Střípky

Nachtrose
19.10.2011 11:22
Copyright by d20.cz
Nejakou chvilku si pohravam s myslenkou udelat si vlastni druzinovy web. Castecne to ma byt zaminka, zkusit se vrtat ve webdesignu, castecne technicky test moji kouzelne skrinky od synology. A proc to pisu sem? Abych mel do zacatku nejaky ten obsah, a prubezne taky neco zajimaveho, chtel bych si brat nektere clanky z kostky. Proto se chci zeptat, jestli dostanu svoleni, za predpokladu, ze u clanku uvedu autora, u prekladu i prekladatele, a i primy odkaz na original tady na kostce. Nejspis by se patrilo oslovovat jednotlive autory samostatne, ale beru kostku jako celek, tak proto tahle cesta. Jmenovite me ted napadaji hlavne Alnag, ShadoWWW, Sirien a Alef0 a jeho clanky o Eberronu. Nicmene se ten dotaz tyce vsech, co sem pisi clanky, pro pripad, ze na nejaky pro mne zajimavy narazim a chtel bych ho rovnez pouzit.
Autorská citace #1
19.10.2011 11:27 - Alnag
Nezlob se Nachtrose, ale za mne to není OK. Můžeš moje články odkazovat, můžeš z nich citovat, ale uvítal bych, kdyby v plné formě byly jen zde.
Autorská citace #2
19.10.2011 13:16 - Almi
Nachtrose: A přemýšlel jsi, že bys svoje stránky nějak schoval pod kostku? Nevím přesně, jak to funguje, co vše je třeba dodržet, ale měla tu svojí sekci třeba Icefire atp.
Autorská citace #3
19.10.2011 13:31 - ShadoWWW
Moje překlady klidně hoď na stránky svojí skupiny. Ale přijde mi lepší, když budeš dávat jen odkazy. 1. to nebudeš muset přepisovat (nebo tolik kopírovat) a 2. hráči si při čtení článku na Kostce najdou třeba i jiný, co je zajímá a na který by třeba na tvých stránkách nenarazili. Jako úplně nejlepší mi pak přijde řešení, které navrhuje Almi.

Kostka je taky dobrá v tom, že je vše na jednom místě. No, v tuto chvíli teda na svou, že? :-) (RPG F)
Autorská citace #4
19.10.2011 13:43 - Alnag
Na kostce si každý může založit skupinu (viz AAčka), kde lze mít vlastní diskuze, články, materiály. Můžete tu mít i vlastní blog. Na to se nikoho ani nemusíte ptát. Ale čtu-li si Nachtroseho záhlaví, mám pocit, že to není to, co poptává.

ShadoWWW píše:
Kostka je taky dobrá v tom, že je vše na jednom místě. No, v tuto chvíli teda na svou, že? :-) (RPG F)


To asi mělo být na "dvou". No já bych taky uvítal, kdyby bylo všechno opravdu na jednom místě, ale na druhou stranu překryv mezi zájmy RPGf a D20 není tak velký (a je s postupem času menší a menší - každá komunita se vyvíjí jiným směrem).
Autorská citace #5
19.10.2011 15:15 - Nachtrose
Almi: jak pisu v uvodu, druzinove stranky jsou jedina rozumna zaminka, ktera me momentalne napada k tomu, abych se zase pokusil trosku vrtat v amaterskem webdizajnu. Na to, abych tady mel vlastni projekt typu CPH ci FRealms, nemam dostatek materialu a skupinu jako takovou tu zalozenou mam, jen ochota druziny sem chodit je... no hodne nizka. Od nekterych jsem mel dokonce odezvu, ze se tu nedokazou vyznat o.O

Jedina dalsi moznost vyuziti meho NAS co me napadla pak byla nabidnou nejaky prostor jako ftp uloziste pro kostku ( treba na podnosy ), ale nejsem si jistej, jestli to uz trochu nezavani prusvihem ohledne autorkych prav. Jedna vec je neco stahnout a pak to povesit na cizi zdileci server, druha vec je neco zdilet ze sveho disku na stole ( ano torrenty stahuju, ale ne tak casto ).Pokud by mi nekdo dokazal dobre poradit, jak maximalne omezit nezvane cmuchaly, mohl bych to znova prehodnotit a par ( desitek ) giga by se pro kostku urcite naslo.

Mimochodem, ma kostka nejaky oficialni reklamni banner?
Autorská citace #6
19.10.2011 16:04 - Nerhinn
Co takhle zkusit udělat kompromis? Zkopírovat prvních pár slov/odstavec článku (ostatně jako je to teď na titulní stránce) a kdo si chce přečíst víc, ať klikne na odkaz na Kostku. Nacht bude mít co psát na svoje stránky, články zůstanou, kde jsou, a nebudou se množit jinam a jeho hráči se nebudou ztrácet na Kostce, protože je pošle přímo na místo.
Autorská citace #7
19.10.2011 16:22 - Nachtrose
Nerhinn: ano, jedna z moznosti, kterou jsem zahrnul do uvah. splnuje totiz ono Alnagovo "nesmis cele kopirovat, ale muzes casti citovat".
Autorská citace #8
20.10.2011 13:42 - sirien
Nic ve zlém, ale já to vidím stejně jako Alnag.
V případě, že by existoval nějaký specifický důvod, proč nějaký konkrétní článek dávat jinam, tak se kdyžtak ozvi v PM, ale v základu tomu jen tak nakloněnej nejsem
Autorská citace #9
23.10.2011 19:02 - Sosáček
Nachtrose píše:
ano, jedna z moznosti, kterou jsem zahrnul do uvah. splnuje totiz ono Alnagovo "nesmis cele kopirovat, ale muzes casti citovat".

Je pro informaci, to bys mohl delat i kdyby ti to Alnag zakazal, plyne to z autorskeho prava CR. Takze to neber jako ze ti nejak pomaha nebo tak.
Autorská citace #10
23.10.2011 19:05 - sirien
O autorském právu se to nejspíš nijak moc nebavíme, protože pochybuju že bych šel někoho zažalovat za to že někam copypastnul můj článek (a i kdyby, tak bych fakt chtěl vidět výraz toho soudce až by se dozvěděl, kvůli čemu ho otravujem) - jde spíš tak nějak o slušnost
Autorská citace #11
23.10.2011 20:45 - Sosáček
Cesky autorsky pravo je divne trestnepravni vec, dobra ukazka veci ktera by trestnepravni(*) byt nemela (podobne jako pomluvy nebo prechovavani porna), takze nejde o to koho ty budes zalovat, ale koho statni zastupce obvini. Jen FYI.

(*): narozdil treba od prumyslovych vzoru
Autorská citace #12
24.10.2011 08:08 - Merlin
popravdě, i kdyby Nachtrose zkopíroval celé články a dal je na svůj web, tak s největší pravděpodobností trestní zákoník (respektive hlavu VI, díl 4) neporuší. :) ale tak měnič nicků to bude vědět určitě líp
Autorská citace #13
24.10.2011 14:26 - Wild West
1) Autorské právo není "divně trestněprávní věc". Autorské právo je součást práva soukromého.
2) Pročež státní zástupce v této hře nevystupuje a nespíš nikoho neobviní.
3) Žalovat může kdokoli pro cokoli. Výraz soudce, který se tím zabývá, není důležitý. Stejně k tomu bude muset něco napsat (minimálně klasické usnesení na téma "řízení se zastavuje, protože...")
4) Rozhodující pro jakékoli nakládání s článkem je názor autora. To je asi tak celá věda. Pokud autor nesouhlasí s publikací článku jinde, pak to nelze učinit. V takovém případě to autor může nejenom zažalovat, ale dokonce i vyhrát.
Autorská citace #14
24.10.2011 14:35 - Merlin
Wild west: tak on trestní zákoník pamatuje na porušení autorského práva (§ porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi), nicméně je tam taková ftipná klauzule "kdo neoprávněně zasáhne NIKOLIV NEPATRNĚ...." no a to nikoliv nepatrně je důležité. Mám obavu, že teoretický článek na soukromém webu nedosáhne takové intenzity, aby mohl být porušen Autorský zákon a tím pádem trestní zákoník.
Nicméně jak říkáš, žalovat lze cokoliva i když to nedosáhne intenzity tr.činu, jsou tu občanskoprávní spory za xy peněz odškodného.

Ale tak...tohle je zcela mimo oblast mého zájmu, takže by na to měl spíš odpovídat někdo erudovanější
Autorská citace #15
24.10.2011 16:35 - Wild West
Měl jsem takový dojem, a tak jsem to zkusil.

Ano, existují trestné činy, související s porušením autorského práva. Ale to ovšem není autorské právo; dotyčný pán s různými nicky šíří naprosté bludy.

Ono už je silně zavádějící mluvit o "českém autorském právu", když je tato právní oblast tak silně mezinárodní od samého počátku.
Autorská citace #16
24.10.2011 16:44 - Nachtrose
Hmm... a mne jenom prislo slusne se zeptat...
Autorská citace #17
24.10.2011 16:55 - Bajo
Nachtrose: z toho si nic nedělej, jsou lidé, co se řídí slušností a potom ti, kteří se řídí mantinelama. To první je imho lepší, kvůli těm druhým máme zákony (a kvůli sporným místům) ;-)
Autorská citace #18
24.10.2011 17:08 - Merlin
Nacht: tak to má být, bo tak je to v tych brožurach, ni? :))))

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090975999832153 secREMOTE_IP: 3.88.60.5