Prostředí

Kubicka
9.5.2015 14:22
Vhodný svět pro spíše nové hráče
Zdravím,

již nějakou dobu hrajeme Dračí Doupě 1.6. a není to tak nějak ono.. Důvodem je asi to, že nemáme zajímavý svět, který by dotvořil kouzlo této hry a tak bych se chtěl zeptat, zda-li existuje nějaký svět, který je někde ke stažení a obsahuje i nějaká dobrodružství. Tak aby si PJ mohl jen přečíst dokument, lehce se připravit a rovnou se s hráči vrhnul do hry.

Díky ;)
Autorská citace #1
9.5.2015 14:38 - wlkeR
No, tak konkrétně pro DrD toho, myslím, existuje poměrně málo a já to neznám, vždycky jsem fanoušek spíš tvoření vlastních světů.

Co se D&D týče, tam jsou nejvíc na ráně Forgotten Realms, pro který momentálně vycházejí celkem šťavnaté Expedice (Přes odkaz v záhlaví 5E Threadu se dá proklikat na D&D Adventurer's League, kde jsou momentálně dvě dějové linie - Tyranie Draků a Živelné Zlo; materiály jsou v AJ.) FR jsou trochu epičtější než průměrný vidlácký dračák mi přijde, ale zorvna "díry" typu Phlan a Mulmaster jsou kouzelně... nu, vidlákoidní.

Pak má D&D taky hromadu jiných světů zapadajících do různých žánrů. Menší nevýhoda je, že jsou rozprostřeny napříč přechozími edicemi. Pro 4E vyšel, pokud vím, FR (ten je všude), Dark Sun (takové fantasy post-apo mi přijde, asi můj nejoblíbenější setting) a Eberron (steampunk, any1?) Dál do historie už o tom přehled nemám.

Takže k odpovědi: Existuje svět? Ano. Ke stažení je a dobrodružství taky, jen to dá různou míru námahy. ALE: Pomůže vám? Těžko říct. Nejlepší je zjistit žánorvé preference sebe a hráčů, možná hodit očko na to, jestli pravidla opravdu dělají to co vy chcete, a pak se pídit po odpovědích na otázky, k nimž nejsou tak široké odpovědi.
Autorská citace #2
9.5.2015 15:29 - Pepa
Tak pro začátek třeba Asterion a Taria :)
Autorská citace #3
9.5.2015 15:33 - York
Pepa píše:
Tak pro začátek třeba Asterion a Taria :)


Nedají se stáhnout z netu. A je otázka, jestli vůbec ještě půjdou koupit. A nejsem si jistý, kolik je v nich připravených dobrodružství.

Zrovna jsem dumal nad tím, že u nás vlastně asi nikdy nevzniklo nic jako Pathfinder Adventure Path, nebo teď nově kampaně pro DnD 5e.
Autorská citace #4
9.5.2015 17:24 - Sparkle
Můžu ti poslat nějaká dobrodružství v češtině která zrovna playtestuju, kdyžtak mi napiš na sebe email.

Ale jinak bych taky doporučila moduly Taria.
Autorská citace #5
9.5.2015 18:19 - Gurney
Přímo pro DrD existují světy Taria a Asterion - výhodou obou dvou jsou pravidlové aplikace pro DrD. Taria je jakoby víc středověký, "přízemnější" svět (méně magie ) a v rámci modulů jsou i dobrodružství (většinou jsou na ně i po těch letech velmi kladné ohlasy). Základní modul je dostupný pouze v elektronické podobě (odkaz), ale dopravu máš zdarma (!) :)

Pak je tu jako svět k DrD Asterion. Narozdíl od Tarie má víc fantasy prvků (mocná magie, drakoniáni, nekromantská říše, ...), kvalita modulů kolísá od skvělých (Nemrtví a světlonoši) po nepříliš dobré (Rukověť dobrodruha jsem kdysi prohlížel někde v knihkupectví a meh...), jak jsou na tom dobrodružtví v modulech nevím. Asterion pro změnu existuje jen ve fyzické podobě (ale svého času se daly ulovit na netu nějaké skeny). O jednotlivých modulech i s odkazy kde se dají sehnat zde.

Co se týká nějakého dobrodružství, které přečteš a můžeš ho hrát, zkus wlkerův překlad Ztraceného dolu Fendelveru (odkaz). Je sice zasazený do světa Forgotten Realms a pravidlově je psaný k páté edici Dungeons&Dragons (odkaz na český překlad), ale neměl by být problém to dobrodružství zasadit do téměř jekéhokoli fantasy světa (a odehrát jej v Dračím doupěti).
Autorská citace #6
9.5.2015 18:24 - Kubicka
Co se týče pravidel, jsme ochotni přesedlat na D&D, jde nám hlavně o ten svět a dobrodružství ;).
Autorská citace #7
9.5.2015 18:49 - wlkeR
Ha, já si říkal, že NĚJAKÝ překlad jsem přece dokončil... Musím dát dokupy svou překladatelskou morálku a jít pokračovat v Apokalypse.
Autorská citace #8
9.5.2015 21:04 - ShadoWWW
Svět pro DrD je i Vukogvazd. Na odkazovaných webových stránkách se dá najít hromada informací o tom světě. Je to svět inspirovaný středoevropským středověkem, méně magický a heroický. Atmosféra toho světa se dá nasát ve třech dosud vydaných románech (plánuje se jich víc).

D&D obecně má těch světů mnohem víc. Namátkou Forgotten Realms, Greyhawk, Eberron, Blackmoor, Dark Sun, Dragonlance, Birthright, Dragon Fist, Council of Wyrms, Mystara, Ghostwalk, Kingdoms of Kalamar, Jakandor, Lankhmar, Mahasarpa, Pelinore, Ravenloft, Nentir Vale, Planescape, Spelljammer, Rokugan, Underdark (který je v pozdních edicích integrovaný ve všech světech), Thunder Rift a další. (Z toho je vidět, jak je D&D variabilní, protože ty světy jsou navzájem dost odlišné. Když někdo mluví o D&D reáliích, obvykle tím myslí reálie světa Forgotten Realms.)

Jejich nevýhodou je, že jsou v angličtině a většina z nich už není oficiálně podporovaná a aktualizují je už jen fanoušci.
Autorská citace #9
10.5.2015 15:42 - PetrH
a je tam nějaký jako třeba Taria? myslím, rozsahem území a pod ?
Autorská citace #10
10.5.2015 20:30 - chrochta
Co odhaduju z mapy, tak Nentir Vale je o trochu menší. Council of Wyrms je jedno souostroví, ale zase je primárně určené pro hraní draků jako postav. Zajímavé by mohlo být i dobrodružství Red Hand of Doom (3.Xe), kde je představeno jiné poněkud větší údolí. Později (4e) se zdejší místa používají k dalším dobrodružstvím. Mám ho přeložené, jen jsem se zatím nedostal ke vložení obrázků k textu a korekturám.
Autorská citace #11
10.5.2015 20:52 - Vojtěch
Pro 3.5 je hafo modulů. Zadarmo by se dal užít ze světa Pathfinderu Hollow's Last Hope, který má pak návazné moduly Crown of the Kobold King (placený) a Revenge of the Kobold King, případně i Hungry Are the Dead (taky placený), případně i settingovou knížku Guide to Darkmoon Vale (není zadarmo). Jinak většina ostatních Campign Setting modulů má oblasti celkem uzavřené samy pro sebe. S trochou invence se nechají určitě najít i jinde.
Autorská citace #12
11.5.2015 08:45 - PetrH
tak jsem si sehnal red hand of doom a musim rizi, ze to vypada zajimave a na tazeni jak delane. pro zacatecnika urcite vhodne, takze, kdyby se chrochta podelil s prekladem muze to byt pro mnoho lidi tady ok.
Autorská citace #13
11.5.2015 09:58 - ShadoWWW
Já se taky těším na překlad!
Autorská citace #14
11.5.2015 11:35 - Gurney
Kubicka: V tom případě bych šel po kombu D&D 5e + dobrodružství pro něj (viz ten Ztracený důl) + svět Forgotten Realms (kam je většina doteď napsaných dobrodružství k 5e zasazena, víceméně protože, a teď mi fandové prominou, je to takový "middle ground" mezi D&D světy, kam se vleze všechno a navíc je známý skrz nespočet fantasy románů i pc hry jako Baldurs Gate nebo Icewind Dale) *

Výhody jsou, že lecos z toho je v češtině (doufám že Důl nebyl wlkerovo poslední přeložené dobrodružství, případně že se do toho pustí i někdo další nebo postne nějaké vlastní), z DrD na 5e je to dle mého tak nějak přirozený přechod (ale přitom je najednou všechno jednodušší a přitom s mnohem většími možnostmi... ach jo, asi jsem se právě stal evangelizátorem D&D řádu, už jen strážci tradic z DrD kmenového svazu tu chybí...)

Jinak na začátek asi úplně postačí mít přečteny 5e pravidla (ve skutečnosti ani ne celá, např. kouzla vyššího než pátého levelu začínající postavy nejen že nebudou používat, ale nejspíš se s nimi dost dlouho ani nepotkají, ...) GM ten cca padesátistránkový Ztracený důl.

Jinak nutno dodat, že spousta lidí nedá dopustit na Pathfinder/D&D 3e + dobrodružství k němu (tzv Adventure paths) + Pathfinderovský svět Golarion nebo na 13th Age + dobrodružství (+13th Age svět). To je samozřejmě otázka vkusu a co komu víc sedí, nicméně jako výhoda D&D 5e + Forgotten Realms komba mi přijde i to, že je relativně snadné vzít dobrodružství z výše uvedeného a aniž by je bylo potřeba nějak extra modifikovat po pravidlové stránce, dají se vzít a odehrát. Do Forgottenů se zase dá naroubovat prakticky cokoli. Opačným směrem je to o něco málo složitejší, po stránce pravidlové i zasazení do reálií světa.

* tedy kdybych svět a dobrodružství hledal - zrovna v naší D&D skupině se nějaké předpřipravené dobrodružství hrají jen naprosto vyjímečně a fantasy svět máme za cca dva roky (? nebo déle? sám teď nevím) trvající D&D kampaň vlastní, takže nějak nemám(e) potřebu
Autorská citace #15
11.5.2015 16:07 - Ebon Hand
Někde tady byl ke stažení český překlad průvodce po světě Forgotten Realms. Mám ho doma vytištěný. Ale teď ho nemohu najít. Je to docela dobrý startovací podklad.
Autorská citace #16
11.5.2015 18:11 - wlkeR
Což ony se FR docela rychle vyvíjej, s Adventurer's League to nabralo až brutální spád. Dost je to vidět ve hře Neverwinter, která začala vlastně na 4E (Spellplague) a teď na sebe roubuje jednu D&D kampaň za druhou a už je z toho docela hustej binec.
Autorská citace #17
11.5.2015 22:05 - chrochta
Slyším a udělám si čas na doladění...
Autorská citace #18
12.5.2015 08:07 - PetrH
chrochta píše:
...
to bys mel, protoze by to byl urcite uspesny pocin;)
Autorská citace #19
19.5.2015 13:00 - Gurney
Jen tak mimochodem, v překladech k Forgotten Realms přibyly Ztracené říše Faerunu. Takže kdo si chce k FR něco přečíst (a všechny ty Drizzty, jejichž překlad relativně nedávno vyšel, už má sjeté odpředu dozadu), má možnost. A obsahují i ta kýžená dobrodružství, sice pro 3e, ale to u 5e znamená v podstatě použít jenom část ze statů určených pro 3e.

Ebon Hand píše:
Někde tady byl ke stažení český překlad průvodce po světě Forgotten Realms. Mám ho doma vytištěný. Ale teď ho nemohu najít. Je to docela dobrý startovací podklad.

Volo's Guide to the Dalelands ?
Autorská citace #20
19.5.2015 14:19 - PetrH
Gurney píše:
Volo's Guide to the Dalelands

mimochodem velice kvalitni preklad s mnohem inspirace do zacatku, diky za reinkarnaci
Autorská citace #21
19.5.2015 14:36 - Pepa
Nic proti světům DnD a Forgotten Realms, ale vážně myslíte, že to je vhodný svět pro nové hráče? Vždyť ti se v tom musí naprosto ztratit...
Autorská citace #22
19.5.2015 14:41 - ShadoWWW
Zas na druhou stranu každý si v nich může najít "to svoje". Osobně si ale myslím, že nejlepší pro nováčky je tvořit vlastní svět. Mohou si ho dokonale přizpůsobit. Taky si myslím, že lidé začínají s hraním RPG, aby si naplnili určité tužby a sny. A právě vlastní svět jim to nejvíc splní.

Vždycky je ale dobré se sem tam mrknout, jak to dělají jinde.
Autorská citace #23
19.5.2015 15:02 - Gurney
Pepa píše:
Nic proti světům DnD a Forgotten Realms, ale vážně myslíte, že to je vhodný svět pro nové hráče? Vždyť ti se v tom musí naprosto ztratit...

...jako v každém už nějakou dobu rozvíjeném světě.

Ale stejně jako můžeš začít hrát Star Wars poté co jsi viděl starou triologii namísto aby jsi řešil tisíce knih a komiksů z extended universe, můžeš začít hrát Forgotten Realms po přečtení padesátistránkového Ztraceného dolu.

Krom toho, já bych ty nové hráče nepodceňoval, kdo chce, přečte si klidně všechny romány, příručky a sjede oba dva díly Baldurs Gate, jiný si vystačí se základní příručkou a někdo třeba jen s pár zajímavostmi z FR wikipedie. Hlavní je netrápit se zbytečně s detaily a brát kánon spíš jako inspiraci než jako historii tesanou do kamene.
Autorská citace #24
19.5.2015 15:43 - PetrH
Pepa píše:
Nic proti světům DnD a Forgotten Realms, ale vážně myslíte, že to je vhodný svět pro nové hráče? Vždyť ti se v tom musí naprosto ztratit...

? otázkou je, zda třeba u pravidel by pak nemělo být něco jako "startovací svět".
? druhá je, zda je vhodný třeba i takový Asterion?
? otázka, je třeba taková Taria dobrá pokud očekáváš hight fantasy s draky, tisíci lety tajemství apod.
? jaký svět třeba pokud chci hrát stylem Zaklínače?
Autorská citace #25
19.5.2015 15:55 - York
PetrH píše:
? otázkou je, zda třeba u pravidel by pak nemělo být něco jako "startovací svět".


Ne. Možná tak startovací verze nějakého "defaultního světa", ale není na to třeba dělat nový svět.

PetrH píše:
? druhá je, zda je vhodný třeba i takový Asterion?


Proč by neměl být vhodný?

PetrH píše:
? jaký svět třeba pokud chci hrát stylem Zaklínače?


Třeba ten Sapkův? :)
Autorská citace #26
19.5.2015 15:59 - Ebon Hand
Pepa píše:
Nic proti světům DnD a Forgotten Realms, ale vážně myslíte, že to je vhodný svět pro nové hráče? Vždyť ti se v tom musí naprosto ztratit...

Asi jako jakýkoliv jiný. Stačí aby si jen tématicky vybrali. Ztratit by se teoreticky mohli v každém, ale přijde mi to jako zbytečné obava. Vezmou si co budou potřebovat a zbytek bude o jejich imaginaci. Nové hráče bych nepodceňoval. Nikde není dáno, že se popisů musí dogmaticky držet..
Autorská citace #27
19.5.2015 16:21 - ShadoWWW
PetrH píše:
? otázkou je, zda třeba u pravidel by pak nemělo být něco jako "startovací svět".


TSR edice měly pro začátečníky slavné dobrodružství Pevnost v pohraničí a kulisy tvořil Greyhawk. Později se této role zhostily FR.

V 3. i 4. edici byly startovací příručky do světa FR (Campaign Settingy). (4. edice ale měla spíš Nentir Vale jako takový startovací svět.)

5. edice má dokonce dva startovače do světa FR. Vraždu v Baldurově bráně z dob playtestu a novodobě Ztracený důl.
Autorská citace #28
19.5.2015 16:27 - PetrH
York píše:
Ne. Možná tak startovací verze nějakého "defaultního světa", ale není na to třeba dělat nový svět.
ano jen je třeba pečlivě vybírat;)

York píše:
Proč by neměl být vhodný?

no pokud tady Pepa naznačuje, že by FR mohly být složité, tak dle mého i Asterion je už dost rozsahlý a složitý....
Autorská citace #29
19.5.2015 16:34 - Vojtěch
Se docela divím, že se ještě nejede dobrodružství v Bílém hradě :oD
Autorská citace #30
19.5.2015 16:35 - PetrH
ShadoWWW píše:
5. edice má dokonce dva startovače do světa FR. Vraždu v Baldurově bráně z dob playtestu a novodobě Ztracený důl.

což je super, jelikož můžeš snadno začít, konec konců Ztracený důl můžes zasadit do Tarie, Asterionu, FR, generického světa. Taky jsme dřív vymýšlel a pak jsme zjistil, že je to podobné tomu či tomu a nevím, zda to je dobře či špatně, ale pokaždé z toho vnikne generické klišé....
Autorská citace #31
19.5.2015 16:40 - York
PetrH: Stejná debata "proběhla" na RPG fóru a já tenhle názor stále nechápu. Co tě nutí přečíst nejdřív úplně všechny soucerbooky a až pak začít hrát?

Když vyšel první modul Asterionu, tak hráči hráli jen podle něj a vůbec jim to nevadilo. Jak vycházely další, postupně si je do své hry přidávali. Nic ti přece nebrání udělat to úplně stejně, začít nějakým sourcebookem, který tě zaujal a pozdji podle chuti a potřeby přidávat další.
Autorská citace #32
19.5.2015 16:41 - York
PetrH píše:
Taky jsme dřív vymýšlel a pak jsme zjistil, že je to podobné tomu či tomu a nevím, zda to je dobře či špatně, ale pokaždé z toho vnikne generické klišé....


Je to úplně jendo. Oiginalita a jedinečnost ve tvé vlastní hře vcelku nic neznamená, zato pocit, že jsi ten svět se svými hráči vytvořil sám, je k nezaplacení.
Autorská citace #33
19.5.2015 16:44 - PetrH
York: myslím, že to nechápeš. Můj pohled je stejný. reagoval jsem na Pepu, kdy píše, zda si myslíme, že FR je vhodný pro začátečníka. Můj možná špatně podaný dotaz byl ve smyslu. je tedy z tohoto pohledového přístupu vhodný Asterion?...toť vše. žádné původně jinotaje či skryté mezi řádky. Tak jako Asterion tak i FR dle mého, co jsme četl úvodní knihu mohou být vhodné.
Autorská citace #34
19.5.2015 16:46 - PetrH
York píše:
Je to úplně jendo. Oiginalita a jedinečnost ve tvé vlastní hře vcelku nic neznamená, zato pocit, že jsi ten svět se svými hráči vytvořil sám, je k nezaplacení.
Můj pocit často býval takový, že se s něčím děláš a hráčům je to jedno.... vesnice sem, tam, hospoda tu a tamhle... ?
Autorská citace #35
19.5.2015 16:53 - York
PetrH píše:
Můj pocit často býval takový, že se s něčím děláš a hráčům je to jedno.... vesnice sem, tam, hospoda tu a tamhle... ?


Problém je, že to, že to hráčům jedno není, se obvykle nemáš jak přímo dozvědět. Kdyby ti hráči po každé hře říkali "Jo, to bylo super, tahle vesnice a tamhle hospoda a tak...", tak by to za chvíli bylo strašně plytké a nepříjemné jim i tobě.

Občas je to jasné i bez toho. Třeba když hráč dorazí na hru, přestože by se raději koukal na finálové utkání v hokeji. Nebo když hráči po hře ještě dlouho diskutují o tom, co se dělo. Nebo třeba když si pak na některé zvášť silné momenty vzpomenou i po letech. A ostatně i třeba to, že s tebou po letech stále ještě hrají a nenašli si jinou zábavu.

A kromě toho to neděláš jen kvůli hráčům, ale i proto, že tě to baví. Něco vytvořit má vždycky cenu, i kdyby to všichni ostatní zatratili - drtivá většina lidí v životě nevytvoří vůbec nic.
Autorská citace #36
19.5.2015 16:57 - wlkeR
Tak hráči jsou různí, od lidí, kterým stačí jen dostatek mobů v dosahu/dostřelu, po takové, kteří s tebou chtějí řešit svůj rodokmen do začátku světa. Obvykle dostaneš něco mezi tím, a ideální je mít nějakou rozumnou domluvu ohledně hloubky světa. Nedávno jsem o tom četl v DMG, že takové dobré intro do světa se vejde na max. 2 stránky A4. Pokusil jsem se takové napsat na můj svět, který je velmi mnoho vykradených věcí poskládaných do jakéhos-takéhos celku a uvítal bych toho prostoru víc, ale zase já jsem extrémista.

Docela dobrý začátek je kouknout na skilly co hráči mají. Pokud mají akrobacii, ateltiku a tak, stačí napsat věci, co ví každej vidlák - kolik má svět sluncí, jakej je leptopočet, v jakym žije podnebí a kdo tam tomu zrovna vládne. Historie a podobné znalostní věci mohou signalizovat dvě věci - buď powergamer vzal skill, kterej nemá nikdo jinej, kdyby byl náhodou potřeba, nebo se ten někdo o ten svět zajímá hlouběji. Tam se pak hodí zajít drobet hlouběji - jací jsou na světě vedlejší bohové, jaká je politická situace ve vedlejších říších a tak. Což jsou pořád věci, které řeší minimálně v D&D 5 dobrodružství samo o sobě, případně jsou v Handbooku. Popravdě sám o FR vím celkem houby, jen z her Neverwinter Nights, ale nikdy jsem drtivou část té znalosti nepoužil, jako hráč ani DM.
Autorská citace #37
19.5.2015 17:11 - York
To je docela dobrá poznámka: Žádné z originálních TSR dobrodružství nevyžaduje znalost nějakého světa nebo settingu, všechno relevantní je vždycky uvedeno přímo v modulu s dobrodružstvím.
Autorská citace #38
19.5.2015 18:32 - PetrH
York píše:
Coz je fajn a ve finale se na tom da stavet dale a to co jsi v tsr modulu cetl zkusit rozvinout
Autorská citace #39
19.5.2015 20:06 - Pepa
Ebon Hand píše:
Asi jako jakýkoliv jiný.


Tak jako neřekl bych, že každý svět je hned automaticky Special Snowflake Setting jako světy pro DnD. Ty tři příručky Tarie jsou pro začátečníky mnohem stravitelnější než kvanta nových + starých + revidovaných knih Forgotten Realmsů...

Asterion časem nabobtnal, takže jak je pro nováčky uchopitelný, to těžko říct. Každopádně i to bude jednodušší, protože je česky.
Autorská citace #40
19.5.2015 20:11 - York
Pepa: Viděl jsi někdy Campaign setting box Forgotten Realmsů?
Autorská citace #41
19.5.2015 21:33 - Gurney
Nějak ani po druhém přečtení moc nechápu o co vám vlastně jde :)

Byl tu dotaz na nějaký zajímavý fantasy svět, ke kterému jsou nějaká dobrodružství, po upřesnění může být třeba i k D&D. Současná dobrodružství (včetně wlkerem přeloženého Dolu) k současné edici D&D se odehrávají ve Forgotten Realms, takže se FR jako odpověď přímo nabízí.

Důl Fendelveru nevyžaduje žádnou znalost Forgotten Realms a naprosto si vystačí s popiskem světa na půl stránky. Důl Fendelveru nicméně můžete v klidu zasadit do velké většiny fantasy světů.

Pokud vás to po odehrání Dolu zaujme a budete chtít vědět co je to ta Baldurs Gate nebo Mečové pobřeží (i když tohle už je mezi fantasy-geeky prakticky popkulurní reference), o kterých se mluví v úvodu, můžete si přečíst Forgotten Realms Campaign Setting (vlastně ani moc nezáleží na tom kterou edici), načež toho víte nejspíš víc než se průměrný obyvatel pseudostředověkého světa kdy dozví o kontinentě na kterém žije. A potom, kdyby se mu to fakt jakože hrozně moc zalíbilo si může přečíst cokoli dalšího k FR.

A pokud někoho tak extrémně znepokojuje, že by hrál podle něčeho "nekompletního" nebo neví odkud začít (protože dohledávat přes google věci na wiki je tak hrozně složité a pracné) může si v naprostém klidu přečíst první a prvoediční Forgotten Realms Campaign Setting z roku 1987 a ignorovat všechno ostatní (btw prý je to víc sword&sorcery laděné než pozdější příručky).

Pepa píše:
Special Snowflake Setting

Že by příliš mnoho času stráveného na RPGF? :D
Autorská citace #42
19.5.2015 21:44 - ShadoWWW
Gurney píše:
můžete si přečíst Forgotten Realms Campaign Setting (vlastně ani moc nezáleží na tom kterou edici)


Heretiku! Všichni ví, že nejlepší je trojediční. ;-) Když jsme u těch Ztracených říší... Ví někdo, co je na nich ztraceného*? Já jsem se dlouho domníval, že už je všechno objevené. :)

--------------
* Slyšel jsem, že Forgotten se původně jmenovaly proto, že v dávné minulosti se dalo velmi snadno cestovat mezi sférami a bylo to docela obyčejné, ale dnes už jsou tyto způsoby cestování zapomenuty. Odtud pak ono Forgotten. Ale je možné, že těch výkladů je víc.
Autorská citace #43
19.5.2015 21:47 - York
ShadoWWW píše:
Heretiku! Všichni ví, že nejlepší je trojediční. ;-)


Komu říkáš heretiku, ty, za kterého se i kacíři stydí! Jedině druhoediční! :)
Autorská citace #44
19.5.2015 22:01 - Gurney
ShadoWWW: Pokud vím tak protože původní "koncept" (on je Ed Greenwood vymyslel ještě v dětském věku, takže to není něco kdovíjak plánovaného) FR byl, že jde o magicko-mýtickou podobu naší reality, na kterou už ale dnešní lidé zapoměli a dochovala se jim jen v podobě pověstí, mýtů a pohádek. Při vydání FRCS ale zrovna řádila panika z D&D živená BADD, tak nechtěli aby zas doběhla nějaká šílená matka, že se její dítě zabilo při hledání magické brány do Forgotten Realms.
Autorská citace #45
19.5.2015 22:04 - ShadoWWW
To bylo tenkrát, když Ed ještě neměl bílé vousy? Počkat, on někdy neměl bílé vousy?! :)

Jinak respekt! Ed umí nejen skvěle psát, ale i vyprávět. Jeho intonace je grandiózní.
Autorská citace #46
19.5.2015 22:05 - Gurney
Myslím že s tou santaclausovskou vyzáží se už narodil :)
Autorská citace #47
19.5.2015 22:24 - sirien
Gurney píše:
nechtěli aby zas doběhla nějaká šílená matka, že se její dítě zabilo při hledání magické brány do Forgotten Realms.

Nebo nedej Bože aby doběhla s tím, že jí skutečně našlo :D
Autorská citace #48
20.5.2015 05:35 - Vojtěch
Druhoediční se šípkovou a třetiediční se zelím. Ve skutečnosti jdou obě dohromady celkem dobře IMO.
Autorská citace #49
21.5.2015 11:14 - Ebon Hand
Pepa píše:
Special Snowflake Setting

Já se přiznám, že netuším, co tato formulace znamená. :D
Moje idea byla, že pro začátek hraní v originálním světě stačí klidně přečíst jednu knihu a podle ní začít. Vůbec není zapotřebí nastudovat hromadu různých vydání před začátkem hry. RPG je hra a zábava, není to žádné církevní dogma, kde musíš dodržovat kánon.

ShadoWWW: Ty neznabohu! Jedině 2e! :D
Autorská citace #50
21.5.2015 12:59 - Vojtěch
Myslí se tím, že Setting X je jedinečný a naprosto odlišný od všech ostatních a zanechává pocit, který jiný setting nemá.
Autorská citace #51
21.5.2015 17:37 - Gurney
Zrovna jsem si ten "termín" dohledával a ... whatever :D

Ale našel jsem při té příležitosti fakt hezký nápad jak přistupovat ke kánonu (nejen) ve Forgotten Realms:
Píše:
Everything published in any Forgotten Realms book or story is simply a fiction of Ed of the Green Wood who lives in the dales, or R.A. Salvatore who lives near the Spine of the World. Their penny dreadfuls and stories are the popular myths of the day. There are no Harpers, No Elminster, no Drizzit. Those are just storybook characters that we tell children to make them feel safe at night.

(zdroj)
Autorská citace #52
21.5.2015 17:41 - ShadoWWW
Gurney: To se mi líbí. ;)
Autorská citace #53
21.5.2015 17:45 - York
Jojo, to je dost dobré.
Autorská citace #54
21.5.2015 20:38 - Vojtěch
Jo! Drizzta u mě snědli vlci už dávno.

Jinak pokud chcete něco méně detailního, tak by se určitě našlo v Savage Worlds.
Autorská citace #55
22.5.2015 09:36 - hadrian
Myslíte uplakánka Drizzta? U nás o jeho fňukání zpívají bardové (družinka jim platí za šíření těchto písní).
Zatím jsme ho nepotkali.
Autorská citace #56
22.5.2015 09:49 -
Dostáváme se k úvahám jak by vypadal Drizzt jako želva ninja?
Autorská citace #57
22.5.2015 13:29 - Vojtěch
Nevylezl by nejspíš z krunýře, dokud by se někdo díval...
Autorská citace #58
9.8.2015 11:49 - TheLordofTheNonsense
Pro DrD: Asterion. Je to plnohodnotný campaign setting (úplně stejně jak Forgotten realm) pro DrD. Pokud nechceš hned utrácet za modul peníze, koukni se na uložto.cz.

Že jste začínající a o světě nic nevíte, z toho bych si hlavu nelámal, protože poznávání světů je jedna pro mě z nejzábavnějších složek PnP fantasy rpg. Časem to vždycky budete mít v malíku.

Jinak také zmíněná Taria a pak existoval i Almir (12 sošek Almiru), což bych připsal asi DrD pen and paper sandbox ;-).

Ještě k tomu názvu Forgotten Realms. Co si pamatuji, pointa tohoto názvu je, že zde hlavním motivem jsou nové říše (nepřekládáme realm jako sféru či doménu, ale jako říši či království= FR jsou Zapomenuté říše) různých ras (v součastnosti především lidí), co utlačily či utlačují ty starší říše. Většina současných říší stojí na rozvalinách těch starších a tyto rozvaliny jsou hlavním lákadlem pro dobrodruhy (zlato, artefakty, zapomenutá vědění), které jsou většinou také chráněny posledními zbytky zaniklé minulosti (např. duchy či drakem). Už ani nevím, kde jsem tohle zjistil, ale když znáte reálie, zní to taky nejlogičtěji.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099213838577271 secREMOTE_IP: 3.80.211.101