Prostředí

Prcek
26.3.2012 15:06
Pravidla na d20 low magic campaing
Zdravím, mám dotaz na Vás, sečtělejší hráče.
Chystáme se hrát low magic campaign, renesance, piráti a taková podobná verbež. Rád bych jí vedl s menším významem magie. Jsou někde oficiální pravidla pro low magic campaigne?
Máme hráče šťourali, tak bych si nerad vymyslel něco příliš proti pravidlům. Díky za tipy.
Autorská citace #41
4.8.2016 17:33 - Babaj
A nebo hrat na medvedy :-)) cely tyden prospim :-)))
Autorská citace #42
4.8.2016 17:35 - Element_Lead
Babaj píše:
Agnore to mas jednoduchy, temer u vsech je napsano dokud si dlouze nebo kratce neodpocines..... tusim ze dlouhy odpocinek muze byt prospesny jen jednou behem 24 hodin.. ale to ted neni dulezity.. ale pokud omezis dlouhy odpocine na 1*tydne tak i ty ability budou jedenkryt tydne :-)) z toho textu je partrne akorat tohle omezeni.. tudis podle mne dost nudne... tedea pokud se neplahocite z jednoho boje tyden do druheho.. potazmo tedy treba aspon tri potycky tydne at se s tim da nejak pracovat :-) .. To proste neomezi jen magii ,ale temer uplne vsechno :-)...Ale je fakt ze z toho muze byt dost realisticka hra... tyden se nekde schovavam nebo lecim, ikdyz ani nevim jak kdyz kazdy den mam jen jeden kratky odpocinek.. takrka bez moznosti obnovit kostky..Mozna i tydny se pripravuju ,abych se mohl jit vycurat pred hrad :-).. Urcite by to psycho bylo :-) Ale i s tim se da hrat :-)

jo jenomze pointa je v tom, ze Agnor to co ty pises pochopil. a pointa toho co jsem psal ja je, ze takhle to predpokladam nehraji (ale muzu se mylit). a jak se to teda da hrat, aby to nemelo ten negativni efekt co pises? velmi jednoduse

tyka se to jen healingu a ne schopnosti. tadaaa. :)
Autorská citace #43
4.8.2016 17:37 - Aegnor
Element_Lead píše:
tyka se to jen healingu a ne schopnosti. tadaaa. :)

A v tom případě to neřeší "problém" rare magic.
Autorská citace #44
4.8.2016 17:44 - Element_Lead
Aegnor píše:
4.8.2016 17:37 - Aegnor
Element_Lead píše:
tyka se to jen healingu a ne schopnosti. tadaaa. :)

A v tom případě to neřeší "problém" rare magic.


I see. Odtud vitr vane. V tom pripade ok, ja jsem to komentoval, protoze je to docela znamy a funkcni houserule. A ten babajuv vyklad me nesedel.

Gritty Healing
For the purposes of spending hit dice, a short rest takes eight hours, and a long rest takes seven days. Spells are not affected and reset every day.

Jestli se tu jeste objevi kin, tak to treba rozsekne.
Autorská citace #45
4.8.2016 18:32 - LokiB
Babaj: to "realisticka" bych sem radeji netahal, kdyz si vzpomenu na nedavnou diskusi ve vlaknu u GURPSu :P

otazka je, jestli nekomu zvysi pocit low-magic kampane, kdyz tedy to prvourovnove kouzlo budu mit jen 1x za tyden ... ale cantripy jako Eldrich blast budou vsichni hazet kazde kolo ...

co se omezenych surovinovych zdroju tyce ... vzdy me desila predstava, ze si u kouzelnika musim evidovat, kolik jeste ma netopyriho guana, arabske gumy a pavouku ... je to na poslech zajimave, osobne bych se k tomu uz asi nedonutil
Autorská citace #46
4.8.2016 18:36 - Arled
Ale every day a po long restu neznamená to stejné. Že má jen jeden dlouhý odpočinek denně nějaký efekt je jedna věc, ale tvrdit, že každý den si dlouze odpočineš je něco jiného.
Autorská citace #47
4.8.2016 18:52 - Babaj
LokiB : vsak to taky to realisticke melo jen omezeny dopad.. ano nestastne slovo :-)
Ale pokud bych ja omezoval magii ve svem svete, tak jedine s dohodou s hraci.. proste vysvetlil./ dohodl proc ve svete nejakym zpusobem magie je nebo neni.. nebo proc je ji tak malinko a pak nechal zvazit hrace samotne zda si nejakou prskavku vemou.. kuprikladu.. kdyz v mem svete treba doslo pred davnymi casy k magicke kataklyzme a vlakma magie byla zpretrhana.. vytratila se takrka cela magie pryc. ti co byli schopni s ni spradat.. bud vymreli, nebot sve uceni uz nemohli ani dobre predavat z pokoleni na dalsi pokoleni a ti dalsi treba klerici vetsina zesilela nebo ztratila viru... proste bez prediva magie nejdou formovat ani ty bozsky kouzla a mnozi to povazovali i za ztratu kontaktu se svymi bohy....Ale jak sel cas a vse se regeneruje .. nyni je nevyuzita prediva magie na mnohych mistech .. temer vsude v poradku , ale neni tu temer nikdo kdo by ji vyuzival.. vlady se ujala dogma o skodlivosti magie, ktera dovedla svet temer na pokraj zniceni... magie byla tehdy zatracovana .. a mnohymi fanatiky rozsirovana az do dnesnich dnu.. tedy vyskyt magickych knih. ritualu, predmetu se temer vyhladil.. a ti co obcas dokazali zavadit o vlakno prediva byli pronasledovani a staveni na hranici.... nyni je na vas pratele aby jste se zamysleli.. jste schopni a bavilo by vas v tomto svete hrat kouzelnika?... pokud ano.. zkuste vymyslet jak se u vas tohle umeni nyni probudilo. nasel jsi stary grimoar a ty jsi se z nej neco naucil... ochutnal jsi ve starem sklepeni trochu draci krve ukrytou po stovky a tisice let v zapadlem miste.. a ucitil jsi v sobe sorcku? oslovilo te neco neznameho a ty jsi snad jediny byl schopny tu entitu vnimat?.... Varovani... pokud budete provozovat magii na verejnosti... jiste se vystavite riziku navstevy inkvizice .-)
Autorská citace #48
4.8.2016 18:57 - Aegnor
Babaji, dost mi to připomíná Žambochův "svět Dlouhého sprintu". :-)
Autorská citace #49
4.8.2016 19:01 - LokiB
Babaj: v pohode. ja jen reaguju na to, ze kdyz se omezi long/shor rest, v ramci snahy o low-magic, tak je to pekny, ale nic nezabrani sesilacum, aby v kazdem kole sesilali pomerne silny cantripy, kdy napriklad od postavy na 10. urovni uz to dost boli ... coz ten low-magic efekt narusi
Autorská citace #50
4.8.2016 19:01 - Babaj
skoda , neznam... treba se on inspiroval mnou :-)))
Autorská citace #51
4.8.2016 19:04 - Babaj
jop LokiB.. s tim souhlas.. tozhodne omezovani restu nic neresi.. maximalne spojene s regeneraci zivotu.. ale to je jina otazka nez tady polozena.. a rozhodne je to kravina, pokud by to bylo spojeno se vsemi abilitami jak to napsal Kin :-)...
Autorská citace #52
4.8.2016 19:06 - Aegnor
Miroslav Žamboch, novela "Dlouhý sprint" - silně magický svět; kniha "Vlk samotář" - stejný svět o X set let později (nevím přesně kolik, ale to číslo je určitě zmíněno).
Autorská citace #53
4.8.2016 23:43 - Tarfill
Sice se to moc neprojeví při jednorázových hrách, ale pokud mají hráči málo kouzlit -
co třeba aby po jakémkoliv čarování postihla dotyčného kouzelníka nějaká tvárnost? Něco, co jej postupně změní, co jej s každým kouzlem vzdaluje od lidské podoby a podstaty? Co začíná jen nevinným zbarvením kůže nebo výraznou chlupatostí, ale co časem přerůstá v kompletní změnu podoby a myšlení? Tak, že všichni dříve nebo později poznají, že dotyčný ovládá magii a zároveň co nutí dotyčného přemýšlet nad tím, jestli magii použije, nebo radši zůstane člověkem...? Trochu to koresponduje se Sirienovýma nápadama a asi je to nápad spíš pro knížku nebo delší tažení, ale teď mě to jen tak napadlo... ;-)
Autorská citace #54
5.8.2016 00:45 - sirien
hm. Možná bych teď připomněl jeden svůj starší článek Omezení a zdroje magických systémů
Autorská citace #55
5.8.2016 03:00 - LokiB
sirien: výbornej článek!
Autorská citace #56
5.8.2016 10:20 - Aegnor
No, abych nějak shrnul, k čemu jsme se dostali:
  • Omezit magii přes surovinové zdroje. Zrušit ohniskové předměty a surovinové brašničky - pokud bude kouzelník chtít něco seslat, bude na to potřebovat sehnat konkrétní surovinu.
  • Omezit magii přes prodloužení odpočinku. Long rest netrvá noc, ale týden. Omezí k tomu i všechny ostatní povolání, léčení atd.
  • Omezit magii přes nepříjemné následky. Každé seslání kouzla způsobí negativní efekt, buďto v okolí, nebo přímo na kouzelníkovi.
  • Zakázat hráčům magická povolání a rezervovat je jenom pro pár NPC.
Přičemž všechny tyhle varianty vytváří rare magic, ne low magic.
Autorská citace #57
5.8.2016 11:03 - Maugir
Inspirací může být magie v Tarii (od str. 7)
Taria píše:
Jenomže růst Talentu uvnitř člověka nezůstává
bez následků. Společně s ním mohutní a sílí také
Prokletí, které je s Talentem neoddělitelně spojeno.
Čarodějové říkají, že Prokletí je způsob, jakým kořen
magie čerpá z člověka sílu k dalšímu růstu. Každý,
kdo chce kouzlit, se s tím musí nějakým způsobem
vyrovnat.
Prokletí má často podobu nějakého postižení,
které je protikladem Talentu nebo s ním úzce souvisí.
Jestliže má například někdo jasnozřivý dar nahlí-
žet do budoucnosti, může časem ztrácet schopnost
rozlišit skutečnost od svých vizí. Ten, jehož Talentem
je naslouchat vnitřním hlasům ostatních lidí nebo
rozumět řeči zvířat, může postupně oslepnout, až
je nakonec odkázán pouze svůj sluch. Komu je dána
schopnost splétat iluze, mnohdy jen s obtížemi ovlá-
dá potřebu nutkavého lhaní. Kdo je svým Talentem
spřízněn s ohněm, má obvykle k vodě tak prudký odpor,
že se odmítá umývat, i když jeho tělo strašlivě
páchne a stává se semeništěm hmyzu.
Je potřeba říci, že Prokletí není žádný železný zá-
kon. Nemá pravidla. Tentýž Talent může být spojen
u každého člověka se zcela jinými následky. Jen jedno
je jisté. Není žádný Talent, který by byl od Prokletí
osvobozen. Proto ti čarodějové, u nichž se žádné postižení
neprojevuje, žijí v největším strachu. Obvykle
to totiž znamená, že v jejich těle klíčí zákeřná nemoc
nebo že jejich dar přitahuje démony či jiná strašlivá
stvoření. Jednoho dne je možná temná bytost vyčenichá
a přátelé pak najdou jejich tělo roztrhané na
kusy a zčernalé. Takoví kouzelníci často závidí svým
šastnějším kolegům, které magie „jenom“ pokroutila,
zmrzačila nebo upoutala na lůžko.
Autorská citace #58
5.8.2016 12:29 - kin
K tomu "short/long restu by kin" :D
ano, hráli jsme to tak, že short rest byl v noci, a long rest až po týdnu, tedy hit dice, kouzla, schopnosti a prostě všechno se obnovovalo mnohem pomaleji. A vyhovoval nám to, Od levelu 1 až po 20, a rozhodně jsme si nestěžovali na nedostatek schopností/kouzel, spíš naopak, i tak nám to přišlo dost, a nebavilo nás to v původní verzi, jelikož tam každý den mohl kdokoliv vystřílet nehorázné kvantum spellů apod.

Cílem tohoto houserule bylo to, že jsme chtěli "realističtější hru". Ne aby váš někdo dosekal na nulu, a vy po jednom denním spánku jste opět full healed a fresh na nohou. Ne, že si každý den sešlete několik armagedonů, prstů smrti, přání a reikarnací jako nic, vyspíte se, a jedete znova kolotoč destrukce.
Boje bylo méně na delší časové ose, ale na hraní to poznat nebylo (stále jsme drželi cca stejný počet bojů na sezení. i ten long rest tam byl v cca stejném intervalu), jen naše postavy cestovali delší dobu, spali, odpočívali a dávali jsme hodně pozornosti na downtime aktivity, které jsme si ještě rozšířili, což pěkně doplňovalo ty delší prostoje, a dělalo postavy uvěřitelnější, a více zainteresované ve světě. Ne co den to dung, level up, next dung next day, lvl up atd.
Autorská citace #59
5.8.2016 14:08 - LokiB
Tarfil píše:
Sice se to moc neprojeví při jednorázových hrách, ale pokud mají hráči málo kouzlit -
co třeba aby po jakémkoliv čarování postihla dotyčného kouzelníka nějaká tvárnost? Něco, co jej postupně změní, co jej s každým kouzlem vzdaluje od lidské podoby a podstaty?


a jak tohle zabrani hracum, aby si vsichni rekli... ok, jdem do toho a budeme seformovanejma magama oddalenejma od lidsky podoby?
Autorská citace #60
5.8.2016 14:14 - LokiB
kin: takze hlavni rozdil byl v roztazenosti herniho casu, je to tak? jeden dungeon netrval treba den, ale tyden ...
v tomhle smyslu to v podstate, krome preskalovani casovy osy, ani zadna velka zmena neni, rekl bych

kdyz se rekne low-magic, tak mne to evokuje spis reseni, kde kouzla treba od 3. levelu vys jsou v podstate nedostupna.
nema moc cenu delat je "dostupna za nejakou cenu", protoze hraci vzdycy budou nakonec hrat postavy, ktere jsou ochotne tu cenu zaplatit (pac je neplatej hraci sami), aby mely tu moc.
holt sesilaci skonci u toho, ze misto postupu na vyssi urovne magickeho povolani budou multiclassovat do jinych povolani

cim min NPC s kouzly nad limit bude vubec existovat, tim lip se podari udrzet ten low-magic feeling

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.062847137451172 secREMOTE_IP: 18.220.154.41