Střípky

Magus
17.2.2009 10:13
Nejlepší RPG PC hra
Jaká je vaše NEJ..??
Autorská citace #1
17.2.2009 11:01 - Jerson
Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth, první třetina.

Pohled vlastníma očima, žádná čísílka nábojů nebo životů, při zranění šedne pohled, hlavní hrdiny má závratě, při strachu se mu motá hlava, je třeba se ukrývat, protože všichni po něm jdou a on nemá žádnou zbraň.

Nevýhodou je, že jde o railroad.
Autorská citace #2
17.2.2009 11:36 - ShadoWWW
Baldur's gate (jako serie).
Autorská citace #3
17.2.2009 12:29 - Gabik
Jerson: jj souhlas. Hrál jsem a atmoška je tam pěkná.

Osobně co si pamatuju, tak mě nejvíc chytil Planescape torment - prostě proto, že je takovej myšlenkou jinej. U mě má velkou jedničku.
Baldury byli samozřejmě klasika (aspoň pro mě) a jsou hned za ním spolu s Newerwintrem a IceWind Dale.
Autorská citace #4
17.2.2009 12:46 - pipux
nej pc hra? a to se skutečně dokážete vrátit deset let nazpátek, hrát ony ploché, ošklivé a placaté gamesky? (líbil se mi deus ex a gothic 1,2 ... jen bych je nechal "odpočívat v pokoji")

dneska mám rád ragdoll physics (třeba "havoc", nebo "karma", tj. fyzikální modely ve hrách). líbí se mi hodně moc, když v oblivionu bandita dostane šípem do břicha, odletí nazpátek a jeho mrtvola se skutálí ze schodů.
Autorská citace #5
17.2.2009 13:27 - Fibriso
Pravděpodobně baldurs gate 2 a fallout 1 a 2.
ad oblivion: jo, když dostane z metru šípem a odletí pět metrů dozadu opravdu vypada... zajímavě
Autorská citace #6
17.2.2009 13:35 - ZM
pipux píše:
...bandita dostane šípem do břicha, odletí nazpátek...


Hahaha... Dokonalý případ ABSENCE fyzikálního engine... zákon zachování hybnosti ti nic neříká??? "Fyzikální engine" jenž porušuje jedny z nejzákladnějších zákonů fyziky (OK, tak jen mechaniky) není fyzikální engine. Pochybuji, že ve hře při vystřelení šípu odletíš nazpátek nepřed Ty, a po zásahu teprve ten bandita.


Jinak Baldury jsou pro mě jedny z nej her.
Autorská citace #7
17.2.2009 13:38 - Merlin
ZM: střílel jsi někdy z luku? proč bych měl jako střelec někam lítat? asi to dělám blbě, ale já stojím na místě...ale napravím to a příště budu metat kotrmelce...
Autorská citace #8
17.2.2009 13:38 - jonka
BG I, Icewind Dale, Neverwintry ostatní mě moc nebavily
edit: a ještě jsem zapoměl na Wizardry VII a TES: Arena :)
Autorská citace #9
17.2.2009 13:43 - Argonantus
Might and Magic VII; ale dnes už se k němu vracet nebudu; takže asi Morrowind.
Autorská citace #10
17.2.2009 13:47 - andtom
Série Realms of Arkania a rodina BG, IWD ...
Autorská citace #11
17.2.2009 13:49 - hkg11
No...Moje sú Fallout 2, Sacred a to je asi všetko ale Fallout je pre mňa najlepší !!!!Aha no on asi nestrielal z luku ale z Brakovnice
Autorská citace #12
17.2.2009 13:55 - ZM
2 Merlin: Jde o to, že hybnost musí být zachována. Po natažení luku jsi v klidu, šíp je v klidu. Hybnost je m*v, kde m je hmotnost a v je rychlost.

Pro jednoduchost: Ty 100kg chlapa, 1kg šíp. Šíp vystřelíš dejmetomu 10m/s.
V bude tvoje rychlost
m*V = m*v zákon zachování... hybnosti se musí rovnat
100*V = 1*10
V = 0,1 m/s ... takovou budeš mít rychlost po vystřelení šípu v opačném směru od tvého cíle. Ilustrační případ.... Ve skutečnosti dostaneš tak malou rychlost, že si toho ani nevšimneš.

Přesně to samé platí i po dopadu šípu. Takže aby ten chlap odletěl, musí mu šíp předat velkou hybnost. Ale hybnost musíš zase šípu předat ty, takže pokud budete stejně hmotní, když bandita odletí 2 m po zásahu šípem, i ty musíš odletět 2 m po vystřelení šípu.


Ps: Fyzika probíraná určitě na střední, řekl bych že spíše na základní škole.
Autorská citace #13
17.2.2009 14:21 - Merlin
ZM: třeba uklouzl na banánu :D
Autorská citace #14
17.2.2009 14:36 - Jerson
"Fyzikální" engine moderních her nesnáším, "Dag roll" či jak to ještě víc - zabít protivníka je jako ustřihnout loutce provázky, nemluvě o faktu, že zahodím zbraň na zem a ona klouže z mírného kopečka (v trávě!!) až do údolí, kde najdu i mrtvoly ... fuj, hnus.

Jinak jsem hrál i kasická "RPGčka", tedy počítačová - Fallout, Baldurs Gate, hrál jsem i Arénu ... ale ani jedno z toho nesplňovalo moje pořadavky na RPG, ani v jednom případě jsem se necítil, jako že jsem opravdu někde jinde. A šachování s člísly pro mě není žádný Roleplaying, posouvání postaviček je taktika, ale ne RPG ... takže vedle Cthulhu by nejlepší RPGčko byl Alien versus predátor za Mariňáka a FEAR, ačkoliv jsou to obě z počítačového hlediska střílečky.

Dokonce i Boiling point, což je střílečka ve které si můžu vybrat na jakou stranu se přidám a jak budu plnit úkoly, které jsem mohl i odmítnout nebo si vybrat, můžu mluvit s dalšíma postavama a tím co dělám se zlepšuju - tohle všechno stejně ze hry nedělá lepší RPG.
Autorská citace #15
17.2.2009 15:07 - ZM
2 Merlin: Třeba :-D

2 ALL:
Když nad tím přemýšlím tak jako první RPG co mě utkvělo v paměti byl nějaký díl ultimy (už si nevzpomínám který, pokud to byla ultima :-) ), dodnes si pamatuju tu jednoduchou "drátovou" grafiku v dungeonech, a to jak jsem si málem cvrnkl do kalhot když na mě vyskočil pavouk (čtvereček s několika nohama).
Dále pak ultima underworld 2. Pak dlouho nic a Baldur's Gate 1 a 2. Novější RPG se mi nějak nevybavují... Nevím proč, i když jsem je hrál (nebo pokoušel hrát).
Autorská citace #16
17.2.2009 16:00 - Dalcor
U mě i manželky jasně vede Baldur's Gate Saga doprovázená u mě Vampire: the Masquarade - Redemption

hele Jersone, znáš Mount and Blade?

BTW to je číslo 3 :)
Autorská citace #17
17.2.2009 16:21 - Jerson
Dalcore neznám, ale můžu vygooglit. Spíše mi řekni proč ho zmiňuješ.
Autorská citace #18
17.2.2009 17:56 - Conlai
Mount and Blade je opravdu božská záležitost. Tušímže turecká hra s poměrně (na hru) realistickým provedením. Hráč v ní ovládá jednu postavu z třetího pohledu a probojovává se s ní středověce fantasy světem, který je fantasy jen v tom, že není historický (tj. žádní elfové, kouzelníci atd).

Ve hře dost závisí nejen na vlastnostech, ale také na zvládnutí ovládání - má dost vypracovaný (IMO) systém šermu a hlavně jízdy na koni. Navíc lze najímat pomocníky a armády... a když člověk vede takový útok těžké jízdy, tak to je dost nářez.

Připojuji se k Dalcorovi a doporučuji.
Autorská citace #19
17.2.2009 18:14 - Malfin
Mount and Blade je paráda. :) Sice jsem se blíže dostal zatím jen k betě, ale i tak jsem v těch soubojích ztratil pěkných pár hodin :)
Autorská citace #20
17.2.2009 20:45 - Hano
Klasika Balduraci,Planescape,Fallout,Neverwinter nights,ale kdyz vezmu hry u kterejch sem se opravdu moc bavil a naucil se diky nim anglicky tak to je jasne Eye of Beholder a Ishar trilogie.Mount & Blade taky hraju a je to celkem parada
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17582201957703 secREMOTE_IP: 34.204.194.190