Prostředí

Gurney
12.5.2016 15:16
Autorská citace #1
12.5.2016 15:16 - sirien
Docela zajímavej koncept, ale taky docela fatalistickej... živě vidim jak když hráči rozkrejou o co vlastně sakra jde začnou přemýšlet nad tím, jak tuhle distopickou budoucnost odvrátit.
Autorská citace #2
15.5.2016 19:05 - Gurney
Možná jo. Ale je to budoucnost vzdálená tři tisíciletí, to je jako by jsi se v době bronzové rozhodl, že nechceš aby vznikl Sovětský svaz. Nějak moc nevidím způsob, jak by jsi na tom mohl cokoli ovlivnit. Krom toho, v rámci žánru je to ve skutečnosti budoucnost docela světlá - lidstvo neskončilo jako náhodou zašlápnutý hemr na podrážce nějakého Great Old One, dokonce má minimálně dvě docela mocné říše a jednou se možná zase vzmůže na nějakou benevolentnější civilizaci.
Autorská citace #3
23.5.2016 11:20 - Jerson
Mě zase připadá, že díky principu chaosu může i jen vědomí o existenci velkých říší v budoucnosti způsobit, že tyto říše vůbec nevzniknou, nebo budou vypadat úplně jinak. Nicméně proč tak daleko do budoucnosti?
Autorská citace #4
23.5.2016 22:42 - sirien
Protože Lovecraftovský mythos je ve skutečnosti docela megalomanský.
Autorská citace #5
24.5.2016 08:09 - Jerson
To není moc vysvětlení - já si svět za tři tisíce let neumím představit a hlavně bych nedokázal říct, jak se liší od světa za tisíc let a za dva tisíce let. Je to prostě jen házení milénii sem a tam bez nějakého většího smyslu.

Navíc když už stavím sarkofág, do kterého musím uzavřít esenci člověka na tři tisíce let (tedy něco jako pyramida co do účelu, byť ne tak mohutná), tak by nebylo od věci investovat trochu víc úsilí na ověření toho, zda je dotyčný dostatečně kvalitní pro tento účel a není to jen nějaký šarlatán. Nějaký násilný únos a pytel přes hlavu v takových případech už vůbec nedává smysl, životní kouči a vůdci kultů skrývající se za poznáním vlastní osobnosti fungují mnohem lépe, šířeji a legálně.
Autorská citace #6
24.5.2016 08:54 - Vojtěch
On ten Lovecraft není až tak megalomanský, jako fatalistický. Je to sice nemulózně daleko, ale Prastaří stejně znovu povstanou, lidstvo bude nahrazeno jinými rasami atd.
Autorská citace #7
24.5.2016 12:57 - Gurney
Jerson píše:
Mě zase připadá, že díky principu chaosu může i jen vědomí o existenci velkých říší v budoucnosti způsobit, že tyto říše vůbec nevzniknou, nebo budou vypadat úplně jinak. Nicméně proč tak daleko do budoucnosti?

I když přistoupím na to, že teorie chaosu je použitelná pro vývoj států, potažmo velkých říší, tři tisíce let do budoucnosti, a ještě po lovecraftovské apokalypse, tak pořád nevím jestli je to dobrá zpráva. Ono by se taky mohlo stát, že místo lidských čarodějů budou těm lidem vládnout třeba Mi-Go a otroctví ve stylu starověkých říší bude ve srovnání s tím co budou provádět ještě docela přijatelný způsob života. Pro mě je spíš zajímavá otázka, co se stane, pokud by se hráčským postavám podařilo způsobit paradox zabitím toho Nesmrtelného.

A rozšiřovat jakékoli povědomí o čemkoli týkající se Mythosu - ono tak nějak patří k žánru, že řešit cokoli s ním související tím, že o něm začneš šířit nějaké informace je něco jako hasit požár napalmem.

Jinak proč - hlavně proto, že lidi co píšou pro Delta Green setting se docela dost drží toho lovecraftovského světa a kde můžou tak ho spíš rozšiřují než aby vymýšleli něco úplně nového nebo něco přepisovali:
HPL v Shadow out of Time píše:
"I talked with the mind of Yiang-Li, a philosopher from the cruel empire of Tsan-Chan, which is to come in 5,000 A.D. ..."

A protože tohle je velmi vágní popis, tak aby si GMové (potažmo hráči když zjistí o co jde) mohli udělat nějakou představu, tak je tam uvedeno i několik možných zdrojů inspirace.

Jerson píše:
Navíc když už stavím sarkofág, do kterého musím uzavřít esenci člověka na tři tisíce let (tedy něco jako pyramida co do účelu, byť ne tak mohutná), tak by nebylo od věci investovat trochu víc úsilí na ověření toho, zda je dotyčný dostatečně kvalitní pro tento účel a není to jen nějaký šarlatán. Nějaký násilný únos a pytel přes hlavu v takových případech už vůbec nedává smysl, životní kouči a vůdci kultů skrývající se za poznáním vlastní osobnosti fungují mnohem lépe, šířeji a legálně.

Ono je tam zmíněno že něco takového by poutalo docela velkou pozornost. Možná k tomu trochu chybí kontext a sice že v tom světě jsou vlády, potažmo vládní agentury, které jsou jou docela žánrově uvědomělé - Britové používali za První světové války lidi schopné vidět vzdálená místa pro určování polohy německých lodí (a v DG: Countdown je hrozně hezky popsáno kolik praktických problémů to s sebou nese a proč to nebyl instatní způsob jak vyhrát námořní válku), GRU-7 (reálně měla GRU jen šest oddělení) se ve dvacátých a třicátých letech zabývalo likvidací velké populace ghúlů, která vzešla ze sovětských meziválečných hladomorů. A jako ukázka toho jak vypadají tajné dokumenty je tam zpráva kapitána americké ponorky, která nějakých šedesát let po událostech popsaných v Lovecraftových Stínech nad Innsmouthem ve stejné oblasti zažije setkání s něčím co by mohli být Deep ones, a jakmile se to dostane na velení, příslušná sekce na to bez velkého humbuku napálí razítka jako "TOP SECRET" a "NOFORN", posádce zašle sice ne úplně dokonalé, ale přijatelné vysvětlení (obsahující i důvody proč jsou ohledně celého incidentu vázáni mlčenlivostí) a je implikováno, že zase jiná sekce dostala od velení instrukce naplánovat v oblasti cvičení s hlubinými náložemi.

Čili se dá docela dobře předpokládat, že i různé podezřelé kulty jsou prošetřovány, jestli za nimi není víc než se zdá - aktivita jako dělaná pro hráčské postavy... A taky se dá docela dobře předpokládat, že nesmrtelný čaroděj si za posledních sto let stačil všimnout, že se něco takového děje, a zařídil se podle toho.

Krom toho ještě jeden praktický důvod - protože asi tak v každém druhém Call of Cthulhu dobrodružství je nějaký kult. Pašeráci a obchodníci s lidmi jsou coby záporáci zase trochu obměna zavedeného klišé.
Autorská citace #8
24.5.2016 13:23 - Jerson
Už tomu rozumím, jen mi to přišlo asi tak uvěřitelné jako ve filmu Looper - prostě když jsem z civilizace tři tisíce let po dnešku a mám spojení do minulosti, čekal bych použití poněkud lepších a efektivnějších prostředků - pokud ne "hardwaru", tak zcela určitě "softwaru". Být agent Delta Green, tak dopadeným Sběratelům nebudu věřit (což by nevadilo), ale asi by má nedůvěra neměla vůbec na nic vliv. Tím myslím, že pokud se nějaký agent nedostane do budoucnosti, tak nic z toho co je o ní popsáno se vlastně nijak neprojevuje.

Mimochodem, už delší dobu mám velkou chuť převrátit naruby zavedené klišé "staré proroctví se odehraje přesně tak jak bylo přepovězeno", protože je to fakt hodně moc otřepané klišé, zvlášť když tomu proroctví všichni automaticky věří.
Autorská citace #9
24.5.2016 13:52 - Naoki
Tak ono to kliše je původně správně ve stylu "staré proroctví se odehraje přesně tak jak bylo přepovězeno, ale způsobem, který nikdo neočekával"
Autorská citace #10
24.5.2016 14:17 - Colombo
Jersone, zahrej si Morrowind. Tam je to jako "Staré proroctví je tak vágní, že to, co se stane (ať se stane cokoliv) může být lehce interpretováno jako součást proroctví. Přitom to proroctví je dostatečně specifické aby na tom něco bylo." A postavy ve hře to všecko s chutí komentují.
Autorská citace #11
24.5.2016 14:23 - Vojtěch
Pathfinder core setting - začátek současného věku byl ve chvíli, kdy se nevyplnilo proroctví o sestoupení božstva Arodena mezi jeho lid a místo toho zmizel/bídně pošel.
Autorská citace #12
24.5.2016 17:56 - sirien
proroctví...

- Všechna proroctví Matrixu se shodují, že toto stvoření bude jednou stát v troskách Gallifrey. Rozmotá síť času a zničí miliardu miliard srdcí, aby uzdravilo to své.
- Jakou má barvu?
- ? Nevím...
- Proroctví vám nikdy neřeknou nic užitečného, co?
Autorská citace #13
24.5.2016 22:13 - Shako
Zajímavý článek - ne, že bych to přímo konkretně využil, ale je to zajímavý koncept, který může inspirovat k nějaké zápletce a nebo nevysvětlitelné záhadě do Cthulhu příběhu, který není nikdy dost. :)
Jinak jsem rád, za každý námět dobrodružství, který se na tady objeví, mimo těch teoretických článků.
Autorská citace #14
24.5.2016 23:09 - sirien
A že jsme tu poslední dobou těch teoretických článků měli, co? Z posledních 27 celejch... šest! A to ještě když sem tak zlej a do teorie počítám i konkrétní rady jak zacházet se systémem a články o RPG historii, když ne, tak by to byly jen 3. Hotová teoretická záplava, fakt... proti těm 8 článkům ze stejné periody, které se týkají scénářů, dobrodružství a námětů na hru. Teda, 4, když nepočítám inspiračně-settingová historická města. Na druhou stranu to zahrnuje jednu cool mapku a k tomu dvě kompletně zpracované adventures.

Určitě jsi můj jízlivý tón slyšel dostkrát na to, aby sis ho sem dokázal představit sám... asi bych si to i odpustil, ale nějak mi to nedá nevrátit Ti tu Tvojí jízlivost na účet místních válečných choutek :p
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17685699462891 secREMOTE_IP: 54.166.130.157