Střípky

Magus
17.2.2009 10:13
Nejlepší RPG PC hra
Jaká je vaše NEJ..??
Autorská citace #1
17.2.2009 11:01 - Jerson
Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth, první třetina.

Pohled vlastníma očima, žádná čísílka nábojů nebo životů, při zranění šedne pohled, hlavní hrdiny má závratě, při strachu se mu motá hlava, je třeba se ukrývat, protože všichni po něm jdou a on nemá žádnou zbraň.

Nevýhodou je, že jde o railroad.
Autorská citace #2
17.2.2009 11:36 - ShadoWWW
Baldur's gate (jako serie).
Autorská citace #3
17.2.2009 12:29 - Gabik
Jerson: jj souhlas. Hrál jsem a atmoška je tam pěkná.

Osobně co si pamatuju, tak mě nejvíc chytil Planescape torment - prostě proto, že je takovej myšlenkou jinej. U mě má velkou jedničku.
Baldury byli samozřejmě klasika (aspoň pro mě) a jsou hned za ním spolu s Newerwintrem a IceWind Dale.
Autorská citace #4
17.2.2009 12:46 - pipux
nej pc hra? a to se skutečně dokážete vrátit deset let nazpátek, hrát ony ploché, ošklivé a placaté gamesky? (líbil se mi deus ex a gothic 1,2 ... jen bych je nechal "odpočívat v pokoji")

dneska mám rád ragdoll physics (třeba "havoc", nebo "karma", tj. fyzikální modely ve hrách). líbí se mi hodně moc, když v oblivionu bandita dostane šípem do břicha, odletí nazpátek a jeho mrtvola se skutálí ze schodů.
Autorská citace #5
17.2.2009 13:27 - Fibriso
Pravděpodobně baldurs gate 2 a fallout 1 a 2.
ad oblivion: jo, když dostane z metru šípem a odletí pět metrů dozadu opravdu vypada... zajímavě
Autorská citace #6
17.2.2009 13:35 - ZM
pipux píše:
...bandita dostane šípem do břicha, odletí nazpátek...


Hahaha... Dokonalý případ ABSENCE fyzikálního engine... zákon zachování hybnosti ti nic neříká??? "Fyzikální engine" jenž porušuje jedny z nejzákladnějších zákonů fyziky (OK, tak jen mechaniky) není fyzikální engine. Pochybuji, že ve hře při vystřelení šípu odletíš nazpátek nepřed Ty, a po zásahu teprve ten bandita.


Jinak Baldury jsou pro mě jedny z nej her.
Autorská citace #7
17.2.2009 13:38 - Merlin
ZM: střílel jsi někdy z luku? proč bych měl jako střelec někam lítat? asi to dělám blbě, ale já stojím na místě...ale napravím to a příště budu metat kotrmelce...
Autorská citace #8
17.2.2009 13:38 - jonka
BG I, Icewind Dale, Neverwintry ostatní mě moc nebavily
edit: a ještě jsem zapoměl na Wizardry VII a TES: Arena :)
Autorská citace #9
17.2.2009 13:43 - Argonantus
Might and Magic VII; ale dnes už se k němu vracet nebudu; takže asi Morrowind.
Autorská citace #10
17.2.2009 13:47 - andtom
Série Realms of Arkania a rodina BG, IWD ...
Autorská citace #11
17.2.2009 13:49 - hkg11
No...Moje sú Fallout 2, Sacred a to je asi všetko ale Fallout je pre mňa najlepší !!!!Aha no on asi nestrielal z luku ale z Brakovnice
Autorská citace #12
17.2.2009 13:55 - ZM
2 Merlin: Jde o to, že hybnost musí být zachována. Po natažení luku jsi v klidu, šíp je v klidu. Hybnost je m*v, kde m je hmotnost a v je rychlost.

Pro jednoduchost: Ty 100kg chlapa, 1kg šíp. Šíp vystřelíš dejmetomu 10m/s.
V bude tvoje rychlost
m*V = m*v zákon zachování... hybnosti se musí rovnat
100*V = 1*10
V = 0,1 m/s ... takovou budeš mít rychlost po vystřelení šípu v opačném směru od tvého cíle. Ilustrační případ.... Ve skutečnosti dostaneš tak malou rychlost, že si toho ani nevšimneš.

Přesně to samé platí i po dopadu šípu. Takže aby ten chlap odletěl, musí mu šíp předat velkou hybnost. Ale hybnost musíš zase šípu předat ty, takže pokud budete stejně hmotní, když bandita odletí 2 m po zásahu šípem, i ty musíš odletět 2 m po vystřelení šípu.


Ps: Fyzika probíraná určitě na střední, řekl bych že spíše na základní škole.
Autorská citace #13
17.2.2009 14:21 - Merlin
ZM: třeba uklouzl na banánu :D
Autorská citace #14
17.2.2009 14:36 - Jerson
"Fyzikální" engine moderních her nesnáším, "Dag roll" či jak to ještě víc - zabít protivníka je jako ustřihnout loutce provázky, nemluvě o faktu, že zahodím zbraň na zem a ona klouže z mírného kopečka (v trávě!!) až do údolí, kde najdu i mrtvoly ... fuj, hnus.

Jinak jsem hrál i kasická "RPGčka", tedy počítačová - Fallout, Baldurs Gate, hrál jsem i Arénu ... ale ani jedno z toho nesplňovalo moje pořadavky na RPG, ani v jednom případě jsem se necítil, jako že jsem opravdu někde jinde. A šachování s člísly pro mě není žádný Roleplaying, posouvání postaviček je taktika, ale ne RPG ... takže vedle Cthulhu by nejlepší RPGčko byl Alien versus predátor za Mariňáka a FEAR, ačkoliv jsou to obě z počítačového hlediska střílečky.

Dokonce i Boiling point, což je střílečka ve které si můžu vybrat na jakou stranu se přidám a jak budu plnit úkoly, které jsem mohl i odmítnout nebo si vybrat, můžu mluvit s dalšíma postavama a tím co dělám se zlepšuju - tohle všechno stejně ze hry nedělá lepší RPG.
Autorská citace #15
17.2.2009 15:07 - ZM
2 Merlin: Třeba :-D

2 ALL:
Když nad tím přemýšlím tak jako první RPG co mě utkvělo v paměti byl nějaký díl ultimy (už si nevzpomínám který, pokud to byla ultima :-) ), dodnes si pamatuju tu jednoduchou "drátovou" grafiku v dungeonech, a to jak jsem si málem cvrnkl do kalhot když na mě vyskočil pavouk (čtvereček s několika nohama).
Dále pak ultima underworld 2. Pak dlouho nic a Baldur's Gate 1 a 2. Novější RPG se mi nějak nevybavují... Nevím proč, i když jsem je hrál (nebo pokoušel hrát).
Autorská citace #16
17.2.2009 16:00 - Dalcor
U mě i manželky jasně vede Baldur's Gate Saga doprovázená u mě Vampire: the Masquarade - Redemption

hele Jersone, znáš Mount and Blade?

BTW to je číslo 3 :)
Autorská citace #17
17.2.2009 16:21 - Jerson
Dalcore neznám, ale můžu vygooglit. Spíše mi řekni proč ho zmiňuješ.
Autorská citace #18
17.2.2009 17:56 - Conlai
Mount and Blade je opravdu božská záležitost. Tušímže turecká hra s poměrně (na hru) realistickým provedením. Hráč v ní ovládá jednu postavu z třetího pohledu a probojovává se s ní středověce fantasy světem, který je fantasy jen v tom, že není historický (tj. žádní elfové, kouzelníci atd).

Ve hře dost závisí nejen na vlastnostech, ale také na zvládnutí ovládání - má dost vypracovaný (IMO) systém šermu a hlavně jízdy na koni. Navíc lze najímat pomocníky a armády... a když člověk vede takový útok těžké jízdy, tak to je dost nářez.

Připojuji se k Dalcorovi a doporučuji.
Autorská citace #19
17.2.2009 18:14 - Malfin
Mount and Blade je paráda. :) Sice jsem se blíže dostal zatím jen k betě, ale i tak jsem v těch soubojích ztratil pěkných pár hodin :)
Autorská citace #20
17.2.2009 20:45 - Hano
Klasika Balduraci,Planescape,Fallout,Neverwinter nights,ale kdyz vezmu hry u kterejch sem se opravdu moc bavil a naucil se diky nim anglicky tak to je jasne Eye of Beholder a Ishar trilogie.Mount & Blade taky hraju a je to celkem parada
Autorská citace #21
17.2.2009 21:05 - bigbythewise
Můj žebříček by byl asi Deus Ex, System Shock 2, Diablo, KotOR, Jagged Alliance 2, Baldur's Gate, Daggerfall. Planescape jsem bohužel nehrál a Fallouta jen chvíli.
Autorská citace #22
17.2.2009 21:21 - Colombo
Mount and Blade má i fantasy moduly!
Btw. vychází pod hlavičkou Paradoxu a ten má samé dobré hry.
Autorská citace #23
17.2.2009 21:35 - JackPhoenix
Rozhodně série Baldur's Gate, Fallouty 1 a 2, TES Morrowind, KotOR a Might and Magic VII. Ne nutně v tomhle pořadí.
Autorská citace #24
17.2.2009 21:57 - Lokken
Na pomyslném trůnu rpg her u mne sedí série Baldu´s Gate, zejména její druhý díl s datadiskem. Na záda jim pak těžce dýše první díl KotORu. Z dalších oblíbených snad Planescape: Torment, KotOR II, Neverwinter Nights I a II, Fallout I a II a prakticky překopávka pravidel D&D 3,5E Temple of Elemental Evil, který velmi doporučuji! Tak, na co jsem zapoměl....?
Autorská citace #25
17.2.2009 22:11 - bigbythewise
Divné, že tu ještě nevidím žádného JRPG fana. :D
Autorská citace #26
17.2.2009 22:16 - Colombo
hmm, co tady na d20 a příbalových webech čekat, než že na prvním místě bude Baldur's Gate...
Neverwiner Nights jsem zkusil jednou a po úmorné hodince či více hraní vypl, smazal a už v životě to nestáhnu. Příšerné, hrůza a děs. Jestli si vývojáři myslí, že budu s nově vytvořenou postavou vybíjet celou čtvrt, kde utekli vězni a pak to vězení, anichž bych si užil předtím cokoliv jiného, tak to teda ne. No a po úmorném klikání, abych to nějak s tou lowlevel postavou přežil mě to přestalo bavit. Tohle si opravdu od RPG nepředstavuju. I akční RPG na to šli pomaleji.
Autorská citace #27
17.2.2009 22:18 - ShadoWWW
Výborná moderní RPG byla Mass effect. Sice Sci-Fi, ale po boku KOTORu ji řadím mezi velmi vydařené Sci-Fi RPG (jinak Sci-Fi moc nemusím). A vůbec. Když Bioware vydá nějakou RPG, tak je to skoro vždycky bomba.
Autorská citace #28
17.2.2009 22:23 - bigbythewise
Colombo: Nejvíc mě dostávali kouzelné lektvary a svitky vegenerované v sudech ve měště. Fakt decentní D&D experience.
Autorská citace #29
17.2.2009 22:25 - Colombo
hodně dobré bylo i Space Rangers, i když na mě asi moc těžké...

BIG jestli si vzpomeneš, tak tohle bylo i v onom "úžasným" BG
Autorská citace #30
17.2.2009 22:38 - bigbythewise
Colombo: Tak o tom nevim, nepamatuju si loot poházený ve městech, ale jsem si jist tím, že se tam předměty většinou negenerovaly náhodně.
Autorská citace #31
17.2.2009 22:45 - Colombo
Ale ano
Autorská citace #32
17.2.2009 22:53 - Lotrando
Jade Empire
Autorská citace #33
17.2.2009 23:00 - bigbythewise
Colombo: Jo. U potvor možná počet šípů a typ drahokamu, ale truhly a většina vzácnějších věcí (takže cokoliv +1) byla pre-placed.
Autorská citace #34
17.2.2009 23:04 - Colombo
ty si neuvědomuješ, že tam byla všude taky obrovská spousta nejrůznějších sudů po městě, kde se za nějaký čas po vybrání vygenerovali další věci a další a další a další...
Autorská citace #35
18.2.2009 00:53 - Fibriso
Hergot, jak sem mohl zapomenout na Starwars Kotor a Mass efect.

každopádne pokud by byla kolonka Propadák rpg roku, tak Space siege je bez konkurence...

Colombo: neverwinter jednička opravdu nestála za nic, skus si sehnat starší Score, tam je s datadiskama. První datadisk (shadows of undertide) je fajn a druhej (hordes of the Underdark) pokud chceš trochu Powerplay. Jinak bych doporučil taky Neverwinter 2 mask of the betrayer a teď nové Storm of Zehir
Autorská citace #36
18.2.2009 01:01 - Element_Lead
Dark Messiah of Might and Magic annyone?
Autorská citace #37
18.2.2009 07:54 - Magus
a co Fable a Fable II??(ale to jetaky blby konec)
Autorská citace #38
18.2.2009 07:59 - Magus
wu me vede Oblivion,Fallout3,FEAR,Doom3,Fable.
Autorská citace #39
18.2.2009 08:12 - Jerson
Na Mass Effect jsem koukal, dávám přednost sci-fi před fantasy, možná to zkusím, když to doporučují dva lidé.
Autorská citace #40
18.2.2009 09:28 - Merlin
Mass efect taky doporučuju
Autorská citace #41
18.2.2009 10:17 - Lotrando
jj, Mass Efect je fajn. Důraz na postavy, podobně jako Jade Empire.

Dark Messiah - byl fajn, dohrál jsem a pobavil se.
Autorská citace #42
18.2.2009 11:17 - noir
Mass Efect je v první třetině nuda, druhá třetina je zbytečně monotónní,ale ta třetí je vynikající, dynamická a velmi silná.

Jade Empire mě bavilo, až na bojování. Patří k nejstylovějším hrám, co jsem hrál.
Autorská citace #43
18.2.2009 12:08 - Kolemjdoucí
Planescape: Torment, dlouho nic, Vampire: Bloodlines, a pak někde ten vesměs zde zmiňovaný zbytek. Ještě bych přihodil Betrayal at Krondor, je to z doby, kdy to Feistovi ještě slušně psalo. I když dneska se přenést přes tu grafiku už pravda téměř nejde. Ještě mi tu chybí Wizardry VII, i když spíše už z nostalgických důvodů. Jo a Mass Effect taky doporučuju.
Autorská citace #44
18.2.2009 12:26 - Sosáček
mass effect by bl o hodne lepsi, kdyby
1) nemel diablo effect. myslim, AK47 I, AK47 II az AK47 X ktere maji postupne cim dal tim vetsi poskozeni, a vzdycky v nejake fazi hry maji vsichni nepratele stejnou uroven? WTF?
2) mel lepsi postavy. myslim, ty npc mi neprisly moc dobre zpracovany.

ale pripojuju se k tormentu a bloodlines. libily se mi i stary baldury, spis 1 ale 2 byla faky fajn, takova klasika. jinak, napada me dost her ktere nejsou rpg z pocitacoveho hlediska (nemate partu a staty a magicky predmety) ale maji zajimavy az vyborny pribeh, a pripada mi, ze se jsou vic jako rpg ktere clovek potka mimo pocitac. z tech se mi libil treba fahrenheit (nebo jak se to pise) nebo the longest journey 2, hm. a jeste neco, ale uz si nevzpomenu.
Autorská citace #45
18.2.2009 14:23 - andtom
Uzivatel #1513: Na zahraničních webech se počítačové adventury a RPG dávají často do jediné společné kategorie. Nebo to alespoň tak bývávalo. A má to své opodstatnění, tak jak píšeš.
Ta hranice nebývala úplně znatelná ... Některé staré adventury (např. série Hero's Quest) měly v sobě jisté trénování a výběr typu charakteru před začátkem ... A další staré adventurky (třeba série s Larrym, Indiana Jones) měli počítání bodů za postup ve hře, v čemž by se dala v určitém smyslu vidět motivace podobného druhu jako postupování v RPG (byť tyto body nemají dopad na vlastnosti postavy ve hře).
Autorská citace #46
18.2.2009 17:41 - Sosáček
andtom: jo, ja s tim i souhlasim.

uz vim na kterou hru jsem zapomel, na zaklinace. sice na muj vkus trochu moc vymlacovacka (ale to se da rict o vsem tady jmenovanem mimo tormentu), ale ten pribeh je dobre udelany. mozna trosku mindscrew, teda :)

ale libi se mi tam, ze se po hraci chteji nejaka rozhodnuti, a jejich nasledky si vyzere. neni vzdycky videt co je "dobra" a co "spatna" volba, ve skutecnosti casto ani nic jako mensi zlo neni. (ne jako v mass effectu kde se sice chteji rozhodnuti, ale pokud chcete dodrzovat charakter postavy ktery jste si vybrali, vzdycky podle barvy odpovedi poznate ktera moznost je ktera)
Autorská citace #47
18.2.2009 18:14 - Colombo
uzivatel: tak tohle bylo všude, jen k tomu přihodili animačku a nadnášejí to do nebes, protože krom tohodle tam vůbec nic není.
Zaklínače jsem nedohrál, zacal mne strašně rychle nudit. Příliš vymlacovačka, nejde vůbec nikam chodit(všechno je strašně omezené zábradlím atd.), prostě takové 3D diablo, s lepším příběhem, kde si nemůžete vybrat počáteční char, ale semtam si můžete vybrat, co uděláte.
Autorská citace #48
18.2.2009 18:14 - Noir
Uzivatel: Hm, tak já teda v Tormentu zabil asi víc potvor než v čem jiném. Třeba pasáž v Curst returned, kdy se pořád respawnují potvory, jsem hrál v kuse asi 9 hodin a padlo při ní několik tisícovek démonů...
Autorská citace #49
18.2.2009 18:22 - Sethi
Dungeon Crawl: Stone Soup =)
Autorská citace #50
18.2.2009 18:35 - Sosáček
noir: no jasne, ale rekl bych ze to neni smysl te hry :)

colombo: kdyby ses ve vedlejis diskusi nepriznal ze jedine ceho svymi prispevky chces pokazde dosahnout je flame, tak bych i odpovedel neco jineho nez odpovidam ted ;)
Autorská citace #51
18.2.2009 18:54 - Léto
Lidé, čtěte! :-)
Nepřestává mě udivovat, co všechno lze napsat do novin.
Autorská citace #52
18.2.2009 20:37 - Colombo
uzivatel: ja se nesnazim kazdym svym prispevkem vyvolat flame, jen nekterymi a jen nekdy... ne ted.

Co znamená sexuální menšina?
Autorská citace #53
18.2.2009 21:16 - Sethi
lidi co mají méně sexu.
Autorská citace #54
18.2.2009 21:22 - Malfin
A co znamená MÍŇ?
Autorská citace #55
18.2.2009 21:23 - Sethi
méně. citlivko ;)
Autorská citace #56
18.2.2009 21:25 - Malfin
Jeden z nás tu otázku nepochopil :)
Autorská citace #57
18.2.2009 21:30 - Sethi
tak já nevím... prostě asi jako... ne tolik jako lidi, kteří (tvrdí, že) ho mají více?

nejsem expert na sexuální minority =)
Autorská citace #58
18.2.2009 21:33 - Malfin
Já taky nejsem expert. Ale děkuji za osvětlení :)
Autorská citace #59
18.2.2009 22:34 - Alnag
Uživatel píše:
uz vim na kterou hru jsem zapomel, na zaklinace


Zaklínač je úplně boží! Tedy já jsem to s tím rubáním vyřešil tak, že jsem si dal malou obtížnost. Příběh byl stejný, akorát ty potvory se nemusely tak šíleně moc řešit... to byla opravdu povedená hra v poslední době.

Jinak jsem svého času hrál povinný nášup Might and Magicu, Dagerfallu, Baldurů, Icewind Daleů a Planescape Tormentů. Pokud bych měl soudit podle počtu zahrání, tak asi vede BG1, tu jsem hrál asi pětkrát. Baldur's Gate 2 byla sice pěkná, ale taková nějaká vleklá tak jsem se ji nikdy nerozhoupal hrát podruhé...
Autorská citace #60
18.2.2009 22:57 - Colombo
nevím, mi se zdál zaklínač strašně plitký, nějaké to rubání, semtam nějaké to rozhodnutí a hlavně, byl jsem Geralt a četl jsem zaklínače, takže celkem i vnucené chování postavy.
Autorská citace #61
18.2.2009 23:23 - Lotrando
Píše:
Nepřestává mě udivovat, co všechno lze napsat do novin.


a taky se píše, že je nebezpečný dihydrogenmonoxyd. po jeho požití zemřelo 99% lidí.

hele já teda nevim, ale 400k hráčů měl EQ2 možná pře čtyřmi roky, dneska to bude míň než polovina. Navíc to co tam vyvozují se dá zjistit jednoduchou anketou. A pět procent příslušníků minority bude v každém souboru, nebo se snad pletu?
Autorská citace #62
18.2.2009 23:30 - Alnag
Mimochodem, ten linknutý článek je skutečně výborný hned v několika ohledech.

1) Uvádí tam 5% lidí, kteří jsou na tom psychicky hůř, než ostatní. Nevím sice, co si pod tím mám představit, ale je veřejným tajemstvím, že v běžné populaci je značné procento (rozhodně vyšší než 5%), kteří jsou psychicky labilní. (Z toho by se dalo naopak vyvodit, že mezi hráči je takových lidí méně).

2) Výborné jak spojili dohromady etnické, náboženské a sexuální menšiny s "mírnou psychickou narušeností" - nejste-li heterosexuální bílí křesťané, tak jste na hlavičku, smiřte se s tím...

To sou fakt hrozný hlody...
Autorská citace #63
19.2.2009 07:45 - Magus
Nesnasim hry se 'zabradlim' a zaklinac je tak nejak se ' zabradlim' . Takze souhlas s colombem..
Autorská citace #64
19.2.2009 07:53 - Malfin
Na netu jsem dneska objevil, že do Mount and Blade se chystá multiplayer.
Autorská citace #65
19.2.2009 07:58 - Magus
Tak to je kruty a víte že se chystá MMO Oblivion??za vic nez 2 miliardy dolaru!!
Autorská citace #66
19.2.2009 09:13 - Malfin
Mě by spíše zajímalo jestli jste někdo hrál onlinovku Dungeons and Dragons?
Autorská citace #67
19.2.2009 09:21 - andtom
Kubulinek: On-line hry nehraji vůbec, nemám na to stabilní hladinu volného času, u mě se to mění vnějšími vlivy. Ale ani mě to nějak neláká. Maximálně co hraji přes net je posílání si tahů mailem u tahových válečných strategií, jinak jen občas singleplayer.
Autorská citace #68
19.2.2009 09:29 - Malfin
Andtom: Jsem na tom stejně. Až na tu mailovou korespondenci. Jen mě zajímá jestli to tady někdo hraje a jak to vypadá.
Autorská citace #69
19.2.2009 10:32 - andtom
Také se něco zeptám. Už moc nesleduji novinky v oblasti PC her, chystá se něco na základě licence D&D 4e? Pokud si pamatuji, držitelem licence je Atari.
Autorská citace #70
19.2.2009 11:17 - Geralt
Je prý zdravé, když se člověk zasměje - což se té zprávičce z Bonuswebu podařilo splnit. :)

Na druhou stranu se trochu děsím, že si to přečte nějaký neznalý rodič, a vezme to vážně. Výběr titulku vzhledem k obsahu článku je dost "Bleskoidní". Schválně jsem si vygooglil americkou verzi, která je kompletnější a v souhrnu vyznívá jinak. Dokonce tam stojí, že hráči EQ2 mají lepší BMI než je průměr americké populace.
Autorská citace #71
19.2.2009 15:17 - JackPhoenix
Kubulinek: DDO jsem hrál u spolužáka, asi tak půl hodiny :D Po tak krátké době nemůžu být moc objektivní, ale moc mě to nezaujalo.
Autorská citace #72
20.2.2009 00:46 - bigbythewise
andtom: Nevím o tom, ale údajně někdo dělá pod Atari na Balur's Gate 3. Každopádně BioWare a D&D už nehrozí, když jsou pod EA a Obsidian snad dělá na své vlastní RPG trilogii.

Magus: 2 miliardy dolarů? Neblbni. :o)
Autorská citace #73
20.2.2009 08:04 - Lotrando
BioWare dělá teď Dragons Age: Origins, nebo se pletu?
Autorská citace #74
20.2.2009 08:17 - ShadoWWW
BioWare ted opravdu dela na DA: Origins.
Bladur's gate 3 by melo vyjit nejdriv v roce 2010, nebo minimalne na zacatku roku 2010 by melo byt zverejneno datum vydani.
Autorská citace #75
20.2.2009 08:42 - andtom
Bigby, Shadowww: Díky za info o BG 3. Dávám si to do hledáčku.
Autorská citace #76
20.2.2009 11:52 - Lokken
No já se docela těším na ten Dragon Age: Origin, i když, pravda, to nění D&D a FR - ale třeba mile překvapí...

Co se týče BG 3, tak jsem nikde nenašel kdo se má pořádně podílet na vývoji - stejně jim ale nezávidím tu povinnost splnit očekávání fanoušků, navíc příběh bhaalových dětí se v ToB docela uzavřel takže nás možná čeká úplně jiná záletka...
Autorská citace #77
21.2.2009 17:06 - Sadako
Planescape: Torment a KOTORy.
Autorská citace #78
21.2.2009 20:46 - yokuzava
ADOM :)
Autorská citace #79
4.6.2009 19:35 - naxiik22
NEJLEPŠÍ je přece 4story jak jinak
Autorská citace #80
4.6.2009 19:54 - Colombo
momentálně Mount and Blade.
Autorská citace #81
5.6.2009 09:13 - Quentin
WoW.
Autorská citace #82
8.9.2009 11:26 - bonhart
Baldurs Gate 2, samozřejmě.
QuentinW- wow je MMORPG, ja bych ho nepocital.
Autorská citace #83
8.9.2009 11:37 - Nachtrose
Píše:
wow je MMORPG, ja bych ho nepocital.


Je to PC hra, je to RPG a dovoluje vic opravdoveho RP nez Baldur, NWN, ci jakakoli jina solovka. Ja bych ho pocital.
Autorská citace #84
8.9.2009 12:40 - Magus
Taky bych pocktal...A co Dragon Age (od tvurcu BG)
Autorská citace #85
8.9.2009 14:19 - Felouen
Jop, ten bude určitě zajímavý, těším se na něj od doby, co jsem si na něj přečetla skvělou recenzi v Computeru. Spoustu různých endingů, možností a interakcí dle rasy a povolání postavy. :)
Autorská citace #86
8.9.2009 14:31 - Sosáček
Nachtrose píše:
Je to PC hra, je to RPG a dovoluje vic lootovani, lolovani, plsovani, mobovani a hrabani virtualniho bohatstvi nez Baldur, NWN, ci jakakoli jina solovka. Ja bych ho pocital.


Opravil jsem ti preklep.
Autorská citace #87
8.9.2009 14:45 - Colombo
Hmm, nejvíc RPG jsem si zatím užil v Legu.
Autorská citace #88
8.9.2009 15:19 - yokuzava
Nejlepsi je ADOM!!!! >:-))))
Autorská citace #89
8.9.2009 15:26 - Noldo2
Ona chválená BG mi přišla hloupá ze stejného důvodu jako celé DnD, ale to se mi tu asi nepodaří vysvětlit (Colombo asi chápe). Ikdyž v BG II mi srdce zaplesalo blahem, když se postavy mezi sebou jen tak bavily o minulosti, o snech, prostě tak... To bylo fakt krásný.

U mě asi vede Diablo, které je sice hloupé, ale jinak mega-hustá pařba, a pak V:tM:Redemption za epičnost, pure beauty.
Autorská citace #90
8.9.2009 15:57 - Jerson
Dobré RPG mi přišlo i Jagged Alliance 2. Tedy ne že by se v něm dalo tak moc roleplayovat, ale charaktery tam byly zpracované opravdu na jedničku.
Autorská citace #91
8.9.2009 16:04 - Colombo
Nejvíc mi na BG vadilo, že jsem musel mít partu, kterou jsem musel ovládat. Bez party se stropem se hra nedala dohrát a s partou to už bylo takové neosobní.
Autorská citace #92
8.9.2009 16:26 - Sosáček
Dala se dohrat v pohode bez party.
Autorská citace #93
8.9.2009 16:43 - Felouen
Yokuzava: Jooo! Další kdo zná legendu!

Dopis+Colombo: No, to ale taky záleželo na povolání a rase, plus naházených statech.

Jinak mě se nejvíce líbí Morrowind z hlediska volnosti, RPG systému, epičnosti a příběhu; a z hlediska příběhu a vztahů mezi postavami Final Fantasy VIII (plus jejich vlastní RPG systém je taky vymakaný, nehledě na ten hezký styl "japonské" grafiky, na svoji dobu velice pokročilý).
Autorská citace #94
8.9.2009 17:48 - Gurney
Věci od Biowaru byly perfektní, Mass effect měl asi nejvíc filmový příběh, co sem zažil (btw to Dopis - barva odpovědi v dialogu znamenala jestli používáš zastrašování nebo přesvědčování, ne jestli jde o dobrou nebo špatnou volbu), Jade Empire mělo styl a výborně podaný příběh. KotORy snad ani není potřeba propagovat.

Jinak mám ještě takové srdcovky jako Deus Ex (konspirace, modifikovatelný ware, milion způsobů jak vyřešit každou misi, konspirace) a Chronicles of Riddick: EFBB (RPG spíš v "jersonově pojetí" viz. příspěvek #14) - atmosféra drsného slumu, "reálné" množství úkolů a rozhovorů (ne všude všichni každý čeká na hrdinu co vyřeší jeho problémy, viz BG), prakticky "volný pohyb" po nejzabezpečenějším lapáku v sektoru a samozřejmě drsné hlášky.
Autorská citace #95
8.9.2009 18:03 - Clon
v současné době jsem se totálně zažral do Fallout 3, Oblivion byl také výborný, stejně jako Mass Effect a Zaklínač... A Dragon Age bude pecka :D
EDIT: ještě bych zapomněl, KOTOR I, II, parádni hry, a navíc SW
Autorská citace #96
8.9.2009 18:43 - bonhart
Nachtrose píše:
Je to PC hra, je to RPG a dovoluje vic opravdoveho RP nez Baldur, NWN, ci jakakoli jina solovka. Ja bych ho pocital.


Hmmm, mozna ze dovoluji vice RP, ale Wow hraje kazdy a spousta jich ani neví co roleplay znamená. (Nic osobního). Spatná hra to není, ale s RPG to má společné tak to zvyšování vlastností. BG 2 je přece jen trochu vice "hardcore" :D.
P.S Zaklínač je taky skvělá hra.
Autorská citace #97
8.9.2009 18:55 - bonhart
Dopis z Ganymed píše:
Je to PC hra, je to RPG a dovoluje vic lootovani, lolovani, plsovani, mobovani a hrabani virtualniho bohatstvi nez Baldur, NWN, ci jakakoli jina solovka. Ja bych ho pocital.


BG a NW totiž moc nejsou o "lolování, pls gold, a deme na bosse, hele voe ja dal tomu noobovi two-handem 2k hit, úplně jsem Ownoval, moje postava( doplň nějaké nepříliš fantasy jmeno) Rulez!!!!!"
P.S Možná že se takhle nevyjadřují všichni hráči Wowka- ale rozhodně všichni, které znám.
Autorská citace #98
8.9.2009 19:02 - bigbythewise
bonhart píše:
Hmmm, mozna ze dovoluji vice RP, ale Wow hraje kazdy a spousta jich ani neví co roleplay znamená. (Nic osobního). Spatná hra to není, ale s RPG to má společné tak to zvyšování vlastností.


To, že WoW hraje každý (což vlastně ani není pravda) a že někdo neví co je roleplay, absolutně nesouvisí s tím, co ta hra umožňuje. To je jako tvrdit, že D&D 4E nemá s RPG nic společného, protože znám jen lidi, co ho hrajou jako akční hru bez příběhu. Btw lol, pls gold a deme na bosse jsem zažil i v NWN multiplayeru, takže to je hlavně o lidech a ne o tom, jak moc je nějaká z těchto her RPG. V online hrách je mnohem větší prostor pro roleplaying než v singlu.
Autorská citace #99
8.9.2009 19:11 - bonhart
bigbythewise píše:

To, že WoW hraje každý (což vlastně ani není pravda) a že někdo neví co je roleplay, absolutně nesouvisí s tím, co ta hra umožňuje. To je jako tvrdit, že D&D 4E nemá s RPG nic společného, protože znám jen lidi, co ho hrajou jako akční hru bez příběhu. Btw lol, pls gold a deme na bosse jsem zažil i v NWN multiplayeru, takže to je hlavně o lidech a ne o tom, jak moc je nějaká z těchto her RPG. V online hrách je mnohem větší prostor pro roleplaying než v singlu.


Hmm, jak tak na tim přemýšlím, máš asi pravdu, bude to o lidech.
Btw, jsou u Wowka nějaké speciálně roleplay servery?
8.9.2009 19:14 - Nachtrose
bonhart píše:
Hmm, jak tak na tim přemýšlím, máš asi pravdu, bude to o lidech.
Btw, jsou u Wowka nějaké speciálně roleplay servery?


Jo, dokonce celkem slusne cislo, i kdyz bych ted strilel jen tak od boku. A i ty jsou deleny na RP a RP PvP.
8.9.2009 19:19 - bonhart
Colombo píše:
Nejvíc mi na BG vadilo, že jsem musel mít partu, kterou jsem musel ovládat. Bez party se stropem se hra nedala dohrát a s partou to už bylo takové neosobní.


Běž na sigilforum, tam najdeš lidi co to dohrávají sólo. Blázni:D
8.9.2009 19:49 - Blaine
Ve WoW jsem mel presne 3 charaktery, ktere jsem nejak dokazal levelovat. Prvni byl druid Blaine na "ceskem" serveru (shadowmoon i DT na zacatku byly v pohode, SM byl dokonce spis rusky nez cesky), high end resto na 60. a high end resto pripadne feral tank/dps na 70. lvl. A ano, s postupny zmizenim vsech cizincu a odchodem starych hracu umrelo jakekoliv RP a cim dal tim vic tam zbyvali jenom solo hraci, kteri jsou pravdepodobne MNOHEM mladsi jak ja, takze ne diky.
Druha soucasne levelovane (mnohem pomaleji) byl human rogue na Venture Corp. (RP PvP) v jedne male anglicke guildicce. A super RP jsem si tam uzil, neveril bych, ze se nejake takove RP ve WoW da hrat. Bohuzel neslo jet moc RP na druhou stranu a nejake mensi dohodnute bitky se soupericimi guildami se proste udelat nedali pres herniho klienta, ale jenom pres nejake IRC nebo tak neco. Ten jazyk byl proste prekazka.
A s prichodem WotLK jsem si znovu zaplatil a vyleveloval si Deatth Knighta na DT. Jeste, ze jsem to hral s kamosem jeste z davny doby, protze bych to asi nedokazal, ti hraci, co tam ted hraji... no to je mazec.
10.9.2009 18:51 - Clon
WoW roleplay server: www.czechdream.cz
Doporučuju...
5.11.2010 13:32 - Sethi
Pátrám pro vhodné hře pro svou maminku. Nějaká detektivní klikací adventura, něco ve stylu Broken Sword. Existence české verze je nezbytností.

Nějaké nápady?
5.11.2010 13:38 - Lokken
Gabriel Knight I. až III.? Nebo z novějších Syberia?
5.11.2010 13:45 - Sethi
Siberii mám pocit hrála, ale pokud ne, napravím to. Jaký je ten Gabriel, není to nějaké krvavé? Nemůžu si dovolit moc otevřené brutality. Takový Posel Smrti, nebo jak se ta česká jmenovala, fungoval prostředím docela dobře.
5.11.2010 13:49 - Nerhinn
Gabriel byl alespoň pro mě značně frustrující, jelikož dostáváš body. Když jdeš do vesnice a podíváš se správným směrem, máš deset bodů, když jedeš opačným směrem, máš jen čtyři. Během půlhodiny jsem skončila u návodu, abych nebyla trestaná za špatnou intuici.
5.11.2010 13:53 - Nerhinn
Jinak moje oblíbená adventura (asi hned po Broken Swordu) je Fahrenheit. Akorát tam trocha té brutality je. A hudbu skládal Angelo Badalamenti :)
5.11.2010 14:25 - Kibic
The Longest Journey, a navazujici Dreamfall. Sice to neni uplne detektivni, ale je to prijemne pohadkove, bez nasili a je to uplna spicka zanru. Syberia je taky dobra, pokud ji hrala a libila se, tak Benoit Sokal po ni vytvoril dalsi adventiry s podobnou atmosferou a s podobnym typem hadanek - Paradise, Sinking Island. Uz nejsou sice tak dobre, ale porad patri k tomu lepsimu co mezi adventurami vychazi.
5.11.2010 14:38 - Lokken
Jop, the Longest Journey je opravdu dobrá. A pak je tu i Kyrandia - klasika žánru, nebo česká Gooka...
5.11.2010 14:40 - Sethi
Na Kyrandii jsme s maminkou strávily dlouhé hodiny =)
5.11.2010 14:46 - Lokken
Ušatá™ píše:
Na Kyrandii jsme s maminkou strávily dlouhé hodiny =)


Tak to je potom The Longest Journey jasná volba ;-)

Edit: Nebo Kyrandie 2...

Edit 2: a skvělý je i Indiana Jones IV.
5.11.2010 15:00 - Vojtěch
Planescape, Baldur's Gate kvůli příběhu a prostému množství hovadin, co se dalo provádět.

No a taky se poslední dobou příležitostně bavím WoWkem.

Mount & Blade si občas zahraju... Ať žije Nordská pěchota! :)
5.11.2010 17:34 - Lokken
Vojtěch píše:
Planescape, Baldur's Gate ...WoWkem...Mount & Blade


Ani jedno nějak není žádaná detektivní adventura, pokud se hodně nepletu.
A to jsem velkým fanouškem BG a Planescape!
5.11.2010 17:53 - Vojtěch
Já odovídal k základní poště :)

Detektivní adventura... u mě Broken Sword. Posel Smrti také nebyl špatný.
5.11.2010 17:56 - Gurney
Zrovna ten Planescape bych úplně nezahazoval, přišlo mi že té adventurní činnosti je tam docela dost. Je fakt že pro někoho kdo hraje jen adventury to může být chvilkama až moc bojové (částečně se to dá vyřešit vysokým charismatem + rozhovory a nebo právě onou "adventurní činností") nebo může mít problém s příliš otevřeným herním světem, kde můžete dělat spoustu věcí, které ale člověka nijak neposunou v hlavním ději (na druhou stranu zas občas při plnění nějakého "vedlejšáku" člověk zjistí že to s ním souvisí) se spoustou postav "jen tak na pokec". Jinak že je to jeden z nejlepších příběhů v dějinách pc her asi zmiňovat nemusím..

Jinak už několik lidí mi doporučovalo adveturu Atlantis, ale osobní zkušenost s tím nemám.
5.11.2010 18:36 - Fibriso
http://www1.warforum.cz/
kolonka Indie,

registrace a po vyřízení přístupu do download sekce tam je kolonka Games - adventure, stačí si jen vybrat

ale bacha, může to být velmi nebezpečné... protože by jste mohli velice rychle zaplnit disk (a ne, nezáleží jak ho máte velký)
9.11.2010 00:40 - Felouen
Ušatá™ píše:
Pátrám pro vhodné hře pro svou maminku. Nějaká detektivní klikací adventura, něco ve stylu Broken Sword. Existence české verze je nezbytností.

Nějaké nápady?

Co takhle Quest for Glory? Je to vlastně King's Quest ještě více nabitý humorem s přidaným jednoduchým RPG systémem, 1 a 3 byly přeložené redakcí Score (4 nevím kým). Souboje nejsou těžké a je to celé neuvěřitelně vtipné, jsou tam narážky na různé známé věci. Obzvláště ty české překlady jsou povedené. Tady seženeš první čtyři hry a rovnou i "balíčky" 1 a 3 hry s českým překladem, zatímco tady je přeložená čtvrtá hra. Já jsem hrála jedničku a trojku, ta první je pohádkovější (ale je pořád "mature", některé vtipy v originále by děti asi nepochopili) a jsou tam například zajímavé postavy typu baba Yaga, ledový obr nebo kentauři (pozornost si obzvláště zaslouží takové mluvící furry balls :D). Trojka je dospělejší, s awesome antropomorfními, kvadrupedálními lvy (takže kentaur ale místo koně lev :D), savanami a džunglí, a další várkou skvělého humoru. Čtvrtá je zasazená do slovanské mytologie a příběh je už temný. (plus je pak poslední díl pátý).

Všechny díle se dají hrát bez předchozích, o nic moc se nepříjde (alespoň u té trojky co vím, u dvojky jsem hrála jen začátek a připadalo mi to taktéž). Každý díl má vlastně reprezetovat určitou mytologii a úsek života hrdiny, proto má každá hra trochu jiný feel a je zasazená jinde. :)
9.11.2010 11:32 - JAIME
Pamatuje někdo ještě na Atari Nekonečný příběh nebo Diktátora?
9.11.2010 14:36 - Mitsurugi
To tu nikdo nehrál Final Fantasy?
9.11.2010 15:03 - Sethi


?
9.11.2010 16:39 - Felouen
Mitsurugi píše:
To tu nikdo nehrál Final Fantasy?

Já jsem hrála různé díly a mám tu sérii ráda, osmička je moje nejoblíbenější.

Ale jak vidíš z obrázku od Sethi, tak lidi co tu sérii znají, tak se k ní moc nehlásí z určitých důvodů. :D

Navíc, tohle je thread o PC hrách a na ten vyšla jen 7 a 8, obojí jsou navíc remaky/graficky enhanced porty z PS1, takže se ani moc nepočítají do téhle kategorie.

Já osobně mám z her nejradši FF VIII (pokud jí tedy budeme počítat, jelikož to byl "oficiální port"), Baldur's Gate, Morrowind a QFG.

EDIT: Hele, tak nakonec jsem se v tomhle threadu o FF zmiňovala, post 93. :D
9.11.2010 16:43 - Jerson
V posledních dvou dnech hraju Osmos - buňky, které v některých pasážích fungují i jako vesmírné objekty - a na to, jak je to relativně jendoduchá hra (ve smyslu počtu prvků a pravidel) je velmi geniální.
Ostatně pro kruhy pohybující se v ploše a měnící svou velikost mám jistou slabost :-)
12.12.2010 22:47 - Nerhinn
12.12.2010 23:00 - Arya
12.12.2010 23:03 - akrim
hm.. Baldurs Gate II, jednotku som nehrala, Planet Scape Tournament, Moronwind, NeverwinterNicht... hm... Dragon Age? myslím, že aj tú.. chvíľku, na notebooku to príšerne sekalo... Dungeon Masters či Might and Magic, Diablo, naposledy dohrané Sacred II (jedničku som neprešla kvôli príšerným bugom)...

a neviem, či niekto spomenul Albion.. mám ho práve rozohraný
12.12.2010 23:39 - Vojtěch
Baldur's Gate byla snad ještě lepší než II! Vřele doporučuji.
13.12.2010 00:33 - Gurney
Nerhinn píše:
Mass Effect 3 trailer

Jupí!!! :)
13.12.2010 00:37 - Sethi
Nerhinn píše:
Mass Effect 3 trailer

Kruci... to jsem se ještě neprosváděla prvníma dvěma...
13.12.2010 00:45 - Radan
Píše:
A taky Elder skroll V :)



AAAAAAA...díky za info, jdu šetřit na novou mašinu (když začnu teďka, možná to stihnu)
13.12.2010 06:43 - Lokken
Nerhinn píše:
Mass Effect 3 trailer

Tomu říkám dobrá zpráva! :)

Ušatá™ píše:
Kruci... to jsem se ještě neprosváděla prvníma dvěma...

Nejvyšší čas to napravit! ;-)
13.12.2010 15:10 - Blaine
Mass Effect 3 je pro nejocekavanejsi hra nejblizsi budoucnosti. Jednicka byla kvalitni. Dvojka byla kulervouci narez, ktery odsejpal presne v tech momentech kdy odsypat mel a mel dokonale vypraveni. Podle me nejlepsi hra filmoveho formatu. Dokonce jsem videl to RPG, ktere se kolem toho odehrava. Rozhodne lepsi jak treba Fallout 3 (ktery mi nijak moc nevadil - az na ten konec).
13.12.2010 19:41 - Magus
TES V...Bohové děkuju za takovouhle nadaílku.
13.12.2010 23:22 - Jerson
Musím říct, že ač jsem to od střílečky neočekával, tak Metro je v jistém směru RPG - na základě řady rozhodnutí během hry dostane hráč možnost rozhodnout se na konci, jak se zachová - zda neznámou rasu zničí, nebo jí dá šanci na existenci. A rozhodně stálo za zahrání.
18.12.2010 17:10 - Sethi

Tralalalalalala...

Co na tom, že tahovatelné souboje jsou v tahu... Do want.
19.12.2010 23:00 - Sparkle
Rozehrala jsem stary dobry Albion a fascinuje me, jak ta hra je i po 15 letech uzasne hratelna a obtizna.
20.12.2010 00:27 - pipux
Mass Effect 3? Ten trailer určitě působí atmosfericky temněji než nádech předchozích dvou dílů* (jak Casey Hudson někdy v květnu prohlašoval - že Shephardův příběh má ve své finální kapitole přituhovat), ale zase aby jeden namítl, že v traileru není skoro nic k vidění ... dávkování jako pro feťáky, zmáhájící se po dalším šlehu ...

*) tím říkám, že určitě nejsem jediný, komu na konci dvojky přežil celý tým - což byla fraška; už aby bylo na čase činit nějaká nesnadná rozhodnutí ...

Blaine píše:
Dvojka byla kulervouci narez, ktery odsejpal presne v tech momentech kdy odsypat mel a mel dokonale vypraveni.

Ano, tenhle herní model se osvědčil - a proto není důvod jej měnit. Trojka bude tedy také "kulervoucí nářez", víceméně stejná, až na to těžení surovin, které nikoho nebavilo. A Dragon Age 2 se taky bude hrát podobně.
20.12.2010 13:04 - Nerhinn
Mě bavilo :.(
20.12.2010 14:33 - pipux
Těžba surovin byla pomalá a repetitivní, a proto rozbíjela spád zbytku hry (což je z designerské perspektivy malér). Ale třeba jsi taky hrála patchovanou verzi hry, kde je údajně to těžení aspoň urychlené.

Jinak, jedna věc je záměr autorů, jiná kapitola je potom jak to dopadne ...
Někteří říkají, že ty pokecové intervaly na lodi mezi misemi byly myšleny jako krátké pauzy mezi další akcí (pomalé i repetitivní je špatně), jiní cítí, že intemezza na Normandy SR-2 měly být slušným odreagováním mezi akcí (pak je jen repetitivní za špatně).

Abych přidal něco do mlýna diskuze, tak mě opravdu zajímá, jak si autoři poradí se sražením levelu hlavního hrdiny do trojky (na začátku každé hry to totiž musí být cucák, co se časem vypracuje). Že byl hrdina na pokraji smrti (v ME2 byl dokonce po smrti) a mnoho ztratil/utrpěl/zapomněl, to je starý trik (v přechodu mezi Gothicem 2/3 bylo např. vidět, jak zlý nekromant z hrdiny vysál všechnu sílu, v Two Worlds II taktéž). S čím se ještě dá přijít?
20.12.2010 16:01 - Nerhinn
Pomalé a repetitivní mi nevadí. Už jsem se naučila i běhat v QWOPu :)

Mass Effect 3 Talk píše:
Another scenario could be that Shepard is assigned to infiltrate an extremist group, but as they know what Shepard looks like and his/her powers, that Shepard undergo a procedure to modify facial features and/or class (i.e. soldier to vanguard) in order to complete the mission of the game.


Nicméně... stejně jako se autoři můžou konečně vyblbnout s různými dějovými liniemi, protože už nemusí dbát na to, aby jich bylo pro další díl přijatelné množství, tak mi nepřipadá nemožné prostě pokračovat v levelování toho, co máš.
20.12.2010 16:20 - pipux
Mass Effect 3 Talk píše:
Another scenario could be that Shepard is assigned to infiltrate an extremist group, but as they know what Shepard looks like and his/her powers, that Shepard undergo a procedure to modify facial features and/or class (i.e. soldier to vanguard) in order to complete the mission of the game.

Fuj! Tohle hrát nebudu :)
20.12.2010 16:50 - Lokken
pipux píše:
Fuj! Tohle hrát nebudu :)

Si ještě povíme! ;-)

Já osobně bych uvítal možnost navázat ve vývoji postavy tam, kde ME 2 skončil, a prostě dál rozvíjel svého Sheparda. Konečně, má to být závěr trilogie, hrdina toho spoustu prožil a přežil i svou smrt. Přišlo by mi tak jen přirozené, kdyby byl silnější a schopnější než kdy dřív. Nechám se překvapit...
20.12.2010 22:09 - Drik
Mezi moje nej definitivně patří série QFG 1,2,3,4,4+1/2 (chválím Felouen - "nevíš kde by se dala sehnat pětka?"), Gabriel Knight (zvláště 1., chválím Lokkena), Gooka (opět chválím Lokkena), Dungeon master (nechválím, abych to už nepřeháněl), Albion, Baldur's gate... a mnohé další, ovšem série Quest for Glory zůstane navždy v mém srdci.
A možná se ještě trochu pozapomnělo na Grim Fandango...
21.12.2010 02:16 - pipux
Lokken píše:
má to být závěr trilogie, hrdina toho spoustu prožil a přežil i svou smrt. Přišlo by mi tak jen přirozené, kdyby byl silnější a schopnější než kdy dřív. Nechám se překvapit...

Nevím, nevím :P . Level 30, 60% útočný bonus na assault rifles, nehorázný bonus na damage resistance taktéž. Tomu se pak říká eskalace: máš extra silné brnění -> aby ti ublížili, vytáhnou na tebe ještě silnější zbraně. A kde to skončí? Two Worlds II měl na začátku hry meče způsobující 80 bodů zranění; na konci hry byly čepele uštědřující 8 000 bodů zranění. Toto (MMO styl) taky není nejlepší - spíš kapánek úchylné.

Myslím, že akorát dostaneš malou odměnu do začátků za importování namaxované postavy z ME2, toť vše.
21.12.2010 05:33 - Vojtěch
No, druhá možnost je amnézie jako v Gothic.
21.12.2010 11:46 - Blaine
Ja bych prosim proste mu dal prvni lvl a neresil to.
21.12.2010 14:18 - Felouen
drik píše:
Mezi moje nej definitivně patří série QFG 1,2,3,4,4+1/2 (chválím Felouen - "nevíš kde by se dala sehnat pětka?"), Gabriel Knight (zvláště 1., chválím Lokkena), Gooka (opět chválím Lokkena), Dungeon master (nechválím, abych to už nepřeháněl), Albion, Baldur's gate... a mnohé další, ovšem série Quest for Glory zůstane navždy v mém srdci.
A možná se ještě trochu pozapomnělo na Grim Fandango...

Jop, torrenty.
O Grim Fandango slyším poprvé, ale hned při přečtení mi zaznělo "Fan-Da-Go! Háááleluja, haleluja, hale!" -Bohemian Rhapsody. :D
21.12.2010 15:34 - Colombo
drik: trochu se ti tam přimíchaly adventury (a dungeony..)
21.12.2010 18:34 - Drik
Colombo: Máš pravdu, ovšem dungeony by se s trochou dobré vůle daly považovat za hack'n'slash rpg (dobře, možná hodně dobré vůle) a adventury se zase řešily o pár příspěvků výše (ohledně doporučení pro maminku Ušaté™, kterou mimochodem docela závidím).
22.12.2010 14:45 - noir
Taky bude nová DnD hra, ale varuju, vypadá docela žalostně: http://www.youtube.com/watch?v=7qob-NXQ7jQ&feature=player_embedded
22.12.2010 18:44 - Vojtěch
Neverwinter Nights 4E?
22.12.2010 23:25 - Fibriso
yop, dělá se Neverwinter Nights 3, která by měla být ve 4E systému
23.12.2010 00:39 - Sosáček
jak by rekla Felouen: OMG! OMG!
23.12.2010 05:39 - Vojtěch
Já myslel to, co ukazuje Noir. Když se na to zadíváš, tak to je přesně ono, jen se to jmenuje jinak.
7.5.2014 07:25 - Element
Hral nekdo Outlast? Zrovna mi prislo na mail, ze je na steamu za 180 KC. Co jsem koukal na twitchi na gameplay, tak to vypadalo, ze to ma atmosferu a ze je to takova ta hra na nocni hrani s igelitem pod zadkem. S dnd to nejak nevyslo, cena je prijemna a mohla by to byt dobra priprava na Amnezii.
7.5.2014 12:01 - Vojtěch
Já se mírně těším na Numeneru, pokud bude stejně dobrá jako Planescape...

Jinak Baldur's Gate pro Android už vyšla, takže momentálně mám celkem jasno co hrát ;)
31.5.2019 14:40 - ShadoWWW
31.5.2019 15:07 - Kosťa
Jako...bych strašně rád zajásal že vyjdou nový Baldury, ale když vidím kdo to dělá tak moje nadšení mizí mílovými kroky v dáli. Nechám se překvapit, nicméně si od toho pro jistotu nebudu nic slibovat, pak aspoň nebudu zklamanej.
31.5.2019 20:47 - Gurney
Myslíš vývojářský studio, jejichž poslední velký rpgčko má průměrný hodnocení 9/10 a dostalo docela slušnej nářez ocenění od různých herních webů a ještě víc nominací? No jo, jaký zklamání :)
31.5.2019 22:01 - Kosťa
Gurney :a který udělalo RPG co mě strašně nebavilo. Ono DoS mělo takovej dost podivnej smysl pro humor, některý fakt šílený okamžiky (i když boj byl většinou fajn) dosti podivný boje několik schopností na hranici "to musím mít jinak je to skoro nehratelný" a kde se po nějaké době (tuším rok, ale nechci kecat) objevila na netu oficiální předělaná edice? Ano hra asi cílila na mladší hráče než jsem já, ale i tak.
5.6.2019 17:11 - MirTur
Za sebe musím napsat, že mě za srdce v poslední době chytly hlavně Pillars of Eternity 1 a 2, nemluvě o menší bokovce stejného studia - Tyranny.
5.6.2019 17:34 - Boldrick
Nedávno jsem rozehrál Ultimu Underworld. Je to naprostá pecka i po těch letech a s 300x200 rozlišením (nebo kolik to bylo)
5.6.2019 17:35 - ShadoWWW
Mě vždycky baví číst komentáře u her nebo filmů inspirovaných DnD nebo DrD. Vždycky to dá vhled do komunity lidí, co znají RPG okrajově. RPG znají, ale nejsou to geeci.

michaelfoucault píše:
No výborně, videoherní RPG podle pravidel 5e bych uvítal s otevřenou náručí.


Haluziak píše:
Žádné 4e 5e.
Poctivé 3,5 by to chtělo


maros.goc píše:
3,5 su uz zastarane pravidla


PCMR píše:
Jasně. A proto se 5E vrací ke konceptu 3E po tom failu jménem 4E.


Murlock píše:
Zastaralá ano, ale o tom jestli horší by se dalo polemizovat.
6.6.2019 20:18 - exi
A teaser už jste viděli? :)
7.6.2019 06:58 - ShadoWWW
Podle serveru PC Games N bude Baldur's Gate 3 běžet na enginu DnD 5E a děj hry bude navazovat na události z nového dobrodružství Descent into Avernus.

7.6.2019 09:47 - Xeth
Jasně, DnD 5E se dala očekávat - když už dostali licenci na název, hodně bych se divil, kdyby ji neměli i na pravidla (vlastně bych spíš čekal, že to bude podmínka). Nicméně ta pravidla prý budou upravená, jelikož dvacetistěnná kostka má prostě velký rozptyl a postavy tak často neuspějí.

Myslím si, že je to super, že tulicenci WotC pustili, takto se dá čekat, že pokud bude mít BG3 úspěch (a jako že čekám, že ho mít bude), tak se můžeme brzy dočkat dalších her založených na DnD. *thumbs up*
7.6.2019 10:11 - Gurney
ShadoWWW píše:
Mě vždycky baví číst komentáře u her nebo filmů inspirovaných DnD nebo DrD. Vždycky to dá vhled do komunity lidí, co znají RPG okrajově. RPG znají, ale nejsou to geeci.

Ty komenty mi naopak přijdou hodně geeky...skoro jako tady, když vyjde nová edice D&D :)

Xeth píše:
Nicméně ta pravidla prý budou upravená, jelikož dvacetistěnná kostka má prostě velký rozptyl a postavy tak často neuspějí.

Já bych se nezlobil, kdyby byla upravená klidně i hodně moc a zachovávala třeba jen takové ty ikonické věci, jako šest základních statů, vancian magii, tulácký zákeřný útok apod. Mít ten samý systém pro PC a PnP RPG imo nikdy moc dobře nefungovalo.
7.6.2019 10:18 - Xeth
Gurney píše:
...

To určitě zachované bude. Jde o obchod a tak to musí být DnD podobné co nejvíc. Ale jsem zvědavý... a těším se... na to, jak si poradí s tou d20 (taky se rozhodně nezlobím, momentálně ji považuji za největší slabinu toho systému). :)
7.6.2019 10:39 - York
Gurney píše:
Mít ten samý systém pro PC a PnP RPG imo nikdy moc dobře nefungovalo.


Zrovna v případě ADnD celkem jo. Viz ostatně staré Baldurky.
7.6.2019 10:55 - Jerson
York píše:
Zrovna v případě ADnD celkem jo. Viz ostatně staré Baldurky.

Ehm - vzpomínám si, že jsem si na začátku BG koupil zbroj a hůl, a šel jsem to zkusit. Omylem se mi podařilo zaútočit na nějakého strážného, který do mě začal holí také bušit, ale nemohl mě trefit, já jeho také ne, a nemohl jsem ani odejít z boje. Takže po pár minutách čekání jsem tu hru znechuceně vypnul a řekl si, že takovou věc rozhodně hrát nebudu. (Později jsem to ještě jednou zkusil, i když jsem se moc daleko nedostal, ale rozhodně nemůžu říct, že by ten systém nějak dobře fungoval).
7.6.2019 11:08 - Gurney
Roll, roll, roll, roll... opakovat, dokud nedostaneš co nejvyšší staty pro svoji postavu; save...load...save...load... pokaždé, když se snažíš přepsat si do knihy nalezený svitek, který už dost možná zase dost dlouho neuvidíš a není jich tam nekonečno... save...load ...opakovat několikrát za souboj po každém TPK, kdy nějaká kriticky důležitá postava v kritický moment nedala záchranu, a tomu boji se narozdíl od PnP prostě vyhnout nemůžeš. V té době ok, ale dneska už jsou přece jen ty hry někde trochu jinde.

Jerson: takže jak praví klasik: "Zaprvé je to pitomost, a zadruhé jsem to nečetl." :)
7.6.2019 11:22 - York
Gurney píše:
Roll, roll, roll, roll... opakovat, dokud nedostaneš co nejvyšší staty pro svoji postavu; save...load...save...load... pokaždé, když se snažíš přepsat si do knihy nalezený svitek, který už dost možná zase dost dlouho neuvidíš a není jich tam nekonečno... save...load ...opakovat několikrát za souboj po každém TPK, kdy nějaká kriticky důležitá postava v kritický moment nedala záchranu, a tomu boji se narozdíl od PnP prostě vyhnout nemůžeš. V té době ok, ale dneska už jsou přece jen ty hry někde trochu jinde.


To ovšem není ani tak vlastnost pravidel DnD - nebo snad u stolu taky neustále savuješ a loaduješ? :D
7.6.2019 11:42 - ShadoWWW
Už nevím, jak v původní hře, ale v BG:EE je hra striktně podle pravidel AD&D jen jednou z obtížností (myslím, že tou nejvyšší). Ostatní obtížnosti mají upravený model.

Tady to bude myslím podobné.

Jinak na BG3 dělá 300 lidí a byly potvrzeny všechny rasy, povolání, obory, zázemí i odbornosti a velká většina kouzel z Příručky hráče. Hráčských ras tam bude nejspíš víc.
7.6.2019 11:45 - Gurney
York: To je právě ukázka toho, že ten systém je pro PC hru dost nevhodný - u stolu můžu hrát AD&D postavu s nízkými staty, nevrhat se zbytečně do nebezpečí, volit různá kreativní řešení situace a i když umře, tak si prostě udělám další a v kampani pokračuju s jinou. V BG procházíš předem připravený příběh jedné určité postavy a obzvlášť v jedničce jsou tvoje možnosti řešení různých situací dost omezené a obvykle obsahují boj, není to žádný Planescape: Torment, kde se můžeš prokecat snad vším včetně finálního bosse.

Totéž ty svitky - že ti nevyjde přepsání kouzla je sice opruz, ale téměř jistě budeš mít další šanci. V PC hře je jich jen omezené množství a nějaký spell může být dost kritický v dalším postupu.
7.6.2019 11:49 - sirien
A takové KOTOR jedoucí na d20 se Ti taky nelíbily?
7.6.2019 12:06 - York
Gurney píše:
To je právě ukázka toho, že ten systém je pro PC hru dost nevhodný - u stolu můžu hrát AD&D postavu s nízkými staty, nevrhat se zbytečně do nebezpečí, volit různá kreativní řešení situace a i když umře, tak si prostě udělám další a v kampani pokračuju s jinou.


Tohle funguje úplně stejně. Ok, asi tam nenaexpíš za nebojová řešení, ale popravdě výsledkem expení postav v ADnD je z drtivé většiny zvýšení jejich efektivity v boji, takže boj celkem dává smysl.

Baldurka (minimálně jednička) je nastavená hodně těžká, protože v tý době se prostě počítalo s tím, že hráči chtějí těžkou hru a budou hodně savovat a loadovat. To je ale nastavení hry, ne pravidel. Autorům nic nebránilo, dát tam slabší potvory. A hráčům taky nic nebrání se nejdřív někde nalevelovat, než skočej na těžké příběhové souboje - potulovat se divočinou je ostatně docela podstatnej prvek hry.


Gurney píše:
V PC hře je jich jen omezené množství a nějaký spell může být dost kritický v dalším postupu.


To je prostě součást hry. V "modernější" hře bys měl dvě možnosti, jak tohle "opravit": Buď bys změnil tu mechaniku (třeba dal těm důležitejm 100% úspěšnoust), nebo prostě prohásil, že náhodnost je součást hry a hráč se s tím musí nějak poprat (žádnej z těch svitků afaik není show stopper) a ukládal bys do savů random seed, takže by metoda load/save nefungovala a fail by byl vždycky fail.


edit: Pro zajímavost když se podíváš třeba na nejnovější pojetí série XCOM, tak tam si to savování random seedu můžeš nastavit - takže autoři se zjevně rozhodli nechat na hráčích, jestli chtějí smůlu obcházet přes load/save nebo ne.
7.6.2019 12:53 - Jerson
Jerson píše:
Jerson: takže jak praví klasik: "Zaprvé je to pitomost, a zadruhé jsem to nečetl." :)

Právě že jsem se přemohl a rozehrál to, několik hodin jsem tomu dal, ale prostě mě to nebavilo, ten systém se choval podivně - ostatně v zásadě jsi to popsal dobře, save -load byl základ.
7.6.2019 13:09 - York
Na téměř stejném enginu (taky hodně věrně pravidlům ADnD 2e) běžely taky hry Eye of the Beholder I a II a tam se save/loadovalo minimálně. Obě mimochodem doporučuju, pokud si chcete zahrát fakt hodně oldschool PC dungeony.
7.6.2019 17:06 - Šaman
Přesně na to jsem myslel, když jsem viděl trailer. DnD engine, družina dobrodruhů, Illithidská hrozba - to musí být tohle! :D
7.6.2019 17:13 - ShadoWWW
Video, jak studio Larian získalo práva na BG3.
9.6.2019 23:56 - Šaman
Nevím, jestli to nemám dát do RPG videa, ale budu doufat, že to sem patří. :)
Cyberpunk 2077 trailer

"Můžeš vyvraždit půl města, ale nesmíš zranit žádného psa."
10.6.2019 00:06 - sirien
Šaman píše:
"Můžeš vyvraždit půl města, ale nesmíš zranit žádného psa."

Chceš snad aby si pro Tebe přišla Baba Jaga?
11.6.2019 08:25 - exi
Nový trailer na Bloodlines 2
11.6.2019 22:21 - LokiB
17.3.2020 22:09 - drumlin
Top 10:
10.Eye of the Beholder byla moje první hra
9. Vampire the masquerade
8. Pillars of Eternity Všechny
7. Divinity Original Sins Všechny
6. DeusEx Mankind Divided
5. Shadowrun Returns všechny
4. Baldur's Gate všechny
3. Witcher všechny
2. Planescape Torment
1. Kingdom Come Deliverance

A asi most anticipated Cyberpunk2077, Baldur's Gate 3
17.3.2020 22:33 - LokiB
Wizardry VII
Dark Sun: Shattered Lands [1993] (ADND 2E)
18.3.2020 07:01 - ShadoWWW
drumlin: Tak to budeš rád, že Vávra nedávno ve svém rozhovoru na Youtube kanálu Bratříček potvrdil, že dělají na pokračování Kingdom Come.
18.3.2020 10:15 - Lethrendis
Mně v tom seznamu ještě chybí některé díly Elder Scrolls nebo Kotoři.
18.3.2020 12:03 - Vojtěch
Asi by také nemělo zapadnout Disco Elysium.
18.3.2020 13:53 - drumlin
To bylo my personal Top 10. Ale je pravda, že Disco Elysium je hodnoceno strašně moc pozitivně, rozhodně plánuju, že si ho zahraju
18.3.2020 13:54 - drumlin
Lethrendis Co jsou to "Kotoři"?
18.3.2020 13:55 - Aegnor
Knights of the Old Republic. Star Wars RPG, dva díly.
18.3.2020 13:55 - drumlin
ShadoWWW Jojo on se uřekl i jeden z jeho koderů na jedné přednášce o AI
18.3.2020 13:56 - drumlin
Aegnor Jestli je to ta MMO, tak tu jsem hrál a ta mě zrovna tak nedostala... Jo vlastně to bylo SWtOR
18.3.2020 14:07 - Gediman
Hm, když nad tím tak uvažuji, já moc RPG nehrál. Ale musím zmínit určitě KOTOR 1, který má skvělý plot-twist, a KOTOR 2... který je taky fajn, ovšem je na něm hodně vidět uspěchaná tvorba - hlavně po stránce příběhu.

Nejvíc top je ale Quest for Glory 1. Vypadá to sice jako adventura, ale má to rpg prvky (tři classy postav, levelování, atributy, dokonce možnost exportovat postavu do dalšího dílu...). Má to spoustu super vtipů a naprosto božskou pohádkovou atmosféru. Tu hru jsem dohrál snad třicetkrát a pokaždé v ní našel nějakou novou maličkost.

Dvojku a trojku jsem dohrál taky, ovšem o dost později a už mě tolik nebraly. Čtyřku jsem nedohrál... Sakra, měl bych se k tomu někdy vrátit. Pětka mě nikdy moc nelákala, protože už nemá tu ručně kreslenou grafiku.
18.3.2020 20:14 - pilchowski
Stygian!
18.3.2020 20:57 - Tronar
Z tech starsich: Lands of Lore, Dungeon Master, Ishar, RoA: Shadows over Riva, Stonekeep, The Elder Scrolls, Albion, Return to Krondor, Betrayal at Krondor, Dragon Age, Ultima Underworld.
18.3.2020 21:41 - Colombo
Fanoušci Elder Scrolls jistě ocení:

Unity Daggerfall: Někteří si sice stěžují na to, že je to v Unity (bloated, proprietary, at any time can be discontinued), ale je to první fully compatible Daggerfall reimplementace, která funguje. A má už poměrně dost módů

https://www.dfworkshop.net/

OpenMW: Open-source reimplementace Morrowindu. Hromada opravených engine bugů, funguje na všech platformách, etc. etc. prostě super. Podpora všech Morrowind módů (ale ne exe hacků) a nových módů psaných v Lua jazyku.

TES3MP: Fork OpenMW co implemental multiplayer. Taktéž free and Open-Source s hromadou serverů a možností vytvořit si vlastní. Podpora módů z OpenMW a navíc server-wide módů psaných v Lua.

https://openmw.org/en/

https://tes3mp.com/
18.3.2020 23:43 - LokiB
Daggerfall byl narez, skucici duch krale :) Obri rozloha, silena podzemi, daedry ...
18.3.2020 23:58 - Kosťa
Chybí mi tady IWD a z těch novějších Numenera a Tyranny jsou prej dobrý, taky přidám 7 mágů, legend of grimrock (dvojka o trochu lepší) a kdo nehrál u baldurů SoD tak hodně doporučuju i když je jen na pár hodin.
19.3.2020 00:30 - Lethrendis
A když už je řeč o hodinách, co takhle WoWko? Strávil jsem u něj fakt hodně času:) Ne že by to byla dobrá hra, ale je silně návyková :)
19.3.2020 01:24 - Colombo
Když je tu řeč o návykových věcích. Co takhle kokain? Strávil jsem s ním fakt hodně času. Ne, že by to byla hra, ale je silně návykový.
19.3.2020 08:43 - LokiB
Colombo píše:
Ne, že by to byla hra, ale je silně návykový.


Ale nene :) To je vysloveně rekreační záležitost, oproti opiátům a metamfetaminům :P
Ovšem všechno to je pořád lepší než WoWko, to uznávám.

Chtěl jsem tu přidat hru Lords of Midnight, jenže to není původně PC hra, ale 8-bitovka. Ale pak jsem našel, že to má DOS-port, takže to sem patří taky. A pokračování Doomdark's Revenge. Někteří říkají, že jsou to adventury a ne RPGčka ... nu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24350094795227 secREMOTE_IP: 54.224.90.25