Prostředí

pipux
20.11.2009 09:18
Deus Ex jako herní prostředí?
Známe Deus Ex? Technologicky pohádkový globalizovaný svět na pokraji kolapsu; svět sevřený mnoha problémy, konspiracemi tajných organizací?

DX je některými považovaný za nej PC hru všech dob.
(mnou považovaný za "shadowrun s duší" :) )

Sakraj, přes to všechno je hodně udivující, že na netu neexistuje (dohledatelná) papírová RPG adaptace DX. Teď, když vydání DX3 začíná pomalu klepat na dveře (2010?) je možná nejlepší čas na vývoj/vydání papírové RPG adaptace.

Téma jsem nakopl, tak do toho, diskutujte. Kdyby byl eventuální zájem, vůbec bych se nebránil zformování vývojářského týmu, který by na PnP RPG DX adaptaci zapracoval :)
Autorská citace #1
20.11.2009 09:39 - Jerson
Deus Ex jsem zkusil a přestal mě bavit po deseti minutách. Takže opkud je to "nej" hra, přídavné jméno které bych doplnil rozhodně nebude pozitivní.
Na druhou stranu svět sám o sobě působil mnoham zajímavěji, alespoň z recenze.
Autorská citace #2
20.11.2009 09:45 - pipux
10 minut a do koše? To si taková hra nezaslouží.

Ano, PC hry mají tu nevýhodu, že mají předdefinovaný jeden konkrétní styl hraní. A přiznejme si, že hra z roku 2000 neměla zrovna mnoho technologických možností jak upoutat. Ty ses ale jako hráč měl pokusit hernímu interfacu vyjít vstříc. 10 minut? Neschopnost sžít se s herním rozhraním je na tvé straně.

Ad svět: konspirace, tajné spolky, těch se nabažíš. Moje oblíbené: šedáci (klasičtí mimozemšťani s velkýma očima) jsou geneticky vyšlechtěné opice am. vládou :)
Autorská citace #3
20.11.2009 10:12 - Jerson
Já jsem tomu dal fakt šanci, už si tedy nevzpomínám co se mi na tom nelíbilo konkrétně, ale k další hře bych se musel přemáhat a to se mi nechtělo. Navíc recenze tvrdila, že si každý hráč může vybrat svou cestu na řešení úkolů, bojovou nebo nebojovou ... no nic. Už je to dlouho.
Autorská citace #4
20.11.2009 10:17 - Pety
pipux píše:
Ano, PC hry mají tu nevýhodu, že mají předdefinovaný jeden konkrétní styl hraní


Az na nekolik vyjimek mezi nez deus ex patri,DE je totiz jedna z mala her ktera se s rozdilnyma postavama prochazi rozdilnym zpusobem,jde hrat jako bezuzdna strilecka (a dobra strilecka),jako thieflike stealth akce(asi nejtezsi ale diky skvelemu leveldesignu zaroven nejzabavnejsi styl hry)nebo jako logicka adventura (hacking L33T RULLLZ!!!)
Autorská citace #5
20.11.2009 10:43 - pipux
Pety: Na výběr máš ... střílečka/ zloděj/ hacking. Ale to je tak vše. Hra je jednou naprogramovaná, nejde "ohnout", příběh je vždy railroad (i když bys zase namítl, že DX má 3 různé konce :) ).
Autorská citace #6
20.11.2009 10:53 - Pety
Jo jasne ja to myslel tak ze si sam muzes urcovat (pres zlepsovani postavy)herni napln a prochazet jednotlive mise ruznymi zpusoby,navic diky modding komunite existuji i nelinearni kampane(Podobne treba MW:Mercenaries)
Autorská citace #7
20.11.2009 11:30 - pipux
Pety: je to lepší než nic, nicméně papírové DX RPG by bylo lepší :)
Autorská citace #8
20.11.2009 11:42 - Pety
Tak to urcite,navic myslim ze by nemel byt az takovy problem upravit treba cyberpunk 2020 tak aby obsahoval DE fluff
Autorská citace #9
20.11.2009 11:54 - pipux
Jako inspirace dobré; a taky myslím, že k vytvoření DX hry není třeba se nějak dramaticky zapotit - vymýšlet vlastní systém (jak je v posledních dnech na d20 v kostce populární :) ) - vezmeš třeba shadowrun, ořízneš o magii, a je to.

Navíc zdroje informací jsou bohaté, dostupné - např. deus ex wikia.
Autorská citace #10
20.11.2009 12:09 - Pety
Pipux píše:
vezmeš třeba shadowrun, ořízneš o magii, a je to.

No mne prijde jednodussi vzit ten cyberpunk 2020 a upravit si tam jen nejake drobnosti ve fluffu(myslim ze se obejdes bez zasahu do mechanik) nez nabouravat system (coz vyrazeni magie z SR je)
Autorská citace #11
20.11.2009 12:12 - pipux
Teď bych hádal. Večer na ten Cyberpunk 2020 systém kouknu a pak se budem moci bavit.

Hodíš sem nějaký odkaz, prosím? Knižní PDF pravidla 2020-ky by byly uplně nejlepší.
Autorská citace #12
20.11.2009 12:17 - Pety
Autorská citace #13
20.11.2009 12:20 - pipux
Autorská citace #14
20.11.2009 12:25 - pety
to sou rozsirujici pravidla,myslim ze by bylo fajn zacit od core rules:)
Autorská citace #15
20.11.2009 15:15 - Hugo
No on Deus Ex je vlastne Cyber Punk (byt s vlastnim flufem), takze jak rika Pety ja bych se drzel toho Cyber Punk-u ale rozpracoval bych si co z DX a jak to chci pouzit v papirove hre.

Jersone jeden dotaz myslis Deus Ex bez privlastku a nebo Deus Ex II (tj Deus Ex: Invisible War). Tam je preci jen jisty nezanedbatelny herni rozdil (kazdopadne pocitacove RPG a stolni RPG se da velmi tezko srovnat pokud vubec a to byt to byl herni titul typu Vampire the Masquerade: Bloodlines, The Witcher nebo podobneho formatu, kde se autori snazili...)

Pipuxi pribeh v PC hre nemusi nutne byt Railroad (pokud to nevztahneme az do stavu ze musi mit zacatek a konec, coz pochopitelne mit musi), ale muze byt do znacne miry nelinearni (pravda tezko bude operovat s moznosti ucit se, presneji jednotliva NPC (tj objekty hernich entit) se schopnosti ucit se a improvizovat, ale s rozumnou snuskou variabilnich moznosti se da dost emulovat).
Problem je v tom, ze zaprve vyvoj a halvne odvsivovani takovehle hry by proste nikdo nezaplatil (nerkuli o tom, ze vestinou se pod hlavickou nutno uzasna grafika ostatni prijde samo, sere na herni dramaturgii, coz je autodesturktivni kravinimum), navic by se producent urcite neudrzel a zanesl do toho tolik vlastnich nekonzistentnich prvku pod vlivem "kůlnes (v plotěs)", kterymi by to stihl trikrat pohrbit. Za druhe prumerny hrac PC nebo konzolove hry si takovou odusevnelou hru jednoduse nepreje a pro par uchylaku/fajnsmekru se komercni vyvoj delat nebude...
Autorská citace #16
20.11.2009 15:20 - Colombo
Hugo: Ale jo, Paradox se celkem drží:P
Autorská citace #17
20.11.2009 15:29 - Sosáček
Tak Jersonovi se prej nelibil Planescape: Torment, takze to ze se mu neco nelibi muze byt zaruka kvality ;)
Autorská citace #18
20.11.2009 15:53 - Jerson
Planetscape: Tournament jsem nikdy nehrál a ani ani neviděl.
Autorská citace #19
20.11.2009 15:53 - pipux
Hugo píše:
Problem je v tom, ze zaprve vyvoj a halvne odvsivovani takovehle hry by proste nikdo nezaplatil

O tom mluvím :) ... že hotová hra má předem nastavené mantinely; a stačí se trochu snažit, na tyto mantinely omezení narazíš. Dobrá atmosféra a design se tě snaží pohltit tak, že mantinely nevnímáš .... ani atmosféra však není 100%, zvláště máš-li pořádně zvrácené nápady.

Tuhle asi před deseti lety se stal jeden incident po zabugovaném updatování Ultimy Online (UO): jeden hráč zakouzlil fireball na Lorda Britishe (což má být asi ta nejsilnější, nejkýčovitější, nejschopnější a nejznámější NPC UO), na toto měl Lord British zareagovat "Hahaha, nice try". Kvůli jistému bugu stylu "setImmortality=0" však tento drzý hráč Lorda Britishe sesmažil. Byla z toho super mediální aférka :) , chudák dostal ban :)

Hugo píše:
prumerny hrac PC nebo konzolove hry si takovou odusevnelou hru jednoduse nepreje a pro par uchylaku/fajnsmekru se komercni vyvoj delat nebude...

To je přímo případ DX2 - Deus Ex potkává konzumní primitivy.

Eidos Montreal teda slibuje, že DX3 bude vyvýjen v duchu jedničky, pro nás úchyláky :)

Hugo, ty se věnuješ vývoji PC/konzolových her?
Autorská citace #20
20.11.2009 15:58 - Colombo
Pipux: Lord British je ztvárněním samotného otce Ultimy Richardem Garriotem. Nejednal se taky o bug, jako spíš zapomenutí nastavit si nesmrtelnost.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084872007369995 secREMOTE_IP: 18.223.32.230