Střípky

Vojtěch
3.4.2013 16:52
Autorská citace #1
3.4.2013 16:52 - pipux
Nenaskytá se mi teď zrovna příhodná příležitost to číst, obdivovat a slintat nad obrázky, takže snad jen první dojem:

Špatné:
první dojmy se mění ...

Dobré:
Skvěle vyvedené a konzistetní ilustrace.

...

... a jak v tomto světě máme hrát (RPG, bez magiců)? Našla by se k tomu aspoň mapa světa?

Ad překlad: pěkně -- někteří určitě ocení; a ti co neocení, ti se také mohou něčemu dozvědět (např. jsem nevěděl, že nějaký Innistrad vůbec existuje).
Autorská citace #2
3.4.2013 19:39 - Alnag
Pipux: Ty teda umíš potěšit. :(

Prostě asi nejsi vhodná cílovka, ale umím si představit, že třeba někdo kdo hraje Magic a chce si v tom prostředí zahrát třeba D&D se v tom najde. A co se mapy týče... k čemu? K čemu přesně je v RPG vlastně mapa?
Autorská citace #3
3.4.2013 20:12 - Jarik
Magic nehraju. A tohle jsem si také jen proletnul.
Presto bych rad rekl děkuji. Rozhodne nejde o malo prace. A jiste podněty v mysli mi to evokovalo.

Da se očekávat i pokračování překladu, nebo je to vše, co k tématu zaznělo?
Autorská citace #4
3.4.2013 20:26 - sirien
Jo, ten rozsah mě dost vyděsil. Původně jsem chtěl udělat ještě korekturu, ale když Vojta psal že to už chce zveřejnit, tak jsem zhodnotil, že to moc nestíhám, tak doufám, že ani žádnou nepotřeboval :)

Osobně nějak nejsem fanda takhle předpřipravených fantasy světů, nicméně musím říct že podobné články mám rád. Vždycky si v nich hledám nějakou tu inspiraci a tenhle mě v tomhle směru extra potěšil proloženými obrázky, asi pečlivě vybranými.
Autorská citace #5
3.4.2013 21:02 - Colombo
Nevím, zajímavější mi přínde Kamigawa
http://www.wizards.com/Magic/multiverse/Planes.aspx?plane=kamigawa
Autorská citace #6
3.4.2013 21:49 - pipux
Tak na druhý dojem: stačilo by mi více démonů, méně upírů a archandělek ... a našel bych tu (subjektivně) ten pravý, vysněný setting. Druhý dojem velmi moc dobrý.

Obrázků je požehnaně, asi tak na čtyři knihy. Motivy jsou jen povedené (např. design šatů, anebo svatý symbol), a budou se hodit jako reference pro kreslení. Navíc, vždyť tam jsou obrázky, které kreslil Daarken.

Proč mapu? Ze stejného důvodu, proč města, kobky, příběhy ... protože by si to zasloužilo podstatná herní rozšíření.
Autorská citace #7
3.4.2013 23:21 - Vojtěch
Tohle mě na Magicu s...re mají 5+ settingů, co by se nechalo rozehnat při nejmenším na knihu, co měli v 4E a oni na ně dlabou a radši prekopávají předchozí. Ono většina lidí asi neví, že settingy pro magic mají takhle rozepsané. Ať už zaduchařenou Kamigawu, celokovový Mirrodin, roztříštěnou Alaru, pohádkový Lorwyn, nebo celoměstskou gildovní Rvnicu (nebo Dominarii, Phyrexii, Zendikar).

Jinak korekturu klidně dodám, když mě nasměrujete.

Setting takhle mají kompletní a bez map + 1-3 romány zpravidla. Měst a celkové rozlohy je asi kolik je třeba. On je to původně jako celý plane, ale v překladu jsem se pokusil to trochu víc zamlžit. Mohu nanejvýš dopřeložit pokračování metaplotu se zmizením Avalcyn (ale tam se zase spoiluje, takže by to bylo spíš DM eyes only) a možná rozepsat obecné mechaniky karet (myslím specifika setu) a pak bychom mohli zauvažovat, jakými způsoby by se nechaly reprezentovat v DnD a jinde. Obrázky jsou standard ke článku, žádná pečlivá volba z mé strany (viz zdroje). Jinak je to dost vágní setting, ale zase se může DM vydovádět a zaparkovat si tam co chce a stejně jako s hyperdetailními realmsy dát důraz na to co chce a ostatní upozadit.

EDIT: Jak v tom hrát... mno, je to od pohledu Points of Light setting, kde je pár výsep civilizace a jinak průšvih na průšvih. U moře kvete obchod, ale těžko říct, jestli jen mezi městy a nebo jestli je nějaký soused někde přes vodu. Asi jak se DMovi chce. Tam kde se to jakž takž drží jsou problémy s paranoiou a hysterií, sem tam kulty a mrtví nechtějí zůstat v klidu. Na okraji se ale toulají vlkodlaci a část šlechty v pohraničí se jaksi zvrhla v krvesaje. Místy taky ze země stoupá dým a tama se rojí pekelníci a dezorganizovaní andělé nad tím jaksi neví co dělat. Příhoď ještě úplatnou všemocnou církev a inkvizici a je co řešit, ne?
Autorská citace #8
4.4.2013 10:30 - Colombo
Svého času vycházel příběh Magicu v Legendě (to ještě jak vycházela v malém formátu a nepustila se do pokémonů). Pamatuji se, že jsem hltal každý příběh. Možná to někde najdu, příběhy s Urzou byly super.
Autorská citace #9
4.4.2013 12:03 - Čindi
Článek se mi líbil, díky za něj
Autorská citace #10
4.4.2013 17:17 - Vojtěch
Já je myslím mám taky. To bylo ještě v době, kdy Magic nedělal pro každý blok (cca 3 sady karet v odstupu asi čtvrt roku?) jiný setting a běžel o poznání pomaleji. Pro mě jsou tyhle settingy zajímavé hlavně pro to, že jsou ucelené a ne moc obsáhlé, tedy se lépe překládají. Zkrátka to odsýpá :-)
Autorská citace #11
4.4.2013 19:46 - Dukolm
Pěkný, inspirativní, žádný zbytečný text :-)
Autorská citace #12
4.4.2013 22:47 - Sparkle
Mám ještě docela dost těch starších magicových novel, kdyby někdo chtěl.
Autorská citace #13
5.4.2013 10:03 - Blaine
Dalsi dobra vec ohledne techto mensich settingu je, ze je tam jasny plan. Coz je velky rozdil od Dominarie, kde se proste pribeh tahl pres x let a vystridalo se na nem obrovske mnozstvi ruznyhc umelcu, kteri k postavam pristupovali rozdilne. Diky jednotnemu pristupu k postavam a settingum dostavame mnohem lepsi pribehy se zacatkem a koncem. A Innistrad je toho typickym pripadem. Stejne tak Nova Phyrexie, coz je navrat do celokovoveho Mirrodinu nebo apokalypsa, ktera postihla Zendikar.
Pres vsechny ty mensi pribehy settingu se tahne vetsi pribeh jednotlivych planeswalkeru. Jace, Chandra a podle me nejzajimavejsi ze vsech Sorin.
Autorská citace #14
5.4.2013 11:26 - Merlin
Mě se článek líbil :)
Autorská citace #15
5.4.2013 13:02 - Gurney
Pro mě je tenhle článek skoro ideální kompromis mezi příliš mnoho a příliš málo informacemi - zvládnu ho přečíst za chvíli během odpoledne, které nemám jen na přípravu hry, ale na druhou stranu s minimem práce a lehkou improvizací mám na večer připraveno prostředí, obsahující spoustu potenciálních zápletek a ve kterém je co dělat. A oceňuju tu spoustu obrázků místo popisování pro hru naprosto nepodstatných detailů.
Autorská citace #16
12.4.2013 09:00 - A15
Jakožto hráče MtG mne potěšily obrázky, na kartách jsou strašlivě ořezané a z nějakého důvodu zajímavé detaily malují na ořízlé okraje.

Jak v tomhle settingu hrát?
Andělé. (Většina z nich jsou pěkné ku..y) Inkvizitoři. (O jejich charakteru snad nikdo iluze nemá.)
Jediná církev, která pod záminkou ochrany před nadpřirozeným nepřítelem ovládá každý aspekt života běžné lidské populace. Představitelé církve žijí v blahobytu na bezpečném místě.
... Něco mi to připomíná.
Autorská citace #17
12.4.2013 17:10 - Vojtěch
:-)

Asi se dám do toho backstory...
Autorská citace #18
12.4.2013 18:33 - sirien
malá anti-dezinterpretační poznámka: Engel ve skutečnosti vůbec neřeší, jak moc je církev špatná, dobrá, zkorumpovaná nebo nezkorumpovaná, jak čisté jsou její úmysly případně jak moc je nebo není upřímná (sama věří...) v tom, co lidem tvrdí. Ačkoliv nějaké její prostředky mohou být (možná i silně) diskutabilní, její pozice ve světě na ose Jediné Co Opravdu Brání Lidstvo - Nejhorší Zvěrstvo Horší Než Dreamseed je otázkou interpretace ST a hráčů. A jen tak na okraj - Quasitem odehrané NPC inkvizitora nebylo v podstatě nijak moc negativní, naopak, inkvizitor byl v podstatě na správné straně. To vy jste ho svévolně zabili potom, co se valná většina vaší... smečky, to už se nedalo tou dobou nazývat ani společenstvím nebo skupinou... ponořila do nedohledných hlubin šílenství nebo hereze případně obojího naráz.

V ukázkovém Dálavském one-shotu jsem tuto otázku vůbec neřešil a to, že jste se jako andělé totálně zvrhli byl sice trochu scénáristický záměr, nicméně pro potřeby ukázkového one-shotu který měl projít z Engel co nejvíc naráz bylo tohle téma napumpované steroidama a urychlené v LHC... a ani v tomhle směru (příčetnost andělů) není Engel úplně jadnoznačný a vyznění se mohou různit.

Jinak jsem konečně sepsal celou tu hru do článku - od používaného systému přes herní přístup až po celý scénář i s postavami - z mystických důvodů to teda nebudu zveřejňovat hned, ale v dohledné době se zájemci dočkají...
Autorská citace #19
13.4.2013 17:58 - Merlin
SIRIEN: co to meleš? jak zvrhli? jako andělé jsme byli, až na čtyři pět výjimek naprosto normální
Autorská citace #20
14.4.2013 10:48 - A15
Ano, Siriene, v té hře se projevila hereze. Že, Siriene? A je zvláštní, že se ozývala metaherně. A my víme od koho Siriene, že?
My si pamatujeme, Siriene, my nezapomínáme. Tvé houhačské řeči nebyly zapomenuty, kdepak. Žádná dezinterpretace, my máme své zdroje, my známe pravdu. My tě známe Sirene, my víme co jsi zač, Siriene. Tvé pokusy zamlžit nám mysl tvými báchorkami zcela selhaly, my nejsme jako ostatní tvé oběti, Siriene.
Inkvizitor nemohl být na správné straně, protože nebyl na straně NAŠÍ! Proto se jednalo o zlo a jeho odstranění byl další z mnoha našich činů dobra ve jménu Pána.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090030908584595 secREMOTE_IP: 3.145.151.141