Prostředí

Belbog
11.8.2016 17:48
Váš oblíbený žánr pro RPG
Jaké herní žánry (fantasy, sci-fi atd.) a styly (důraz na akci, děj, psychiku postav atd.) preferujete, respektive byste preferovali u herního systému, který je v tomto směru bez omezení?
Udělal jsem na toto téma dotazník na Vyplňto - https://zanry-pro-deskova-rpg.vyplnto.cz/ - a moc bych vás prosil o jeho vyplnění. Sem můžete psát podrobnější a zasvěcenější komentáře, případně dotazy na mou osobu.
Děkuji
Autorská citace #41
13.8.2016 15:10 - Colombo
Aegnor píše:
Colombo, pokud se na to dívám pohledem PC hráče, tak bych s tím možná i souhlasil, ale to je způsobeno omezeností PC platformy pro hraní RPG.

Waaat?!
Autorská citace #42
13.8.2016 15:59 - sirien
York píše:
Designér se svoje řemeslo musí naučit stejně jako každé jiné, takže ta spousta let práce vůbec není od věci.

16 let pilování jedné velké věci kterou jsi začal bez zkušeností Tě naučí míň, než dokončení 4 různých malých věcí během 4 let. Prozačátek na 4 různé věci se musíš trochu víc rozhlížet okolo a nasát výrazně širší prostor znalostí a přehledu, než když si donekonečna pipláš jedno a totéž.

Nemluvě o tom, že pokud si 16 let něco pipláš na koleni doma v šuplíku, tak máš velmi zásadně omezenej a z mnoha důvodů velmi zkreslenej feedback.
Autorská citace #43
13.8.2016 18:36 - York
sirien píše:
16 let pilování jedné velké věci kterou jsi začal bez zkušeností Tě naučí míň, než dokončení 4 různých malých věcí během 4 let.


To je variace na rekurentní debatu, jestli je lepší napsat 20 povídek, nebo 4x přepsat jeden román.

Můj názor je, že záleží na tom, co chceš ve finále vytvořit: Pokud chceš napsat román, tak je lepší 4x přepsat román, protože na povídkách se dobře naučíš, jak psát povídky, ale pomůže ti to jen s některými aspekty psaní románu.

S herním designem je to stejné. Jsou rozsahem malé hry a rozsahem velké hry a na obojí potřebuješ trochu jiný skillset (byť tam samozřejmě je nějaký průnik). Napsat 20 kuchyňovek není úplně 100% příprava na to, abys vytvořil hru v rozsahu DnD.
Autorská citace #44
13.8.2016 19:26 - sirien
York píše:
To je variace na rekurentní debatu

You wish. Neni. A relativistická moudra můžeš napsat kolikrát chceš, pravda to stále nebude.

Je to prostej a jednoduchej princip učení: pokus, omyl, zkušenost. Čím víckrát to zkusíš, tím víc se naučíš, čím víc různých věcí zkusíš, tím víc souvislostí pochopíš, tečka.

Mohl bych zmínit, že psaní románu je odlišné od RPG, protože literatura prochází menší změnou... ale víš co? Ani to nepotřebuju, protože úplně totéž platí i v hudbě (ano, ten link je správně, přesně tam, kam Tě to hodilo, ale klidně si to pusť celý) - úspěch vyžaduje pokusy a omyly.


To, jak moc se pak liší "malé" a "velké" hry je otázka jiná, velké hry vyžadují vybroušenější řemeslné schopnosti, nicméně otázka herního designu samotného je pro obojí stejná a způsob, jak se ho naučit, je tentýž.

(A o Kuchyni se nemá smysl bavit, mluvíme tu o herním designu, tahat do toho Kuchyni je asi jako odvozovat podobu detektivní práce z dětské hry na policajty a zloděje)
Autorská citace #45
13.8.2016 19:39 - York
Měl jsem namysli kuchyňovku jako formát, něco jako "povídka". Nicméně je to dobrej přílad na ilustraci, že "jen něco vytvořit" nestačí, je dost důležité s tím pak dál pracovat.


sirien píše:
čím víc různých věcí zkusíš, tím víc souvislostí pochopíš, tečka.


To nepochybně. Otázka ale je, nakolik jsou relevantní k tomu, co nakonec chceš vytvořit. Když opakovaně přepisuješ román (ideálně na základě zpětné vazby od čtenářů a od lidí, kteří psaní rozumí), nebo průběžně předěláváš velké rpgčko (opět ideálně na základě zpětné vazby od hráčů a od lidí, kteří designu rpgček rozumí), tak celou tu dobu získáváš zkušenosti s tvorbou toho, co nakonec opravdu chceš vytvořit.

Ideální je to asi zkombinovat, protože když zvolíš jen jednu z těch cest, tak ti nutně bude něco chybět z té druhé.

BTW zajímavý je, že tu často tvrdíš, že design počítačových her nemá s designem tabletop RPGček vůbec nic společného (což je velký omyl, btw ;-)) a přitom teď říkáš, že tvorbou spousty výrazně různých her získáš nejvíc zkušeností relevantních k tomu, co nakonec chceš vytvořit.
Autorská citace #46
13.8.2016 19:46 - Jerson
No, jsem zvědav na pravidla Legend, jak moc se budou lišit od CPH a v čem budou lepší.
A na pravidla pro atomovky v porovnání s kameny.
Autorská citace #47
13.8.2016 19:46 - Aegnor
York píše:
To nepochybně. Otázka ale je, nakolik jsou relevantní k tomu, co nakonec chceš vytvořit. Když opakovaně přepisuješ román (ideálně na základě zpětné vazby od čtenářů a od lidí, kteří psaní rozumí), nebo průběžně předěláváš velké rpgčko (opět ideálně na základě zpětné vazby od hráčů a od lidí, kteří designu rpgček rozumí), tak celou tu dobu získáváš zkušenosti s tvorbou toho, co nakonec opravdu chceš vytvořit.

Ano. Ale většinou je lepší prvně napsat povídku a nabrat na ni úvodní zkušenosti, pak napsat druhou, ujistit se že jsem zkušenosti vyhodnotil správně a pak začít psát román.

Je pravda, že nemám přehled o domácích tvůrcích RPG a jestli Belbog/tým za Legendou má už zkušenosti s menšíma projektama.

Jinak, Belbogu - zaznívá tady spousta nedůvěry a skepticismu, ale přesto se tu určitě najde spousta lidí, která je zvědavá na to, jak ta Legenda dopadne.

EDIT: Jerson: (Atomovka) Bude mít víc kostek na zranění a bude účinná na větším počtu hexů/čtverečků.

EDIT2: I'm calling it now!
Autorská citace #48
13.8.2016 19:54 - sirien
EDIT:
Aegnor píše:
EDIT: Jerson: (Atomovka) Bude mít víc kostek na zranění a bude účinná na větším počtu hexů/čtverečků.

k takovýmhle hláškám se většinou připisuje "I'm calling it now" :)

(again, nic z tohodle postu vlastně vůbec neni edit, ale když to teď je tak hrozně trendy...)
Autorská citace #49
13.8.2016 20:44 - LokiB
Aegnor píše:
Ale většinou je lepší prvně napsat povídku a nabrat na ni úvodní zkušenosti, pak napsat druhou, ujistit se že jsem zkušenosti vyhodnotil správně a pak začít psát román.


jo, tohle funguje, když budeš chtít studovat "práci spisovatele aneb jak to správně dělat" ... a výsledkem jsou tuny šedivců, kteří napsali 100 povídek a pak jeden román a nic z toho nestálo za moc. a pak jsou geniove, kteří sednou a napoprvé napíšou geniální román. a pak hned druhý.
a pak jsou jiní geniové, kteří napíší 200 úžasných povídek, ale román ani jeden

vy jste někdy ukrutně zašití ve vaší představě, pohříchu načtené či odposlechnuté, "jak se věci mají správě dělat aneb příručka pro úspěšného XYZ" ... sorry, to jsou fakt jen takové plané řeči ... asi jako na kurzech tvůrčího psaní.
Autorská citace #50
13.8.2016 20:55 - York
LokiB píše:
a pak jsou geniove, kteří sednou a napoprvé napíšou geniální román. a pak hned druhý.


Ve skutečnosti spíš moc ne. A když, tak jim to redaktor/nakladatel před vydáním několikrát vrátil se spoustou připomínek k zapracování, tj. byla to ta metoda učení se prací na jednom románu, případně to byli studenti/absolventi nějakých jazykovědných oborů.

Navíc to, že je něco něčí (vydaná) prvotina, jestě nutně neznamená, že před tím nepracoval na hromadě textů, které vydané nejsou.

Každopádně je to celkem jedno, protože většina z nás geneální není, a tudíž nám nezbývá, než si projít tou těžší cestou, pokud chceme něco kloudného vytvořit.
Autorská citace #51
13.8.2016 20:56 - sirien
Zní to podivně, ale musím naprosto souhlasit s Lokim.

Všichni pořád omýlaj dokola Susan Clark která hej, napsala jednu jedinou věc (a pár souvisejících povídek) a je AWESOME! Jo.
Ne. Napsala toho hafo v rámci kroužků kreativního psaní, jednu jedinou věc (a související povídky) jsou jen to jediné, co vydala. Ale chápu, neni to zdaleka tak sexy story, že.

Víte, že positive-bias je krutej problém i ve vědeckejch časopisech, takže lidský perception bias zaměřený na úspěšné momenty dělá problémy i v té nejstriktnější oblasti, co známe? Tisíce let pověrčivosti popř. nesmysly se svědectvími o funkční homeopatii snad ani nemusim zmiňovat... ty hezké příběhy o tom, jak někdo přišel, něco dělal a uspěl jsou hezké, ale jsou to jen pohádky - za jakýmkoliv skillem stojí vždycky hromada snahy. (A když ne autora, tak hromady lidí od marketingu, co veřejnost už prostě přesvědčej, že naprosto tuctová storka o náctiletym čaroději je literární dílo. A to jak hluboko zakořeněná je naše touha ten jednorázový úspěch vidět je pak vidět v tom, jak i inteligentní a sečtělí lidé elaborují gigantické traktáty nesmyslů o tom, že to ve skutečnosti fakt je literární... ah, whatever. Pozdravy Argonantovi, samozřejmě. A Ilgirovi taky, kdyby náhodou šel okolo.)
Autorská citace #52
13.8.2016 20:57 - Aegnor
LokiB píše:
a pak jsou geniove, kteří sednou a napoprvé napíšou geniální román. a pak hned druhý.

A takový génius ten román dopíše dřív jak za 16 let.

LokiB píše:
a výsledkem jsou tuny šedivců, kteří napsali 100 povídek a pak jeden román a nic z toho nestálo za moc.

Kde jsem psal něco o stovkách povídek? Řekl jsem dvě povídky a také jsem dvě povídky myslel.

Edit: zapomněl jsem přidat edit, tak tady je.
Autorská citace #53
13.8.2016 20:59 - sirien
Aegnor píše:
A takový génius ten román dopíše dřív jak za 16 let.

ale ne, Susan Clark psala Strange a Norrela prej asi dvacet let. Myth must go on :)
Autorská citace #54
13.8.2016 21:02 - York
Aegnor píše:
A takový génius ten román dopíše dřív jak za 16 let.


Vzkaž to Tolkienovi ;-)
Autorská citace #55
13.8.2016 21:07 - Aegnor
ok, ok, ubit argumenty (sice si myslím, že jsme se dostali do oblasti, kde ta metafora nevyjadřuje původní smysl, ale budiž:-) )
Autorská citace #56
13.8.2016 21:14 - Belbog
Chtěl bych tímto poprosit diskutující, zda by mi nevyplnili dotazník ohledně toho, jaké žánry v RPG preferují: https://zanry-pro-deskova-rpg.vyplnto.cz/
Děkuji :-)
Autorská citace #57
13.8.2016 21:31 - sirien
Well, co takhle kdybys nám Ty nejdřív řekl, co přesně ve Tvém systému bude reflektováno podle těchto dotazníků a my Ti potom šli ty dotazníky vyplnit s pocitem, že víme, na čem přesně to spolupracujeme? :)
Autorská citace #58
13.8.2016 21:43 - Belbog
sirien píše:

Dotazník se týká toho, jaké žánry hráči RPG rádi hrají nebo by si chtěli zahrát. Odpovědi budou zohledněny při výběru žánrů pro jednotlivá chystaná dobrodružství.
Toť vše.
Autorská citace #59
13.8.2016 21:47 - Aegnor
Belbog píše:
Odpovědi budou zohledněny při výběru žánrů pro jednotlivá chystaná dobrodružství.

A to to nemohlo být řečeno hned na začátku?
Autorská citace #60
13.8.2016 21:50 - Belbog
Aegnor píše:
A to to nemohlo být řečeno hned na začátku?

Já myslel, že to z toho tak nějak vyplývá. Pardon :-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15539884567261 secREMOTE_IP: 54.224.11.137