Prostředí

Autorská citace #1
1.11.2017 16:33 - sirien
Bohužel sem neměl zatim čas si to pročíst pořádně, tak sem to jen prolistoval, ale popravdě to na mě působí velmi dobře - možná to neni totální mind-blown co do nějaké překvapivé nápaditosti, ale je má to jasnou myšlenku a na pohled velmi kvalitní zpracování.

Zároveň musim ocenit to množství práce vzhledem k tomu že to je v podsdtatě minikronika pro několik prvních levelů, to je něco co skutečně stojí za to, zvlášť pro nováčky :)
Autorská citace #2
2.11.2017 02:09 - Log 1=0
Jako, tohle je dobré, líbí se mi to. Dost volné, aby se s tím dalo pracovat, děj, no, ne moc originální, ale funkční. Dá se napojit na další dění, ale funguje to samostatně. Jako, asi by to nestačilo na placený modul, ale jako amatérská práce to je super, dovedu si představit, že bych to použil (ne teď).

Bohužel, k formě bych měl pár výhrad.
+Neznám možnosti programu, ve kterém je dělaná ta mapa, ale z té zelené mě bolí oči.
+Oborná je chvíli město, chvíli městečko, chvíli vesnice. Tohle určitě sjednotit. A údaj, jak velká ta obec vlastně je, aby se to nemuselo odhadovat z počtu domečků, by taky neuškodil. Ne že by měl přímý dopad na hru, ale v menších obcích je v mnoha ohledech jiná atmosféra než ve větších. Rovněž pojmy jako "plný cizinců" získají tímto nový význam.
+Pojmy "goliáš" a "půlobr" jsou svévolně zaměňovány, aniž by bylo vysvětleno, že jde o synonyma. Sjednotit nebo doplnit o vysvětlení, ideálně i fluffově vysvětlující.
+Anglická slova v textu! Nahradit českými. A to jak pravidlové pojmy (Shadow, Arcane) tak settingové názvy (Shadowing). Takhle to je dost rušivé.
+Nevím co je Shadar-Kai. K dobrodružství to není nutné, ale je to zmíněno na tolika místech, že se na to dost možná při hře narazí. A neznámý pojem je třeba vysvětlit. A to je dost těžké, když sám neznám význam slova.
+Poslední odstavec o Dreddym je mi nesrozumitelný, ztratil jsem se v něm.
+Bestiář je nepřehledný, až je to hrůza. A i hlavní část by se v tomhle dala vylepšit.
+ Jsem ten poslední, kdo by zvládl dělat jazykové korektury někomu jinému, ale i já jsem si všiml, že by bodly.
Autorská citace #3
2.11.2017 07:58 - Merlin
Log 1=0 píše:
Nevím co je Shadar-Kai


Shadar-kai je rasa ze stínopádu. Byla do 4e, ale nejsem si jistý, jestli je i v 5e
Autorská citace #4
2.11.2017 10:05 - Mirkul
Díky, přesně něco takového potřebuju.

Děj je takový startovací, teoreticky to bude pokračovat dál a nějak se rozvíjet. Úmyslem opravdu nebylo přijít s něčím originálním z čeho se hráči posadí na zadek. Spíš s něčím co bude fungovat a DM s tím můžem pracovat dle libosti.

Teď mám aspoň důvod a chuť to celé pročíst znovu a opravit zaměněná slova, chyby a nesrozumitelné věty a odstavce. Minimálně Obornou ustanovit jako městys a mít všude goliáše a ne půlobry :-)
Shadar-Kai dostanou vysvětlivku.
Bestiář a všeobecné rozložení dokumentu, zkusím něco vymyslet ať je to přehlednější.
Autorská citace #5
2.11.2017 10:14 - Merlin
Mirkul: rozdíl mezi obcí, městysem a městem neznají lidi ani dnes....:) dal bych městečko...
Autorská citace #6
2.11.2017 11:15 - Tarfill
Mirkul píše:
Teď mám aspoň důvod a chuť to celé pročíst znovu a opravit

Není třeba ale spěchat - třeba Ti dojdou další poznámky, tak abys to nemusel číst znovu na pětkrát... ;-)
Autorská citace #7
2.11.2017 13:03 - Mirkul
Tak za každé další zhodnocení budu jenom rád, takže nějakou dobu určitě ještě počkám, jestli se něco objeví.
Autorská citace #8
2.11.2017 13:25 - Tarfill
Já osobně si to hodlám přečíst celé a klidně Ti dodám jakékoliv poznámky, avšak těch 56 stran chvíli potrvá... ;-)

Každopádně hned po první přečtené stránce musím vytknout relativně vysoký počet překlepů a pravopisných chyb. Jen 7 překlepů na první stránku a to nepočítám detaily jako používání čárek apod. Pokud chceš nějakou věc veřejně distribuovat, určitě by se hodilo nechat to přečíst nějakému korektorovi, který alespoň ty nejvíce do očí bijící chyby odstraní...
Autorská citace #9
2.11.2017 14:51 - Mirkul
Sypu si popel na hlavu. S odstupem několika dní jsem si teda prošel zatím jen tu první stránku a je to tam všechno. Bohužel to musím připočíst na vrub mé nedočkavosti. Velké poučení pro příště.
Autorská citace #10
2.11.2017 14:54 - exi
Až to bude všechno hotový, tak napiš SZ, a já ti můžu udělat layout jako v e5 příručkách. Je to takový můj úchylný koníček.
Autorská citace #11
2.11.2017 19:28 - chrochta
to Mirkul: Zítra si dobrodružství vytisknu a přes víkend se ti na tu češtinu podívám.

ad shadar-kai: Objevili se v některém 3e Bestiáři a šlo o víly, takže by tu měli být na Kostce přeložení.
Autorská citace #12
2.11.2017 19:44 - Merlin
chrochta píše:
ad shadar-kai: Objevili se v některém 3e Bestiáři a šlo o víly, takže by tu měli být na Kostce přeložení.

ve 4e to byla docela drsňácká rasa....rád jsem je používal jako npc
Autorská citace #13
2.11.2017 20:46 - Mirkul
chrochta píše:
Zítra si dobrodružství vytisknu a přes víkend se ti na tu češtinu podívám.

Díky, to jsem ani nečekal. Napsal bych něco víc, ale nenapadá mě co by víc vyjádřilo můj vděk. Takže fakt díky.

Merlin píše:
ve 4e to byla docela drsňácká rasa....rád jsem je používal jako npc

Jo 4. edice, s tou jsem kdysi začínal jako DM a z té vycházejí všechny rasy, které tam jsou. Takže ne víly, ale drsňáci :-)
Autorská citace #14
2.11.2017 21:50 - Maelik
Tak to teď pročítám.. .a popravdě, působí to na mě jako první hrubý překlad nějakého anglického textu. Přitom mi přijde, že minimálně se jmény by se dalo vyhrát. Když nic jiného, tak nekromant Dreddy by mohl být třeba Strašek, rozpínavý Shadowing by mohl být například Stínoples, co já vím. Co se týče překladů schopností a dovedností, ty jsou už vytvořené někde se to tu válí.

Jazyk stranou, trochu jsi mi připomněl text, který jsem kdysi překládal a nakonec se z postupných úprav vyvrbila Censia. Konkrétně jsi mi to připomněl celkem rozsáhlým konfliktem na pozadí, Melford měl válčící orčí kmeny, tady je zas válka popis státních zřízení, jmen vládců, sousedních zemí... a pak ta kanibalská rodinka. To, že nějaká rodinka jsou kanibalové lovící osamocené pocestné je sice zajímavá informace, ale nic by se nestalo, kdyby se ta informace vypustila. Není zde nic co by na to odkazovalo (možná jsem to ale přehlédl, kdyžtak se omlouvám) a celý ten box působí jako vlepený bez nějaké souvislosti se zbytkem textu. Totéž to státní zřízení. Jediné, co je pro účely tohoto scénáře potřeba vědět je, že země je ve válce a proto problém se vzpurnými půlobry nemůže vyřešit armáda. To, že je sousední země zemí nekromantů je podružná informace, neboť i kdyby to byla země sluníčkových lidí, tak by to příběh nějak zvlášť nezměnilo.

Mno, to je tak asi vše co mě k tomu teď napadá.
Autorská citace #15
3.11.2017 09:19 - Tarfill
Mě se to zatím líbí. Nemám přečtené úplně všechno a mám k tomu několik poznámek, ale i tak, z hlediska fanouškovské tvorby mi to přijde jako povedené dílo, za které se není třeba stydět. Stačí ještě vybrousit jisté ostré hrany a zahladit jisté nerovnosti a bude to pěkné dobrodružství!
Následující poznámky jsou pitvané úmyslně do podrobna, ale není tím míněno nic zlého. Nemám dočtené ještě všechno, ale i tak můžu nekterým dodat námět na diskuzi... ;-)

- Je pravda, že používání česky znějících a anglicky znějících názvů působí občas nevkusně. Jakože obyvatelé Střádalovi z Oborné u Hnedého lesa můžou vzývat třeba bohyni Crow a hned vedle na ně dýchá Shadowing… to mě osobně zní fakt divně. Zároveň pokud využiješ nabídky exiho na úpravu vzhledu a trochu poupravíš vzhled i pro lepší orientaci (větší či barevnější nadpisy apod), určitě to celé posuneš o úroveň výš.

- Přiznám se, že odstavec „Nedávná historie“ na stránce 2 je pro mě velmi zmatečně napsaný, podobně jako popis historie Shadowingu. Jako někdo, kdo nezná Tvůj svět, nemá mapu a měl by nějak použít tento příběh v takto popsaném prostředí, udělaly by se mi z toho menší osypky. Je tam příliš mnoho informací (jestli vůbec potřebných) na malém a zmatečně napsaném textu. Soudě dle mého vkusu.

- V popisu světa popíšeš vévodu Terona a vzápětí uvedeš, že jsou kraje rozděleny do knížectví. Nejsem sice znalec historie a v praxi je tato poznámka vlastně nepotřebná, ale na první dobrou mi vyvstává otázka, proč jsou zde jen knížectví, když zde teoreticky může být i nějaké vévodství? Nebo je Midiran nějaká vyjímka a Teron jako vévoda je něco menšího než knížata? Prostě tomu jen nerozumím.

- Str. 6 – odst. Vstup do tábořiště goblinů… On je tam jako jeden jediný něčím významný vstup? Nebo je tam těch vstupů víc a jen jeden je chráněn pastí? Nebo všechny vstupy? Z hlediska technického – na past s obyčejnou padající sítí potřebuju zlodějské náčiní? A nestačilo by tu past zneškodnit jinak? Třeba tím, že prostě přeseknu lanko (zatáhnu za něj z dálky, hodím na něj větev apod) a nechám síť prostě spadnout mimo družinu? Nebo lanko přeseknu, ale nenechám síť spadnout tak, že uříznuté konce podržím a navážu na větve okolo nebo ostrý kolík, který zarazím do země. já tam podmínku na složité zlodějské pomůcky prostě nijak nevidím. Nehledě na to, že následně píšeš, že v případném pokusu o zneškodnění pasti na družinu zaútočí goliáši. V tomto případě je tedy to zneškodňování zbytečné a nemá vlastně smysl… to bych si radši jako dobrodruh počkal, až půjde nějaký goblin okolo, vyprovokoval bych ho k útoku a shodil síť na něj…

- Str. 7 – Zlatá vesta – plný hostinec, kde jsou ubytovaní Ti, kteří byli okradeni o všechny cennosti? To je divný ne? Buď hostinec dočasně slouží jako azyl a tudíž se do něj vejdou i členové hráčské družinky, nebo Střádal musí požadovat nějakou protislužbu za ubytování. A co ta protislužba třeba je?

- Hodilo by se pár číselných informací navíc ke strážníkům z Oborné. Na jednu stranu je jasné, že to nebudou příliš zkušení válečníci, na druhou stranu by něco umět mohli a mají nějakou regeneraci. Pokud jim někdo z družiny pomůže s léčením a nějaké životy jim přibydou klasickou regenerací dle pravidel, bude všech pět členů během dvou dnů na nohách a tím pádem se situace trochu zlepší…

- Úkol kováře Adihaše je trochu pochybný a nereálný. Pokud mu jeho děd vyprávěl příběh o kovu, který byl nalezen blízko u Adihašova domu (dva dny cesty v podstatě nic těžkého není), myslím, že by kovář vyrazil do Zelné již před lety, než v těchto těžkých dobách. Pokud totiž kovář v aktuální době nouze poví jen tak někomu cizímu, že je někde blízko k nalezení něco cenného, okrádal by tím sebe i rodinu. Navíc, čisté srovnání z ekonomického hlediska – pokud je odměna pro družinu 100 zl na vyčištění Oborné od Goliášů, kteří jsou smrtelně nebezpeční, pochybuji, že kovář z maloměsta dá jen tak ze svého 200 zl za něco, co bude těžko zpracovávat… Tento úkol z jeho strany je tedy nelogický a myslím, že by k němu v praxi asi nikdy nedošlo, pokud tam nebude nějaký další zádrhel. A že v pevnosti u Zelné straší? Pokud by Kovář měl strach najít meteoritický kov úplně sám, poprosil by nejdříve určitě nejbližší. A i kdyby nakonec poprosil družinu, určitě by chtěl být u toho – kouká z toho slušnej balík peněz. A pokud by mu družinka ten kov přeci jen přinesla, nemyslím, že by zvládl vykovat meč zvláště z této oceli za pouhé dva dny...
Nezkušení hráči tuto vedlejší minizápletku třeba jistě snesou, ale pro ty zkušené bych určitě leccos pozměnil…

- Příběh to sice nijak neovlivní, ale když jsem si přečetl hodnosti kněžích, jako je Tyčkovina a Tyčovina, tak jsem si řekl, že bych radši navždy zůstal Nárostem, nebo bych tyhle divný kněze s divnýma hodnostma nikdy nevyhledal… ;-) Takovéto názvy hodností jsou fakt spíše k smíchu, než k důstojnosti a úctě.

- Pasti u táborů goblinů a goliášů jsou dost uměle dosazeny. Celkově je zde problém, že pasti jsou vlastně i v místech, kde sami goblini často chodí, takže by se do nich chytali (najeli vozem) určitě i sami. Nebo si to alespoň já myslím. Co se týče poznámek typu „úspěšný hod na moudrost odhalí, že na části cesty stopy chybí“ je podle mě blbost. Stopy na cestě jen tak chybět nebudou. Goblini nelétají a neskáčou pět metrů daleko a pokud o nějaké pasti ví, prostě jí obejdou. Zvláště třeba s vozem – prostě jí objedou a stopy vozu jen tak neschováš. Stopař tedy najde maximálně stopy, které z předchozí hlavní stezky nečekaně odbočují a po pár metrech se opět vracejí, ale pokud sleduje stopy (logicky), nic se mu stejně nestane a past je tak vlastně zbytečná. Zkus se pak hádat s hráčema, že spadli do pasti sáh od místa, kudy někdo prošel, když jasně říkali, že sledují stopy… Past by přímo na cestě měla smysl třeba v noci, ale to by bylo zbytečné nebezpečí právě i pro samotné gobliny, takže by to bylo opět kontraproduktivní… Pokud chceš dávat pasti pro družinu z principu, aby nějaké hledala a do nějakých spadla, upravil bych způsob, aby to nepůsobilo tak násilně a nelogicky.

- Hodil by se letmý nákres či schema nějakého gobliního tábora, aby měli hráči představu, jak to asi může vypadat. Zvláště pokud jsou tam pasti či poklady. Schopnější GM s tím mít práci nebude, ale ty začínající by mohli být vícepráce ušetřeni. Ano, znamenalo by to bohužel vícepráci pro Tebe, ale hodilo by se to… ;-)

- Les, ve kterém je i magické zřídlo, je až pochybně nebezpečný (vlci, pavouci, strigy). Nebo alespoň na první pohled. Pokud na družinu může během jedné cesty zaútočit tolik nestvůr, nedokážu si představit, jak se v lese pohybuje osamocená dívenka jako Eliška, která bude snadnějším úlovkem, než družina. Jako fajn, je to kněžka s šalbou, takže nějak se pohybovat umí, ale zákon pravděpodobnosti mluví v její neprospěch, takže by na ní dříve nebo později něco určitě zaútočilo. Jak by se to pak řešilo? Má něco na ochranu? Je Eliška tak nebezpečná, že se všem ubrání…?

- V poznámce v kapitole Zřídlo píšeš, že tam Eliška chodí jednou za dva až tři dny, následně v kapitole popisu samotné Elišky uvádíš, že vychází z domu každý večer. Hodilo by se upřesnit, kde všude jí mohou dobrodruzi teda potkat a jak je tento rozdíl zamýšlen, protože to může někoho mást. Alespoň mě to zmátlo.

Pokračování příště... ;-)
Autorská citace #16
3.11.2017 09:47 - Log 1=0
Ušetřím Mirkulovi trochu práce:
Maelik píše:
To, že nějaká rodinka jsou kanibalové lovící osamocené pocestné je sice zajímavá informace, ale nic by se nestalo, kdyby se ta informace vypustila.

Porážka kanibalské rodiny je jeden z qestů, a mají i docela velký význam pro situaci (zabili vyjednavače).
Tarfill píše:
vévoda je něco menšího než knížata?

Třeba panovníci dílčích částí Svaté říše římské se souhrnně označují za říšská knížata a jejich země za říšská knížectví. I když reálné tituly těchto vládců byly vyšší i nižší. Šly od lanckraběte po krále.
Tarfill píše:
„úspěšný hod na moudrost odhalí, že na části cesty stopy chybí“

To podle mě není myšleno tak, že postavy někoho stopují a najednou to skončí jako v Čapkově povídce. Spíš že normálně jdou na cestě je plno stop (třeba je bahnitá) a tím hodem se zjišťuje, jestli si všimnou místa, kde žádné stopy nejsou, neboť ji všichni obchází. A pasti okolo táborů budou GM fiat. Kudy družina půjde, tam náhodou zrovna bude past. Zrovna u tohohle mi to až tak nevadí.

Jinak je ale vidět, že jsi nad tím přemýšlel víc než já.
Autorská citace #17
3.11.2017 10:44 - Tarfill
Log 1=0 píše:
jestli si všimnou místa, kde žádné stopy nejsou, neboť ji všichni obchází.

...a to je právě to, co můj mozek nedokáže zpracovat.
Pokud něco obcházím, zanechávám za sebou stopy. Pokud nějaké místo obcházím častěji, vytvořím na tomto místě logicky "stezku či cestu," protože cesta vzniká tam, kde někdo kráčí. Tudíž past bude dříve nebo později mimo původní cestu úplně a tudíž úplně k ničemu. A jestli je někde nějaké místo bahnité, o to více bahnité stopy povedou i okolo.

Celkově počítám, že pojem "cesta" je v tomto případě často zrádný. Nemyslím si, že goblini a goliáši mají tábořiště někde přímo na cestě mezi Miridanem a Obornou, ale někde v lese. Tudíž tam nebudou přímo cesty, maximálně malé pěšinky a stezičky, kudy goblini nejčastěji chodí. A pokud je tábor prostě jen uprostřed lesa, nebude přímo u něj cesta žádná, protože goblini budou chodit jednoduše všude, kde se jim zlíbí. Tím pádem nejde jednoznačně říci, že je na cestě past se sítí. A pokud ano, bude to dál od tábora, kde se pomyslná stezka již může v podrostu vytvářet. Tím pádem na ní ale zase neuvidí goblini ihned a někdo jí může zneškodnit pod dobrým hodem na nenápadnost...
Nebo se na to celé dívám z úplně jiného vesmíru? ;-)
Autorská citace #18
3.11.2017 11:09 - Log 1=0
No, já si pod pojmem cesta představil něco trvanlivějšího a širšího, než pěšinku vyšlapanou během pár dnů. V dlouhodobějším horizontu se to stejně stane vždy, ale tábor mi evokuje spíš krátkodobé osídlení.
Samozřejmě ne hlavní silnici, ale třeba dřevařskou stezku.
Autorská citace #19
3.11.2017 13:15 - Mirkul
Zkusím to vzít tak nějak po pořadě.

České a anglické názvy - kdysi byly vytvořeny a od té doby jsem s nimi nijak dál nepracoval a za tu dobu se mi automaticky vžily. Ale v rámci jednoho království (země) by opravdu bylo fajn mít minimálně místopisné názvy nějak sjednocené a určené na stejném základu. Takže bod k zapracování.

Nedávná historie království a popis zemí - Maelik to odhadl naprosto přesně. Tohle tam bylo "vlepené" z mých vlastních poznámek ke světu. Při psaní jsem úplně netušil jak moc do detailu je potřeba zacházet. Mám zkušenost s lidmi, kterým stačí popsat málo a jsou schopni to odpanovat a zároveň mám i zkušenost s lidmi, kteří potřebují vědět z pozadí naprosto všechno aby to byli schopni odpanovat. Zestručnění tady prospěje.

Vévoda a knížectví - už je to nějakou dobu, co jsem si zjišťoval jak funguje knížectví, vévodství, baronství a kdo jim vládne a všechny tyhle hodnosti. Mám pocit, že právě knížectví a vévodství bylo dosti zaměňováno, pokud občas neznamenalo vyloženě to samé. Ale tady spíš zase narážím na nejednotnost názvosloví. A s tím rovnou vezmu i nejednotnost s půlobry/goliáši a vesnicí/městečkem/městem. Upravím.

Goblinní tábořiště a pasti - vstupů je určitě víc, tady byl myšlen, jeden konkrétní, ke kterému družina zrovna dorazí. Každopádně všechny hmm..očividné...vstupy budou mít nějakou past. Tak by to asi šlo rozdělit. Gobliny beru jako potvůrky, které využijí jakoukoliv výhodu, kterou můžou k poražení nepřítele získat, včetně položení pastí všude kde je to možné a kde jim to může pomoct.
Popisy pastí jsem čistě okopíroval z 5e DMG, ale myslel jsem, že jsem pod ty popisy připsal poznámku, že družina může klidně přijít s jiným postupem deaktivace pasti. Jinak pojem cesta je tady opravdu spíš lesní pěšina nebo stezka, která není příliš často používaná. Ta dřevařská stezka to vystihuje. Ale změna trasy by asi byla patrná. Určitě nad tím zapřemýšlím.

Oborná a její atmosféra – projdu to znovu a zkusím upravit tak, aby tam bylo víc vidět to, že cizinců je tu mnohem víc než normálně a obchod či ubytovací služby aktuálně úplně nefungují tak jak je zvykem. Počet obyvatel a statistiky strážných či dalších významějších NPC není problém dodat.

Kovář – to je přesně ta kritika a vystižení problému co potřebuju. Kovář má mít pověst nejlepšího v království a tady se víceméně ukrývat před slávou, aby měl klid na svou práci. To ovšem není nikde napsáno, zůstalo to jenom v hlavě. I tak, ale celý tenhle quest potřebuje buď výrazně upravit nebo vynechat. Mimochodem výše finančních odměn je to, s čím svádím boj v každém dobrodružství na počátečních úrovních. Kolik má vlastně taková družina dostat, aby jí to stálo za ty problémy a zároveň aby to nezruinovalo ty, co odměny dávají.

Hodnosti kněžích - jsou udělané podle opravdového názvosloví "životních" období stromů. Od nejmladšího k dospělému. Uznávám, že to zní divně a je to naprosto nepodstatný detail, který může být vynechán :-)

Nákresy - určitě je udělám, v plánu mám i bližší okolí Oborné, aby šlo vidět, jak jsou jednotlivé lokace rozmístěny. Jen aktuálně přemýšlím v jakém programu to budu dělat. V ruce se mi to dělat příliš nechce, na to nejsem dostatečně zdatný. AUTOrealm, který nyní používám, mi přide strašně těžkopádný a převod do jpg či bmp u něj není ideální. Takže tady spíš čekám, co za program mi nejvíc sedne, abych si tím neotrávil celý týden.

Eliška a magické zřídlo - tady je nebezpečná hlavně ta bažina/rašeliniště plus její nejbližší okolí, právě díky znesvěcení zřídla. Původní myšlenka byla, že Elišku chrání kouzlo Útočiště. Ale i u toho dochází pravidlově k přehazování SO, takže dřív nebo později by nějaká příšera to vysoké číslo fakt hodila. Pravda je, že původně byli v bažině jen strigy a pár nemrtvých, což jsem později změnil a trochu zamíchal rozložení stvůr, protože aby tam byli jen nemrtví mi přišlo nudné a chtěl jsem nějak zvýraznit, že v bažině předtím normálně žila různá zvířata a že i ta byla poznamenána znesvěcením zřídla. Nejjednodušší by asi byl nějaký ochranný předmět od Dreddyho nebo jejího boha. I když to je řešení, které se mi úplně nezamlouvá. Uvidím jestli přijdu s něčím jiným.
Eliška opravdu chodí ke zřídlu jednou za čas, ty zbylé noci chodí zakopávat nabité kosti na hřbitov do hrobů, případně k jiným pozůstatkům o kterých se dozví. Je to tam někde zmíněno, ale zjevně nedostatečně.

Kanibalové - i když můžou působit zvláštně jsou vlastně důvodem proč se to v městečku všechno tak podělalo. Log 1=0 vystihl jeden z důvodů jejich důležitosti a to je, že si náhodou vybrali jako cíl vyjednavače, o kterém netušili, že je vůbec vyjednavačem a něco vyjednává.
Další důvod je, že Eliška s tím chtěla přestat kvůli svému klukovi, ale rodina jí to ze strachu z prozrazení nedovolila a došlo to až k vzájemné nenávisti, které se pak rozhodl využít nekromantský bůh ve svůj prospěch.
Porážka kanibalů není nutná a družina je ani nemusí zabít. Na druhou stranu dobrovolně družině nic neřeknou, i když mají nějaké informace, které by družinu mohly zajímat. Navíc pokud by je někdo měl odhalit, tak se jej pokusí zabít.
Vlastně díky téhle komiksové obálce: http://shitmoviefest.blogspot.nl/2012/01/jason-vs-leatherface-3-part-comicbook.html
vznikla tahle rodinka a celé dobrodružství. Pro mě jsou takový střed toho děje, ti kteří to všechno začali, i když vyvrcholení dobrodružství není u nich, ale spíš ho vidím v souboji s nemrtvou dryádou při vysvěcování magického zřídla (kde si myslím, že je potřeba to ještě dopracovat).
Autorská citace #20
3.11.2017 14:30 - Tarfill
Mirkule, doufám, že díky tomuhle všemu teď nebudeš mít trauma z toho, že budeš ještě leccos předělávat a že Tě to bude stát ještě nemálo času... ;-)

Každopádně dále:

- Str. 20 – Odd. Zmizení pana Kloboučného.
mohl bys nějak vysvětlit tu šifru v tajné zprávě? Popravdě jsem to zkoumal a nedošel jsem ke správnému výsledku, ačkoliv leccos tuším. Jakou používáš abecedu ke klíčování? Veškerou s diakritikou? Kdybych to dostal na poprvé jen já, používal bych jako základ pouze abcdefghijklmnopqrstuvwxyz. Jestli používáš rozšířenou abecedu s háčkama, bylo by lepší to nastínit, aby to ostatní nemátlo…

- Opět Eliška a její chování: na stránce 21 píšeš, že po smrti Martina se z procházky vrátila pouze Eliška a stačila říct pouze „Goblini“, než se psychicky zhroutila.
Na stránce v kapitole Eliška pak ale zase uvádíš, že jí popadl amok a že se několikrát pokusila prozradit všechny vraždy. Tohle mi nějak neladí. Pokud by šla někam brzo po vraždě, byla v amoku, smutku a zlosti, tak by asi neříkala „Goblini“ ale určitě něco jiného. Jasně, později si naplánuje vlastní pomstu, ale z počátku by se asi zachovala jinak a postavy by takovéto nelogické dezinformace mohly nepěkně zmást. Maximálně kdyby byla pod vlivem nějakého kouzla…
Nejsem sice psycholog a vyšetřovatel, ale věřím, že jako první by „Goblini“ nejspíš nezaznělo…

Jinak mi ta rodinka kanibalů přijde jako dobrá vsuvka do celé zápletky a rozhodně bych jí nijak nemazal...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23330616950989 secREMOTE_IP: 3.214.184.124