Střípky

Sparkle
8.2.2013 15:39
České RPG ceny
Po PragoFFestu jsme seděli v čajovně a v debatě vyvstal nápad, že u nás chybí něco jako Hra roku, prostě RPG ceny.

Jakkoli se to může zdát nesmyslné, když produktů je zoufale málo a dalších počinů jakbysmet, důvod proč nás to napadlo byl čistě pragmatický: aby se daly lépe propagovat české RPG produkty nerozhodným a konzervativním zákazníkům. Celé to začlo tak, že jsem se zmínila, že se mi nedaří v našem krámu lidem nabízet Příběhy Impéria. Že oni na to koukají, ale když jim povím co to je, tak mají jakoby strach, je to něco neznámýho, bojí se do toho jít. A že možná, kdyby ta hra dostala nějaký štempl "hra roku blabla", že by to mohl být právě ten argument, který by mohl ty lidi přesvědčit "jo, toto asi stojí za to, pojďme do toho".

Takže: myšlenka je taková, vymyslet něco jako "RPG ceny" (nebo pokud by se vítězové vybírali čistě na Kostce tak "Ceny d20" nebo něco takovýho), kde by se vybíral nějaký zajímavý počin a ten by dostal štempl. Štempl má sloužit k tomu, aby počin šel lépe propagovat u lidí, kteří do toho "až tak nevidí". Aby se o tom dala napsat zajímavá tisková zpráva a narvat do Fantasyplanetů, Pevností (či jak se to bude jmenovat, až to vzkřísej), Zatrolených her apod. Aby měl vydavatel argument, jak přesvědčit koncový krám, že má hru dát do regálu na lepší místo. Aby anotace k opengamingu dotyčného systému vypadala líp a přitáhla více lidí... tedy čistě pragmatické důvody.
Nemělo by být cílem mít tady elitistickou onanii, kde se poplácáváme po zádech, jací jsme "odborní".

Nápad, jak by to mohlo třeba fungovat:
Cena se uděluje 1x ročně.
1) Kategorie Psaný počin (hotová hra, setting, článek, rozbor, teorie, dobrodružství apod.)
2) Kategorie Ostatní (herní akce, con, sraz, propagační počin, happening...)
3) Průšvih roku :)
4) speciální cena, která by mohla, ale taky nemusela být pro daný rok udělena. Něco jako "Lifetime award" za již hotové a časem prověřené dílo, kde se na to autoři ani po pár letech nevyflákli, dlouhodobě fungující web apod.

Vaše nápady?
28.2.2013 13:39 - sirien
Bouchi píše:
jen holt nebyly vhodné podmínky

já si teda neodpustím nepoznamenat, že DrDII ukazuje, že pokud tu někdy vhodné podmínky byly, tak jsi je bohužel minul jak řidič co jede 200 a na odbočku si vzpomene 50 metrů před sjezdem z dálnice. Nebo, možná, 50 km potom, co jí minul.

Bouchi píše:
Ale v tomto směru vidíme větší potenciál v DrD+

V tom případě jste slepí nebo jedete na fakt hustym halucinogenu. Ta hra byla zoufale zastaralý výsměch game designu už když vyšla.

Bouchi píše:
nutnost investovat do toho člověkohodiny a/nebo peníze

Nebo napsat na dracidoupe.cz (nebo na ofic fórum na RPG F) "hej, je tu někdo, kdo by to udělal, když mu dodám podklady?" a počkat, kdo se přihlásí
28.2.2013 13:48 - alef0
Som rád, že som si našiel kamaráta šaša-vyskoč-z-krabice, ktorý sedí zavretý a raz za čas vyskočí na pružine, aby sa so mnou poškriepol a pri výskoku nezabudne spomenúť RPGFórum.

Mám nápad: Stretneme sa v Klementine, nájdeme tú knihu a zrecenzujeme? Bude to win-win-win: pre nás oboch, pre autora, aj pre komunitu. Kedy máš čas?

A inak s mnohými pointami súhlasím, len som ešte nevidel srdcolam DrD, ktorý by bol dobrý. Ty áno?
28.2.2013 13:55 - Alnag
Alef0 píše:
A inak s mnohými pointami súhlasím, len som ešte nevidel srdcolam DrD, ktorý by bol dobrý.


Jak víš, že je to srdcolam DrD? Doupě v názvu může být produktem něčeho jiného, než odkazu na DrD, sakra.

EDIT: Asi bude jednoduší, když napíšeš, kdy se chystáš do Prahy. Já si čas už nějak udělám. Pokud to ovšem neměla být jen řečnická figura.
28.2.2013 14:24 - Bouchi
sirien píše:
Bouchi píše:
jen holt nebyly vhodné podmínky

já si teda neodpustím nepoznamenat, že DrDII ukazuje, že pokud tu někdy vhodné podmínky byly, tak jsi je bohužel minul

Dovolím si podotknout, že nutnou součástí oněch vhodných podmínek je existence týmu (ve vzácných případech stačí i jednotlivec, ale lidí schopných tvořit jak systémové mechanismy, tak kvalitní omáčku, je jako šafránu), který je novou hru schopen a ochoten vytvořit.
Vzhledem k tomu, že ty ses po zjištění složení vývojového týmu nabízel, že DrD II vytvoříte společně se Sebem, ale skutek utek, opravdu by mě zajímalo, kde vidíš nějaký další alternativní vhodnější vývojový tým (stačí 3 lidé).

sirien píše:
Bouchi píše:
Ale v tomto směru vidíme větší potenciál v DrD+

V tom případě jste slepí nebo jedete na fakt hustym halucinogenu. Ta hra byla zoufale zastaralý výsměch game designu už když vyšla.

Bavíme se o překopávání DrD 1.6 vs. překopávání DrD+. Troufnu si tvrdit, že chyby DrD+ jsou odstranitelné snáze.

sirien píše:
Nebo napsat na dracidoupe.cz (nebo na ofic fórum na RPG F) "hej, je tu někdo, kdo by to udělal, když mu dodám podklady?" a počkat, kdo se přihlásí

Však jsem se taky na RPGF v tomto smyslu vyjádřil, nabídku jsem dostal a e-podoba bude, takže kde vidíš problém?
28.2.2013 14:40 - sirien
Bouchi píše:
Bavíme se o překopávání DrD 1.6 vs. překopávání DrD+. Troufnu si tvrdit, že chyby DrD+ jsou odstranitelné snáze.

Troufat si můžeš, ale tvrdíš špatně.

Chyby DrD 1.x spočívají především v neujasněném mechanickém jádře a od sebe odtržených modulech systému, které spolu nekomunikují a každý funguje nějak jinak a hru ovlivňuje trochu někam jinam.
Základem překopávací práce by pak bylo vytvořit odpovídající (designově konzervativní) systémové jádro a pak zkonvertovat modul za modulem, což by byla možná relativně opruz práce, ale ne práce moc namáhavá nebo riskantní na zkažení.

Chyby DrD+ spočívají právě naopak především v pevně sevřeném a superkorzetem sepjatém jádře, které je špatně nadesignované, ale z něhož se odvíjí všechno ostatní.
Přepracování by tudíž znamenalo především zrušit systém jako takový a v podstatě by šlo o designování prakticky zcela nové hry. Množství takové práce by bylo ohromné a neslo by s sebou všechna rizika a problémy spjaté s game designem nového produktu.

Bouchi píše:
Však jsem se taky na RPGF v tomto smyslu vyjádřil, nabídku jsem dostal a e-podoba bude, takže kde vidíš problém?

asi nikde - tohle jsi ale napsal až teď (předtím jsi psal jakousi kryptyckou zprávu o "nějakém řešení") a já RPG F prakticky vůbec nesleduju (a dění kolem DrD už totálně ne), takže jsem neměl jak to vědět. Kdybys to takhle napsal hned, tak se ani nezmínim :)

________

Má ne/účast co se týče tvorby DrDII tu už byla několikrát probírána a vysvětlena, takže myslím že na tu jízlivost už znovu reagovat nebudu.

Jinak ti 3 lidi by možná nebylo tak těžké sehnat, možná by stačilo jen vyhodit půlku toho týmu, co to dělal... někdy je seškrtání neschopného týmu o škodlivé prvky efektivnější, než vytváření nového týmu s novými prvky.


Alef0: Od někoho, kdo mi dodneska nebyl schopný napsat věcnou odpověď na mojí kritiku toho, že samotné používání termínu "srdcolam" je arogantní urážlivý bullshit bandy teoretických masturbátorů vůči lidem, kteří narozdíl od nich tvoří hry, které má i někdo rád a hraje je (což těmto masturbátorům hrozně sráží jejich nabubřelé ego a tak mají potřebu na takové lidi a jejich hry vulgárně plivat), jsou jakékoliv podobné výzvy ke schůzkám v Klementinu a psaní recenzí směšné. Zvlášť když vezmu, kolik výmluv už jsi dokázal vygenerovat, jen aby jsi nemusel připustit, že na tu mojí kritiku žádnou skutečnou odpověď nemáš.

Mimochodem, skoro bych se i vsadil, že Astrální doupě bude systém věcně hratelnější, než slavné DrDII, takže Alnagova poznámka o něčí uražené ješitnosti vypadá vzhledem k Tvé pasivně agresivní reakci poměrně trefně.

EDIT: můj blog s tou kritikou k "srdcolamům" je tady kdybys to náhodou už zapomněl...
28.2.2013 14:54 - York
sirien píše:
Chyby DrD+ spočívají právě naopak především v pevně sevřeném a superkorzetem sepjatém jádře, které je špatně nadesignované, ale z něhož se odvíjí všechno ostatní.


Jádro DrD+ imho není nadesignované špatně. Na to, k čemu bylo určeno (tedy na hodně simulační hru), funguje docela dobře. Problém je ale v tom, že o hodně simulační hru stojí jen hodně malá část hráčů.

O tom, že je vhodnější jako základ použít DrD než DrD+, už jsem se Bouchiho přesvědčit pokoušel, leč neúspěšně.
28.2.2013 15:25 - sirien
York píše:
Na to, k čemu bylo určeno (tedy na hodně simulační hru)

1) by mě zajímal zdroj Tvé statistiky o počtu zájemců o simulační hry (z mojí zkušenosti jich je všude okolo značná hromada)

2) Můžeš mi prosím vysvětlit, co mají všechny ty převodové a výpočetní tabulky, komplikovaný systém zranění a složité rovnice na výpočet mg ceny kouzel společného se simulačním stylem hraní? To je brutální gamismus palicí mezi oči.
Unifikující matematika do které se skoro nedá šáhnout, tři diametrálně rozdílné a vzájemně naprosto nesouvisející class-templates, systém, který je arbitrárně propojen s nutnými settingovými prvky, aniž by definoval setting (bohové, časové pásmo...)

Ten systém by byl špatný i jako hra II. generace. Vzhledem k tomu kdy vyšel a vzhledem k tomu, jak vypadají moderní hry (mainstreamové i indie) je ten systém dobrej tak na podpal v krbu.
28.2.2013 15:49 - Colombo
Sirien: to znělo jako kdyby si se chtěl do DrD 1.8 pustit:)
28.2.2013 15:54 - sirien
Třesu se nervozitou, jak čekám, až mě o to Bouchi požádá - normálně mám extatické stavy jen při představě toho, jak bych se do toho pustil se zuřivou aktivitou, jen abych obnovil slávu svého milovaného systému a všem těm trotlům z DrDII to tak pořádně natřel.
28.2.2013 16:07 - York
sirien píše:
2) Můžeš mi prosím vysvětlit, co mají všechny ty převodové a výpočetní tabulky, komplikovaný systém zranění a složité rovnice na výpočet mg ceny kouzel společného se simulačním stylem hraní? To je brutální gamismus palicí mezi oči.


Asi máme každý jinou představu o tom, co spadá pod gamismus a co pod simulacionismus. Já si pod pojmem simulacionismus představuju něco ve stylu matematického modelování fyzikální reality (změříme vzdálenost mezi okraji střech, změříme schopnost postavy skákat, dosadíme obojí do vzorce a získáme pravděpodobnost simulující herní realitu), zatímco pod gamismem (mimo jiné) to, že postava se skokem 5 doskočí dál, než postava se skokem 4 (a tudíž má smysl hodnocení skoku zvyšovat a může ve hře nastat situace, kdy to postava se skokem 4 nedá a postava se skokem 5 ano).

Ale nepochybně je možné ty pojmy chápat i jinak.

Statistiku žádnou k dispozici nemám, vycházím pouze z nepřímých indikátorů (jako třeba z toho, jak moc se hrají pluska a jak moc se hraje něco jiného).
28.2.2013 16:24 - Sparkle
No, vzhledem k tomu, že odkaz na Astrální doupě nám sem hodil nějaký anonym, je to třeba celé jen o tom, udělat si srandu z českých internetových rpg mudrlantů. Nejdřív se tu o tom pohádáme do krve, pak někdo fakt do té knihovny zajde a na místě najde brožurečku, v níž je napsáno akorát "hahaha, to jsem vás dostal, Sosáček"

(kurňa že mě to nenapadlo jako první).
28.2.2013 17:24 - OnGe
Mají to v národní knihovně, možná by stálo za to tam zajít a najít? Je to jen o tom zajít v otvíracích hodinách do klementina a dát jim 10 Kč za vstup.

Jestli tu všichni trpíte bibliofóbií, tak já bych to zítra možná i stihnul ;)
28.2.2013 18:31 - Alnag
OnGe: Pokud to stíháš zítra, tak zajdi. Otázka je, jestli to není jen v depozitáři. Každopádně já čekám, až kdy Alef potvrdí datum. Napjatě.
28.2.2013 18:36 - Alnag
Sparkle píše:
No, vzhledem k tomu, že odkaz na Astrální doupě nám sem hodil nějaký anonym, je to třeba celé jen o tom, udělat si srandu z českých internetových rpg mudrlantů.


Soudě dle IP to sem hodil Bouchi, ale nemohu to samozřejmě říct s určitostí. A ta knížka má 72 stránek. Takže to asi nebude úplně vtip.
28.2.2013 18:43 - Bouchi
Alnag píše:
Soudě dle IP to sem hodil Bouchi, ale nemohu to samozřejmě říct s určitostí.

Oops, měl jsem za to že jsem si ten post už "zautorizoval", ale zjevně jsem si to spletl s jiným. Pardon, napravím.
Edit: Aha, tak nenapravím, asi je možnost "přivlastnění" nějak limitovaná.
28.2.2013 19:13 - Alnag
Bouchi píše:
Edit: Aha, tak nenapravím, asi je možnost "přivlastnění" nějak limitovaná.


Ano, časově. Ale já ti ho připojím.
28.2.2013 19:13 - Sosáček
Drdold je samo o sobe v zasade srdcolam (kde si za "to co autori chteli opravit na puvodni hre" muzeme dosadit "neni cesky"), takze klon drd musi byt srdcolam z principu, ne?
28.2.2013 19:16 - Alnag
Oranžový Traktor: Pořád ta samá neověřená premisa. Jak víte, že to je klon DrD. Doupě je poměrně generické slovo. Třeba je to inspirované nějakou deskovkou, co užívá slovo Doupě. Dokud to nikdo neviděl, tak vyjma názvu, roku vydání, jména autora, rozměru, typu vazby a počtu stran víme kulové.
28.2.2013 20:30 - hadrian
Já se začínám hodně těšit, až to někdo v té Praze zkoukne. Bohužel na netu nemůžu najít, že by to bylo v Brně.
28.2.2013 20:32 - Jerson
York píše:
Já si pod pojmem simulacionismus představuju něco ve stylu matematického modelování fyzikální reality

Může být, ale přesně to DrD+ nedělá - to je simuluje svůj vlastní model, který se reality v některých bodech jen dotýká.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065762042999268 secREMOTE_IP: 3.235.46.191