Střípky

brundibar
15.2.2012 17:00
Crowdfunding (kickstarter etc.)
Zajímá mě jestli máte někdo zkušenost s Kickstarterem.

Jde o způsob jak získat publicitu a prostředky pro svůj kreativní počin.

Prostředník si sice vezme 5-10%, ale na druhou stranu je to cesta jak získat sponzorský příspěvek nemalé výše na který by jinak takový kreativec nedosáhl.

více tady Kickstarter.com

U nás se chystá podobný projekt Starthead
(díky crowenovi za info)
6.10.2016 16:49 - Malabar
Není to špatně ale dají se najít i free STL k tisku na 3D tiskárně pro modulární 3D dungeony. To mi přijde jako lepší varianta, ale na druhou stránku ten FatDragon je aspoň dobrý pro inspiraci co se může dále tvořit, nebo zkoušet modelovat vlastní silou.
22.11.2016 15:28 - ShadoWWW
Tyto dva projekty mě zaujaly:

Game of Blame

Lovecraftesque
8.12.2016 15:35 - Gurney
Tales from the Loop
Píše:
In 1954, the Swedish government ordered the construction of the world’s largest particle accelerator. The facility was complete in 1969, located deep below the pastoral countryside of Mälaröarna. The local population called this marvel of technology The Loop.

Acclaimed scifi artist Simon Stålenhag’s paintings of Swedish 1980s suburbia, populated by fantastic machines and strange beasts, have spread like wildfire on the Internet. Stålenhag’s portrayal of a childhood against a backdrop of old Volvo cars and coveralls, combined with strange and mystical machines, creates a unique atmosphere that is both instantly recognizable and utterly alien.

Now, for the first time, YOU will get the chance to step into the amazing world of the Loop. With your help, we will be able to create a beautiful printed RPG book about the Tales from the Loop.

This game is our third international RPG, after the critically acclaimed Mutant: Year Zero and Coriolis - The Third Horizon. The lead writer is the seasoned Swedish game writer Nils Hintze, backed up by the entire Free League team who handle project management, editing, and graphic design.

8.12.2016 16:59 - crowen
JJ, toto vyzera paradne, uz som to zakickstartoval
4.1.2017 09:39 - Jerson
Nikdy nepochopím, proč jsou papírové figurky z obou stran stejné, a nedá se určit, kde mají předek. Papírové figurky z ABC byly v tomhle mnohem lepší už před třiceti lety.
4.1.2017 09:45 - LokiB
Jerson: jak které. třeba ty co mám z DriveThru http://drivethrurpg.com/product/63079/Crusaders-II-Set?filters=0_2270_0_0_0 jsou "dvoustranné.
Jsou tam i "trojstranné" s různými boky,
A viděl jsem i čtyřstranné s vyznačením boků.
Ono není problém si to upravit, že tu "zadní stranu" vyšedneš nebo vyčerníš.

Jednostranné bývají ty, které dělá někdo zdarma, například tak, že bere obrázky ze všech různých materiálů DnD/PF/... a dělá z jednotlivých postav/monster šablony figurek. Pak logicky nedělá manuálně "neexistující zadní stranu"
4.1.2017 12:22 - Dukolm
Jerson píše:
Nikdy nepochopím, proč jsou papírové figurky z obou stran stejné, a nedá se určit, kde mají předek. Papírové figurky z ABC byly v tomhle mnohem lepší už před třiceti lety.


Pro podporovatele na Pateronu mají i zadní obrázky :-)

www.patreon.com/PrintableHeroes píše:

Rewards

By becoming a Patron you can gain access to bonus material: back view art for the minis, art and color variations, and other neat perks each month.
4.1.2017 14:49 - Nachtrose
U hry, ktera neresi facing je to podle mne jedno.
4.1.2017 16:22 - LokiB
Nachtrose: u takových her na tom technicky nezáleží, jen ze zkušenosti bych řekl, že je to na pohled a pro člověka příjemnější, když si to i tak odliší.

EDIT:

celkem velká sada těch, co jsou z obou stran stejné, zjevně posníraná ze všech možných materiálů, systémů, knížek a her, je tady:
http://www.seven-wonders.co.uk/pf_fantasy1_page_01.html
16.2.2017 21:46 - sirien
Kdyby někdo chtěl podpořit projekt dalšího "realistického" systému jehož mechaniky nejspíš nebudou mít s realitou vůbec nic společného...

https://www.kickstarter.com/projects/2006613790/song-of-swords-tabletop-roleplaying-game
23.2.2017 18:17 - ShadoWWW
Poslední den na podporu Midgardu. Je to herní svět, který vyjde ve variantě pro 5E i variantě pro Pathfinder. Je silně inspirovaný evropským středověkem a evropskou mytologií.

Tady vyšlo krátké preview pro PF.

V současnosti to má přesně 1600 backerů. Škoda, že na 2000 to už asi nedotáhne, protože od 2000 backerů Kobold Press slíbil zcela otevřenou licenci, že kdokoli by mohl vydávat cokoli pro Midgard, pro 5E i PF.

Já jsem zvědavý, jak se to Kobold Pressu povede svět inspirovaný evropskou historií.
23.2.2017 20:04 - Nachtrose
ShadoWWW píše:
Já jsem zvědavý, jak se to Kobold Pressu povede svět inspirovaný evropskou historií.


Aktuální verzi si určite můžeš někde dohledat.
23.2.2017 22:27 - Vojtěch
Tak tak... ti kteří již vlastní podepsanou verzi první knihy už nakopli alespoň PDF (protože to poštovné je ještě nehoráznější než posledně).
25.2.2017 11:19 - ShadoWWW
Midgard nakonec dosáhl $191 428 a 1 933 podporovatelů. Tj. chybělo $67 k pokoření vybrané částky na KS Tome of Beasts a 77 podporovatelů k otevřenému světu. I tak je vybraná částka i počet odemčených stretch goalů úctyhodný. Na $200 000 čekaly ještě dva neotevřené cíle: doplněk pro Swords & Wizardry a dobrodružství Return to Castle Shadowcrag pro PF a 5E.

Ještě pár suchých dat: 76% lidí s preferencí jednoho systému zvolilo 5E variantu (tj. 64% všech podporovatelů). Pathfinder zvolilo 23%, respektive 20% podporovatelů. 16% podporovatelů zvolilo buď oba systémy, nebo jen settingovou knihu bez systému. 63% podporovatelů zvolilo tištěnou variantu, 37% jen PDF variantu. 127 podporovatelů podpořilo projekt bez odměny (zde je možné, že přispěli třeba jen jeden či několik málo dolarů, aby se dosáhlo cíle 2000 podporovatelů).

Kobold Press ještě poznamenal, že je hrozně rád, že se podařilo dosáhnout tak štědrého cíle a že jim to výrazně pomůže s prohloubením toho světa. Prvotní finanční cíl, o který žádali v tomto KS, bylo $20 000, což byl jejich celkový rozpočet na edici Midgardu vydanou v roce 2012.

Jinak Kobold Press to má pěkně rozjeté s podporou DnD 5E. Připomíná to podporu Paiza v období třetí edice.
25.2.2017 11:53 - sirien
ShadoWWW píše:
a 77 podporovatelů k otevřenému světu

Jestli maj Koboldi trochu sebeúcty, tak tohle odmávnou že jakože benevolentně cajk.
27.2.2017 23:34 - Vojtěch
sirien píše:
Jestli maj Koboldi trochu sebeúcty, tak tohle odmávnou že jakože benevolentně cajk.


Koboldi via Kickstarter píše:
Midgard Open World: Not Yet
Now for the big Open World question. A large part of setting the goal of 2,000 backers was to determine just how strong the broader community support for Midgard is. Did enough people want to design and publish Midgard material that it was worth pledging $1 toward making it happen? In the end, the answer was no…at least for now.
The feedback has been really interesting. We heard a few voices saying that doing a DMs Guild-style shared world was not open *enough* for their tastes, even though DMs Guild seems to be doing okay by both creators and companies. Others wanted a system that accommodates Roll20 releases by fans, or Realm Works releases, or crowdfunding by third party publishers. Some called for us to make Midgard part of the public domain. None of those options were in our original plan, because that’s not part of the OneBookShelf legal and financial framework.
Overall, these questions and suggestions make us think that maybe it's just not the time for a Midgard Open World yet, or that we should rethink our approach. It might be smarter to partner with a small number of trusted 3PPs to start with. While we won't say never, we are saying "not now." Our goal is to continue to build the Midgard setting and audience, so that next time we propose a shared publication system, it's a slam dunk, whatever form it takes.
28.2.2017 00:09 - sirien
Když je baví dělat blbosti... dávat sliby a experimentovat tím na komunitě je povolené, nicméně vyžaduje to vstřícnost. Když missnu slíbenej target o míň, jak 1%, tak nad tim zaskřípu zubama, vezmu si informaci, kterou sem chtěl a pak oznámim, že sem z toho teda jako hrozně smutnej, ale že jako teda jo v naději na hrozně lepší zítřky, protože přeci svému produktu tak hrozně věřim.

Říct (de facto), že svému produktu nevěřim a že si myslim, že jestli bude kdy dobrej tak až možná někdy v budoucnu, je fail. Zahodit velkej slib z okna protože komunita splnila jen 99.23% zadání a ne 100% je trapné "chá chá sme vlastně ani nechtěli a teď ani nemusíme!" přímo do xichtu.

"You trust yourself, you trust your product, you ignore irrelevant criticism and you go straight forward" - community marketing 101.
28.2.2017 00:15 - ShadoWWW
Sice jsem backer, ale za toto palec dolů. Jak píše Sirien, dost blbej marketingovej tah.
28.2.2017 08:36 - LokiB
přijde mi, že je to opravdu krok, kterýho tak nějak litovali a nechtělo se jim do toho.
oproti jiným goalům, je ten "open world" tak trochu s otazníkem, jestli to není spíš sekera do vlastní nohy ... neměli to vůbec dávat jako cíl

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080066919326782 secREMOTE_IP: 3.230.128.106