Střípky

Magus
17.2.2009 10:13
Nejlepší RPG PC hra
Jaká je vaše NEJ..??
5.6.2019 17:11 - MirTur
Za sebe musím napsat, že mě za srdce v poslední době chytly hlavně Pillars of Eternity 1 a 2, nemluvě o menší bokovce stejného studia - Tyranny.
5.6.2019 17:34 - Boldrick
Nedávno jsem rozehrál Ultimu Underworld. Je to naprostá pecka i po těch letech a s 300x200 rozlišením (nebo kolik to bylo)
5.6.2019 17:35 - ShadoWWW
Mě vždycky baví číst komentáře u her nebo filmů inspirovaných DnD nebo DrD. Vždycky to dá vhled do komunity lidí, co znají RPG okrajově. RPG znají, ale nejsou to geeci.

michaelfoucault píše:
No výborně, videoherní RPG podle pravidel 5e bych uvítal s otevřenou náručí.


Haluziak píše:
Žádné 4e 5e.
Poctivé 3,5 by to chtělo


maros.goc píše:
3,5 su uz zastarane pravidla


PCMR píše:
Jasně. A proto se 5E vrací ke konceptu 3E po tom failu jménem 4E.


Murlock píše:
Zastaralá ano, ale o tom jestli horší by se dalo polemizovat.
6.6.2019 20:18 - exi
A teaser už jste viděli? :)
7.6.2019 06:58 - ShadoWWW
Podle serveru PC Games N bude Baldur's Gate 3 běžet na enginu DnD 5E a děj hry bude navazovat na události z nového dobrodružství Descent into Avernus.

7.6.2019 09:47 - Xeth
Jasně, DnD 5E se dala očekávat - když už dostali licenci na název, hodně bych se divil, kdyby ji neměli i na pravidla (vlastně bych spíš čekal, že to bude podmínka). Nicméně ta pravidla prý budou upravená, jelikož dvacetistěnná kostka má prostě velký rozptyl a postavy tak často neuspějí.

Myslím si, že je to super, že tulicenci WotC pustili, takto se dá čekat, že pokud bude mít BG3 úspěch (a jako že čekám, že ho mít bude), tak se můžeme brzy dočkat dalších her založených na DnD. *thumbs up*
7.6.2019 10:11 - Gurney
ShadoWWW píše:
Mě vždycky baví číst komentáře u her nebo filmů inspirovaných DnD nebo DrD. Vždycky to dá vhled do komunity lidí, co znají RPG okrajově. RPG znají, ale nejsou to geeci.

Ty komenty mi naopak přijdou hodně geeky...skoro jako tady, když vyjde nová edice D&D :)

Xeth píše:
Nicméně ta pravidla prý budou upravená, jelikož dvacetistěnná kostka má prostě velký rozptyl a postavy tak často neuspějí.

Já bych se nezlobil, kdyby byla upravená klidně i hodně moc a zachovávala třeba jen takové ty ikonické věci, jako šest základních statů, vancian magii, tulácký zákeřný útok apod. Mít ten samý systém pro PC a PnP RPG imo nikdy moc dobře nefungovalo.
7.6.2019 10:18 - Xeth
Gurney píše:
...

To určitě zachované bude. Jde o obchod a tak to musí být DnD podobné co nejvíc. Ale jsem zvědavý... a těším se... na to, jak si poradí s tou d20 (taky se rozhodně nezlobím, momentálně ji považuji za největší slabinu toho systému). :)
7.6.2019 10:39 - York
Gurney píše:
Mít ten samý systém pro PC a PnP RPG imo nikdy moc dobře nefungovalo.


Zrovna v případě ADnD celkem jo. Viz ostatně staré Baldurky.
7.6.2019 10:55 - Jerson
York píše:
Zrovna v případě ADnD celkem jo. Viz ostatně staré Baldurky.

Ehm - vzpomínám si, že jsem si na začátku BG koupil zbroj a hůl, a šel jsem to zkusit. Omylem se mi podařilo zaútočit na nějakého strážného, který do mě začal holí také bušit, ale nemohl mě trefit, já jeho také ne, a nemohl jsem ani odejít z boje. Takže po pár minutách čekání jsem tu hru znechuceně vypnul a řekl si, že takovou věc rozhodně hrát nebudu. (Později jsem to ještě jednou zkusil, i když jsem se moc daleko nedostal, ale rozhodně nemůžu říct, že by ten systém nějak dobře fungoval).
7.6.2019 11:08 - Gurney
Roll, roll, roll, roll... opakovat, dokud nedostaneš co nejvyšší staty pro svoji postavu; save...load...save...load... pokaždé, když se snažíš přepsat si do knihy nalezený svitek, který už dost možná zase dost dlouho neuvidíš a není jich tam nekonečno... save...load ...opakovat několikrát za souboj po každém TPK, kdy nějaká kriticky důležitá postava v kritický moment nedala záchranu, a tomu boji se narozdíl od PnP prostě vyhnout nemůžeš. V té době ok, ale dneska už jsou přece jen ty hry někde trochu jinde.

Jerson: takže jak praví klasik: "Zaprvé je to pitomost, a zadruhé jsem to nečetl." :)
7.6.2019 11:22 - York
Gurney píše:
Roll, roll, roll, roll... opakovat, dokud nedostaneš co nejvyšší staty pro svoji postavu; save...load...save...load... pokaždé, když se snažíš přepsat si do knihy nalezený svitek, který už dost možná zase dost dlouho neuvidíš a není jich tam nekonečno... save...load ...opakovat několikrát za souboj po každém TPK, kdy nějaká kriticky důležitá postava v kritický moment nedala záchranu, a tomu boji se narozdíl od PnP prostě vyhnout nemůžeš. V té době ok, ale dneska už jsou přece jen ty hry někde trochu jinde.


To ovšem není ani tak vlastnost pravidel DnD - nebo snad u stolu taky neustále savuješ a loaduješ? :D
7.6.2019 11:42 - ShadoWWW
Už nevím, jak v původní hře, ale v BG:EE je hra striktně podle pravidel AD&D jen jednou z obtížností (myslím, že tou nejvyšší). Ostatní obtížnosti mají upravený model.

Tady to bude myslím podobné.

Jinak na BG3 dělá 300 lidí a byly potvrzeny všechny rasy, povolání, obory, zázemí i odbornosti a velká většina kouzel z Příručky hráče. Hráčských ras tam bude nejspíš víc.
7.6.2019 11:45 - Gurney
York: To je právě ukázka toho, že ten systém je pro PC hru dost nevhodný - u stolu můžu hrát AD&D postavu s nízkými staty, nevrhat se zbytečně do nebezpečí, volit různá kreativní řešení situace a i když umře, tak si prostě udělám další a v kampani pokračuju s jinou. V BG procházíš předem připravený příběh jedné určité postavy a obzvlášť v jedničce jsou tvoje možnosti řešení různých situací dost omezené a obvykle obsahují boj, není to žádný Planescape: Torment, kde se můžeš prokecat snad vším včetně finálního bosse.

Totéž ty svitky - že ti nevyjde přepsání kouzla je sice opruz, ale téměř jistě budeš mít další šanci. V PC hře je jich jen omezené množství a nějaký spell může být dost kritický v dalším postupu.
7.6.2019 11:49 - sirien
A takové KOTOR jedoucí na d20 se Ti taky nelíbily?
7.6.2019 12:06 - York
Gurney píše:
To je právě ukázka toho, že ten systém je pro PC hru dost nevhodný - u stolu můžu hrát AD&D postavu s nízkými staty, nevrhat se zbytečně do nebezpečí, volit různá kreativní řešení situace a i když umře, tak si prostě udělám další a v kampani pokračuju s jinou.


Tohle funguje úplně stejně. Ok, asi tam nenaexpíš za nebojová řešení, ale popravdě výsledkem expení postav v ADnD je z drtivé většiny zvýšení jejich efektivity v boji, takže boj celkem dává smysl.

Baldurka (minimálně jednička) je nastavená hodně těžká, protože v tý době se prostě počítalo s tím, že hráči chtějí těžkou hru a budou hodně savovat a loadovat. To je ale nastavení hry, ne pravidel. Autorům nic nebránilo, dát tam slabší potvory. A hráčům taky nic nebrání se nejdřív někde nalevelovat, než skočej na těžké příběhové souboje - potulovat se divočinou je ostatně docela podstatnej prvek hry.


Gurney píše:
V PC hře je jich jen omezené množství a nějaký spell může být dost kritický v dalším postupu.


To je prostě součást hry. V "modernější" hře bys měl dvě možnosti, jak tohle "opravit": Buď bys změnil tu mechaniku (třeba dal těm důležitejm 100% úspěšnoust), nebo prostě prohásil, že náhodnost je součást hry a hráč se s tím musí nějak poprat (žádnej z těch svitků afaik není show stopper) a ukládal bys do savů random seed, takže by metoda load/save nefungovala a fail by byl vždycky fail.


edit: Pro zajímavost když se podíváš třeba na nejnovější pojetí série XCOM, tak tam si to savování random seedu můžeš nastavit - takže autoři se zjevně rozhodli nechat na hráčích, jestli chtějí smůlu obcházet přes load/save nebo ne.
7.6.2019 12:53 - Jerson
Jerson píše:
Jerson: takže jak praví klasik: "Zaprvé je to pitomost, a zadruhé jsem to nečetl." :)

Právě že jsem se přemohl a rozehrál to, několik hodin jsem tomu dal, ale prostě mě to nebavilo, ten systém se choval podivně - ostatně v zásadě jsi to popsal dobře, save -load byl základ.
7.6.2019 13:09 - York
Na téměř stejném enginu (taky hodně věrně pravidlům ADnD 2e) běžely taky hry Eye of the Beholder I a II a tam se save/loadovalo minimálně. Obě mimochodem doporučuju, pokud si chcete zahrát fakt hodně oldschool PC dungeony.
7.6.2019 17:06 - Šaman
Přesně na to jsem myslel, když jsem viděl trailer. DnD engine, družina dobrodruhů, Illithidská hrozba - to musí být tohle! :D
7.6.2019 17:13 - ShadoWWW
Video, jak studio Larian získalo práva na BG3.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.26034593582153 secREMOTE_IP: 34.204.194.190