Prostředí

Tykev
11.11.2019 23:14
Svět pro všechny: Hic Sunt Dracones
Zdravím všechny!
Chtěl bych se s Vámi všemi podělit o svět, ve kterém již mnoho let hrajeme. Předpokládám, že skoro každý vypravěč již nějaký ten vlastní svět má. Důvod, proč by někoho mohl zajímat ten můj je především v kresbách lokalit. V odkazu dostanete jako ochutnávku mapu hlavního města.

https://ulozto.cz/file/GOxwDhoqVIV5/galenor-jpg

Pokud Vás to zaujalo a čtete dál, tak přiblížím, co mám v plánu. Chci na internet vystavit interaktivní mapu svého světa, která bude obsahovat lokální mapy a mapy měst, vesnicí a všeho, co se dá kde potkat. Taková věc trvá vytvořit dlouho. Zatím na tom pracuji něco přes rok, takže teprve dokončuju první oblast, ve které se nachází jedno království, obsahující 6 velkých map a 7 malých lokací (předpokládám, že přibude ještě tak 5 malých). Ke každé lokaci bude popis, jak se tam žije, kdo tam žije a tak podobně. Dále mám pro celou oblast vymyšlené úkoly, které se přímo či nepřímo točí kolem událostí tvořící kampaň.

Píšu to sem, abych zjistil, jestli o to vůbec bude zájem, a abych Vás případně navnadil.

Ještě přidám ukázku, jak vypadá malá lokalita...

https://ulozto.cz/file/SL8yN6BjKxez/hostinec-na-rozcesti-jpg
Autorská citace #1
11.11.2019 23:22 - Log 1=0
Mapy jsou to krásné, a určitě se budou někomu hodit, i kdyby použil jenom ty.
Jestli se využijí i věci z kampaně a NPC je druhá otázka, ale minimálně jako inspirace se dá použít všechno.
Autorská citace #2
11.11.2019 23:22 - York
Me likes!
Autorská citace #3
12.11.2019 07:40 - Jerson
Mapky jsou hezké. Sice ne moc logické, zejména u "hlavního města" bych silně doporučoval inspirovat se podobou skutečných měst s hradbami, ale interaktivní mapa zní dobře, i když si nejsem jist, co všechno se pod tím slovem skrývá.
Autorská citace #4
12.11.2019 11:26 - York
Co jsem koukal na obrázek Galenoru, tak mě naopak příjemně překvapilo, že z obrannýho hlediska to celkem dává smysl - řada domů tvoří vnitřní obrannou linii oproti přístupu přes řeku po mostech. Kazí to jen to, že se dá úplně vlevo obejít kolem hradeb. Řekl bych ale, že málokdo to bude zkoumat.

Z grafickýho hlediska mě trochu ruší, jak jsou ulice města čistý a prázdný. Těžko říct, co by tam mělo bejt - možná nějaký stánky na náměstí. Vypadalo by to pak trochu živějš.


edit: Ještě jedna věc - stromy by fakt neměly bejt tak blízko hradeb (zvenku). Obránci by je zaručeně pokáceli, aby neposkytovaly kryt útočníkům.
Autorská citace #5
12.11.2019 13:27 - efram
Myslím, že město je realistické dostatečně. Obranný systém dává smysl. Stromy by u hradeb mohly být akceptovatelné v případě, že třeba město/království nebylo už drahně let/století napadeno. Je také otázka, zda mapa zobrazuje realitu tedy to jak město skutečně vypadá z ptačího pohledu nebo je o mapku kreslenou "místním kartografem, takže je schematická až idealizovaná. Ale to je v zásadě jedno. Pro hru je to víc než dostačující.
Autorská citace #6
12.11.2019 15:42 - Tykev
Děkuji za připomínky. Snažím se města kreslit tak, aby dávaly smysl. Někdy ve smysluplnosti ale musím udělat i ústupky, aby města byla také originální a zajímavá. Království se nachází v okrajové části světa a k dalším civilizacím to má přes hřeben hor. Proto se zde neválčí, a na hradbách i na zámku je znát, že na válčení není ani moc připraveno. V případě ohrožení se Král stáhne do města na severu, kde je již bytelnější pevnost ve vyžší nadmořské výšce. Jinak k tomu, že se ty budovy dají obejít z levé strany bych dodal, že je tam z toho důvodu udělaná zeď s vysokými bodci. Co se týče čistoty ulic, nechtěl jsem kreslit vozy, kočáry a další věci, které by město sice oživily, ale každý den mohou stát jinak. Taky jsem to nechtěl přeplácat, aby to bylo přehledný. Mapu pak ještě doplní o další popisky, které jsou zatím jen u několika málo míst.
Autorská citace #7
12.11.2019 16:00 - York
Tykev píše:
Co se týče čistoty ulic, nechtěl jsem kreslit vozy, kočáry a další věci, které by město sice oživily, ale každý den mohou stát jinak. Taky jsem to nechtěl přeplácat, aby to bylo přehledný.


Schválně to zkus, třeba na jednom náměstí. Docela by mě zajímalo, jak to s tím bude vypadat. Nejsem teda grafik, takže tohle je čistě diváckej nápad. Na druhou stranu s grafikama jsem dělal a živý prostředí vždycky vznikaly až přidáním spousty detailů.
Autorská citace #8
12.11.2019 16:08 - Jerson
Města můžou být smysluplná a zároveň velmi zajímavá, to se vůbec nevylučuje. Ostatně smysluplnost s ohledem na detaily je zajímavá sama o sobě.

Jde mi o takové věci jako přístupy na hradby, jejich vyklenutí (když jsou dvě věže a mezi nimi oblouk hradeb, tak ani z jedné věže se nedá střílet na útočníky u zdi na vrcholu oblouku, což popírá důvod stavby věží. Hradby jsou drahé, tak je vnitřní město hustě zastavěné, atd.)
Autorská citace #9
12.11.2019 16:41 - LokiB
Jerson: koukni na některé staré plánky měst, třeba Paříž

Část toho je prostě schematická a i historický vývoj vede pak k situacím, které nejsou úplně logické, v případě, že bys stavěl najednou celé město z jednoho návrhu.
Tady je to vidět třeba na těch dvou přílepcích, které k hradbám jsou u bran ... to by asi málokdo soudný takhle rovnou vymyslel. Ale přirozeným vývojem se můžeš dostat přesně do takovéto situace (zdi se po sto letech posunuly, domy už existovaly, ...). Takže obrázek pak vypadá nelogicky, ale je také reálný, protože k tomu holt došlo.
Autorská citace #10
12.11.2019 17:39 - efram
LokiB: Trochu jsi mne předběhl,ale teprve teď jsem se dostal k PC. Takových případů najdeme v jakékoliv činnosti mnoho. Chtěl jsem také postnout obdobnou mapu. Tolik k logice mapy v příspěvku.....tuším už to tu bylo několikrát úspěšně oponováno (v různých diskusích). Soustřeďme se raději, zda má nápad jakousi konzistenci.
Autorská citace #11
12.11.2019 17:57 - LokiB
Můj cíl nebyl se přít s Jersonem, že se mýlí :) Protože jeho argumenty mě napadly při tom pohledu na mapu hned taky. Tak jsem se nad tím zamyslel a napadlo mě několik způsobů, jak by k takové "nelogičnosti" mohlo dojít ... a to je důležité, mít k takovým místům prostě "příběh" ... ono to může mít i napojení na vlastní hraní. ... Historie daného "přílepku" je taková a taková, nejdřív outcasti za branou, pak zisk vlivu, ovládnutí města, a s tím logické připojení k městskému opevnění, pak zas úpadek a ztráta vlivu, dnes .... bla bla bla. Když si s tím člověk pohraje, tak z té nelogičnosti udělá "zápletku".
Autorská citace #12
12.11.2019 17:57 - Xeth
Mapky jsou pěkné, na svět jsem zvědavý. *thumbs up*
Autorská citace #13
12.11.2019 17:59 - LokiB
Z blízkých měst je tu třeba Plzeň, která má hradby v některých ohledech podobné (vypouklé zdi bez bašt a věží, přílepky k hradbám... posun u bran, atd.

Autorská citace #14
12.11.2019 18:24 - efram
LokiB není to o tom se přít je to o uvědomění spojitostí a to, že co jeden muže ve své víře považovat za zcela logické je v reálném světe spíše okrajová záležitost.

Borec sem hodí, řekl bych, více než povedený obrázek a třetí post je o tom, že jde o sice hezkou a ne moc logickou mapu.......což je dost kontraproduktivní a navíc nepravdivé tvrzení...

P.S.:možná by stálo za úvahu takového kreslíře angažovat na nějakém z projektů
Autorská citace #15
12.11.2019 19:37 - sirien
Věčný císař naprojektoval hlavní město jako elegantní a logickou záležitost spojující životní potřeby obyvatel s funkčními požadavky vládnoucího centra. Od té doby ho vždycky zajímalo, kde se sakra stala chyba. Největší problém se senátem vedle svého paláce nakonec vyřešil tím, že mezi ně nechal navršit ohromnou horu. Že tam ty politici sou ještě neznamená, že se na ně musí pořád dívat.

(Sten: příběh osobní msty, nějaká pozdější kniha, volná parafráze)
Autorská citace #16
12.11.2019 19:50 - ShadoWWW
Mně se líbí úroveň detailů. Jedna z nejlepších map kreslených tužkou, co jsem viděl.
Autorská citace #17
12.11.2019 21:27 - krytah
Zní to jako úžasný počin (i když třeba já sám o sobě vím, že bych na něco takového neměl nervy a čas ;D), za mě rozhodně palce nahoru.
Autorská citace #18
12.11.2019 23:54 - Tykev
Ta interaktivní mapa bude vypadat tak, že bude Mapa světa, po kliknutí na oblast se načte mapa oblasti, po kliknutí na město nebo místo se načte mapa lokace. Bude to zřejmně ve wiki, tak u toho budou zároveň všechny potřebné texty.
Autorská citace #19
13.11.2019 12:57 - Pjotr
Mne se to libi, jak kresby, tak myslenka mit to jako interaktivni mapu.

Pripojuju se k navrhu ozivit ty mapky nejakyma detailama - lidi, vozy, neporadek... vypadaji pak uveritelnejc a muze to i vnuknout myslenku na nejaky encounter.
Autorská citace #20
13.11.2019 15:03 - obbivan


Koukněte na Jihlavu jak byla stavěná.
Autorská citace #21
19.11.2019 21:39 - Tykev
Mě tyhle města připadají všechny hrozně podobný a nudný. Většinou se snažím, aby z každého města vyzařovala jiná atmosféra. Proto se snažím, aby měly buď třeba nějakou zajímavou dominantu, nebo byly v jiném terénu a podobně.

Když půjde vše podle plánu, tak by vše mohlo být hotovo před vánoci.
Autorská citace #22
9.1.2020 22:51 - Tykev
Zdravím všechny!!!
Konečně je to tady! Svět Hic Sunt Dracones má již utvořené nějaké základy, které jsou zprovozněny. Zatím tvořím stále první království Eletor, kde jsou již různé lokace, a prozatím tři dobrodružství. Momentálně mám technické potíže s nahráním tří větších map. Ty doufám doplním během zítřka. Vše naleznete na ZDEZIJIDRACI.CZ
Autorská citace #23
9.1.2020 23:33 - York
Je mi jasný, že to byla spousta práce, tak doufám, že to přijmeš jako konstruktivní zpětnou vazbu: mapa světa nevypadá dobře. Přitom už víme, že kreslit umíš, takže to je určitě jen tím, že jsi nezvolil dobrej styl.

Nejvíc to kazej hory, na těch by to fakt chtělo zapracovat. Doporučuju napsat do googlu něco jako "fantasy map mountains tutorial" a vybrat si nějakej styl, kterej se ti bude líbit.

edit: Popravdě bys hlavně potřeboval zpětnou vazbu od někoho, kdo o kreslení něco ví, což tady moc lidí není. Můžeš to zkusit hodit třeba na RGP fórum, tam občas přispívají Ecthelioni (tady je jejich portfólio).

edit2: Máš kladný body za Dakarské moře ;p
Autorská citace #24
10.1.2020 00:24 - Tykev
Děkuju, na ty hory se podívám. Dřív jsem je kreslil způsobem, jako je to na mapě středozemě. Chtěl jsem ale zvolit způsob, který by víc znázornil hřebeny a přesný tvar.

To Dakarské moře nechápu :D Jestli je to použité někde jinde, tak je to jen shoda jmen.
Autorská citace #25
10.1.2020 00:41 - Haplo
Shodou okolností jsem koukal na videa podobných témat a narazil jsem na WASD20 kanál, video o různých typech hor bylo první které jsem viděl. Nicméně youtuberů, kteří se tímto tématem zabívají je nespočet.
Autorská citace #26
10.1.2020 01:21 - York
Haplo: Good catch ;-)

Sedmička se mi líbí asi nejvíc. Šestka je zhruba to, o co se asi pokoušel Tykev, ale přesně jak říká ten maník ve videu: aby tahle varianta vypadala dobře, musí se fakt dobře vystínovat.
Autorská citace #27
10.1.2020 09:43 - Tykev
Ta sedmička vypadá dobře. Řekl bych, že jsem se pokoušel o něco mezi 6 a 7. Zkusím to někdy přepracovat, ale nejdřív je potřeba dodělat jiné věci.
Autorská citace #28
10.1.2020 11:57 - Tykev
Teď jsem na jedné kopii mapy světa zkusil jen tak zběžně vystínovat kousek hor, a vypadá to mnohem lépe. Díky za bezva radu.
Autorská citace #29
10.1.2020 12:22 - York
Tykev: Hoď sem pak odkaz, prosím. Jsem zvědavej, co se ti z toho podaří vykouzlit.
Autorská citace #31
10.1.2020 13:00 - Tykev
Hodím, ale nejdřív chci dodělat dobrodružství, na kterém pracuji. Potřebuju dokreslit čtyřpatrovou gobliní jeskyni, a popsat ji. Ty hory nejspíš udělám až za pár dní.
Autorská citace #32
11.1.2020 16:08 - Tykev
Přidáno trpasličí město Duramon, které leží v Haldarově Hlubině. Nevím, jak udělat klikatelnou url, tak hodím odkaz :D

http://zdezijidraci.cz/index.php?title=Haldarova_Hlubina
Autorská citace #33
11.1.2020 16:19 - York
Tykev píše:
Nevím, jak udělat klikatelnou url, tak hodím odkaz :D


Dole klikneš na tlačítko URL. Do uvozovek se dává odkaz, mezi hranatý závorky se dává text, kterej pak bude vidět:

[a href="http://zdezijidraci.cz/index.php?title=Haldarova_Hlubina"]Haldarova hlubina[/a]

Vypadá to pak takhle:

Haldarova hlubina
Autorská citace #34
11.1.2020 16:47 - malkav
ještě doporučuji do prvních hranatých závorek přidat text target="_blank", což směřuje odkaz do nově otevřené záložky ;)
Autorská citace #35
11.1.2020 17:25 - sirien
malkav: kdo v dnešní době nemá nastavenej prohlížeč popř. nepoužívá k otevírání odkazů adekvátní mouse gersture, ten si žádnej target= nezaslouží.
Autorská citace #36
11.1.2020 17:59 - LokiB
ty máš nastaven prohlížeč, že každej odkaz otevírá v novém okně?
já tedy ne + v mobilu je to trochu komplikovanější :)
Autorská citace #37
11.1.2020 18:20 - sirien
down a longer tap - tap. Tvůj problém, že to nemáš zažitý ;)
Autorská citace #38
20.1.2020 21:26 - Tykev
Mimo jiného jsem teď přidal dvě malé a jednu velkou mapu vnitřních prostor pro jeskyně. Můžete se podívat Dobrodružství k nim teprve dopisuju.
Autorská citace #39
28.1.2020 10:51 - Tykev
Přidáno dobrodružství Barbarova žáadost
Autorská citace #40
7.2.2020 23:06 - Tykev
Právě jsem nahrál novou mapu světa. Jsou tam předělané hory podle videa, které jste sem dali. Vypadá to mnohem lépe.

zdezijidraci.cz
Autorská citace #41
7.2.2020 23:08 - Tykev
Koukám, že url jsem nějak podělal... tak zkrátka navštivte zdezijidraci.cz
Autorská citace #42
7.2.2020 23:13 - ShadoWWW
Musíš to zadat včetně http(s), jinak to bere jako lokální odkaz na Kostku. Opravil jsem ti to, už to funguje. :)

Jinak fakt moc pěkná mapa, rozhodně lepší než předtím.
Autorská citace #43
21.2.2020 22:51 - Tykev
Přidáno dobrodružství Paladinovo poslání, a knihovna. V knihovně je zatím sepsán příběh stvoření světa, jeho utváření, a seznam bohů.
Autorská citace #44
2.3.2020 00:01 - Tykev
Přídána mapka Mévelinin Lazaret
Autorská citace #45
12.3.2020 00:11 - Tykev
Přidáno dobrodružství Smrt na poli
Jedná se o menší dobrodružství, začínající krátkým vyšetřováním, po kterém hráči neví jistě, co se stalo. Pouze vědí, že jeden malý kluk zemřel, a starší chlapec s dívkou zmizeli. Následuje přepadení farmy bandity, a následné vystopování jejich doupěte, a osvobození zajatců. V jednotlivých částech dobrodružství lze získat střípky celého příběhu na pozadí, které si pak hráči poskládají dohromady. Navíc lze dobrodružství řešit různými způsoby.
Autorská citace #46
23.3.2020 23:41 - Tykev
Přidáno dobrodružství Divoká magie
Dobrodružství na jedno sezení pro zkušenějšího vypravěče.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11613297462463 secREMOTE_IP: 52.91.84.219