Prostředí

Alnag
4.12.2011 13:19
Autorská citace #1
4.12.2011 13:19 - Demonica
Děkuji za překlad, krásný článek. Zajímalo by mě, odkud je?
Autorská citace #2
5.12.2011 09:36 - Alnag
Článek je (jako obvykle) z nějakého nedávného Dragonu.
Autorská citace #3
5.12.2011 18:23 - Ebon Hand
Krásný, tohle je mé oblíbené téma. Miluji různé historie a legendy.
Alnagu asi tě nepřekvapí, že pokud bych hrál, tak bych chtěl být "u toho", u vzestupu, nebo pádu, to už je jedno. Hrát jen s odkazem mě neuspokojuje. :-)
Autorská citace #4
5.12.2011 18:31 - sirien
Ebon Hand píše:
Hrát jen s odkazem mě neuspokojuje.

Záleží na tom, jak nastavíš téma kampaně.
Představ si, například, že budeš hrát kampaň jejímž předmětem bude znovuoživení toho odkazu. Začneš na malejch levelech s postavama, který maj nějakou slabou návaznost na ten odkaz, s tim jak postupuješ k vyšším úrovním se postavy dozvídají víc a víc o tom o co šlo, začnou snít o oživení toho odkazu, na středních úrovních na tom začnou tvrdě makat, pak zjistí něco, co ten odkaz nějakým způsobem poškodí - objeví, že to tehdy nebylo všechno tak úžasné a suprové a budou se s tím muset porvat, vymyslet jak to do budoucna udělat lepší a pak, když už se zdá, že mají úspěch na dosah, se vynoří původní nepřítel která v žádném případě nechce vidět fénixe vstát z popela a plnou silou která původní říši zničila se vrhne znovu na jejího povstávajícího nástupce a bude na postavách, aby prokázaly že jsou hodny svých epických úrovní a založili novou říši na troskách a mrtvolách konečného nepřítele té původní.
To by bylo docela super, ne?
Autorská citace #5
5.12.2011 18:31 - Alnag
Ebon: Souhlasím. Taky mne baví spíš "impéria" než jejich pozůstatky. Ale vzhledem k tomu, že 4e nehraješ... :)
Autorská citace #6
5.12.2011 18:58 - Ebon Hand
Ježíši,(nebo Ó Gandalfe) Sirien.
Děkuji za výklad tatínku, (nebo dědečku), nic ve zlým, to je standartní model s mytologickým pozadím, kdy to postvy vezmou za své, ale koment byl mířený na Alnaga a hru, kterou jsem si na něm jednou vynutil.. ve 4e.. takže jeho koment zpět je také super trefný.
Prosím tě pokud sem chceš přispívat, prosím s rozvahou. Je tu již jen velmi málo témat, které si nerozvášnil tak, že se původní linie ztratila.

Alnagu, přece to není o systému. :-) I když s myšlenkou na hru u tebe koketuji delší dobu, přeci jen jeden hrdinu u bohyně, není úplně uspokojující. :-)
Autorská citace #7
5.12.2011 19:29 - Alnag
Ebon Hand píše:
Alnagu, přece to není o systému. :-)


O systému to není, o "konceptu a průběhu hry" ano. Tady by tě IMO tlačila bota hned na obou místech. Jednak Nerath je součástí revidované "D&D kosmologie" a nauky o světě. Aby si člověk hru vychutnal, obvykle to její znalosti vyžaduje. (I když samozřejmě pro účely naší testovací hry jsem to kdysi jsem to obešel tím, že jsem to pojal jako pseudo-antickou záležitost.) Druhý problém je v tom, kolik práce je to pro vypravěče když hráči znají systém oproti tomu, když jej neznají. A v tomto ohledu - doznávám - to o systému je. Prostě je rozdíl, když si hráč udělá sám postavu a když mu ji dělá DM. Je rozdíl, když se hráč dokáže kompetentně mechanicky rozhodovat a když ne. Takže neznalost systému je limitující (a to daleko víc, než to, jaký systém je použit). A to jsem tím asi chtěl vyjádřit spíše. (A investice na osvojení 4e není triviální.)
Autorská citace #8
5.12.2011 20:55 - Gurney
Fajn článek, dík za překlad.

Přiznám se že nechápu, co je na tom tak systémově nebo settingově spefickýho. Klidně si to dohážu představit hraný v AD&D EE, v jakýmkoli jehož součástí je Feywild.
Autorská citace #9
5.12.2011 21:12 - Alnag
Gurney: Já si to taky umím představit hrané v AD&D, ale beze mne. :) Není to tak, že by Nerath byl systémově specifický, já jsem systémově specifický tím, že mám některé herní systémy osahané a nedělají mi problém a některé (např. AD&D) ne. Takže ačkoliv si s Ebonem nebo s někým jiným rád zahraji, mám-li hrát fantasy, zřejmě zvolím DnD 4e a zvolím-li DnD 4e, vyberu si hráče i podle jejich zkušeností s DnD 4e, protože tak minimalizuji tu méně tvůrčí a méně zábavnou porci práce, která by mne jinak čekala (učit se jiný systém / upravovat věci pro jiný systém / určit hráče nový systém).
Autorská citace #10
5.12.2011 21:42 - Gurney
Ok, špatně pochopeno.
Autorská citace #11
5.12.2011 21:42 - Beltar
Tak zrovna na odkaz Nerathu se snaží moje postava navázat už pár měsíců. Původně jsem začínal u Almiho krátkodobou hru s naprostým klišé trpaslíkem, co spáchal zločin a vyrazil do světa, aby zemřel v boji, časem jsem se dozvěděl o nějaké říši Nerath, setkal se s pár bytostmi, které ji pamatují a postupně změnil svůj životní cílna službu Nerathskému odkazu.
Musím říct, že mi vážně vyhovuje sloužit vyšímu cíli a nvíc Almi na to skvěle reaguje.
Autorská citace #12
6.12.2011 09:27 - wraiths
Alnag:DnD 4e, je dle mě velice jednoduchý na pochopení mechanik a pokud dobře pamatuji tak jsme to pochopili během hry velice rychle. Je pravda,že by nejspíše postavu musel Ebonovi někdo vytvořit(či hodně pomoci) :-/.
Autorská citace #13
6.12.2011 12:05 - Ebon Hand
Tak teď nevím pardále, jestli se z další společné hry se mnou a wraithem snažíš vymluvit, nebo mě rafinovaně konvertuješ na 4e. :-)
Abych se dostal do lepšího světla, naposledy jsem hrál 4e čtvrt rokem, takže nejsem až tak ztracená duše.
Ale o tom to není, cílem bylo pochválit článek, kterých se na toto téma moc neobjevuje. A zamyslet se na téma být přímo u toho, protože to by bylo skutečně vrcholně epické. :-)
Autorská citace #14
6.12.2011 15:48 - Alnag
Ebon: Konvertuju, pochopitelně. :)
Autorská citace #15
6.12.2011 16:31 - Ebon Hand
Já si říkal, že jsi všemi mastmi mazaný! :-)
Autorská citace #16
6.12.2011 19:17 - Vojtěch
Mno, na první úrovni není 4E postava až tak složitá... Essentials mi přijde ještě snazší.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12419009208679 secREMOTE_IP: 54.227.6.156