Střípky

Dalcor
25.2.2007 17:26
Už několikrát tu bylo zmíněno téma užívání, případně i barvení figurek. Pokusím se vám, milí čtenáři, dát alespoň nějaké základní informace o tom, co k barvení figurek budete potřebovat a jaké jsou některé základní postupy, případně některé věci, které přímo dělám pro barvení figurek.
Autorská citace #1
25.2.2007 17:26 - Merlin
zajímavý článek pro začátečníky....:o) jen bych s pár věcmi nesouhlasil, ale tö je pochopitelné, protože používám trochu jiný druh malování :o)) co je pochopitelné, protože kolik malířů, tolik druhů btw. zrovna ten co ty nepouživáš což jest "lajnování" ( tvůj popis tohoto stylu není úplně přesný, nebo spíš je nepřesný) :o) v případě zájmu můžu doplnit
Autorská citace #2
25.2.2007 17:28 - Dalcor
Jsem říkal že mě zajímají všechny metody. A samozřejmě i odlišné přístupy. Rád bych tedy znal Tvé postupy ;)
Autorská citace #3
25.2.2007 19:16 - Jerson
Tedy řeknu vám, sehnat nějaké rozumné barvy je občas nad moje úsilí - koupím si agamáckou barvu na pneumatiky a ona je téměř šedá, k černé má dost daleko. Kromě toho ty vodou ředitlené barvy jsou na houby, potřebují dva nátěry - když s nimi barvím i modely aut, tak nějaký základní nástřik nepřichází v úvahu.
Autorská citace #4
25.2.2007 21:23 - Dalcor
Onov zásadě barvy pro klasické modeláře - tedy ty akrylové - se předpokládají že budou nanášeny stříkací pistolí, tudíž na obyčejné štětcování nejsou. Na druhou stranu figurkářské barvy - tedy Vallejo či Citadel "nesou" lépe.
Jersone, u jsi někdy viděl černou pneumatiku? Já ne - stejně ybch přes černou dával šedý "wash".
Autorská citace #5
25.2.2007 23:08 - Merlin
Já používám agamy už dlouho a jsem s nima docela spokojen
Dalkor: používám lajnování. Spočívá to v tomto postupu:
na plochu, kterou chceš takto malovat naneseš základní vrstvu smíchanou z černé a například červené (kterou budeš dělat tu plochu) takže je ta plocha skoro černá....pak namícháš jen o kapánek světlejší, ale jinak tu samou a naneseš ji opět na tuto plochu, ale vynecháš poslední mm ( příklad) a postupuješ dál tak, že namícháš opět jen lehce světlejší (o něco mín černé, víc červené :o)) a naneseš ji opět skoro na celou plochu, ale od první vrstvy tě dělí 2mm a od druhé 1mm. takto postupuješ až dokud nemáš úplně světlou. V praxi to znamená, že na nejtmavším místě ( třeba v záhybech) máš 1 vrstvu a na na zvlnění pláště kde je to nejsvětlejší máš na sobě cca 20 vrstev...docílíš tím plynulého přechodu a hraní stínů
možná to zní blbě...ono se to špatně popisuje...:o) můžu přpadně poslat fotku...ukázku...
Autorská citace #6
25.2.2007 23:09 - Merlin
samozřejmě se to liší podle velikosti malované plochy a toho, jestli chceš plynulejší přechod, nebo ne...v případě že nepotřebuješ, pak satčí jen 2-3 vrstvy
avšak ne na všechny druhy figurek je vhodná
Autorská citace #7
26.2.2007 09:21 - Jerson
Dalcore, pneumatiky které mám já na autě jsou rozhodně černé, určitě ne šedé - Agamácká barva je jen o jeden odstín tmavší než plast, ze kterého je pneumatika udělaná.
Fakt nechápu jak bych stříkací pistolí nanášel barvuna disky kol a podobné pitomosti.
Autorská citace #8
26.2.2007 10:08 - Dalcor
Merlin - jo já to znám jako layering - postupné zesvětlování vrstev.
Tahle technika je pospaná třeba v tom Rackhamově katalogu. Je to technika, která už IMHO potřebuje orpavdové znalosti.
Já akrylovou agamu ještě neměl, tudíž nedokážu posoudit. Oni se daji používat různá ztvrdčovadla - dělá je příkladem Gunze Sangzo, ty barvu uzpůsobí i pro lepší štětcování.
Jersone - jsou pistole které ti udělají milimetrovou čáru ;) Není to černá, to se ti zdá, nevím jak světlá ej agamácká, ale já pneumatiky dělým šedočernou ;) A k tomu stříkáni - existují masky ;)
Autorská citace #9
26.2.2007 10:45 - Jerson
Dalcore, já jsem to střílání pomocí pistolí viděl, ale nedovedu si představit, jak nanést masku na povrch, který má v sobě otvory 1x1 mm a jak jí potom dostat ven - štětcem a hustší barvou dosáhnu toho samého efektu stejně dobře a mnohem rychleji. A to nemluvím o očích v obličeji, jak bych dělal pistolí a maskami.
Docela rád bych někdy viděl nějakého barviče figurek při práci, protože v tom jsem dost velký amatér.
Autorská citace #10
26.2.2007 10:58 - Dalcor
Já netvrdím že všechno uděláš pistolí - když mluvíš o discích kol, myslel jsem že ti jde o pochromování ;) Tak sorry - nedorozumění.
Já snad ani ne, cejtil bych se trapně...
Autorská citace #11
26.2.2007 12:15 - Jerson
Prostě mám dojem, že vodou ředitelné barvy jsou vedle lihovek druhá třída, když dojde na štetec a figurky. Rozhodne barvy od Agamy, které jsou v poslední době až nechutně řídké - přitom zředit je můžu vždycky, ale hustší je neudělám :-(
Autorská citace #12
26.2.2007 12:23 - Dalcor
Uděláš - ztvrčovadli. Jak říkám jde o to jaké. Vallejo je mnoha modeláři považovány za absolutní špičku a někteří přecházejí třeba z olejovek na akrylovky valejo.
Jináš teda co považuji za vrchol šílenství jsou olejovky!
Autorská citace #13
26.2.2007 14:16 - andtom
Autorská citace #14
26.2.2007 14:24 - Dalcor
Hmm - tak třeba oni říkají ať se sestaví vcelý model a pak ho maluješ - no tak to třeba absolutně nedoporučuji!
Autorská citace #15
26.2.2007 14:44 - andtom
Dalcor: Je tam slůvko usually a je to kvůli tmelení, řekl bych.
Autorská citace #16
26.2.2007 15:26 - Dalcor
Usually = obvykle K věci / špatně se mu bude barvit podpaží pod kopím a samozřejmě okolí detailů - jako je meč apod. A také vnitřek štítu.
Ahá - koukám že on si hodně zjednodušuje operace tím že tam kam neosáhne štětcem tam to začerní.
Jinak používá tu techniku popisovanou merlinem.
Ale je to super návod - díky za odkaz
Hmm - a dělá to co nemám rád.
Tak to je přesnej opak toho jak dělám figurky já ;) Ale rozhodně to umí líp než já ;)
Autorská citace #17
26.2.2007 21:30 - Merlin
no...osobní zkušenost...dřív jsem pracoval s lihovkama a když jsem přešel na akrylky, tak jsem poznal tu změnu...s vodou ředitelnýma se mi pracuje mnohem lépe...zasychají rychle, můžu vrstvit, aniž bych zanesl detaily atd...
Autorská citace #18
27.2.2007 16:24 - Jerson
Takže vyhodím své nové barvy a koupím konečně pořádné Vallejo.
Autorská citace #19
27.2.2007 19:32 - Dalcor
Jersone - Přesně!!! Řekni mi kam je budeš házet, dojedu si pro ně...
Autorská citace #20
28.2.2007 13:08 - Jerson
Dalcore, ty bys měl zájem o Agamy?
Autorská citace #21
28.2.2007 13:42 - Dalcor
Jaké máš odstíny?
Autorská citace #22
28.2.2007 14:44 - Jerson
To bych se musel podívat doma ... ale hormadu na vojáky z 2. světové.
Autorská citace #23
28.2.2007 15:13 - Dalcor
Používáš Agamácké Pigmenty?
Autorská citace #24
28.2.2007 16:12 - Merlin
většinou si odstíny míchám sám....i když je pravda, že mám i nějaké zvláštní, které nenamíchám
Autorská citace #25
1.3.2007 08:22 - Jerson
Pigmenty, to myslíš třeba gun metal, motorovou černou, měď a tak? Používám, ale to jsou lihovky, a o dva řády lepší než ostatní barvy.
Autorská citace #26
1.3.2007 10:22 - Dalcor
Ne myslím vyloženě pigmenty -agama má práškové které se fixujou lakem. Star Dust jsou pigmenty barevné. CO ty merline, používáš na wash pigmenty nebo naředěné akrylovky. Nebo děláš olejovkama? Nebo děláš patinu vodovkama či temepreama /směs jaru, vody a naškrábané vodovky/
Autorská citace #27
1.3.2007 13:31 - Merlin
olejovkama vůbec nedělám...používám naředěné akrylovky( namočím do ní rozřepený štětec, utřu ho do sucha a pak s ním několikrát přejedu přes danou plochu),.... jinak..lak nepoužívám vůbec, pracuju v matu
Autorská citace #28
19.3.2007 16:28 - Ebon Hand
Á páni modeláři! Já teď dělám malé diorama z obra od Zvezdy pro nějakou hru a třech figurek skřetů od Jersona z LOTRu, i když ještě stále kalkuluji s myšlenkou vyměnit skřety za lidi.. Já používám směs všech možných technik. Na úvod stříkám syntetikou (humbrol, revell) pak akrylový lak, oleje se syntetikou, opět fixuji lakem a teď jsem si ještě koupil Valejo na štětec.. Jinak šmrdlání suchým štětcem, alias drybrush je jedna z mých oblíbených technik a dají se s tím s trochou cviku dosáhnout pěkné výsledky. :-)
Autorská citace #29
19.3.2007 16:29 - Ebon Hand
ty voe, mě to vodhlásilo, než jsem to dopsal.. :-(
Autorská citace #30
19.3.2007 16:31 - Dalcor
Já si teď o víkendu hrál s inkousty od Citadel. Na letadla nejdou, ale na figurkách to je dobré, jen to msuím dovychytat...
Autorská citace #31
19.3.2007 16:35 - Alnag
Ebon: Nevadí, já ti to zase přiřadil :-)
Autorská citace #32
28.8.2009 08:25 - Sethi
Možná nosím sovy do Athén a ani nevím, jestli je to vhodný trhead, nicméně jsem narazila na toto. Není to právě moje sféra zájmů, ale třeba to někoho zaujme.
Autorská citace #33
28.8.2009 08:35 - Nachtrose
Maji vetsi zakladnu, nez by bylo vhodno :-( Ale takovej SMRŤ, idealni figurka pro GMa :-)
Autorská citace #34
28.8.2009 08:41 - Merlin
mě se moc nelíbí..ale to bude tím, že nemám moc rád zeměplochu
Autorská citace #35
28.8.2009 08:49 - Sethi
Já jsem je ani nemyslela jako figurky pro hraní, spíš mě napadlo, že by mohly zaujmout někoho, kdo si třeba patlá jen tak pro radost.
Autorská citace #36
28.8.2009 08:52 - Merlin
Já si je patlám pro radost, ale oči si raději zkazím na nějaké kvalitně temné figurce třeba z Confotation :) (ale tím nikoho neodrazuju. jen můj subjektivní pohled)
Autorská citace #37
28.8.2009 10:20 - Ebon Hand
Postni nějaký fota, do figurek chci taky zabrousit! :-)
Autorská citace #38
28.8.2009 10:24 - Merlin
už tu někde odkaz je..vypátrám

minimálně se mrkni na : www.coolminiornot.com

tam je to nej ze světa
Autorská citace #39
28.8.2009 10:30 - Merlin
ebon: tady je odkaz na moje starší kousky :)

http://www.coolminiornot.com/47054
http://www.coolminiornot.com/51584
http://www.coolminiornot.com/70808
Autorská citace #40
28.8.2009 10:51 - Sethi
...Melissa?
Autorská citace #41
28.8.2009 10:59 - Ebon Hand
Melissa mě taky překvapila.. :-)
Děláš světlo a stín roztupovaným olejem, nebo vše akrylem?
Autorská citace #42
28.8.2009 11:02 - Merlin
no jo no...kdysi moje oblíbená NPC Melissa von Richten..drowí upírka
Autorská citace #43
28.8.2009 11:03 - Merlin
ebon: světlo a stín dělám lajnováním...malovaný je to vodouředitelnýma agamama
Autorská citace #44
28.8.2009 12:59 - Dracain
Lepší diskusi jsem nenašel:Má někdo zkušenosti z vyráběním figurek z keramiky? Mám vše potřebné vybavení, množství glazur, druhů hlíny atd. Co myslíte?
Autorská citace #45
28.8.2009 13:14 - Merlin
já ne :)
Autorská citace #46
28.8.2009 18:01 - Ebon Hand
myslím, že to bude chtít nezvytné množství talentu, aby uplácaná soška vypada k světu :-)
Autorská citace #47
28.8.2009 18:39 - Nachtrose
A hlavne pak davat velkej pozor, at ti neupadne na podlahu.
Autorská citace #48
30.8.2009 11:16 - Dracain
Merlin píše:
já ne :)


- nemáš zkušenosti, nebo hlínu a nářadí?

Ebon píše:
myslím, že to bude chtít nezvytné množství talentu, aby uplácaná soška vypada k světu :-)


- talent nemám, k světu to určitě bude, ale jen k tomu mýmu, v jiných světech by tato figurka asi nad ostatními nevynikla... ;)

Nacht píše:
A hlavne pak davat velkej pozor, at ti neupadne na podlahu.


- to se zloději asi sem tam stane, ale moje hlína je dost odolná, vybral jsem tu nejtvrdší, co máme v dílně!

Mám rád dvojsmysly
Autorská citace #49
30.8.2009 16:30 - Merlin
Dracain: ani zkušenosti, ani hlínu, ani nářadí :)
Autorská citace #50
31.8.2009 11:41 - Ebon Hand
Moje žena občas nějakou keramiku dělá a fakt bych se nebál že se figurka rozbije pádem na zem, teda pokud neupadně na dlažbu, nebo podobně tvrdý povrch..
Plánuješ ty figurky barvit, nebo je necháš jen jako glazovanou hlínu?
Autorská citace #51
31.8.2009 12:16 - Dracain
Ebon píše:
Plánuješ ty figurky barvit, nebo je necháš jen jako glazovanou hlínu?

- uvidím. Zkusím to nabarvit, ale bojím se, že to bude moc křiklavý. I když zloděj může mít jen nějakej šedej oblek, to se nedá pokazit. A nebo to bude zloděj-cikáně a bude mít každou část obleku v jiný barvě. To už by byl problém... :D

Ebon píše:
Moje žena občas nějakou keramiku dělá


- můžeš mi říct její jméno?
Autorská citace #52
16.4.2015 06:17 - ShadoWWW
Miguel Zavala si rád hraje se svojí 3d tiskárnou a svépomocí si vyrobil figurky pro nestvůry z Monster Manualu 5e.
Autorská citace #53
16.4.2015 07:10 - Nachtrose
Presne kvuli tomuhle bych chtel 3D tiskarnu. Jenze jsem hodne spatnej kreslir a tiskarny za prijatelnou cenu tlaci dle meho v nevyhovyjici kvalite... :-/
Autorská citace #54
16.4.2015 10:50 - Dukolm
No co se týče figurek tak vidím dost velkou budoucnost v tomhle
http://www.zive.cz/bleskovky/clip-3d-novy-typ-3d-tiskarny-tiskne-az-100-rychleji/sc-4-a-177556
Autorská citace #55
16.4.2015 11:03 - Babaj
a na kolik takova hracka prijde... a kolik je provoz :_)))
Autorská citace #56
16.4.2015 12:22 - Vojtěch
Otázka spíš času, než peněz. Už teď se občas objeví 3D tiskárna za 99 GBP, takže během pár let to bude už opravdu zajímavá volba.
Autorská citace #57
16.4.2015 22:51 - Malabar
Shadow: Super, diky moc za info!
Autorská citace #58
17.4.2015 20:01 - Dukolm
To co jsme posílal tak to se zatím nijak sériově nevyrábí. Ale hlavní výhodu do budoucna vidím v tom že nemá moc pohyblivých částí (motoru, ...), to dokáže poměrně srazit cenu dolů. A navíc ten výsledný materiál má dost lepší vlastnosti než klasické tisknutí z plastového vlákna po vrstvách.
Autorská citace #59
18.4.2015 12:31 - Nachtrose
Dukolm: netusim uplne presne, jak je ta hmota UV-vytvrzovana, ale pokud je to alespon trochu podobne popisovacim laserum, tak vez, ze vychylovani toho paprsku bude drazsi, nez servopohon cele tiskaci hlavy u "klasickych" 3D tiskaren.
Autorská citace #60
18.4.2015 13:08 - Dukolm
Nachtrose: no já bral že nebude potřeba takový výkon jako u gravírovacích a řezacích laserů a bude spíš výkonově podobný o něco vyšší než u laserových tiskáren. Ale tohle uvidíme až časem oni toho moc neprozradili zatím.
Autorská citace #61
18.4.2015 13:31 - ShadoWWW
Na těch figurkách je vidět, že detaily ještě zdaleka nedosahují takové přesnosti jako profi figurky. Nicméně trend je jasný. V budoucnu si většinu figurek budou hráči tisknout doma sami. Jsem zvědavý, jak se přizpůsobí současní výrobci. Jestli budou vyrábět už jen pro fajnšmekry za prémiovou cenu, nebo změní svůj byznys na prodej podkladů pro tisk (3d výkresů), případně kombinaci obojího.
Autorská citace #62
18.4.2015 13:55 - sirien
ShadoWWW píše:
sem zvědavý, jak se přizpůsobí současní výrobci.

Budou prodávat kov nebo plast s prémiovým barvením (zdaleka ne každého baví se s tím patlat sám)
Autorská citace #63
18.4.2015 21:01 - Jerson
3D tiskárny z kovu už existují taky a výsledný výrobek snese normální strojní obrábění.
Autorská citace #64
11.2.2016 10:01 - ShadoWWW
Fat Dragon Games začal prodávat podklady pro 3D tisk v rámci svého pojektu DRAGONLOCK. Zatím jsou k dispozici jeskyně a figurky ještěrců.
Autorská citace #65
12.2.2016 00:08 - Malabar
Modely od Fat Dragona vypadaji hezky. Na internetu se daji najit ale i modely volne zdarma dostupne. S takovyma si prave ted trochu hraju a tisknu je na tiskarne.

Jako ukazku muzu nadhodit nabarvene dvere:



Mam ale uz i dalsi modely (schodiste, steny, ...) zatim ale jeste nenabarvene. V planu mam ale vitisknout si komplet modularni dungeon :)
Autorská citace #66
12.2.2016 00:43 - Jerson
To je papír?
Autorská citace #67
12.2.2016 05:05 - ShadoWWW
Jerson: Ne, to je výstup z 3D tiskárny.
Autorská citace #68
12.2.2016 08:27 - Jerson
Já si říkal, že to bude něco takového. 3D tiskárnu ale doma ještě nemám. I když jsem zjistil, že pro mé technické betonové lokace mi bude stačit slušná zásoba Lega.
Autorská citace #69
12.2.2016 08:49 - ShadoWWW
Já taky ne. Je to spíš hudba budoucnosti. Ale v Brně na Kounicově 26 už jedna firma, co nabízí 3D tisk pro veřejnost. Hodina tisku tam stojí 150 Kč a na ISIC je sleva 20%. Takže tam je možné přijít s tím plánem a vytisknout si ho. Osobně jsem to ale ještě nezkoušel.
Autorská citace #70
12.2.2016 09:03 - PetiQ
Malabar:Docela by mě zajímalo, jak to je s výrobní cenou u tohoto konkrétního kousku?
Autorská citace #71
12.2.2016 20:56 - Malabar
Jerson: Ne, je to plast, který je výstupem 3D tiskárny :) Najdou se i free modely pro nefantasy hraní, např. scifi či military. Dá se toho najít docela dost. Tady ukázky (netiskl jsem):






Já tiskárnu mám (nevydržel jsem to a koupil jí :) a klidně vám nějaký 3D Tiles vytisknu. A rozhodně to nebude za 150kč/h :) Ono třeba ty 3D Tiles dveře co jsem nahazoval výše jsou na tom cašově třeba na 6h čož i se slevou by bylo i přez 600Kč a to je dost bych řek. Dá se tedy časově jít i na mnohem menší časy, ale kvalita podle toho odpovídá. Myslím, že se mnou se můžete dohodnout na lepší ceny :)

Tady jestě ukázky co za free modely 3D Tiles jsem tisknul:





(ne všecny obrázky jsou přímo moje, já jestě vše nenabarvil)

PetiQ: S výrobní cenou to není tak snadné říct. Záleží co so do ní budeš vše počítat. Ale abych řekl nějaké konkrétní čísla tak budeme ignorovat investici do tiskárny (nejdraží je koupě), dále nebudu počítat cenu za práci (příprava před tiskem, popř. práce po tisku, nějaký začístění), nebudu počítat know-how jak to vytisknout (naučit se tisknout je dost pokus/omyl záležitost a docela to vyžaduje bádání, není to jestě uplně on/off záležistot), a nakonec nebudu počtat cenu za samotný model, protože tuten konkrétní je na netu k dostání zdarma. Budu tedy počítat materiál (plast, a popř nějaký mazání) a elektřinu (zde mám výhodu že moje tiskárna moc nežere). A dostáváme se cca na 15-20kč bych řekl. Doba tisku je cca 6h myslim (tisk je na největší detaily).
Autorská citace #72
12.2.2016 21:31 - Malabar
PetiQ: Jestě mi došlo, jsem nepočítal sestavení a nabarvení. To už ale s 3D tiskem zas tolik nesouvisí :)

Takto to vypada čistě vytisklé (jen dveře jsou slepené).

Autorská citace #73
12.2.2016 21:33 - ShadoWWW
Malabar: Mě by zajímalo, jakou tiskárnu bys doporučil koupit pro domácí použití (RPG). :)
Autorská citace #74
12.2.2016 21:45 - Malabar
ShadoWWW: Tisknul jsem s několika tiskárnama a osobně jsem si koupil Prusa i3 a taky jsem s ní zatím nejvíce spokojen, i celkově se servisem a přístupem od Prusa Research. Cena sestaveny je okolo 27 000 Kč (link). Můžeš ale ušetřit a koupit si stavebnici asi za 17 000 Kč. Stavebnice překpokládá, že jseš zdatněj trochu v elektrotechnice a bavítě si to sám ladit, kalibrovat atd.

No a celkově 3D tisk předpokládá, že chceš trochu koumat a zkoušet co a jak tisknout a netisknout. Je to dost taková disciplína pokus/omyl. Ale po čase už člověk získá odhad a jde to líp :)
Autorská citace #75
14.2.2016 19:23 - sirien
Ok, to je entry cena... a pro nás laiky bych se spíš zeptal - když už cálnu 27k za sestavu (protože v elektronice zdatnej nejsem), na kolik mě pak přijde samotný tisk (a jak dlouho mi ta tiskárna vydrží)?
Autorská citace #76
15.2.2016 07:32 - Jerson
Malabar píše:
anti-tank obstacle defence"]

Hezké, i druhoválečné objekty, to je dobré, lepší než lego. Jen by to tedy chtělo, aby tvůrce modelů pochopil, jakým způsobem byly ježky konstruovány, tedy že to jsou tři kolenice / L-profily přivařené nebo snýtované k sobě, nikoliv procházející skrz sebe :-)
Autorská citace #77
15.2.2016 07:54 - Vojtěch
Tohle jsou možná Imperiální Warhammer 40000 profily 3D tištěné samotným Adeptus Mechanicus aby odolaly i tomu, až přes ně poletí Eldarské vznášedlo ;)
Autorská citace #78
15.2.2016 09:30 - Jerson
Radši bych v tom nešťoural. Je vidět, že 3D tisk zvládne ledacos, zejména věci, které by se jinak vyráběly velmi těžko.
Autorská citace #79
15.2.2016 09:40 - Vojtěch
Jo, čekají nás asi zajímavé časy.
Autorská citace #80
15.2.2016 10:40 - MarkyParky
Jen bych si dovolil nadhodi, že cenově dostupná záležitost jsou 3D pera.

Je to s nimi piplačka a nejste schopní dělat dokonale rovné čáry, ale dají se s tím docela dobře dělat fantasy objekty.

- rákosové, ratanové, skládané z větví a provazů (mám nějaké čluny, vory, ploty) - rovnou kreslíte co chcete
- dřevěné z fošen, prken a pod (mám nějaké stoly, lavice, mostky) - kreslíte na podložku, která vám horký plast z jedné strany zploští
- cihly (třeba pec s ohništěm, komín) - krátké vlnky pořád dokola a pak šikovně natřené tmavou vlhkou a světlou suchou barvou..
- ohniště a tábořišté - kreslíte krátce, zapleteně a pak s vypnutým posunem vytáhnete..
- kameny, kořeny a podobně - kreslíte po vrstevnicích, s tenkými mezerami. Pak zatáhnete škvíry mokrou barvou, udělají se takové blanky, které se udrží a vytvrdnou do solidního tvaru. Možno vylepšit tím, že do ještě mokré barvy nasypete umělý písek/trávu/mech....


Je to spíš na malé objekty - pero je peklně těžké a když jsem dělal rákosový člun pro 4 figurky, myslel jsem, že mi upadne ruka. Ale funguje to a cenová dostupnost je řádově jinde než ten 3D tisk - pero stojí kolem 2-3kkč.
Autorská citace #81
16.2.2016 12:50 - ShadoWWW
Mattel napadlo udělat 3D tiskárnu jako hračku pro tisknutí hraček. :-)

Malabar: Neměl bych chuť napsat nějaký článek (s fotkami) s tipy a triky o 3D tisknutí? Hlavně ti méně technicky nadaní by to ocenili.
Autorská citace #82
17.2.2016 14:05 - Malabar
Sirien: Celkovou zivotnost tiskarny jeste testnutou nemam. S tou co jsem si koupil ja, tisknu asi pulrok a bez problemu. Vyhodou techto otevrenych skladanych tiskaren je, ze pokud se nejaka soucastka znici tak se da relativne v pohode vymenit a asi to nebude tak drahe. Jeste jsem ale menit nemusel, takze vic zkusenosti s timto nemam :)

Co se ceny za tisk tyka, tak z hlediska materialu jde hlavne o civku s plastem, ze ktereho se tiskne a pak jen nejake zanedbatelne drobnosti (lepidlo, aceton, ...) Civka s plastem vazi vetsinou 1kg a s cenou (u bezneho plastu) se pohybuje cca okolo 500 - 700 kc, podle kvaliti a dodavatele. Kolik gramu spotrebujes na tisk modelu je dost zavisle na nastaveni tisku a na tom jestli se ti podari na poprvy nebo az na desaty pokus. Napr. ty dvere co jsem postoval vyse maji tusim neco okolo 30ti gramu.

Dalsi cenou je pak cas nad tim straveny (badani, uceni se, testovani, zkouseni, reseni problemu, kalibrace, ...) :) To uz je ale individualni, kdo si ho jak cenni :) Casu to ale muze sezrat dost, i kdyz se to nemusi na prvni pohled tak zdat.

Jerson: Pri brouzdani modelama jsem si na tebe vzpomel, kdyz na me vyskocil tuten jezek. Zde si tvurce asi lepe zjistil co modeluje :)



3D Pera: Samostatně s nimi tvořit, na to bych asi neměl nervy :) Nicméně, ho vidím jako dobrý doplněk i k 3D tiskárně. Za jeho pomoci se dají opravovat problémy, které na výtiskách mohou nastat (např. nějaké místo se nejspojí, nebo je potřeba někde něco trochu zahladit).

ShadoWWW píše:
Mattel napadlo udělat 3D tiskárnu jako hračku pro tisknutí hraček. :-)

Kdysi jsem viděl (asi na KickStarteru) nějaký prográmek pro děti, který jim na tabletu umožnil si čárat, a pak si to mohly vytisknout na 3D tiskárně. Mohli si tak vytvářet vlastní a velmi jednoduché 3D modely k tisku :) Nevím jak ten projekt nakonec dopadl.

ShadoWWW: Jo napsat bych to klidně mohl, teda pokud bude mít zase někdo chuť po mě udělat korekturu :) To zase nemám ve zdatnostech já :D Když nad tím přemýšlím jak to pojmout, tak si říkám, jestli bude jeden článek stačit.
Autorská citace #83
17.2.2016 14:14 - Aegnor
Když už se tu diskutuje 3D tisk, tak takový menší OT:
Autorská citace #84
17.2.2016 14:41 - ShadoWWW
Malabar: Tajně doufám v celou sérii. ;-)
Autorská citace #85
17.2.2016 16:17 - sirien
Malabar: Kdyžtak to klidně někomu z nás (Sh, S, G) pošli třeba v .doc nebo .rtf nebo tak něčem a my to sem už nějak přehodíme... to, že naše místní rozhraní byl jeden z těch... řekněme méně povedených vývojových experimentů si jsme vědomi a do budoucna to bude řešeno :)

A klidně toho napiš víc, třeba mě by to fakt hodně zajímalo.
Autorská citace #86
17.2.2016 22:36 - Malabar
:) Nahodit to tady jako clanek asi nebude problem. Jen kdyby pak nekdo zkouknul gramatiku, tak by to bylo super. Zkusim si tedy neco pripravit a sepsat. Klide sem hodte nejaky brainstorming co by vas zajkmalo abych vedel ;)
Autorská citace #87
28.2.2016 12:19 - ShadoWWW
Roklinský hrad ze Ztraceného dolu Fendelveru.
Autorská citace #88
28.2.2016 19:49 - Malabar
Parándí :)
Autorská citace #89
2.5.2016 20:58 - ShadoWWW
3D tisk: Nestvůry z dodatku B Bestiáře 5e.
Autorská citace #90
2.5.2016 22:02 - Malabar
To vypadá fajn, určitě z toho něco zkusím vytisknout, i když teď se zaměřuji spíš na ty 3D terény :)

Edit: Zrovna experimentuju s modulárníma terénama a jejich spojováním pomocí magnetů. Dungeon by se pak dal nacvakat docela za chvilku, taky docela zajímavé :)
Autorská citace #91
2.5.2016 23:04 - Dukolm
Zajímavé už abych začal pokukovat po 3d tiskárně :-D

Malabar: ty tvoje tokeny s d20 jsou povedený zvažoval jsem si pořídit něco podobného ražení jako Fate tokeny.
Autorská citace #92
2.5.2016 23:33 - Malabar
Dukolm: Jestli máš zajem, tak ti klidne neco podobného mužů vytisknout. Ted jsem namatkou v rychlosti koukal na nejake jine tokeny a nasel jsem treba toto:
http://www.thingiverse.com/thing:1095651
http://www.thingiverse.com/thing:890155
http://www.thingiverse.com/thing:690056
http://www.thingiverse.com/thing:882706
http://www.thingiverse.com/thing:128238

Popř muzes prohledat i zde sam :)
http://www.thingiverse.com/search/page:1?q=Token&sa=

Eventuelne by se mohla udelat i nejaka lehka uprava stavajiciho modelu do jine, zadouci podoby.
Autorská citace #93
3.5.2016 21:48 - Dukolm
Díky za nabídku, kouknu a rozmyslím se. Ono takovéhle jednoduché věci by nemusel být ani problém vymodelovat SketchUpMake a pár minut. Déle mě zabralo jak z toho udělat obrázek.

Autorská citace #94
6.5.2016 22:09 - Malabar
Dukolm: Jojo ve Sketchupu to je docela dobře. Pokud to vyexportuješ v STL tak to je uplná parádá a může se skoro tisknout :)

Jen je tedy dost otázka jak velké ty tokeny si představuješ. Ty v pravém sloupci jsou oka, ale problém bych viděl možná s těmi v levém sloupci. Konkrétně ten spodní - pěst. Bojím se o kvalitu těch malých dětailu jako jsou prsty nebo ty tři pruhy, zejména ten nejmenší. Muselo by se to testnou, anebo tam udělat více spojité plochy jako je u ostatních tokenu ;)

Ale práce to je pěkná, dobré nápady :)
Autorská citace #95
8.5.2016 23:45 - Dukolm
cca jsem zatím uvažovat nad rozmery cca 3-4cm.

No nad vhodností k tisku sem moc nepřemýšlel zatím sem si vyzkoušel jen jak jednoduché je vytvořit základ tokenu a vpálit tam nějaký znak z fontu to že font z Fate byl první který mi přišel pod ruku.
Autorská citace #96
9.5.2016 19:10 - Malabar
Jasný, tak to by šlo asi jen o nějaký drobný úpravy :) Až se rozmysliš a budeš-li chtít tisknout, tak napiš třeba PM a můžem se domluvit.
Autorská citace #97
10.5.2016 21:35 - Malabar
Vytisknul jsem si zajímavý "obal" pro přnos na premium figurky od HeroForge*, aneb ochrana především :)

Původní účel boxu je na set kostek třeba pro DnD, ale toto využí mi přijde taky dobré :)







Vytištěno na 3D tiskárně, poté barveno.

* Služba, kde si mužete snadno vymodelovat figurku podle přestavy a nechat si ji vytisknout na jejich 3D tiskárně, hotová nebarvená Vám pak dorazí poštou - www.heroforge.com
Autorská citace #98
10.5.2016 22:02 - ShadoWWW
Moc pěkné!
Autorská citace #99
10.5.2016 22:05 - Demonica
Dobrá práce.

A ta stránka na miniatury je super, díky za odkaz.
10.5.2016 22:45 - Dukolm
Ty jo dobrá stránka no, výplata v ohrožení :-D
11.5.2016 13:36 - Jarik
Fujtajbl. To je nadherny.
Jsem si hned vymodeloval vesmirneho marinaka. A malem to i koupil. jak jsem zblblej :)
18.5.2016 10:47 - ShadoWWW
Plány pro 3D tisk D&D nestvůr zdarma.
25.10.2016 15:35 - ShadoWWW
STL soubory pro 3D tisk zdarma!

STL soubory nestvůr z Bestiáře 5E na Dropboxu.

Zde je odkaz ke stažení STL souborů pro nestvůry z Dodatku A.

Zde je odkaz ke stažení STL souborů pro nestvůry z Dodatku B.

U těch dodatků - na rozdíl od toho odkazu na Dropbox - je nutné se akorát zdarma registrovat na Shapeways, aby to šlo stáhnout.

25.10.2016 15:42 - ShadoWWW
Zde je když tak podobný odkaz s náhledy na ty nestvůry z Bestiáře, co jsou na Dropboxu. (Když si budete chtít prohlédnout všechny, tak klikněte dole na "Load 177 more images".

Zde je pak ještě jedna, nová verze draků.

Zde jsou nestvůry z dobrodružství Princes of the Apocalypse.

25.10.2016 15:57 - LokiB
Zrovna jsem si před pár týdny říkal, že bych si pořídil 3D tiskárnu, když jsem nemohl sehnat figurky, jaké by se mi líbily.
Škoda, že to nepřišlo před 15 lety :(
25.10.2016 16:08 - sirien
Já sem si nedávno řikal, že bych si tu někomu kdo to má řekl o nějaké tokeny... bych si ještě vymyslel jaké a v něčem bych si je vytvořil - nějak se mi na hraní na Dálavě zalíbila ta představa používat viditelné trackery pro nějaké věci v příběhu (vztahy s organizacemi atp.), i když sme to tam úplně nevyužili...
25.10.2016 16:22 - LokiB
sirien: a není token nevhodný v tom, že se jednak špatně přenáší do dalšího sezení a druhak, když ti někdo omylem kopne do stolku, tak máš přehled v prčicích a blbě se to rekonstruuje? jen se ptám. já bych se celkem obával důležité info evidovat při hře jen takto.
pro vizualizaci stavu všem to pak je určitě dobrý
25.10.2016 16:36 - sirien
Ono to není až tak důležité info jako spíš přehledové info :)

Idea je taková, že jsem k hraní položil na stůl různé tokeny co mají různou barvu na rubové a lícové straně a těmi jsem pak plánoval trackovat vývoj vztahů s různými dalšími skupinami ve hře (s nadřízenými, konkurenty, nezávislými, protivníky, mundane státními institucemi...), tak jako aby to bylo hezky na očích - není to nic, co bych nevěděl i bez těch tokenů, ale věci co jsou na očích se líp držej v paměti (případná rekonstrukce z paměti by nebyla moc problematická)



(jinak s kopáním do stolu obvykle až tak moc problém nemám - obvykle hrajeme v místech, kde to není moc relevantní)
25.10.2016 17:54 - Kamach
Z trochu jiného soudku, co se zdravotních rizik týče - ty používané termoplasty (hlavně nejběžnější ABS) jsou za určitých okolností silně toxické.
Taková 3d tiskárna při provozu, kdy taví a prská syntetické polymery, spolehlivě zamoří vzduch v místnosti koktejlem karcinogenních plynů a okolí popráší mikročásticemi s týmiž vlastnostmi.

Ono se už nad tím poslední dobou začíná víc uvažovat, probíhají studie a společnosti, co berou bezpečnost práce vážně, dávají 3d tiskárny do samostatných místností s ventilačním systémem a zaměstnanci k tomu chodí až po důkladném vyvětrání, v rukavicích a s respirátorem.
Takže pokud se fakt nemáte rádi, dejte si to do baráku :)

Na figurky a obecně věci, co přijdou do kontaktu s kůží chtějte zásadně PLA (Polylactid acid) vyráběný ze škrobu, nic závadného (vyjma výparů při vysokých teplotách).

Při pokojové teplotě a vyrobený lisováním ve formách je stabilní i ABS (Acrylonitrile butadiene styrene) - koneckonců se z něj dělá Lego.
Zrada při použití technologie 3d tisku je hodně porézní povrch, který se na mikroskopické úrovni mnohem víc drolí, takže makat na takové figurky holou rukou taky není úplně ončo.
25.10.2016 18:04 - LokiB
Kamach: tak 3D od Průšy, ne? ;)
šoupnout to do dílny, která je mimo hlavní obytnou budovu, má dobré větrání.
ad figurky ... to je takový ten pocit, že bys "něco chtěl" ... knížku, figurku, hračku ... a dlouho to nejde. a když to pak jde, tak někoho to do té doby přejde. a někdo si zas dopřává. to dítě v nás.

sirien: tak to máš dobrý, že ti kolem nepobíhaj kočky, psi, děti, manželky s večeří nebo s luxem, nelítaj andulky a nebezpečně se neplížej zákařní chameleoni.
25.10.2016 18:07 - Aegnor
LokiB píše:
sirien: tak to máš dobrý, že ti kolem nepobíhaj kočky, psi, děti, manželky s večeří nebo s luxem, nelítaj andulky a nebezpečně se neplížej zákařní chameleoni.

Tak když se někdo rozhodne hrát v Zoo... :-)
25.10.2016 18:57 - sirien
Aegnor píše:
Tak když se někdo rozhodne hrát v Zoo... :-)

:D My thoughts exactly

Ne, já mám na hraní rád hezky klid. Žádná pozornost moc vyžadující zvířátka (přežiju psa, co si chce lehnout ke společnosti nebo z dálky zvědavou kočku), žádní příbuzní, přítelkyně, přítelové, milenky nebo milenci a rozhodně ne děti (co se hry sami neúčastní) a žádná místa kde ve vedlejšim bytě probíhá rekonstrukce nebo pravidelné partnerské hádky přes obě sousední patra :)
25.10.2016 19:02 - Gurney
sirien píše:
Idea je taková, že jsem k hraní položil na stůl různé tokeny co mají různou barvu na rubové a lícové straně a těmi jsem pak plánoval trackovat vývoj vztahů s různými dalšími skupinami ve hře (s nadřízenými, konkurenty, nezávislými, protivníky, mundane státními institucemi...), tak jako aby to bylo hezky na očích.

Mě se ten nápad taky zalíbil. Nejen na zobrazování vztahů, ale třeba i na zobrazování postupu ve skill challenge (nebo jejích obdobách z jiných her).

LokiB píše:
tak to máš dobrý, že ti kolem nepobíhaj kočky, psi, děti, manželky s večeří nebo s luxem, nelítaj andulky a nebezpečně se neplížej zákařní chameleoni

Nemůžu si pomoct, ale nějak mě napadla ta hláška o tom, že každý svého štěstí konstruktérem :)

Kamach píše:
Taková 3d tiskárna při provozu, kdy taví a prská syntetické polymery, spolehlivě zamoří vzduch v místnosti koktejlem karcinogenních plynů a okolí popráší mikročásticemi s týmiž vlastnostmi.

Bych tu ochranu zdraví nehrotil zas tak moc, abych se bál mít 3d tiskárnu v dílně - uvědomělí tak můžou chodit s rouškama, my otrlí co jsem strávili půl dětství natíráním a stříkáním modelů syntetickýma barvama se tam občas odvážíme i bez ní. A pokud tě trápí porézní povrch, nějaký jemný tmel ve spreji by to mohl vyřešit.
25.10.2016 19:25 - LokiB
Gurney: že jo? já to taky kamarádům říkám, že si ty děti neměli pořizovat a psi že jsou svrab a neštovice a každej kdo je chová, je asociál.
ale to víš, ne všechno si člověk může vždycky vybrat. někdy lepší místo a čas k dispozici není

zatím se mi podařilo jen prosadit nepoužívání mobilů při hraní, protože to je děsnej mor, jak na tom pořád lidi něco dělaj
25.10.2016 20:32 - Kamach
Gurney: Jsem při tom svém rantu hypochondrického astmatika nezmínil to nejlepší :)

Kompozity s příměsí kovů, hrnčířškého jílu nebo celulózy - to je potom úplně jiný level než obyč plasty.



LokiB píše:
tak 3D od Průšy, ne? ;)

Jako solidní budgetovka, proč ne? Pokud nejde o profi tiskárnu za statisíce, tak je to stejně víc o úpravách po tisku samotném.
Pro zajímavost rozdíl po ošetření ve výparech acetonu:


LokiB píše:
ad figurky ... to je takový ten pocit, že bys "něco chtěl" ... knížku, figurku, hračku ... a dlouho to nejde. a když to pak jde, tak někoho to do té doby přejde. a někdo si zas dopřává. to dítě v nás.

To mi vykládej. Takoví ti lidi, co tvrdí, že je něco moc infantilní, nebo že je někdo na něco moc starej, jsou na zabití :)
Před nedávnem jsem si sháněl tohohle mazlíčka a škemral u prodejce, ať mi prosím prosím pošle fotky konkrétních kousků, protože mají obrovské rozdíly v kvalitě a já bych byl vážně nešťastnej, kdyby mi přišel nějaký odfláknutý, co airbrush ani neviděl.

Nechtěl jsem od 3d tiskárny nijak odrazovat. Follow your dreams ^^
26.10.2016 11:32 - Nachtrose
Když už jste to tu načali s tím 3d tiskem: jsou už dostupné kvalitní tiskárny za rozumnou cenu? Řekněme tak do 1000€?
26.10.2016 11:49 - LokiB
Nachtrose: já koukal onehdá na toho Průšu, právě ...jeho web
pro hobby je to celkem dostupná varianta. a oproti konkurenci má i celkem dost funkcí/možných materiálů atd.
jen mě tam odrazuje to, že je to přeci jen taková "skládačka". sice si to člověk za poměrně velký příplatek může nechat složit od nich, ale i tak

a když koukneš třeba na alzu, tak obecně je tiskáren už celkem dost. a nejsou ani tak drahé ... jen ty levnější jsou pak opravdu spíše "na ukázku" ... nemají slušnou jemnost tisku, nepodporují všechny možné materiály atd atd
26.10.2016 12:15 - Nachtrose
LokiB: to je práve to. Pokud chci tlačit nějaké figurky nebo celkově terény pro TTRPG v mírce 30-32mm ( heroic? ), tak potřebuju alespoň trochu slušné rozlišení...
26.10.2016 12:28 - Colombo
Kamach: Ty sovy jsou zajímavé. Care to explain? Proč to vlevo vypadá mnohem lépe, jak to vpravo? Co se s tím děje? Jaký je postup?
26.10.2016 12:29 - Nachtrose
Trochu škoda, že ten Průša nemá dual-head. Se mi hodne líbilo, jak je tady, že si to tiskne podpůrné plochy z nějakého jiného materiálu, který je ve vodě rozpustný a pak se to proste jen "vykoupe" :-)
26.10.2016 12:40 - LokiB
Nachtrose: nejsem na 3d odbornik. prislo mi, ze s nekterymi "hobby" se uz da neco rozumneho zvladnout. treba od toho3D Prusa. ale v praxi jsem to zatim nevidel. Tak treba nekdo jiny tu ma konkretni zkusenosti a muze se podelit.
26.10.2016 12:45 - LokiB
Nachtorse: ma sle vicematerialovy tisk z jedne trisky ... ted celkem nedavno to predstavoval v nejakym newsletteru
odkaz
26.10.2016 13:06 - Nachtrose
LokiB: hmm... tak by to teď chtělo už jen někoho s osobní zkušeností a začít šetřit :-D
26.10.2016 13:19 - Kamach
Colombo: Postup vypadá jako z varny pervitinu :)
Dá se to do lázně z acetonových výparů a povrch ABS plastu se lehce rozleptá.

Nachtrose: Jo, tak ten Ultimaker 3 je za 3500$ - takové tiskárny už umí krásně hladké povrchy a malé detaily.

Já to řešil jen kvůli otcovu podnikání na prototypy různých podložek, madel a úchytů, takže mě berte s rezervou - nakonec jsme si je nechali dělat v profi tiskárnách, kde ani není poznat, že nejde o formou lisované kusy.

Ale co jsem tak načetl a viděl, tak u těch lacinějších hobby tiskáren výsledky vypadají spíš takhle. Některé ty promo kousky na fotkách výrobců jsou přikrášlené asi jako burgery v mekáči, takže je lepší najít si videa přímo z procesu tisku.

Prusa i3 však vypadá na svou cenovou relaci hodně dobře.
26.10.2016 13:57 - Nachtrose
Kamach: nevím jak moc se tomu dá věřit, ale tady je jeden ( hotový ) Joda z Průša i3: https://www.youtube.com/watch?v=s-colzQIl5Y
26.10.2016 20:45 - Dukolm
O 3D tiskárně uvažuji už déle ale zatím na ní nemám dostatek volného času :-) ale je pěkné sledovat jak to jde do předu rozlišení a materiály.
29.10.2016 08:46 - Malabar
Já konkrétní zkušenosti mám. Spíše než na figurky se ale zaměřují na 3D dungeony. Nějakou tu figurku jsem si ale také vytisknul :)

Je ale pravda že na dostupných 3D tiskárnách (např Prusa) se nedosáhne takových detailů jako např. U klasických dnd figurek nebo u WH figurek. Nicme i tak to je naprosto použitelné a po nabarveni vypadají super. Stále tu je ta výhoda ze nemáte omezení co.si vytisknout :)

U kvality 3D dungeonu uz ale žádné nedostatky nevidím. Tiskárna uz zamkne takové rozlišení ze vypadají fakt super :)

Plánují sepsat nějaký článek, který by se na to podíval podrobněji.

Sirien: Pokud chceš, mužu ti to vytisknout.
15.11.2016 21:37 - ShadoWWW
První figurka z Vola: flail snail (= odkaz na stl soubor).


16.11.2016 12:25 - Nachtrose
Shadowww: netušíš na čem to tiskne? Kamoš neco z toho zkoušel na sestavované číně a úplně uspokojivé to prý nebylo...
27.11.2016 19:36 - ShadoWWW
Nachtrose: Tak jsem to konečně zjistil. Printrbot Simple Metal
21.7.2017 10:40 - Soldier76
Super clanek. Pred par lety jsem barvil figurky z Ravenloft boardgame jen tak pro zabavu a mel jsem smisene vysledky. Nektere se mi podarily udelat tak, ze jsem ani sam neveril, ze jsem je delal ja. (flaming skeletons) A nektery byly hroznej fail, paradoxne ruzni vlci a pavouci, protoze jsem tam proste splouch nejakou tmavou barvu a vypadalo to hur nez ten puvodni hnedy plast. Nicmene jsem to delal vsechno dost punkove, takze jsem necetl zadne navody a pouzil jeden stetec a sest barvicek ze zakladni minisady na uplne vsechno. (A udelal snad vsechny chyby z clanku)

Kazdopadne ted se mi tady vali dalsi d&d krabice, takze mam asi 80+ figurek tak nejak me to zase laka. Teda ne goblini a koboldi, na ty nemam nervy, ale vetsi kusy. Hlavne ten obrovsky rudy drak a balor dost vabi, ale temi zacinat urcite nebudu :) No tak jsem posledni dva dny sjizdel navody a tutorialy (zlaty youtube) a obednal z fantasyshopu na vikend veci za asi 2k, ktery snad do zacatku budou stacit. Samo, ze to jeste neposlali, takze o vikendu se nemaluje, ale aspon mam jeste chvili cas na teoretickou pripravu :)

Vzal jsem nejaky tri warhammer marinaky, kteri padnou za emperora a daji mu sanci se rozmalovat. Tentokrat to vemu zodpovedne a podle navodu. Nastesti me warhammer jako takovej nebere, takze armady stavet nebudu, ale jestli se aspon trochu povedou, tak jim koupim tak 12 Hormagauntu, aby jim delali spolecnost. Jsou to ti, co vypadaji jako zergling mixnutej s alienem. Koukal jsem, ze stoji asi 40kc jeden, coz je asi tak 3x lepsi nez jsem cekal.

Pak sem postnu nejaky fotky, at se muzete zasmat. Pokud by chtel nekdo napul koupit nejakou vetsi warhammer sadu, tak dejte vedet. Koukal jsem, ze ted vychazi 8 edice, ale bohuzel jsou to space marines (nice) vs undead marines (bleh). Skoda, ze to nejsou marinaci vs tyranidi, tam by se mi libily obe armady.
23.7.2017 20:49 - Nachtrose
ShadoWWW píše:
Nachtrose: Tak jsem to konečně zjistil. Printrbot Simple Metal


Tahle odpověď mi nejak unikla :-) Podle popisu teda nic, co by neměl zvládnout Průša :-)

Jinak tento ukončenej KS projek vypadá více než zaujímavě právě pro figurkaření:

https://www.kickstarter.com/projects/1554809440/moai-affordable-high-resolution-laser-sla-3d-print byl úspěšný, první kusy už se tuším toulají světem a pokud by se v té cenové relaci osvědčil... no, asi bych měl doma o problém navíc :-D
24.7.2017 11:24 - Beltar
Figurek mám nabarvenejch tak 500, a doporučil bych ti začít právě těmi koboldy a gobliny, ty malé se lépe dělají a progress tě motivuje. Stačí nabarvit základ, takže zbroj, kůži, časty, zbraně, pak pár nejviditělnějších detailů a celé přetřít washem, kterej najednou ten paint posune o 2 třídy vejš.
U velkého modelu je ten problém, že je tam všechno hodně vidět. Takže všechny nedotahy, neudělané detaily apod.
26.7.2018 11:50 - Nachtrose
Dungeons & Doggies na Kickstarteru
27.7.2018 15:53 - Tarfill
Ach ne... oni jsou už i RPG s psiskama... kam až tahle horečka dosáhne, bože...
Zlatí hrdinové z Mouse Guard... ale tohle...
27.7.2018 16:30 - LokiB
Tarfill: tak základ je, že když to má svého kupce, někdo to udělá.
a u některých "věcí" může v pohodě stačit, že si to koupí několik stovek lidí.
proč by to mělo vadit? přijde ti to jako rejžování peněz na dětech? :)
tak jako můj děda se taky vždycky podivoval, proč mi nestačí kus klacku, se kterým jde tlouct špačky (k čemu tenisovou raketu a míčky) a ze špulky od nití vyrobit voračku (na co autíčka či tank na bowdenové ovládání) :)
27.7.2018 17:18 - Gurney
Nachtrose píše:
Dungeons & Doggies

Jsem v pokušení postnout Captainovo oblíbené "But why?!" meme :)
27.7.2018 19:09 - sirien
Tarfill píše:
Ach ne... oni jsou už i RPG s psiskama

už dávno... tady máš kočičí Fate a když budeš chvíli hrabat tak kdysi v nějaké indie dílně či čem vzniklo nějaké další kočičí RPG které mělo i psí spin-off. Jo, tohle vypadá jako to původní kočičí RPG, koukám od Johna Wicka, tohle kočíčí C'thulhu sem ani neznal... hm. Ty čoklíky nějak nemůžu dohledat :/ (ale tak vždycky tu je Werewolf the Apocalypse kdyžtak, že jo... jak píše Pratchett, půl vlk, půl člověk, to je pes jak vyšitej...)
27.7.2018 19:27 - Tarfill
Jo, přesně mě napadla myšlenka, že když někdo zpracuje psy, tak rovnou vyjede někdo i s kočkama... evidentně to není čerstvé, takže jsem jen se svými znalostmi pozadu... ale přesto mě to překvapilo. Jen z toho principu psí či kočičí mánie. Když si můžu zahrát za myši nebo třeba poníky, pořád to ve mě nevyvolává tak komerční podtext, jako právě psi a kočky... tak jsem si hold musel trošku postěžovat... ;-)
27.7.2018 19:41 - Šaman
Hele, jako ideální dračák (teda Fate) pro děti mi přišla Rychlá Rota. Výrazné postavy, velmi rpg rozdělení dovedností a sil, všem známý svět a spousta možností settingu.
Takže nejen myši, psi a kočky, ale i chipmunkové :D
27.7.2018 20:46 - chrochta
Tarfil, Sirien: Ehm... Pugmire? Monarchies of Mau?
27.7.2018 22:23 - Nachtrose
Mne se na tom hlavne libi ty figurky a jakozto dog person... mno... :-) A myslim, ze se tam nekde zminovalo, ze pokud se to ujme, mohli by udelat D&Doggies 2 a taky kocky. Takze jste tady tak daleko zase nebyli.
27.7.2018 22:28 - Log 1=0
Šaman píše:
Hele, jako ideální dračák (teda Fate) pro děti mi přišla Rychlá Rota. Výrazné postavy, velmi rpg rozdělení dovedností a sil, všem známý svět a spousta možností settingu.
Takže nejen myši, psi a kočky, ale i chipmunkové :D

Možná ještě lepší jsou Tučňáci z Madagaskaru. Každý má výrazný rys, který je jejich hlavní schopnost a zároveň největší zdroj problémů. Navíc jsou to "hrdinové z povolání" (i když to RR taky).
27.7.2018 23:22 - Šaman
Jj. O to jde - že jsou to výrazné osobnosti a jak problémy, tak schopnosti mají výrazné a zřejmé.
Oproti třeba Donaldovo synovcům, které nerozeznávám. Kromě barvy čepičky jsou stejní.
27.7.2018 23:58 - Log 1=0
Tak synovci jsou vlastně trojjediná postava, jedna osobnost se třemi těly, když spolu mluví, působí to spíše jako samomluva, než jako komunikace. Kdybych měl dělat RPG z tohohle prostředí, určitě nechám jednoho hráče hrát všechny tři.
On Donald a spol. mají taky výrazné rysy, jenže se spíš potkávají, než že by byli opravdu tým. Tedy v původních komiksech, v My z Kačerova tým tvoří, ale ty rozdíly dost vybledly.
Co je naprosto nesnesitelné je Mickey Mouse. Tam nejsou postavy, ale příběhové prvky, rekvizity pro velkého Klaďáka. Brr.
28.7.2018 00:09 - Šaman
Proto se mi taky RR, Letohrátky a kreslená Cesta kolem světa za 80 dní líbili víc, než ostatní kreslená produkce té doby.
Takový Tom a Jerry nemají většinou příběh, ale spíš setting a kulisy, kde se honí a navzajem si ubližují. Gumídků a Šmoulů je plný kotel, když jich někdo půlku sežere, ani si toho divák nevšimne. O MM jsi psal…

Další hratelný a na postavy silně zaměřený seriál jsou Simpsoni. I když se synovci už bych dnes asi volil Jak ochočit draka - ten je navíc daleko dračákovější, než ty zmíněné :)
28.7.2018 15:46 - RoVan
@Šaman: Já bych si dovolil nesouhlasit, konkrétně s Gumídky, ono jich zas tolik není (jako šmoulů) a každý interpretuje nějaký archetyp.
Možná jsem ovlivněn tím, že jsem na nich vyrůstal, ale zpětně jasně vidím kontury osobností, ano, nejsou nijak složité, ale každý má svou silnou stránku a vady, stejně jako RR.
Vlastní děti sice nemám, ale pro děti z turisťáku si umím dost dobře představit Gumídkovskou kampaň (a dalo by mi to doma záminku si právě takové miniatury pořídit :) )
28.7.2018 16:49 - sirien
Hej, děti, sosněte si tady té moc zábavné šťávičky a pojďte bojovat proti legitimní politické vládě? Velmi výchovné :)
28.7.2018 16:51 - LokiB
sirien: počkej, Gumídci naopak legitimní vládu podporovali (toho hodnéhé krále a jeho dobrodružně naladěnou dceru). Ignor nebyl jejich vládce, ne? :)
28.7.2018 17:22 - sirien
To je myslím otevřené interpretaci. Faktem zůstává, že se zcela v rozporu se svým politicko-socio-ekonomickým statutem pletli do naprosto legitimních nadnárodně politických záležitostí (že ani nebyli poddanými ani v jedné říši a šlo tak fakticky o intervenci třetí strany do vnitropolitických záležitostí jiného státu a Kryštof se touto králem neschválenou kolaborací vlastně dopouštěl zrady ani nemluvě).

EDIT: #IgnorNaHrad #PrinceznyJsouPolitickéZboží #RovnostTupounům #StopDrogám
29.7.2018 11:48 - Gurney
chrochta píše:
Pugmire? Monarchies of Mau?

Pugmire mi zrovna přijde jako pravej opak toho, že "pojďte hrát psy, abyste hráli psy, protože každý má rád psy". U Pugmiru je hrozně husté celé to jejich náboženství (který v sobě má zapracovaný důvod, proč chodit do dungeonů), že maj kočičí a jiné menšiny, které ho nevyznávají, že je to vlastně postapo o uplifttech, převlečené za D&D fantasy. Imho jedna z těch věcí, které si člověk klidně užije v dětství jako pohádku o psech a když se k tomu pozděj vrátí, vidí v tom úplně nové věci.
2.8.2018 12:07 - Ebon Hand
ShadoWWW, nebo jiný 3D tiskař. Jste schopni mi vyrobit návrh a vytisknout model podle obrázku? Chtěl bych si postavit nějaký sci-fi model a dost by se mi hodilo vytisknout trup lodi na 3D tiskárně, abych to měl jako základ, který pak dostavím.
2.8.2018 12:23 - Nachtrose
3D tiskař ještě neznamená 3D modelář :-D Ale pokud by to byl jenom nějaký základní frame, to by nemuselo být složité. Btw. nějaká specifická loď?
2.8.2018 18:55 - Malabar
Já klidně vytisknout mohu, ale jak píše Nachtrose "3D tiskař ještě neznamená 3D modelář" :). To u mě rozhodně platí. Něco málo dovedu, a případně umí modelovat i přítelkyně, když má čas a chuť :) Doporučimt ti ale třeba najít nějaký základ, nebo něco podobného na https://www.thingiverse.com/ (pokud tam bude něco blížké tvé myšlence).
3.8.2018 17:00 - Ebon Hand
Mizím na dovču. Kouknu na ten odkaz a pak to lépe popíšu. :-)
3.8.2018 17:09 - Nachtrose
Ebon: prihod rovnou ten nakres ;-)
4.8.2018 10:01 - Malabar
Už to tady tuším párkrát bylo, ale zde aktualizovaný seznam modelů(STL) do DnDčka od Miguela Zavala: https://3dprint.com/
4.8.2018 13:49 - Nachtrose
To se hodi. MZ ma modely asi na 3-4 strankach aktualne a blbe se v tom orientuje. Na druhou stranu - porad mu muzu napsat :-D
14.8.2018 17:25 - Ebon Hand
Díky za link, našel jsem to, hledám Reyi Speeder ze SW.
https://www.thingiverse.com/thing:581731
Jako základ dobrý, to by se mi hodilo. Nikde jsem nenašel, jaké jsou rozměry výsledného produktu,protože bych to rád převedl do mě vyhovujícího měřítka.
Zkusím sám spočítat rozmery, jaké by to mělo mít z fotek.
14.8.2018 18:08 - Malabar
Ahoj, podle toho co se píše v popoisku tak to je škálované na 4 palcové akční SW figurky. Na model jsem koukal a konkrétně je na dvě části, kdy jedna má cca 13x4x7,5 cm a druhá 8x4x5 cm ... celkově by to mělo být tedy nějakých 21 cm dlouhé.

Každopádne s měřítkem se může jit jak dolu tak i nahoru. Samožejmě to má pak nějaké úskalí ohledně detailů, ale to si asi dokážeš představit :)

Kdyby si to chtěl třeba vytisknout, tak dej klidně vedět :)
15.8.2018 12:25 - Vojtěch
Ebon Hand: Wookiepedia má nákres a délku uvádí jako 3,73 m, tak by se z toho mohlo něco udělat. Taky Řez vozítkem toto potvrzuje

http://starwars.wikia.com/wiki/Rey%27s_speeder



https://www.slovart.cz/cizojazycne-knihy/pro-deti/knihy-pro-deti/star-wars-the-force-awakens-incredible-cross-sections.html?page_id=16573

15.8.2018 15:47 - Ebon Hand
Vojtěch: jj, tenhle rozměr jsem našel v několik podkladech, ale rád bych si to ještě přepočítal v poměru velikosti Daisy Ridley. To je takový zvyk. :-)


Malabar: Moc děkuji za nabídku. Detaily mě netrápí. Stejně ten 3D print bude jen základem pro scratch build. Pevně věřím, že ty detaily zvládnu sám. :-)
15.8.2018 17:26 - Nachtrose
Ebon: google tvrdí, že má 1.7m
15.8.2018 17:39 - Malabar
Ebon: Čím pak budeš dělat ty detaily a prípadně povrch, pokud můžu vyzvídat?
15.8.2018 23:25 - Dalcor
K tomu printu, vzhledem ke kvalitě a ceně Reaper Bones, by mě hodně zajímalo zda má cenu si něco printovat...

Ebone zkoušels na ten speeder Shapeway, nebo Etsy? Tam se da najit kouzel ;-)
16.8.2018 00:54 - Malabar
Osobně vidim v tisku potenciál spíš pro tereny než figurky. U figurek spíš pak nějaký raritky, nebo nějaký větší kousky.
16.8.2018 07:04 - Nachtrose
I z FDM tiskarny jdou dostat skvele figurky. Navic pomineme li vstupni naklad v podobe ceny tiskarny, za material a energie se tisknou 28mm figurky pod 15Kc/kus. Je s tim pak jeste nejake cisteni a barveni, ale to uz k modelarine patri.
16.8.2018 07:08 - Nachtrose
Obrazek z redditu. Tisteno na Prusa MK2S s 0.15mm tryskou. Ale trvalo to ~10h.

16.8.2018 09:36 - Malabar
Jojo přesně tak. Takové raritky jsem myslel. Vymodeluješ (s HeroForge a DeskopHero spiš naklikáš :) figurku přesně podle svého chaeakteru z RPG co hraješ. A pak si jí vytiskneš a máš vlastní original :)
16.8.2018 10:14 - Nachtrose
Nejde jen o raritky. Kdyz potrebujes orci warband, tak je spousta modelu a udelat si bandu je porad levnejsi, nez kupivat co jen treba Bones. Ale zase je to hodne ragtag grupa, pokud michas ruzne autory.
18.8.2018 11:22 - Malabar
Miguela Zavala ma 4roční výročí modelování figurek do DnD a tak udělal další souhrn jeho dosavadní práce (už 1300+ souborů). Souhrn je na redditu a najdete tam i odkaz na případou podporu tvůrce na Patreon, kde mu můžete pošlat nějakou tu korunu :)
18.8.2018 14:03 - Dalcor
Nachtrose píše:
Obrazek z redditu. Tisteno na Prusa MK2S s 0.15mm tryskou. Ale trvalo to ~10h.
To ujde
20.8.2018 15:26 - Ebon Hand
Nechcete dát odkazy na knihovny do záhlaví diskuze, aby se to pak nemuselo hledat?
20.8.2018 17:00 - Nachtrose
To by se mozna hodilo. Ale premyslim zda by nebylo mozna lepsi kompletne odtrhnout diskusi o 3D tisku. Castecne se obe diskuse prekryvaji, ale maji i dost odlisneho.

Nazory?
20.8.2018 18:52 - Malabar
Dobrý nápad - a nebo udělat ten slibovaný článek o 3D tisku v hrách a diskutovat pod tím :)
20.8.2018 20:05 - Nachtrose
Malabar píše:
nebo udělat ten slibovaný článek o 3D tisku v hrách


neco mi uniklo? o.O
20.8.2018 22:15 - Malabar
Nachtrose píše:
neco mi uniklo? o.O


Uniklo asi ne :) Spíš už je to trošku promlčený. Tak se na to spíš zapomělo :)

Ale bylo by dobrý se hecnout a konečně to udělat.
20.8.2018 23:04 - Nachtrose
Malabar píše:
Ale bylo by dobrý se hecnout a konečně to udělat.


mno... to by bylo :-D
21.8.2018 13:34 - Ebon Hand
Dalcor: Na Shapeway jsem nic nenašel, na Etsy je jeden tisk, který ale vypadá jako z toho linku, co jsem postoval.
Takže zůstanu u původní verze projektu. :-)
25.8.2018 18:16 - Nachtrose
Vim, ze mame samostatne KS vlakno, ale sem se to hodi vice:

DesktopHero ma na KS kampan kde vybira nejake penize aby mohli zafinancovat profesionelbi UI, nove profesionalni asset packy a par dalsich vylepseni. Aktualne je DesktopHero kompletne free, proto to resi takto. Kdo by chtel prispet, muze tak udelat tady.
13.9.2018 20:57 - ShadoWWW
Návod, jak namalovat figurku sovodvěda (odkaz spíš pro PC a noťasy než mobily).
14.9.2018 17:52 - MirTur
Dají se u nás tyhle figurky sehnat, nebo to je pouze přes zahraničí?
14.9.2018 18:24 - Wolf
MirTur: Dají se sehnat i u nás, třeba na fantasy obchodě.
30.4.2019 10:53 - Gurney
Kdyby někdo toužil po profi 3d modelech pro tisk (figurky, potvory, stavby a dragonlock sety), tak se do zítřka dají pořídit za dost lidové ceny na humble bundle.
30.4.2019 11:05 - Magus
Mám desítky neobarvených figurk z Dark Souls deskovky, ale myslím si, že na to nejsem dostatečně zručnej. Máte někdo zkušenost s tím, že by je někdo nabarvil za peníze pro vás? Nevím, na jak dlouho takové barvení je ani kolik by si za to někdo mohl vzít, ale bojím se jít do toho sám.
30.4.2019 12:37 - kin
Počítej cca 100-500kč za model dle velikosti a kvality.
Známý z Plzně (https://www.facebook.com/HeyPaintIt/) barví myslím jeden model pěšáka kolem 150kč. Ale to už by bylo lepší se zeptat kdyžtak jeho, je dost rychlý a spolehlivý.
30.4.2019 13:37 - Magus
Díky moc za kontakt, ozvu se mu. Nejspíš mi budou stačit "profesionálně" udělaný boss figurky a pěšáky si zvládnu pokazit sám heh.
1.5.2019 08:38 - Ultramarine
Tady jsou kdyztak kontakty na dalsi lidi co se tomu v CR venujou. Ja teda barvim taky a jsem z Olomouce. Obecne jsou ceny vetsinou tolik, kolik stoji model samotny. Za pechotni modely se fakt bere 100-150 podle toho jak moc detailu, jestli se dela bejska nebo ne apod.

ELLIAS - galerie https://www.facebook.com/MiniaturniEllias/ a http://www.sirellias.estranky.cz nebo na FB "Miloš Ellias Kohout" album warhammer
BEHEMONT - galerie https://www.instagram.com/rkb_painting/ - ceny dohodou
WIEDZMIN - galerie https://www.facebook.com/miniaturepaintingstudiowiedzmin - Ceny dle dohody
BLACKWIDOWW - galerie http://blackwidoww.rajce.idnes.cz/Prurez - Ceny dle dohody
SILVERO - galerie https://www.facebook.com/HeyPaintIt/
Wingsmoothpainting studio - https://www.facebook.com/Wingsmoothpainting
Wargaming Mamas studio - http://www.wargamingmamas.com kontaktní osoba SIN777 "dioramata, assemble, úpravy, barvení figurek; 3D tisk"
DORREAH - galerie https://www.instagram.com/dorreah_painting/
ZUMIKITO - galerie https://www.instagram.com/zumikitos/
RYCHTA - galerie https://beqqel.rajce.idnes.cz/WH40k/
MERRI - galerie https://www.instagram.com/merri_painting/ a https://merri22.rajce.idnes.cz/Merri_painting/
SERENITKA - galerie https://serenitka.rajce.idnes.cz/Galerie/

Musim letet do prace, tak to tu necham jak od prasat, vecer to mozna zedituju
24.9.2019 11:58 - JanoS
Chci zacit tisknout 3D tereny na tiskarne, a nez zacnu nakupovat modely ve velkem, nema nekdo treba Rampage od Printable Scenery k nasdileni? Mam Dragonlock, ale ten system se mi moc nelibi.
18.2.2020 21:17 - ShadoWWW
Figurky z Mordenkainen's Tome of Foes
21.2.2020 13:21 - Drobek87
Zkoušel někdo se zorientovat v systémech na terény, jaký je asi nejlepší? Nebo spíš jaký doporučit. Zatím mě nejvíc zaujal systém s magnety.
21.2.2020 13:53 - Nachtrose
Drobek87: jak se casto rika v komunite: "ten, ktery se Ti nejvic libi a vyhovuje". Openlock je pokud se nepletu free, Dragonlock jeden z nejvetsich a pak je tam spousta co si z hlavy ani nevybavim. Vetsi ctverce, mensi ctverce, plna vyska zdi, polovicni vyska zdi... Osobne ale tilesety nepouzivam, takze jsem vlastne ani zadny nezkousel. I kdyz mam treba solidni sbirku Darogonlock dilku z jednoho humble bundle.
21.2.2020 14:25 - Drobek87
Ten Humble bundle mě trošku štve že jsem do něj nešel :(
21.2.2020 14:51 - Nachtrose
A teda jinak vetsina je k nalezeni i volne na netu, kdyz bys to chtel ... ehm... "vyzkouset".
6.3.2020 11:29 - Drobek87
Tak jsem se rozhoupal a nakonec jsem pořídil tiskárnu na pryskyřici. Tiskne to fakt nádherné detaily. Jen je škoda s tím dělat terén. Tak se tisk odkládá na neurčito. Kdyby někdo chtěl můžu dát pak fotky jak to tiskne figurky a tak...

PS: tiskárna Anycubic Photon S
6.3.2020 11:40 - LokiB
A máš nějaké ukázky, jak vypadají doma provedené tisky? Případně jaká je cena tisku na figurku?
6.3.2020 12:22 - Drobek87
O víkendu teda dám nějaký fotky.
A zkusím vám spočítat kolik to tak vychází.Když se nic nepokazí.
6.3.2020 13:13 - Nachtrose
LokiB: pokud pocitame jenom material a energie, tak standartni figurka ( 28-30mm scale ) na FDM tiskarne vychazi v jednotkach centu, na resinove tiskarne kdekoli mezi 0.5 az 1.5€

Dany tady k tomu ma hezke video:

https://youtu.be/v04wjiUT5Qg
7.3.2020 17:47 - Drobek87
Tady je galerie. Doufám že to funguje
30,- tak ta figurka RESIN je trošku víc drahej.
Nemůžu porovnat kolik vychází struna :(
ZDE
7.3.2020 18:13 - obbivan
Ahoj. Já mám také PHOTON S. Terény tisknu primárně. Cena se dá ovlivnit výplní, respektive absencí výplně. Výhodou je rychlost. Při jednom tisku uděláš tolik kusů co se ti povede vecpat na tiskovou plochu.
8.3.2020 22:02 - Nachtrose
Tak jsem se koukal do sliceru a podle jeho přepočtu vychází HeroForge paladin na 18 centů když používám Prusament PLA ( 25€/kg ) včetně supportů.


*foto není moje*
10.3.2020 10:17 - Frostym
Zdravím,
měl bych obecný dotaz, jaké používáte modely na terén a např. stromy? Kupujete nebo vyrábíte vše sami?
Případně uvítám odkaz na jakýkoliv článek.

Díky!
22.3.2020 17:11 - Zarahel
Přidám svou troškou do mlýna a rovnou se zeptám, zda je zde někdo, kdo dělá figurky ze Super Sculpey? Napadlo mne, že bych chtěl čas od času ke své hře vytvořit originální figurku, nebo prvek (mám rád souboje v DnD) a sem tam tak hráče potěšit. Uvidíme, jak na tom budou mé další pokusy.

Páreček vzdušných elementálů.

Za případnou kritiku či odkazy předem díky.
2.4.2020 06:02 - Drobek87
link
Na Humble bundle terény a doplňky
3.4.2020 13:49 - ben222
Nazdar,
zkoušel tu nekdo nechat tlačit figurky treba v faxcopy
3.4.2020 14:55 - Drobek87
ben222 píše:
Nazdar,
zkoušel tu nekdo nechat tlačit figurky treba v faxcopy

Zatím je tisknu doma na Anycubic Photon S (resin),
Asi do 2 měsíců to chci rozšířit o Anycubic Mega X (filament)
Proč se ptáš?
3.4.2020 16:24 - ben222
Protože pokud máš nejaké figurky v pc a nechceš kvuli tomu kupovat tiskárnu,myslím že to je dobrej nápad.
4.4.2020 11:38 - Drobek87
ben222 píše:

Zkus zjistit spis treba na internetu (FB) jestli neni nekdo okolo tebe a urcite ti to asi udela levneji nez pres firmu.
Kdyz by jsi zkousel ten faxcopy, tak dej vedet jak tisknou. Jen podle stranky jedou pres filament.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23774099349976 secREMOTE_IP: 3.92.96.247