Prostředí

Dalcor
10.2.2007 13:54
Urban Fantasy
Vzhledem k tomu že se chystám konenčě připravit papírově i Urban Fantasy z prsotředí brna a na cestě mám Dreaming Cities, chci adventure připravit i jako pdf a na začátek chci použít introduction do tématu Urban Fantasy. Nějaký základ mám v Dreaming Cities, ale zajímal by mě přehled dalších Urban Fantasy systémů.

Děkuji za pomoc.

BTW předpokládám i True20 verzi ;)

Co je Urban Fantasy: Urban fantasy is a subset of contemporary fantasy, consisting of magical novels and stories set in contemporary, real-world, urban settings -- as opposed to 'traditional' fantasy set in wholly imaginary landscapes, even ones containing imaginary cities, or having most of their action take place in them.
Autorská citace #21
4.9.2007 15:15 - Alnag
Dalcor píše:
BTW Alnagu, dky vyhodíte Dreaming Cities ode mě?
Třeba hned? :o)
Autorská citace #22
4.9.2007 19:36 - Bajo
2 Dalcor: *povzdech*, proc hnedka kdyz nekdo pouziva kostky a necha je obcas rozhodnout je kostkomil a proc je to spatne?
1) V nekterych situacich mohou byt kosky objektivnejsi.
2) Pokud nechces aby kostky rozhodovali za tebe, proc je teda vubec povuzivat? Predpokladam ze kazdy hrac by dokazal vymyslet vyhovujici reseni i bez nich, tak proc je vubec nekdy pouzivat? Proc tedy nehrat celou hru jako drama resolution?
Say yes, no roll :)
Autorská citace #23
4.9.2007 20:36 - andtom
Qualdezar píše:
Predpokladam ze kazdy hrac by dokazal vymyslet vyhovujici reseni i bez nich
Kouzlo správného poměru použití kostek a jejich náhodnosti ve hře je v tom, že občas z nich vzejde něco nevyhovujícího (ale občas také něco kouzelně vyhovujícího). Použití kostky je svojí šancí na nepříznivou náhodu výzvou (jak pro hráče, tak pro DMa). Hra s kostkama je těžší nikoliv lehčí než bez nich. Kdo se klepe strachy, aby mu postava neumřela či se nestala jiná nepříjemnost, nebo obecně kdo se bojí určité porce náhody, pro toho je lepší hrát bez kostek a vymyslet vyhovující řešení. Každý heroický systém má být bez kostek, neboť kostka je vrtkavá a hero může ve hře s kostkama nečekaně doherovat (Btw. proč D&D někteří nazývají heroickým systémem jsem nikdy nepochopil, dá se v něm umřít snadno a nečekaně.)
Autorská citace #24
5.9.2007 07:04 - Fritzs
andtom: Protože na to, aby se hero dostal do situace, kde může snadno a nečekaně umřít potřebuje, zvlášť na vysokých levelech nejprv vynaložit heroickou snahu...
Autorská citace #25
5.9.2007 07:36 - andtom
Fritzs: Za prvé má hero zásadní problém se na vysoký level vůbec dostat, to je dost divná heroická hra :) Za druhé na vysokých levelech nemá problém pouze tehdy, když stojí proti slabším protivníkům. Když stojí proti seberovným nebo silnějším, tak ten problém má. Od toho má hra challenge ratingy a encouter levely, aby byla hrubá orientace pro obtížnost, jestli je situace férová nebo ne.
Autorská citace #26
5.9.2007 08:40 - Dalcor
Qualdezar: v prvé řadě částečně odpověděl andtom. A dále vkládáš do mých myšlenek něco co jsem nevyslovil a zevšeobecňuješ myšlenku která se týká mě osobně a byla vyslovena pouze v osobní souvislosti. Rozvádět to nebudu nemíním flejmovat.
Autorská citace #27
5.9.2007 09:18 - andtom
Kostky mají prostě svoje klady a minusy. Čím víc je náhody, tím je statisticky větší pravděpodobnost pro špatnou náhodu. Důležité je, kolik z objemu špatné náhody je skutečně konečná fatální náhoda pro postavu. Mně vyhovuje, pokud je objem fatální konečné náhody pro postavu nenulový, prostě existuje rozumně velká šance herních situací, že nepřežije. Pokud by taková šance byla totiž nulová, domnívám se, že hráči by s postavama nakládali o dost lehkovážněji, chyběl by aspekt osudovosti a věcí neovlivnitelných vůlí (tak jako v životě).
S nenulovou šancí na fatální náhodu těžko vznikne hra ve stylu akčního filmu, kdy za sebou bez omezení následují neuvěřitelné scény (např. něco jako v bondovkách, piráti z karibiku, atd.), neboť ve hře je náhodný element, který není pod kontrolou. Je to zajímavé - s kostkama těžko udělám hru s četným unikáním o vlásek smrti, kdežto bez kostek klidně. Tak která možnost z těchto dvou je lepší pro heroický styl ;)
Autorská citace #28
5.9.2007 09:38 - Jerson
Andtome, nesouhlasím - smrt postavy není to jediné, čeho se hráci bojí. Často se mnohem víc bojí zmrzačení postavy (aniž si to uvědomují) a toho, že by s ní museli hrát dál. Nebo také trvalé snížení schopností je dost velký strašák - když ti postava umře, tak si uděláš novou, ale když tvůj oblíbený bojovník najendou neudrží meč, je to častno mnohem horší. Osobně zkoušeno na lidech.
Dalcor píše:
Einstein kdysi řekl: Bůh nehraje kostky, takže by jsi neměl ani ty.
Tady si dovolím upřesnění. Einstein řekl: Nevěřím, že bůh hraje v kostky. (Zdůrazněno jím) A jednalo se o princip neurčitosti, který se nakonec ukázal jako platný, takže nejen že
Citace:
Bůh hraje kostky, ale dokonce je háže tam, kde na ně nikdo nevidí.
Autorská citace #29
5.9.2007 09:45 - andtom
Jerson: Neříkám, čeho se lidi bojí nejvíc, je to takový typický příklad. Ale osobně si stejně myslím, že smrt vede, neboť tehdy se hráč loučí se vším nadobro. Pokud má k postavě vztah, nebojím se říct citový vztah, tak spíš unese zmrzačení nebo omezení (koneckonců co kdyby se to ještě někdy nějak dalo napravit?) než její finální smrt (bez nějakého oživování ve hře).
Edit: Na to by možná nejlépe odpověděli bezkostkoví hráči, co si radši vyberou, jestli zmrzačení nebo smrt. Ovšem nemyslím tím situaci, kdy se končí hraní příběhu a proto radši zvolí spektakulární smrt, myslím situaci v průběhu nedokončeného herního příběhu.
Autorská citace #30
5.9.2007 10:26 - Dalcor
Jerson - cituji z příručky.
Autorská citace #31
5.9.2007 10:43 - Dalcor
A ještě k Einsteinovi - Dal jsem si tu práci a našel jsem si co přesně Einstein řekl:
Einstein píše:
Quantum mechanics is certainly imposing. But an inner voice tells me that it is not yet the real thing. The theory says a lot, but does not really bring us any closer to the secret of the Old One. I, at any rate, am convinced that He does not throw dice.
Pochází to z Dopisu Maxovi Bornovi z 12.12. 1926. Jedná se o anglický překlad dopisu. Text se často parafrázuje jako: "Bůh nehraje (v) kostky" nebo "Bůh nehraje kostky s vesmírem" a jiné podobné významy. Přesný překald je: "Jsem přesvědčem o tom že On nehraje kostky!" Je to v souvislosti s nespokojenosti s náhodilosti v přírodě.
Autorská citace #32
7.9.2007 11:46 - Jerson
Andtome - jako Vypravěč jsem postavu nechal přijít o nějakou končetinu třikrát. Ve všechn třech případech hráč nechtěl hrát dál, že raději svou postavu zabije a udělá si novou. Zeptám se na to svých současných hráčů, ale myslím, že se to mo lišít nebude. Když jsme o tom debatovali dříve s jinými hráči, tak totiž většinou říkali to samé - zranění jo, smrt jo, ale na zmrzačení hrát nechtějí.
Ve své nynější hře nemám smrt jak konečnou, protože to stejně nemělo efekt. Hráči pošlou postavu do smrtelného nebezpečí, dělají to běžně. Ale když řeknu, že si možná odnese trvalé následky, třeba se mu zůstane nižší obratnost (a to ani nemusí přijít o nohu/ruku), tak bude akci dvakrát zvažovat a bude mnohem opatrnější. Karolína se dokonce do jakékoliv akce odmítá v takovém případě pustit (třeba když by si její postava měla fakt doléčit vážné zranění)
Dalcore, díky za upřesnění. Nicméně Einstein později své přesvědčení změnil, o to šlo mě.
Edit: Tak jsem se zeptal Karolíny - ztrátu oka, ucha nebo několika prstů na jedné ruce by zkousla raději než smrt, ale třeba než přijít o nohu, to raději umřít (ve hře).
Autorská citace #33
7.9.2007 11:59 - Sosáček
Jo.
Je to proto, ze hrac nema nic jinyho nez postavu, a nemuze vstupovat do hry jinak nez pres hrani postavy (v ntekreych hrach jo, ale to jednak myslim neni tvuj pripad, a druhak jsou v porovnani s hranim postavy dost nedulezity).
Pokud mu tu postavu zmrzacis tak jsi mu sebral jedinou vec kterou ma. Na to muze malokdo reagovat dobre.
Autorská citace #34
10.9.2007 08:23 - wraiths
Jerson: hmm tak me by treba zas ta noha tolik nevadila. jednou jsem byl i ochotnej hrat postavu od zacatku bez nohy. nebo podobne zmrzacenyho. to asi to oko by bylo pro me horsi. kamarad hral jednou psotavu barda kterej prisel o ruku( hral na harfu). taky tvrdil, ze jsme "hazli" kdyz jsme mu ji nechali ukousnout, ale mel ji na tolik rad ze hral dal. a pak ho to dokonce i bavilo. ja myslim, ze jde o podani toho o co prijde s tim zmrzacenim.
Autorská citace #35
10.9.2007 09:07 - Alnag
Taky mám trochu dojem, že Jerson ztrátu konečetiny přeceňuje. Sice si nepamatuju, že by se to někdy stalo, ale za sebe nemám pocit, že by to okamžitě znamenalo, že nebudu chtít hrát...
Autorská citace #36
10.9.2007 11:27 - Jerson
Petr píše:
Mno tak to nevím, na podobnou věc jsem se ptal kámoše co u mě hraje, ale s ním jsme se schodli na tom, že ve fantasíčku ti je zase bude moc někdo přidělat... Jinak kdyby to byla noha, či ucho, tak by mi to opravdu vadilo, ale kdyby to bylo jen něco lehkého, tak bych radši přežil...
Dominik píše:
to je dost těžké rozhodnout. možná by mi víc vadilo, kdyby byla zmrzačená
Názory dalších dvou mých hráčů. Pokud zmrzačení není horší než smrt, je rozhodně na srovnatelné úrovni.
Hrngzi - přesně o tom mluvím. Mnoho hráčů bude raději hrát s novou, ale zdravou postavou, než se zmrzačenou. Neříkám že všichni, ale je jich dost.
Wraithsi - nepopírám že svůj vliv má i to jak zranění podáš, nebo také co všechno s ním postava nemůže dělat. Třeba pro zloděje ztráta ruky je dost tragická věc, protože rázem nemůže dělat téměř nic.
Autorská citace #37
10.9.2007 12:34 - Sosáček
Jerson: tipoval bych, ze je to proto, ze "hrat se zmrzacenou postavou" ve vetsine pripadu znamena "jen se divat jak se ostatni bavi".
Autorská citace #38
10.9.2007 12:55 - andtom
Nechtějí náhodou všichni u Jersona hrát něco jako Barbie a Kena, protože se brání hrát nehezké postavy? :) Ono to je myšleno jako vtip, ale má to i pravdivé jádro: odpuzující postavy mají problémy se sociálním kontaktem. Tak jak, Jersone, hrají Tví hráči (analogicky s odmítáním zmrzačení) pouze líbívé typy?
Podle mě odmítnout hrát zmrzačenou postavu, že radši ať umře, no nevím ... Není problém v tom, že fyzicky nezdatné postavy v Tvé hře nemají příliš šanci, nemají čím pořádně uchopit UZI a mít stabilitu při vrhání nožů? :)
Autorská citace #39
10.9.2007 13:13 - wraiths
andtom: i s jednou rukou se da hazet granat. :-))

no ono taky,kdyz hrajes treba postavu "x" let tak se s ni nechces rozloucit.
Jerson: to je pravda,ale pokud pri prohlidce nejake pasti o ni muze prijit, nechcas hrace aby pu postavu zprovidil ze sveta?
Autorská citace #40
10.9.2007 13:18 - Alnag
Je fakt, že jak znám Jersona uplatní za chybějící končetinu určitě i realistický postih (že?) a tudíž je potom postava skutečně bez šance a tudíž touha ji hrát klesá, protože řada hráčů má tendenci hrát spíš hrdiny než invalidy.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.29531598091125 secREMOTE_IP: 54.80.45.31