Střípky

Autorská citace #1
29.6.2006 06:40 - Rytíř
Chybí mi tu jedna zásadní rada - jak si ochránit vycvičenou kostku..? Když jsem si kdysi jednu ze svých prvních ochočil natolik, že už pro ní přestaly platit zákony pravděpodobnosti, hráči mi jí po jedné obzvlášť povedené sérii prostě vyhodili z okna řkouc, že se na to můžou v**t, aby je kvůli ní zmlátil každej skřet! Už jsem jí nenašel. Parchanti.
Autorská citace #2
12.1.2007 12:13 - Jerson
Nejlepší rada jak ochránit kostku je zamknout jí na bezpečné místo a vůbec s ní nehrát, neboť při hře s dobře vycvičenou kostkou hrozí dotyčné od ostatních velké nebezpečí (jak ukázal Rytíř), a pokud jí uživatel bude bránit, hrozí nebezpečí i jemu.
Například já buď požaduju výměnu kostky, nebo si hráč napřed naháže několik výsledků dopředu a já je beru buď pro jeho postavu nebo pro své postavy. A pokud by se bránil, mám pod postelí brokovnici :-)
Autorská citace #3
12.1.2007 13:10 - LZJ
Rytíř: cvičit jednu kostku není optimální. Jeden náš GM (když je v roli GMa) prakticky neumí hodit na d20 pod 15. A je jedno jaké má kostky. U nás tomu efektu říkáme "Jacekovy kostky" a v DnD to poněkud omezuje taktiku, třeba nemá cenu plýtvat kouzly se save na NPC a taky nefungují CR podle monster manuálu. ;-)
Autorská citace #4
12.1.2007 13:17 - Rytíř
No, to musí poněkud dost omezovat taktiku, takové Jackeovy kostky!! :))) Je pravda, že ten DM-kostkový efekt až nepochopitelně funguje, prakticky kdokoliv, kdo házel v roli nebo za DMa, tak házel buďto nadprůměrně nebo přesně tak, jak bylo třeba... Patrně je to kompenzace mnohovesmíru za všechny ty zabité CP, s nimiž se chudák DM tak piplal. Nebo nevim :)
Ale ta moje kostka byla výjimečná, neb házela šestky i když jsem hrál za postavu.. :)) (tehdy jsme ještě hráli Drd, tam je takováto vlastnost vážně k nezaplacení)
Autorská citace #5
12.1.2007 14:59 - Alnag
Když jsem DM, tak mi padají vysoká čísla... a ani nemusím házet. Jejda, teď jsem asi něco prozradil :-))
Autorská citace #6
12.1.2007 20:29 - wraiths
keckove..:-)) je to uplen jedno kdo cim hazi...se to musi umet,jak hrac,tak DM musi si myslit cislo a soustredit se an to cislo a ono pak padne. alespon u me to vetsinou funguje.
Autorská citace #7
22.1.2007 19:09 - commoner
V podstatě je opravdu jedno čím házíte. Ve skutečnosti jde jenom o správné použití řízené představivosti. Ovšem jen tím, že si myslíte něco ve smyslu: moje šťastná kostka...teď mi to určitě padne... - používáte řízenou představivost a padají vám lepší čísla. Naopak když si budete říkat: sakra...to je ta smolná kostka...určitě mi to zase skazí... - pravděpodobně vám budou padat čísla, které nejméně potřebujete.
Autorská citace #8
23.1.2007 07:58 - wraiths
no a nebo ja jsem zazil taky kamose co hazel kostkou a na ni mel 3x 6ku :-)) a vubec nikdo nepoznal co ma za svindl kostku(to ji u pujcoval jinym) do ty doby nez nam to pak sam rekl.
Autorská citace #9
23.1.2007 08:01 - Rytíř
No neke, fakt to takle nafixloval a nikdo si toho nevšim? Tak tomu říkám ověřovat dobře Hraní! :)))
Autorská citace #10
23.1.2007 08:21 - wraiths
Rytiř: no fakticky,ja na to sam koukal jak blazen a to sjem ji mel predtim nekolkrav ruce. to vis zapal pro hru,to si neprohlizis poradne kostky :-)).
Autorská citace #11
23.1.2007 16:02 - Xeth
Znám DMa, který tajemně hodí a pak, když nějaké číslo už padne, se rozhodne co za číslo vlastně potřebuje. Co ho znám, vycházelo mu většinou co měl v plánu.... ;D
Autorská citace #12
25.1.2007 12:53 - McCross
No někdy jsem DM, a někdy hráč, ale ještě se mi nestalo že bych si hodil dobře, jsem kněz a moje ůtoky šly po většinou vedle...
Sám jsem málem začal na dvacetistěnce počítat pouze s čísly 1-8 ( většinou 5 ),ale pokud šlo o hody na přežití z mojeho gnóma byla mrcha odolná....
To samé se stává postavám ve chvíli, kdy jde o život začnou kostky pracovat v jejich prospěch, taky myslím že to nemá daleko k magii...
Autorská citace #13
25.1.2007 13:17 - Bajo
Já měl zase sadu kostek jen na DMování a padaly na ni nejčastěji 16+ (d20). Kdykoliv jsem je použil jako hráč, tak to byla bída. :)
Nakonec jsem je ale raději přestal používat, radši.
Autorská citace #14
25.1.2007 14:34 - JackPhoenix
Jeden hráč se kterým hraji musí nějak ovlivňovat kostky nebo co, hraje za hraničáře a boj v podstatě bez vyjímky probíhá stylem- na útok max 5, ani zásah- nepřítel dá pár dobrých ran, dostane ho tak na 10 žt- najednou začnou hraničářovi padat čísla 15+, nepřítel se nemůže trefit a když jo, stejně náš milej hrdina skončí na 1 žt a všechno okolo pobije. A to si jako DM ani neupravuju statistiky nepřátel a hody házím všem na očích.
Autorská citace #15
25.1.2007 14:43 - Alnag
JackPhoenix: A hází pořád tou samou kostkou?
K této problematice doporučuji nastudovat Munchkin's guide to power gaming. Kapitolu o házení kostek. ;-)
Autorská citace #16
25.1.2007 14:47 - JackPhoenix
Ta kostka je moje :-). A vysoký čísla na ní padají jen někomu a když má sama náladu.
Autorská citace #17
25.1.2007 14:54 - Rytíř
No, beze srandy, jakože na magii a tak podobně v podstatě nevěřim, tak na schopnost lidí ve vypjatých situacích ovlivňovat věci, který by podle ofiko náhledu neměly být ovlivnitelné, tak na to věřim.
Z vlastní zkušenosti vim, že když se opravdu dostane hráč do situace, která ho pohltí a on se začne za svou postavu potit, vycházejí mu takové hody, že podle statistik by se to mělo stát 1 za 50 případů a ne 3x ze 4.. :)))
Např. jsem zažil několikrát situaci, kdy osud celé družiny (doslova a do písmene) závisel na hodu jedné postavy. Vždycky, vždycky to ten hráč hodil! A přitom bylo předem dáno, co musí padnout, aby to klaplo a šance byla teoreticky 50 na 50 nebo i horší.. Jenže když prostě kolem napjatě stojí 5 lidí a s vytřeštěnýma očima tu kostku sledují, na jakém čísle se zastaví - tak si ta chytrá holka nedovolí riskovat další existenci a ukázat špatný číslo :)
Autorská citace #18
25.1.2007 15:12 - JackPhoenix
Ta kostka je už vyučená, když se zezačátku nevzchopila tak dost často zažila poměrně dlouhý letecký den- teď už si nic nedovolí, když o něco jde, ale že by byly naučené i moje DMovské kostky, to se mi nezdá- chovám se k nim slušně, ale hráčské postavy prostě odmítají zabít.
Autorská citace #19
25.1.2007 15:13 - Alnag
Bacha na slovo statisticky. Statisticky je naprosto shodná pravděpodobnost pro plejádu hodů na d20: 20, 20, 20, 20, 20; 1, 2, 3, 4, 5 nebo 7, 4, 9, 3, 19. Na vyvážené kostce má každá ploška stejnou pravděpodobnost a jednotlivé hody jsou na sobě nezávislé. To, že lidské vnímání v tom vidí nějaký úmysl, nějakou číselnou řadu, to je jen příliš bujná lidská fantazie. :-)
Autorská citace #20
25.1.2007 15:18 - JackPhoenix
Alnag: Na to, co ty kostky dělají, jsou všechny statistiky krátké. TO uz by byla moc velká náhoda.
Autorská citace #21
25.1.2007 15:45 - Jerson
Víte co? Zvažte, jak dobrou mají hráči kostkových RPG dovednost "Házení kostkami" ve smyslu "hoď co nejvyšší / nejnižší číslo" :-) A aké si všimněte, jak v těch vypjatých situacích hráči hází - vsadím se, že přesný pohyb svalů a jen několik o otoček kostky. Když mu jí dáte do pohárku, ať pořádně zatřese, pravděpodobnost už zase převezme otěže.
jinak kamarád měl k10, která pokaždé hodila 0. A to jí neupravoval.
Autorská citace #22
25.1.2007 15:51 - Rytíř
Alnag: Ano, z hlediska statistiky je při každém hodu pořád stejná šance co padne.. jenže zrovna tak je z jejího hlediska dané, že po dvou hodech 20 na k20 je VELMI malá šance, že ti padne třetí dvacka... říká se tomu tuším permutace, neboli svázané výsledky náhodných čísel se stále stejnou základní pravděpodobností výskytu... a statistika nám tak jen potvrzuje to, co nám říká obyčejný selský rozum, že totiž hodit tři dvacky za sebou se povede jen když vám jde fakt o život, jinak nikdy :)))
Autorská citace #23
25.1.2007 15:55 - Rytíř
Jerson: souhlas, podvědomá znalost vyvážení kostky, vnímání důlků nebo čísel kůží a nacvičený vrh, to si přesně myslim, že u tzv. "oblíbených" kostek je přesně to co funguje... a jak fungovala ta moje kostka, než mi jí zahodili. Vždycky když jsem jí nějakou dobu koulel ve dlani a nechal spadnout na stůl tak, aby běžela po malíčku, otočila se zhruba 3x (byla těžká) a třikrát z šesti hodů padla šestka (bylo to ještě v Drd, takže šestistěnka).
Když jsem jí protřepal ve spojených dlaních a nechal spadnout na stůl, házela "normálně". :)
Autorská citace #24
25.1.2007 15:58 - Jerson
Tak nějak - kamarád házel na k20 pravidelně nízká čísla (podhazovali jsme), ale jen dokud jsem se na něj nedíval. Když jsem se díval, tak mu to nějak nepadalo, hlavně proto, že jsem mu neuznal hod, kdy se kostka ani jednou neotočila a jen přepadla z dlaně na stůl (asi 5 cm). U k6 by to bylo ještě markantnější.
Autorská citace #25
25.1.2007 15:59 - Rytíř
:)) Nicméně pořád trvám na tom, že opravdu soustředěné přání lidí má svou sílu.. protože pak padají čísla i lidem, co to normálně "neumí".. :)
Autorská citace #26
25.1.2007 16:01 - Alnag
Rytíř: Potíž je v tom, že ty výsledky nejsou vzájemně svázané. Jsou nezávislé. Je to stejné jako když vezmeš pytlík dáš do nějak dvacet kamínků každý s jinou barvou a pak se bez koukání sáhneš do pytlíků a vytáhneš kamínek. A pak ho tam zase vrátíš! Šance, že jej vytáhneš znovu je stejná jako ta, že vytáhneš jiný kamínek - tj. 1/20. Šance, že padne 3x za sebou 20 je 1/20*1/20*1/20 a je úplně stejná jako ta, že padne třeba 8, 13 a 18. Ta je taky 1/20*1/20*1/20. To není fikce to je realita. Selský rozum je občas prostě mrcha.
Autorská citace #27
25.1.2007 16:03 - Alnag
Jinak z DrD 1.2 mám jednu šestistěnku, která je viditelně deformovaná a padají na ní výrazně častěji čísla 5 a 6. Ale nebojte používám ji jen jako DM :-)
Autorská citace #28
25.1.2007 20:30 - wraiths
Rytíř : pockej to jako hazite kostku z ruky...8-)? u nas je to nemozny jeden kamarad narezal ze silny kartonovy role kelimky nalepil dna.kazdy kelimek je stejnej.a musi kostky mixovat v nem. ale pomalovat si ho mohl kazdej jak chtel :-). takze hod palti jen s timhle kelimkem.tim se vylouci fixlovani a nikdo nerika ze se kostka malo tocila. proste zachresti a jak rika Jerkson,oteze ma zas pravdepodobnost.
Autorská citace #29
25.1.2007 21:00 - andtom
25.1.2007 16:01 - Alnag: Ta pravděpodobnost 3x20 a 8,13,18 je stejná, tj. 1/20*1/20*1/20 pouze tehdy, pokud se trvá na pevném pořadí 8,13,18 (nebo jiném pořadí těchto tří různých čísel, ale dopředu pevném). Pokud na pořadí nezáleží, tak je pravděpodobnost 8,13,18 selským rozumem vyšší - u prvního hodu mám 3 možnosti vhodného čísla, u druhého dvě možnosti a až u posledního jedinou možnost, takže pravděpodobnost 8, 13, 18 bez pevného pořadí je je rovna 3/20*2/20*1/20.
To jen pro pořádek, nevím jestli jsi myslel pevné pořadí nebo ne.
Autorská citace #30
25.1.2007 21:06 - LZJ
K té pravděpodobnosti: ono hlavně málokdo ocení sekvenci 8,13,18 stejně jako 20,20,20. Takže když nastane ta první, tak si toho nikdo ani nevšimne, ale té druhé jo. Zvlášť když něco s pravděpodobností 1:8000 nenastává tak často.
Autorská citace #31
25.1.2007 21:12 - Alnag
andtom: pravdu díš. Myslel jsem pevné pořadí. To je hlavně vidět, když vznikne nějaká posloupnost - 1, 2, 3, ... (na to jsou lidé taky zvlášť všímaví...)
Autorská citace #32
26.1.2007 07:39 - Xeth
Pravidelné házení vysokých nebo nízkých čísel, to jsem myslím zatím neviděl, tedy snad až na jediný případ kdy k6 dávala většinou (!!!) 4+. Občasné řetězce podobných hodů jsem ale zažil a celkem dostkrát.
1) Můj celkem podprůměrný bojovník se jen tak z legrace účastnil královského turnaje na počest kdo ví čeho. Každý souboj (na měče) byl do první krve což bylo buď určitá část HP nebo vyloženě krvácení (bylo to ještě blahé paměti AD&D a kritických zásahů). Moje postava porážela v prvním, maximálně druhém kole své soupeře tím, že ža jsem si hodil 20 a kritický zásah. Tenhle bojovníček to dotáhl až do finále, kde ho sťal nějaký drakobijec.
2) Celkem nedávno byla postava partovního bijce (monk) totálně seřezána v relativně nenáročným encounteru. Šlo o v lese pobíhajícího destrachana. Normálně by ho tato postava seřezala tak rychle, že by chudák destrachan netušil co se stalo, ale ne tentokrát. Hráč si hodil sérii sedmi 1 (na d20) v řadě na všem co házel - útok, save... prostě všechno - a skončil na lopatkách. :)
Autorská citace #33
26.1.2007 08:03 - Rytíř
Alnag: Mám neodbytný pocit, že si pořád malinko nerozumíme.. :) Tak to raději napíšu ještě jinak - jak nám briskně LZJ spočítal, tak šance, že potřetí za sebou hodíš 20 na k20 není 1:20, jak naznačuješ, ale 1:8000! Což je dost rozdíl.. a právě to, o čem se tu furt bavíme, jak je možný, že u někoho, někdy, jak se zdá neplatí :))
Když jsem se o tomhle kdysi bavil s naším profesorem matiky, tak souhlasil, že pokud bysme znali dostatečné množství předchozích hodů kostkou (přičemž "dostatečné" znamená v tomto případě fakt enormní počet hodů, nerozebírali jsme zda milion nebo miliardu), dalo by se s velmi vysokou mírou pravděpodobnosti předpovídat, co padne při příštím hodu... tahle představa se mi moc líbí :)
Xeth: sedm 1 za sebou?? ty brďo.. tomu řikam mít svůj den teda! :))
Autorská citace #34
26.1.2007 08:13 - Jerson
Rytíř - nemáš pravdu. Je jedno, kolik hodů předtím znáš, co padne na dalším z nich neodvodíš, pokud jsou opravdu náhodné. Ostatně na tomto principu funguje ruleta a existje jen jeden trik, jak jí přelstít, a ten není v pravděpodobnosti :-)
Jinak je ale zajímavá ještě jedna věc - otočte to. Jaká je asi šance, že by se žádné postavě za celou hru nepodařila série dobrých hodů (ať už to značí cokoliv), že by v kritickou chvíli nepadlo to jedno jediné číslo (třeba 01 na dvou desetistěnkách při hodu na procenta, což už jsem taky viděl) ...
Můžete si to i spočítat, i když to nebude jednoduchý výpočet, je v něm moc proměnných, ale šance že se to nestane je téměř nulová. Zvlášť při větším množství hodů, hráčů a her.
Ale člověk by se asi nepozastavil nad tím, že během celé hry nikdy nepadlo nic extra, i když statisticky by to byl taky zázrak :-))
Autorská citace #35
26.1.2007 08:16 - Vannax
Tahle diskuze to je docela prdel. Nevím co tu tak sáhodlouze řešíte, když je řešení tak prostý. Když chcete aby kostky házely vysoký čísla, jednoduše si pořiďte kostky pouze s vysokými čísly...:)
Autorská citace #36
26.1.2007 08:23 - Jerson
vzhledem k tomu že u mě podhazujeme, tak je účel hodit co nejméně. Ale zase šestky se počítají jako nuly, takže dvě šestky je nejlepší hod a dvě pětky nejhorší - zatím nikdo neovládl štěstí tak moc, aby to bylo výrazné. Holt naučit se takový hod hodit "dobře" není jen tak :-)
Autorská citace #37
26.1.2007 08:24 - Rytíř
V: Jo, taky se mi líbí, jak tu semelem první poslední.. :))
Jerson: hmm.. no, trochu jsi mě zviklal.. je možný, že si to pamatuju blbě, že sem mu tuhle svojí teorii předestřel a matematik jí nevzal :)))
Dám teda k dobru jinej frk :)), když sme teda u těch náhodných čísel - táta mi nedávno řikal, že čet článek kdesi v Science snad, že britský vědátoři zjistili, že objevili souvztažnost mezi výsledky čistě náhodných akcí v závislosti na tom KDY byl test proveden. Vyšlo jim zhruba něco v tom smyslu, že každé první úterý v měsíci v 15:01:02 padne na k20 vždy 8. Dobrý co :) Trochu to prej nabourává lecjaké teorie o našem vesmíru a tak a vůbec..
Enormní zájem to imho vzbudilo právě u hazardních hráčů rulet :D
Autorská citace #38
26.1.2007 09:55 - Jerson
Já hody v RPG probíral s učitelem statistiky, co hrál RPG a překvapil jsem ho, jak dobře jsem měl zmáknutou statistiku hodů - a že jsem znal jiné kostky než k6 :-) (Zato on neviděl k30 :-)
S těmi náhodnými čísly a výzkumem - moc tomu nevěřím, hlavně tomu závěru. Musel bych si ho přečíst a ověřit sám :-)
Autorská citace #39
26.1.2007 09:59 - Alnag
Rytíř: Myslím, že se necháváš příliš unést tím LZJovým výpočtem. Ten totiž neříká nic, než to že budeš-li usilovat o jakoukoliv konkrétní řadu, tak čím delší tím méně pravděpodobná. Nicméně protože hody jsou nevázané tak je jedno jestli ta řada bude z dvacítek nebo z čísel nějak náhodných. A jeden jakýkoliv hod má pro každou stranu stále pravděpodobnost 1/20.
Autorská citace #40
26.1.2007 10:16 - Alek
K té ruletě...myslím, že to není zrovna ideální příklad, neb dnešní rulety už jsou o trochu jiný náhodě. Jsou prej naprogramovaný; aspoň mi to tvrdil kamarád, kterej si z toho udělal celkem slušnej přivýdělek. Měl sešit plnej popsanejch stránek čísly, jak padaly, hledal určitou podobnost a podle nich pak sázel. Vlastně se jí pokoušel hacknout, a dle výsledků mu to docela vycházelo...
Autorská citace #41
26.1.2007 10:26 - Jerson
Myslíš elektronické rulety? Klasické rulety by bylo zbytečné programovat, vyhrávají čistě statisticky a je bezpečnější, když v nich nebude systém.
Autorská citace #42
26.1.2007 10:34 - Alek
Jerson: jj, elektronický; nevím, který dneska převažujou. Ty el. jsou zas asi bezpečnější v tom, že tam není bezprostředně ten lidský faktor, ten krupiér:-)
Autorská citace #43
26.1.2007 10:47 - Jerson
Krupiér nemá moc šancí ovlivnit výsledek tak jako tak. Ale to se dostáváme poněkud mimo téma kostek :-)
Autorská citace #44
26.1.2007 10:54 - Alek
Pravda, jsme trochu OT. Já osobně v tohle ovlivňování hodů moc nevěřím a tudíž jsem se na samotnej akt hodu přestal nějak výraznějc soustředit. Ale po téhle diskuzi to při příští hře asi vyzkouším:-)
Autorská citace #45
26.1.2007 11:17 - Jerson
Já to mám snažší, buď se háže dvěma kostkama a nebo se nastavuje a odhaduje, což mnohem víc podléhá psychickému rozpoložení, jak může potvrdit Alnag - na poslední hře jsem třikrát za sebou odhadl nastavené číslo, když byla čance 1:3 nebo 1:4, vždycky na první pokus.
Autorská citace #46
26.1.2007 11:27 - Alek
My hážeme 3k6 a je to skoro stejný jak při k20; DM hází jak prase, hráči výjimečně (pravda, asi míň než na dvacce, prostě přiměřeně k pravděpodobnosti). Hrajeme tak už asi 5 sezení, ani jednou jsem při útoku nehodil víc jak 12 (kritiku mám 13-18:-)). Zato 3 jse hodil asi čtyřikrát. Asi se fakt málo snažím, bo co...:-)
Autorská citace #47
26.1.2007 12:33 - Rytíř
D: Nebo ti to ostatní nepřejou! :))
Autorská citace #48
26.1.2007 13:17 - LZJ
Alnag, Rytíř: Pravdu má Alnag. 1:8000 je pravděpodobnost, že hodím na d20 řadu tří předem určených čísel. Bez ohledu na konkrétní čísla. Není to pravděpodobnost třetí 20. Pravděpodobnost tří vysokých čísel (např. 15+) je už výrazně vyšší.
Autorská citace #49
26.1.2007 14:04 - Rytíř
Já jako chápu, co se snažíte říct.. a už ste dva, takže už mlčim. :))
Autorská citace #50
8.8.2008 05:21 - Kublajchán
Osobně si myslím, že házení kostkou o pravděpodobnosti moc není. Rozhodně ne při hře. Je to spíš magie, to mi věřte...

Plácnul jsem se přes kapsu a pořídil si sadu stříbrných kostek. Počkám na úplněk a nabiji je měsíční energií. Jak správně psal Alnag budu je všude nosit s sebou a budu s nimi komunikovat na vysoké intelektuální úrovni, a pak uvidíme jak budou mít hráči rádi svého DMa a jeho miláčky...:-)

Co se týče kelímku, nejsem si úplně jistý jestli funguje. Když občas s kamarády hrajeme vrhcáby, používáme všichni stejné kostky a stejný kelímek, ale jeden z nich vždycky vezme kelímek, zatřese ("zavoodooje" jak nikdy nezapomene prohlásit) a požadovaná čísla se jen hrnou...

Další návod jak si naklonit kostky je jen pro méně citlivější z vás. Jeden hráč si zařídil u kostek vysoká čísla tak, že je po většinu hry přechovával v dutině ústní. Není to asi moc hygienické, ale zas je nikdo nechtěl půjčit, i když házely tak dobře:-)
Autorská citace #51
8.8.2008 08:05 - Jerson
Co na to říct - někdy mi přijde, že lidé jsou stavění na to, že chtějí hrát, chtějí aby se ve hře vyskytovala náhoda a aby vždycky pracovala pro ně. Bez náhody je to nuda, protože by pořád vyhrávali, náhoda která je nenechá vždy uspět je špatná - tak co vlastně chtějí?
Autorská citace #52
8.8.2008 12:05 - Yashamaru
Ja jsem na kostky opravdu hodne ujetej mam rad krasne kostky esteticke. Momentalne mam dve sady jednu jen na hrani WoD a druhou na hrani DnD4. Na moje kostky muzu sahat jen ja a hazet snima jen ja. Kdyz nehazu nahrivam si je nejvyssimi cisly nahoru. Aby si zapamatovaly co se po nich chce. Kostky zasadne nemucim neublizuju jim ji ani je netavim :)
Pro me drzet kostky ve hre znamena chrestit osudem/stestim ve vlastnich rukou...
Autorská citace #53
8.8.2008 12:50 - Fibriso
Umm, mě se jednou v černém rytíři podařilo hodit kostku tak, že se zastavila na vrcholu...
Autorská citace #54
8.8.2008 13:07 - Alnag
Firiso píše:
Umm, mě se jednou v černém rytíři podařilo hodit kostku tak, že se zastavila na vrcholu...
A kolikastěnka to byla? (Doufám, že ne d20 :))
Autorská citace #55
8.8.2008 19:57 - Fibriso
noooo, byla to d20.
Autorská citace #56
10.8.2008 20:24 - Malfin
U nás je naprosto nemožné, abych si škudlil kostky jen pro sebe. Většinou na konci hry někdo nějakou postrádá a naopak někomu přebývá:D
Autorská citace #57
10.8.2008 23:41 - Element_Lead
Dneska jsme hrali a moje GM kostka fakt rulovala nejmin 5 critu od monster samy 19. Hrac paladina ktery branil slabsi cleny uz penil a vyhrozoval ji chuderce. Potom mi ju i vzali a hodili si sni death save. Samozdrejmne 20... :)
Autorská citace #58
11.8.2008 10:18 - Alnag
Yashamaru: Tak to je klasika. Taky mám takovou sadu GMovských kostek... ;-) Fakt je, že při hraní 4e je zvlášť frustrující, když DMovi padá hodně a hráčům málo...
Autorská citace #59
11.8.2008 13:46 - Merlin
Minulý týden při sessione jsem hodil nejmenší číslo 14....a že jich bylo...zato válečník nehodil nad 12 :) legrace..kdybych nebyl DM
Autorská citace #60
11.8.2008 16:37 - Gurney
Taky mám svoji osobní zabijáckou kostku, funguje jen pokud jsem GM a házím osobně, pak je každý druhý útok 19 nebo 20, když s ní zkoušeli házet hráči tak z ní myslím nedostali víc než sedmičku..
Autorská citace #61
11.8.2008 19:11 - Merlin
popravdě...s tou samou kostkou co jako dm metám jednu 20 za druhou..jako hráč zásadně prohrávám
Autorská citace #62
11.8.2008 20:40 - jonka
Mám teorii, která říká, že to není jen v kostce ale je to v hlavě. Házení kostek je podle mě i trochu (hodně) hlavologie, kdy musíš vědět co si myslet aby sis dobře házel. Rozdíl kdy něco funguje když si GM a nefunfuje když si hráč je přesně ono. Stačí si kupříkladu aby sis jako hráč řekl, že je to jen jeden z mnoha hodů, že na něm až tak nezáleží, nebo lépe i "nechceš abys někoho zranil" a už jsou dobré výsledky na světě. Synergie s hmotnou kostkou je samozřejmě k nezaplacení ,-)
Autorská citace #63
11.8.2008 20:42 - pipux
Oj, každý máme tu svoji štastnou kostku, že?
Matematická pravděpodobnost je jedna věc .... ale kdo říká, že ta konkrétní kostka je identická s ideálním mat. modelem? :)
(komu nedochází, pak se trochu zapiluje ...)
Jo a pak ještě ... kdo viděl Kráčející skálu jedničku? :) "Seš dobrej, ale viděl jsem to. Ty kostky jsou cinknutý" :))
Autorská citace #64
11.8.2008 20:49 - pipux
jonka píše:
Mám teorii, která říká, že to není jen v kostce ale je to v hlavě. Házení kostek je podle mě i trochu (hodně) hlavologie, kdy musíš vědět co si myslet aby sis dobře házel. Rozdíl kdy něco funguje když si GM a nefunfuje když si hráč je přesně ono. Stačí si kupříkladu aby sis jako hráč řekl, že je to jen jeden z mnoha hodů, že na něm až tak nezáleží, nebo lépe i "nechceš abys někoho zranil" a už jsou dobré výsledky na světě. Synergie s hmotnou kostkou je samozřejmě k nezaplacení ,-)
Prosímtě, čím nás to krmíš? Tvrdý pragmatik ti odvětí, že výrobní anomálií nemusí mít ta D20 kostečka na tvém oblíbeném čísle pravděpodobnost 1/20, ale třebas 1/18.375, ale to je asi tak vše.
Samozřejmě se počítá plnohodnotný hod, kdy ti nespadne z ruky, ale skutečně jí hodíš, protočí se ...
Teorie vůle? Ehhh ... ono se to nedá dokázat, víš? Spíš bych tě vybídnul, aby sis se svou kostkou hodila řekněme milionkrát, zapsala procentuální šance jednotlivých stran ... a máš teprv hezký model :)
Jo a že má něco nízkou pravděpodobnost neznamená že se to nestane ... nahodilost máš sanci odstranit opětovným házením, ale kdo říká, že by jsi nemohla hodit miliokrát kritickej :P
Autorská citace #65
11.8.2008 20:50 - jonka
pipux: v tomhle to není, důkazem budiž spousta kostek, které v rukou jednoho jedince házejí božsky a v rukou jiného jedince házejí zase průměr. Vyzkoušeno dokázáno. V geometrii to není :)
Autorská citace #66
11.8.2008 20:51 - Malfin
Já mám takové dvě "osobní" kostky. Identické, ale menší než všechny ostatní....kdysi jsem s nimi hrál ještě gamebooky. Teď si je nechávám jen pro zvláštní příležitosti :)
Autorská citace #67
11.8.2008 20:53 - Quentin
pipe, myslim, ze jonka je chlap
Autorská citace #68
11.8.2008 20:59 - jonka
Víš pipuxi. (hlavologická) Teorie házení kostek je trochu opdlišná od té statistické. Třeba:
1, nikdy si v praxi nehodím milionkrát kostkou, proč bych si tedy měl ověřovat jak je na tom moje kostka při miliontém hodu, krom toho se tlumí onen myšlenkový potenciál.
2, matematická kostka háže (z dlouhodobého hlediska) 10,5. Takovou kostku nechcu protože bych s ní nepřehodil cílové číslo.
3, matematický model předpokládá, že všechny hody jsou stejně (ne)důležité. Praxe však říká, že je rozdíl podhodit důležitý save a minout se v boji proti skřetovi. Každý hod je jinak důležitý, proto je kupříkladu dobré naučit se házet tak, abys házel nízké čísla kdy je nepotřebuješ a házet v důležitých okamžicích čísla které chceš.
Statistika je u tohodle naprd. To jsou jenom základy z čeho vycházíš. Pokročilé techniky házení musí vycházet z jiných věcí aneb je dobré nechat se unést a být trochu pověrčivý :D
Autorská citace #69
11.8.2008 21:00 - pipux
QuentinW píše:
pipe, myslim, ze jonka je chlap
jonka, jako Johanka? Neee? :)
jonko, nezlob se ... přeci jenom, i Milan Knížák se někdá utne :)
Autorská citace #70
11.8.2008 21:02 - pipux
jonka píše:
Statistika je u tohodle naprd. To jsou jenom základy z čeho vycházíš. Pokročilé techniky házení musí vycházet z jiných věcí aneb je dobré nechat se unést a být trochu pověrčivý :D
Jeden pokročilý hod taky znám. Probíhá formou "joooooooo! dvacet!!!!" s rychlou/ zakrytou rukou; přičemž je plně jedno, co vlastně padlo :)
Autorská citace #71
11.8.2008 21:06 - jonka
pipux ad ženský rod: to je v poho ,-)
Autorská citace #72
13.8.2008 17:49 - Jerson
Jen pro pobavení - tento člověk má kostky fakt v ruce
Autorská citace #73
13.8.2008 22:47 - Max
jonka: "Teorie házení kostek je trochu odlišná od té statistické."
V čem přesně? Ono je "Teorií o házení kostek" více? Pokud tedy není myšleno že je "Teorie pana X o házení kostek", "Teorie pana Y o házení kostek" ... pak je to jen konstatování že každý má svůj názor, ale nevidím v tom něco objevného a něco co by mohlo nějak výrazně popírat to, čeho dosáhl obor statistiky.
"Nikdy si v praxi nehodím milionkrát kostkou."
To "nikdy" se mi zdá příliš silné. Pokud budu chtít, tak si klidně milionkrát hodím ... milion není zas tak velké číslo.
"Matematická kostka"
Ještě jsem matematickou kostku, která by vždy házela 10.5, neviděl. To by pak totiž nebyla kostka ale konstanta. Modely bývají poněkud složitější (rozptyl, směrodatná odchylka,...)
"Praxe však říká, že je rozdíl podhodit důležitý save a minout se v boji proti skřetovi."
Ta věta vlastně nic nevyvrací. Pouze si pozorování rozdělíš na X kategorií, kdy je efekt na výsledek stejný a ty potom vyhodnotíš zvlášť.
Vyhodnocení toho, co na kostku má nebo nemá vliv - a jak je ten vliv pravděpodobný, pak je otázkou zápisu hodnot a vyhodnocení ukazatelů, které na určité úrovni pravděpodobnosti (a dle typu testu) mohou potvrdit/nepotrvdit zamítnout/nezamítnout nějakou hypotézu.
Nutné pravidlo je, že si nejprve určíš počet hodů, které budeš házet a až pak je skutečně nahážeš. Výběr z nějakého počtu předchozích hodů, kde počet můžeš vzít "dle svých představ", povětšinou nemá valnou váhu.
A pokud jde o praxi a selský rozum. Když kouknu na kostku a vím že má šest hran, tak lze předpokládat, že každá hrana má pravděpodobnost 1/6.
Aneb není dobré se příliš nechávat unést a být příliš pověrčivý.
Autorská citace #74
14.8.2008 08:16 - Merlin
Merlin nemluvit řečí vašeho kmene
Autorská citace #75
14.8.2008 09:22 - Rytíř
Taky sem měl kostku, co házela nadprůměrně často 6. Hrávali sme Drd, měl sem je fakt v ruce. Když říkám nadprůměrně, tak při dlouhodobém počítání spoluhráčů to vycházelo na šestku každé tři hody... (proč to sledovali jistě chápete - v rukou DM je něco takového na odstřel)
Protože i já víc věřím na statistiku než na magii, :) myslím, že to je prostě a jednoduše schopností vnímat detaily na podvědomé úrovni. Měl jsem styl házení, kostkou jsem mnohokrát kroužil v dlani a pak jí poslal přes malíček na stůl. Když jsme jí poslal určitým způsobem, cítil jsem, že je to dobře a že 6 padne. Nevím jestli to bylo nějakým nepatrně jiným vyvážením kostky nebo tím, že ruka dokázala vnímat počet ťuflíků.. každopádně stejný styl házení na jiné kostky (byť stejné designově) nezabíral.
Jsem přesvědčený, že se dá naučit například to, aby se kostka převalila o určitý počet hran. Takže když někdo staví kostku vždy na jedno číslo, pak jí uchopí naučeným způsobem a vrhne naučeným stylem, je mnohem větší šance, že se zastaví na požadovaném čísle, než na jiném.
Ale to není magie ani hlavologie, to je normální fixling :))
Taky si všimněte, že nejčastěji bývají "ochočené" 6ti stěnné kostky, dvacítky málokdy (i když tomu leckdo věří, ale v praxi sem to neviděl).
Viděl jsem tu pravda chlubení, že někdo umí statistiku popřít i kostkami míchanými v kelímku. Hmm, mno nevím. Jakkoli nechci vůbec shazovat věrohodnost těchto zpráv, to bych prostě musel vidět na vlastní oko. ;)
Autorská citace #76
14.8.2008 10:29 - Lotrando
Já jsem se setkal s různými přístupy hráčů, GM nevyjímaje. Určitě platí, že když má někdo fígl na házení, provádí hod pořád stejným, naučeným způsobem, ovlivňuje zpravidla výsledek vědomě. Tohle osobně nemám rád a jako GM tomu zabraňuji požadavkem na "dlouhý hod" (kdy kostka jde přes celý stůl) apod.
Další fintou jsou malé kostky, nečitelné kostky.
Moji hráči měli pochybnost o mojí červené d20, tak házím dvěma na střídačku. U GM hrozí však riziko subjektivního vnímání výsledků ze strany hráčů. Jednak nejsou rádi když padne 20 a podruhé, při počtu hodů, které GM provádí prostě sem tam padnou vysoká čísla a ta se vryjí do paměti.
Nejlepším řešením, ze strany GM, jsou otevřené hody. Hráči mohou jen těžko něco namítat, pokud při veřejném házení padne vysoké číslo, nemají žádné pochybnosti a výsledek přijmou zpravidla lépe. Riziko je pak v okamžiku, kdy GM neodhadne sílu protivníků a provádí úpravy za chodu. Všímaví hráči poznají, zda se kostlivcovi znenadání snížil útok nebo ne. Velkým rizikem jsou i crity, ale ty jsem se naučil prostě ignorovat, když vídím jak má družina na mále. Stalo se mi to naposled v boji s Kalarelem, kdy hlavní padouch critnul asi 3x krátce po sobě. Smáznout družinu ale není můj cíl, takže jsem to bral jako prostý zásah.
Autorská citace #77
14.8.2008 12:10 - pipux
Lotrando píše:
Nejlepším řešením, ze strany GM, jsou otevřené hody.
Jistěže ... přece nechceš proti hráčům příliš tajemničit, je to přeci jenom podvádění. Ale zase, když chceš zpupného hráče patřičně vytrestat (protože se nebezpečně vytahoval, dal jsem mu protivníka, který ho měl zmlátit, ale ukázal se příliš slabým), je to tu trošku problém.
Jedno luxusní řešení: zajdu do lesa, s pilkou na dřevo (u nás byly polomy, takže zlo lesu nehrozí), čapnu hezký kus dřeva, uříznu a odnesu na řemeslnický stoleček. A do svěráku, s pilníkem ... a máš kostku, jakou si přeješ (větší plochy hran = lepší pravděpodobnost hodu ;) )
Autorská citace #78
14.8.2008 14:02 - Jerson
Jako Vypravěč už nehážu vůbec. Hráči používají k6 s tím, že i "špatný" hod je pro hru vlastně dobrý. POměr úspěchů a neúspěchů je matematicky nastavený 2:1 - jednička a dvojka neúspěch, všechno ostatní úspěch, bez ohledu na výši schopností. Pokud by nějaký hráč příliš často uspíval, tak dané dobrodružstrví vyřeší rychleji, na menší počet hodů - ale jeho postava nezažije tolik zajímavých věcí, jako když se jí tu a tam něco nepovede. Tedy není záměrem hráčů házet dobrá čísla, a doufám, že díky tomu otázka v nadpisu u našich her ztratí smysl. (Protože kdybych chtěl, aby hráči uspívali častěji, tak můžou házet k20 a jen hod 1 bude neúspěch).
Stejně mi to přijde jako paradox hráče RPG - chci ve hře náhodu, musí být výhodná pro mě.
Autorská citace #79
14.8.2008 14:37 - Gabik
Vysoký hody jsou pro hru sakra důležitý z jednoho hlavního důvodu - zábavnost. Zažil jsem dny, kdy jsem měl úspěšnost tak cca 10% a zbytek byly mizerný. Nic tak neotráví hru, jako tohle. A nejsem to jen já. Skuste pozorovat spoluhráče, když mají smolnej den a taky to na nich poznáte. Člověk se baví, když se ve hře něco děje a to že tam jen tak sedíte házíte koskou a zjišťujete že jste spálili všechny dayli a encountery a nedali ste ani jeden bod dmg vás otráví. Jak říkali tenkrát spoluhráči a GM aspoň že na heali se nehází jinak si tu ani nemusel bejt. :o))
Jinak gratuluju Alnagovy k článku - sám používám aspoň polovinu těch rytuálů nevědomky už dobrejch pár let. :o))
Autorská citace #80
17.4.2009 08:00 - Magus
Jednou jsem mêl v Mage knightech kostku ktera mela 2 6ky a 2 5ky...
Autorská citace #81
18.5.2015 12:51 - Sparkle
Včera jsme v naší Fate kampani měli dost masivní souboj, kde za NPCčka jsem házela asi 50 hodů, z toho mi 1x padla dvojka, 2x jednička a všecko ostatní 0 nebo nižší.

V určitou chvíli jsem se přistihla, jak si zcela vážně prohlížím svoji židli a podlahu kolem sebe a stůl, jestli tam někdo nedal nějaký zaklínací obrazec.

Škoda, že se to nenatáčelo, bych dala ty kostky na ebay i s videem jako důkazem, že jsou fakt začarovaný. Myslím, že by se prodaly.
Autorská citace #82
18.5.2015 13:04 - York
Když mi to moc dobře padá, tak mi hráči seberou kostku a házejí s ní sami. Mizerové to jsou, je jich na mě moc ;)
Autorská citace #83
18.5.2015 14:29 - Nachtrose
Mám velký pytlík kostek pro "veřejné" upotřebení a pak mám pytlíček "svých" kostek, na které mi nikdo nesmí šáhnout. :-) Ale není nad to, když jsme se dohodli, že začneme všechno házet otevřeně ( přiznávám, občas jsem naklápej kostky v prospěch družiny... ), tak první 4 hody na d20 byli 18, 18, 17, 18...
Autorská citace #84
18.5.2015 21:35 - Pepa
Sparkle: V tom případě jsi byla svědkem jevu, který má pravděpodobnost 0,000 004026767%.

Jinými slovy jste statisticky dokázali, že kostky nejsou symetricky vyvážené, případně se s nimi někdo "naučil" házet :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13098096847534 secREMOTE_IP: 3.238.228.191