Necromancer píše:
I'm not the boy from a farm anymore! ;-D
Careful shalt thou be. Pride path to the Dark side is.
Necromancer píše:
Mi řekni, proč by družina sestávající se z
...protože to neni to, cos původně popsal. Mezi tím když vezmeš nějakou postavu a jejím žánrovým překlopením vytvoříš její obdobu a tím když vezmeš nějakou postavu a silou jí napasuješ do jinýho žánru je zásadní rozdíl.
Ohledně Složek kouzla... já se přiznám, že Složky třeba dost ignoruju a nijak je neřešim, ani jako nějaké omezení, ani jako výraznější prvek světa. U některých povolání mě dokonce vysloveně iritujou (třeba u Čaroděje, který má být původcem vlastní magie - to legacy že Složky jsou legacy původního Wizarda co se Vanciankou přeneslo na všechny ostatní tam je cítit fakt hodně). Jejich jediná faktická role je možnost Sesilatele "odzbrojit", což se dá řešit i decentnějc (např. předpokládat, že mají nějaké fokusy k sesílání - prsteny atp. - které se jim dají zabavit úplně stejně) - teoreticky tam je taktický rozměr toho že když jsi třeba svázaný, ale vyslíchají Tě, tak můžeš mít možnost seslat čistě verbální kouzlo... ale je to tak niché use case že sem vživotě neslyšel o tom že by to někdo někdy takhle použil. Tzn. ifnorování Složek bych tipnul že žádný extra citelný dopad mít nebude.
Nicméně bych Tě rád upozornil na jeden nenápadný a mnoha lidmi pominutý detail, a to že u kouzel která dávají nějaký rozkaz, příkaz, sugesci atp. vyslovení tohoto rozkazu, příkazu, sugesce atp. samo o sobě není verbální složka kouzla, ale až něco, co po této složce následuje. Tj. tato kouzla sama mají nějaké zaklínadlo, které musíš vyslovit jako první a tím je seslat, a až následně můžeš pronést samotný pokyn. (Bylo to i zdůrazňované Jeremym - osobně mám za to že to je další zbytečně defenzivní anti-exploit pravidlo co brání tomu abys kouzlo "zakomponoval do běžného projevu", což v důsledku vlastně dělá věci míň zajímavé a herně zábavné... ale to je holt trvalé prokletí DnD designu, no).