Střípky

Fritzs
28.5.2009 22:10
Vyjimečnost kostky
Několikrát sem se setkal s tvrzením, že d20.cz není jenom nějaký obyčejný diskuzák.

Čím se tedy od "obyčejného diskuzáku", nebo nedejbože chatu, liší...?
11.2.2013 18:42 - Colombo
Pipux: jestli si všimneš, tak body jsou více-méně opsány a přeformulovány kategorie (místo Kultura na Historie, něco spojeno atp.)

Jinak uhodl si. Celá iniciativa byla o tom, že: nemám co číst (tedy na kostce). Proto bych rád něco napsal, ale: nevím, jestli to má cenu a jestli to tu vůbec lidi chcou.
12.2.2013 01:17 - alef0
anketa nebude fungovat

jedine treba namotivovat autorov aby dopisali, co sa im chce

preklady su skvely zdroj matrosu
12.2.2013 03:14 - sirien
alef0 píše:
jedine treba namotivovat autorov aby dopisali, co sa im chce

no osobně motivovanej i relativně sem, spíš bych potřeboval, kdybys mi někde v nějakém celestiálním skladě šlohnul pár (desítek) hodin času, který bych tomu mohl věnovat :/

EDIT: ideálně nikoliv z bedny odkud se čerpá čas mého vlastního života, pokud možno
12.2.2013 06:34 - Vojtěch
Né že to lohnete od G.R.R.M. Už teď má mezi knihami dost dlouhé pauzy...
12.2.2013 07:06 - chrochta
to Vojtěch: Don´t worry - be happy! Zrovna u něčeho dodělávám překlad :)
12.2.2013 09:02 - hadrian
Překlady - to se nerovná autor, ale překladatel. Tím to nechci snižovat, naopak je to skvělé přiblížení pro neangličtináře, jen je škoda, že takto anglicky zdatných tu není víc.

Docela by mě zajímal poměr mezi články "vlastními" a překlady za rok 2012.

Chápu, že to asi naráží na paradox, že tady už se pohybuje velké procento odborníků na téma hry na hrdiny (lidí co rozumí nejen mechanikám her, ale i jejich myšlence), takže v podstatě už všechno četli a viděli a to nové jsou pro ně jen variace na stejné téma.
A protože nové věci na tomto poli se ve většině případů rovná zahraničí, tak překlady vládnou. A pravděpodobně taky budou vládnout dál.

Tohle berte jako můj dojem, nejsem tu zas tak dlouho a možná to vidím špatně.
12.2.2013 10:35 - alef0
pomer medzi prekladmi a clankami som pisal: presna polovica obsahu (34 zo 69), z toho 25 je ShadoWWWW
12.2.2013 10:47 - hadrian
Tak to je lepší než sem čekal, dojem jsem měl špatný (tedy pokud do vlastních článků nejsou počítány články typu zápis ze hry).
12.2.2013 13:02 - ShadoWWW
Poměr mezi překlady a původními články je v tom, že D&D i PF jsou zahraniční hry a do češtiny něbyly nikdy ani oficiálně přeloženy. A když už existuje překlad DnD 4E, tak ho začali hrát i lidé, kteří anglicky moc neumí a bez překladu by ho nehráli. Pro ně je pak svět mimo překlad dost uzavřený, tak přeložené články jim aspoň trochu přibližují dění.

S překlady článků o D&D je to navíc teď složitější v tom, že oficiální články o 4E už v podstatě nevychází, všechno se teď točí okolo D&D Next. Ale o Next se tu moc nediskutuje - myslím, že tu Next nikdo skutečně netestuje, jen občas někdo mrkne, kam se to posunulo - a datum vydání finální verze je za rok a půl, což je taky jeden z důvodů.

V podstatě je velká otázka, nakolik lidé chtějí nové články o Next, jestli není zajímavější 13th Age nebo třeba novinky ze světa Pathfinderu.
12.2.2013 13:19 - Alnag
ShadoWWW píše:
S překlady článků o D&D je to navíc teď složitější v tom, že oficiální články o 4E už v podstatě nevychází, všechno se teď točí okolo D&D Next.


No, ty 4 ročníky Dragonu to myslím na nejbližší budoucnost docela jistí. Tedy minimálně do doby, kdy lidé budou mít zájem o DnD 4e (a budu jej hrát), budu k němu něco překládat. A pak jsou tu nadčasové články typu History Check (které překládám teď).

Za mne kažopádně chybí hlavně dodělat MM k DnD 4e, aby hra byla plně hratelná v češtině. :D
12.2.2013 13:51 - Sparkle
ShadoWWW píše:
V podstatě je velká otázka, nakolik lidé chtějí nové články o Next, jestli není zajímavější 13th Age


Mě určitě 13th Age zajímá. Možná, pokud by se ukázalo že to je fakt dobrý, se zkusit dohodnout s vydavatelem a udělat český překlad opravdu oficiální?
12.2.2013 13:54 - alef0
pathfinder == d&d 3.5, ktore ma potencial a hybnost

13th age nie je nejaky fungl novy system? resp. preco je 13th age taky lakavy (neviem o nom nic), ze sa oplati ist riesit licencie (okrem toho offiko release je april)
12.2.2013 13:59 - Sparkle
alef0 píše:
13th age nie je nejaky fungl novy system? resp. preco je 13th age taky lakavy (neviem o nom nic), ze sa oplati ist riesit licencie (okrem toho offiko release je april)


Z toho co jsem zatím viděla (beta je na netu volně), mi to přišlo jako dobrý kompromis mezi DnD a hrami orientovanými víc na atmosféru a casual hráče.
12.2.2013 15:06 - ShadoWWW
Píše:
chybí hlavně dodělat MM k DnD 4e

Acknowledged.

Píše:
preco 13th age?

Protože má za sebou slavné jméno - Rob Heinsoo. A světe div se! Slavné jméno táhne, slibuje dobrou hru.

Co se týče mechanik, tak vychází z D&D. Klasický C&L systém, postava má rasu, povolání, 6 standardních vlastností, životy. Obrany jsou řešeny podobně jako v 4E, ale zcvrkly se na Armor Class, Physical Defense a Mental Defense. Jinak je to však mechanicky hodně zjednodušené. Jsou tam backgroundy (minulosti) podobně jako v Next (vlastně to Next více méně okopírovalo ze 13th Age), talenty aj., ale mechanicky lehké. Hlavní důraz je kladen na fluff.

Beta verze (PDF) nejsou ke stažení zdarma, ale předplatitelé je postupně dostávají zdarma na mail jako tzv. Escalation edition. Na netu se válí různé verze EE.

Vydavatel Pelgrane Press navázal strategické partnerství s ProFantasy, takže mapy se oficiálně tvoří v Campaign Cartographeru a styl map 13th age vyšel v rámci Annual 2013, takže zákazníci ProFantasy si nyní mohou kreslit vlastní mapy ve stylu originálních map. :-)
18.1.2014 02:06 - alef0
V roku 2012 som robil správu o stave Kocky.


Tu ďalšie dielo za rok 2013.

Sumár
======================
* počet zobrazených príspevkov na hlavnej stránke poklesol na tretinu minulého roka: zo 69 na 26.
* počet prekladov tradične osciluje okolo polovice: 14 záležitostí
* krivka produktivity bola významná začiatkom a koncom roka, a žiaľ, dva mesiace po sebe nevyšlo nič. Na druhej strane, začiatok roka 2014 je opäť sľubný.
* veľmi výrazne sa prejavil úpadok prekladateľskej lokomotívy ShadoWWWa: minulý rok sám preložil toľko článkov, koľko bola celoročná produkcia
* Alnag si nielen udržal, ale aj zvýšil produkciu.
* jasná hviezda je Gurney, ktorá sa dotiahol 4 článkami do top 4 členov autorov.
* stále vládne triumvirát ShadoWWW, Alnag a Sirien, oni sami traja nachrlili 2/3 článkov, presne ako minulého roku
* zvyšní autori sú viacmenej náhodní: takých bolo 6


Delenie podľa mesiacov
======================
január: 2 články
február: 2 články
marec: 5 + 1 preklad
apríl: 2 preklady
máj: 0
jún: 0
júl: 2 preklady
august: 2 preklady
september: 2 preklady
október: 2 preklady
november: 2 preklady
december: 3 + 1 preklad

Delenie podľa autorov
=====================
* Alnag: 9
* ShadoWWW: 4
* Sirien: 4
* Gurney: 4
+ Geralt, Jarik, Malfin, Ebon Hand, Dukolm, Max: 1
18.1.2014 14:59 - sirien
Alef0: Hm. To to dopadlo ještě líp, než jsem čekal...

...a asi si ty výsledky i tenhle můj komentář zaslouží nějaké vysvětlení, zvlášť vzhledem k tomu, že se v průběhu roku tohle téma už párkrát nakouslo a já ho vždycky úmyslně nějak zamluvil, zatímco Alnag se k němu nevyjadřoval. Takže:

Na počátku vypadala Kostka jinak. Kdo si vzpomene? Třísloupcový layout - vpravo Aktuality, vlevo Projekty a login, středová část rozseknutá na dva boxy - nové články z "Matky" a nové články z "Projektů", pod tím nějaké další informace...

...další vývoj způsobil, že tento koncept začal být zastaralý a nadále nevhodný. Vznikl projekt nového layoutu, který se kvůli první grafice použité ve vývojové versi začal pracovně nazývat, a ten název mu už alespoň interně i zůstal, Sunrise. Sunrise je současná Kostka, kterou vidíte teď, když tohle čtete.

Sunrise přinesl hromadu nového a spousty zlepšení. Přibyly funkce, došlo ke zjednodušením, zlepšila se přehlednost. Mnoho věcí, které vznikly, se ale v průběhu času ukázaly být vpodstatě jen nástřely - věci, které tu fakticky máme a nějak fungují, ale které Sunrise bohužel nedokáže využívat na 100% jejich potenciální kapacity a dostat z nich všechen představitelný přínos (např. Klíče). To není chyba Sunrise - tehdy se nedalo předpovědět, co z toho se nakonec ukáže tak potenciálně užitečným a jak, a co ne. Kromě toho byla hromada práce s jinými věcmi, které Sunrise dotahoval až do maxima.

Každopádně v průběhu času se začaly hromadit další požadavky - na další zvýšení přehlednosti, na mnohem větší integraci Klíčů do systému a další. Tak se zhruba přede dvěma lety zrodil projekt Midday. Skok měl být jiný než přechod na Sunrise - Sunrise zcela změnil podobu Kostky; Midday je koncepčně spíš "Sunrise na super-steroidech" než absolutní změna podoby webu. Nicméně ačkoliv koncepčně jiný je zamýšlený přechod ze Sunrise na Midday prakticky stejně "velký" jako byl přechod z původní Kostky na Sunrise.

Počátkem roku 2013 už vývoj Midday pokročil natolik, že se jeho dokončení začalo zdát na dosah a počátkem jara bylo dokonce navrženo i orientační datum jeho nasazení. V tu chvíli se nezdál být s věcmi žádný problém a tak jsme tehdy přijali odlišnou redakční politiku, která měla nástup Midday podpořit - rozhodli jsme se utlumit počet článků (zejm. našich vlastních teda), resp. dočasně natvrdo přestat publikovat - aniž bysme články přestali psát.
Cílem bylo vytvořit objemný buffer, který by se po nasazení Midday naopak odpálil, aby první měsíce Midday natáhlo co nejvíc aktivity.


Bohužel, vývoj Midday uvízl na nějakých věcech, které se mi tu teď rozebírat úplně nechce. Naše buffer-politika se začala protahovat. To bohužel asi mělo vliv i na další autory, kteří při snížené aktivitě na Kostce sami přestali přispívat v intenzitě v které přispívali dříve. A vývoj Midday se neposouval, ale my jsme stále doufali, že se to prolomí, publikovali jsme pouze věci, které byly vztažené k něčemu aktuálnímu (Fate 3e preview potom co Fate vyšel atp.)

Před měsícem jsme zhodnotili, že to nadále nemá smysl a vrátili jsme se k původní redakční politice. V současnosti opět zveřejňuji článek týdně (a vzhledem k bufferu z něhož mi pořád ještě relativně dost zbývá to bez problémů ještě nějakou dobu potrvá - věřím že to bude dost dlouho na to, aby to Kostku celkově vrátilo zpátky na loňskou úroveň aktivity).


Midday visí ve vzduchu. Nemluvili jsme o něm, protože jsme chtěli mít pro uživatele a návštěvníky Kostky překvapení, stejně, jako kdysi se Sunrise - nicméně pokles aktivity tady je myslím dobrým důvodem, abych to takhle veřejně přiznal - nicméně nechci říkat víc, protože pořád věřím, že Midday, i když se zpožděním, bude a chtěl bych pro uživatele a návštěvníky nechat překvapení alespoň v tom, v čem spočívá a co přinese :)
20.1.2014 13:10 - alefo
dlhodobe fakty za 3 roky:
1. velocity je medzi "clanok za dva tyzdne" (2013) a "clanok za tyzden" (2011, 2012)
2. redakcia je alnag/shadowww/sirien: garantuju 20 clankov rocne
3. ostatni clankari su vyhradne zvnutra tradicnych navstevnikov a velmi variuju
20.1.2014 13:22 - Assassin
alef0 píše:
Tá konvergencia ku komunitám je exaktne vidieť z diskusií: beží tu osem (!) aktívnych D&D skupín.
* De tenebris
* Za zrcadlem
* Amazing Encounters
* Pathfinder
* Dnd Encounters
* New Orders
* Edge
* Mephit

Co rozvoj v tomto směru?
15.12.2014 23:24 - sirien
Alef0: :( ?

Konec roku se blíží a Tvůj audit nikde... Za co Tě platíme? Zrovna na letošní souhrn jsem se docela těšil...
16.12.2014 10:47 - Alnag
Poznamenal bych, že a) Alef publikuje až v lednu, b) chápu, proč teď tak honíš ty články. A c) Alefa neplatíme. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086014032363892 secREMOTE_IP: 52.54.111.228