Prostředí

SEBastian_Chum
2.2.2009 13:29
intro do Asterionu
Vždycky mě Asterion odpuzoval, ale chci se vydat na AsterionCon a rád bych nějaké malé intro - jaký je to žánr, co je na prostředí zajímavého, čím je typické, jak je široké, kulturní inspirace, literární inspirace, nezvyklé prvky (rasy, magie, mytologie, bohové)... dík
Autorská citace #41
5.2.2009 04:19 - sirien
Sorry, ale z toho co vím (a o Asterionu toho není vůbec málo) nemám vůbec dojem, že by se autoři snažili nějak kopírovat Aztéky nebo psát kulturu do Asterionu podle nich nebo jejich inspirace.
Jde mnohem víc o otázku stylizace a dojmu.
Stylizace a dojem jsou dost zásadní stavební kameny RPGček a dokud si to neuvědomíš/dokud to nepřijmeš a nezačneš s tím tak také operovat, tak se o tomhle asi nemá smysl moc dál bavit, promiň.

Jako Asterion není v mých očích nijak úžasný svět, viděl jsem originálnější, zajímavější, hratelnější... nicméně není to špatný svět, vůbec ne. Házet na něj takhle obvinění když si ho ani nečet mi přijde dost mimo. A přijde mi to i sakra dost nefér vůči jeho autorům, kteří, ačkoliv mi Asterion sám úžasný nepřijde, odvádějí úžasný kus práce - ukaž mi v našem prostředí jiný takhle rozsáhlý projekt, který je dobře zpracovaný a zároveň už sakra dlouhodobě funguje.

Když nic jiného tak prosím trochu úcty aspoň k těm autorům (ač je pokud vím osobně neznám) protože skutečně dělají něco o čem ostatní jen žvaní.
Autorská citace #42
5.2.2009 11:47 - SEB
ok tak na zasahující božstva jsem fakt zvědavej, protože to v mých očích většinou rozhasí komplet jakejkoliv pokus o věrohodnost prostředí.
Autorská citace #43
5.2.2009 13:07 - Merlin
SEB:hmm..ale něpř. ve FR je činnost božstev taky velmi intenzivní..myšleno, že je jejich přítomnost hodně fyzická (at jich samotných, nebo jejich avatarů, vyvolených atd...)
Autorská citace #44
5.2.2009 21:07 - sirien
SEB: No, nevim jak moc se s tim počítá do hry, ale v rámci historie Asterionu se normálně počítá se skutky jednotlivých bohů, Tarfeinovo vtělení (zjevení :) ) je dokonce zabito v materiálním světě na výpravě do Kharových držav...
Autorská citace #45
5.2.2009 22:30 - Chrochta
Nejen Tarfeinovo, skřeti zajmou a veřejně popraví i avatara Mauril. Jinak lze hrát i v období, kdy krize na nebesích ještě nenastala a bohové se - snad vyjma Finwalura, Poutníka, u kterého ale stejně nikdo nepozná, že není smrtelník :) - do chodu světa vměšují výhradně přes své kněze a ne příliš. Jinak ani po krizi se po světě netoulají všichni bohové. Část reprezentovan živly, Uměním, Rostlinami a Zvířaty totiž podmínky své "smlouvy" dodržuje i nadále. To jen dosti zoufalý Aurion a snad ještě Gor a Tarfein poletují po světě. A z temných bohů nebude aktivní nejspíš nikdo (z "divokých" jistě, a z Temné desítky na to většina taky nemá náturu: buď zbabělci, primitivové, feťáci nebo fanatici s vlastní agendou). Ono to tak horké nebude.
Autorská citace #46
5.2.2009 23:57 - SEB
proaktivní božstva (kdekoliv) jsou u mně fail.
Autorská citace #47
6.2.2009 01:18 - sirien
Píše:
proaktivní božstva (kdekoliv) jsou u mně fail.

Já hrál jeden a půl roku fantasy kde božstva byla aktivní (popravdě dokonce hybately dění) a postavy s několika personifikacemi i mluvily... a rozhodně mi nepřijde že by to hře škodilo, naopak.
Jako spousta jiných věcí záleží víc na tom jak to pojmeš, než co to je.
Autorská citace #48
30.11.2017 18:51 - ShadoWWW
Mrkl jsem po nějaké době na stránky Asterionu a docela mě pobavil ten layout nové příručky, i když prý ještě není finální. ;-D


Autorská citace #49
30.11.2017 19:45 - sirien
Hele a víš co? Mě to ani nijak nepohoršuje - právě naopak, sice to je teoreticky promarněná příležitost pro nějakého grafika aby se předvedl, jenže na druhou stranu dobrý grafici se dneska sháněj dost blbě, zvlášť když máš omezenej budget a z druhé strany téže mince to je zase pořešený riziko toho to totálně zpackat (zdravim např. grafiky DrDII příručky) a když máš poruce relativně neutrální hezkej layout kterej žánrově i herně odpovídá, je líbivej a přitom odzkoušeně přehlednej, tak proč ho nepoužít. A popravdě co si tak vybavuju původní Asterioní příručky, tak to vlastně ani neni nijak velkej odklon.
Autorská citace #50
30.11.2017 19:59 - ShadoWWW
No mě to taky nepohoršuje, právě naopak. A pobavilo mě to v tom dobrém smyslu, že šáhli po osvědčeném layoutu, přesně jak píšeš. Jak v devadesátkách u nás Altar šahal po osvědčeném layoutu BECMI, tak teď osvědčený layout definuje 5E. Jestli bude JaD v podobném designu, tak další plus.*

* Jen je tam ten rozdíl že asterionské moduly i JaD budou ve formátu B5, ne letter.
Autorská citace #51
5.12.2017 18:00 - Gurney
Já sice obecně preferuju ten oldschool styl s black&white záhlavím a zápatím, na druhou stranu modernizace směrem k D&D5 vzezření taky není špatná.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10830307006836 secREMOTE_IP: 54.90.207.75