Chrochta píše:
ad učenci: Velká většina cestujících učenců byli univerzitní studenti, ať zrovna na cestě na jinou univerzitu nebo prostě nešťastníci, kteří nesehnali "flek" na radnici nebo faře (v případě lidí z teologické fakulty a s nějakým tím kněžským svěcením - což v podstatě měli všichni, protože univerzita BYLA církevní institucí).
Univerzity byly zakládány ze světské iniciativy, s přerodem středověku v raný novověk. Tito učenci nemuseli nutně chodit okolo z nedostatku fleku, ale proto, že už byli "hotoví" (např. šlechtici jezdící do Itálie za vzděláním).
Lidé z církevních škol byli ideově dosti jiný materiál, než univerzitní produkt.
Han Rastax píše:
si to celé vztáhnul hodně k našemu realnému světu nebo ke světu podobnému našemu středověku
K ranému novověku.
Han Rastax píše:
Když si vezmu přiklad Církevní osoby proč by měli být hodní a být vlídněji přijmáni než čarodějové, když církevní osoby vládnou stejnou né-li větší silou?
Nevím, co by církevní osoby dělaly na vandrech. Vizuální akt: kněy jde do hospody (no, nevypadalo by to dobře).
Na čaroděje
Malleus maleficarum :)
Ad článek: Výborně. Jen škoda, že jsi tochu více nepromyslel otázku reputace postav (ono to asi moc nejde, vzhledem k univerzálnosti článku).
Mám tuto nutkavou představu zahrát si za jednoho zakrslého, uhlazeného sadistického despotu s nevídanými magickými schopnostmi, který terorizuje kraj :)
Ve středověku se na reputaci postavy dá dobře zapracovat verbálně (mýty: požírá děti a jeho pohled přivolává všechny dábly)
V raném novověku se už dá něco málo dočíst písemně: letáková literatura s popisem vzbuzovače démonů, který nadzvedne mandle nejdnomu lovci čarodějnic.