Střípky

Magus
26.12.2009 20:18
Dragon Age
Tak jsem dostal Dragon Age na ps3...
Dálskej elf zloděj...dopručuju:)

Co si o tom myslíte já osobně 100% super je grafika...není co vytknout...hrál jsem teprve 1,5h ale přijde mi zatím moc málo soubojů a dlouhý rozhovory...Ale je to nejspíš tím že to teprve začíná a musí mi to představit příběh...
Souboje SUPER až na to že nejde bránit...Prostě to vypadá reálně až na to zme do sebe nechají všichni bušit...
Autorská citace #1
26.12.2009 20:51 - Lokken
Proč zakládáš diskuzi když tu už jedna je?
Autorská citace #2
26.12.2009 21:07 - sirien
možná protože ta původní diskuse je o PnP RPG, zatímco Magus založil diskusi o PC RPG s poznámkou o PS3?
Autorská citace #3
26.12.2009 21:31 - Lokken
sirien píše:
možná protože ta původní diskuse je o PnP RPG, zatímco Magus založil diskusi o PC RPG s poznámkou o PS3?

A my jsme v diskuzi o PnP hru vůbec nenakousli, že ne :-)?
Autorská citace #4
26.12.2009 21:38 - sirien
měl jsem tu dlouhej post, ale smazal sem ho. Co takhle smazat naše čtyři příspěvky a počkat, co z tohodle tématu vzejde a AŽ PAK se pohádat o tom, jestli ho Magus měl nebo neměl zakládat?
Autorská citace #5
26.12.2009 23:45 - pipux
Magus píše:
Co si o tom myslíte

Hra je přesně tím, co autoři slíbili. Mainstreamovým mixem dark fantasy a heroic fantasy s takovými možnostmi, jaké jen počítačové zpracování dovolí. Někteří DA:O nazývají RPG hrou tohoto desetiletí.

Mě se líbí souboje, jejich motion capture a různé ukončovací manévry (na pohybech v boji pracovali kaskadéři z filmu 300, takže už asi tušíte).
Concept art a design příšer (genloci, hurloci, démoni, ogrové) je na výbornou.

Magus píše:
já osobně 100% super:)

100% kde? Je to velká hra ... kus to rozbít na kategorie, např. jak tě zaujaly:
-- Hlavní příběh
-- Doprovodné questy a společníci
-- Pocit ze hry
-- Herní svět
-- Herní mechaniky
Autorská citace #6
26.12.2009 23:52 - Fibriso
spolecnici jsou super, obzlaste ty jejich rozmluvy (Morrigan a pes ... a kdokoli jiný)
Autorská citace #7
27.12.2009 00:08 - sirien
když nám to představovali v rámci toho že jsme jim dělali propagačky, tak mi přišlo že někteří společníci byli zajímavější než hlavní hrdina... na druhou stranu chápu že hlavní hrdina musí být pro takovouhle hru dost generický.

Hodně mě zarazila herní doba (160 hodin nebo tak něco na hlavní story line) a rozmanitost (story line se mění s výběrem postavy (asi 8 nebo 10 možných kombinací) a hodně mě zarazilo množství side questů. Dost mě potěšilo řešení interakcí se společníky, zdálo se to dost rozmanité.

Grafika byla sympatická, zvlášť co nám ukazovali bitku s drakem (a potěšilo mě, že drak na easy obtížnost tomu typovi co nám to ukazoval hrozně nakopal zadek, ukazovali nám to třikrát, než ho konečně tak tak zabili :) )
Autorská citace #8
27.12.2009 00:41 - Fibriso
to mi povidej, ja na nej nabeh na normal a vytrel se mnou podlahu tak rychle, ze sem se nestacil divit....
na pošesté (na easy) padl
Autorská citace #9
27.12.2009 01:07 - pipux
Fibriso píše:
spolecnici jsou super, obzlaste ty jejich rozmluvy (Morrigan a pes ... a kdokoli jiný)

Pes Mabari je tak roztomilý ...

Už jsem uvažoval, jak vyšlechtit takového psa ... 25% krátkosrstý retvívr + 25% vlkodav + 50% stafordšírský bulterier. To by mohlo zabrat :)

sirien píše:
jsme jim dělali propagačky

Kdy? Kde? Jak?

sirien píše:
někteří společníci byli zajímavější než hlavní hrdina...

Vývojářům šlo hlavně o nabídnutí pestrých spoluputovníků. Někteří společníci jsou skutečně zajímaví, protože s sebou nesou tuny další kultury herního světa ... v tomhle je výborný Sten, zástupce religiozních Qunari a jejich do hlavy bijící filosofie "way of the qun".


A co vás NEzaujalo?

Při bližším pohledu vás trkne, že Qun vykrádá islám, Chantry vykrádá křesťanství, Tevinter vykrádá Byzanc, Antiva vykrádá Itálii, Orlais vykrádá Francii, a tak dále.
Pro typického hráče toto asi nebude negativum (spíš tmelící prvek ke zžití se s hrou), nicméně jsem čekal trochu víc (s perfektním designem kreatur a tímto designem světa je to jako obléct si sako od versacciho a hodit si na to žlutou plastovou pláštěnku).

A templáři, v další hře, už zase, jsou už ale fakt hyper-super-mega-extra-ultra-trapní. Domácí úkol: napočítejte, v kolika hrách se už objevili templáři :)
Autorská citace #10
27.12.2009 04:27 - Fibriso
hodně mě taky pobavila hláška, že pes mabari je asi stejně tak chytrý, jako průměrný výběrčí daní...
Autorská citace #11
27.12.2009 10:21 - Prcek
U toho psa mám nejraději ty jeho "rozhovory" s ostatními postavami v táboře. Třeba když přinese myslím Morigen smradlavou kost.

Jinak zatím jsem hru nedohrál (zkouškové), ale kámoš jí přehrál za 80 - 90 hodin. A tvrdil, že se snažil dělat i všechny sidequesty.

Jako bod mínus bych u hry viděl špatné pohybování postav po mapě. Občas se mi někde v boji zaseknou a já musím každou z postav ručně šoupat kolem nepřátel. Hlavně, když jsou kolem různé sudy a podobně. Hraju na PC a hra je super, dal bych jí tak 90%. Hlavně trpasličí města jsou nádherné.
Autorská citace #12
27.12.2009 12:21 - Sosáček
Me na tom vadi prilis mnoho dungeon crawlu. Origins jsou suprovy, konec hry je suprovej, a tak, ale v deep roads uz jsem dost nadaval. V ostatnich castech hry mi prislo ze je ten dungeon crawl prolozeny pribehem, treba broken circle bylo super. Ale deep roads teda fuj.

Ze zvolili MMO-like soubojovej system (tank, DPS, healer, atd) se mi nelibi, ale dokazu si predstavit, ze vymyslet vlastni da praci -- a BW nejsou moc dobri v delani systemu, takze to mohlo dopadnout jeste hur. Skoda toho systemu vylepsovani postavy, ten system je dost nepruhledny a vyberem jednoho nebo druheho kouzla muze clovek jit s obtiznosti jit uplne jinak (cone of cold, o tobe mluvim).

EDIT: a jejich "not invented here" mi prislo na ranu. Proc musi furt delat vlastni enginy kdyz to neumi? Nemohli vzit crytek? pf.

EDIT2: CryEngine, crytek je ta firma.
Autorská citace #13
28.12.2009 20:29 - Alojz
Mne sa javí DA:O ako dobrá PC hra.
Rozhodne z môjho pohľadu to nie je nič extra originálne pretože elfou čo nikto nemá moc rád už má sapkowsky, trpaslíkov čo sú za svojimi hradbami a moc nevyliezajú von má Tolkien.

Príbeh je veľmi pekný a farbistí hlavne v dialógoch a v možnostiach ako ukončiť hru. Ale rozhodne ta hlavná línia netrvá tak dlho ako autori písali, ja som ju prešiel spolu za nejakých 40 hodín (2 hodinky za deň)

bojom sa nedá moc čo vytknúť. Ale čo som si všimol je to že stačí ak sa zlodej zameria na bojovanie a bojové atributi tak je najviac uplatitelný zo všetkých.

Dialógy super. Pre mňa to bola prvá hra do ktorej som sa vcítil a to som už hral dosť RPG titulov.
Autorská citace #14
28.12.2009 21:30 - pipux
Alojz píše:
Rozhodne z môjho pohľadu to nie je nič extra originálne pretože elfou čo nikto nemá moc rád už má sapkowsky, trpaslíkov čo sú za svojimi hradbami a moc nevyliezajú von má Tolkien.

A politické (in)triky má zas G.R.R. Martin

Alojz píše:
Ale čo som si všimol je to že stačí ak sa zlodej zameria na bojovanie a bojové atributi tak je najviac uplatitelný zo všetkých.

Cheat: Pokud hraješ neopatchovanou verzi, stačí ti vrazit všechny body do jedné atributy, kliknout reset, a pak jsi schopný z dané atributy body odečíst, přidělit jinam (místo tří máš 6) ... můj zloděj končil na 22. levelu a pomocí tohoto triku (odečítal z atr. magie, která mu byla k ničemu) si vyšvihl sílu cca 80, obratnost 55 - takový malý bůh války :P

Alojz píše:
Dialógy super.

Dialogy jsou právě to nejhorší zlo ... hraješ-li za zlého/ svini/ stratéga/ oportunistu. Dialogy tě musí poslat stejným dějem nezáleže na tvé vypočítavosti.
Toto jsou holt omezení počítačových her - žádné "kašlu na tebe, na tvého šéfa, jeho šéfa a tamtoho chlápka z konkurence, nebudu vám ze sebe dělat poslíčka/pinpongový míček; všechny vás zabiju a to, co potřebuji si vezmu z vašich mrtvol" :)
Autorská citace #15
28.12.2009 21:41 - Merlin
pipux píše:
Cheat: Pokud hraješ neopatchovanou verzi, stačí ti vrazit všechny body do jedné atributy, kliknout reset, a pak jsi schopný z dané atributy body odečíst, přidělit jinam (místo tří máš 6) ... můj zloděj končil na 22. levelu a pomocí tohoto triku (odečítal z atr. magie, která mu byla k ničemu) si vyšvihl sílu cca 80, obratnost 55 - takový malý bůh války :P


proč tu hru hraješ? nechápu
Autorská citace #16
28.12.2009 21:50 - Fibriso
já taky ne, i když já jsem použil cheat taky, konkrétně ve věži mágů v Úniku, kdy jsem byl sám a za dveřmi si na mě brousilo zuby 5 mágů... po 6 pokusu mě došla trpělivost....
Autorská citace #17
28.12.2009 22:01 - Sethi
Merlin píše:
proč tu hru hraješ? nechápu

To já bych třeba pochopila. Hry hraju pro příběh a nic mě nedokáže znechutit tak jako to, že se nedokážu dostat v příběhu dál, protože třeba nejsem dost pr0, abych se probila těmi částmi, kterými se člověk musí probít.
Autorská citace #18
28.12.2009 22:38 - pipux
Earette™ píše:
Hry hraju pro příběh a nic mě nedokáže znechutit tak jako to, že se nedokážu dostat v příběhu dál, protože třeba nejsem dost pr0, abych se probila těmi částmi, kterými se člověk musí probít.

Tak nějak ... a ještě jinak: nenávidím škálované levelování nepřátel. Tedy, jsi na 4. levelu, potkáváš nepřátele na 4. levelu. Jsi na 20. levelu, potkáváš nepřátele na 20. levelu. Nuda!

Občas by stálo zato potkat na 4. levelu dvacetilevelovou bestii, která s námi vytapetuje zeď načerveno. A občas stojí zato pokosit ty žabaře jednou mocnou ranou. S cheaty mám alespoň jedno :)

A technicky vzato to není cheat, ale jen podtečení zásobníku :P
Autorská citace #19
28.12.2009 22:57 - Merlin
no, pokud se nemýlím, tak tahle hra je koncipována tak, že některé pasáže jsou ti sice otevřené, ale holt musíš na ně kapku namakat, bo jsou nad tvoje síly, nebo tě naprosto vyždímají.
nevím, ale mám z toho pocit jakobych si zapnul "nezranitelnost" v dukovi a vyrazil kosit nepřátele. Pak se mlátil v prsa, že jsem je porazil
Autorská citace #20
28.12.2009 23:11 - Sethi
Ale já se nemlátím v prsa, že jsem porazila nepřátele. (A ne jen proto, že to svinsky bolí.) Já si užívám příběh. Ale nechci, aby se na mně hra sjížděla jen proto, že neumím postavit akční a namakanou partu a vždycky si na mise beru jen svoje oblíbené postavy, které si cvičím tak, aby mi byly sympatické, ne aby byly hyperúčelné. Které mám oblečené tak, aby byly pěkné, stylové, odpovídaly svému charakteru, ne aby měly nejvýhodnější poměr MDef/PAtk nebo nevím co. U hraní se chci bavit, i za cenu, že klesnu v očích pravověrných hráčů - já prostě chci svůj příběh. Nemyslím si, že do té hry "dávám" míň, než chlapík, který si nakombí partu a projíždí na nejvyšší obtížnost s páskou přes oči. Takže si ani nemyslím, že bych měla míň získat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082771062850952 secREMOTE_IP: 3.135.190.101