Prostředí

Alnag
14.1.2009 11:31
Vytváření světů je oblíbenou činností. Přeci jen, kdo si někdy nevytvořil vlastní svět, ten snad jako by ne DMoval. Trocha námětů, jak postupovat při tvorbě světa, se ale určitě nikdy neztratí... třeba právě ve vašem novém světě.
Autorská citace #61
23.6.2009 16:00 - Almi
Elegantní způsoby, jak mít více měn a zároveň se v nich vyznat, znám dva:

1.) nějak pojmenovat násobky či určitá množství známých měn (takže třeba 50 zlaťáků by byl dukát, 50 stříbrných třeba tolar) a zdůvodnit si, proč (magie, čistota kovu atp.);
2.) Jiný tvar či vlastnost (nádherný příklad jsou Asterionské atony - archaická měna, mající tvar rovnoramenných trojúhelníků, které mají navíc to vlastnost, že když přiložíš dva k sobě hranou, spojí se do jednoho celku).
Autorská citace #62
23.6.2009 16:02 - Merlin
Almi: kladu si otázku...nezdržuje to? nemate to? nenutí to hráče (ano hráče) vytvářet si různé tabulky, přidávat řádky do deníku...?
Autorská citace #63
23.6.2009 16:03 - Lotrando
Merlin: on jen tak kecá, já od něj žádný peníze neviděl asi tak půl roku, tak jakýpak dukáty apod :)
Autorská citace #64
23.6.2009 16:05 - Merlin
Lotrando: já jsem si to myslel....zrovna on je tak ten typ co by někomu něco dával..pche
Autorská citace #65
23.6.2009 16:18 - DenGrasse
Merlin: já myslím, že nenutí, alespoň u mně ve světě s tím hráči neměli nikdy problémy. Kdo chtěl ty názvy používal, kdo ne nepoužíval. Existuje nějaký "standardizovaný" zlaťák a stříbrňák... a ostatní je nadstavba.
Autorská citace #66
23.6.2009 17:19 - Lotrando
Merlin: abych mu nekřivdil, nechal mojí postavu přehrabat výbavu odchycených "dobrodruhů", takže já vlastně peníze ani nepotřebuju. K čemu taky, když jídlo se dá chytit čerství a město mi nechybí.
Autorská citace #67
23.6.2009 17:27 - Sethi
nás almi nechal vyrabovat skladiště nějaké obchodní společnosti a velkoryse tvrdil, že to byla kořist lupičů.

pořád čekám, kdy na nás přijdou švestky...
Autorská citace #68
17.9.2017 20:21 - Log 1=0
Nevím, kam to dát, ale chci se podělit. Tohle mi čistě náhodou vyhodil YouTube:
10 Common Worldbuilding Mistakes
Je to sice pro literaturu, ale ti co mají rádi uvěřitelné a předem udělané světy to mohou ocenit.
Autorská citace #69
17.9.2017 20:40 - sirien
Mít jen jedno náboženství v daném světě kterému věří všichni je nerealistické - well, atheista ve mě touží jízlivě poznamenat, že to platí jen pokud žádní skuteční bohové neexistují :D

(anyway, můj point ve skutečnosti neni bejt jízlivej, ale spíš poukázat na to, že jednotnost náboženství by asi měla odpovídat míře, v níž bohové do věcí případně zasahují, ať už přímo nebo skrze nějaké kněží atp.)


Nicméně ten point 2 je fakt dobrej. A 3 docela taky. A 4 mi přijde že neni zdaleka jen o medicíně, ale vůbec o všech takovejhle "tady se mi to hodí a támhle na to zas zapomenu".

5 je vtipná docela. Ale ten její začátek je hezkej point k popisům ve hře obecně.

...a 6 je přesně to co píšu ke 4.

7 je docela zajímavá challenge a dost do diskuse k tématu u hry používaného jazyka.

8 vcelku dobrej point...

A 9 je fakt FAKT důležitej point a jestli to tady čteš Skavene, tak doufám, že vidíš relaci k tomu, co sem psal o rasách a popisech ras v příručkách :D

10 mi připomíná AtlA diskusi Aanga s Toph ohledně králova medvěda :)
Autorská citace #70
18.9.2017 13:14 - Šaman
Pravdu má. ALE! Všechny body řeší jen co je realistické. Nikoliv, jak je to vhodné pro daný žánr a setting.
Myslím, že je fajn, aby se autor, nebo DM zamyslel nad těmi body, ale pokud některé (i většinu) vědomě ignoruje, je to v pořádku. Jen musí vědět, že to ignoruje a proč.
Autorská citace #71
18.9.2017 13:40 - Aegnor
Šaman píše:
Všechny body řeší jen co je realistické.

Ne realistické, uvěřitelné. Důležitý rozdíl. :-)
Autorská citace #72
18.9.2017 13:50 - Šaman
No - Frodovo a Samovo přežití výbuchu sopky, komixoví superhrdinové, zkáza první Hvězdy smrti - nic z toho není uvěřitelné. Ale to neznamená, že to není dobrý příběh.

Průser je až když je to nekonzistentní a v jednu chvíli se hledá lék na zápal plic který si hrdina uhnal při noční výpravě v dešti a za chvíli stejný hrdina pronikne do nejlépe střežené pevnosti a hackne hlavní počítač na sebedestrukci. :)
Autorská citace #73
18.9.2017 13:54 - Aegnor
Šaman píše:
No - Frodovo a Samovo přežití výbuchu sopky, komixoví superhrdinové, zkáza první Hvězdy smrti - nic z toho není uvěřitelné.

Ne. Nic z toho není realistické, ale je to uvěřitelné v rámci žánru.

Jakože máš pravdu, já jenom poupravil terminologii.
Autorská citace #74
18.9.2017 14:03 - LokiB
Jen bych trochu připomněl, že mi přišlo, že ta mladá dáma mluvila hlavně pro autory knih ... ono v RPG to není úplně stejné. jasně, ty její zásady tam vesměs fungují, jen to prostě je živější a sdílenější prostředí, než když si autor píše sám knihu
Autorská citace #75
18.9.2017 14:08 - Aegnor
LokiB píše:
Jen bych trochu připomněl, že mi přišlo, že ta mladá dáma mluvila hlavně pro autory knih

Log 1=0 píše:
Je to sice pro literaturu (...)

...
Autorská citace #76
18.9.2017 14:09 - LokiB
Aegnor: jo, Log to psal. já to jen připomínal (však taky píšu, že to připomínám, ne že to objevuju), protože některý za dlších komentářů mi přišlo, že na to pozapomněly.

víš?
Autorská citace #77
18.9.2017 14:39 - Aegnor
LokiB: Ze začátku té první věty mi přišlo, že jsi objevil novou informaci.
Formulace
LokiB píše:
Jen bych trochu připomněl, že mi přišlo, ...

není úplně šťastná :-)
Autorská citace #78
20.9.2017 08:51 - Jerson
sirien píše:

Nicméně ten point 2 je fakt dobrej. A 3 docela taky. ...
5 je vtipná docela. Ale ten její začátek je hezkej point k popisům ve hře obecně.

...a 6 je přesně to co píšu ke 4.

7 je docela zajímavá challenge a dost do diskuse k tématu u hry používaného jazyka.

8 vcelku dobrej point...

A 9 je fakt FAKT důležitej point a jestli to tady čteš Skavene, tak doufám, že vidíš relaci k tomu, co sem psal o rasách a popisech ras v příručkách :D

10 mi připomíná AtlA diskusi Aanga s Toph ohledně králova medvěda :)

Pokud bych někdy psal článek "Jak psát reakce", tak tohle by byl ukázkový příklad, jak to nedělat :-)

Jinak ta slečna přímo vystihuje má námitky k většině fantasy a sci-fi světů z jednotlivých filmů nebo knih. Třeba Hunger Games, nebo Looper, nebo Equilibrium, nebo jakýkoliv jiný svět postavený na premise "byl to náš svět, než ho jedna věc úplně změnila". Nesmysly, kam se člověk podívá.
Autorská citace #79
20.9.2017 09:10 - LokiB
Jerson: ale jak je vidět, v případě některých z nich, ani ty prohřešky nevadily v jejich oblibě
Autorská citace #80
20.9.2017 10:48 - Jerson
To proto, že není moc s čím srovnávat. Když si má publikum zvolit mezi ační krávovinou bez hlubšího smyslu a smyslupným, ale ne tak zajímavým světem, vybere si "zábavu, u které může vypnout". To ale nic neříká o tom, že by akční film z uvěřitelného světa nemohl být ještě lepší. Přesněji - mohl a byl by.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23377394676208 secREMOTE_IP: 34.237.51.159