Prostředí

Jerson
12.7.2010 15:39
Autorská citace #1
12.7.2010 15:39 - ShadoWWW
Zní to zajímavěji než třeba MLwM.
Autorská citace #2
12.7.2010 18:21 - basilisk
jako fanda hororu bych si tohle velice rad zahral. klaustrofobicky horor s jednoduchymi pravidly...
Autorská citace #3
12.7.2010 21:19 - Jerson
já bych to zase rád vyzkoušel, kdyby bylo s kým. I když tak jak to mám vymyšlené je to hra hratelná pouze jednou, pak člověk zjistí o co vlastně jde.
Autorská citace #4
13.7.2010 11:08 - basilisk
no jestli chces udelat jeden dum s jednim konkretnim tajemstvim tak ano. kdyby se to "hlavni tajemstvi" dalo menit tak je to jedno.

moznosti je vice - haunted house, alternativni realita, sen, koma, prokleti krale Bramborovych lidi...
Autorská citace #5
16.7.2010 07:21 - Malfin
Mě se to taky líbí. Hlavně způsob zapojení všech hráčů do příběhu, přičemž nejde o dlouhou přípravu. A souhlasím, že to je klaustrofobické :)
Autorská citace #6
16.7.2010 15:02 - Malfin
Líbí se mi ta myšlenka rozkreslení místností v kruhu a určování kdy jsou které dveře zavřeny a otevřeny. Mám představu hráčů sedící v kruhu a koukající na kolo plné obrázku :)
Autorská citace #7
16.7.2010 16:27 - Jerson
Ono to spojení není až tak extra zásadní, já si tedy zkoušel nakreslit do grafu propojení místností v nějakém univerzálním viktoriánském domě s tím, že jsem chtěl oddělit část pro panstvo a část pro služebnictvo, je z toho sice slušný zmatek, ale nic, co by nevyřešil větší papír. Spíše přemýšlím nad nějakým časovým omezením, nebo nad omezením počtu scén, abych vytvořil tlak na hráče a vůbec ukázal, že se v domě nemůžou placatit do nekonečna.
Autorská citace #8
17.7.2010 09:52 - basilisk
hmm... viktoriansky dum: takze dvojite perspektivy??? :-)
Autorská citace #9
17.7.2010 19:08 - Jerson
to mi nic neříká.
Autorská citace #10
18.7.2010 14:24 - basilisk
Black Books.
V jednom dome udelal borec behem noci z jednoho pokoje dva pokoje a najemnici tvrdil ze to tam vzdy bylo: "zlato, je to viktoriansky dum, staveny ve dvojite perspektive..."
Autorská citace #11
18.7.2010 14:38 - Alnag
K tomu konceptu: Rozhodně bych doporučoval rezignovat na tu "hráčskou pravomoc" v tom smyslu, že hráči si udělají postavy, hráči si navzájem něco přidělí, hráči určí místnosti v domě. Pokud to má být jednorázové uzavřené RPG, bylo by mnohem lepší ho udělat víc ready-to-go. Když už budu hrát jednorázovku nemám zájem trávit čas na přípravě...

Navíc ta hra bude trpět, pokud tam bude byť jen jediný "blbec", který si:
a) vytvoří stupidní postavu
b) vymyslí stupidní interakce mezi jinými dvěma postavami
c) bude do domu prosazovat nějakou stupidní místnost

Co bych navrhoval.
1. Předpřipravené postavy (buď předpřipravený set postav pro 4, 5, 6, 7) hráčů, nebo postavy zvlášť a losovatelné vztahy mezi postavami taky zvlášť.
2. Místnosti v domě na kartičkách. Nalosovat na začátku hry. Nebo ještě lépe. Dům je pořád stejný. Lze vytvořit mapu. Na kartičkách jsou tajemství jednotlivých místnosti...

Dál mi to přijde hrozně složité (ani ne tak to úvodní házení, to bych ještě vstřebal), ale to množství žetonů a tak. Nestačily by jedny univerzální žetony? Ostatně všechno bych to založil na jedněch žetonech (celý systém...)

PS: Připomíná mi to takový mutovaný Pantheon.
Autorská citace #12
19.7.2010 16:40 - Jerson
Přiznám se, že ve svých hrách nepočítám s pravidlovým zvládnutím blbců. Předpřipravené postavy jsou samozřejmě také možnost, ostatně vždycky můžu nějakou navrhnout, ale hodně hráčů postavy stejně pojímá po svém, takže více než krátkou charakteristiku a případně fotku bych stejně asi nepřipravoval.

Podobně u interakcí, i když ty se opravdu dají vylosovat. Nicméně jsem chtěl, aby hráči v tomto směru doplnovali detaily a celkově měnili význam interakcí i během hry - třeba když jeden hráč vymyslí, že postava A zabila postavě B manželku, může hrát postavy A do hry dát vizi, ve které se ukáže, že manželka byla "Černá vdova" a plánovala se postavy B zbavit.

Dům mám připravený, tajemství na kartičkách je dobrý nápad, i když některé bych asi netvrdo přiřadil určitým místnostem.

Tři barvy žetonů jsou jen z toho důvodu, že existují tři možné výsledky hodu kostkou a z nich plynoucí tři možné akce, které postava vykoná, ale které nemusí vykonat v dané scéně, může si je odložit na později. Díky barvě by hned bylo jasné, jaký typ akce má hráč k dispozici. To by se samozřejmě dalo řešit i jednou barvou žetonů nebo úplně bez nich, ale s nimi mi to přišlo jednodušší.
Autorská citace #13
20.7.2010 13:41 - Ebon Hand
Hráčské pravomoci jsou bezva, ale taky jsou dost dvousečné, přesně jak uvádí Alnag.
U oneshot her vždy preferuji předem připravané postavy a pokud možno, vše ostatní (nyní hovořím jako hráč). I tak je problém postavě během jediné hry vtisknout charakter zapamatovatelný pro ostatní. Nesnáším ztrátu času, kdy se hráči handrkují co jak bude a přitom je to jednorázovka. Hráči u nás v Modřanech, co jsem aspoň vypozoroval, jsou na tom podobně.
Autorská citace #14
20.7.2010 14:46 - Merlin
Ebon: proto jsem na one shoty vždycky posílal postavy dopředu...
Autorská citace #15
20.7.2010 16:38 - Jerson
Já mám zase zkušenost, že když hráči předložím připravený charakter, tak se ho drží zhruba v polovině případů. Není problém udělat postavy do začátku, ale třeba pokud jde o vztahy k ostatním členům, tak ty si někteří hráči (já také) raději vytváří vlastní podle stylu hry, protože nechtějí nebo neumí hrát nepřítele postavy, která je jim sympatická, a naopak.
V ideálním případě by bylo třeba obojí, jak připravené charaktery a vztahy, tak i možnost udělat si rychle vlastní, a přitom aby oboje bylo kompatibilní.
Autorská citace #16
20.7.2010 17:05 - Felouen
Zní to zajímavě, hend na začátku mě napadlo že to je úplně jako nějaká stará hra (adventura, ještě nějaká bitová) na počítač, kde jsi takhle ve strašidelném domě nebo jiné lokaci a ty jí prozkoumáváš.

Samotný koncept se mi líbí, a s tím jak tam jsou žetony a kartičky to je skoro vlastně jako deskovka. A je právě skvělé že každý si takhle může ovlivnit sám kam chce a tak, že je to úplně jako PC hra (s LAN prvky), takže to se mi líbí.

Postavy navrhuji ať jsou předdefinované, s tím že kdo cítí potřebu, ať si vytvoří vlastní, ale ať jsou pro to templaty nebo něco takového, aby ti pak vyšli postavy podobné nebo zaměnitelné s těmi co jsi už vytvořil, a nedělalo to problémy v příběhu (jako v PC hře :D). S tím budeš muset asi trochu zaexperimentovat, než se ti to podaří 100%zmáknout, ale je to dobrý nápad místo toho, aby byly jen před-definované, nebo komplet vytvořené, kde se ti zase může stát že to nesedne tomu prostředí a tak. :D
Autorská citace #17
20.7.2010 17:10 - Alnag
Jerson píše:
Já mám zase zkušenost, že když hráči předložím připravený charakter, tak se ho drží zhruba v polovině případů.


Nejsem si jistý, že je to příliš relevantní reakce na diskutovanou problematiku. Tak se někteří hráči připravených postav nedrží. Fajn. Ale pořád je mají připravené a tudíž se tím na začátku nezdržují. Ready to go efekt zůstává.
Autorská citace #18
20.7.2010 17:48 - Colombo
(nehledě na to, že se hráči nebudou držet charakteru který jim přiložíš, když se jim nebude líbit nebo jim nesedne, proto je lepší mít připravených charakterů víc a nechat hráče vybrat, ale to všichni ví a já teď budu vypadat jako idiot, že?)
Autorská citace #19
20.7.2010 22:45 - Jerson
No, tak nebo onak bych to rád zkusil odehrát na nějakém srazu s vhodnými dobrovolníky - nejlépe těmi, které znám. Měl by někdo zájem?
Autorská citace #20
21.7.2010 13:02 - Merlin
Jerson: záleží na jakém srazu :) nicméně...nejspíš bych zájem měl. :)
Autorská citace #21
21.7.2010 13:11 - Lokken
Já bych taky nebyl proti!
Autorská citace #22
29.7.2010 12:01 - A15
Pokud je to koncipováno jako jednorázovka s ST, tak mi přijde poměrně zbytečné, možná až kontraproduktivní, aby hráči sami vytvářeli místnosti v domě.
Pokud jakožto ST máš připravený příběh (o co vlastně jde, proč tam postavy jsou) a hráči ti připraví "špatné" kulisy, může tím hra ztrácet na atmosféře.
Pro mě jakožto hráče by mělo nějvětší kouzlo objevování a průzum samotných místností.
Navíc pak hráči ví, co je v domě čeká a vlastně jen prochází známé místnosti. "Aha, tak tohle je ta kuchyně, tak ještě se musíme dostat do hudebního salónku, tam by mohl být další hint". Totéž nastane, když do kruhu na začátku nakreslíš počet bodů odpovídající počtu místností. "Hmm, ještě tu někde je jedna místnost, tak to jdeme prohlédnout ještě jednou". Ale to lze odstarnit tím, že body se jmény místností budeš na kruh přidávat postupně.
Pokud ST ví, že se to celé odehrává ve snu/jiné realitě, může se směle pustit do vytváření domu ála Esher. Schody z půdy klidně povedou do sklepa, ze kterého vede jediné schodiště - do kuchyně. Rázem se ti z kruhu stane orientovaný graf a o další zábavu je postaráno. Pokud ti to samé udělají hráči, dům je v našem světě a jedná se o tajný vládní experiment, musíš jim do toho zasahovat...

I když předpřipravená zápletka... většina hráčů ti ji rozloží během prvních 5 vizí a stejně budeš muset improvizovat :-)
Autorská citace #23
29.7.2010 17:40 - Jerson
Co jsem to hrál napoprvé, tak mi ji ani šest hráčů nerozebralo, ale taky jsem jim slušně zatápěl, a navíc se rvali mezi sebou.
Nicméně dům mám nakreslený, takže to na srazui vyzkoušíme, když budou zájemci.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083081960678101 secREMOTE_IP: 3.138.101.95