Prostředí

Alnag
28.12.2008 12:54
Překlad článků ze stránek WotC.
Autorská citace #41
4.10.2022 12:31 - Šaman
LokiB: Které, co jsem popsal?
Pokud v originálních pravidlech je kouzlo, které má nějakou verbální složku, nebo je vidět mágova ruka, nebo něco podobného a ty tyhle záležitosti z důvodů stylizace odebereš a někdo z hráčů toho začne využívat, tak asi hrozí nějaké rozbití.

To jsem myslel tím: "kouzlo nemá verbální složku, není vidět, tak ho budu tajně zkoušet při královské večeři, nikdo nic nepozná".

a to asi myslel Sirien větou: "Refluff by neměl přinášet pravidlovou nebo taktickou výhodu (obecný dobrý princip), tzn. zrušení např. vizuální složky kouzla je spíš nežádoucí"

---
Zatímco pokud jen vynecháš popis ruky, která na dálku viditelně škrtí královského rádce při večeři, ale každému bude stejně jasné, že se tu děje něco magického a že tvůj výraz a natažená ruka drtící jablko je dostatečně podezřelá, aby někomu došlo co děláš, pak je to asi ok.
Což je trochu i o metaherní dohodě s hráči.
Autorská citace #42
4.10.2022 13:31 - sirien
Necromancer píše:
I'm not the boy from a farm anymore! ;-D

Careful shalt thou be. Pride path to the Dark side is.

Necromancer píše:
Mi řekni, proč by družina sestávající se z

...protože to neni to, cos původně popsal. Mezi tím když vezmeš nějakou postavu a jejím žánrovým překlopením vytvoříš její obdobu a tím když vezmeš nějakou postavu a silou jí napasuješ do jinýho žánru je zásadní rozdíl.


Ohledně Složek kouzla... já se přiznám, že Složky třeba dost ignoruju a nijak je neřešim, ani jako nějaké omezení, ani jako výraznější prvek světa. U některých povolání mě dokonce vysloveně iritujou (třeba u Čaroděje, který má být původcem vlastní magie - to legacy že Složky jsou legacy původního Wizarda co se Vanciankou přeneslo na všechny ostatní tam je cítit fakt hodně). Jejich jediná faktická role je možnost Sesilatele "odzbrojit", což se dá řešit i decentnějc (např. předpokládat, že mají nějaké fokusy k sesílání - prsteny atp. - které se jim dají zabavit úplně stejně) - teoreticky tam je taktický rozměr toho že když jsi třeba svázaný, ale vyslíchají Tě, tak můžeš mít možnost seslat čistě verbální kouzlo... ale je to tak niché use case že sem vživotě neslyšel o tom že by to někdo někdy takhle použil. Tzn. ifnorování Složek bych tipnul že žádný extra citelný dopad mít nebude.

Nicméně bych Tě rád upozornil na jeden nenápadný a mnoha lidmi pominutý detail, a to že u kouzel která dávají nějaký rozkaz, příkaz, sugesci atp. vyslovení tohoto rozkazu, příkazu, sugesce atp. samo o sobě není verbální složka kouzla, ale až něco, co po této složce následuje. Tj. tato kouzla sama mají nějaké zaklínadlo, které musíš vyslovit jako první a tím je seslat, a až následně můžeš pronést samotný pokyn. (Bylo to i zdůrazňované Jeremym - osobně mám za to že to je další zbytečně defenzivní anti-exploit pravidlo co brání tomu abys kouzlo "zakomponoval do běžného projevu", což v důsledku vlastně dělá věci míň zajímavé a herně zábavné... ale to je holt trvalé prokletí DnD designu, no).
Autorská citace #43
4.10.2022 15:47 - Necromancer
sirien píše:
protože to neni to, cos původně popsal. Mezi tím když vezmeš nějakou postavu a jejím žánrovým překlopením vytvoříš její obdobu a tím když vezmeš nějakou postavu a silou jí napasuješ do jinýho žánru je zásadní rozdíl.

Dobře, ale to spolu dost splývá.
Můžeš vzít postavu ze hry/filmu/knihy, roleplayovat ji. Její charakter, povahové rysy, vzorce chování - Tohle všechno můžeš udělat ks jakémkoliv systému. Pak vezmeš její fyzické rysy, a co nejverněji je adaptuješ do vybraného systému. To co ti chybí, je svět dané postavy. Tohle by se dalo podle mě odkoupit třeba z Avengers, kde se potkávají hrdinové a různými příběhy z různých míst, a následně se spojí v jednu skupinu. A co se týče takových těch víc důležitých věcí, tak to se dá pořešit nějak individuálně. Například že tvůj ultimátní nepřítel/šéf není Sauron, ale Vecna, pro příklad. U když tohle nemusí být v samotné kampani vůbec relevantní.
Anyway, tohle k docela off-topic debata.

To ostatní: Díky, beru na vědomí. Tak se máš tím zamyslím, a po čase ti vidím na stůl výsldek. :-D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.061969041824341 secREMOTE_IP: 3.231.219.178