden, ten je taky dost skeptický... nebo teda jak se to vezme.
smathis píše:
SIFRP was my raison d'etre for going to Free RPG Day. But I'll have to chime in that I was underwhelmed by the Quickstart Rules. The production value looks nice. I'll give them that. They're going for a grittier, darker look. And I think that fits.
But the rules themselves have almost convinced me to take a pass on this one.
The rules appear to take a nod to a few systems.
The dice mechanic itself reminds me a little of tSoY (1st edition), although I'll go ahead and say that I like the way SIFRP handles bonus/penalty dice better.
The Intrigue mechanics are in a similar vein to Burning Wheel. Though it strikes me that the designers ripped the crunch out of BW but I'm unsure whether they have a system that captures the drama of BW. Which, in my opinion, is what SIFRP needed over crunch.
Beyond that, the lion's share of the mechanics reminded me of a d6 iteration of d20 with serial numbers changed to protect the innocent.
So we have a really, really crunchy game. On par with Burning Wheel, I'd guesstimate. And I'd say a bit more complex overall than 3e and 4e.
I'm not saying that's a bad thing. And I'd gather that there are a LOT of GRRM fans out there who are screaming "Huzzah" at reading that.
But I was hoping for a system that was a little more...
accessible.
As it is, I don't know if I'd use this system for Song of Ice and Fire. I can't see putting the effort into learning a new system with rules crunch on par with something produced in the late '80s for what few benefits I see it giving.
I mean, I don't see these rules bringing anything more or better to the table than a low-magic, grit-turned-up variant of 4e.
It's really inspired me to get the SIFRP Campaign Guide (instead of the Campaign Guide and Core Book) and track down a copy of Hero's Banner.
So, I guess I didn't like it...
Ale jak to tak pročítám, skoro si říkám, že pro začátečníky to moc nebude.
Autorská citace #34
23.6.2008 08:53 - Joe
Interesting... Tak som zvedavý, či boli Quick-Start Rules len spodkom pyramídy.
Autorská citace #35
23.6.2008 21:28 - Alek
Hmm a PDFko pořád nikde, aspoň na RPG.net to moh někdo naskenovat. :-)
Jo a vyšel nový žurnál, o nějakejch těch osudovejch bodech, či jak se tomu oficiélně nadává...
Autorská citace #36
24.6.2008 08:08 - Joe
Nechte to na mně, pane předsedo...
Autorská citace #37
24.6.2008 09:29 - Joe
Done, pridaná štvrtá časť.
Autorská citace #38
24.6.2008 16:26 - Alek
Tomu řikam servis, za chvíli to tu bude vycházet dřív než na Roninovi, co Joe? :-)
Aaa, koukam, že (asi) Alnag propojil tuhle diskuzi s článkem o žurnálech. Super, dikes!
Autorská citace #39
30.6.2008 19:21 - Alnag
Tak děvčátka a chlapci, tady jsou ty Quick-Start pravidla. Přímý link na PDF.
Autorská citace #40
30.6.2008 20:58 - Alek
Aaa, super, jsi rychlík, Alnagu. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075580835342407 secREMOTE_IP: 3.145.156.250