ok, úplně jsem nepředpokládal takový zájem... bohužel teda fakt teď nejsem schopný předeslat kdy bych měl čas to vést - o víkendu si to zkusím ujasnit, ale nemůžu slíbit.
Pár organizačních detailů teda když to tak řešíme:
- hra je pro pět hráčů
přesně. (Jako vždy preferuju, aby byla aspoň jedna hráčka), menší počet by sice teoreticky šel, ale byl by to docela problém.
- scénář zahrnuje i konkrétní předpřipravené postavy; všechny jsou genderově nevyhraněné:
- boatsman - bývalý důstojník loďstva co z politických důvodů (odpor k občanské válce) odešel do civilní flotily a mise se účastní z kariérních důvodů
- velitel bezpečnosti - bývalý palebný velitel loďstva, který byl po konci separatistické války z politických důvodů (odpor k začleňování ex-separatistů do loďstva) odklizen "vykopnutím nahoru"
- vědecký expert - bývalá osobnost separatistického hnutí, expert na exo-enviromentalismus, technologie podpory života a biologii, na misi pozván v rámci politického gesta dobré vůle jednoty vůči ex-separatistům
- PR specialista - vládní "úředník"*, specialista na média a propagaci, na misi má zaznamenávat průběh a připravit vhodné "reporty" zveřejnitelné ihned po návratu; poprvé na lodi dlouhého dosahu (se stázovou technologií)
* - mizerná čeština; myšleno "government officer" - Doktorand MIT - mladý student který jako grantovou práci zpracoval nový IT systém kontroly energetické distribuce na vesmírných lodích, na misi protlačen vlivným tatínkem v rámci "vládních grantů pro nadané studenty"; poprvé ve vesmíru
...všechny postavy mají nějakou malou (!) vlastní agendu a ať na pohled vypadají jakkoliv, mají ve scénáři svůj rovnocenný význam.
- scénář je původně napsaný na 4h hru, což mám z GC vyzkoušené že lze docela s klidem odehrát; v Mephitu jsme už jednou vyzkoušeli, že ve volnějším tempu kdy jsem to tolik netlačil na pilu byla hra na asi 5-6h.
- hraje se Fate Core vanilla, s trochu upraveným setem dovedností pro SF prostředí
- EDIT: plus vzhledem k úvodní sabotáži bezpečnostní protokol lodního počítače stornuje celou hyearchii velení mise a vybere velení nové nikoliv na základě parametrů kompetence, ale na základě parametrů pravděpodobné bezpečnosti - tj. zvolí 5 hráčských postav včetně jejich pořadí. Toto pořadí si hráči mohou dohodnout nebo jej lze na začátku hry rozlosovat; fun fact: v obou případech kdy jsem to doteď hrál se losovalo a pokaždé se to rozlosovalo dokonale stejně, s PRistou jako kapitánem. Docela lol. /EDIT
- hra kromě "default módu" nabízí i "cylon mód" - sabotéři nejsou tam někde mezi posádkou, ale jsou přímo mezi hráčskými postavami (distribuce losem na začátku hry, popř. anonymní komunikací před hrou - první možnost nezaručuje že budete co být chcete, druhá může vést ke zklamání, když si o roli kterou chcete řekne někdo dřív).
Cylon mód jsem doteď neměl možost vyzkoušet, nicméně na jeho hraní nutně požaduju: aby jej chtělo hrát všech pět hráčů a aby všichni hráči alespoň rámcově znali Fate.
Ohledně stylizace:
Hra má pouze ty SF prvky, které jsou vynucené scénářem:
- pomalé (měsíce a roky trvající, stázi vyžadující) FTL cestování. Složitá technologie vyžadující přípravu, žádné akční skoky "do hyperprostoru".
- Kryo-stázi - viz upoutávka, funkční, ale ne zrovna easy-to-use a pohodlná.
- A... to je vše. (žádná FTL komunikace, žádné FTL senzory, teleporty ani jiné bullshity)
Dále hra obsahuje nějaké SF stylizací "enhanced" technologie (loď má např. štíty - ty jsou ale odvozené z dnes známých fyzikálních principů rozsáhlých EM polí popř. plasmy - tj. žádné silové modře zářící bariéry ani nic podobného). Prostředí je industriálně rozvinuté, takže dokáže stavět velké vesmírné lodě - to je ale jen otázka "kvantity", nikoliv "kvality" technologií.
WFSV Hornet je vzhledem ke svému původu (bojová loď) a současnému účelu (loď vzdáleného průzkumu) technologicky silně robustní a "usedlý", tj. lze si jej představit např. jako Galacticu nebo lodě z Babylonu 5 - žádné augmented reality ani jiné podobné wireless věci, hezky monitory a "tvrdá" rozhraní. Hornet obsahuje pokročilou umělou inteligenci, ale nikoliv "tu AI" (taková lepší Apple Siri)
Vzhledem k tomu, že základní technologie Hornetu (FTL, fůzní reaktory... kdysi raketové komory atp.) vyžadují spoustu prostoru na relativně málo posádky, je posádce určený vnitřek rozumně prostorný (opět - Babylon 5, není to žádná "ponorka", ale ani žádná Enterprise s jejími gigantickými kantýnami).
Tělo Hornetu samozřejmě nedisponuje umělou gravitací - na podlaze jsou nicméně "úchytné" koberce (něco jako suché zipy), aby se tam šlo trochu normálně pohybovat. Obytný kontejner a laboratorní kontejner disponují určitou gravitací (cca 0,4g), která je vytvořená rotací kontejnerů kolem těla Hornetu.
A ano, Hornet vypadá SKORO jako ta (velká) loď na obrázku.